Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 79 reacties

Ontwikkelaar Treyarch heeft vlak achter elkaar twee patches uitgebracht voor Call Of Duty: Black Ops III. Op alle platforms is de sterkte van een aantal wapens aangepast en de pc-versie heeft een update gekregen die de prestaties moet verbeteren.

De patch voor de pc-versie verscheen op Steam en is 520MB groot. Treyarch heeft geen uitgebreide releasenotes uitgebracht, maar door middel van een zeer korte mededeling is duidelijk geworden dat het gaat om een update die de prestaties moet verbeteren. Het ziet er echter niet naar uit dat de patch de prestatieproblemen en crashes voor alle spelers heeft verholpen. In de reacties klagen veel gebruikers dat de update niet helpt.

Treyarch heeft verder voor alle platforms een patch uitgebracht die de sterkte van een aantal wapens aanpast. Ook deze wijzigingen zijn niet groots aangekondigd, maar op Reddit vertelt de ontwikkelaar om welke wapens het gaat. Volgens het bericht gaat het in de meeste gevallen om zeer kleine wijzigingen en zijn er aanpassingen gemaakt op gebied van clip size, damage en recoil. Omdat het een snelle hotfix is, zullen de volledige patchnotes later te lezen zijn als er een grotere update verschijnt.

Review van de PlayStation 4-versie van Call of Duty: Black Ops III

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (79)

Op PC lijkt deze patch niet echt voor stabiliteit gezorgd te hebben, ik heb het spel reeds gekocht maar ik krijg het niet eens geheel opgestart voor het crasht, en ik blijk niet de enige: Steam Discussions BO3. Hopen op een snelle patch die de grotere problemen snel gaat verhelpen. Daarnaast blijken er nu al hackers te zijn in de multiplayer, dus dit wordt een kleine PR-ramp als dit niet snel wordt opgelost. De Steam-rating voor dit spel is sowieso al niet hoog met 58%.

[Reactie gewijzigd door Bretgrenz op 16 november 2015 09:07]

Tja, part of the problem dus.

Refunden of gewoon niet kopen. Je beloont nu gewoon rushen en slecht werk
Dit heeft waarschijnlijk niets te maken met rushen en slecht werk, het PC landschap is gewoon te gevarieerd om alle configuraties te kunnen testen, een slechte driver, een antimalware applicatie, een live-backup applicatie, rare securitysettings, het zijn maar een paar kleine voorbeelden waar je als pc developer tegenaan loopt.. Wat voor jou een 'standaard' installatie is van windows, hoeft dat dus helemaal niet te zijn..
Dit valt ook wel mee hoor, ja oke er zijn 1000en PC configuraties en 2 console configuraties, maar toch, het is tegenwoordig geen excuus meer, alle hardware fabrikanten bieden goeie api's etc, het is gewoon dat developers (en dan met kop en schouders boven de rest dit soort developers) lui zijn, nieuwe consoles zijn toch pc's? dan poorten we gewoon die shit 1op1 en is het verder goed, komen ze over 12 maanden wel weer met goeie hoop terug dat het nieuwe deel wel goed draait.
Maar je begrijpt het niet, het is niet de hardware fabrikant zelf, het is een combinatie van vendor A met vendor B, en dan heb ik het dus over drivers en software zoals antimalware die nog wel eens zich diep in het OS willen nestelen..
Als je echt denkt dat het zo simpel is bij de PC, dan denk ik toch dat je geen realistisch goed beeld hebt van wat er allemaal bij PC development storend kan werken..
De hoeveelheid problemen die oplopen laat zien dat ze er niet heel veel tijd in hebben gestopt om die te fixen. Waarom zouden andere AAA games anders zo weinig problemen tegenover de COD games.
uhh, noem eens een groot AAA spel dat niet bij release (grote) problemen had.
ALLE!! grote releases van de afgelopen jaren hebben performance problemen en crashes gehad..
Dat klopt, maar dingen zoals mouse acceleration etc wat gewoon waardeloos is in cod, zouden ze toch echt wel een keer kunnen fixen. Ik ben echt geen battlefield fanboy ofzo (wat ook geen goede releases heeft uche uche bf4) maar sinds cod ghost zijn er zo veel performance issues dat het niet meer 60 euro waardig is,
Probleem is wel weer dat er minstens zoveel gebruikers zijn die dus nergens last van hebben, en je hoort natuurlijk altijd voornamelijk degene die wel problemen hebben..
tja, mouse acceleration, voor jou belangrijk en jij gebruikt het blijkbaar, maar anderen weer totaal niet, en misschien ligt het ook wel aan de mousedriver die gebruikt wordt.. Zo heb ik altijd het probleem met de meeste UnrealEngine (3) based games dat de joystick instellingen niet fatsoenlijk zijn, en voor problemen zorgen als je gewoon een joystick alleen al geconnect hebt (gelukkig als (ouwe) UE-dev weet ik welke instellingen ik moet wijzigen om OF de joystick wel goed te laten werken in het spel OF de joystick dus geen invloed te laten hebben (zonder deze te moeten ontkoppelen)).
En jij noemt nu BF4, maar BF3 had ook al een hoop problemen..

Tenzij je maar 1 specifiek (beperkte) hardware platform hoeft te ondersteunen is het gewoon heel lastig om met de complexiteit van de huidige software het overal goed te laten draaien.. Dat men zelfs performanceproblemen heeft op een console is wel weer een ander verhaal, daar heb je maar 1 platform en in die situatie kun je dus wel spreken van 'luiheid', maargoed soms zit het ook gewoon in een hoekje waar je als tester nooit komt, en een 'normale' gamer wel (of een situatie waar je gewoon als dev/tester niet eens aan denkt)..
PC-development is gewoon heel erg complex, MAAR! het moet natuurlijk wel gewoon perfect werken op je eigen devmachine, want als het daar al om de haverklap crasht, dan is het een ander verhaal IMHO. Zeker dus omdat je die situaties WEL fatsoenlijk kunt debuggen..
Oneens. Er zijn zat developers die een prima werkend product of kunnen leveren op de pc.
Ik weet wel zeker dat het de uitgever is die zegt, we brengen m nu uit. En dan kan je als developer kicken en screamen, het is totaal nutteloos.

Jeroenneman heeft een punt natuurlijk. De enige manier waarop we invloed kunnen uitoefenen is met je portemonnee.
Ik denk alleen niet dat het slecht werk is van Treyarch, maar van Activision en de aandeelhouders.
Vroeger waren beta releases om de bugs eruit te krijgen op veel gevarierde stations. Bij cod is een beta een multiplayer teaser die mensen over de streep moet trekken om het spel te kopen. Zelfde bij de battlefield franchise. Ze brengen dan dus een klein deel van het geheel uit waar ze al redelijke stabiliteit hebben.
Dus dat praat dan goed dat grote titels (wat je deze melkkoe helaas nog steeds kunt noemen) nauwelijks draaien? lijkt me toch van niet. Juist titels waar veel geld mee is gemoeid (COD, BF, GTA, etc) moeten foutloos zijn, er is echt wel genoeg budget om de boel goed te bouwen en testen, maar er word liever snel afgeraffeld, zodat het team weer vrij is voor een nieuwe game (met veelal dezelfde content..) volgend jaar.

Wat je zegt is helemaal waar, ja, eigenlijk iedere PC game vandaag de dag heeft wel ergens problemen, maar als een game op 80% van de machines nauwelijks werkt dan kan je zoiets niet meer goedpraten als 'och er zijn nou eenmaal zoveel PC configuraties, wat had je dan verwacht' (wat een beetje de ondertoon is van al je reacties op dit artikel)

Dat gezegd hebbend, we (als in 'wij gamers') moeten ook niet accepteren als er een enkel probleem in een game zit op maar een paar rare pc's, maar dat is ergens juist wel nog goed te praten met 'er zijn zoveel configuraties', punt is dat zeker 75% van de gaming PC's wereldwijd genoeg op elkaar lijkt dat daar geen problemen mee zouden mogen zijn (plat gezegd steek een willekeurige intel/amd+nvidia/amd configuratie in elkaar van hardware van niet meer dan 5 jaar oud en een game moet er gewoon goed op kunnen draaien, dat is echter verre van realiteit)
Hoezo nauwelijks? Er zijn een hele hoop gamers die nergens last van hebben, maar ook een zwik die wel problemen hebben..

Je moet gewoon realistisch zijn als het op PC-gaming aan komt, het is echt allemaal niet zo simpel als dat jij denkt dat het is..
Het is mij wel duidelijk dat jij geen goede realistische kijk op PC hardware/OS hebt..
En hardware van 5 jaar oud hoeft de game echt al niet meer fatsoenlijk te kunnen draaien (ja misschien op laagste stand ja).. We hebben het over PC gaming.........
Hackers en modders heb je helaas overal en kan je nooit 100% voorkomen.
nee maar CoD spant wel de kroon.
Omdat ze nooit wat doen aan de cheats en telkens dezelfde software blijven gebuiken zijn er al aim/wall hacks vanaf dag 1 verkrijgbaar.
Letterlijk binnen een uur was er iemand die max prestige/level was, binnen een uur vanaf release! en nog steeds worden er geen mensen gebanned?
CoD "spant de kroon"?

Moet je GTA Online eens proberen...
Hoewel ik helemaal met je eens bent dat GTA:Online een drama is kwa cheaters en R* er bij lange na niet zoveel aan doet als ze zouden moeten, is de nuance dat de meeste cheaters in GTA geld en autos spawnen, en de meeste cheaters in shooters gebruiken aimbots, nogal een verschil. (als iemand anders in het geld zwemt is natuurlijk ruk maar heb ik verder niet zo'n last van, als iemand anders echter dmv cheats aanzienlijk 'beter' in de game is word het een ander verhaal)

En, hoewel ik dus zeker vind dat het beter kan, zie jij zelf hopelijk ook wel de ban-golven in gta:online, ze gebeuren te weinig, maar ze gebeuren wel, je merkt het vaak aan dat opeens 90% van de servers nog maar 10-15 spelers heeft en je niemand meer hoort over 'can somebody give me money?' zie het zelf 1-2x per maand, en dan binnen een paar dagen breekt het helaas weer los.
Dit spel is gewoon geld klopperij
singleplayer is niet eens de moeite waard
liever zombies en multiplayer

speel hem op de xbox one en pc maar merk wel dat het veel vraagt!
zo kunnen mensen met een i7 amper het spel op full spelen
vraag nieuwste titan kaart op zijn minst en minimaal 16/32 Ram geheugen
of ze moeten met wat fixen komen maar dat zie ik niet snel gebeuren!

overal lees je dan ook weer verschillende oplossingen maar blijft een raadsel
het is gewoon basic code alleen beetje op gepimpt en dat is het
Mortal kombat/fallout 4 is nog gekker en ziet er 100X mooier uit!

liever wachten mensen tot je beetje goede pc heb alleen dan ben je al gauw paar roodjes kwijt!

ik vond het persoonlijk niet de moeite waard
en er zit echt top notch spul in mijn pc maar ik zeg weg met dit spel!
er zijn veel betere games op de mark dan het zoveelste remake van zinloos spel

Blijf call of duty en komt elk jaar wel 3x een spel uit wat eigenlijk het zelfde blijf zinloos schieten schieten schieten en eigenlijk geen goed verhaal!

daar bij komt ook nog dat spel niet goed loopt in sli en crossfire!

[Reactie gewijzigd door ninj4666 op 24 november 2015 08:49]

Dat van prestige was omdat er een inmiddels gefixte bug in het spel was.
Kom fijn naar de consoles PS4 / XBO toe. Geen hacker te zien en het loopt als een zonnetje! :)
Er zijn geen hackers in de multiplayer.... dat zijn cheaters... en een cheater is iets heel anders dan een hacker..
Noem ze liever skids, ze downloaden / kopen cheats van bekende cheat providers en denken dat ze dan goed in het spel zijn.

Het enigste dat ze doen is de fun voor anderen verpesten.
Dat ze de fun verpesten, DAT is een feit ;)
Ja hackers elk deel het zelfde op pc. Ze doen er niets aan. Ben zelf maar aan de controller gaan wennen zodat ik alle voordelen van de console heb ook al heb ik een game-pc.
Niet opstarten is of niet genoeg ram of je pagefile is te klein.
Je pagefile moet helaas minimaal 6 gb zijn wil het lekker draaien op bepaalde systemen.

Dit komt wat mij betreft door de manier waarop consoles de 8gb geheugen gebruiken.
Ik heb dit probleem op gelost, door de page file van de SSD waarop het OS en de game staat, te vergroten. Ik heb hiermee tevens dezelfde memory errors bij andere games mee opgelost.

http://steamcommunity.com...ons/0/490125103627090155/

1. Right click in the bottom left hand corner of your desktop and select "System" from the menu
2. Click 'Advanced System settings' in the left hand panel of the 'System' window
3. Select the 'Advanced' tab in the System properties window
4. In the 'Performance' options, click 'Settings'
5. Select the 'Advanced' tab in the Performance Options
6. Under 'Virtual Memory' click 'Change
7. Uncheck 'Automatically manage paging file size for all drives' if it is selected.
8. Select 'Custom size' and type '4096' into Initial size (MB) and '6144' into Maximum size (MB)
9. Click 'Set', click 'OK' and restart.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 16 november 2015 18:47]

Ik betwijfel het. Tot de dag van vandaag kan ik Ghosts gewoon niet spelen. Omdat ik op de release dag zoveel had lopen proberen om het maar werkend te krijgen was ik over 2 uur speeltijd heen gegaan en was refunden geen optie meer.

Activision lijkt de kant van EA uit te gaan, maar waar EA nog met man en macht alles na de release probeert te fixen laat Activision je gewoon helemaal in de shit zitten.
Is de game nu niet meer extreem matig, en zo weer vergeten?

Voor wie een humoristische maar spot on review wil lezen:

http://www.thejimquisitio...uty-black-ops-iii-review/
Is de game nu niet meer extreem matig, en zo weer vergeten?
Als je op CoD terugkijkt (tot en met deel 4/Modern Warfare, die 8 jaar geleden uitkwam) is het allemaal een grote grijze waas van middelmatigheid. Dat blijkt ook uit de review waar je naar refereert: volgend jaar is men deze editie weer vergeten, en tikken fans weer de prijs van een volledig spel af voor het volgende deel.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 november 2015 11:49]

Ik vind het een nogal makkelijke review. Lekker flauw ook, want dit geldt voor alle (jaarlijkse) franchises. Wie speelt nog Fifa 15? Of BF3? Of Forza 4, 5? Of Halo 4? Allemaal vergeten nu de nieuwere broertjes er zijn, toch?

BO3 wordt eerder gezien als een frisse start, dan "same old same old". Wat vooral komt doordat Ghosts en AW niet populair waren.

Maar ligt CoD je sowieso niet, speel 'm dan ook niet... Genoeg mensen die er wel veel plezier mee hebben... :P
Amen! Ga niet lopen zeiken dat het allemaal kut is, als je duidelijk ziet dat er mensen zijn die lol hebben met de game. Dan ben je gewoon ordinair aan het pesten.

En wat ik hier al vaker heb gezegd:
Wil je originaliteit en iets nieuws. Koop dan NIET een sequel in een al bestaande game serie. Als een nieuwe deel in een game (of film) serie uitkomt, en die is compleet anders dan de vorige delen. Dan breng je die film of game toch niet onder dezelfde naam uit?!

Wat is daar de logica van.. men verwacht dit namelijk wel als ik veel berichtjes lees. Een compleet nieuwe game, terwijl echt toch duidelijk een hele grote 3 op de cover staat. Deel 3 in de Black ops variant van COD, en deel 24985 in de Call of Duty reeks.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 16 november 2015 18:43]

Dat jij het nog steeds tof vind, wil niet zeggen dat een ander dat ook vindt. Je kan zelfs met de kutste der kutsten games nog lol hebben en aan de allerbeste games geen sodemieter aan vinden.

Maar dat wil niet zeggen dat het geklaag omtrent eenheidsworst niet gegrond is. Er zijn nu eenmaal ook Call of Duty fans die wl op een echte verandering, zoals CoD 4 de franchise veranderde, zitten te wachten. Daarnaast worden er veel problemen (compensation lag op consoles dankzij het ontbreken van dedicated servers) gewoon jaar in jaar uit niet opgelost. En ja, dat kan je de game aanrekenen, ook al staat er deel III op de cover.
Vergeet niet alle map packs die tussendoor komen... Ik heb er ten tijde van Modern Warfare en de eerste Black Ops ook aan meegedaan (misschien omdat ik toen ook wat jonger was en iedereen van mijn vrienden dit de hele dag aan het spelen was) maar buiten deze 2 had ik het wel gezien met elke 3(?) maanden 15 euro neertellen voor een paar extra maps, bij de eerste Black Ops deden we het vooral vanwege de steeds beter wordende zombie maps. Als ze dat nu eens als losse game uit zouden brengen! Iedereen roept dat al jaren en ik weet dat ik vroeger dit het meeste speelden samen met mijn vrienden... zoals iedereen die ik over Black Ops sprak eigenlijk.
in de steam stats staat hij al niet meer in de top 10. de PC versie komt me als vrij matig over, los van dat het spel sowieso al niet heel erg boeiend is (13 in een dozijn)
Op de PS4 Dan weer wel. Daar staat fallout 4 dan weer niet tussen de topverkopers (digitaal dan).

Ach, allebei net zo kapot ;)
alhoewel ik niet voor iedereen kan spreken heb ik vrijwel geen enkele issue met fallout 4.
performance mag iets beter, hier en daar een glitch met een losgeschoten ledemaat gezien en dat was het wel.

geen CTD, freezes, variabele mouse sensetivity op basis van framerate (yup blops 3 heeft dit)
Dit is een van de redenen (afgezien van de prijs) waarom ik Call of Duty games niet meer bij de release koop. Zeker niet als ze van Treyarch afkomen. Ik ben destijds met Black Ops 1 ongelooflijk de mist in gegaan. Die was amper speelbaar op de Playstation 3. Het duurde maanden voordat het enigermate stabiel liep. De eerste mappack had dan ook gratis moeten zijn om de ellende ietwat te compenseren, maar ze vroegen toch de hoofdprijs. Sindsdien kan Treyarch mij de pot op.
Mag ik vragen welke games je dan nog wel speelt tegenwoordig? :D
Elke game heeft tegenwoordig issues bij de release en heeft allerlei performance patches nodig, wat ik overigens niet goedkeur). Daarnaast valt de prijs, tenzij je een consolegamer bent, best mee. Ik heb hem voor 30 euro kunnen kopen. Op de console zijn alle games bij release belachelijk duur imo.
Vind de prijzen voor consoles op de release nog wel meevallen, gezien alle ketens tegen elkaar gaan stunten met de prijs.

Juist blijven (zeker populaire titels) over een lange periode juist duurder dan bij de launch.

GTA IV en MGSV heb ik als "day one releases" en deze speelde prima.

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 16 november 2015 11:22]

GTA IV en MGSV heb ik als "day one releases" en deze speelde prima.
Das gek, want GTA4 (als je die tenminste bedoelde) was echt een drama, en GTA5 bij launch (op vorige generatie consoles dan) zat ook echt propvol bugs, waarvan de meeste singleplayer bugs trouwens vandaag de dag nog steeds bestaan in de next gen versie.
Op de PS3 en Xbox360 zaten er behoorlijke bugs in (last gen dus) maar de meeste bugs in Online hebben ze opgelost voor de re-release, helemaal waar.

Als je een beetje zoekt op 'gta online glitches' kom je fora tegen waar zo 500 glitches staan, ondertussen zijn er nu zo'n 400 gefixd, maar dat betekend niet dat ze er nooit in zaten.

Singleplayer is een verhaal op zich, voor iedere 20 bugs die R* oplost in Online repareren ze er misschien 1tje in singleplayer (want, met online valt nog het meeste geld te verdienen, aan singleplayer niet meer)

LET OP, HIERONDER STAAT EEN SPOILER MAAR ARTIKEL REACTIES HEBBEN GEEN SPOILER TAGS!

Ik had bijvoorbeeld op PS3 en nog een keer op PC dat Patricia Madrazo te vroeg bij Trevor gaat wonen, nogal zwaar game/story brekend/verwarrend, maar R* doet niets aan de vele tickets die mensen hier al over hebben gemaakt)

[Reactie gewijzigd door olivierh op 16 november 2015 20:01]

Games koop ik meestal 2e hands. Dan zijn veel kinderziektes gepatcht en heeft het spel tijd om in prijs te dalen. Om 50+ neer te tellen voor een nieuwe game die vol met bugs zit ... nee, daar begin ik niet meer aan.
Terechte keus, maar misschien niet altijd nodig. Zo loopt BO3 als een zonnetje op de PS4 en XBO, maar zelfs Fallout 4 is de bugs waard. Ik heb nu een jaar een PS4 en heb nog nooit een spel gekocht waar grote problemen waren bij release.

p.s. Assassin's Creed Unity gelukkig overgeslagen... :)
Wat mij vooral stoort aan deze game, zonder de patch, is dat deze merkbaar slechter draait als de vorige versie, edoch zonder merkbaar meer gedetailleerder te zijn met alle settings op low.
De game draait inderdaad slechter als de Beta test die ze een paar weken geleden hebben vrijgegeven.
Ik zat te blamen op cod dat ze weer een deel uitbrachten dit jaar en het zag er even niet goed meer uit na cod ghosts en aw. Ik had dit deel juist overgeslagen van wege de exo suit. Maar dat viel nu allemaal wel mee, na een hoop beslissingen heb ik heb maar gekocht en ik heb tot nu toe alleen de multiplayer gespeeld en ik kan zeggen dat dit spel best leuk is, ook al had je geen hoge verwachtingen zoals mij. Qwa prestaties loopt het bij mij wel goed, geen problemen maar wel een aanrader :)
Ik vind dat freerun maar niks, gewoon aan de ground door de mappen.
Enige problemen die ik ervaar is bij online gaming zegmaar... soms kan ik voor x tijd alleen maar de camera bewegen.
Meer niet eigenlijk.
Ik moet zeggen dat het op mijn PC prima draait. Ik heb een i7 920, 12 GB geheugen en een HD7990 kaart. Draai het spel op 1440P met alles op high. Het aantal fps is begrenst op 70 en daar gaat het spel in multiplayer zelden onder. In Singleplayer draait het echter niet zo lekker, vooral als er veel explosies e.d. zijn.

Ik ben na 2 weken nu echter zo ver dat ik ga stoppen met dit spel. Hoewel het spel heerlijk speelt vind ik de maps helemaal niets. Ze zijn niet mooi en veel ruimtes hebben 3 of 4 toegangswegen. Ben dan nog nooit zo vaak in de rug geschoten als in dit spel. En maak je een keer een kill, en moet je herladen, komt er net weer een speler om de hoek die je eenvoudig doodt. En dan heb je ook nog het vliegen, sliden en veel te krachtige specialists wapens. Ik heb er echt spijt van dat ik dit spel heb gekocht. Hopelijk komt er nog een classic mode waarbij al die onzin uitgeschakeld is. Denk dat ik Black opps 2 maar weer ga installeren tot Star Wars Battlefront uitkomt.
Voor de duidelijkheid hier de gewijzigde wapens:
Nerfed

Gorgon
XR-2
Pharo
VMP
Haymaker

Buffed

Razorback
HVK-30
Dingo
KRM-262
Argus
Locus

Most of these edits were very small and range from clip sizes, to damage range, to ADS time in/out adjustments, modifications to Quickdraw Bonus(es) for LMGs, recoil reductions.

The general philosophy is to tune in small increments either up or down, until we have a really healthy set of data and player opinion to work from.
ik heb laatst de gorgon op hardcore tdm gebruikt, die oneshot iemand in de borst en hoger... :9
In hardcore kan je gewoon de man-o-war met silencer gebruiken en die oneshot mensen zelf nog onder de chest ;)
ach ja, pistol is over het algemeen accurater op medium afstanden meestal ga ik voor shotgun en start pistool. :P
Als je op hardcore iemand in de voet raakt, gaat ie al neer. :)

Van de Gorgon hebben ze volgens mij vooral de magazijngrote verlaagd van 50 naar 40 kogels oid. Het is nog steeds een 2 hit kill wapen...
heb hem bij day zero gekocht.
grafisch was het een rotzooi, een game anno 1995 met al die pixels.
na wat klooien met de grasiche instellingen kwam ik erachter dat hij op een lagere resolutie gerenderd werdt.
dit veranderd. hele beeld en vooral schaduwen flikkerden.
crosfire uit gezet.
opgelost. maar nog steeds niet te spreken, over het grafische gebeuren van het spel.
zelfs met alles op high, wat niet meer te spelen valt op een grafische kaart in 4k zagen er vorige edities er pretiger uit.

multiplayer, nee is er niet, iets met standaard zoveel lag, kogels die door de tijd lijken te vliegen.
een grote gaos, niet volgbaar door slechte graphics.

COD AW vondt ik prima spelen, maar dit, ik wou dat ik me geld terug kon eisen. plus een kleine vergoeding voor mijn verloren tijd en koppijn.

ik hou het voorlopig bij BF4 multiplayer
Waar heb je het in godsnaam over :D
Ik draai het spel op Ultra met 120 fps+ op 1440p en het spel ziet er een stuk beter uit dan de vorige... Als je lag hebt waarbij de kogels "door de tijd lijken te vliegen" moet je eerst eens je internetverbinding checken.
Ik geloof best dat de game issues geeft op sommige systemen en prestatieproblemen heeft maar jij maakt er helemaal een feest van.
COD heeft met z'n host-based systeem altijd al lagkills gehad, is nu ook niet anders. Soms heb je geluk, paar potjes goede verbinding, maar 1x in de zoveel tijd heb je weer een ramp van een host waar je bij de killcam ziet hoe bizar veel lag er is.
crosfire is een bekend probleem met COD
het is de hoofdoorzaak van flickeringen.
op een lagere resolutie dan 4k is het niet te spelen op een 4k scherm.
alles wordt blokkerig.
4k is niet te spelen zonder crosfire opstelling.
dus dat kwa grafische gebeuren, dat ligt aan mijn opstelling en ondersteuning van crosfire.

maar die lag, is zeker nu de focus ligt op een snellere game play veels te erg
Ik draai 70% resolution scaling op 4K om 60fps te halen met mijn 980TI, ongeacht de overige grafische instellingen. Zelfs op lowest settings kan ik nog geen 4K 100% scaling gebruiken.

Weird.
bij mij wordt het dan meteen zo blokkerig
COD AW kon prima op 4K draaien mits je FXAA uit had staan.
hopelijk komt er nog een fix voor mijn crosfire opstelling
Vast wel :) CF/SLi duurt altijd even. Ik ben daarom van dual GPU setups afgestapt en een enkele 980ti gekocht.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True