Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties

Microsoft stopt per direct met de productie van de Kinect for Windows v2-sensor. Ontwikkelaars kunnen de Kinect voor de Xbox One gebruiken met een adapter om applicaties voor Windows te maken die gebruik maken van besturing via Kinect.

Omdat gebruikers de Kinect voor Xbox One dankzij de adapter op dezelfde manier op pc's kunnen aansluiten als Kinect for Windows v2 en de werking met de sdk ook gelijk is, heeft Microsoft besloten dat de Kinect for Windows v2 overbodig is.

Microsoft benadrukt dat het besluit niet het einde betekent van de ontwikkeling van het platform van Kinect For Windows en dat de softwaregigant ontwikkelaars wil blijven helpen om programma's te maken met behulp van de sdk. Bovendien blijft Microsoft de Kinect for Windows v2-sensor ondersteunen, zodat hij blijft werken.

De Kinect for Windows v2 is te koop sinds vorig jaar zomer, ook in Nederland en België. Ten opzichte van de vorige Kinect-versie biedt de v2-sensor betere spraak- en bewegingsherkenning en ook is er ondersteuning voor video met 1920x1080 pixels op 30fps.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (20)

Als er alleen een adapter nodig is om deze aan te sluiten aan je PC.. Dan is het idd redelijk onnodig om aparte Kinect te ontwikkelen en fabriek in te richten om Kinect voor Windows te blijven maken..

Kost geld en energie, terwijl een adapter maken vaak makkelijker en simpeler is.
Deze Kinect werkt voor een kortere afstand dan de Xbox variant.
Dat was met de oorspronkelijke Kinect het geval, niet voor de v2.
(edit: De v2 heeft van zichzelf al een grotere kijkhoek)

Dat is ook een van de redenen dat het nu overbodig wordt geacht om deze apart te maken voor PC, terwijl het met een adapter goedkoper kan worden opgelost, omdat je geen apart productieproces nodig hebt een versie met USB te maken. Om een adapter te (laten) fabriceren is vaak makkelijker en voordeliger.

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 3 april 2015 09:40]

Thx dat wist ik niet :)
Enige verschil was de connector aan het uiteinde en het logo op kinect zelf, dus daar hoef je geen aparte fabriek voor in te richten...
Je hoeft geen apparte fabriek in te richten.. Ze worden in dezelfde fabriek gemaakt. Maar de productie lijn moet aangepast worden ook al is het alleen voor een connector..

Het aanpassen van een productielijn kost serieus geld..
Voor het logo op de kinect moet het pers proces worden aangepast ook dat kost serieus geld..

Dit is enkel en alleen een geld kwestie..
Helaas was de Kinect for Windows eerst q kwam pas later de adapter.
Met de komst van Microsoft Hello, waar via een camera gezicht herkenning en irisscan gedaan kan worden is al een speciale camera nodig die de dezelfde technieken gebruikt als de Kinect.
Nu las ik bij de aankondiging van Hello dat Intel deze camera levert.
Waarschijnlijk komt er op nieuwe producten deze camera en kan die het zelfde als de Kinect?
Misschien heeft de nieuwe Surface 3 al deze mogelijkheid maar dat is speculeren.
Grote kans dat die Hello ook werkt met Kinect ja. Al heeft het niet alle biometrische sensoren waardoor je toch mogelijk een andere nodig hebt als je bedrijf bv een warmte-sensor vereist.
Dit past wel weer netjes in Microsofts 1 platform strategie. Alles op elk platform het zelfde.
Ik gebruik de (toen nog) meegeleverde Kinnect voor mijn Xbox One bijna nooit, misschien komt er in de nabije toekomst wel iets voor Windows waar ik wat aan heb.
Ik vraag mij af of de Kinnect wellicht niet een goed besturingsmiddel kan zijn voor VR-brillen.
Ik weet niet of de Kinect een goed besturingsmiddel is maar het kan wel dienen als aanvulling. Zo staat er op techcrunch een video van een man die zich in een virtuele ruimte bevind en zijn lichaam laat inspannen via de Kinect in diezelfde ruimte. Zo ziet hij zijn virtuele zelf en kan hij dingen doen die je in het echt niet kan, bv. je hand door een tafel duwen. De video vind ik verbazingwekkend. Video (youtube)
Leuke video. Als er iets van haptische terugkoppeling aan zou kunnen worden toegevoegd dan heb je een holodeck.
ben heel benieuwd naar windows 10, ik denk dat de telefoon verkopen die op windows 10 draaien een flinke boost gaan geven in de markt en daarbij Android marktaandeel zal verliezen.
Apple blijft stabiel met marktaandeel
Ik ben ook benieuwd maar ik zie vooralsnog geen concrete aanleiding waarom het een boost zal geven in Windows Phone sales.
Ik vraag me af of deze oplossing ook onder Linux gaat werken met de zelfde drivers als voorheen.
Was een leuk experiment om de kinect als warmtebeeld camera te gebruiken maar verder heb ik weinig met dit concept... leuk voor de Xbox, minder interresant voor de Desktop.
het hoeft natuurlijk niet perse (windows) desktop voor de consument te zijn.

Er zijn legio mogelijkheden in alleen al de gezondheidszorg of defensie waar deze sensor gebruikt kan worden
Dat zeg ik ook niet, ik zag er alleen voor me zelf het nut niet van in.
mis alleen spellen voor de kinect voor xbox one zijn alleen bijna dans spellen

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True