Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 227 reacties

Dat er een Windows-versie van Killer Instinct in de maak is, was al bekend. Dat die versie alleen draait op Windows 10 nog niet. Adam Isgreen, creative director van de game, maakt de beperking bekend in een interview via Twitch. De Windows-versie verschijnt in maart.

Isgreen vertelt in het Twitch-interview dat hij niet heel technisch is en geen antwoord kan geven op al te technische vragen. Hij maakt wel duidelijk dat de Windows-versie alleen draait op Windows 10. De game is gebaseerd op dezelfde code als de bestaande versie voor Xbox One en draait daarom niet op oudere versies van Windows. Verder bevestigt Isgreen dat de Windows-versie in maart op de markt komt, tegelijk met Season Three van de online fighting game.

Ondanks dat de game dezelfde codebase heeft als de versie voor Xbox One, heeft de pc-versie wel wat extra opties. Vooral op grafisch gebied is er meer in te stellen. De game draait op 60 frames per seconde, maar ondanks dat kan de resolutie flink opgeschroefd worden. Details over een maximaal haalbare resolutie geeft Isgreen niet. Hij benadrukt wel dat de multiplayer van de game cross platform speelbaar is. Dus spelers op Xbox One kunnen het opnemen tegen spelers van de Windows-versie.

Killer Instinct is een reboot van de gelijknamige game uit 1994. De nieuwe versie verscheen in 2013 als gratis speelbare game samen met de Xbox One. Alle spelvormen van de game zijn gratis speelbaar, maar spelers hebben slechts beschikking over één van de speelbare personages. Voor andere personages moet betaald worden. Als in maart Season Three begint, verschijnen er ook extra personages.

Killer Instinct op Xbox One

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (227)

Er komen nog veel meer spellen aan die alleen op Windows 10 werken. Hier een overzichtje van alle Microsoft Exclusives, en op welke platformen ze komen:

Gears of War 4 (Xbox One) – Multiplayer beta in Spring 2016/Launch in Fall 2016
Quantum Break (Xbox One) – April 5, 2016
Halo Wars 2 (Xbox One & Windows 10) – Fall 2016
Crackdown 3 (Xbox One) – Multiplayer in Summer 2016
Fable Legends Open Beta (Xbox One & Windows 10) – Spring 2016
ReCore (Xbox One & Windows 10) – 2016
Sea of Thieves (Xbox One & Windows 10) – 2016
Gigantic (Xbox One & Windows 10) – 2016
Killer Instinct: Season 3 (Xbox One & Windows 10) – March 2016
Gears of War: Ultimate Edition (Windows 10) – Spring 2016
Ori and the Blind Forest: Definitive Edition (Xbox One & Windows 10) – Spring 2016
Cobalt (Xbox One, Xbox 360 & Steam) – Feb. 2, 2016

Bron: http://www.gamespot.com/a...lusive-game/1100-6433483/

Vandaag is o.a. bekendgemaakt dat ReCore, wat voorheen een Xbox One exclusive was, ook naar Windows 10 komt.

Edit: een slag om de arm wat betreft Ori and the Blind Forest: Definitive Edition. Eerder was namelijk aangekondig dat die titel ook naar Steam zou komen.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 4 januari 2016 20:06]

Ow nice :) Recore serieus. Dat is wel cool. Min of meer de enige game op de box waar ik wel benieuwd naar ben, maar is ook vooral metroid prime hype :p Ori trouwens ook echt sick btw.
De gewone editie van Ori and the Blind Forest staat wel gewoon op Steam.

Ik zie hier Windows Live Store versie 2. Ik denk niet dat mensen daar op zitten te wachten.
De gewone editie van Ori and the Blind Forest staat wel gewoon op Steam.
De definitive edition was eerder aangekondigd als ook naar Steam komend. Ook zouden mensen die de gewone editie al hadden gewoon kunnen upgraden naar de definitive edition, voor een kleine prijs. Vandaar dat ik denk dat dit een foutje in de tabel is.
Volgens mij hebben ze wel een berekening gemaakt tussen 'hoeveel mensen het niet gaan spelen omdat het enkel Win 10 is' is en 'hoeveel moeten we uitgeven om het ook compatibel te maken met Win 7/8.1'. Vermoedelijk kwam die laatste kost hoger uit dan de eerste...

Persoonlijk heb ik geen kennis of de code van een xbox goed draait op PC maar dit ziet er alweer een goedkope port uit en gokken ze dat de mensen de andere personages allemaal gaan kopen.

Vind dit toch geen ideale manier om iets te "verkopen"...
De reden waarom Killer Instinct exclusief is voor Windows 10, is omdat Microsoft de game vooral naar pc brengt om nieuwe gebruikers te lokken naar hun Store en het Xbox ecosysteem. Killer Instinct zal namelijk (net zoals Fable Legends) exclusief in de Windows 10 Store verkocht worden.
tja, dat is hun goed recht, hun game, dus ze mogen zelf wel beslissen waar ze het publiceren..
Natuurlijk, EA doet het tenslotte ook. Maar voor de gamer is dit geen ideale situatie. Een game exclusief verkopen in de store van de uitgever is niet bepaald bevorderlijk voor de concurrentie, en bij "apps" uit de Windows Store is er geen rechtstreekse toegang tot de bestanden waardoor modding wel erg moeilijk wordt.
Cirkelredenering.
"De reden dat KI exclusief voor Windows 10 wordt verkocht is omdat het exclusief in de Windows 10 store verkocht zal worden." :?
Verder is het percentage windows 10 gamers veel hoger dan het gemiddelde. November stond het percentage op 25%.

http://www.gamesindustry....-users-running-windows-10
Zoals jij het neer zet lijkt het alsof 25% van de Windows 10 gebruikers spellen spelen. Maar als je de link volgt dan blijkt dat 25% van de Steam gebruikers Windows 10 hebben geinstalleerd.
Een beetje serieuze pc gamer heeft Steam op zijn pc. Dus het feit dat van alle steamgebruikers 25% windows 10 heeft geeft wel aan dat er genoeg reden is om alleen voor Win10 te ontwikkelen.
Ik heb alleen geprobeerd de cijfers te verduidelijken, ik heb geen waarde aan de cijfers gegegeven. :)
Of 25% van de Steam gebruikers voldoende is om alleen maar voor Windows 10 te ontwikkelen kan ik niet zeggen. Je zou het ook om kunnen draaien 75% van de Steam gebruikers heeft geen Windows 10. Dat zijn dus best wel veel gebruikers waar aan ze deze game niet kunnen verkopen.
Heb je daar een link voor of verzin je zo maar iets ter plekke?

25% van alle Steam gebruikers draait Windows 10, dat houdt in dat 75% dat niet doet. Dit zijn cijfers die door Valve zijn gepupliceerd. Dus niet uit de lucht gegrepen bullshit.
Verder is het percentage windows 10 gamers veel hoger dan het gemiddelde.
Eeh,. deze uitspraak raakt kant nog wal...
November stond het percentage op 25%.
Ja, dus toen had slechts 25% van de windows gebruikers win10 draaien.
Als we van deze cijfers uitgaan dan hebben ze 75% van de potentiele kopers op de pc door de plee gespoeld.
Ondertussen zitten we al op 31.25%: http://store.steampowered.com/hwsurvey/ .

Mijn meest gebruikte game pc zit ook nog op Windows 7. Ik heb Windows 10 wel op (2) andere pc's geÔnstalleerd, maar ik vond de meerwaarde de moeite van een reÔnstall niet waard. Games als deze veranderen de vergelijking in het voordeel van Windows 10. Dus eigenlijk zijn games als deze nodig om consumenten zoals ik over de streep te trekken.
Ja want iedereen met windows 7 had natuurlijk killer instinct willen spelen?
Dan upgrade je toch, zo moeilijk is dat niet.
Persoonlijk heb ik geen kennis of de code van een xbox goed draait op PC maar dit ziet er alweer een goedkope port uit en gokken ze dat de mensen de andere personages allemaal gaan kopen.
De Xbox One draait op Windows 10, dus of je het dan nog "een goedkope port" kan noemen...?

[Reactie gewijzigd door Mocro_Pimpģ op 4 januari 2016 17:56]

verder is de studio van microsoft, en is het dus zowizo voordelig om mensen naar windows10 te forceren.
Een spel uit 2013, een reboot en dan twee jaar later exclusief op ťťn OS, terwijl het er niet "DX12" uitziet?

Succes :O
Er komen nog steeds updates voor die game uit, tegenstelling tot doorsnee shooters, kan een fight-game rustig een paar jaar mee voordat het afgeschreven is, kijk maar naar een SF of MKX.

Gok dat de Win10 limitatie wel te maken zal hebben met crossplatform principe, wordt nu al de 3rde game die crossplatform gaat draaien, liever dan maar 1 OS dan gemis van crossplatform.
Dan toch even benadrukken; de video is van de Xbox One-versie. Zoals eronder vermeld...
Het spel bestaat uit jaarlijkse seizoenen. DX12 betekent niet dramatisch betere graphics. Het gaat erom dat de games veel efficiŽnter op je pc draaien. Verder maakt KI gebruik van particle effects en streeft het naar zero lag input en 60fps. Dan maar iets mindere graphics dan Mortal Kombat.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 4 januari 2016 12:09]

De ervaring leert dat we van die efficiŽntie verhoging weinig terug zien doordat beschikbare rekenkracht gewoon wordt gebruikt voor nog mooiere effecten. Mijn huidige videokaart is heel wat sneller dan mijn eerste Voodoo 3d kaart, maar het is niet alsof die nu alles op 100 fps kan draaien ;).

Op zich is de redenatie "dx12>beter graphics" historisch gezien niet vreemd.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 4 januari 2016 23:02]

Spel is gedoemd om ultra te falen op de PC variant.

Ken je deze nog?:

https://en.wikipedia.org/wiki/Shattered_Horizon

Draaide alleen op Vista. Is nu ook ultra-dood, die game... geen spelers te vinden, dus je kan tegen niemand spelen.
Spel is gedoemd om ultra te falen op de PC variant.

Ken je deze nog?:

https://en.wikipedia.org/wiki/Shattered_Horizon

Draaide alleen op Vista. Is nu ook ultra-dood, die game... geen spelers te vinden, dus je kan tegen niemand spelen.
Er zijn wel meer games uitgekomen die alleen op DX10, en dus Vista, draaide. Bijvoorbeeld Just Cause 2. Die game is aardig succesvol gebleken ;).

Daarmee probeer ik niet te impliceren dat dit een succes wordt. Echter dat het spel gedoemd is om te falen omdat hij alleen op Win10 draait is in ieder geen goede redenatie.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 4 januari 2016 23:23]

Op termijn maakt het niet uit. Nu zijn ook veel games minimaal speelbaar vanaf Windows 7.

Als je het TE vroeg doet, maak je het jezelf echter wel extra spannend als studio/uitgever.

Nu is dat cross-platform natuurlijk wel een goeie oplossing, dan heb je altijd volk om mee te spelen.
Windows 10 is geen Vista natuurlijk. In tegenstelling tot Vista is 10 nu al populair onder gamers. Populairder als bij de gemiddelde gebruiker zelfs.
Geen spelers te vinden omdat het een Windows Vista is? Of omdat het spel in 2009 is uitgekomen (zitten inmiddels 6 jaar en paar maanden verder)?
Ik heb het op de voet gevolgd, omdat het een primeur was destijds. Het was vrij snel uitgestorven na een paar maanden.

Ik weet niet of het een beetje later nog een opleving heeft gehad, maar toen ik stopte met het volgen van de situatie waren er slechts enkelingen die de game speelden.
Stel: je hebt gelijk en de PC-versie van Killer Instinct is geen succes. De PC user base is heel klein. Dan nog: dat maakt niet uit!!! Het spel is namelijk cross-platform. En de Xbox One user base van het spel is heel groot! Dus dan speel je gewoon tegen Xbox One spelers.

Je argumenten gaan dus duidelijk niet op. Het spel is nog steeds springlevend op de Xbox One, en dankzij het cross-platform principe zal het net zo levend zijn op de PC. Sterker nog, bij de huidige Xbox One user base kun je de toekomstige PC user base optellen, wat samen een nog grotere user base maakt!
Je had DX10 nodig.........dat zat niet in XP. ;)
Net als je nu DX12 nodig hebt dat niet in Vista,7 of 8.x zit.

En wil je het spelen tegen anderen dan kun je terecht op speciale cult-sites zoals Steam bv. }>
Daar vind je momenteel 90 spelers......... :+

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 4 januari 2016 14:44]

Oh? 90.. het heeft dus wel een opleving gehad.
90 meer dan jij met ultra-dood stellig beweert..........sarcasme is op zijn plaats als je eerst je huiswerk een beetje had gedaan. ;)
Een game die al 5 jaar geen updates meer krijgt, is inderdaad alleen nog voor de die-hards.

Maar leg uit; jij tegen 90 man is geen uitdaging genoeg?
Jij moet 1 miljoen+ tegenstanders hebben om lekker te kunnen spelen?
(of heb je genoeg aan het maximum aantal deelnemers van 32? )

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 4 januari 2016 15:06]

Ahum. De Game Shattered Horizon wordt niet meer verkocht in de Steam Store. Dat zorgt ervoor dat er niet of nauwelijks meer nieuwe spelers bijkomen. Dat zorgt ervoor dat er ook geen spelers met een laag skill-niveau bijkomen. De mensen die het spel nog spelen hebben over het algemeen een hoog skill-niveau en veel ervaring (de echte die-hards dus).

Dat is een groot probleem natuurlijk. Het zorgt ervoor dat de game alleen geschikt is voor mensen met een hoog skill-niveau. Mensen met een lager skill-niveau (zeg 90% van de gamers) zullen veel minder lol beleven. Het is dus erg kortzichtig om te zeggen dat een userbase van 100 spelers wel groot genoeg is. Omdat het maximum aantal deelnemers 32 is. Je hebt het meeste lol met een multiplayergame als er voldoende spelers zijn om op ieder moment van de dag te kunnen spelen, en te kunnen spelen tegen spelers met een vergelijkbaar skill-niveau.

En dan heb ik het nog niet gehad over zaken als je ping naar de servers. Als iedereen op dezelfde server moet spelen omdat er nog maar ťťn server gevuld kan worden, dan zullen de meeste mensen een hele hoge ping hebben. En dat is zeer vervelend voor dit soort games. Speelt gewoon niet lekker.
Er wordt flink ge-mening-mod in deze discussie.

Het aanhalen dat er een opleving was, lijkt mij gewoon een valide punt. Hoewel dat later weer ontkracht werd.

Maar mijn initiŽle opmerking over wat er kan gebeuren als een spel te vroeg de systeemvereisten opvoert, is ook gewoon compleet valide. Krijgt ook een 0.

Je kan eventueel je verhaal gaan maken bij het mis moderatie topic op het forum.
Daar gaan we de eerste game dat Windows 7 en zelfs 8 en 8.1 niet meer gaat ondersteunen!

Over een tijdje krijgen de games Windows 7 niet meer ondersteunen, alleen nog Windows 8 of 10 (dat was ook in de tijd met Windows XP, werden games nog maar speelbaar op Windows 7 of Vista)

Vele waren tegen Windows 7 maar uiteindelijk, zag je de mensen die tegen Windows 7 waren overgaan

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 4 januari 2016 12:03]

Meende toen tijdens de aankondiging al dat de game alleen Windows 10 zou zijn toen ze vorig jaar of het jaar daarvoor zeiden dat hij naar PC zou komen.

Tsja op een gegeven moment krijg je die migratie gewoon, zeker als er speciefieke Triple A exclusief word op het Specifieke OS.

Weet wel dat men Vlotter is overgestapt van XP naar Win7 dan vanaf 98 naar XP.

ME/Vista/8.1 mits keus toch groten deels over geslagen.
Reden dat ik uiteindelijk overstapt was naar XP wegens audio driver update. voor een game die alleen op die manier werkte en niet anders om.
En hoezo is dat erg? Hoe sneller games alleen voor Win10 worden ontwikkeld hoe sneller Directx12 adopted wordt en hoe makkelijker het voor developers wordt om voor PC te ontwikkelen.
Waarom ga je er vanuit dat het met DX12 makkelijker is om voor de PC te ontwikkelen? De oudere versies zijn ingeburgerd, iedereen heeft er courante hardware voor en de workflows zijn allemaal bekend.

Verder is nu al DX12 only op de markt brengen niet alleen het vernietigen van je playerbase maar je hebt ook geen echt meetbaar betere game door het gebruiken ervan, omdat geen enkele GPU op de markt momenteel nog alle feature levels ondersteunt.
Het is niet perse makkelijker, alle nieuwe API versies hebben veranderingen en ontwikkelaars moeten het zich weer even eigen maken. Maar het grote voordeel van DX12 is dat een flink deel overhead weghaalt, wat de performance van de games alleen maar ten goede komt.
Exact, veel mensen ljiken een beetje te vergeten dat Dx12 primair dient om de markt te vergroten, niet om betere games te maken of makkelijker cross platform te maken. Dezelfde hindernissen blijven bestaan. Ik durf zelfs te zeggen dat DX12 developers luier zal maken, want CPU overhead is lager en dus is meer ruimte voor bloated rommel en slechte optimalisatie.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 januari 2016 12:56]

Naja, DX12 moet het makkelijker maken om te porten omdat het zowel op de XO als de PC draait, dus het helpt zeer zeker wel.

Over de luiheid van devvers, hierbij kun je het ook niet zomaar 1 op 1 trekken, maar het geeft ontwikkelaars wel de ruimte om te kiezen uit: sneller devven (minder tijd voor zelfde FPS), mooier graphics (meer kracht nodig voor zelfde FPS) of hogere FPS (voor zelfde soort graphics als nu)
oh wat een dikke BS zeg, DX12 dient wel om betere games te maken en makkelijker crossplatform (met de xboxone/window10 devices dan wel) te maken..
Slechte optimalisaties etc heeft op de PC meer te maken met de ontelbaar aantal verschillende configuraties, het heeft gewoon amper tot geen zin om dat nog te doen.. Op een console is het juist de reden waarom spellen op zulke 'lage' hardware toch nog redelijk goed kunnen draaien (veel minder overhead en amper tot geen verschil in configuraties)..
Games worden nog altijd gemaakt voor de zgn lowest common denominator, niet voor de high end systemen, en met de focus op mobile, het One Windows principe en overdraagbaarheid tussen platformen is DX12 wel degelijk een performance slag primair bedoeld om dat mogelijk te maken.

High end / PC desktop systemen zijn gewoon geen hoofddoel meer en DX12 past daar perfect in, want het laat een grotere bandbreedte aan games toe om te draaien op een minder snelle CPU.
De reden dat in veel gevallen Highend niet echt aandacht aan besteed wordt is omdat het aantal mensen dat zo'n systeem minimaal is, en om daar nu een groot deel van je budget aan te verspillen is gewoon een slecht businessplan.. Neemt niet weg dat er toch behoorlijk wat moeite gedaan wordt vaak om het mooier er uit te laten zien op die highend..
Maar zo extreem dat men alleen maar rekening zou houden met mobile en verder alles daarboven niet, is echt klinkklare onzin..
DŠt zeg ik ook niet, maar je zegt eigenlijk zelf hierboven hetzelfde: games worden primair gebouwd om redelijk tot goed te draaien op de consoles, en met DX12 is een port wat simpeler en door de lagere overhead gaat een console port ook beter draaien op een PC met lagere specs. Tegelijkertijd is de winst van DX12 voor de high end systemen minimaal, dat zag je al heel goed terug met BF4 op Mantle.

We hebben nu hele volksstammen schaapjes die elk DX12 nieuwtje volgen en zich afvragen of de GPU er de support wel voor heeft, of er zelfs een andere GPU voor kopen, terwijl de realiteit vele malen weerbarstiger is en DX12 nog helemaal niet tot andere, of betere games leidt. Ja, je hebt Ashes, maar dat was het wel. De rest is uitgesteld of gebruikt de API en de nieuwe mogelijkheden totaal niet, het is gewoon DX11 met een ander cijfertje. Daarom ook vind ik deze release en de keuze/beperking tot Win 10 heel apart.

En wat je ook ziet is dat de grootste verkopen en de grootste groei op gaming gebied, toch echt op mobile plaatsvindt. DX12 is er niet voor 2016 of 2017, maar voor de komende generaties hardware, die toch echt steeds mobieler wordt, en waar dat niet het geval is, is de next best thing VR, nog zo'n ontwikkeling die vraagt om kleinere en semi-mobiele randapparatuur. De 'desktops' van de toekomst zijn ook SFF systemen, zoals NUCjes, media PC's en AIO's en streaming bakjes, we vinden klein lekker sexy en dus zit daar laptop class hardware in.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 januari 2016 15:11]

Daarom ook vind ik deze release en de keuze/beperking tot Win 10 heel apart..
Wat is daar zo apart aan. Er zijn nog veel meer Microsoft Exclusives die wel naar Windows 10 komen, maar niet naar oudere Windows-versies. Hieronder had ik al een lijstje geplaatst:
dusty-2011 in 'nieuws: Pc-versie Killer Instinct draait alleen op Windows 10'
Games worden nog altijd gemaakt voor de zgn lowest common denominator, niet voor de high end systemen, en met de focus op mobile, het One Windows principe en overdraagbaarheid tussen platformen is DX12 wel degelijk een performance slag primair bedoeld om dat mogelijk te maken.

High end / PC desktop systemen zijn gewoon geen hoofddoel meer en DX12 past daar perfect in, want het laat een grotere bandbreedte aan games toe om te draaien op een minder snelle CPU.
Pessimistische dag vandaag? De bekende DX12 "knaller"" Ashes of Singularity zet DX12 toch echt in om zo groot mogelijke battles neer te zetten.

Het aantal dx10 games is ook zeer beperkt geweest: https://en.wikipedia.org/...s_with_DirectX_10_support . We zaten alweer op DX11 toen er echt gebruik werd gemaakt van de nieuwe techiek.

De stap van DX10 naar DX11 is in ieder geval veel kleiner dan voordelen die DX12 nu biedt. Of DX12 ooit een succes wordt zal vooral afhangen van de release datum van DX13.

Aanleiding om te concluderen dat DX12 meteen wordt "misbruikt" heb ik nog niet gezien. Laat eerst die games maar eens uitkomen... Wie weet worden er nog wat games geupdate, zo heeft Company of Heroes ook ooit een DX10 patch gekregen.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 4 januari 2016 23:31]

Ik ken het spel niet, maar als je game alleen op Xbox draaide lijkt het het me juist ondanks de limitatie een uitbreiding van de player base ipv vernietiging ;)
Juist. Dat slaat letterlijk als een tang op een varken in de context van dit verhaal.
Alleen zit het grootste deel van de winst niet in de ondersteuning van DX12 door de hardware, maar de implementatie van DX zelf, welke flink op de schop gegaan is.

Verder klopt zijn post wťl, aangezien KI van 1 ondersteund platform naar 2 gaat. Da's dus een uitbreiding van de user base.
Als je een announcement hebt voor een release op PC, en vervolgens beperkt naar Win 10 (al lees ik ook terug dat dit al bij de eerste announcement zo was overigens) dan is dat een beperking.

En in de basis is het ook zowel vreemd als niet handig voor je spelersaantallen om releases te beperken tot een betrekkelijk nieuw OS. Ook al bied je voor dat OS 'gratis' upgrades aan. Het is een manier van pushen waar ik niet blij van word en geen enkele gamer persoonlijk baat bij heeft, het is alleen goed voor de verkoopcijfers van Microsoft zelf.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 januari 2016 13:31]

Zoveel spellen worden beperkt tot een bepaald OS of console. Ik zie niet in wat er nu anders aan is. Niet alles draait op zowel pc, PS4 en XB. En ook niet alles draait onder OSX, Windows en Linux. En zelfs niet alles draait onder alle oudere Windows versies.
Volgens mij doelt hij erop dat als je alleen voor Win10 en DirectX12 ontwikkelt het makkelijker ontwikkelen is dan voor verschillende Windows en DirectX versies.

Van die playerbase snap ik ook niet helemaal. De base wordt toch uitgebreid door het naar windows te brengen en crossplatform te ondersteunen. Ik denk dat je bedoeld dat de playerbase groter had kunnen zijn? Maar dat had ook zo geweest als ze het naar een ps4 hadden overgezet.
Persoonlijk vind ik het wel erg aangezien ik momenteel totaal geen fan ben van windows 10. De geforceerde updates slopen mijn pc bij een major build update, ik kan gewoon geen halve pc reinstall hebben omdat dan mijn ssd caching stack onderuit valt en ik ook al mijn audio programmas opnieuw kan gaan instellen. Al die telemetery praktijken ben ik ook geen fan van.

Ik hoop dan ook dat DirectX12 heel snel flopt en zal voor nu gedn Directx12 only games kopen. Ik zou zelf graag zien dat Vulkan games ontwikkeld gaat worden omdat deze open API wel op linux en oudere windows versies draait. Op die manier kun je zelf beslissen welk os voor jouw het beste werkt.
Windows 10 is niet bepaald een voltreffer. De meerderheid blijft lekker op 7.
Gamers gaan al op hoog tempo over naar Windows 10. Dus deze groep zal dan ook bepalen hoe snel we windows 10 only games zullen krijgen.
Totdat ze verplicht zijn om naar Windows 10 te gaan! Omdat Windows 7 niet meer wordt ondersteunt, door moderne toekomstige games.

Dat zagen we ook bij WIndows XP, vele dachten oh, ik blijf gewoon lekker op XP en opeens bleek geen game meer te werken met XP en al die mensen ging toch over naar Windows 7!!
Daarvoor was er nog Vista, wat we lekker hebben kunnen overslaan :)
Met Vista was ook weinig mis nadat er drivers voor beschikbaar kwamen, al die schijnbare issues heb ik nooit gehad, ook niet gelijk na release. ;)
Windows 10 is een voltreffer. Snelst groeiende OS ooit en was na een jaar al groter dan alle niet-Windows OSen op laptop en desktop bij elkaar.
Ik heb zelfs §119,95 betaald voor Windows 10 Home 64-bits NL. Ik ben erg tevreden en ik wist dat als gamer straks DirectX12 gereed moet zijn.

Ik wil niets anders meer dan Windows 10 en niet terug op Windows 7 (dat heb ik 6 jaar lang gebruikt)

Het lekker vlot en start snel op! en alles werkt heel snel met Windows 10.
En daar gaan we weer. Meeste games krijgen ook geen linux/IoS ondersteuning.
tja, iOS is ook nogal logisch, is een mobiel platform. op die manier kun je ook zeggen dat de meeste games geen Android ondersteuning krijgen (zie eigenlijk de grotere mobile games eerder verschijnen op iOS dan op Android)..
En linux, tja, probleem daarbij is de diversiteit van verschillende distro's, MAAR, kijk eens op steam en je ziet dat het aantal games waarbij ook een linux variant zit aanzienlijk aan het stijgen is..
Sorry bedoel de OS-x

en tuurlijk begint het te komen. Alleen lopen mopperen dat een oudere windows niet meer ondersteunt word. omdat hij voor de devs duidelijke makkelijker te porten is als je alleen win10 gebruiken vind wel wat vreemd. anders hadden ze ook linux mee kunnen nemen en OS-X en ...
Daar gaan we de eerste game dat Windows 7 en zelfs 8 en 8.1 niet meer gaat ondersteunen!

Je bent erg slecht op de hoogte. Er komen nog vele Windows 10 titels aan, die niet op oudere Windows versies draaien. Een overzichtje van alle Microsoft exclusives:

Gears of War 4 (Xbox One) – Multiplayer beta in Spring 2016/Launch in Fall 2016
Quantum Break (Xbox One) – April 5, 2016
Halo Wars 2 (Xbox One & Windows 10) – Fall 2016
Crackdown 3 (Xbox One) – Multiplayer in Summer 2016
Fable Legends Open Beta (Xbox One & Windows 10) – Spring 2016
ReCore (Xbox One & Windows 10) – 2016
Sea of Thieves (Xbox One & Windows 10) – 2016
Gigantic (Xbox One & Windows 10) – 2016
Killer Instinct: Season 3 (Xbox One & Windows 10) – March 2016
Gears of War: Ultimate Edition (Windows 10) – Spring 2016
Ori and the Blind Forest: Definitive Edition (Xbox One & Windows 10) – Spring 2016
Cobalt (Xbox One, Xbox 360 & Steam) – Feb. 2, 2016

Bron: http://www.gamespot.com/a...lusive-game/1100-6433483/

Ik tel maar liefst 8 titels die dit jaar naar Windows 10 komen (en niet naar oudere Windows-versies). Al was eerder aangekondigd dat Ori and the Blind Forest: Definitive Edition ook naar Steam zou komen. Dus we houden het voorlopig dan maar op 7 titels.
Dat Killer Instinct op enkel Windows 10 draaide was al vrijwel direct na de aankondiging van de PC versie bekend. Geen nieuws in dat opzicht, maar ik volg de ontwikkelingen rondom het spel dan ook wel wat nauwer.
Ja, dat dacht ik dus ook. Bij de announcement zei men ook specifiek dat KI aangekondigd werd voor Windows 10 met crossplay ondersteuning zodat er ook tegen XBONE spelers gespeeld kon worden.

Ik snap wel dat mensen hopen dat het gewoon op elke windows draait, maar in de announcement stond echt gewoon Windows 10.
Ondanks dat dit voor sommige gebruikers flink balen is hoop ik wel dat dit met meer Xbox One spellen gaat gebeuren. Zelf bezit ik geen Xbox One, maar zou ik wel graag sommige console titels willen spelen op mijn pc. Nu de code toch tussen Microsoft apparaten zo sterk overeen komt lijkt mij het niet meer dan logisch dat er meer games zullen komen in de toekomst waarbij dit het geval is.
Ik vind juist dat console exclusiviteit gebeuren een beetje bs. Tuurlijk is het een manier om een console aan de man te brengen maar ik ben niet gecharmeerd van het hele eco systeem rondom de Xbox/PS4. Ik zelf ben een van de mensen die meegedaan heeft bij een petitie om Killer Instinct naar de pc te krijgen waar Microsoft uiteindelijk gehoor aan heeft gegeven.

Het is een kleine stap naar platform onafhankelijkheid en crossplatform ondersteuning. Dat is een stap naar een systeem die ik dan veel liever zie. Dan mogen de users zelf beslissen of zij PC/Xbox/Playstation gebruikers weigeren of niet. Heeft iedereen baat bij.
Ik denk dat slimme hackers dit binnen de kortste keren speelbaar krijgen op oudere OS's.
Dit gebeurt al sinds er een gehackte XP patch uitkwam voor het zogenaamd Vista-exclusieve Halo 2.

Al die flauwekul over wat er voor nodig is om zo'n spel te laten draaien wordt door hackers al decennia lang gelogenstraft, dus ik wacht het rustig af; zo bijzonder is deze game nu ook weer niet...

Wat een schreeuwerige reclame trouwens, bŗh...
Geef mij maar het 16bit origineel.

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 4 januari 2016 13:28]

Misschien dat ze het aan de praat kunnen krijgen, maar denk niet dat het ze zal lukken om dat spel dan ook online te kunnen spelen..
Als je bedoeld op officiŽle servers, dan misschien niet, maar door krakers gepatchte games krijgen negen van de tien keer een eigen dedicated server community en die zou met dit soort geintjes van Microsoft wel eens heel groot kunnen worden, dus niet enkel voor dit spel maar ook voor andere toekomstige spellen waarbij Windows 10 je door de strot geduwd gaat worden.

Wat ook zou kunnen is dat ze de game in zo'n mate patchen dat niet te zien is dat je hem niet op Windows 10 speelt en dan kan je gewoon online op de officiŽle servers. Dit is al vaker gelukt, zowel met Windows games als met Xbox games.

Zo heb ik, om dat voorbeeld nog maar weer eens aan te halen, destijds op mijn XP PC gewoon Halo 2 met anderen (die wel op Vista zaten) online kunnen spelen.

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 4 januari 2016 15:11]

Het origineel is 64 bit, ik heb ze beide staan. ;)
Of bedoel je de SNES versie?
Het origineel is natuurlijk de SNES versie, aangezien dat de eerste was. Ik dacht dat het aangeven van "16bit" wel voldoende zou zijn om aan te geven dat het me om die versie ging... De N64 versie kwam later pas, maar die was overigens ook goed.
"16bit" was niet voldoende aangezien je er ook "origineel" bijvoegde. Het origineel is de 64-bit arcade versie, aangezien dat de eerste was. De SNES versie kwam pas een jaar later uit...

[Reactie gewijzigd door Perkele op 8 januari 2016 12:19]

Origineel op de home console bedoelde ik uiteraard, en met 64 bedoelde ik de Nintendo 64 versie, NIET de 64bits arcade versie...
Als dit dx12 gebruikt denk ik van niet eigenlijk. Dx11 terug naar 10 vertalen bijvoorbeeld kan nog, maar 12 is heel anders.
Ik heb geen idee, maar ik denk dat de specifieke API's en/of effecten die de game nu zou gebruiken, wel vertaald/herschreven of desnoods weggelaten (in het geval van de effecten) kunnen worden. (zie zelf overigens zťťr weinig wat deze game onmogelijk zou moeten maken op oudere systemen, maar goed)

Desnoods wordt het een light versie van de game; die hackers doen vaak de meest onmogelijk geachte dingen. Ik weet niet meer precies wat het destijds met Halo 2 was, waardoor het zogenaamd alleen op Vista kon draaien, maar volgens mij had dat weinig met DirectX te maken, want voor zover ik me herinner was DX10 er toen nog niet.

Dacht de reden even snel op te zoeken in een wiki, maar ook die geeft er geen antwoord op:
https://en.wikipedia.org/wiki/Halo_2#Windows_version

Ik zal er nog eens naar kijken, maar volgens mij is destijds alleen de installer gepatched omdat die detecteerde of je wel of niet op Vista draaide en vervolgens in het geval van niet de installatie onderbrak.

Als het wel een DirectX geval was, dan is het wel apart dat ze het toen wel aan de praat kregen, maar DX12 is wellicht een stapje te ver. De tijd zal het leren...

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 5 januari 2016 12:42]

Misschien leuk om te weten, dit spel is Cross-Buy. Heb je het al gekocht op de Xbox One? Dan kun je deze kosteloos downloaden op de PC. Verder vind ik het een prima zet om hun Xbox "platform" te promoten. Het staat momenteel nog in kinderschoenen. Verder heeft Microsoft gezegd ook nog wat leuks in petto te hebben voor dit spel omdat StreetFighter 5 iets eerder uit komt op de PC.
Simpel, wil je dit spelletje spelen, upgrade je systeem naar Windows 10. Wil je niet upgraden, kun je dit spelletje niet spelen.

De keuze is aan u.
Voor diegene met een X-Box Live abbo kunnen sinds 1 jan. gratis de Season 1 update downloaden die alle content voor Season one unlocked!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Microsoft Xbox One S FIFA 17 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True