Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 72 reacties

Hi-Rez Studios, de ontwikkelaar van moba-game Smite, werkt aan een nieuw project. De studio maakt opnieuw een moba, al is het dit keer en game waaraan schieten te pas komt. Paladins wordt gratis speelbaar en verschijnt voor Windows en niet nader gespecificeerde consoles.

Hi-Rez Studios combineert in Paladins naar eigen zeggen 'een rijke fantasy setting met de snelle actie van een team-based first person shooter'. Toch wordt Paladins een moba doordat spelers tijdens een match in level stijgen, in dit geval via het verzamelen van kaarten. Daarmee kunnen spelers de eigenschappen van hun spelpersonage aanpassen. Paladins wordt gratis speelbaar en zal verschijnen voor Windows en niet nader gespecificeerde consoles. Wanneer is niet bekend. De game is speelbaar tijdens GamesCom, de beurs in Keulen die later deze week van start gaat.

Paladins is niet de eerste moba die Hi-Rez Studios aflevert. De studio is vooral bekend van Smite, dat in 2014 verscheen voor Windows. Van een versie voor Xbox One loopt momenteel in bètatest. Voordat de studio moba-games ontwikkelde, maakte het team-based shooters als Tribes Universe en Tribes: Ascend.

Paladins van Hi-Rez

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (72)

er is een hoop extra info te vinden op IGN, inclusief gameplay video's voor verschillende champions:
http://www.ign.com/articl...-channels-team-fortress-2

weet niet of het me meteen aantrekt, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.
Wordt Smite dan nog doorontwikkeld? Ik speel zelf nooit Smite, maar ben een groot LoL fan. Ik heb alijd zoiets van hoop dat ze nooit een league 2 gaan uitbrengen ofzo, maar LoL gewoon altijd up to date houden. Ik heb zoveel tijd in LoL zitten zou echt balen als ik opeens vanaf 0 weer zou moeten beginnen bij LoL2.

Kan me voorstellen dat veel Smite spelers hetzelfde hebben?
Smite is 3rd person en dit wordt 1st person. Een beetje zoals overwatch van blizzard, lijkt me.
Ik weet niet of veel smite spelers zouden willen overstappen, aangezien er toch wel wat verschillen zijn. Al zijn de gelijkenissen tussen smite en dit natuurlijk een stuk groter dan tussen LoL/DotA en dit.
Overwatch is gewoon een FPS en heeft niks met het MOBA genre te maken.

Richting ro8in: Tjah, dat krijg je altijd wel. Maar op een gegeven moment zal er toch wel een vervolg op komen omdat ze weinig of geen nieuwe spelers meer aantrekken. ‹berhaupt doet Riot er goed aan om eens te kijken naar een opvolger, LoL staat bekend om haar extreem giftige community en met een nieuwe game kan deze mogelijk toegankelijk(er) worden voor nieuwe spelers.
Ik speel al jaren LoL, maar slechte community is mij echt niet bekend.. Ja er zitten rare rage kinderen tussen, maar da's bij elk spel wel zo. Over het algemeen zit ik bij de meeste potjes die ik niet met full team speel gewoon met normale spelers hoor.
http://kotaku.com/league-...toxic-behavior-1636894289
https://www.reddit.com/r/...oxicity_of_the_league_of/
http://venturebeat.com/2012/12/05/toxic-lol-player-responds/
http://communitybuilding....egends-community-so-toxic
http://arstechnica.com/ga...layers-with-instant-bans/
http://www.polygon.com/20...ists-trying-to-cure-toxic

Gooi gewoon voor de gein eens de term 'lol toxic' in Google. Het spel staat er gewoon bekend om, als nieuweling - en al helemaal als je wat minder goed in het spel bent - word je gewoon letterlijk weggepest. Dat was tijdens de beta al zo en is ook hedendaags niet veranderd. Jouw ervaring kan misschien anders zijn, maar de community van LoL is gewoon extreem giftig vergeleken met andere (game) community's.

Het spel is bij iedereen bekend, heeft extreem lage systeemeisen en is daardoor populair onder jongere casual gamers. Ra-ra wat gebeurt er als je vervolgens als nieuweling bij deze groep word gezet..

[Reactie gewijzigd door D4NG3R op 5 augustus 2015 16:02]

Mwa het spel is echt gigantisch populair, meeste spelers ooit voor een spel. Logisch dat er ook meer negatieve berichten over zijn te vinden. Google eens LoL great game ofzo. Dan zul je ook heel veel positieve berichten zien. Wat jij zegt is misschien een persoonlijke ervaring en van de vele spelers zullen er best wel een aantal zijn die die mening delen. Ik heb een hele andere ervaring en velen die ik ken ook. Een van mijn inmiddels beste vrienden ken ik via LoL.

Kan ook zijn dat ik misschien wat beter bestand ben tegen pesterijtjes van kiddos dan jij.

Ieder zo zijn eigen mening, maar ik deel die niet en veel andere ook niet aangezien het nog steeds enorm populair is.

Jouw ervaring als feit neerzetten gaat me iig erg ver. Dagelijks loggen er miljoenen mensen op LoL in en dat zijn allemaal klootzakken volgens jou... Rrrright

[Reactie gewijzigd door ro8in op 5 augustus 2015 19:07]

Wat ik zeg is geen persoonlijke ervaring maar gewoon de waarheid, Riot heeft op haar forum zelfs een keer excuses aangeboden en heeft zich daarna meer gericht op het filteren van said spelers door meer (tijdelijke) bans uit te delen. Het feit dat je het nu een stuk minder tegen komt zegt hopelijk genoeg dat ze daar redelijk in geslaagd zijn. Heck, ze gebruikten toen zelfs met regelmaat zelf het woord 'toxic' om bepaalde delen van hun community aan te duiden.

Dit is trouwens iets wat al sinds de open beta speelt, ik heb zelf weinig last van schreeuwerige kids omdat ik toch geen LoL speel en ook in andere games weinig pubs speel. ‹berhaupt, 'don't feed the trolls'.

Edit: Lezen is trouwens ook een kunst, een klein deel van de community zorgt er al snel voor dat een hele community word aangeduid als toxic, al helemaal als het deel wat het veroorzaakt de eerste groep spelers is waar je mee in aanraking komt. Ik zeg nergens dat de hele community zo is. Hence
maar de community van LoL is gewoon extreem giftig vergeleken met andere (game) community's'
De community die stipt op de 2e plek staat is die van Call of Duty op de consoles, o.a. omdat een groot deel van de spelers uit dezelfde leeftijdscategorie bestaat.

[Reactie gewijzigd door D4NG3R op 5 augustus 2015 19:16]

Sorry hoor maar call of duty is echt velen malen erger dan LoL.. Op LoL zitten een hele hoop normale mensen.. Call of duty kan je echt geen ronde spelen zonder schelden om je heen..

Maar ik weet ook niet waar je heen wil eigenlijk. Ik ervaar simpelweg LoL niet zoals jij het neerzet en velen andere met mij ook niet.. Het blijft gewoon een mening. En ja bij zoveel spelers is automatisch de groep rotte appels ook een stuk groter, maar in verhouding is het echt niet te vergelijken met een CoD..

Daarnaast je zegt zelf dat je geen LoL speelt. Ik speel het dagelijks en stop er velen uren per week in. Lijkt me dan dat ik toch wel beter weet hoe de community in elkaar steekt? Beetje roepen aan de hand van wat dingetjes die je leest... Ik zou zeggen doe eens gezellig een avondje mee met ons en je zal zien dat het allemaal wel mee valt.

Ik snap sowieso nooit waarom mensen altijd games moeten bashen die ze zelf niet eens spelen. Als je het niet leuk vind prima, maar laat andere er wel lekker van genieten. Nergens voor nodig om het neer te zetten als bagger en alleen maar klote volk omdat het je game niet is..

[Reactie gewijzigd door ro8in op 5 augustus 2015 21:40]

Wat ik gister opving van Smite's Facebook page waar deze aankondiging vandaan komt, blijft Smite gewoon doorontwikkeld worden. Of naja doorontwikkeld, er komen nog nieuwe goden.

Zolang Smite nog bakken met geld in het laadje van HiRez brengt, zullen ze Smite niet droppen.
Smite wordt doorontwikkeld met een release van een god elke twee weken, en elke week een kleine (balance) patch indien noodzakelijk. dus ja zou zeggen ze ontwikkelen gezellig verder in Smite ;P
Smite is nog steeds in ontwikkeling, er komen steeds meer goden en skins bij. ook wordt het spel eind dit jaar mogelijk geŁpdate naar DX10 van het nu nog gebruikte DX9.
Vondt SMITE toch al gauw vervelen, desodanks ik dit het meest originele MOBA vindt aller tijden na DOTA werd gemaakt als mod bij warcraft.

Ik neem een gokje en zeg dat dit een topper wordt :X
Serieus? Ik vond het de enige onderscheidende MOBA afgezien van de originele DOTA.
Zelf toch wel een jaartje gespeeld, nadeel is alleen dat ook hier de community rot is, maar dat is inherent aan MOBA en helaas een hoop FPS.

Edit: Mijn begrijpend lezen was nog niet wakker 8)7

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 4 augustus 2015 12:24]

Ik vind Hero's of the Storm ook wel wat hebben. Je ziet heel veel elementen terug komen. Maar het is veel sneller. Het is laagdrempeliger maar toch hard to master. (lang niet zo moeilijk als starcraft 1vs1 of zo maar toch komt er best wat skill en inzicht bij kijken).

LOL vind ik niets meer dat een DOTA cloon in een ander jasje.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 4 augustus 2015 13:43]

HotS is de meest saaie en traag aanvoelende MOBA die er is. Als ik al iets speel is het een aram op LoL of een goeie pot SMITE. Vooral het 3rd person, het grotere aanbod aan game modes en het gebrek aan brush waarin je kan schuilen (niet nodig i.v.m. field of vision, dus ganken in de rug) zijn geweldig.
Wat voor de een leuk is is voor de ander saai en andersom.

Persoonlijk vind ik HotS de leukste MOBA die ik ooit gespeeld heb. Veel actie en je hebt niet het probleem dat een iemand heel sterk wordt en het voor die speler dus extra leuk is om dat hij fed is en iedereen in een paar hits killed of een heel team in zijn eentje aan kan. Die items bouwen vind ik ook maar overbodig. In het begin met DOTA in WC3 was het wel leuk maar vind het persoonlijk niet zo nuttig. De skill tree in HotS bied wat mij betreft genoeg variatie om dat op te vangen. Daarnaast vind ik de hero's erg origineel. Ze hebben er aparte tussen zitten zoals de Lost Vikings an Abathur. Daarnaast vind ik de balance op dit moment erg goed. Er zijn wel wat "OP" hero's geweest in de Alpha en Beta maar dat vond ik heel erg mee vallen als je het vergelijkt met LOL.

ARAM was opzich wel grappig ook veel meer actie. Maar daar kwam veel minder tactiek bij kijken omdat je een heel beperkt speelveld hebt namelijk maar 1 lane.

Maar goed iedereen zijn eigen voorkeur.
Originele, onderscheidende.. denk dat we allebei hetzelfde bedoelen? :p Het is een zeer goed concept. Heb zelf een account dat in de beta gekocht is waardoor je alle goden gratis erbij krijgt.. maar spelen doe ik het al een jaar niet meer.
Eerste keer dat ik begon met spelen had ik het na 2 weken ook wel gezien.

Maar toen (half jaar later) heeft een verslaafd maatje die al dik jaar speelt me weer overgehaald en het 1 en ander uitgelegd. En sinds dien speel ik het vrijwel dagelijks.

LoL en DoTa(2) heb ik allebei geprobeerd, die vond ik na enkele dagen al geen hol aan (leek te veel op WC3 DoTa waar ik al duizenden uren in had zitten).

Smite pakt het anders aan, goden hebben geen vaste plek. Mages kunnen ADCen, support kan junglen of solo-en, warriors kunnen supporten... Bijna elke god heeft meerdere posities. de spelers bepalen de plek van de goden, niet HiRez. Wat naar mijn mening wel is bij LoL of DoTa (Je merkt ook erg vlot of iemand in Smite een LoL of DoTa speler is >.>). Kills maken is niet zo nodig als in LoL, assisten brengt ook exp en geld in het laadje. In het algemeen een veel betere focus op teamwork.

De algehele stijl en diepgang van de God lores is naar mijn mening erg goed aangepakt (Poseidon heeft dan wel de Kraken als ultimate, 2 geheel losstaande mythologieŽn :) maar goed).
Tevens kleine details in de map (Gold fury bezoekt alle buffs :) klein speels draakje achterin de zee van de duo lane, of de dansende krabben aan de kust). Tevens is het 1 van de goedkoopste MOBA's, een skin is maar een paar euro en makkelijk gratis te verdienen.

En het 3rd person geeft een hele andere belevenis dan andere MOBA's. Vooral als het op ganken aan komt :)

Als je het wel leuk leek maar snel de interesse kwijt raakte, daar ben je niet alleen in. Dat hadden veel mensen, omdat er een enorme learning curve is zonder (goede) uitleg, en het spel eigenlijk heel anders speelt dan de overige MOBA's. Maar geef het nog een kans, de diepgang in Smite is echt enorm. Ik speel het nu al een klein jaar veel en ken het spel vrij goed, maar ik blijf nieuwe dingen leren.

[Reactie gewijzigd door batjes op 4 augustus 2015 14:48]

Ik heb mijn 1000e uren aan dota 2, LoL en smite naast mij neer gelegd en heb een playseat met G27 gekocht om een hele andere tak van gamen te leren, dit bevalt me tot op heden beter omdat dit niet geheel in team verband is.
Ik snap niet dat je de diephang in Smite zo goed vind. Ik was van Dota naar smite overgestapt en heb me zwaar vermaakt, echter is de diepgang in dat spel zo veel minder als in Dota imo dat ik Dota echt duizende uren gespeeld heb, maar smite na een uurtje of 200 toch wel gezien had, potjes verlopen altijd het zelfde en er zijn te weinig items om echt een verschillende build te maken. Om die reden Hots nog niet eens geprobeerd
Items is wel minder, maar is niet erg. Elke god heeft nog steeds meerdere builds, lane specifieke builds en situatie afhankelijke builds.

Ik vind het juist afwisselender, Athena of Ymir de guardians in de jungle. ADCers in solo lane, solo laners in ADC lane, mid/solo laner als support. Juist bij Dota/LoL die patronen dat elke god(champion) eigenlijk een vaste lane heeft vind ik zelf juist weinig aan.

Maar ook de lore en hoe ze ermee omgaan vind ik zelf wel tof. Geen verzonnen troep, gewoon de mythologie gebruiken, en de goden er zoveel mogelijk proberen aan te laten hangen.
Dit kan best eens de grote concurrent van "overwatch" worden! :)
Is dat niet Gigantic? :)
Overwatch is van blizzard! :)
ook een soort Shooter/Moba achtig iets.
Ja ik weet dat het van blizzard is. Bedoelde is Gigantic niet de grote concurrent?
Smite speelt zeer lekker dus ik hoop dat dit ook wat wordt!
Smite is al heel erg leuk en dat is ook een spel wat ik bijna 1,5 jaar heb gespeeld. Ik heb wel hoge verwachtingen voor dit spel.
Nu maar hopen dat het ook goed wordt!
Ik speel zelf Smite praktisch bijna elke dag voor 2 jaar nu, en ik ben heel benieuwd waar het heen gaat met Paladins. De game zelf ziet er veelbelovend uit, alleen dat het weer een moba is spreekt me niet zoveel aan. Met name omdat toen Tribes Ascend uitkwam, HiRez hun vorige game geen aandacht meer gaven, en hetzelfde gebeurde toen HiRez Smite uitbracht, de andere 2 games kregen geen updates, nieuwe content, of bug fixes meer. Het feit dat de nieuwe game ook een moba is, zal dit beteken dat een deel van de huidige Smite spelers naar Paladins zal gaan, wat een mindere playerbase zal veroorzaken.

Ik hoop dat HiRez dit keer zeer actief hun game gaat marketen, want maar weinig mensen kennen Smite ookal had het toernooi van vorig jaar een prijzenpot van $2.6 miljoen. En dat ze ook hun huidige game niet verlaten! Al met al maken ze goede games (Smite and Tribers Ascend gespeeld), ben benieuwd.
Een klant van mij heeft een challenge met Smite opgezet in Estland om de HP Omen te promoten. Hier het Twitch kanaal: http://www.twitch.tv/omenchallenge

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 4 augustus 2015 10:10]

Exact wat ik dacht is dat nu het einde van Smite? Ik speel het gelukkig niet, maar kan me zo voorstellen dat ik als LoL speler toch niet heel erg happy zou worden als riot opeens een LoL2 zou uitbrengen.. Dit zijn spellen die gewoon altijd up to date gehouden kunnen worden als de makers hun focus opeens gaan verleggen naar een ander spel is dat toch wel jammer als je zelf heel veel tijd en een groot fan bent van hun huidige game.
Weinig mensen? Als je dagelijks speelt moet je nu toch wel de nieuwe Hercules skin+VP hebben toch? 10 miljoen spelers (accounts)
Natuurlijk, ik heb de meeste skins wel en meer dan 2000 games gespeeld (conquest voornamelijk). Het probleem zit hem alleen in de actieve spelers. Er zijn inderdaad 10 miljoen accounts, maar ik (gok) dat maar een klein deel van deze accounts daadwerkelijk actief zijn. Als je kijkt naar een van de grootste hekelpunten wat door meerdere spelers continue wordt aangeduid, is dat ze vaak in het team komen met zeer slechte of zeer goed speler (in vergelijking met zichzelf). Dit betekent of een slecht systeem (het systeem is vrij algemeen voor dit soort spellen), of te weinig spelers.

Als je ook kijkt op Twitch bijvoorbeeld, is LoL en Dota 2 zeer populair en hebben zij meestal duizenden viewers. Bij Smite is dit hoogstens 15-20 duizend bij speciale events (zoals een World Championship), terwijl LoL op het moment van schrijven 93 duizend viewers heeft op een gewone dag. Smite heeft er op dit moment 2 duizend.

Smite bestaat pas 2-3 jaar, maar ik had verwacht dat ze nu toch wel bekender zouden zijn, zeker aangezien het merendeel van LoL en Dota 2 spelers dat ik tegenkwam in Smite zeer positief was over de game.
Matchmaking heeft ~maand geleden update gehad. Je word nu veel beter gematched met gelijkgelevelde mensen, pre-mades worden nu ook tegenover andere premades gezet waar mogelijk. (Nog maar 2 keer meegemaakt sinds die update dat ik in een team vol randoms tegen vol premade team zat te spelen, voor deze update gebeurde dat vooral in Assault/Joust erg regelmatig, nu is de losse Conquest pre-made ook weg)
Ze zijn ook bezig een soort rankpoints system te implementeren, zowel voor clans als individueel. (Alhoewel hier al paar maanden geen update op geweest is en alles nog TBA is)

Meeste Smite streamers zitten op Youtube, niet op Twitch. (Weet zo niet precies meer waarom, staat op reddit wel een uitgebreide post over, iets met Smite/HiRez en Twitch wat brak samengaat.). Maar als ik het goed had, zat van de championships meer dan 75% van de streamers via Youtube te kijken. Daarnaast lijkt het streamen gewoon niet zo populair onder smite, zijn voornamelijk de league spelers. Smite heeft hele hordes aan spelers die vrijwel alleen Arena of Assault modes spelen. Slechts een klein deel van mijn friendlist in Smite doet aan league.

Smite groeit vooral de laatste maanden weer een beetje lijkt het, en ondanks dat het maar 10miljoen "accounts" zijn, is er bijna geen moment op de dag dat er weinig spelers online zijn en dat matchmaking meer dan 3min duurt, of dit nu NA of EU is. (andere MOBA's hier niet genoeg voor gespeeld, weet niet hoe het daar is)

[Reactie gewijzigd door batjes op 4 augustus 2015 15:32]

Hmm met betrekking tot match-making ben ik het met je eens, totdat je ranked gaat spelen op een hoger niveau (Ik speel zelf alleen maar ranked, ben nu Diamond 4). Hier is de matchmaking over het algemeen wel te doen, maar zeer zeker slechter dan casual games, waardoor je beter merkt dat er eigenlijk te weinig mensen het spel spelen (of in ieder geval dit spelmodus).

Aha, dat wist ik niet. Ik keek de afgelopen Summer Finals ook op Youtube, aangezien Twitch crashde, al waren er toen maar duizend mensen op Youtube. Ik zal hiervoor Youtube vaker moeten checken!

Dat idee heb ik ook, zeker sinds ze aardig wat publiciteit op de Xbox krijgen als eerste moba op een console. Toch kunnen ze heel wat meer geld pompen in marketing, aangezien ze genoeg geld hebben om een heel nieuw spel te maken. Maar dat is mijn persoonlijke visie!
League wordt naar mijn mening inderdaad door een minderheid gespeeld, zelf speel ik het nog ook weinig. En ik zie maar een enkeling voorbij bronze komen in mijn friendlist. Misschien zelf ook maar eens proberen voorbij de bronze te komen.

Heb maar paar wedstrijden gevolgd, en zat in eerste instantie ook op Twitch. Maar af en toe bezoek ik de reddit en kwam daar een post tegen dat veel dus (vooral met wedstrijden) op Youtube zitten.

Smite mag idd wel wat meer uitgeven aan marketing, het is mijn kringen ook via via gegaan. Het is een erg goede MOBA, terwijl het mij niet het aftandse gevoel geeft van een MOBA.
Ben benieuwd. Ben al lang aan het wachten op een vervanger voor SMNC
Alles op deze pagina schreeuwt Blizzard IMO. Ik snap dat het soms lastig is om iets origineels te verzinnen in de game industrie maar een groen klein popje in een mechanisch pak/machine... Wow, anyone? Is gewoon rippen van een goblin in een mech -,-
en blizzard is natuurlijk origineel? niets is meer origineel. en zover ik weet was smite wel de eerste 3th person mobo. dus in dat opzicht waren ze wel origineel.
Bloodline champion was eerder :p
Vind bloodline champions niet echt third person. En is ook meer een arena game als moba
Nee. Arena is x vs x of x vs x vs x. Moba is base vs base.

Of zijn we de oorspronkelijke dota vergeten.
Waar staat de A in moba voor dan?

Base vs base = team vs team = x vs x

[Reactie gewijzigd door StreetNerd op 5 augustus 2015 09:15]

multyplayer online battle arena. en omdat arena in een titel staan betekent het niet dat het gelijk klopt. moba's krijgen ook altijd de tag mmo mee. vind er alleen weinig massive aan.

in een arena kom je geen towers tegen. en 9/10 keer ook geen npc's. en dat is het grote verschil.
Arena is een afgebakende ruimte waar gevechten plaats vinden.... Of er wel of geen towers/npc zijn doet er niet toe...
hmmmm en denk je dat wow een groen poppetje in een meg heeft uitgevonden? warhammer 40k tabletop heeft ook dit soort dingen bijv. jaren voor wow uitwas.
met smite ehbben ze de moba branch zeer vernieuwd door alleen al bijv van topdown naar 3th person te gaan.

soweiso ben ik niet met de schreewt blizzard stuk eens. eerder dan een groene rumble(rumble die ziek is?:P )en rumble is lol niet blizzard
Het gaat niet om groene poppetjes in mechs. Dit is gewoon exact dezelfde grafische stijl als Overwatch: cell shaded, lichte kleuren, een tikje Mirror's Edge.
En daar heeft blizzard pattent op? Doe nou niet net alsof Blizzard het wiel uitgevonden heeft ze rippen zelf ook alles wat los en vast zit met zo ongeveer elk van hun spellen:
warcraft/wow: heel veel Warhammer Fantasy elementen (vercartooned maar duidelijk herkenbaar)
starcraft: Warhammer 40k-ish (vercartooned maar duidelijk herkenbaar)
hearthstone: Magic The Gathering
heroes of the storm: Dota, Lol
overwatch: Team fortress

Niet dat dat erg is, of hun spellen minder leuk maakt, alleen stellen dat een ripper geripoffed wordt (is dat een woord?) klinkt mij wat cyclisch in de oren.
dota2, lol zijn weer van dota (warcraft 3) dus opzich hots komt wel van hun af:)
rest agreed:) zeker heartstone wartcraft/wow en starcraft (zerg == tyrnaids== zerg, terran == spacemarines, protos==??(eldar misschien?))
overwatch team fortres kan ik niet zeggen
Starcraft is sterk geÔnspireerd op Warhammer 40K en dat is geen toeval.
dat zei ik ook, vroeg me alleen af waar de protos op gebasseerd is.
zerg kotm van tyrnadis af(die in altere iteratie weer wat van zerg ook nam)
terran is space marines
Nee blizzard heeft de map dota zelf niet gemaakt. Hun gaven alleen de mogelijk tot de ontwikkeling er toe. Maar hebben zelf echt dota zelf gemaakt.
Ik denk niet dat Blizzard pattenten bezitten over trollen en orks etc :P
maar ik vind dat plaatje wel erg veel (grafisch) lijken op WoW, vandaar dat ik daar direct aan dacht.
Iemand hier heeft nog nooit van Warhammer gehoord...
is wel een tikkeltje voor mijn tijd inderdaad. ik associeer een klein groen wezentje in een mech gewoon met een goblin uit wow in een mech.