Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 31 reacties
Bron: Well Rounded

Well Rounded heeft een korte preview van de GeForce2 GTS gepost, met daarbij tevens vier FSAA screenshots en info over de prijs van de kaart. De de GeForce met 32MB geheugen gaat 299 dollar kosten, evenveel als de Voodoo5 5500 en de GeForce DDR destijds. De prijs van de 64Meg versie wordt 399 dollar, wat altijd nog een stuk minder is dan de 600 dollar van de Voodoo5 6000:

The company boasts about the GeForce 2 are impressive. The chip will have all the features of the GeForce GPu, as well as real-time per-pixel shading, four HyperTextile pipelines (which process two textures/pixel at full speed), the aforementioned HDVP, a second generation T&L engine (ironic, when you consider so very few games have had a chance to use the first T&L engine), AGP and PCI support, a 0.18Ķ process (which allows the processor to run at a whopping 200 MHz) and half the power dissipation of the GeForce 256.
GeForce 2 GTS screenshot GeForce 2 GTS screenshot GeForce 2 GTS screenshot GeForce 2 GTS screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (31)

"Second Generation T&L Enginge"...betekent dit dat deze enginge niet compatible is met die van de GeForce 256 :( ? Of zullen de games die later gebruikt kunnen maken van deze nieuwe enginge ook nog gebruikt kunnen maken van de "oude" T&L engine...
Bomberman:
denk niet dat er sprake is van incompatibiliteit...
OpenGL is OpenGL...
euh bomberman
De programmeurs schrijven niet DIRECT voor de G-Force maar voor open-gl. open-gl op zijn beurt maakt gebruitk van de kaart zelf en omdat die opengl drivers door de fabrikant zijn geschreven werkt het altijd met de nieuwste features. De programmeur merkt er dus niks van! :)
Als ik kijk zoals het er nu uitziet zal ik gelijk voor de Geforce 2 64mb gaan...
Ik ben niet pro-iets, ik zal gewoon het snelste nemen wat er is, maakt niet uit of het iets meer moet kosten, ik denk alleen niet dat de Voodoo5-6k sneller is dan de GTS64MB...

Ik ben zelf ineens erg te spreken over FSAA om maar even te reageren een een posting voor mij, omdat ik hier zie dat FSAA met een GTS wel eens realiteit kan worden, terwijl ik dat met de Voodoo5 absoluut niet zag zitten. Bij de Voodoo5 is de performance drop wel zo groot dat IK dat nooit van me leven zal gebruiken. (en dan heb ik het over 2xFSAA, en nog niet eens 4X want dat is kompleet out of tha question)
Als hier wordt gezegt door een paar fransen dat FSAA-ON ongeveer even snel tot sneller zal zijn als de Geforce DDR is dat natuurlijk heel leuk als dat zo zal zijn, maar het valt te betwijfelen.
Toch hebben we het hier over een soort van 4X FSAA... nu zal de performance wel afnemen, maar als daadwerkelijk blijkt dat het rond die snelheid komt te liggen vind ik het wel erg aantrekkelijk. Met andere woorden 1024 32bit met 4xFSAA zal geen toekomst meer zijn... als je dan weer eens naar de Voodoo5 kijkt zie je gelijk al een duidelijke onspeelbaarheid optreden in 2xFSAA 32BIT, 16BIT gaat nog wel. LAAT STAAN WAT 4XFSAA 32BIT MET EEN VOODOO5 DOET!... ik hou niet zo van <30fps, maar 10fps gaat me wat te ver ;)

De prijs van de GTS is ook vreselijk laag, ik hoef echt geen 3 dagen te denken of ik er wel 1 zal kopen, ik snap dan ook niet waarom zoveel mensen zo snel vragen wat ze beter kunnen gaan kopen terwijl dus eigenlijk nog steeds niemand daar een antwoord op heeft!

Koop gewoon wat JIJ denkt dat goed is, blijkt dan later toch een andere kaart beter uit de testen te komen, dan verkoop je je kaartje toch gewoon weer en koop je die andere!, wat is daar nou zo moeilijk aan!!

Persoonlijk vind ik de GF1DDR al behoorlijk goed overweg gaan met hoge reso's, echter is 32bit boven de 1024 toch iets te veel gevraagd.
we hebben zelf gezien dat een 64mb geforce1 al betere prestaties leverde in hoge reso's + 32bit, alleen is de fillrate iets te wijnig waardoor de snelheidswinst toch weer beperkt wordt.
Als we nou eens kijken hoe de GTS al presteert met die zelfde 32mb, dan vind ik dat toch knap en absoluut niet nodig om af te kraken! We konden in vroege benchmarkt toch al zo'n 100% performance winst zien in hoge resoluties!, en wat dan met 64mb!? Ik denk zelf dat veel spellen al best te spelen zullen zijn met >60fps in 1600x1200 32bit.
Met een Geforce DDR haal je al 83fps 1600x1200 16bit in quake2 timedemo 1!
GTS 32mb zal hier al makkelijk 170fps van maken....

We moeten even wachten met z'n allen, en dan weten we wel welke kaart nou sneller is..........
kweet niet waar jij t id vandaan haalt dat fsaa met een v5 10 fps geeft?
op 800x600x32 met 4x FSAA op de v5 5500 met alpha drivers kwam er toch een fps'je of 40 uitrollen
aangezien de v5 6000 de dubbele fill-rate heeft van de v5 5500 zal de fps bij hoge resoluties ook gewoon 2x zo hoog liggen als dit de enige bottleneck zou zijn
maar op een v5 6000 met 1024x768x32 met een fps'je of 40-50 toch mogelijk zijn.
en ik heb uit meerdere bronnen vernomen (wat klinkt dat in-crowd :P) dat FSAA 2x op de vv5 er ong even goed uit ziet als de FSAA van de Geforce2, en dit met een ong even grote impact op de performance als 4x FSAA van de v5.
als je dus echt voor FSAA een kaart wil kopen lijkt me de keus dus niet echt moeilijk
jaja laat eens shots zien waar ze fsaa en non-fsaa shots vergelijken!!!!! mooie kleurplaten inkleuren kan ik ook zit ook bij de pot pindakaas
Holy }:O
Lekkere plaatjes. :9

Maar even realistisch: heeft 3dFX nog enige kans tegen nVidia?
* DF040F Unexplained
Damn wat zie FSAA er goed uit! :P
Nu alleen hopen dat de framerate niet duikelt...
Alleen de prijs is wel stevig.
Plaatje 1 en 4 lijken meer op een mooie demo van EMBM. Als dit nou ook eens gesupport gaat worden in games, kan mijn G400Max ook eens wat laten zien.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True