Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 98 reacties

Er zijn afbeeldingen online verschenen van wat vermoedelijk de HTC One A9 moet worden. Uit de beelden blijkt onder andere dat de smartphonemaker de speakers aan de onderkant heeft geplaatst. Waarschijnlijk wordt het toestel later deze maand aangekondigd.

De afbeeldingen verschenen via het Twitter-account OnLeaks, een bron die vaker plaatjes heeft van smartphones die nog niet aangekondigd zijn. Het gaat waarschijnlijk om de One A9, waarvan eerder renders naar buiten kwamen. Daarop waren echter niet alle details te zien: zo maken de foto's duidelijk dat de speakers naar de bodemrand van de smartphone zijn verhuisd, terwijl HTC bij eerdere toestellen nog koos voor speakers op de voorkant. Er is een micro-sdkaartslot aanwezig op de zijkant, maar ondersteuning voor usb-type c ontbreekt.

Volgens OnLeaks is het getoonde toestel een dummy die in winkels tentoongesteld moet worden. Dat duidt erop dat HTC de smartphone snel wil uitbrengen. Naar verwachting volgt de officiële onthulling op 20 oktober; dan heeft de Taiwanese smartphonemaker een evenement gepland. Vervolgens moet in november de One A9 leverbaar zijn, waaronder in Europa.

Eerdere geruchten wezen op de aanwezigheid van een Snapdragon 617-soc en een 5"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Op de achterkant is een 13-megapixelcamera aanwezig, terwijl er op de voorkant een vingerafdrukscanner is ingebouwd. Het opslaggeheugen en ram bedraagt respectievelijk 16GB en 2GB, terwijl de accu een capaciteit heeft van 2150mAh.

HTC One A9HTC One A9HTC One A9HTC One A9

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (98)

Weer die afzichtelijke zwarte balk die totaal geen functie heeft dan kostbare ruimte innemen. En ze krijgen het ook nog voor elkaar om nog grotere bezels te creëren dan de iPhone...

Kom op HTC. De concurrentie innoveert en kromme schermen, 3D touch, edge to edge displays en HTC blijft zich stug vasthouden aan dit...
Als je de zwarte balk op de achterkant bedoelt; die is er voor de antenne's, elektromagnetische golven komen niet zo goed door metaal heen.
Nee, hij bedoelt het zinloze stuk aan de voorkant met HTC erop.
Zinloos? Ik ergerde me kapot op de iphone 6 en de sgs5 omdat die dat niet heeft, ik vind het weleens leuk om 's avonds een spelletje te doen en ik wil niet weten hoevaak ik het scherm aan de zijkant aanraak omdat ze niet aan het gebruikersgemak denken maar alleen aan het design qua uiterlijk ( ik heb dan geen kinderhandjes maar volwassen handen )

Waarom je +2 krijgt omdat je dat zwarte stukje zinloos noemt snap ik ook niet, het is juist wel zinvol.

Verder een mooi toestel hoewel ik vind dat bijna alles op veel vlakken hetzelfde begint te lijken, zie bijv de samsung alpha toestellen, de iphone, huawei en ook HTC. Ze verschillen op bepaalde dingen ( camera / speaker plaatsing en het logo ) maar ik vind ze over het algemeen teveel dezelfde kenmerken hebben.

Persoonlijk wacht ik op een leuk windows toestel, het systeem van apple / android trekt me totaal niet meer, zo saai, vooral doordat ik ook een xbox one en windows 10 systemen gebruik werkt dat geniaal samen. Maar helaas zijn de huidige toestellen totaal niks voor mij, het os wel maar ik vind het uiterlijk ook belangrijk en die zijn er nou net niet voor mij ( te lomp allemaal ).

@Jchan, oke en jij vind het een voordeel een krom scherm? 3d touch? edge to edge display? Als ik bijv naar de s6 edge kijk vind ik het juist een lelijk onpraktische toestel, ja het is weer eens wat anders, maar om het om die reden te kopen: het is anders dan ben je ook niet goed bezig vind ik.

HTC weet eigenlijk altijd wel een goed toestel neer te zetten, en als je kijkt naar apple daar zitten nooit de laatste nieuwe functies in maar het zijn meestal wel goed doordachten toestellen die goed werken. Qua design hoef je het bij apple na de iphone 5 ook niet meer te doen.

Qua design vind ik de Samsung A reeks en de HTC nog altijd wel 1 van de mooiere android toestellen, net als dit toestel vind ik qua design gewoon goed en gebruik vriendelijk uitzien. Dat jij het HTC logo zinloos vind betekent niet dat het ook zinloos is.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 11 oktober 2015 13:18]

Qua design vind ik HTC de mindere vergeleken met concurrentie.
Tegenwoordig speelt design gewoon een grote rol net als een horloge wat ook niet alleen maar functie is.

Veel bezel maakt een toestel onnodig groot vooral omdat de meesten er ook nog een hoesje om heen doen.
Dat een toestel met weinig bezel soms onhandig kan zijn is een kwestie van wennen van hoe je hem vasthoudt.
Maar dat is een persoonlijke mening wat je van het design vind, ik vind het wel weer mooi. Het is dat ik geen ios of android meer wil maar anders zou dit zeker een nieuw toestel van me kunnen worden.

Ik loop vrijwel standaard met high end toestellen, en het is dus geen kwestie van wennen, heb je kinder handjes is het gewoonweg veel makkelijker met hele dunne bezels (let op aan de voorkant die zwarte rand links en rechts bijv is geen bezel he., maar aangezien 99% van de tweakers denkt van wel noem ik het ook maar gewoon een bezel :P )

Het is gewoon jammer dat Samsung zoveel macht heeft, want de meeste willen een samsung of een iphone en dan is de fantasie op. HTC maakt gewoonweg goede toestellen die op gebied van design meestal net weer iets anders is ( nu deze A9 dan niet, maar met de M7 sloegen ze wel een leuke weg in, ondanks dat werden ze slecht verkocht want men wilt samsung of iphonie of deze 2 nu slechter of minder mooi zijn maakt niet uit, het moet samsung of iphone zijn voor de meeste).

Verder hoor je veel mensen klagen dat na de 24maanden garantie altijd problemen optreden, htc bijv geeft meer dan 24maanden fabrieksgarantie ( 27 maanden ). Ook dat weet bijna niemand, maar klagen wel om apple's 12/24maanden (onduidelijkheid tot en met) garantie en van samsung maar 2 jaar. Maar ook dat schijnt mensen niet te boeien want er staat geen samsung of appel op.

Veel toestellen hebben standaard problemen, volgens mij heeft Apple na de iphone 3 nog geen toestel neergezet zonder een kwaal ( iphone4 de antenne, 4s wifi, 5 accu, 6 bezels die in vergelijking met andere toestellen sneller kan buigen, 6s wordt afwachten wat daar weer mis mee is ) maar toch wordt het massaal verkocht. Wat heeft HTC misdaan op de htc one s/x na ( S helicopter view wat aan/uit switchte wegens software/display problemen, en de X waarbij de wifi antennes ingedrukt werden wanneer je hard op de achterkant drukte en daardoor wifi contact verloor, echter zijn beiden snel gefixt, integen stelling tot de appel telefoons werd niks gedaan (wifi na de klote vlak na je garantie periode? jammer joh, antenne lomp ingebouwt? ja jammer joh moet je hem maar anders vast houden, bezel krom? Ja waarom doe je in hemelsnaam de telefoon in je jas/broek zak, die moet met een koortje om je nek hangen etc etc, op de accu van de 5 na die werd wel vervangen mits je problemen had)

Samsung maakt over het algemeen wel weer goede toestellen, helaas had de sgs3 en de sgs4 een slechte flash chip waardoor de tweakers/rooters of hoe je ze ook wil noemen het toestel snel konde slopen, maar ook dit werd herkent en gemaakt door samsung.

Nah ik denk dat HTC nog altijd 1 van de betrouwbaardere smartphone makers zijn en dat laten zien door meer garantie dan de concurrentie te geven.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 11 oktober 2015 13:50]

Enerzijds heb je gelijk en kopen mensen op basis van status. Maar zoals je al zei ging men de goede weg op met de M7 maar hebben ze dat niet weten vast te houden.

Als ik kijk naar Apple en Samsung dan zijn ze allround gewoon beter als je eerlijk bent.
De iPhone is gewoon een goed toestel die weinig verkeerd doet. Misschien ook nergens de beste in maar allround gewoon goed.

De Galaxy S6 idem dito. Er zijn wel kritiek punten maar het gaat om de punten die mensen belangrijk vinden en dat zijn in hoofdzaak de camera, design en scherm.

Als je op die punten scoort dan kom je heel ver. Dit zijn ook de punten waar HTC het laat afweten ondanks de goede en zo niet beste Android schil in de vorm van Sense en de beste speaker geluid.

Dit is denk ik ook de reden waarom Sony het niet voor elkaar krijgt. Om naam op te bouwen moet je gewoon beter dan concurrentie zijn dus betere camera, scherm, design, software, geluid en prijs.
Nou iedereen maakt goede toestellen, maar (zie mijn aangepaste reactie hierboven waar ik meer aangeef over hoe slecht eigenlijk alle iphones zijn na de iphone3(g/gs) zijn, gewoon 0 toestellen zonder grote problemen uit weten te brengen) zo goed is Apple helemaal niet.
Het is gewoon lang een premium toestel geweest met nog altijd een te hoog prijskaartje en dat wilde men een lange tijd.
Enige wat ik altijd fijn vond aan de iphone ( mijn eerste was de 5s en de laatste de 6) is de accuduur, dit heb ik bij geen enkel ander merk mogen ervaren die is gewoonweg TOP. En dat is het:P Althans dit geldt voor mij aangezien ik geen andere apple systemen heb zoals een macbook of wat dan ook, dus voor mij heeft een iphone totaal geen meerwaarde ( op de accuduur na dan ).

Sony heeft zich proberen te onderscheiden met het waterdicht gedeelte, jammer dat ze niet waterdicht waren en de klant de dupe was want ondanks dat hij onderwater foto's zou kunnen maken waren lang niet alle toestellen daarvoor geschikt zoals wel verteld werd, ja dan gooi je je eigen ramen in. Sony doet sowieso niet heel veel goed meer, ze waren sterk met de ericson lijn met leuke headsets erbij daarna moa.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 11 oktober 2015 13:56]

Bij de HTC one m7 (top toestel, heb em zelf gehad) waren de home en back knop in de zwarte balk geïntegreerd.

Daarna vanaf de m8 was dat weggehaald. En niet alleen dat. Ook kwamen er on screen knoppen, waardoor er nog minder scherm was en meer bezel. Bezel dat al erg groot was door de front facing speakers. Wat ook erg onhandig is is als je bijvoorbeeld je telefoon landscape houdt en het scherm niet evenredig staat. Dat was bij de m7 al een beetje zo, maar daarna (m8 en verder) ergerde ik me er teveel aan.

Na de m7 had ik hoge verwachtingen voor de opvolgers, maar voor mij is het qua design alleen maar achteruit gegaan.
Ik heb nog nooit problemen met me iPhone gehad en ik heb een
iPhone 6+. Als ik je verhaal even goed doorlees kan ik eruit concluderen dat je een fandroid bent?

"Samsung maakt over het algemeen wel weer goede toestellen, helaas had de sgs3 en de sgs4 een slechte flash chip waardoor de tweakers/rooters of hoe je ze ook wil noemen het toestel snel konde slopen, maar ook dit werd herkent en gemaakt door samsung."

Het slechte aan Samsung is juist de touchwiz wat de telefoon zo traag maakt in vergelijking met andere android toestellen. HTC is over het algemeen ook niet goed uit de tests gekomen in verband met oververhitting. De beste android smartphone naar mijn mening is de One Plus One gewoon kaal android voor een redelijke prijs. Niet zoals Samsung een telefoon produceren dat 500 eur kost en je nog steeds "touchwiz" krijgt met 3GB RAM dat al voor 75% vol is. 8)7

Nog even een kleine edit waarom zouden zoveel mensen binnen een bedrijf met iPhones lopen als het zo slecht is. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een telefoon voor 800 eur wilt neerleggen om dan de problemen te krijgen dat jij net hebt opgenoemd denk je ook niet ? Want ik kan hier ook allemaal slechte dingen over android beginnen namelijk over die security leak dat je een android toestel kon hacken met een mp3 bestand |:(

[Reactie gewijzigd door HarderStylezz op 12 oktober 2015 09:19]

Als jij mijn verhaal goed leest weet je dat ik geen fan ben ( ik ben geen puber meer ) en dat ik uitleg dat ik vanaf de iphone 6 af kom en wacht op een leuk windows toestel en momenteel met een android loop waar ik niet tevreden over ben.
Waarom ben ik een fandroid omdat ik een iphone6 gehad heb en nu graag een windows toestel wil? Wat zijn dat voor kinderachtige uitspraken hier altijd: FANDROID, iFan etc etc etc?

Ik ben het met je eens dat touchwiz niet altijd even perfect is, de 1 vind het prettig, ik persoonlijk vind het weer minder prettig.

HTC had inderdaad bij de M7 (als ik me niet vergis?) problemen met de shielding, uiteraard wordt dit kosteloos gemaakt MAAR het is inderdaad een kwaal.

Waarom zoveel mensen met een iphone lopen? Niet vanwege de garantie in ieder geval :P Nee dat is flauw, uhm eerst was het voornamelijk blackberry vanwege de fijne MDM mogelijkheden via oa BES etc etc etc. Echter werden de toestellen min of meer slechter van blackberry en zag je dat ook voor Apple zeer goede software uitgekomen is ( vooral standaard mdm software wat met zowel ios als android werkt, MAAR het werkt beter met ios ).
Daarbij is het natuurlijk ook een lange tijd een mode iets geweest en zag het ''sjiek'' uit als een zakenman met een mooie iphone / ipad binnen kwam. Anno 2015 begint het toch anders te liggen en zie je ook weer Samsung in de zakenwereld naar boven komen, bij mij op werk is het een combinatie van iphones en samsung toestellen, bij mijn vader op kantoor is het volledig samsung (qua telefoons). Wel zowel bij mij als bij me pa wordt gebruik gemaakt van ipads en niet van een andere fabrikant hun tablets.

Daarbij ik zeg dus niet dat iphones zo slecht zijn ( dat komt waarschijnlijk omdat jij om 1 of andere reden denkt dat ik een FANDROID (bestaat dit woord uberhaupt? )) maar ze hebben wel na de 3g/gs allemaal hun kwaal. Zelf ben ik tevreden geweest over de 5S en de 6, ik heb dus bij de 6 niet van het kwaaltje mogen genieten dat die ontploft of ombuigt :D

Waarom de Oneplusone het beste is snap ik niet? Het is een leuk toestel wat OOK zijn kwaaltjes heeft en regelmatig daarom in het nieuws gekomen is + niet aantrekkelijk om aan te schaffen want het moet via via via en niet even de uh phonehouse (als die winkelketen nog bestaat ) inlopen en even een oneplusone kopen.
Als je kijkt naar wat je krijgt voor je geld is de oneplusone een goede keuze, maar indien je naar dat principe kijkt ( wat jij nu doet ) is het bijna ondenkbaar om met die insteek uberhaupt naar een iphone te kijken toch? Daar waar je zeer veel betaald voor weinig hardware (software is ook al dik en breed eruit gehaald aangezien de wijzigingen de laatste jaren minimaal is ).

Hopend nu het één en ander verduidelijkt te hebben, en nogmaals ik ben geen fan van een fabrikant, ik ben geen puber meer ( al heel wat jaartjes niet :D )

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 12 oktober 2015 09:36]

Nou ik merk, in ieder geval bij mezelf dat ik andermans keuzes accepteer en ze niet om die reden een fan van iets noemen. Ik ken mensen die fan zijn van een voetbal club, maar ik ken geen mensen die fan zijn van een fabrikant. Wel hebben ze weleens een voorkeur voor een bepaald merk.
Ik bedoel ook niet direct dat indien je fan van iets bent dat je een puber bent, maar indien mensen iemand anders (die ze niet eens kennen) aanspreken met FANDROID dat ik denk van sjees. FANDROID is niet eens een woord, maar net als wat ''pubers'' gebruiken, net als NOOB. Ik heb een keer bijna een stagaire voor dit taalgebruik ontslagen, ik was met iets zeer simpels bezig op de computer en het mislukte grandioos ( petje af voor mij ) de stagaire noemde mij een NOOB. Ergens kon ik wel lachen want het was maar een puber, van de andere kant is dat totaal geen taalgebruik, wellicht voor kinderen/pubers onderling maar niet voor volwassen mensen.
Dit terwijl toen ik ook een puber was ik ook weleens zo'n uitspraken kon doen, welleswaar over andere zaken want smartphones bestonden toen nog niet. Toen had je een palm toestel en dat was het enige :D Maar toen ging het in een spelletje als SOF2 via de chat: ej noob, als ik daar nu aan terug denk dan heb ik ook zoiets van waar was ik in hemelsnaam mee bezig :D Echter hier op tweakers verwacht je dat taalgebruik niet meer.

Is het niet zo dat de opo TIJDELIJK zonder invite verkrijgbaar is? Althans zoiets meen ik gisteren ofzo gelezen te hebben?
Kijkend naar de prijs en wat je ervoor krijgt is de OPO zeker een aanradertje, niet echt voor mij want ik ben niet van het importeren van dit soort producten ivm de garantie afhandeling wat ik (persoonlijk) een beetje eng vind.
Het is jammer dat ze hier niet gewoon in de winkels liggen want dan zou het een flinke opmars kunnen maken waarschijnlijk.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 12 oktober 2015 10:53]

"Nou ik merk, in ieder geval bij mezelf dat ik andermans keuzes accepteer en ze niet om die reden een fan van iets noemen. Ik ken mensen die fan zijn van een voetbal club, maar ik ken geen mensen die fan zijn van een fabrikant."

Ik loop momenteel stage bij een webhosting bedrijf en die zijn dus helemaal fan van een iPhone en willen niks met android te maken hebben. Zelf ben ik niet zo aangezien ik over een android toestel beschik. Dit zijn toch wel mensen die al heel lang in het bedrijf werken dus geen pubers zijn en degelijk wel fan zijn van een fabrikant in dit geval een iPhone :P


"Is het niet zo dat de opo TIJDELIJK zonder invite verkrijgbaar is? Althans zoiets meen ik gisteren ofzo gelezen te hebben?
Kijkend naar de prijs en wat je ervoor krijgt is de OPO zeker een aanradertje, niet echt voor mij want ik ben niet van het importeren van dit soort producten ivm de garantie afhandeling wat ik (persoonlijk) een beetje eng vind.
Het is jammer dat ze hier niet gewoon in de winkels liggen want dan zou het een flinke opmars kunnen maken waarschijnlijk."

Wat jij denk ik bedoeld is de one plus 2 die is inderdaad tijdelijk beschikbaar vandaag.

12 October Open Sales
Buy the OnePlus 2 without an invite
One hour only
12-13:00 CEST

De oneplus 1 is vanaf nu altijd beschikbaar zonder het invite systeem :)
Als ik iets mis moet je het maar zeggen maar ik heb niet gezegd dat de problemen er niet waren alleen ben ik ze ZELF nog nooit tegengekomen ik heb een Iphone 4 en 4S gehad kwam geen problemen tegen alleen dat de iPhone 4S batterij iets beter mocht.

"Nogmaals ik was ook tevreden over de 5S en de iphone6, maar als ik om die reden ga zeggen dat de iphone6 een perfect toestel is en alle officieel herkende problemen ga negeren en doen alsof dat een fabeltje is omdat ik er geen last van heb ben ik niet goed bezig op deze planeet hoor en het gewoonweg het beste toestel is, nah dan zou ik een plank voor me kop hebben."

Waar heb ik gezegd dat iPhone de beste smartphone is? ik gebruik zelf ook de OPO (One Plus One) en dit is zeker een prima toestel en sorry hoor maar als ik hoor dat de iPhone zo slecht is en dan een verhaal over samsung hoor dat het bedrijf prima toestellen maakt kan ik het niet laten om je hier op aan te spreken.

Ook de zogenaamde bendgate is gebaseerd op feiten inderdaad dat het toestel kan buigen. Maar wees realistisch dat veel video's ook nep waren en gesponserd door Samsung, Huawei en HTC. Het is gewoon geconcludeerd dat het toestel NIET kan buigen onder normaal gebruik. Zelf ben ik per ongeluk paar keer op me iPhone 6+ gaan zitten ik weeg 78 kilo en er was niks aan de hand.

"Ik word niet ''crazy'' (ook weer zo'n woord waarvan ik me afvraag met wat ik te maken heb hier), ik vind het gewoon ronduit kinderachtig om mensen op die manier te noemen.
Maar goed ik zie dat je ook net pas komt kijken op tweakers.net, het is niet mijn bedoeling om je weg te jagen doordat mijn reactie serieus over kan komen. Wellicht verklaart het wel jou gedrag aangezien wij hier niet op deze manier aangesproken willen worden maar op een normale volwassen manier. Lukt je dat niet ben je beter af op nu.nl daar praten ze ook op die manier tegen elkaar."

Ja ik ben inderdaad nieuw hier ik heb gelezen dat je het niet prettig vond om wat ik zei oké mijn excuses daarvoor.
"Hihi excuses aanvaard hoor :D, maar let op doe dat ook niet bij andere tweakers want niemand is ervan gediend :D)"

Ik zal erop letten:)
Juist wel zinloos. Want als het niet zo is, hoe hou jij dan 'm vast? Alleen op dat zwarte balk? De HTC One m7 heeft dan ook z'n balk maar daar zitten de home en terug knop ook op. Zo heb je net wat meer scherm. Nu hebben ze dat sinds de m8 in mijn ogen verpest... En nu met de a9 weer.

Nogmaals, ik weet niet hoe jij 'm vast houd maar ik pak 'm vast aan de boven en onderkant als ik 'm horizontaal vast hebt. Dus eigenlijk aan de gedeeltes van de speakers en daar blijf je met GEMAK van het scherm af.

Ontopic: Jammer dat een frontspeaker plaats moet maken voor een scanner... Want aan de onderkant ziet het er erg rommelig uit met een niet centreerde USB aansluiting en die enkele speaker die ook raar geplaatst is.

Wat mij betreft is een vingerscanner aan de achterkant een logische keuze, zoals Motorola doet bijvoorbeeld.

I.i.g. weer een gemiste kans wat mij betreft.
Mee eens, je ziet de VAS steeds meer naar de achterkant verhuizen en dat lijkt me wel een geschikte plaats. De VAS kan ook dienst doen voor andere zaken zoals links-rechts en boven-beneden scrollen. Dan is een achterkant positie misschien ook wel fijner.

Het eerste wat ik doe bij dit soort nieuws is naar de foto's gaan. Ik schok gewoon van de fantasieloosheid van dit ontwerp. Het kan aan het zwart liggen maar dit ding zie er niet swingend uit. Neem dat oerlelijk htc-logo op de voorkant, come on, dat is way back 80 style again! Als je retro wil gaan dan is dat misschien wel weer zeer cool.

En dat is waar het aan schort bij de falende smartphone OEMS, they lack touch with there customers. Het blijven teveel tech-bedrijven en te weinig consumer oriented. Sony, htc, blackberry,microsoft (third of fourth attempt), enz. Motorola heeft zich weten omhoog te werken door naar de klanten te luisteren mede geholpen natuurlijk door de Overname door google en nu bij Lenovo zie ik dat ze weer wat minder worden.
Kijk naar de nieuwe Lumia 950 en 950XL. Dit zijn flagship toestellen dus duurder dan deze htc. Maar nog steeds fantasieloos en te techie look. Ook al zijn ze zeer goed afgewerkt het spreekt de consument niet aan. Die laatste Sony modellen spreken me ook niet aan. Ik val over kleine dingen zoals MEXAPIXEL text bij de lens van de camera. Dan denk ik; hallo waarom moet die text daar permanent staan? Het boeit niemand.

Het is natuurlijk een mid-range toestel dus ik denk 400 euro adviesprijs. Dat lijkt me wel wat hoog gezien de concurrentie van motorola en oneplus, to name a few. Dus die prijs zal in de handel snel moeten zakken naar 300 euro vermoed ik.

[Reactie gewijzigd door Gallant op 12 oktober 2015 00:47]

Hmm even over die vingerscanner ( gaat wat meer ontopic dan hoe men een toestel vast houd met een spelletje :D ), ik weet niet precies hoe Motorola het doet, maar ik weet dat LG bijv al heel lang de vingerscanner achterop heeft, en dit zit op een onnatuurlijke plek.
Oh dan val ik toch weer terug op het vasthouden:D Als ik het toestel horizontaal vast heb om bijv een bericht te lezen of iets te typen dan heb ik mijn vingers nooit daar waar LG de vingerscanner heeft zitten, dan moet ik ''rare'' bewegingen maken, de sensor zoeken en dan proberen te scannen.
Ik vind de plek waarbij de grote mannen het doen zoals bij de iPhone in de homeknop geniaal, aangezien (ik in ieder geval ) je de duimen gebruikt om te typen en die dus altijd voor / onderaan het display zitten, en daar zit de homeknop ook.
Nu ben ik zelf alleen maar te spreken over de vingerscanner van de iphone 5s/6 daar waar die van Samsung her en der veel steken laat vallen vind ik, bij de iphone herkent die eigenlijk zo'n 99% van de aanrakingen, en bij de s5 en mogen spelen met de s6 werkt het bijzonder slecht in vergelijking met de iphone.
Wat ik hiermee wil zeggen is, achterop is voor mij en ik denk vele andere een onnatuurlijk / onlogische plek voor zo'n functionaliteit, indien die dan ook nog eens niet zo goed reageert als die van een iphone maar zoals bij LG / Samsung dan is het gewoon een ramp en een overbodig iets.

Ook een nadeel van de achterkant vind ik: toen ik nog de iphone 6 had lag deze regelmatig plat op de bank of op tafel, indien ik een bericht kreeg legde ik 1x de vinger op de knop en het bericht kwam naar voren toe en klaar. (handige van zo'n goed werkende scanner ), zit de scanner aan de achterkant moet je toch weer het toestel eerst oppakken enja om dan nog die scanner te vinden en te hopen dat die in 1x je vinger herkent is het denk ik makkelijk om hem te laten liggen en een4 cijferige code in te type..
Nee ik snap de keuze wel om de scanner voor / in de homeknop te verwerken en niet achterop.
Een gedeelte op de behuizing waar slechts een Naam op staat, is ruimte wat anders gebruikt had kunnen worden. "Waarom je +2 krijgt omdat je dat zwarte stukje zinloos noemt snap ik ook niet, het is juist wel zinvol.
" Waarom jij +1 krijgt voor een reply op iemand die gewoon een vraag beantwoord...
Mijn HTC one X moest ik zelf opnieuw solderen omdat de antenne standaard niet goed contact maakt met het toestel waardoor bluetooth, wifi en gsm waardeloos waren.

Neem daarbij mee dat de frontcam ook nog eens vies wordt en amper schoon te maken is omdat hij verzonken ligt en je hebt een prachtig stuk technologie die door ontzettend domme design keuzes waardeloos is.

Het nieuwe toestel ziet er ook uit alsof een chinese intern met een iphone 6 voor het eerst met solidworks mocht spelen bij HTC. HTC is af.
Als ge naar de accu kijkt dan zult ge toch niet lang spelletjes spelen vrees ik.

"terwijl de accu een capaciteit heeft van 2150mAh."
En dat voor een 5" scherm, gewoon belachelijk laag. :(
Nee hij bedoelt de hele telefoon;-)
Hij heeft het hoogstwaarschijnlijk over de zwarte balk met htc logo die de telefoon onnodig lang maakt en de bezems die veel te groot zijn vergeleken met de concurrentie.
Daarbij: een knappe fabrikant die een betaalbare mid-range telefoon weet te produceren met een metalen unibody zonder deellijnen. Productietechnisch gezien erg lastig, vereist een zeer complexe matrijs en een tragere productiemethode dan wanneer de behuizing wordt opgedeeld.
Die metalen unibody wordt niet gegoten, die wordt gefreesd. Apple was de eerste die verspaning op zo'n grote schaal realistisch maakte, daar is nog een interessant artikel over dat ik nu niet kan vinden. Ik heb wel eens een foto gezien van de unibody zonder plastic lijnen, en zoals de naam al doet vermoeden is dat een geheel. Onder het plastic zitten gewoon verbindingen tussen het aluminium.

Edit: artikel gevonden, gaat over de M7 :)

[Reactie gewijzigd door brinkdinges op 11 oktober 2015 12:13]

Weer die afzichtelijke zwarte balk die totaal geen functie heeft dan kostbare ruimte innemen.
Die ruimte aan de onderkant maakt het toestel hanteerbaar en bedienbaar met een hand. Ik heb de One M8 en snap het gezeur hierover niet. Als ik probeer het HTC logo aan te raken, ipv de home button, krijg ik spontaan RSI in mijn duim.

Niet dat ik direct enthousiast word van dit toestel, maar die extra ruimte aan de onderkant stoort mij echt niet.

Wat mij wel stoort bij HTC is niet-verwijderbare crapware waardoor een 16 GB toestel amper 10 GB beschikbaar heeft. Daarnaast moeten ze eens minder modellen lanceren en degene die ze verkopen langer ondersteunen. Met al die afgeleide modellen kunnen ze nooit alles van updates voorzien.

[Reactie gewijzigd door bilgy_no1 op 11 oktober 2015 12:09]

Volledig mee eens mbt die zwarte balk, daar is juist wel over nagedacht en stellen ze gebruikersgemak voor op design/look.

Maar waarom maken ze zoveel modellen? Volgens mij uh 2 per jaar, een ''standaard'' en een mini versie en dat is het, vind ik reuze meevallen indien we kijken naar de concurrentie. Zelfs microsoft gooit meer toestellen op de markt ^^
Hij is nog niet aangekondigd, kan zomaar zijn dat we nog voor een verassing komen te staan.
Dit is geen high-end telefoon dus innovatie zul je hier niet vinden. Het is denk ik afwachten tot de opvolger van de One M9.
Die balk is er nu juist niet meer het is nu 1 geheel, bij de vorige telefoons was het een aparte zwarte balk.
Design technisch is HTC de grondlegger van de uiterlijk van wat er nu allemaal op de markt komt op de Samsung Edge na dan. Want die neemt Apple nu ook over van HTC. Qua 3D touch werkt het omslachtig zoals Tweakers zelf ook heeft getest dus weet niet wat je daar van vindt maar goed.

Ik wacht zelf nog op de vernieuwde smartphone , maar die is er nog niet. Heb nu een smartphone van ¤250,- (xiaomi mi4) die perfect is qua functionaliteit en prijs/kwaliteit verhouding. Maar voorlopig nog geen andere merk als iPhone of HTC of xperia die nu mij overtuigen. Ook niet met die kleine stapjes me hogere resolutie schermen of 3d touch gedoe etc
Ja, he? Ik was altijd fan van HTC. Mooie apparaten, goede hardware, redelijke uitbreidingen op het Android OS. Maar dit? Na de innovatie van de Touch HD, de One m7 en m8 ... nu krijgen we een fucking iPhone clone?

WTF.

Nee, hier heb ik geen interesse in.
Inderdaad flinke bezels.. Nu vind ik dat op zich niet erg, op mijn Lumia 930 zitten ze ook, maar hier lijken ze erg groot.

Niet mijn designvoorkeur.
Die zwakke accu begrijp ik dan weer niet.
De vraag is niet hoe groot de accu is, maar hoe lang hij meegaat. De relatie daartussen is zeker niet 1:1.

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 11 oktober 2015 12:03]

idd en zeker niet bij htc, hun android versie / skin is erg zuinig weet ik uit ervaring. En vaak kun je je telefoon zonder moeite op energie besparing zetten zonder dat je daar last van hebt. :)

Echter vind ik dit zelf ook wel echt te klein, 2300 of hoger had ik toch wel minimaal gevonden. Maar goed dit zijn geruchten dus wie weet wat de uiteindelijke specs zijn. Het idee van deze telefoon is in ieder geval wel leuk, echter vind ik toch dat HTC steeds verder achteruit lijkt te gaan.
HTC is een vogel voor de kat volgens mij. Te klein om de concurrentie met Samsung of Chinese fabrikanten aan te kunnen. Android-telefoons verkopen is geen profitable business (behalve voor Samsung), dus er zullen de komende 5 jaren verschillende fabrikanten verdwijnen. HTC staat bovenaan het lijstje.
Ja daar ben ik ook bang voor, het zou mooi zijn als ze met een ander fabriekent zouden kunnen doorgaan, bijv. onder Lenovo die ook al Motorola heeft opgekocht. Met wat meer geld en wat meer personeel zou HTC misschien weer het innovatieve bedrijfje kunnen worden wat ze voor 2 jaar terug waren.
Ja, dat zeggen mensen al 5 jaar. Pas sinds dit jaar heeft HTC werkelijk verlies gedraaid... Ze hebben dus nog even ademruimte om de boel weer op orde te krijgen.

HTC heeft zéér goede toestellen voor 1 a 2 iteraties, en dan verkloten ze het weer; zoals nu bijv met de One M9. Dat in combinatie met de meest belachelijke marketing strategie en 't komt niet van de vloer; al is 't altijd een beetje een niche aanbieder geweest... Maar het blijven zeer hoogwaardige toestellen met uitmuntend uitgewerkte software. Het probleem is niet de design en programmeer afdeling van HTC, maar 't achterlijke marketing team en een handjevol idioten in de management tak... Die nu voor een groot deel ontslagen zijn, en nu komt mevr. Wang ff orde op zaken stellen... En dat lukt haar vaak heel goed als ze zich met de zaak gaat bemoeien, getuige dr succes bij VIA.

HTC redt t denk ik wel. Vind het nog steeds erg jammer dat ik na jaren HTC gebruik van ze af moest stappen ivm de M9... Nu een iPhone bij gebrek aan beter... En binnen Android is niets beter dan HTC naar mijn mening.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 11 oktober 2015 18:10]

Vrij normaal hoor voor een midrange telefoon.
In de moto g zit inmiddels een 2400 mah, de lumia 640 een 2500mah. Zelfs mijn 4.7 inch lumia 735 heeft een grotere batterij met 2220mah
Edit: De moto e, die in het low budget segent valt heeft zelfs een 2400mah batterij.

[Reactie gewijzigd door pjdijkema op 11 oktober 2015 10:19]

Idd, dat vind ik ook het enige minpunt van deze telefoon. Voor de rest ziet het er goed uit.
Man man man, als pure android fan irriteert het me toch echt dat fabrikanten niet met een afwijkend design kunnen komen... En wat is dat met die zwakke accu's? Ik hoop voor htc dat er quick charge ondersteuning op zit anders wordt het weer een dood paard voor ze...
Ik hoop voor htc dat er quick charge ondersteuning op zit anders wordt het weer een dood paard voor ze...
Haha en hoeveel van de smartphone bezitters weten of ze quick charge hebben en hoeveel mah hun accu heeft? Haha zelfs ik weet het niet eens van mijn eigen toestel, waarom niet? Boeid toch totaal niks meer voor het gros van de smartphone bezitters?

Vraag aan vrijwel elke apple gebruiker hoeveel MAH hun accu heeft en of het quick charge is, vrijwel niemand zal je antwoord geven, we zullen ze zeggen: nou hij gaat zo'n 1 tot 3 dagen mee. En dit laatste daar draait het om uiteindelijk.

Waar mensen naar kijken: design, merk, os. Niet naar hoeveel MAH de accu heeft.
Dus nah zeggen dat het hierdoor een dood paard zou zijn slaat natuurlijk helemaal nergens op :)
Wat zou die moeten kosten iemand een idee? Lijkt me leuk!
Deze telefoon gaat HTC niet redden vrees ik. Het lijkt wel een wanhoopspoging om Apple en Samsung na te bootsen, maar dan zonder de innovatie en USP's.
De vraag op termijn is alleen nog wie delen van HTC gaat opkopen.
Begrijp nog steeds niet waarom HTC krampachtig blijft vasthouden aan het voeren van het logo onder het display. Zo'n grote zwarte balk onder met logo en home toets maakt het mijn inziens zo asymmetrisch en doet afbreuk aan het ontwerp. Apple heeft bijvoorbeeld geen logo voor, Sony bovenaan in het midden zonder dat het extra ruimte kost en Xiaomi heeft linksbovenin alleen Mi staan dus het kan ook anders. Tevens zou die ruimte misschien voor een 5,2 inch display gebruikt kunnen worden.
Waarom zijn midrange telefoons altijd mooier..het zelfde met de Samsung Galaxy A-serie.
Als dit model flagship specs had zou ik hem kopen.
het zal wel de nodige reacties uitlokken ,want alles is te bediscussiëren maar .
wauw hij lijkt weer op een een telefoon ..

groot scherm knopjes op de zij kanten .
de laatste tel die mij! deed verrassen was de g3 met de knoppen op de achterkant ,
en de vervelende super gladde bolle achterkant ,
Toch een vrij inspiratieloos ontwerp als je mij vraagt. De accu lijkt me niet sterk voor zo'n scherm en processor. Wel leuke toevoeging vind ik de fingerprint scan. Die zie je niet heel vaak bij een mid-range model als deze. Lastig voor zo'n bedrijf als HTC om tussen alle concurrentie er weer bovenop te komen!
Ik vond het jammer. HTC was een tijdje op de goede weg met een eigen ontwerptaal. Nu is het weer afgezakt naar een soort gemiddelde van het gros van de smartphones.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True