Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Maker Smite en Tribes bouwt PUBG-modus in Paladins

Tijdens hun eigen Hi-Rez Expo 2018 kondigt de Amerikaanse studio achter games als Smite en Tribes aan dat het een Battle Royale-modus toevoegt aan Paladins. De game, en daarmee ook de nieuwe modus, is gratis speelbaar.

De nieuwe spelvorm die Hi-Rez Studios toevoegt aan Paladins is Paladins Battlegrounds gedoopt, een duidelijke verwijzing naar de game waar de studio de inspiratie vandaan haalt: PlayerUnknown's Battlegrounds. Voorlopig heeft de studio één map voor de nieuwe spelvorm gemaakt, die beduidend groter is dan de bestaande maps in de game. Spelers kunnen mounts gebruiken om de grote afstanden sneller te overbruggen. Net als in PUBG start Paladins Battlegrounds met 100 spelers die elkaar uit moeten schakelen, tot een laatste speler overblijft.

Doordat Paladins een team based hero shooter is, wordt ook de nieuwe spelvorm voornamelijk gespeeld in teams, al is het ook mogelijk om solo te spelen. Het is de eerste spelvorm van de game waarin dat kan. De studio denkt dat matches in het gratis speelbare Paladins Battlegrounds ongeveer 20 minuten gaan duren. De nieuwe spelvorm wordt ergens dit jaar vrijgegeven, al is niet bekend wanneer. In de trailer die Hi-Rez heeft vrijgegeven wordt melding gemaakt van een bètatest. Wanneer die plaats gaat vinden, is onbekend. Paladins is beschikbaar voor Windows, macOS, PlayStation 4 en Xbox One.

Paladins Battlegrounds

Door

Redacteur games

71 Linkedin Google+

Reacties (71)

Wijzig sortering
Volgens mij is de benaming voor de spelmodus een Battle Royale. Wel mooi dat meer partijen gaan experimenteren met de Battle Royale modus.
Volgens mij is de benaming voor de spelmodus een Battle Royale.
Dat staat inderdaad ook zo in de inleidende paragraaf. ;)
Wel mooi dat meer partijen gaan experimenteren met de Battle Royale modus.
Tja, aan de andere kant is het niet zo gek, men ziet hoe populair het genre / de gamemode is geworden. Begonnen als mod voor ARMA, nu volwaardige standalone games. Waar hebben we dat eerder gezien? ;) Moba's zijn ook zo onstaan, begonnen met Dota voor Warcraft III.

Ik vind het tof, dat dergelijke mods uiteindelijk uitgroeien tot zelfs volwaardige games en de originele bedenkers uiteindelijk ook met een game komen.

Vind het echter jammer dat vervolgens anderen willen meeliften op het succes van een ander en met een alternatieve game menen te moeten komen, om maar mee te doen met de hype (waarin Battle Royale zich momenteel in verkeerd).
Doordat Paladins een team based hero shooter is, wordt ook de nieuwe spelvorm voornamelijk gespeeld in teams, al is het ook mogelijk om solo te spelen. Het is de eerste spelvorm van de game waarin dat kan.
Want Player Unknown's Battlegrounds kent geen duo's of squads? :?

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 5 januari 2018 10:03]

Vind het echter jammer dat vervolgens anderen willen meeliften op het succes van een ander en met een alternatieve game menen te moeten komen, om maar mee te doen met de hype (waarin Battle Royale zich momenteel in verkeerd).
Zoals PUBG zelf meelifte op het success van de mods en games die er voor kwamen?
Je weet dat PUBG is ontwikkeld door de bedenker / ontwikkelaar van de eerste battle royale mod? ;)
PUBG is dus mijns inziens een evolutie van de ARMA mod, net zoals dat Counter-Strike ooit begon als gratis (total conversion) mod voor Half Life 1, wat later ook een standalone game werd. :)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 5 januari 2018 10:36]

Je weet dat de Minecraft Hunger Games mod er eerder was toch?
Die kende ik niet, hoewel ik Minecraft ook al jaren links laat liggen. Het is naar mijn idee dus ook niet een mod / map wat uiteindelijk doorbrak bij het grote publiek, dat deed de ARMA mod wel, immers.
Het is naar mijn idee dus ook niet een mod / map wat uiteindelijk doorbrak bij het grote publiek, dat deed de ARMA mod wel, immers.
Dat ligt aan het deel van het grote publiek dat in jouw blikveld ligt, ofwel het deel van het grote publiek waar jij zelf deel van uit maakt.

Gemodde Minecraft spelmodi zoals Hunger Games (en bijvoorbeeld Skywars) zijn altijd zeer populair geweest. Minecraft werd en wordt gepeeld door vele miljoenen spelers, vele malen meer spelers dan ARMA ooit heeft gehad en ooit zal hebben. Dat het je niet opgevallen is, is meer omdat je zoals je zelf zegt Minecraft links laat liggen.

Dat gezegd hebbende is het punt meer dat de ARMA mod verre van de eerste battle royale spelmodus was. En dat de oorspronkelijke inspiratie voor mods die die spelmodus introduceerden uit series zoals Hunger Games kwam die vervolgens weer op boeken gebaseerd waren. Kortom: de mensen achter PUBG hebben geen poot om op te staan als ze klagen dat ze "gekopieerd" worden en dat het Battle Royale concept "hun uitvinding" is.

[Reactie gewijzigd door houseparty op 5 januari 2018 12:28]

Het was anders best populair op YouTube en dat zullen de makers van de Arma mod ook wel gezien hebben. Zo origineel is het allemaal ook niet, PUBG is een kopie van een kopie van een kopie van een kopie van een kopie van een kopie. En dan lekker lopen mekkeren wanneer iemand hen kopieert, te dom voor woorden.
Het was anders best populair op YouTube...
Ik heb er nog nooit een filmpje van gezien en zo zijn er vast velen met mij. YouTube is dan ook geen goede graadmeter voor populariteit van een map of mod, als je het mij vraagt. Dat het op YouTube (volgens jou) 'best populair' was, betekend niet dat de game / mod dat ook daadwerkelijk is. YouTube is daarin echt niet heilig of zo.

Jij kan het "mekkeren" vinden, ergens begrijp ik wel dat meer studio's met een alternatief komen, die willen allemaal ook een graantje meepikken van het succes van een ander, meer zeg ik dan ook eigenlijk niet. Dat jij dat gelijk als "mekkeren" en "te dom voor woorden" wil bestempelen zegt denk ik meer over jou. Het meeliften op het succes van een ander is ook nooit anders geweest; nadat Counter-Strike kwam, kwam immers ook Tactical Ops voor Unreal Tournament. ;)

Minecraft: Hunger Games mag dan misschien wel de allereerste zijn geweest die met het idee van een mod/map kwam, uiteindelijk braken zij niet door bij het grote publiek (komt wellicht ook wel door het imago van Minecraft zelf) en de mods later wel, die bij games kwamen met een wat volwassenere playerbase. Minecraft is wat dat betreft altijd een soort underdog geweest.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 5 januari 2018 11:12]

Als je zelf kopieert en dan klaagt dat anderen je kopieren is dat gewoon mekkeren. Jij mag maar een ander niet? GTFO.

Niet vergeten dat PUBG en daarvoor DayZ en H1Z1 enkel groot geworden zijn door Twitch. In 2012 was Twitch nog niet zo groot als nu, dus is het logisch dat PUBG een groter publiek bereikt heeft dan de voorgaande die telkens weer een kleiner potentieel publiek hadden naarmate je verder terug gaat in de tijd.
Dat PUBG hiervan heeft kunnen profiteren (in de goede zin van het woord) wil niet zeggen dat een mod vijf jaar geleden niet populair was.
Met PUBG kan je heel goed het success gelijk stellen aan de views op YT en kijkers op Twitch. Dit kan net zo goed voor Hunger Games mod. Een boek over Minecraft (van 2014) stelt dat er meer dan 1750 MC servers met Hunger Games mod draaiden. In hoeverre dit waar is is maar weer de vraag, maar het geeft toch een indicatie. Dat jij het wil gaan negeren omdat je zelf Minecraft links liet liggen en er dus ook geen filmpjes van gaat zien op YT (want zo werkt hun algoritme nu eenmaal, zelfs toen) is geen bewijs van het tegendeel, al staat het je natuurlijk vrij van zo te denken.
Success is geen absoluut nummer, en als je ziet hoeveel views de MC Hunger Games videos krijgen is het helemaal niet ver gezocht dat een andere developer denkt "he dit is populair, dit is entertainend, laten we ook zoiets doen". Net zo goed kwamen ze op het idee om een Hunger Games / Battle Royale mod te maken zonder die van MC gezien te hebben, alsnog zijn ze niet origineel, noch de eersten. (en geen idee of de MC mod de eerste was, het is enkel de eerste die ik mij kan herinneren, tenzij je Last Man Standing meetelt)

PUBG is uiteraard heel populair, en daar heb ik geen probleem mee. Enkel de statements dat ze de eerste waren en hun geleuter over kopieren wanneer ze het zelf doen, daar heb ik een klein probleem mee.
Ik heb er ook geen probleem mee dat de een iets kopieert van de ander, meestal doen ze er toch beetje hun eigen ding mee, Fortnite heeft het bouwen van Fortnite zelf bijvoorbeeld. PUBG begint niet met een kist met items zoals de MC mod als ander voorbeeld.
Als je zelf kopieert en dan klaagt dat anderen je kopieren is dat gewoon mekkeren. Jij mag maar een ander niet? GTFO.
Zo bedoel ik het niet, zoals ik al aangeef, is het niet raar dat anderen ook willen gaan teren op het succes van een ander, met een eigen draai er aan inderdaad. Maar ik zou een bedenker van iets wat populair geworden is wel eerst wat meer vruchten van dat succes laten plukken, om het zo maar te zeggen. Ik hoef niet gelijk zo hebberig te zijn en ook gelijk in die hypetrain stappen, dat kan later ook wel, wanneer het succes daadwerkelijk bewezen is. Een maat van mij kocht vrij snel PUBG, maar ik keek de kat wat langer uit de boom, vooraleer ik PUBG ook kocht. ;)

Ik wil alleen aangeven dat YouTube alleen geen goede indicatie is over de populariteit van iets. Zou je het combineren met Twitch, Vimeo en weet ik veel welke videodiensten nog meer, dan kan je stellen dat iets echt populair is, omdat het een groter draagvlak heeft dan YouTube alleen. Zeker als het ook veel aandacht krijgt op websites, zoals gamesites en sites als Tweakers. Ook op gamesites heb ik weinig aandacht zien gaan naar Minecraft: Hunger Games, vandaar dat ik vrij stellig ben en vind dat Minecraft: Hunger Games geen groot succes is ten op zichte van bijvoorbeeld de mods voor Arma, DayZ, H1Z1 of zelfs volwaardige games zoals PUBG.
30 miljoen sales lijkt mij wel dat ze lang genoeg de vruchten kunnen plukken hebben ;)

Twitch was ik zelf niet mee bezig in 2012, nog altijd niet (is echt een brakke service met een slechte player) maar ik kijk wel Dropped Frames waardoor ik een aantal dingen meekrijg. Maar zoals ik al zei was Twitch in 2012 ook nog niet zo groot als nu. En nogmaals, success is geen absoluut nummer, voor 2012 was het dus best wel populair, maar uiteraard niet te vergelijken met iets wat nu populair wordt door Twitch en/of YouTube.
De eerste pagina met zoekresultaten (YouTube) staat vol met videos met 10-20 miljoen views (uiteraard wel over een periode van 2-5 jaar), maar dat lijkt mij toch ook geen flop te zijn dan :) Echter zijn er geen harde nummers (zoals de verkoopaantallen bij PUBG) dus het wordt heel lastig te vergelijken.
Aan de andere kant dat iets goed "verkoopt" wil ook niet altijd zeggen dat iedereen het kent. Zo staat Warframe op de top sellers lijst van 2017 van Steam (http://store.steampowered.com/sale/2017_best_sellers/) en ben ik er vrij zeker van dat er velen zijn die er nog nooit van gehoord hadden. (overigens geen idee waar best selling op slaat daar het een F2P game is, aantal downloads misschien?)

Het ging origineel ook niet over wie er populairst was, maar wie er eerst was ;)
Uiteindelijk ligt het altijd aan het publiek. Dat je Minecraft Hunger Games niet kon is best logisch, aangezien je zelf aangeeft dat je minecraft links liet liggen ;)
Voor de rest zijn heel veel games een kopie van andere concepten. Dat is nu eenmaal de markt. Het klopt wel dat de ene partij het beter uitwerkt dan de andere partij & wanneer er succes is dat meer partijen op de wagen springen.
Je slaat alleen 1 stap over, en dat is H1Z1 in de context te vermelden.

ARMA mod -> H1Z1 -> PUBG

Het heeft al 3 generaties achter zich met de destijds de ontwikkelaars van de ARMA mods en geen één van deze games is eigenlijk een volwaardige game.

PUBG is naar mijn mening wel de leukste qua gameplay, H1Z1 is naar mijn mening weer de leukste qua ranking game. DayBreak heeft H1Z1 echt verkloot. "They Break The Game" Wat ze in de h1z1 community constant roepen ^^
Want Player Unknown's Battlegrounds kent geen duo's of squads? :?
De laatste paragraaf gaat niet over PUBG. Paladins kent geen solo-play (wel solo queue, maar uiteindelijk speel je altijd samen in een team), vrij heldere taal dunkt mij.
[...]
Want Player Unknown's Battlegrounds kent geen duo's of squads? :?
Ik denk dat ze bedoelen dat de Battle Royale spelvorm de eerste spelvorm is binnen Paladins waarin solo spelen mogelijk is.

De vorm, toch? De spelvorm?

[Reactie gewijzigd door Daffie op 5 januari 2018 10:26]

Want Player Unknown's Battlegrounds kent geen duo's of squads? :?
hiermee word bedoeld dat je voor het eerst helemaal solo kan spelen in paladins, hiervoor kon je alleen 5v5.
De eerste is nooit de beste. Wie heeft de eerste auto, smartphone, desktop, fps Shooter, rts, console, enz enz gemaakt? Het gaat om de verbeteringen en aan pubg kan nog heel wat verbeterd worden. Er zijn developers zat die het prutswerk van deze lui kunnen verbeteren.

[Reactie gewijzigd door DenOkster op 5 januari 2018 23:55]

Of gewoon zoals vroeger, last man standing :)
Yes, met als toevoeging dat Battle Royale het speelveld in fases verkleint.
En dat je begint zonder gear.
En dat het dus eigenlijk een compleet andere modus is.
Helemaal correct. Volgens mij is battle royale ook de titel van een Japans (?) Boek dat zo'n systeem omschrijft dat veel ouder is dan Hunger games, maar die informatie kan ik mij in vergissen.
Klopt, er is ook een verfilming van dat boek gemaakt in 2000.
Ondanks dat is het 'speltype' wel breed bekend geworden door films als the Hunger Games. Daarna zijn verschillende games gaan experimenteren met battle royale modussen. Meen de eerste keer dat ik zo'n modus gespeeld heb dat dat op Minecraft was.
De Minecraft Hunger Games mode is ook de vroegste die ik kan herinneren, tenzij je Last Man Standing meetelt natuurlijk :p
Ah, Last Man Standing, misschien wel mijn favoriete game mode uit UT99 :+
Breed bekend geworden door The Hunger Games? :+ Volgens mij zijn de meesten bekend geworden met de Battle Royale gamemode dankzij DayZ, en niet Minecraft. En die mod voor DayZ heette letterlijk Battle Royale, bedacht en met aan het stuur Brendan Greene die nu ook aan het roer staat van PUBG.

Daarna is hij voor H1Z1 aan de slag gegaan (zij hebben hem daarvoor gevraagd) en toen dat team andere ideeën had is hij daar weggegaan en later gevraagd door Bluehole om voor hun mee te werken aan Battlegrounds.
Misschien is dat nog een idee voor een bijkomende modus. Zover ik mij nog kan herinneren in de boek/film(s) krijgen ze vooraf een rugzak met random wapens. De battlefield lag niet vol met random loot.
In de film krijgen ze inderdaad allemaal een tas met willekeurige inhoud mbt wapens en zo. En net zoals in games is er een spawncamper :P
Volgens mij is de benaming voor de spelmodus een Battle Royale. Wel mooi dat meer partijen gaan experimenteren met de Battle Royale modus.
Wat bazel je nu? De film Battle Royale is ook duidelijk een rip-off van The Hunger Games, wat uiteraard gebaseerd is op PUBG.

/s
Hmmm die film op basis van het fantastische boek Batoru Rowaiaru: 1 van Koushun Takami komt uit 2000. Er was destijds nog geen Hunger Games. Ik denk dat het eerder andersom is en dat Hollywood een kopie heeft gemaakt. Niets nieuw overigens, zie ook de remakes van al die Koreaanse films.
Het was niet serieus bedoeld, vandaar de "/s".
Ik denk dat het eerder andersom is en dat Hollywood een kopie heeft gemaakt.
The Hunger Games is een boek, het lijkt me dus niet eerlijk om de eventuele kopie in de schoenen te schuiven van Hollywood. Daarvoor zul je eerder moeten kijken naar The Condemned (2007), die ontzettend veel parallellen kent met Battle Royale :)
battle royal modus
of, king of the hill
of zoals eerder genoemd, last man standing.


Vind t zelf nogal schrikbarend dat t r telkes verwezen word naar PUBG modus.. alsof ze de eerste ooit waren?
Maarja, dan had je waarschijnlijk minder snel op de headline geklikt.....
Bedankt voor deze informatie. Sherlock.
nieuwe trend, wat zou Blizzard doen? PUBG-modus van het HotS universum?
Zouden ze dat dan niet eerder doen met Overwatch? Een HotS Battle Royal op een dergelijk grote map zie ik niet zo heel erg zitten...
Bij zowel HotS als Overwatch is teamplay een grote factor, zo kun je met je medespelers elkaars zwakke punten ook een beetje afvangen en de sterke punten complimenteren. Op het moment dat je een Battle Royale implementeert krijg je een heel groot rock/paper/scissors effect. Weet dus niet of dat heel wenselijk is... Zonder een degelijke 'class-balancing' zou je iig geen level playfield hebben.
Pubg-modus is wat overdreven want dayz en h1z1 waren toch echt wel veel eerder net een last man standing game. Of ben ik mis?
Nee, Battle Royale zat al langer in Arma (gecreëerd door Mr 'PlayerUnknowns'). Welke vervolgens zijn eigen game heeft gemaakt.
Hij heeft gewoon gelijk, dayz en h1z1 waren er lang voor pubg.
De man achter PUBG heeft dit dus al eerder gemaakt, maar dan in de vorm van mods voor Arma.

Maar gezien je andere, negatieve, reacties zit iets je enorm dwars, dus laat ik het hierbij.
Hij zegt toch echt alleen maar dat h1z1 er eerder was dan pubg, wat zo is.
En mij zit niets dwars, sorry ;)
Ik denk dat je even mist dat mr playerunknowns ook h1z1 heeft gemaakt, geeft verder niet.
Ja, maar dat klint minder controversieel en genereert minder clicks...
klopt h1z1 was de eerste officiele game dat was afgeleidt van de dayz mod.

enkel zijn een aantal developers van h1z1 een eigen game gaan ontwikkelen samen met makers van arma en dat werd dus pubg ;) h1z1 ging namelijk met de verkeerde partij in zee die zich alleen focusde om geld binnen te harken en luisteren naar de community deden ze toen een stuk minder.
Arma mod was er nog eerder

"PLAYERUNKNOWN (Brendan Greene - Creative Director at Bluehole) is the pioneer of the Battle Royale genre.
From humble beginnings creating the Battle Royale game-mode on the ARMA series,
he went on to license his game-mode to Sony Online Entertainment (now Daybreak Games) for inclusion in their title H1Z1.

Now working as creative director on BATTLEGROUNDS,
he has finally the chance to create his own version of the game-mode which spawned a new genre in gaming.

“From when I first started making the Battle Royale game-mode in ARMA 2, I have always wanted to make a good game.
With Bluehole, and their philosophy of creating “well made” games,
I am confident that together we can create a great game.”

PLAYERUNKNOWN"

[Reactie gewijzigd door Xez op 5 januari 2018 10:42]

PUBG is momenteel echer wel de grootste, het bekendste en het populairste. Daarnaast is natuurlijk de ontwikkelaar van de ARMA mod uiteindelijk de standalone game PUBG gaan maken. ;)

EDIT: Thanks, @Xez, gelijk even gecorrigeerd!

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 5 januari 2018 10:57]

dayz = dean hall
En mods gebaseerd op halflife waren nog veel eerder met een last man standing game.
Grappig dat een teamshooter dit gaat proberen, zal wel lastig worden om het te balanceren omdat de characters zich aan andere tactieken verlenen.
Ben benieuwd wat ze ervan gaan bakken, dit betekent ook dat ze zich gaan onderscheiden van vergelijkbare games zoals Overwatch.
Leuke wending, maar ik denk dat de copypaste discussie alleen maar erger wordt omdat ze nu ook op de bandwagon van Battle Royale stappen.
Maakt mij overigens niet uit welke game eerder was, als het maar goed in elkaar zit.
Ben een consument, geen rechter.
Het zou mij niet verbazen als er een dergelijke modus ook naar Overwatch komt, of een game van Blizzard ala Heart of the Storm, maar dan met battle royale als gamemode ipv moba. :)
Ik denk dat ze met Overwatch eerder aan kleinschalige matches doen.
En aangezien de maps in die game vaak veel refererende details bevatten, zal het lastig worden om een grote map met dezelfde eisen te maken. (dan niet al te spreken over alle kleine entities/props die ze erin verwerken, en de rendering ervan)
Heroes of the Storm lijkt mij alleen maar chaotisch om dat in Battle Royale te spelen, vanwege het feit dat jouw camera overal kan komen en niet altijd gelocked hoeft te staan op jouw character.
Plus met een medespeler zal het dan alleen maar makkelijker zijn om te ghosten, wat het alleen maar oneerlijk kan maken.
Het gaat mij dan niet zozeer om de gamemode van Heroes of the Storm zelf, maar wat ze in die game hebben gedaan; een game rond alle franchises van Blizzard. Als er geen Battle Royale naar Overwatch komt, zie ik het dus wel gebeuren dat het een losse game wordt, waarbij net zoals in Heroes of the Storm, alle franchises bij elkaar komen. :)
Ah ok, dat had ik dan verkeerd begrepen.
Tja het zou grappig zijn hoe dat in zijn werk gaat, maar dan wordt dat weer een shooter, en Blizzard lijkt nu 1 game van ieder genre te hebben (uitgezonderd van Destiny 2, want Activision).
Als ze het zouden doen, dan zullen ze ongeveer dezelfde problemen tegenkomen als met Paladins die ik net heb opgenoemd.
Zou wel gaaf zijn als ze het kunnen presteren natuurlijk.
Wie weet spawn je ook wel automatisch in een team.
In het artikel staat dat je ook solo kan spelen naast in een team (wat waarschijnlijk een vooraf gemaakt teamverband is in plaats van een gerandomiseerde).
In principe hetzelfde format als PUBG en Fortnite BR.
Het zou wel een leuke toevoeging zijn om een last team standing te doen bijv. 10 teams tegen elkaar, dat je daar als solo queuer in een team wordt ingedeeld.
Zou PUBG hier ook over gaan zeuren zoals ze richting Fortnight deden?....
Als je je nou even inleest, dan had je geweten dat dat Fortnite van Epic was, eveneens de maintainer van de Unreal Engine, en Epic als zodanig dus ook Bluehole heeft geholpen met hun game. Je zou kunnen spreken van een conflict of interest. En daarbovenop verwezen ze in hun persbericht ook nog eens naar PUBG, zonder dat eerst besproken te hebben met Bluehole. Dát is waarom ze zeurden, en imho niet eens onterecht.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 5 januari 2018 12:01]

Kan misschien wel zo naar buiten zijn gebracht, maar ze waren gewoon niet happy dat er een PUBG kloon kwam, in welke vorm dan ook, nu ze zelf zo'n succeshit zijn.
Fortnite was niet de eerste game met een Battle Royale modus buiten die van PU, en zeker ook niet de laatste. Maar alleen bij Fortnite hebben ze iets van zich laten horen.

Dat ze het niet leuk vinden zal best, welke developer vindt het wél leuk dat er een clone van hun game wordt gemaakt? Maar dat was het punt dus niet.
Was zeker wel onterecht, ze durfden het zelfs een carbon copy te noemen 8)7
Paladins heeft afgelopen patch overigens een heel nieuw systeem geïntroduceerd met betrekking tot een van hun unieke features: kaart loadouts. De backlash uit de community is vrij groot, wat ook te zien is aan de reviews in de steam store. Veel spelers zijn ermee gestopt, omdat balans ver te zoeken is. Ook spelen ze tijdens HRX op een andere patch, zonder de nieuwe functionaliteit. Ik ben heel benieuwd of deze nieuwe modus een influx aan players gaat geven, of dat de missende balans toch echt de doodsteek gaat zijn.
Ach, het Battle Royale is nu even een hype dus iedereen probeert er een graantje uit mee te pikken. Zo had je dat ook met de Dota-clones en daarvoor met Team-based shooters.
Doordat Paladins een team based hero shooter is, wordt ook de nieuwe spelvorm voornamelijk gespeeld in teams, al is het ook mogelijk om solo te spelen. Het is de eerste spelvorm van de game waarin dat kan.
Is het niet zo dat het team gedeelte (Squad) al in Battle royale van Fortnite zit, dat is het toch niet de eerste? ;)

[Reactie gewijzigd door Cerolia op 5 januari 2018 11:18]

Het is de eerste spelvorm (Battle Royale modus) van de game (Paladins) waarin dat (solo play) kan.

Oftewel, in andere spelmodussen van Paladins kun je dus niet solo spelen.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 5 januari 2018 12:03]

Wel leuk, wou het spel al eens proberen maar bepaalde reviews weerhielden me, een pubg modus ga ik wel proberen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*