Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties
Bron: Actu Micro

Morgoth schrijft dat de Franse site Actu Micro hun GeForce2 GTS review nu ook in het Engels heeft gepost. De review is nu ook weer normaal te lezen, gisteren werd het zaakie vrij snel weer offline gehaald helaas. Heb je gisteren de kans dus niet gehad om de review te lezen: volg deze link even!

The GeForce2 GTS is an evolution of the GeForce256. It uses a 0.18µ process, which allows the processor to run at a whopping 200 MHz! The 32 MB of DDR will run at 166 MHz, which translates to an equivalent of 333 MHz. What else is new? Here are the main changes, compared to a GeForce256: The T&L engine has been enhanced, allowing a 30% improvement (we tested on P-III 600, i820, SDRam PC, not a very efficient machine but a quite popular one. Things do get a lot better if you have RDRam and a faster CPU). It is unfortunate however that so few games leverage T&L.

  • The fillrate has been a key focus for Nvidia when designing the GeForce2. While a regular GeForce 256 can process 4 single textured pixels per clock, the new GeForce2 GTS’s pipeline can apply two textures on those 4 pixels… per clock! The Texel Fillrate reaches an impressive 1.6 Gtexel/sec.

  • Thanks to the improved Fillrate, the hardware supersampling FSAA doesn’t have the same framerate penalty it did have on the GeForce256. Currently, the drivers only allow FSAA in OpenGL.

  • The new chip architecture allows new –and impressive– visuals effects such as pixels shaders without any major performance hit. Those new effects give access to advanced controls at the pixel level, which can produce dramatic results on effects like bump mapping, spectacular lighting, etc. Once again, game developers have to implement this new feature so it may be a while before you actually see the benefits in a real life game.

    Performance wise, the GeForce2 GTS really shines when using high resolutions. It outperforms the GeForce256 by at least 20 to 25% on our (modest) PC. We were a little disappointed not seeing a bigger performance gap. The bottleneck is no longer tied to the fillrate, but lies in the memory bandwidth. There isn’t much Nvidia can do about it until new –and much faster– memory hits the market. If you are looking for the best graphics board, period, you’ve found it (but we haven’t tested the Voodoo5 5500 yet –a matter of days). On the other hand, if you are already a proud owner of a GeForce256 DDR and you do not wish to play at higher resolutions than 1024x768, there is no major reason –beside FSAA, but then again, you might be interested by the new 3dfx product– to rush out and get a shiny new GeForce2 GTS.
    For all you multimedia fans, there are a lot of possibilities built-in the GeForce2 GTS – TV Tuner, video-in, Mpeg2 decoding and encoding – but our sample board didn’t implement them. We’ll have to wait for the card manufacturers to send us their products.

GeForce2 GTS logo
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

ah, bien..
je hoopt dat hij dit angailse stukkie wel comprend..
Werkt ook wel beter dan Babelfishen.
"For all you multimedia fans, there are a lot of possibilities built-in the GeForce2 GTS – TV Tuner, video-in, Mpeg2 decoding and encoding – but our sample board didn’t implement them."

Hardware MPEG ENcoden??? Lijkt me erg fijn voor het DVD -> VCD gebeuren, nu gaat het met 4,5 fps in software en dat duurt veeeeeel te lang. Ik hoop dat er drivers/software komen die hier gebruik van maken. :P
* DF040F Vleermuis
Vandaag nog met vadders lief weggeweest voor pc-prive :)

Ik houd zolang m'n V3-2k. Ze hebben de prijs v/d GF2 GTS geschat en meegenomen in de faktuur: Zodra ze de GF2 GTS hebben, kan ik 'm voor een afbraakprijs halen :)
Je parle un peu francais, tu comprends pas le francais ?
voules vous cliche avec moi??
;)
Help!!!!!!!!!!!!!!!

Wie kan me helpen??
ik zoek de incontrols 99 turbo gauge voor mijn diamond v770 (TNT-II) want ik wil hem een beetje opvoeren. verders heb ik een FIC sd-II mobo en een Athlon 600 @ 600 :(.
Kan mij iemand uitleggen wat dat FSAA nu precie in houdt????? :'(

Ik zit nog maar net op dit net maar lees al wel vaak de reacties en dergelijke.

Ik heb vandaag ook maar even een andere computer aangeschaft met de optie dat ik de GEFORCE 2 kan krijgen als deze uitkomt in Ned.
Patrick:
als ik alles goed heb begrepen is FSAA een functie waarbij een scene 2 of 4x word gerenderd om te voorkomen dat er jaggies(pixelrandjes) te zien zijn dit geeft dus een veel mooier beeld. FSAA kan op 2 verschillende manieren: Supersampling en Multisampling. Supersampling houd in dat de scene in een hogere resolutie word gerenderd en dan wordt verkleind tot de opgegeven resolutie(dit doet de geforce2). De andere methode(die VSA 100 van 3dfx gebruikt) neemt 2 of 4 snapshots en vergelijkt die om dan een mooi beeld te krijgen. Hopelijk heeft dit je geholpen het te berijpen.
UniMatrix:
boeit dat encoden nou ? ik wil alleen nog maar divx, en das echt niet accelerated dankzij die kaart of zo hoor... :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True