Huawei start verkoop Mate S met drukgevoelig touchscreen in Nederland en België

Huawei verkoopt de Mate S met drukgevoelig touchscreen nu ook in Europa. Onder andere Nederlandse en Belgische consumenten kunnen de smartphone kopen. Het apparaat heeft een scherm van 5,5" en een Hisilicon Kirin 935-soc.

De Mate S verscheen in de Europese webwinkel van Huawei met een prijs van bijna 800 euro. Daarvoor krijgt de koper de versie met 128GB opslaggeheugen. Er is ook een versie met 64GB, maar deze bevat geen drukgevoelig touchscreen; Huawei noemt deze technologie 'press touch'. Hiermee is het mogelijk om verschillende functies te koppelen al naar gelang een gebruiker harder of zachter op het scherm drukt. Huawei kondigde de Mate S met drukgevoelig scherm vorig jaar in september aan. Toen liet het Chinese bedrijf nog weten dat er geen versie voor de Benelux zou komen. Daar is het bedrijf dus van teruggekomen.

Met de press touch-technologie is het onder andere mogelijk om foto's te previewen, in te zoomen of zelfs de smartphone te gebruiken als weegschaal. Apple heeft met 3D Touch en Force Touch een vergelijkbare technologie ontwikkeld. Overigens kan het scherm van Huawei ook knokkels herkennen, iets dat het bedrijf Knokkel-Touch 2.0 noemt.

De software van de Mate S is gebaseerd op Android 5.1 met daar bovenop Huawei's eigen Emui-skin. Het 5,5"-scherm is gebaseerd op amoled en heeft een resolutie van 1920x1080 pixels. De soc heeft acht cores die hun werk op 2,2GHz of 1,5GHz doen, en er is een 13-megapixelcamera aan de achterkant. Het ram bedraagt 3GB en de accucapaciteit is 2700mAh. Verder is er een vingerafdrukscanner ingebouwd waarmee de smartphone ontgrendeld kan worden en verscheidene apps bediend kunnen worden, waaronder de camera.

Door RoD

Admin Mobile

03-01-2016 • 12:38

126 Linkedin

Reacties (126)

126
120
56
2
0
7
Wijzig sortering
Hoe nauwkeurig zou zo'n weegschaal functie op zo een press-touch technologie beeldscherm werken?
Anoniem: 202103
@Lamerikx3 januari 2016 13:01
Interessante vraag. Als reactie op een Tweakersartikel over een weegschaalapplicatie voor Apple vond ik een andere ontwikkelaar (blog Ryan McLeod) die met een nauwkeurigheid van ~ 1-3 gram kon wegen.
Als mogelijke afwijzing van zulke apps werd o.m. het gebruik als weegschaal voor portionering van drugs genoemd, maar dat lijkt me gezien de afwijking niet echt doorslaggevend (tenzij de nauwkeurigheid nog verbeterd kan worden).

Edit - 20h22
Om de vraag van theobril in 'nieuws: Huawei start verkoop Mate S met drukgevoelig touchscreen in Nederland en België' te beantwoorden: volgens de blog kreeg de smartphone een weegbereik van 0 - 385 gram.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 202103 op 3 januari 2016 20:23]

1-3 gram op een schaal van wat? Als de bovengrens 10 gram is, is een deviatie van 3 gram best fors.
385 gram. Afwijking van 0.3% tot 1% dus.

[Reactie gewijzigd door Mozy op 3 januari 2016 20:59]

https://medium.com/swlh/t...gital-scale-f2197dc2b6e7:
"thing is that the sensor won’t weigh beyond a maximum weight of ~385g (0.85 lbs) "

Da's vopor de iphone dus.

[Reactie gewijzigd door witchdoc op 3 januari 2016 21:48]

... gebruik als weegschaal voor portionering van drugs genoemd...
Ik heb mijn smartphone helemaal maar weggedaan, om mezelf te beschermen tegen drugs websites. ;)
Wauw, ik heb wel eens gezien wat de gemiddelde drugs met een cd-hoes doet, laat staan met een smartphone scherm... denk niet dat er iemand zo dom is ;).
In het zakje wegen en daarna een leeg zakje wegen?
Een beetje gevorderde crackjunkie weegt niet af maar doet het gewoon op zicht ;)
Reuk lijkt me beter. 1x snuiven en hij weet het direct ;)
Reuk lijkt me beter. 1x snuiven en hij weet het direct ;)
Over het algemeen de volgende gebruikstijd
Coke snuif je
Crack rook ie
Heroïne spuit je
Xtc/ghb orale toediening

In topic

Een gebruiker koopt gewoon een geplaagde hoeveelheid door met een briefje je zwaaien.
Het gaat hier volgens mij dan om de dealers in alle gradaties binnen het systeem.
Maat het is maar weer eens een schijnheilige actie om er beter uit te zien.
De echte drugsmakers en dealers lachen erom. Die lopen naar de winkel en kopen een echte weegschaal.
Ik vermoed dat je nog nooit op een festival geweest bent. :)
Zeker wel, wat dan?
Dan weet je ook dat niet iedereen die drugs gebruikt dom is ;).
Nou, het is heel simpel als je drugs gebruikt ben je dom (bezig).

Snap sowieso niet waarom mensen drugs nodig hebben. Net of het met drugs beter wordt.

Je houd alleen jezelf voor de gek, en zon verslaafde/ drugs gebruiker krijgt alleen maar meer problemen. Drugs zijn echt geen uitkomst of just for fun recreatie.
Anoniem: 55563
@Zezura4 januari 2016 03:52
Ik heb meerdere soorten drugs geprobeerd en ik acht mijzelf bovengemiddeld intelligent. Zoals met alles in het leven maak je een risicoanalyse. Ik heb er bijzonder leuke ervaringen mee opgedaan en toffe herinneringen aan overgehouden. Ik ben niet verslaafd en ik weet precies wat ik doe.

Drink je wel eens alcohol? Dat is zo sociaal geaccepteerd dat niemand er schijnbaar bij stilstaat dat dat ook gewoon een verdovend middel is. Met name de tweede kamer zit vol met dergelijke naïeve mensen die liever wegkijken van de problemen van het drugsbeleid dan dat ze de stier bij de hoorns vatten en eindelijk eens knopen doorhakken. De maatschappij schreeuwt moord en brand maar Den Haag kijkt de andere kant op. Jammer dat de bevolking zelf geen motie van wantrouwen kan indienen...

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 55563 op 4 januari 2016 03:54]

Motie van wantrouwen door burger is het inleveren van een leeg stembiljet.
Drink je wel eens een biertje of een wijntje?
Nee, alcohol is net zo nutteloos, er is ook wijn zonder alcohol als ik het zou drinken om de smaak. Maar wijn is niet voor mij.. Bier wel, maar dan alcohol vrij of raadler 0.5% als het niet anders kan. Genoeg anders in de wereld dan drugs en alcohol om je te vermaken :),

Alcohol voor ontsmetten is daar in tegen natuurlijk zeer nuttig.. Maar ik heb het nu over drinken.

[Reactie gewijzigd door Zezura op 4 januari 2016 18:56]

Daarom ook tussen aanhalingstekens. Tevens heb ik zelf ook t een en ander geprobeerd, en enkele keren verslaafd geweest. In alle lagen van de samenleving wordt inderdaad drugs gebruikt. Al zijn over t algemeen oudere hogere opgeleiden degenen die er minder te koop mee lopen naar mijn idee.
Wat ik er van begrepen heb kun je het scherm niet gebruiken om het aantal (kilo)gram te wegen, maar om het zwaarste van twee objecten te meten
Met een trucje, het gebruiken van een lepel, zie mijn andere reactie op Lamerikx, is daar een mouw aan te passen.

Edit - 16h58
In die blog wordt ingegaan op het innovatieve karakter van het gebruik van een lepel om de nauwkeurigheid van de meting op te voeren. Na ijking kun je tamelijk reproduceerbaar gewichten bepalen (tot ca. 385 gram).

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 202103 op 3 januari 2016 17:01]

Genoeg nauwkeurig,

Zullen drugsdealers erg blij mee zijn, hoeven ze geen weegschaaltje meer mee te nemen...
Als de nauwkeurigheid 1-3 gram is toch niet ;)
Anoniem: 104748
@418O23 januari 2016 13:44
Dat zijn kruimeldiefjes. :p
Ja, huh, dacht het niet, een grammetje coke kost aardig wat centjes... En weed wordt ook per gram verkocht. Nee, dit is echt nutteloos voor het wegen van drugs. Ik zou het daarintegen in de keuken wel kunnen gebruiken... maar daar heb ik toevallig al een weegschaal.
Als je 100 gram wil wegen heb je best een fors scherm nodig. Maar toegegeven, dan maakt een deviatie van ~2% niet meer zoveel uit :)
Die hebben meestal weegschaaltjes die tot 0,01g nauwkeurig meten
Zou wel eens willen weten wat ik weeg...
kan met je huidige smartphone ook.
gewoon op de grond leggen en er op gaan staan.
aan het scherm kun je zien of je te zwaar bent of niet.
De software van de Mate S is gebaseerd op Android 5.1...
Alleen al hierom is het apparaat al niet meer interessant. Wat geeft Huawei aan mbt toekomstige updates? Gaat Android 6.0 binnenkort uitkomen? Hoe lang krijgt dit apparaat updates?

Ik heb zo het idee dat de antwoorden hierop gaan zijn "over een aantal maanden, misschien" en "Android 6.0 is de laatste update die je krijgt, koop daarna maar weer een nieuw toestel van 800 Euro".
Helemaal mee eens!

Huawei toestellen zijn degelijk en van prima bouw kwaliteit,allen maar de software support van Huawei is om van te huilen.
Ik gebruik de Mate 7 en ben tevreden over de toestel,maar een high end toestel van Huawei model van eind 2014 en ik zit nog steed op de KitKat 4.4.2 en ben nog steeds aan het wachten op een OTA update naar 5.1 Lollipop.

Huawei staat daar om bekend,je koopt een toestel en krijg je nog überhaupt een (1) update voor de toestel daar moet je blij mee zijn.En deze model is op 800€ geprijsd ?
Laat maar zitten zou ik maar zeggen ,dat Knuckle touch boeit niemand.
Er is sinds september al 5.1.1 uitgekomen voor de mate 7 en nog meer toestellen. Alleen niet via de ota. Die gaat er overigens ook niet komen. Gewoon 5.1.1 downloaden van de huawei site.

Ook krijgen we gewoon 6.0 in het eerste kwartaal van 2016 de meeste fabrikanten zijn nu pas aan het testen en een enkelingen zoals lg draaien al op 6.0. Samsung is pas net begonnen met testen en voor de honor 7 is ook al 6.0 beta uitgekomen.

Ook krijg je standaard op de mate 8 gewoon android 6.0 emui 4.0 op 5.1.1 hebben we nog te maken met 3.1 maar dat wordt ook vervangen voor 4.0

Dus zoveel is er ook niet mis met het update beleid. Het loopt synchroom met de grotere fabrikanten zoals samsung en Sony.
Hoeveel van de gemiddelde gebruiker gaat naar de website van de fabrikant updates te downloaden denk je? Ota is veel gebruiksvriendelijker, ik vind dit dus een vrij luie oplossing.
Dat neemt niet weg dat er een updatebeschikbaar gesteld is. Waar vroeger je telefoon hellemaal geen update zou ontvangen of na 1 update niet meer ondersteund werd, hebben ze nu 2 jaar ondersteuning ( op sommige toestellen ). Wat heb je liever geen update of een paar klikker extra en de nieuwste update hebben ? Ik heb liever het 2de
Wat ik heb liever heb is dat fabrikanten die €500+ voor een toestel vragen het probleem omtrent updates nu eindelijk eens keer serieus gaan nemen en ervoor gaan zorgen dat zoveel mogelijk toestellen eens fatsoenlijk updates gaan krijgen en het de gebruiker eens een makkelijk maakt ipv deze halfbakken luie oplossing. Dan moet er niet gedaan worden dat de gebruikers god op hun blote knieën moet bedanken omdat de fabrikant een update beschikbaar stelt via de website.
Huawei levert updates. Je moet er een klein beetje moeite voor doen maar dit is heel wat meer dan veel andere android fabrikanten leveren. De handleiding is hierboven door een tevreden gebruiker zelfs opgeschreven.

Dat jij het een reden vindt om geen huawei meer te kopen, prima. Maar wat hierboven staat is afbranden.
Dus je gaat met je telefoon naar de website en kan het daar downloaden? Dom, maar goed, iets is beter dan niets. Als het via de desktop moet is het een ander verhaal - dat gaat hem dus niet worden, tenzij de tool goed op Linux draait... Vast niet. Nee, ik denk dat ik in elk geval bij Huawei uit de buurt blijf.
Je download het update bestand vanaf je telefoon of computer, zet het op je telefoon root map of sd-kaart, gaat vervolgens naar de updater, selecteer je updaten vanaf sd-kaart (of root map van je telefoon )telefoon word herstart geüpdatet en dat was het

[Reactie gewijzigd door l99030607l op 3 januari 2016 21:16]

Op iedere andere telefoon: Notificatie om te herstarten voor de update, installeren en dat was het.
Nee niet op iedere andere telefoon want er zijn genoeg budget telefoons die op Android draaien en nooot verder aks bijvoorbeeld 4.0 gekomen zijn als ze out of the box 4.0 geleverd kregen. Dit is gewoon flamen wat jij doet
Op iedere andere telefoon met een ander OS bedoelde ik dan ook.
Het is geen flame, zo is het in ieder geval niet bedoeld.

Het verrast mij gewoon dat fabrikant van Android-toestellen er nog steeds mee weg komen dat ze het voor de gemiddelde gebruiker nog steeds zo makkelijk mogelijk maken. En zo makkelijk mogelijk is een OTA-update en niet downloaden via de website en dergelijke.

En het feit dat al die toestellen op 4.0 of zelfs lager blijven hangen zorgt ervoor dat er nog steeds veel toestellen zijn met ernstige security-issues.

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 4 januari 2016 11:36]

Ja klopt. Maar een fabrikant als huawei die komt vanuit een hele andere markt waar ook de vraag van de consument naar fabrikant anders is als hier in het westen. Hou daar ook rekening mee. Ik geef je zeker gelijk dat een ota gewoon makkelijker is. Maar dat bedrijven hier in het westen het doen betekenten niet gelijk dat iedereen dat moet doen. Blijkbaar vinden de klanten van huawei het niet erg om via de site een update te installeren.

Als je een beetje oplet zie je dat er veranderingen bij huawei aan de gang zijn en dan zal wel moeten als je het westen ook in je zak wilt hebben.

Dat gaat gepaard met een samenwerking met google die er heeel maar dan ook heel goed uitzag. Ik heb zelf een priv en een mate 7 maar toen ik doe nexus 6p zag kon ik niets anders dan een beetje jaloers worden.

En er ziun geruchten dat ze de nexus van dit jaar weer gaan maken en er komen zelf's huwei toestellen met een snapdragon soc uit en zelf's de 2 jaar oude mate 7 wordt nog ondersteund terwijl hiervoor huawei laks aan iedereen en de updates zouden hebben.

Het verbaasd me niet als in de komende 2 a 3 jaar huawei de telefoonmarkt opschud. Ze hebben tot nu toe alleen maar winst gemaakt.
Ok, dat is goed te doen. En ik heb er zelf geen moeite mee om het met de hand te doen ipv automatisch dus - top. Nu de vraag hoe lang ze telefoons supporten...
Dat zal altijd de brandende vraag zijn ja.. Maar sinds hum een partnership met google voor de nexus 6p aangegaan waren en hun grotere gedeeltes van het westen willen veroveren, zullen ze wel minimaal 2 jaar hun toestellen updaten ( dat is nu al het geval bij het high eind lijn van 2014 )
De vraag of ze wat vaker updates via de ota dan via de site gaan doen is ook een belangrijke vraag om na te gaan. Kleine update bestanden pushen ze wel via de ota maar firmware updates via de ota komen haast nooit voor.

Er waren geruchten verschenen dat de nexus van dit jaar weer door huawei gemaakt gaat worden en er zouden verschilende telefoons met een snapdragon soc uitkomen dus dit zal nog een interresant jaar worden voor huawei en zijn positie.
Ik heb de Huawei P8, daar is nog geen 5.1.1 voor released. Vind ik niet super erg, ik wacht wel op 6.0. :)
Klopt. Die hebben ze ook geskipped omdat het geen nut had om nog 5.1.1 uit te brengen als 6.0 om de hoek stond. Betatesten voor 6.0 zijn al begonnen dus als je een graantje van 6.0 zou willen mee pikken zou ik me inschrijven als ik u/jij was. Je krijgt daarna via de mail of van de site een download link voor de 6.0 rom
Thanks voor de info. Maar om nu de beta er op te zetten is leuk. Maar dit is mijn main toestel, dus ik doe het liever niet vanwege betrouwbaarheid/bereikbaarheid (ZZP).
Ik wacht dan liever op de "stable" ofwel OTA anders offline, maakt me niet zoveel uit.
Huawei P8 Lite hier, tegen de 6 updates gefixt binnen 3 maand.
OTA voor Mate 7 is in september 2015 geweest, tenminste op mijn toestel via KPN. Zit nu op 5.1.1 gewoon via de EMUI updater app op je telefoon OTA te installeren.
Mate 7 begon met 4.4 sinds september draait hij op 5.1.1 en in het eerste kwartaal van 2016 kunnen we 6.0 verwachten. Huawei is niet meer de telefoon fabrikant van 2/3 jaar geleden, net zoals samsung steeds zijn beruchte touchwiz skin steeds lichter en lichter te maken.

Voor dit toestel is er al een 6.0 beta uit en zou me niet verbazen als die eerder een update zou krijgen als bijvoorbeeld de mate 7.
Bij Huawei krijg je als je geluk hebt een update naar de volgende verouderde versie....
Voor mij geen huawei meer.
" The biggest advantage when the same company makes the hardware and software is timely updates. The newest iOS 9 update hit 50 percent of all devices in just 4 days. Android Lollipop reached 21 percent in 10 months, iOS 9 crossed that in 48 hours.

Android phone makers usually promise one major Android update for each handset. The iPhone 4s has received four major iOS updates since its launch 2011. I doubt there is any Android phone in the market that was made in 2011 that is running the latest version of the OS, which could bring in a host of new features and be a new lease of life to an old phone.

Sometimes important security fixes also are a part of newer updates, which will be hard for Android users to get." Bron: http://m.gadgets.ndtv.com...ne-should-you-pick-744386
Klinkt allemaal prachtig, tot je die 2700mah accu ziet. Next.
Kom je in principe makkelijk een dag mee door. Een accucapaciteit van tussen de 2500 en 3000 is eerder de norm dan uitzondering wanneer je naar de verschillende releases kijkt.
De soc is niet echt energiezuinig, en voor een beetje power user is 2700 mah dan te weinig. Misschien zijn het de verwachtingen die ik had, na telefoons van dit merk met 4000+ mah. Je hebt voor de rest wel gelijk.
Voor die accucapaciteit moet je kijken naar de Mate 8. Die heeft ook gewoon een capaciteit van 4000 mAh.
Volgens mij is die Kirin 935 niet bepaald de energie slurper. En al helemaal niet vergeleken met de SD810 / 820. En MIUI is super basic en verbruikt amper iets.
Huawei is al lang meer richting looks gegaan (plat & licht) en dus is het eerste waar ze concessies moeten doen is de accu. Zie ook de P8.
Gelukkig zijn er zoveel andere toestellen om uit te kiezen, dus power users kunnen elders aan hun trekken komen. :)

P.S. Daarnaast weet jij (en ik) niet voor welke voltage deze accu is geproduceerd.
2,7Ah * 3,7V = 9,99Wh = 9990mWh
2,7Ah * 4,2V = 11,34Wh = 11340mWh
Of zelfs iets anders.

Toch maar ter vergelijking een gebruikelijke 3000mAh accu bij veel merken toestellen.
3Ah * 3,7V = 11,1Wh = 11100mWh. Dus stel ze kiezen voor bij de Mate S voor 4,2V dan zal dze accu juist langer mee moeten gaan. Al helemaal vergeleken met de SOC van andere toestellen die nogal groot verbruikers zijn zoals ik eerder aangaf.

[Reactie gewijzigd door uname -r op 3 januari 2016 23:02]

De batterijduur is gewoon redelijk. Zeker niet top. maar ook niet dramatisch; zie de betreffende sectie in de review van GSMArena: http://www.gsmarena.com/huawei_mate_s-review-1339p3.php

Ze hebben hier gewoon gekozen voor het design, wat betekent dat ze de accuduur van ondergeschikt belang achten. In de praktijk laad iedereen hun toestel op in de avond. Ben je een zware gebruiker, die niet tussentijds wil of kan opladen, dan zijn dit soort toestellen sowieso niet voor je. Huawei heeft dan de Mate voor je, of wellicht dat ze met de P9 ook iets gaan doen in dit opzicht (al heeft de P8 ook geen grote batterij).
Anoniem: 16328
@RaJitsu3 januari 2016 16:08
Voor grote toestellen is meer dan 3000mAh gebruikelijk. Zie bijvoorbeeld de Note 4, Nexus 6P, Moto X Play, LG G4 en Sony Z5. Eigenlijk hebben dus bijna alle grote toestellen een grotere accu :D.
De Z5 heeft een capaciteit van 2900 mAh. De G4 3000 maar heeft ook een hogere resolutie scherm. Die andere toestellen hebben wel een grotere capaciteit. Maar Huawei is met de Mate S gewoon voor een designtoestel gegaan met een accu die 'voldoet' voor de generale gebruiker. Wil je een grotere accu, dan heeft Huawei de Mate 8 voor je.
Te weinig accucapaciteit is ook de norm. Hij houdt het best goed een dagje vol in 2016, maar liefst werkt het ook nog in 2018 als je accu al iets versleten is en als de apps allemaal meer vergen.
Zeker waar. Maar het is dus geen uitzondering. Een jammerlijk gegeven, maar wel waar.
De 32GB versie is een stuk vriendelijker qua prijs. Maar die accu is gewoon een dooddoener in vergelijking met de Mate 7. (2700 vs 4100mAh)
Dit is dan ook niet de opvolger van de Mate 7, maar een apart toestel.
De Mate 8 is de opvolger (ook al aangekondigd), welke wel gewoon een nette accucapaciteit heeft van 4000 mAh en een betere Kirin 950 SoC.

Persoonlijk zie ik dit toestel als een soort uitvogeltoestel van Huawei, ze proberen eens een Super AMOLED scherm te gebruiken, een aanraakgevoelig scherm, speciale gestures met de vingerafdrukscanner en met je knokkels en een nieuw soort metalen ontwerp. Als je van vernieuwing houd is het dus een leuk toestel, maar mensen die daar niet zo op zitten te wachten kunnen waarschijnlijk beter om de Mate 8 wachten.

[Reactie gewijzigd door Jvann op 3 januari 2016 12:54]

Mate 8 is allang te koop, knuckle touch is er ook op de Mate 7, vingerafdrukscanner gebruik ik toch al niet, en 3D touch achtige toestanden? Meh.
Gebruikt zijn knokkels op z'n iphone.... Hey net als gewoon, wie o wie legt me uit wat 'knokkel-touch 2.0'....
Hoewel ik het nog geen Huawei met knokkel-touch heb je gebruikt, heb je een soort gelijk functie op LG daar kan je je knokkels gebruiken om je telefoon te unlocken zonder het scherm aan te doen. Als dit hetzelfde is op de Mate S lijkt het me een onnodige functie door de vingerafdruk-scanner.
Dan kun je via Google Hangouts in een videogesprek je vrienden fistbumpen.
Misschien is het verschil dat de Huawei het verschil herkent tussen je vingertoppen en je knokkels? Waar de iPhone dan geen onderscheid maakt aan de touch-input?
Erg kleine accu, zeker voor een 5,5" smartphone...
Ben benieuwd of de "Press touch" mensen tot kopen aan zet, het toestel is anders erg duur voor de weinig bijzondere specs :|
Ben overigens benieuwd wanneer Apple de eerste rechtzaak start.. :X

[Reactie gewijzigd door pknl op 3 januari 2016 12:46]

Zolang huawei geen patenten van apple heeft geschonden, zie ik geen reden voor een rechtszaak...
Grappige is dat Android al jaren drukgevoelige schermen 'had' http://pocketnow.com/2015...id-has-had-that-for-years
Uhm, het hebben van een API die druk gevoeligheid ondersteund is niet hetzelfde als het hebben van een druk gevoelig scherm.

Ik kan in een api ook dit neerzetten:

public void transportToLocation(GpsCoordinate coordinate);

Betekent niet dat mijn apparatuur al ondersteuning had voor transportatie voordat ook maar iemand daadwerkelijk transportatie ondersteund.

Dat is het mooie van een API, je kan er alles in kwijt, het hoeft alleen nog niets te doen want doorvoor heb je een implementatie nodig en die was in het geval van android niet veel meer dan:

public final float getPressure (int pointerIndex) {
return 0.0f;
}
Grappig is dat Android al jaren van alles heeft maar het eigenlijk nergens compleet werkt. Zo kan/kon je vast wel een toestel krijgen met een scherm dat die data meegeeft, maar dan had je vast weer geen camera, of was je scherm resistief, of had je een langzame CPU, of zo'n standaard lifecycle van een jaar waarna je support kon vergeten en de drukgevoeligheid niet werkte op een custom rom om dat de closed binary drivers niet op een nieuwere kernel werken.
Daar gaat het toch helemaal niet om???

Er werd een ''grapje'' gemaakt met de vraag wanneer Apple een rechtszaak gaat beginnen. Vervolgens komt iemand met de reactie / bewijs dat het met Android al langer mogelijk is.

Dus er zal vast en zeker geen rechtszaak komen, anders zou die nog weleens omgedraaid kunnen worden.

Genoeg patenthouders die helemaal geen product uitbrengen, dus om te zeggen dat Apple 1-0 voor staat omdat hun de enige zijn die het als ''eerste'' goed uitgewerkt zouden hebben staat totaal los van die halve gare bovenstaande discussie.
Je opmerking zou hout snijden als je verder zou redeneren over het hoe/waar/waarom, de voordelen tegenover de nadelen zou zetten etc.
Nu blijf je een beetje steken bij een flamebait. Zonde! Want je hebt een terecht punt.

Apple moet het volop hebben van de combi hardware/software, verdienen heel veel geld en steken een redelijk aantal daarvan in r&d, maar mijns inziens niet genoeg om de hoge prijs of de beperkte vrijheid te rechtvaardigen.

Microsoft heeft mijns inziens het mooiste OS, maar nog lang niet genoeg support (ik doe m'n best :P) en de keuzes die ze de komende maanden gaan maken is essentieel voor het bestaansrexht in de toekomst.

Make your choice?
Overigens kan het scherm van Huawei ook knokkels herkennen, iets dat het bedrijf Knokkel-Touch 2.0 noemt.
Da's maf. Het zou knuckle-touch moeten zijn volgens mij. Of hebben ze er een tof woord voor gekozen dat toevallig Nederlands is?
Ja erg kleine accu, neemt de telefoon zelf weinig dan? Ik ben nog steeds blij met mijn Europese P8 Max (4360 mAh) :)
De prijs is neergezet voor de early adopters. Ik verwacht niet dat deze technologie voor een verkoopsucces zorgt. Althans, nog niet met de bescheiden functionaliteit die het biedt.
En... waarom moet Apple een rechtzaak starten?
"iets dat het bedrijf Knokkel-Touch 2.0 noemt."

Wel grappig, voor de overige Europese landen heeft Huawei de Engelse benaming (Knuckle Touch) gekozen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee