Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 260 reacties
Submitter: Bretgrenz

Rockstar heeft donderdag een video vrijgegeven van de langverwachte pc-versie van GTA V. In tegenstelling tot de console-versie van het spel, draait de pc-versie met maximaal 60fps. Verder zijn de textures een stuk gedetailleerder dan de console-versies.

De trailer toont beelden van het spel zoals vele gamers inmiddels kennen, maar dan grafisch opgepoetst. Details over wat er grafisch verschilt ten opzichte van de consoleversies zijn er nog niet. Wel is bekend dat het spel standaard draait op een resolutie van 1920 bij 1080 pixels en tot 60 frames per seconde. Spelers kunnen de resolutie op maximaal 3840 bij 2160 pixels zetten als hun systeem dat aankan.

Om het spel te kunnen draaien is minimaal een Intel Core 2 Quad Q6600- of een AMD Phenom 9850 quadcore-processor nodig in combinatie met 4GB aan werkgeheugen. De videokaart moet minimaal een Nvidia GeForce 9800 GT of een AMD Radeon HD 4870 met 1GB aan geheugen zijn. Daarnaast is minimaal een 64bit-versie van Windows Vista nodig, met 65GB aan vrije ruimte. Ook een dvd-drive is vereist als de game vanaf een schijfje wordt geïnstalleerd.

De pc-versie van het spel komt 14 april uit.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (260)

1 2 3 ... 7
Geniaal die graphics, ik heb al een tijd de Xbox 360 versie nu zo snel mogelijk verder gaan met de PC versie. Kan niet wachten. ;)
Not to worry, you will be able to transfer your Online characters and progress from any of the four consoles (PS3, PS4, Xbox 360 or Xbox One) to the PC platform. To be clear, if you transfer or have already transferred your progress from PS3 or Xbox 360 to either PS4 or Xbox One, then you will still be able to do another transfer again from PS4 or Xbox One to PC. We have updated the detailed transfer information article at Rockstar Support to account for this.
Bron: klik hier
En hier

[Reactie gewijzigd door Martijn Meijer op 2 april 2015 16:17]

Helemaal mee eens, geniaal! Heb hem al op de ps3 én ps4 gehad. Denk als de nieuwigheid eraf is hij toch ook bij mij op de pc komt, meesterlijke game en wat een humor!
Kan je garanderen dat er enorm veel mods gaan komen, alleen daarom al zou ik hem kopen.
Ik hoop ook vurig op mods en ik geloof ook wel dat ze er zullen zijn. Maar ik vrees ook wel een beetje dat door toch wel het uitgebreid online gedeelte dat ze bij rockstar maatregelen genomen hebben die het eventueel bemoeilijken.

Ben benieuwd hoe dat gaat uitdraaien.
Dat maakt het dus wel interessant. Want dat vondt ik wel een hekelpuntje. Had hem ook al voor de ps3 maar wil toch liever PC experience.
PS4 versie ziet erg ook zeer mooi uit... de PC versie loopt natuurlijk vloeiender tezamen met een hogere resolutie, maar om eerlijk te zijn er geen grote verschillen op 't eerste gezicht na het filmpje bekeken te hebben.
Zo ziet de PS4-versie er uit:
http://cdn3.gamepur.com/i...mparison-screenshot-1.jpg

Zo ziet de PC-versie er uit (screenshot genomen op dezelfde locatie in het spel!):
http://static4.gamespot.c.../2836620-gtav+pc+4k.8.jpg

Zie je nu wel de verschillen? Ze hebben best wel veel veranderd aan de graphics voor de PC versie...
Thanks voor de links, idd meer props, hogere textures.. anyway het laat zien dat grenzen van de PS4 ook al bereikt zijn. Tuurlijk kan met iteraties op optimalisatie nog meer gewonnen worden maar er zijn ook grenzen betreft de hardware.
Troll. Er is monsterlijk veel verschil te zien tussen die twee screenshots. Tevens is er geen premium die je betaalt om op pc te kunnen spelen.
het zijn vooral de de frames, die pop ups en draw distance die deze versie zo goed maken, monster pc vereist.
Valt wel mee.
Kijk naar de recommended specs. gtx 660 en een i5
Wat ik niet snap is dat er een dvd drive vereist is. Er zijn tegenwoordig veel laptops / ultrabooks die geen dvd drive hebben...
Ik neem aan dat er ook een download versie komt via steam?
via steam kan je hem al een lange tijd pre-orderen dus ja er is een digitale download.
Als oplossing zou je ook een usb dvd drive kunnen aanschaffen. die kosten je de kop ook niet.
Naja een USB DVD drive voor GTA V is wel wat aan de prijzige kant ;)
Maar ik neem aan dat GTA V niet kan zien dat je een virtuele drive gebruikt, hoef je maar 1 keer de DVD drive te gebruiken om een iso te maken :)
Als je geen DVD drive hebt koop je toch gewoon de Steam versie?
daar gaat het nou juist om, hij vroeg of dvd verplicht was (aangezien dat vermeld staat)
Ah ja nu lees ik het. Wel vreemd idd dat dat zo expliciet vermeld staat maargoed als je al een paar jaar Steam gebruikt weet je dat je daarbij nog nooit een dvd drive nodig hebt gehad.

Ook die andere vereiste is vreemd, 65 GB opslaggeheugen. Waarom niet gewoon 65 GB schijfruimte.
Een SSD is technisch gezien geen schijf meer. Maar wel opslag. Al denk ik dat het gewoon een kromme vertaling is.
Waarom zou je hem uberhaupt op een laptop willen spelen... pak dan gewoon je xbox of PS mee... veel betere spel ervaring, naar mijn idee.

Dit is gewoon een game die je op je pc wilt spelen en zodra je naar een laptop stapt is het nut van de aanschaf naar mijn idee weg.
Omdat er genoeg mensen zijn met alleen een laptop in huis.
Omdat er genoeg laptops zijn met dekstop performance.
Omdat je je pc niet overal gemakkelijk mee naar toe kan nemen.

Genoeg redenen lijkt me
Een laptop die GTA V 'fatsoenlijk' draaien kan is niet overal gemakkelijk mee naar toe te nemen. Dat zijn apparaten van 3 kg, ze zijn verplaatsbaar, maar verre van mobiel..
Dat er genoeg mensen zijn met laptops dat klopt, maar de meerderheid zal die game niet eens op mid kunne spelen of je moet al gauw een laptop in de range van 600 en hoger vallen en veel mensen hebben dat er ook niet voor over en als je het over desktop performance in een laptop hebt dan betaal je je helemaal blauw. Je moet het er maar voor over hebben.
Dat je dan mobiler bent das een feit maar warom zou je als je thuis de game met 10x beter performance kunt spelen op je xbox of ps dan zo'n crappy laptop en dan nog niet het hebben over de accu xD
Je beantwoord denk zelf je vraag al. Omdat je dan mobieler bent. En je hebt niet nog een extra apparaat nodig, je doet alles op je laptop.

En je zegt enerzijds dat je hem dan niet op "mid" kunt spelen, maar anderzijds zeg je pak dan evengoed een console? Als je ook maar iets geeft om graphics/framerate game je juist niet op console :+ Daarnaast, lijkt me sterk, heel sterk dat de PC versie op 1080p mid er niet beter uit zal zien dan de ps4/xb1 versie.
Waarom er zijn tegenwoordig laptops die zich makelijk met de pc kunnen meten..
Mits ze een GTX hebben en niet een GTX M. In die M zit een zeer groot verschil met de desktop.
Wat een onzin inderdaad. Zit hier met een 870M, kan tot nu toe elk spel op maximale detail soepel draaien @ 1080P. Waarschijnlijk inclusief GTA V :-)
Beste heren, Ik heb het er ook niet over dat je het niet kunt draaien. Het gaat erom dat de processor/GPU combi van dezelfde equivalent nooit gelijk kan zijn tussen laptop vs desktop.
En ja het klopt dat hij soepel zal draaien op 1080p, ik vind het gewoon zonde dat je voor "minder geld" aan desktop materiaal meer prestaties krijgt dan een laptop van 1500 euro.
Combi amd FX / nvidia in pc bekeken dan.

Ik draai zelf op dit moment super op een FX8350 (4,7ghz) met een nvidia GTX 980. Grootste voordeel is dat ik over 2 jaar mijn GTX 980 voor de helft kan verkopen en dan makkelijk kan vervangen. Bij een laptop gaat dit niet/een enorm stuk lastiger.
Grootste nadeel van jouw bak is natuurlijk dat je hem niet zo makkelijk mee sleept. Je betaalt voor de luxe van mobiliteit, dat is al jaren zo.

Een laptop verkoop je in z'n geheel na een aantal jaren.
De 970m of 980m doen het prima hoor. Niet zo snel als de desktop broertjes, maar op zo'n 70-80% van de performance zeker niet slecht. Het verschil tussen GTX en GTXm is niet zo groot meer als het geweest is.

Ik zal deze game voornamelijk op mijn dekstop spelen waar (slechts) een 6950 1gb zit, maar daarnaast ook installeren op mijn laptop waar de 970m 3gb in zit. In mijn geval is mijn laptop dus zelfs sneller.

Ben benieuwd hoe GTAV gaat draaien op die 6950. Zit boven minimaal vereisten, maar ben bang dat ik toch echt moet upgraden voor die 60fps.
Ooit aan gedacht dat een laptop mobiel is en een xbox/PS niet? Genoeg mensen die liever één laptop hebben dan een PC+laptop, en nieuwere laptops kunnen prima games draaien, desnoods zet je de settings laag. Ik game zelf alleen op laptop omdat ik toch geen zware AAA games speel en je hem overal mee naartoe kunt nemen. GTA V ga ik zeker proberen of hij op 720p low draait, als het een goede port is moet dat lukken.
Ik heb geen xbox, PS of krachtige desktop. Mijn laptop is de krachtigste computer die ik heb. En voor je voorstelt dat ik een desktop koop, daar heb ik geen geld voor over ;)

De Intel Iris 5100 igp van mijn laptop zal GTA 5 wel niet kunnen handelen trouwens. Maarja ik hoef het niet zo nodig te spelen.

[Reactie gewijzigd door klonic op 3 april 2015 01:11]

Zelf ben ik vooral onder de indruk van de compressie, van 4.5 GB naar 65GB :+
Waar haal jij die 4,5GB?

Er zullen wel een stuk of 4-5 DVD's aanwezig zijn.
En waarschijnlijk dual layer DVD's, waar de maximale capaciteit 9gb is. Hardline heb ik ook als disc-editie (alleen omdat ik die goedkoper kon krijgen :P) en die had 5 dual layer schijfjes met zo'n 8GB aan data per stuk :P

De kleinste versie van GTA V is waarschijnlijk de Xbox 360 versie, maar zelfs die werd geleverd op 2x 9GB DVD's... en die had véél minder detail en heel veel lagere kwaliteit textures.
het zijn er volgensmij 8 of 9 zelfs
Ja, die is zelfs al maanden te pre-orderen in de officiele Steam store. Er zijn ook andere webwinkels die een digitale versie aanbieden.

Beide versies zullen gebruik maken van Rockstar's Social Club.
Rockstar biedt zelfs via hun eigen Social Club de game digitaal aan. Dus zelfs bij Rockstar zelf kan je de game downloaden (als je een key hebt gekocht).

Een boel online winkels die zelf geen distributie platform hebben verkopen namelijk keys voor GTA V die geactiveerd moet worden op Social Club.
Virtule DVD drive, zou dat ook werken?

Deamon Tools of iets dergelijks 8-)
Dat word 13 April downloaden. 65Gb zal toch enige tijd kosten.
Ik heb er zin in, eindelijk mijn nieuw pc echt testen met een goede game.

Voor de mensen die blijven vragen over die dvd drive. Denk even na voordat je post. Waarom heb je een dvd drive nodig als je een steam key hebt aangeschaft?

Koop je hem bij de media markt of bol.com krijg je netjes een dvd thuis. Dan is het wel degelijk handig om een dvd drive te hebben :P

Een steam key is wel zo'n ¤15 - ¤20,- duurder dan een schijfje.
Hoe krijg je 65GB op een DVD?

En waarom zou een steam spel nou weer duurder zijn dan het fysieke schijfje. Vraagt Steam zoveel marge van zijn spelleveranciers?
Past op 1 BluRay disc met 4 lagen :+ Anders... 8 DVDs.
klopt. Vandaar ook mijn vraag. Kan me niet indenken dat ze 8 DVD's gaan leveren. Alhoewel, er zijn wel eens meer spellen geleverd met meer dan 4 DVD's.
Had dan eigenlijk verwacht dat er zou staan dat je een bluray speler had moeten hebben.
Ik denk eerlijkgezegt dat het niet echt een issue is. De meerderheid zal toch voor een digitale download gaan. Maar toch ben ik benieuwd naar het aantal disks :).
Waarschijnlijk is het een installer en de setup moet nog worden uitgepakt. Er worden hooguit 2 DVD'S meegeleverd. De rest van de content zal evt gedownload moeten worden denk ik.
Wing Commander 3 had 4 CD, Wing Commander 4 had 6 CD, Baldur's Gate 5 CD, Star Trek: Starfleet Academy 5 CD...

Vervang het woord CD door DVD en ... m.a.w, het is niet ondenkbaar dat men een spel met 6 tot 8 DVD's kunnen leveren. Technisch gezien kosten een DVD niets meer en zal geen invloed hebben op de kost van een spel.
Misschien dat ze via een programma op de dvd een downloadmanager opstarten of als een soort 'update' de rest van de game binnenhalen.
Helaas zal het dat wel zijn
Nee, de bestanden worden gepackt. Het is niet zo moeilijk om 65 GB zodanig te packen dat het op 4 DVD's van 9 GB past. Tijdens de setup van de game worden de bestanden dan ge-unpackt en dan heb je weer de 65 GB.

Op internet zul je straks zelfs kleinere versies kunnen downloaden, het zou me niet verbazen als er repacks van 25 GB komen (waaruit dus niets geript is).
Het is uiteraard makkelijk te doen, maar heb het vaker zien gebeuren dat een programma alles nog moet downloaden, achteraf. Bijvoorbeeld The Crew. Ik heb een fysiek exemplaar, maar het schijfje bevatte alleen een installer.
The Crew is een MMO, dat is natuurlijk een geval apart. Ze zouden de game wel op een schijf kunnen zetten maar dan zou die toch outdated zijn. MMO's worden zo vaak zo fors geüpdate dat het het snelste is om meteen de nieuwste versie te downloaden.

Bij een spel met een hele grote singleplayer-component zoals GTA zal je die methode van distributie (een schijf met alleen een installer) niet zo gauw tegenkomen.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 2 april 2015 22:34]

The Crew was maar een voorbeeld, het gebeurt ook met andere games.
Inderdaad, zag pas een repack van San Andreas van 900MB zonder iets geript terwijl het origineel rond de 4.5GB is.
wolfenstein: The new order.

dat spel had ik jaar terug voor de 360 gehaald, zaten geloof ik ook 5 schijfjes in ( !! )

dus of t zo gek is? nee toch.
Echt waar? Een download zou toch goedkoper moeten zijn. Gta is trouwens een van de weinige spellen die ik nog op schijf koop. Je krijgt er altijd een map van de wereld bij etc.
Steam is regelmatig aan de dure kant, zeker wanneer er geen aanbied is. De regio gebonden prijzen zijn vrijwel nooit in ons (west-europese) voordeel.

Verder kan ik mij zo voorstellen dat Steam een redelijke marge voor zichzelf houdt, ze hebben immers praktisch een monopoly positie. Ook biedt Rockstar de game puur digitaal aan in andere online winkels, en die winkels een key voor Social Club leveren in plaats van Steam. Daardoor vermoedt ik dat Rockstar niet al te blij is met Steam en daardoor de hoofdprijs vraagt op Steam om de kosten die Steam inhoudt goed te maken.
Dat is aan de ene kant om de retailshops tevreden te houden en de andere kant de schuld van de publisher. Vandaar dat bepaalde spellen op steam altijd duur blijven ook al zijn ze in de aanbieding. (Activision-spellen bijvoorbeeld)
precies, zo'n fysieke plattegrond erbij heeft altijd wel wat. Heb ook een hardcopy besteld.
1.5 uur downloaden via steam voor mij :) valt opzich wel mee als je max. speed kan downloaden.
Half-uurtje hier. Ziggo Alles-in-1 Extra (200MB/s) was toch mooi het geld waard.
De download zou best wel eens kleiner kunnen zijn. Er in voor de installatie 65GB nodig, maar ik denk dat daar wel wat van gecomprimeerd wordt.
Tenzij je de steamkey koopt via andere websites lol. Dan is het 15 tot 20 EUR GOEDKOPER
Een steam key is wel zo'n ¤15 - ¤20,- duurder dan een schijfje.
Ik zie nauwelijks verschil als ik pricewatch op tweakers kijk of op kinguin.net. Dit noem ik niet noemenswaardig verschil...
Ikzelf vind de systeemspecificaties voor GTA V erg laag als je deze vergelijkt met andere nieuwe games, op de schijfruimte na deze is weer gigantisch daarentegen.
Het spel werkte dan ook op een Xbox 360 en PS3, dat deze versie er mooier uit kan zien betekend niet dat het dat ook perse moet.
Ikzelf vind de systeemspecificaties voor GTA V erg laag als je deze vergelijkt met andere nieuwe games, op de schijfruimte na deze is weer gigantisch daarentegen.
Gigantisch? We leven in een wereld waar 2TB zo ongeveer de standaard is. Nog geen 4% dus. Een full HD filmpje is al snel 15 GB, laat staan 4K.
Vergeet niet dat dit de minimale specs zijn. Bij de schijfruimte die nodig is moet je ook de 4K textures e.d. mee rekenen, vandaar dat dit aan de "hoge" kant is.

[Reactie gewijzigd door xavento op 2 april 2015 16:11]

Jawel, maar bij andere games zijn ook de minimale specs beduidend lager hoger.
AC - Unity is natuurlijk het beste voorbeeld hiervan.

[Reactie gewijzigd door Jvann op 2 april 2015 16:17]

Klopt. Alleen de pc versie. Is voor de pc gemaakt. Een niet een simpele port. De reden dat we van die "dure" videokaarten nodig hebben is omdat ea/ubisoft etc allemaal belabberde poorts maken. Die is ook de reden wat gta5 zo lang over doet.
Wut? Heb je hier een bron van?
Rockstar heeft volgens mij nog nooit een fatsoenlijke GTA PC port gemaakt. (Hoe veel ik ook van VC en SanAn houdt, qua performance is het huilen met de pet op, net als 4).

Daarnaast zie ik ook in dit filmpje stutter, wat ik nogal zorgelijk vind aangezien dit Cherry picked scenes zijn.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 2 april 2015 16:39]

Rockstar heeft volgens mij nog nooit een fatsoenlijke GTA PC port gemaakt
Max Payne 3, zag er prachtig uit en liep perfect, dus ze kunnen het in ieder geval wel
MP3 was door een extern bedrijf gepoort. Bovendien is het een beetje appels met peren vergelijken, omdat MP3 een lineaire corridor shooter met nauwelijks open terrein is.
MP3 was door een extern bedrijf gepoort.
Datzelfde externe bedrijf levert de port van GTA V op.

En gezien de zeer lage minimale requirements is de verwachting dat het goed gaat draaien op de PC. Anders waren de requirements ook wel wat hoger geweest.

En het is niet zomaar een port. Ze hebben veel dingen toegevoegd. Zoals ondersteuning voor 60 fps en voor 4K. Ook zijn vele textures vervangen of opgepoetst. Er staan ook veel meer planten overal. Ze hebben ook andere objecten als rotsen e.d. toegevoegd. Vergelijk het zelf maar eens:
PS4: http://cdn3.gamepur.com/i...mparison-screenshot-1.jpg
PC: http://static4.gamespot.c.../2836620-gtav+pc+4k.8.jpg

Dat ziet er toch niet uit als zomaar even een slechte port? Het is een port waar veel energie en werk in is gaan zitten.
Planten die kan je met de level-editor waarschijnlijk gewoon insprayen, daar gaat echt het werk niet in zitten :z
De kwaliteit van de port laat zich niet meten in de mate van eye-candy maar of de game fatsoenlijk speelbaar is (GTA 4 anyone?)
Geweldig spel, hoop dat er nog eens een vervolg komt op de XONE/PS4.
Ik vermoed dat er net als bij GTA4 wel uitbreidingen komen zoals we liberty city stories hadden.. De spelwereld van GTA5 leent zich er ook goed voor om nog nieuwe steden toe te voegen. ( de grote stad ligt onderin de map en alles daarboven is (nog?) Wildernis.) Genoeg ruimte om nog content toe te voegen.
Het kan nooit slechter geoptimaliseerd zijn dan GTA IV }>
(Hoewel, Rockstar kennende...)
GTA1, London en 2 :)
Wel, Max Payne 3 was een bijna perfecte port die liep als een zonnetje.
Hoe ben je daar zo zeker van? Ze zeggen dat dat de reden is, maar het kan net zo goed iets anders zijn, zoals het fiscale jaar waar de release nu in past.

En klopt van die belabberde ports, zelfs gemiddelde kleine indie games zijn duizend maal beter geoptimaliseerd dan de rotzooi die van de gemiddelde AAA studio komt.
Blijkbaar kent niemand nog het gezegde "appels met peren vergelijken".
Ook een dvd-drive is vereist.
Oei, die moet ik dan maar even snel aanschaffen! :+

Man, ik hoop écht dat ze hem niet nog een keertje gaan uitstellen. Heb de game destijds op de Xbox360 gespeeld tot op een bepaald punt in de storymode. Omdat al mijn PC vrienden de game (weer) gaan spelen ben ik uiteindelijk ook op de hype-train voor de PC release gegaan.
Ze zullen hem echt niet nog een keer uitstellen, bij de laatste delay hebben ze al veel preorders verloren (bron: steam, reddit). Als ze het nu nog een keer uit zouden stellen zou dat de doodsteek zijn voor GTA V pc + dat GTA V dan zijn nickname (Delay simulator 2015) helemaal waar maakt. En dan nog het feit dat de shareholders van taketwo dan behoorlijk pissed zullen zijn. Nee vertragen doen ze niet meer.

Vind de trailer er erg gelikt uitzien, nu nog wachten tot ik hem op me eigen pc kan spelen.
Speciaal voor GTA 5 in januarie een nieuwe videokaart gekocht, had achteraf nog makkelijk een maandje kunnen wachten. Ach well...

[Reactie gewijzigd door Brantje op 2 april 2015 16:20]

De kans dat er uberhaupt nog een versie voor de pc uit komt is bijzonder laag. Als je een beetje opgelet hebt weet je dat rockstar liever heeft dat je het spel speelt op een console.

En kom op dik 20 maanden na de lancering pas uit brengen? Wetende dat GTA V zichzelf al -tig keer heeft terug verdiend... tja dan kan ik maar een conclusie trekken geniet er maar van dit is de laatste voor de PC.
Als je een beetje opgelet hebt weet je dat rockstar liever heeft dat je het spel speelt op een console.
Dat is volledig gebaseerd op het meermaals uitstellen van de game, er is nooit iets wat dat betreft naar buiten gebracht.
Wetende dat GTA V zichzelf al -tig keer heeft terug verdiend...
Dat is irrelevant. Als een port meer geld oplevert dan dat het aan investering kost, en je hebt genoeg mensen die er de tijd voor hebben, dan zal het management dat altijd doorzetten.
Ik denk dat mensen eens moeten leren inzien dat zonder afnemers een product niet kan bestaan (want dan kost het alleen maar geld). (En dat kost het ook als het spel gedownload word of slecht verkoopt)

Maar waar mij het om gaat rockstar kan straks (eind 2015 zeggen) zie je wel die PC markt krimpt! daar gaan we niet meer in investeren. Met als gevolg een kunstmatige scheve verhouding. En let op mn woorden GTA 6 zal nooit voor de uitkomen, noem het speculeren maar 20 maanden mensen! En dan nog vertrouwen hebben dat vrienden het nog steeds spelen... ja right...

Er word te makkelijk gedacht van tja boeiend pech voor de PC markt. Moet je maar een console kopen. Kijk en dat daar mening schaap achteraan loopt tja... en dat daardoor de PC-markt nog kleiner word tja.. wat kan ik daar nou aan doen?
zie je wel die PC markt krimpt! daar gaan we niet meer in investeren
Behalve dat juist het tegendeel waar is, de PC markt groeit juist
ga eerst maar eens Googlen voor je uitspraken doet
En let op mn woorden GTA 6 zal nooit voor de uitkomen, noem het speculeren maar 20 maanden mensen! En dan nog vertrouwen hebben dat vrienden het nog steeds spelen... ja right...
Ik zal het onthouden, maar ik weet bijna zeker dat je ongelijk hebt
en weer blijf je het als een feit bestempelen dat iedereen maar een console heeft.. genoeg pc gamers only, en ja hun vrienden spelen het dan nog.. (want het is pas net uit)
PC verkopen van GTA lopen al 3 versies lang terug...
de tijd tussen release van de 1e gen consoles is 20 maanden terug he...

Google jij maar eens wat logisch en marketing verantwoord is naar je afnemers. Dat er genoeg Tweakers zijn die hem gaan kopen joh... dat lijkt me niet zo gek maar jan met de pet die hem al heeft voor zijn xbox one of ps3 of de andere twee die zal zijn geld in zijn portomonee houden. (de meeste thuis gebruikers zien niet eens het verschil tussen 720p en 1080p laat staan dat ze dit zal boeien)

Maar dat is het hele probleem van console gamers die hebben zelf amper in de gaten wat er gaande is.

Over 6 maanden hoor je rockstar al zeggen; cijfers vallen tegen (wat dan grotendeels komt door de waardeloze release)

En nee ik laat me geen console door de strot duwen want iets anders kan ik het niet meer noemen.
Joh omdat Rockstar het keer op keer verkloot met releasen op de PC. Niet omdat de PC markt krimpt.

Ik had een mid-end PC toen 4 uitkwam, 4-6fps in GTA4.... woej.
Momenteel ook mid-end PC maar voor die tijd superduper highend.. en de framedrops vliegen me om de oren, de FPS is zelfs met matige graphics niet stabiel te krijgen. Het ziet er niet eens beter uit dan Just Cause 2 en de wereld is veel minder actief. Dat gaat met alles op high-ultra gewoon 60fps, zelfs als ik per ongeluk de verkeerde server opga en de auto's met 500kmh+ het level doorvliegen.

GTA5... we zijn bijna 2 jaar verder voordat er uberhaupt zicht is op een release. En online hebben ze echt laten zitten, dat hadden ze echt goed aan kunnen pakken, mooie interactieve wereld, duizenden online, misschien een beetje RPG (meer dan beetje geld sparen en paar zinloze appartementen kunnen kopen), het is geinig maar meer ook niet. En een witte muts krijgen voor playervehicle kills.... kansloos.

GTA sinds 1 enorm veel gespeeld, alles bij elkaar ergens in mijn top 5 qua gespeelde uren, en er sinds 4 nog geen 20 uur meer ingestopt. Nu wacht ik ook wel op een sale dat het <20 euro wordt oid voor ik het ga halen. Rockstar verneukt het echt zelf.
Ik denk dat je moet inzien dat je nog niet weet hoeveel GTA V PC gaat verkopen. Dat moet allemaal nog blijken. Op fora kan iedereen schreeuwen. Voor die tijd kan je wel heel veel onderbuikgevoelens hebben, feitelijk is het in ieder geval nog nergens op gebaseerd. ;)

Het zou kunnen dat Rockstar dat zegt, tenzij de game wel gewoon goed verkoopt. Let op m'n woorden, als de PC versie wel 1-2 miljoen keer weet te kopen zal GTA 6 ook wel geport worden.

Er wordt te makkelijk gedacht dat Rockstar de PC-gamers haat, daar loopt net zo goed menig console-schaap achteraan. De PC-gaming markt is de afgelopen jaren gewoon gegroeid.
Het enige wat je kan doen is je in ieder geval niet laten kennen en gewoon je steun uiten door de game te kopen :P
Wat een aannamen;

Dus omdat er groei zit in de pc markt zullen er vast ook meer GTA-V spellen verkocht worden?

Het is juist zo dat menig gamer is overgestapt op een console en voor de PC only spellen nog een PC heeft staan. En dat er dan na 20 maanden (jeuj) een versie komt voor de pc waar die gamer al misschien 3 keer het hele spel heeft uitgespeld, uren met vrienden online heeft gezeten nu nogmaals achter de pc kruipt en het nogmaals gaat proberen? dat is toch gewoon onzin?!

Maar goed ik heb het idee dat het te kostbaar word om een PC versie te maken. Waarom niet wachten met alles in een keer? zodat iedereen en alles met elkaar kan spelen. Daarna had je rustig heist kunnen gaan uitrollen.

Maar nee want Online en Heist waren zo veel belangrijker dan de PC versie...
Zonder pc's ook geen console.
Vergeet niet op welk platform mensen veel programmeren en waarnaar ze het uiteindelijk compileren.
Voordeel van een console, de game draait gewoon, zolang het maar de juiste console is.
Die vlieger gaat helaas niet altijd op met een normale pc die veelal rekenkracht te kort komt.
In mijn ogen blijft de pc markt hetzelfde.
De Console-Markt lijkt flink te groeien tegenover de PC-Markt vanwege het feit dat je een pc kan upgraden.
En een console daarentegen dus niet waardoor dat pc gebruikers veel langer met hun installatie lijken te doen terwijl het door de tijd heen toch een nieuwe pc is ondanks het nog steeds de oude lijkt/is. ;)
Aanname op aanname. Ik geloof je direct!
De GTA V verkopen voor de PC zullen torenhoog zijn. De verkoopstatistieken die in het nieuws zullen komen zullen wel weer geen digital downloads bevatten en dus laag zijn. Maar als je die digital downloads meetelt verkopen big budget PC games echt heel erg goed, en zeker als GTA in de titel staat.

Daarom verwacht ik dat GTA VI gewoon weer op de PC komt. Misschien weer een jaartje later als op de PS4, maar hij zal zeker komen.
dat waren ze al voor de console, waarom zouden mensen nogmaals +50 euro uitgeven voor iets dat ze al hebben?

nu zijn er uitzonderingen en echte die hard gamers maar dat is een zo'n dergelijk laag percentage.

Ze deden er beter aan om alles tegelijk uit te brengen en dat was dan in dit geval vorig jaar rond kerst (zonder alle uitbreidingen waar wel tijd voor werd gemaakt! ipv de versie voor de PC!)

En geloof me als mensen illegaal het spel kunnen spelen maar niet online met hun vrienden kunnen gamen dan kopen ze het alsnog mede omdat de hype nu bijna compleet weg is. (behalve voor de mensen met een PC of die onder een steen hebben lopen slapen.)
Wie zegt dat ze het al hebben? De install base van de PS4 en de Xbox One is nog héél klein. Er zijn wel veel verkochte Xbox 360's en PS3's maar de graphics op die systemen waren 10x zo slecht als ze nu op de PC zijn. Dus ga er maar vanuit dat er nog heel veel mensen zijn die GTA V nog nooit op deze manier met fantastische graphics beleefd hebben.

Tuurlijk, de verkoopcijfers voor de PS4 en Xbox One versie zijn best indrukwekkend. En dat op een hele kleine install base. Maar de install base van de PC is vele malen groter, en de verkoopcijfers kunnen dan ook echt fantastisch en recordbrekend zijn...
De install base van de PS4 en de Xbox One is nog héél klein.
De mensen die het meest games kopen/spelen hebben er al lang één gekocht. 1/3 van de totale PS4 en XBO userbase (30 miljoen systemen) heeft de nieuwe versie van GTA 5 gekocht in de afgelopen 4 maanden (10 miljoen exemplaren).

Nog een voorbeeld van een ander recent spel:

Battlefield Hardline Stats - Currently online players (Total: 114,830):
  • PC: 11,846
  • PS3: 10,593
  • 360: 4,677
  • XBO: 27,568
  • PS4: 60,146
[...]


De mensen die het meest games kopen/spelen hebben er al lang één gekocht. 1/3 van de totale PS4 en XBO userbase (30 miljoen systemen) heeft de nieuwe versie van GTA 5 gekocht in de afgelopen 4 maanden (10 miljoen exemplaren).

Nog een voorbeeld van een ander recent spel:

Battlefield Hardline Stats - Currently online players (Total: 114,830):
  • PC: 11,846
  • PS3: 10,593
  • 360: 4,677
  • XBO: 27,568
  • PS4: 60,146
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat Hardline minder gericht is op PC gamers of in ieder geval minder populair. Voorbeeldje:

Battlefield 4 Stats - Currently online players (Total: 95.256):
  • PC: 28.207
  • PS3: 27.468
  • 360: 10.617
  • XBO: 14.177
  • PS4: 14.787
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat Hardline minder gericht is op PC gamers of in ieder geval minder populair. Voorbeeldje:
Vreemd, bij mij staat er (voor BF4):

PC: 34,701
PS3: 28,130
360: 13,774
XBO: 18,443
PS4: 32,181

Exact hetzelfde als de 'Peak 24h' piekuren :P
Ik, en vele van mijn mede game vrienden hebben na het BF4 debacle bewust Harline laten liggen.
Maar waarom zou de wereld nogmaals GTA V (PC) willen kopen? Heb je hem straks 3 keer gekocht! (3x het zelfde!! +¤180,--!!)

En dat gaat iedereen doen die GTA heeft voor de PS of Xbox? tuurlijk niet zoals ik al zei dat zijn de die hard gamers die de PC versie ook nog een keer willen proberen maar de doorsnee gamer gaat daar niet eens tijd aan besteden.

Kijk naar de verkoop cijfers van GTA van de PC die lopen al jaren terug uit. En alles is de schuld van het downloaden (zeggen ze) maar volgens mij komt dat omdat mensen weigeren te betalen voor een bagger slechte poort zoals GTA IV.
Waarom ga jij er vanuit dat elke pc gamer ook op de console speelt?

ik speel nooit op een console, en ga GTAV wel kopen... ben vast niet de enige
Ik ga hem ook zeker kopen maar procentueel gezien zitten de meeste op een console. En dat hier op tweakers er genoeg zijn die dat niet doen dat geeft al snel een vertekend beeld.

Als ik in mijn omgeving ben gamed letterlijk niemand op de pc! en dat is waar ik naar kijk. (en ja dat komt niet overeen wat ik op tweakers lees)
Ik ga hem ook zeker kopen maar procentueel gezien zitten de meeste op een console. En dat hier op tweakers er genoeg zijn die dat niet doen dat geeft al snel een vertekend beeld.

Als ik in mijn omgeving ben gamed letterlijk niemand op de pc!
Tegen dat soort onweerlegbaar bewijs kunnen we inderdaad niets beginnen... Ik twijfelde nog, maar dit is het doorslaggevende bewijs dat console gaming duidelijk populairder is.
same here. heb geen console(s) en hoef die voorlopig ook niet.
Genoeg mensen die alleen een PC hebben staan, of bewust hebben gewacht op de PC-versie, lijkt me (ik ben er iig. één van).

Laten we de verkoopcijfers eerst maar eens afwachten alvorens allerlei op niets gebaseerde claims de ether in te slingeren. Te meer omdat het grijsgedraaide 'Laatste deel op de PC'-mantra bij elk nieuw deel weer de kop opsteekt, maar tot op heden geen steek houdt...

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 3 april 2015 01:19]

ik ben er ook een van en écht niet dat ik de GTA V bij release aanschaf! ik ben niet gek, heb eerst ruim anderhalfjaar mogen wachten en dan wel de hoofdprijs betalen? zijn ze bedonderd daar bij rockstar. ik neem em wel in de grabbelbak voor een vijfje.
Waarom zou je iedere 2 jaar een nieuw toestel aanschaffen ? Zit ook amper verschil in kleine verbetering.

Dus dat zal hier ook vast wel goed komen.
Ik had ook niet anders verwacht dat GTA 5 de laatste versie zou zijn voor de PC.
Helaas wordt er nog veel gepirate op de PC en denk dat dat de doodsteek is geweest.
En moet Rockstar gelijk geven, het is zonde als je er miljoenen insteekt en het wordt massaal gedownload.
GTA altijd eerlijk gekocht omdat ik wil dat het blijft voortbestaan. (wel al eens een opmerking gemaakt dat ik vind dat rockstar het ook niet meer verdiend dat er voor de PC-versie betaald word na dit uitstel fiasco. maar dat houd ik nu wel even voor me ;) )

Je kunt als uitgever kleine delen van de game in de cloud aanbieden. Dan kun je met een illegale game er gewoon niet op dus is het illegale spel waardeloos.

Maar dat hebben ze al ooit eens geprobeerd met bij microsoft "altijd" online tijdens het gamen maar ik denk dat iedereen wel weet hoe daar de gemiddelde die hard gamer op reageerde.

anderzijds ik ben nu verplicht om een console te kopen om bepaalde spellen in te kunnen spelen dat is wel erg jammer. Anderzijds de xbox one en windows 10 lijken wel enorm op elkaar dus het porten van spellen zou een eenvoudige job moeten zijn.

[Reactie gewijzigd door downcom op 2 april 2015 16:39]

Ik ga 5 piraten tot het in een sale is.

1 gekocht, kwijtgeraakt(of uitgeleend) opnieuw gekocht.
London gekocht
2 gekocht
3 gekocht voor PS2, vorig jaar opnieuw gekocht in Steam.
VC gekocht voor PS2, vorig jaar opnieuw gekocht in Steam.
SA Gekocht voor PS2, vorig jaar opnieuw gekocht in Steam.
4 Gekocht voor PS3, vorig jaar opnieuw gekocht in Steam.
(EDIT: Trouwens ook al die Stories op de Vita en Episodes op Steam)

5, al bijna uitgespeeld bij maatje op PS4, incl alle online meuk al afgeweest. Niet waard de volle mep.

Het ergste vind ik nog dat de multiplayer mod(ja mod, fanbased) voor Just Cause 2 een hele mooie interactive online wereld van maakt, waar er servers zijn met redelijk diepgaande RPG elementen...

En wat krijg je bij GTA5... Heists... Rij ergens heen met paar man, schiet wat noobish AI figuren dood, jat shit en rij naar random safehouse. En met je geld kun je spelen met je autos en appartementen kopen...
Het is nauwelijks beter dan de GTA:SA fanbased MP mod.

Zie dit om me heen best veel, we hadden meer en beter verwacht. Een paar hebben het voor de consoles gekocht, maar na een week of 2 word het bijna niet meer gespeeld.
Komop Rockstar, dit is melken geworden.

[Reactie gewijzigd door batjes op 2 april 2015 18:41]

Je weet dat PC verkopen vaak hoger liggen dan die van consoles? Als ze op hetzelfde moment worden uitgebracht en de port is goed, natuurlijk. Denk dat dit zeker waar is voor een serie als GTA, waarvan deel 4 dankzij modders nogsteeds wordt gespeeld.
Acht ze verdienen er altijd nog miljarden aan. Ze moeten zich niet aanstellen.
tja dan kan ik maar een conclusie trekken geniet er maar van dit is de laatste voor de PC.
Geloof je het zelf? tot nu toe is dit nog geen 1x gebeurd

en er zijn maar weinig bedrijven die de kans op extra geld niet aangrijpen.
Ja dat geloof ik heilig anders had je wel alles afgelopen kerst uitgegeven en had heist even laten zitten.

Dan had iedereen met elkaar kunnen spelen ipv deze verstrooide rommel die ze er van gebouwd hebben.

Nu moet je maar hopen of er nog wat reallife vrienden zijn die een potje online willen gaan spelen met deze al oude game!

[Reactie gewijzigd door downcom op 2 april 2015 17:46]

Er zijn sowieso ontzettend veel mensen die een GTA titel kopen voor de singleplayer-ervaring. De oude GTA-titels waren allemaal single-player only. Recentere titels hebben ook multiplayer, maar dat is iets leuks voor erbij. De hele lange en uitgebreide single-player campaign dat is waar GTA om draait.

Op de PC kun je dit voor het eerst beleven met fantastische graphics en 60 fps. Dat zal tot sales in de miljoenen lopen.

Verder kun je GTA V in first-person spelen als een shooter. Dan is het ook wel fijn als je het met muis en toetsenbord kunt spelen zonder auto-aim. Ook om die reden zal de PC-versie goed verkopen. Verder zullen er (grafische) mods verschijnen voor de PC-versie.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 2 april 2015 20:13]

Ik kan me anders herinneren dat ik GTA 1 en 2 ook multiplayer heb gespeeld met wat vrienden op een lan. Dus nee, ze waren niet single player only. De multiplayer was verder weinig bijzonder, aangezien er niet echt een doel was behalve elkaar afknallen, maar goed 't kon in ieder geval wel :P

Verder ook wel mee eens dat veel mensen hem voor de single player zullen kopen, maarja, dat komt dus niet doordat er vroeger alleen single player inzat. Wel was het internet in die tijd nog vrij onbekend voor de meeste mensen en lannen of via modem spelen (als dat uberhaubt kon met gta) zullen ook maar weinig mensen gedaan hebben .

Zelf heb ik gta 3 en 4 overgeslagen, dus geen idee of multiplayer daar leuker was, maar in 1 en 2 viel het in mijn ogen een beetje tegen omdat er weinig te doen was. Leuk om even snel te doen, maar na een uurtje begon het al snel te vervelen :P
Tja als het nog niet af is is het nog niet af. Je kunt beter uitstellen dan een GTA IV debacle II oplopen denk ik.
Lol, ze hebben hem al drie keer uitgesteld. En enig idee hoe enorm populair GTA V is? Denk je nu echt dat een vierde keer een "doodsteek" zal zijn? Ook al stellen ze hem nog tien keer uit, zat mensen die hem alsnog kopen. Het is niet de zoveelste Battlefield of Assassins Creed, het is GTA.
Het ziet er naar uit dat ze het niet wéér uitstellen, wat mooi is. Als het spel goed geoptimaliseerd is en er stukker beter uit ziet dan de console versies was de delay het waard :)
Ze hebben zeer zeker de graphics verbeterd t.o.v. de PS4 versie:
http://static4.gamespot.c.../2836620-gtav+pc+4k.8.jpg
Er worden in één scene echt veel meer planten gerendered dan op de PS4 mogelijk was.

Meer screenshots staan hier onderaan het artikel: http://www.gamespot.com/a...-pc-trailer/1100-6426343/

Klik er met de middelmuisknop op voor fullscreen plaatjes in 4K resolutie.

Voorbeelden:
http://static1.gamespot.c.../2836619-gtav+pc+4k.7.jpg
http://static3.gamespot.c.../2836617-gtav+pc+4k.5.jpg
http://static3.gamespot.c...2836627-gtav+pc+4k.15.jpg

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 2 april 2015 16:35]

Voor het gemak hebben ze met de laatste patch de PS4 / XBone versie grafisch teruggeschroefd. Net voor de release van de PC versie. Toevallig.

http://kotaku.com/have-yo...ft-auto-v-have-1693902412
Het doel van die patch was het verhogen van de performance. Dat is gelukt. De graphics zijn inderdaad wat slechter geworden. Misschien dat ze die in de toekomst weer wat verbeteren.

Op de PC kun je echt veel betere graphics krijgen dan op de PS4, en dan ook nog op 60 fps in plaats van 24-30 fps. Moet je wel een stevig systeem hebben natuurlijk.

Zoals die 4K screenshots eruitzien heeft de game er op de PS4 in ieder geval nog nooit uitgezien. En als je dit plaatje http://static4.gamespot.c.../2836620-gtav+pc+4k.8.jpg downscaled naar 1080p ziet het er alsnog veel beter uit dan de PS4. Er staan simpelweg veel meer planten.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 2 april 2015 16:57]

Gister is de 1.09 update gekomen. En dit is weer gefixt
Neen dit was niet de bedoeling. Met de implementatie van de heist hadden ze onbewust een oudere config of baked instelling mee ingestoken waardoor dynamic car deformation, parallax occlusion mapping, en anisotropic filter naar de vaantjes was.. :P Ze hebben een week geleden patch 1.09 uitgebracht en car deformation was terug in orde. En vandaag net de 1.10 patch binnengekregen voor de resterende missing features...

Ik vind dat ze op gebied van performance heel goed werk hebben geleverd. Als je ziet hoe zwaar en mooi het spel wel neit is op de PS4.. Ik weet dat de meeste hier een high end game pc hebben die het hoogstwaarschijnlijk knap zullen draaien maar ben toch zeer content dat ik het niet op mijn low end moet draaien. Het is bovendien ook zeer gemakkelijk, alles werkt uitstekend. :)

Ik hoop voor jullie dat ze een goede port zullen leveren want gta iv was een zooitje. Max Payne 3 kon ik dan weer bijna maxout spelen.. Hopelijk hebben ze daarvan geleerd!

[Reactie gewijzigd door Bennemans360 op 3 april 2015 08:41]

Is volgens mij ook niet mogelijk om hem uit te stellen, Steam heeft las ik een uiterste uitsteltijd van 2 weken. We zitten nu op 12 dagen ;)
Het zal nog even duren voor mijn nieuwe game pc er is. Ga zowiezo wachten op de radeon r390 serie. Maar hij gaat toch voor de derde keer aangeschaft worden (!).
Op de ps4 ondanks de super vette heists, een klein beetje klaar op t moment, de zin is er niet echt meer. Tegen die tijd dat ik een nieuwe game pc heb, krijg ik er vast weer zin in.

En de belangrijkste reden voor een PC release, nog belangrijker als de mods: MUIS EN TOETSENBORD WOOT. Ben helemaal klaar met het kat en muispel auto-aim werk. Deathmatches bestaan voornamelijk uit op het goeie moment een koprol doen. First person modus met autoaim daar krijg ik epilepsie van zo snel het beeld heen en weer vliegt, en dan heb ik geen last van epilepsie moet je nagaan.

GTA V online gaat jaren mee straks op de PC. De single-player is een beetje traumatisch voor mij, een keer op de xbox 360 begaf de xbox en opslag het bij de laatste procent (alleen knife flights en paar bridges nog) en op de PS4 is mijn savegame doodleuk corrupted, mis een missie die niet meer te verkrijgen is en een hoop dingen spawnen niet meer. De 100% en achies laat ik dus maar even gaan.
Rockstar deelt doodleuk mede dat je maar opnieuw moet beginnen :(

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 2 april 2015 17:47]

Inderdaad, heb hem even gespeeld op de 360 maar kon maar niet lekker spelen met controller, zeker als je muis/tobo gewend bent. Het lekkerst zal zijn om op PC met muis+controller te spelen, zodat je kan switchen als je in auto/vliegtuig stapt. Eindelijk keuzevrijheid :+
Ah helemaal top idd! Toch al een ps4 controller liggen :D
Geef het nog iets langer en dan kun je de game opnieuw beleven met Mods! Als de vorige gta's enige indicatie zijn dan wordt het weer een feest.
Ik heb genoten van dit spel op de PS3, 1x uitgespeeld en daarna geduldig gewacht op de PC versie. Bijna is het zover!

Ben echt benieuwd naar de graphics en ook of de wereld nog wat meer "alive" zal zijn.
De graphics zijn echt verbeterd t.o.v. de PS4 en Xbox One (en zeer sterk verbeterd t.o.v. Xbox 360 en PS3). Kijk maar eens naar deze screenshot bijvoorbeeld:
http://static4.gamespot.c.../2836620-gtav+pc+4k.8.jpg
Er staan veel meer planten dan bij de PS4 versie.

Edit: ter contrast hier even dezelfde locatie, maar nu op de PS4:
http://cdn3.gamepur.com/i...mparison-screenshot-1.jpg

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 2 april 2015 17:18]

Nu maar hopen dat die screens niet zwaar gefotoshopped o.i.d. zijn en echt in-game ongeveer hetzelfde eruitzien.
Als de PC-versie er zoveel beter uitziet dat mensen achterdochtig worden en "photoshop" denken dan is dat een heel goed teken :9
Niemand opgevallen dat er verschrikkelijk veel ingezoomde slowmotion shots in zitten? Ik ben bang dat dit niet veel goeds betekend voor de framerates van de fast action wide shot scenes.

[Reactie gewijzigd door twooggy op 2 april 2015 21:33]

Dat was mij inderdaad ook opgevallen. Vooral het feit dat er zoveel slowmotion wordt gebruikt (zeker in vergelijking met de andere trailers) doet mij denken dat dat nodig was om een trailer te kunnen maken in 60 fps
Misschien wilden ze wel gewoon een coole trailer maken.
Laten we het hopen :)
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True