Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 98 reacties

T-Mobile verhoogt de limiet van een aantal databundels. Zo krijgt een 2GB-abonnement een limiet van 3GB per maand. De wijzigingen gaan 6 mei in, en gelden zowel voor nieuwe als bestaande klanten. De prijzen blijven gelijk.

T-mobile logoDe wijzigingen gelden niet voor alle klanten. Klanten met een Stel Samen & Stel Bij-, Stel Samen- en een Samengesteld-abonnement met een 2GB-bundel of groter gaan erop vooruit. Dat geldt ook voor prepaid-klanten met een bundel van 100MB, 350MB of 1GB. De download- en uploadsnelheden blijven gelijk.

Relatief gaan klanten met een prepaid-350MB-bundel er het meest op vooruit, want zij kunnen vanaf 6 mei 1GB per maand verstoken. Klanten met de grootste bundel, 10GB, gaan naar 12GB. Klanten met kleinere databundels krijgen geen hogere datalimiet.

De wijziging gaat op 6 mei automatisch in en geldt zowel voor nieuwe als bestaande klanten, belooft T-Mobile. De prijzen van de bundels gaan daarbij niet omhoog.

Abonnementen Stel Samen & Stel Bij, Stel Samen, Samengesteld
Oude limiet Nieuwe limiet
2GB 3GB
5GB 6GB
10GB 12GB
Prepaid  
Oude limiet Nieuwe limiet
100MB 200MB
350MB 1GB
1GB 1,5GB
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (98)

Als je de verhoging vergelijk met die van KPN begin februari, zijn ze gierig bij T-Mobile. Alle databundels zijn bij KPN verdubbeld, ik ben van 5,5 naar 10,5 gb gegaan (500mb heb ik gratis omdat ik mijn abbonement onlangs hebt verlengt). Maar ik weet natuurlijk ook niet wat de kosten per bundel is.
Vergelijk eerst eens de de prijzen. Heb het maar even gedaan:

KPN 2 jaar 200 bel/sms + 5GB: 25e p/m
TM 2 jaar Stel Samen, Stel bij 150 bel/sms + 6GB: 28E p/m

Geen wereldverschillen dus. Als je kijkt voor 1GB:

KPN 2 jaar 150 bel/sms + 1GB: 20E p/m
TM 2 jaar Basis Sim only 150 bel/sms + 1GB: 15E p/m (kan abbonement niet naar beneden bijstellen)
TM 2 jaar Stel Samen, Stel bij 150 bel/sms + 1GB: 21E p/m

Het is juist eerder dat KPN je lange tijd een poot heeft lopen uitdraaien ;)
Is dat wel zo ?
Bij KPN kan je doorgroeien als je nog meer kpn producten hebt.
Zo hebben de compleet klanten een verdubbeling op de data, en 10¤ korting op hun TV thuispakket.
Dan wordt het TM abo ineens minder voordelig.
Dan moet je wel iets nemen wat T-Mobile niet eens aanbied omdat ze niet in de markt zitten, wel heel krom dat erbij te trekken. We hebben het hier specifiek over hun mobiele afdeling.
Nee, jij geeft aan dat KPN je een poot uitdraait, terwijl je daar zelfs meer mogelijkheden hebt.

Dat TM geen TV aanbied, kan je KPN niet kwalijk nemen.
Het financiële plaatje is niet één streep, het is een combinatie van dingen die je moet gebruiken om je eigen voordeel te berekenen.

Ik heb voor mijzelf voor onderzoek gedaan, en de berekening kwam uit dat KPN goedkoper was dan enig andere aanbieder.
Dat dát voor jou niet geldt, kan kloppen, maar het is een poot uitdraaien
Lees jij even waar Martijn en ik het over hadden. Het ging specifiek over het mobiele abonnement en dat T-mobile gierig leek omdat KPN in verhouding een veel groter pakket gaf, terwijl wat KPN eigenlijk deed hun abonnementen gelijkwaardig maken aan die van de concurrentie. Alles wat je zegt hier is irrelevant, aangezien niemand hier het over combinatiepakketten heeft. Anders moeten we ook nog eens de combinatie van T-mobile met iedere TV/Internet aanbieden mogelijk moeten gaan vergelijken om tot een oordeel te komen.
Daar ben ik het niet eens KPN is goedkoper dan tm omdat je daar meer krijgt en KPN kancer niks aan doen dat tm geen combie voordeel heeft. Daar bij ik heb een iPhone 6 en 10 GB internet en ombperkt bellen en SMS met al die voordelen en verleng voordeel voor 30 per maand dus KPN is zeker niet duur !!!!
In jouw geval is het mooi mee genomen. Als ik die prijs zo zie dan gok ik dat dat voor het grootste deel van de klanten van KPN niet zo zal zijn. Zeggen dat KPN zeker niet duur is is het zelfde zeggen als dat Tesla niet duur is omdat je je Model S altijd gratis mag opladen bij Superchargers :P Als ik kijk wat KPN als trippleplay aanbied bij ons zit ik al op 21,50 per maand meer dan via Solcon dus KPN naait je en als je flink genaaid wordt dan doen ze een stapje terug en lijkt het ineens prettig ;)
Maar het netwerk is wel veel beter van tm wand toen bij Bliep was het niks

[Reactie gewijzigd door workswith op 9 april 2015 22:54]

Ja, zeker een mooi geformuleerd argument.
Heb je bij KPN ook die EU bundels? Dat is voor mij persoonlijk een enorm voordeel bij T-Mobile.
Dat valt wel mee. Bij KPN heb je namelijk wel bijna overal 4G, en op veel meer plekken beter 2G/3G bereik, 24/7 klantenservice, et cetera.
Het netwerk en de klantenservice zijn ongekend veel beter, daar moet je wel rekening mee houden.

Daarnaast krijg je met KPN Compleet inderdaad dikke kortingen zoals hier al vermeld.
Als je 2 of meer abonnementen hebt krijg je al 5 EUR korting/maand, maar als je ook internet en bellen hebt thuis van KPN dan verdubbelen ze je dataverkeer en minuten op je mobiel. Als jij dus 300 min + 2GB nodig hebt, dan hoef je:
1.) Een abo af te sluiten met slechts 150 min + 1GB, wat aardig wat scheelt in de maand
2.) Daarbovenop krijg je ook nog eens die 5 EUR korting p/m

Dan heb je dus bijvoorbeeld al:
300 min + 1GB = 12.50 EUR p/m
300 min + 2GB = 15.00 EUR p/m
400 min + 10GB = 20.00 EUR p/m
Onbep. + 2GB = 22.50 EUR p/m
Onbep. + 10GB = 27.50 EUR p/m
Onbep. + 20GB = 32.50 EUR p/m, incl gratis Spotify

Dat zijn gewoon goede prijzen waar ook nog eens een veel beter netwerk en service tegenoverstaat. :)
Zelfs die onbeperkt bellen (ipv 150 min) + 10GB (ipv 6GB) is nog 50 cent per maand goedkoper dan dat T-Mobile abo.

En dat abonnement wat je aanhaalt (200 + 5GB) kost 20 EUR/maand, dat is toch 8 EUR/maand goedkoper dan t-mobiel (== 192 eur na 2 jaar). Het scheelt flink. :)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 10 april 2015 02:59]

Verrassend dat ze Prepaid zo omhoog gooien, zouden ze meer op de jeugd willen gaan inspelen?
Omdat Prepaid precies het moderne businessmodel is: Cloud -> Geen vaste contracten, pay per use en schaalbaar.
En nog steeds teveel betalen, en maar 30 dagen geldig. Dat ze daar nou eens iets aan zouden doen voor de prepaid gevallen. Echt heel ouderwets dit. Als dat het modern/nieuwe businessmodel is, zouden ze het op zijn minst 3 maanden geldig moeten maken.

Als je toch 1GB data wil, ben je waarschijnlijk 90% online met je smartphone. Je gaat dan na die 30 dagen niet wachten met een nieuwe bundel aan te schaffen, omdat je het iedere dag zal gebruiken. Het enige voordeel is dat je niet aan een abonnement vast zit, maar voor bellen en sms'en betaal je je helemaal scheel (en ook die bundels zijn weer 30 dagen geldig, lol).
Prepaid en 30 dagen geldig is gewoon een abonnement.
Bij t-mible staat: Bundels worden automatisch verlengd en zijn via sms opzegbaar
Als iets automatisch wordt verlengd is het gewon een abonnement.

Met een abonnement heb je ook een bepaalde hoeveelheid voor 30 dagen, met het verschil verbruik je meer wordt je dan in rekening gebracht
Met prepaid heb je ook een bepaalde hoeveelheid echter kun je niet over die hoeveelheid heengaan.

De telecom sector is er ook hier in geslaagd om de term prepaid goed te misbruiken.
Net als ze dat met termen als onbeperkt doen om dan in de kleine lettertjes een beperking qua snelheid of fair use toe te passen.
Prepaid en 30 dagen geldig is gewoon een abonnement.
Bij t-mible staat: Bundels worden automatisch verlengd en zijn via sms opzegbaar
Als iets automatisch wordt verlengd is het gewon een abonnement.
Dat is misschien het geval bij T-Mobile. Bij Lebara betaal ik per 30 dagen ¤ 10,- voor 1GB en dat loopt gewoon af, ik krijg 2 dagen van te voren een SMS dat de data afloopt op datum x.
Als ik een bepaalde tijd buiten Nederland ben kan ik besluiten om de data niet in te kopen.
Daarbij is ¤ 10,- voor 1GB IMO ene erg scherp tarief.
Met een abonnement heb je ook een bepaalde hoeveelheid voor 30 dagen, met het verschil verbruik je meer wordt je dan in rekening gebracht
Met prepaid heb je ook een bepaalde hoeveelheid echter kun je niet over die hoeveelheid heengaan.
Dat klopt niet, dat gaat dan van je beltegoed af, als je dat nog hebt. Dat kost in dat geval ook erg veel per MB.
De telecom sector is er ook hier in geslaagd om de term prepaid goed te misbruiken.
Net als ze dat met termen als onbeperkt doen om dan in de kleine lettertjes een beperking qua snelheid of fair use toe te passen.
IMO is postpaid veel meer misbruikt. Met hele hoge prijzen voor bellen buiten de bundel. Iedere maand Data etc betalen ook als je niet in Nederland bent etc.

Ik ben blij met Prepaid en zal dit blijven gebruiken, dit is voor mij verreweg het goedkoopste.
Kosten per jaar max 13x ¤ 10,- = ¤ 130,- voor data.
En ¤ 10,- voor bellen, ik bel zo goed als nooit en als ik bel heel erg kort.
[...]

Kosten per jaar max 13x ¤ 10,- = ¤ 130,- voor data.
En ¤ 10,- voor bellen, ik bel zo goed als nooit en als ik bel heel erg kort.
Dat is idd best goedkoop, maar met bijv. Simyo krijg je voor 10 euro ook 1 GB en voor 6 euro 300 belminuten. Dan zit je er natuurlijk wel een jaar aan vast, maar aan de andere kant heb je dan wel het KPN netwerk.
uhm bij Lycamobile krijg je voor 5 euro 5gb 3G internet of 10 euro voor 5gb 4G internet en voor 10 euro 250 minuten, ook KPN netwerk. Op dit moment zelfs een actie dat je bij elke opwaardering (kan al vanaf 5 euro) 10gb 3G internet krijgt.
Dat is wel interessant. Ik vraag me wel af waarom je bij de verschillende databundels 10x de data krijgt van hoe de bundel eigenlijk heet... "500 MB" = 5 GB, "1 GB" = 10 GB. Is dat een tijdelijke actie ofzo?
Goeie vraag, de provider lijkt in een overgangsperiode te zitten. Van dezelfde grootte aan bundels is namelijk een nieuwe bundel toegevoegd Data 500MB vs Mini Surf Data Bundel. Ik gok erop dat de wholesale tarieven van internet zo laag zijn dat ze besloten hebben dit te doen om hiermee veel klanten aan te trekken :)

Anderzijds is de actie van 10gb bij elke opwaardering wel aangegeven als actie en deze bundels niet. Voordeel van prepaid is dat je altijd nog heel makkelijk weg kunt :)

[Reactie gewijzigd door elponchis op 13 april 2015 15:07]

fair use is idd niet onbeperkt, aangezien het nogal onduidelijk is welke regels ervallen onder dat fair... - maar een snelheids beperking binnen redelijke 'te verwachten' marges is nog steeds zonder meerkosten blijven internetten ... dat mag enkel in tweakertjes-mierenneukerij-land geen onbeperkt heten.

enkel puur taalkundig gezien kan het volgende aanbod nooit:
onbeperkt internet met 10mb/s.
onbeperkt internet met 1000mb/s
onbeperkt internet met 1000mb/s

maar dat komt omdat wij in nederland niet echt een exactere term hebben voor het soort aanbod ... want geef toe: platte prijs internet 10mbit/s ... daar ga je geen klanten mee werven.
Sla er de van dale op na, onbeperkt betekend simpel zonder beperkingen.

Als je eerst een snelheid x aanbied en na x gb een andere snelheid dan is dat simpel gezegd een beperking van de snelheid. Je kan het mierenneuken noemen, een beperking is en blijft een beperking.
Daar komt bij dat ze in de reclames onbeperkt aanbieden en in de kleine lettertjes de beperking verstoppen.

Helaas ben jij ook al zo ver dat je meegaat met de telecom sector die onbeperkt te pas en te onpas gebruiken en accepteert iedereen nu de beperkingen die ze daarbij opleggen.

Feit is dat qua marketing onbeperkt mobiel internet nu eenmaal beter verkoop dat zeg 5gb internet op volle snelheid, daarna op 64kb.
De marketing misbruik de term gewoon, dat is geen mierenneuken dat is gewon een feit.
"vaste prijs" klinkt misschien wel aardig.
Dat dwingt je dus een kleinere bundel aan te schaffen die je wel in een maand op kan maken. Waarom zou je de relatief dure laagste bundel anders gebruiken? Ze hebben natuurlijk liever dat jij elke 2 weken een bundel van 200mb neemt dan elke 2.5maand een bundel van 1gb. Zo krijg je dus voordeel als je meer mb gebruikt (iets heel normaals)
Dat is ook het hele businessmodel van cloud. We betalen iets meer voor het gebruik zelf, maar we hoeven vantevoren geen driejarenplan of capaciteitsberekening te maken. Je hebt de volledige vrijheid en je weet altijd waar je aan toe bent.

Stel dat je ineens 1000 uitzendkrachten inhuurt voor een periode van 2 maanden. Die moet je allemaal uitrusten met een mobiele telefoon. Dan is de keuze simpel: Cloud. Maar als je zeker weet dat je die 1000 uitzendkrachten een jaar houdt, dan kun je weer beter het klassieke abonnementsmodel nemen, maar als dat dan niet blijkt te voldoen dan heb je alsnog een probleem.

Ik ben het wel met je eens dat die bundel wel wat langer geldig zou mogen zijn dan 30 dagen. Mijn noodtelefoon moet ik overigens elke 364 dagen vullen met beltegoed en niet iedere 30 dagen. Heb ik wellicht andere voorwaarden?
Eens, gewoon net als met beltegoed eenzelfde model voor Data opzetten zou best interessant zijn voor sommige gebruikers.
Dus eenmalig 1GB kopen voor een tientje wat je dan 6 maanden kunt gebruiken(zelfde termijn als met beltegoed), en als het op kun je weer data kopen.

In het huidige model is het echter slechts 1 maand geldig, waardoor het eigenlijk meer op een Sim Only lijkt die van je beltegoed wordt afschreven en maandelijks opzegbaar is.
Helemaal mee eens, ook bij abonnementen. Wel betalen maar als de bundel niet geheel is gebruikt is alle tegoed van die maand verdwenen.
Een echt modern abbo zou pas zijn als ze gewoon per unit gaan afrekenen. Geen bundels extra's en die onzin allemaal maar gewoon mooie tarieven voor wat we gebruiken.

Dus zo'n 1 cent per mb, en zeg 4 cent per minut bellen.

Dus op het einde van de maand krijg je gewoon een rekening met wat je die maand gebruikt hebt. Geen overgebleven data of minuten die wel of niet mee gaan naar een volgende maand. Helemaal niks van dat gewoon een eerlijk bedrag betalen voor wat je gebruikt.

Dat zou een modern businessmodel zijn! Niet je klant uitpersen, maar gewoon leveren wat de klant vraagt.
Modern per unit.
Modern is gewoon 1 bedrag en dan onbeperkt zoals je internet aansluiting.
Volgens jou redenatie is internet flat rate zeker ook niet modern en moeten we terug naar betalen per mb/gb ?
Ik weet niet of ik daar gelukkig van wordt hoor!
Want gemiddeld verbruik ik niet veel data. Als iedereen een flat rate abbo krijgt zal ik gemiddeld veel meer moeten gaan betalen omdat ze dan uit gaan van het gemiddelde om de prijs te bepalen. Bovendien door de beperking van de frequentie capaciteit gaat het of volledig vol lopen en dus vertragen of de prijs gaat omhoog!

Beide zit ik niet op te wachten. Wat is er mis met gewoon betalen wat je verbruikt?
Komt wel. De mobiele telefoonmarkt staat een enorme veldslag te wachten zoals we nog nooit hebben gezien.

Jarenlang hebben de telecomproviders oude businessmodellen gebruikt, maar met de opkomst van bijvoorbeeld SIP en cloud, beginnen de telecomproviders ook te begrijpen dat ze niet langer aan het oude businessmodel kunnen blijven hangen.

Zo voorspel ik dat er binnenkort een grote provider wakker wordt en zich gaat inzetten voor bijvoorbeeld vast-mobiel integratie voor kleinere partijen zoals particulieren en het MKB. Het verdienmodel is niet meer de fysieke antenne, maar de diensten die je levert. Degene met de meeste bruikbare diensten wint.
Ik vind het jammer dat ze de limieten omhoog gooien. Ik had een maand (of 2) terug nog een "inflatie-correctie". Die hadden zij hier naar mijn mening beter mee kunnen verwerken.
Een belachelijk iets trouwens die inflatiecorrectie ... inflatie ontstaat omdat dingen duurder worden, en het is raar dat je iets duurder maakt omdat er inflatie is ..
Leuk, ik ga van 2GB naar 3GB. Alleen had ik die 2GB al genomen om safe te zitten (gebruik gemiddeld rond de 1.5GB). Zou het persoonlijk fijner vinden als de 4G snelheid omhoog ging, daar heb ik meer aan.
Achja altijd handig als de vaste verbinding thuis issues heeft dan heb ik een GB extra om te tetheren.
Maar die snelheden heb ik nog nooit gehaald, in 4G gebieden komt hij nooit boven de 27 Mbit/s (getest met speedtest.net app op verschillende tijdstippen zelfs op een woensdag om 3 uur 's nachts). Voor mijn gevoel heb ik dus nog steeds de oude snelheid, theoretisch is de snelheid misschien hoger maar in de praktijk dus nog niet.

aanvulling:
Mijn woning is trouwens omringt door 4 t-mobile 4G masten elk op max 1 km afstand. En eentje staat zelfs op slechts 300 meter afstand.

[Reactie gewijzigd door triflip op 9 april 2015 11:39]

Ik heb het nu net even gemeten in centrum Delft en ik krijg 63.3/30.5mbit. In oktober heb ik dezelfde locatie gemeten en toen was het 29.9/15.2mbit.
Dan ga ik T-Mobile maar eens contacten, lekker klagen :9

Omringt door 4 masten moet ik toch betere snelheden kunnen halen en mijn toestel kan het wel aan (volgens de specs max 150 mbit moet die kunnen)
Goed nieuws, gisteren Hollandsenieuwe dus al, en vandaag T-Mobile. Verwacht dat Vodafone en KPN binnenkort ook wel iets gaan doen met hun abbo's, nog ff lekker de kat uit de boom kijken.
Mocht tijd worden dat Vodafone iets ging doen voor hun bestaande klanten. Hoop inderdaad ook op een GB extra data erbij straks. We'll see :)
Inderdaad. Zie altijd vele wijzigingen komen o.a. van TMobile, maar nooit eens van Vodafone. :P Het laatste was van Vodafone was dit, en dat was de afschaffing:
nieuws: Vodafone beëindigt oude abonnementen met onbeperkt internet -update
Gisteren nog aan de lijn gehad, maar degene werd behoorlijk agressief toen ik zei niet via telefoon te onderhandelen en dat ze me maar een e-mail moesten sturen. Al jaren klant, maar hun prijsverhouding en de manier waarop ze dus met hun klanten omgaan zorgt ervoor dat ik waarschijnlijk overstap.
Pff Vodafone, qua klantenservice echt ronduit waardeloos. Tot 4 maanden terug regelmatig contact gehad met de dealerdesk omdat ik in een telefoon winkel werkte. Zelden zo onbeschoft behandeld als daar, KPN en T-Mobile waren tenminste oplossingsgericht. Vodafone deed alles maar af met 'stuur maar een email'. Waarna je vervolgens een week mocht wachten op een nietszeggend antwoord.
Dekkingsklachten werden afgedaan als mythe want dat lag allemaal aan de klant. Ze hebben 'hét' 4G netwerk volgens hun reclame. Uhuh intussen in mijn woonplaats in een nieuwbouwwijk een gehele vlek waar je net aan 2 streepjes GPRS krijgt, waar KPN (en zelfs T-Mobile met hun 1800Mhz 4G) wél prima dekking bieden. Sterker nog, ze hebben nog steeds niet iedere mast in mijn woonplaats omgebouwd, waar KPN al 2! jaar klaar is en T-Mobile al dik een jaar klaar is (en ik woon MIDDEN in de randstad).
En laten we het maar niet hebben over hun administratieve systeem |:(
Misschien maar eens wat minder geld in marketing steken en meer geld in hun netwerk infrastructuur en klantenservice/klantbehoud.

Mijn persoonlijke mening? De meest karige en waardeloze provider van Nederland (en die MVO's die er onder hangen HN etc zijn eveneens waardeloos). Zo dat was mijn frustratie over VodaNONE. :(

OT : Toppie van T-Mobile, fijn dat ze net als KPN huidige klanten nu ook mee laten profiteren van de nieuwe bundels voor dezelfde prijs :)

[Reactie gewijzigd door netblade op 9 april 2015 17:47]

Dit onverwachte feestje komt echt als geroepen.
Zat meestal precies aan me 2GB :D
Ik zat er meestal een week van tevoren overheen ;) Zit je met vrienden nog even wat filmpjes te kijken op Youtube krijg je "U heeft 80% van uw databundel gebruikt" en dan een kwartier later weer een smsje met "U heeft 100% van uw databundel gebruikt".
Precies hetzelfde bij mij. Ik heb ook 2GB en ga er bijna elke maand overheen, gelukkig komen daar dan geen extra kosten bij en wordt je internetsnelheid alleen maar verlaagd, maar met 3GB moet het lukken
Sim-Only limieten blijven gelijk?
Sim Only valt onder Stel Samen en wordt zodoende ook aangepast :)
Thanks, ik zie het inderdaad.

Ikzelf heb een 1GB Sim-Only bundel, ik zie dat deze ongewijzigd blijft.
Ze verhogen de 1GB niet omdat het een marketng truck is om je een duurder abbonement te laten nemen, het verschil tussen 1 en 3GB is nu zo groot ddat ze hopen dat er meer mensen gaan overstappen naar de duurdere abbo.

Uitpersing dus
Als je verlengd ga je naar de stel samen en stel bij versie dus kan je maandelijks verhogen of verlagen niks uitpersing dus.
Enkel bij de bestaande Stel samen abonnementen kan je alleen omhoog en dan weer net zo laag als je ooit begon.
Eerst in oktober al ongevraagd de 4g snelheid van 30/15mbit naar 100/50mbit en nu ongevraagd mijn datalimiet van 2gb naar 3gb. Dat was niet de afspraak he!

Maar gekheid op de daarvoor bestemde stokjes, ik vind het wel een heel nette actie

[Reactie gewijzigd door anargeek op 9 april 2015 11:11]

die snelheids verhoging wat overigens vooral in hun eigenvoordeel, het bleek iets te zijn, met dat time sharing (jij 1sec ik 1 seconde) beter werkt, dan band sharing jij 1mbit ik 1mbit... waardoor de absolute snelheid per download omhoog gaat, maar door de minder ongebruikte capaciteit de netwerkbelasting toch omlaag gaat en er meer klanten van die mast en die frequentie-gebruik kunnen maken.
Wat ik nog altijd belachelijk vind is dat T-Mobile ¤10 per maand vraagt voor het überhaupt hebben van een abo bij de Stel Samen en Stel Bij abonnementen..

Verhoog dan de prijzen van de bundels e.d., maar er staat nu gewoon standaard dat een 12 maanden of 24 maanden je sowieso ¤10,- kost no matter wat je kiest. Daar komen de kosten voor Internet en SMS'en/bellen dus nog bij..

Door dit grapje ben je bij Stel Samen en Stel Bij een stuk duurder uit dan bij het 'gewone' Basis Sim Only.
Voor die 10 Euro heb je onbeperkt smsen in de gehele EU, onbeperkt gebeld worden in de EU en onbeperkt internet (op 64kb, dat wel) in NL!

Beter onderzoek doen!
Wat ik altijd goed vind bij deze dingen is als de bedrijven het voor bestaande abbo's ook doorvoeren. Jammer dat niet alle bedrijven dit doen, krijg je als bestaande klant toch het gevoel dat die prioriteit minder bij jou ligt.

[Reactie gewijzigd door Maxcim op 9 april 2015 10:29]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True