Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

Square Enix heeft een website gelanceerd en een video vrijgegeven van Figureheads, een team-based shooter waarin twee teams van vijf spelers het online tegen elkaar opnemen. De game komt dit jaar uit, maar lijkt voorlopig enkel gericht op de Japanse markt.

Figureheads wordt een gratis speelbare game, die enkel voor Windows verschijnt. Square Enix probeert geld te verdienen via microtransacties. In de shooter besturen spelers een mech, die ze tijdens het spelen op de rug zien. Twee teams van vijf spelers nemen het in de game tegen elkaar op.

Spelers kunnen een mini-map oproepen en gebruiken om opdrachten te geven. De Japanse uitgever bestempeld de game dan ook als een 'strategische shooter'. De website en de bijbehorende video van de game zijn voorlopig enkel in het Japans. Daarmee is onduidelijk of de game enkel voor de Japanse markt bestemd is, of ook in andere territoria zal verschijnen.

Square Enix richt zich met Figureheads op een in rap tempo drukker wordende markt. Er zijn diverse vergelijkbare games in de maak. Bethesda werkt aan BattleCry, 2K Games heeft Battleborn in de maak en Blizzard heeft Overwatch in productie; allemaal gratis speelbare actiegames waarin twee teams het online tegen elkaar opnemen.

Japanse trailer Figureheads

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Ongeveer 56 seconden leek het mij een toffe game, die er serieus wel tof uit ziet. Tot inderdaad 56 seconden. Wut... Zien we straks zeker ook microtransactie voor micro kleren :+

Krijg meer het idee dat het robot vs robot is i.p.v van een Mech.
Eens, zelfde idee hier ja.

Square Enix moet het voornamelijk lekker bij RPG's houden imho

Dit lijkt inderdaad een shooter die niet veel anders zal zijn dan andere.
Maar enkel gericht op de japanse markt lijkt me alsnog wel weer jammer dan.
Maar wellicht werkt zo'n shooter erbij in japan nog wel.
Ja want hun RPG's doen het lekker in het Westen -_-

Dit lijkt mij een ideale actie georiŽnteerde voortzetting van hun Front Mission serie.

Ik denk alleen niet dat deze game het gaat halen voor een Westerse release, zoals vele online Aziatische games (PSO2 bv.)
Square Enix maakt niet alleen maar RPG's hoor. Ze maken ook de Japanse versies van Call of Duty (re-release).
M'n Japans is te slecht om duidelijk te krijgen of het robots of mechs zijn... :'(
Zie anime girls in de game, maar als je de robots in de footage ziet zijn de torso's te klein voor piloten (ivm. de omgeving). Het zijn of remote controlled drones of AI robots (zoals in de Tachikoma robots in Ghost in the Shell), gezien de stemmetjes, verwacht ik dat laatste.

ps. morgen meer updates.

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 9 juni 2015 12:50]

Er staat letterlijk world 2 bot game, dus ik ga ervan uit dat het op afstand bestuurbare bots zijn, geen mechs. De bots zijn dan wel weer 2,5x zo hoog als een auto die je ziet staan dus het zijn geen human sized bots, zoals Ghost in the shell idee.

De bots zelf zijn niet echt mooi te noemen, blokkerig en ongeinspireerd.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 9 juni 2015 14:50]

Ik ben over het algemeen wel een fan van anime/manga, maar op die 56 seconden had ik ook zoiets van wut? Waarom? De gameplay zelf is totaal niet toonish, celshaded of whatever. En dan ineens van die typerende anime characters tussendoor ... Moet je voorstellen als ze het zelfde deden met Metal Gear Solid ofzo, haha.
MGS (1999) leken het eerder op tekeningen met een statisch effect eroverheen.

Daarbij, voor de gemiddelde niet-mecha fan die alleen Transformers kent, zijn het series zoals Gundam, Code Geass, Macross etc. etc. wat het genre groot gemaakt heeft. En ja, daar zie je veel typische, overboobed vrouwtjes in. Begrijp me niet verkeerd, daar irriteer ik me evenveel aan als de dress-sim in deze teaser :P

Als een mecha-fan, vind ik het wel erg jammer dat het Japan only is. Ik wacht namelijk al erg lang op een leuke mech game :) Vroeger best wel vermaakt met XSteel.
Zoals ik zei, ik ben zelf ook een redelijke animefan (avatar = Sachiel van Neon Genesis Evangelion). Maar met MGS bedoelde ik dus een huidige versie. Moet je voorstllen dat alles er redelijk realistisch uitziet, maar zodra je een cutscene krijgt je van die stereotype anime characters zou zien. En zelfs die oude mgs'en probeerde engizins een wat realistische (danwel getekende) look te gebruike. Dat is hier niet anders, het past er niet bij.

Dat is bij die anime's / manga's anders, het is geheel in die style. Had op het begin wel moeite om te wennen aan de tekenstijl van Code Geass, maar het is inmiddels een van mijn favorieten.

En tjsa, fan service is nou eenmaal een hot iets in japan, daar kijk ik inmiddels wel doorheen. Maar hier vind ik het gewoon echt niet passen. Het gaat mij dus niet om de belachelijke outfits, maar de animestijl in het algemeen terwijl de rest poogt er realistisch uit te zien.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 9 juni 2015 13:20]

Eens!

Ik vind zelf de CG rendered mechs zoals in muv-luv / alternate echt afgrijselijk. Voordeel van die anime-stijl is wel dat het er makkelijker goed uitziet. Nu weten we dat Square-Enix bizar mooie graphics kan maken, waar helaas veel tijd inzit. In de trailer zie je al dat ze niet heel veel tijd steken in het 'mooimaken-van' (of dat het gewoon nog erg vroeg is).

Zucht.. Ik kan eigenlijk voor beide kanten wel wat bedenken :) Bij XSteel deden ze dit overigens ook, stoorde ik me ook vrij weinig tot niet aan zelfs.
CG Renders in anime is een beetje hit en miss. In de new Evangelion movies vind ik het erg goed gedaan. De nieuwe Code Geass Akito the Exiled vind ik het ook goed gedaan. Het lijkt er op dat ze het nu pas een beetje goed weten te 'verbloemen' waar het bij wat oudere animes waar CG net beetje ontdekt werkt eigenlijk een beetje overused werd en afsteekt van de getekende personages.

Deze trailer is een goed voorbeeld van dat laatste.
Weer zo'n 13 in het dozijn shooter.
Het lijk er op als of alle huidige shooters wel heel erg naar het verleden kijken wat betreft "wat scoorde er toen goed?"

Misschien word ik wel te oud voor dit soort games...... Hartenjagen iemand? :+
Hoe kan je na die hoogstens twee minuten footage een game schuiven onder "Weer zo'n 13 in het dozijn shooter."? Als dat het geval was geweest dan was men nooit verder gekomen dan de originele DOTA (Mod) en had LoL, etc. nooit bestaan.
of ook in andere territoria zal verschijnen.
Uhhh, Tweakers, serieus? Waarom niet gewoon 'landen' of 'werelddelen'?


Wat betreft de shooter: het is dus gewoon een Mech-shooter, in de trant van zoals er al zo veel zijn.. Een zeer leuke shooter die ik zelf een tijdje gespeeld heb is: Hawken. Precies hetzelfde idee lijkt het. (Afgezien van de schaars geklede meisjes die het in Japan altijd goed doen :+).

Zoals in de reacties al genoemd wordt: een 13 in een dozijn shooter, maar dan niet met mensen, maar met mechs/robots.
Niet gewend van Square Enix, eerst dacht ik oh vet! Aan het einde was mijn mening het tegenovergestelde :(
In de shooter besturen spelers een mech, die ze tijdens het spelen op de rug zien.
Euh.. hiermee wordt third person bedoeld neem ik aan?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True