HomeComputerMuseum van tweaker vraagt om steun

Het HomeComputerMuseum van tweaker WHiZZi is een concept begonnen waarbij bedrijven en particulieren zich kunnen aansluiten als Vrienden van het HomeComputerMuseum. Het museum doet dat omdat het in zwaar weer verkeert door de vierde coronagolf.

"We kunnen het niet meer ontkennen, het HomeComputerMuseum heeft het erg moeilijk", meldt het museum in een nieuwsbrief. Tot november leek juist alles weer op de rails te komen; er kwamen weer beurzen, scholen durfden weer langs te komen en de bezoekersaantallen groeiden. Zelfs de verhoging van de huur per oktober was haalbaar.

Door de vierde coronagolf werden georganiseerde evenementen en rondleidingen echter geschrapt. Onder andere de Tweakers Abodag, die dit jaar in het HomeComputerMuseum zou plaatsvinden, werd daardoor uitgesteld. Het uitblijven van evenementen en een aantal onverwachte grote kosten zorgen er momenteel voor dat salarissen niet zijn uitbetaald. Het museum sprokkelt 'overal geld vandaan' om de basiskosten te kunnen betalen.

Vrienden van het HomeComputerMuseum

Daarom is het museum begonnen met het concept Vrienden van het HomeComputerMuseum voor bedrijven. Voor 250 euro per jaar kunnen bedrijven vriend worden om het museum te steunen. Ze worden op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen, mogen het museum bezoeken en er kunnen speciale dagen met een persoonlijke rondleiding georganiseerd worden. Ook worden bedrijfslogo's vermeld in het museum en op de website van het museum.

Particulieren kunnen ook Vriend van het Museum worden, of het HomeComputerMuseum op een andere manier steunen. Bijvoorbeeld via Patreon, door het nemen van een jaarkaart, het kopen van een t-shirt of de adoptie van een computer.

Het HomeComputerMuseum is veel meer dan alleen een museum. Het is een stichting die ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een plek biedt voor dagbesteding of re-integratietrajecten. Zo werken er nu ruim veertig mensen in het museum. Daarover vertelde oprichter Bart van den Akker onlangs uitgebreid in een interview.

Oprichter Bart van den Akker (op Tweakers bekend als WHiZZi) in zijn HomeComputerMuseum

HomeComputerMuseum

HomeComputerMuseum-logoLocatie
Noord Koninginnewal 28, Helmond
Openingstijden
Woensdag t/m zaterdag van 11.00 tot 18.00 uur
Zondag van 12.00 tot 17.00 uur
Tickets
Normaal: 8,88 euro
Kind 5 t/m 14: 4,44 euro
0 t/m 4 jaar: Gratis
Jaarkaart: 45 euro

Het HomeComputerMuseum is momenteel geopend en toegankelijk met een geldig coronatoegangsbewijs. Ook kun je een kijkje nemen middels een virtuele tour en op de hoogte blijven via Instagram, Facebook, Twitter en YouTube.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

17-12-2021 • 12:14

134

Reacties (134)

134
133
97
5
1
25
Wijzig sortering
Geen van de genoemde opties vond ik passend, ik ben momenteel niet in de gelegenheid om te bezoeken dus een jaar abbonement heeft zeker in de corona tijd weinig nut. Patreon boycott ik omdat ze mensen van het platform gooien voor hun gedrag buiten het platform om. En het adopteren van een PC is meteen erg duur.

Maar er zijn meer manieren om ze te kunnen helpen en daarbij zijn voor mij met namen Paypal en Sponsorkliks heel interresant. Sponsorkliks kan ze comissie geven op bijvoorbeeld Thuisbezorgd. Dus als je dan toch gaat bestellen kun je dat het beste via hun doen. En eenmalig een donatie naar mijn keuze heb ik het er ook best voor over.

Dus scroll wat verder dan de prominente opties op de pagina en de opties die het artiekel noemt ook als je momenteel krap zit kun je ze steunen zonder dat het je iets kost als je bijvoorbeeld toch al eten ging bestellen.
De links voor Paypal en Sponsorkliks zijn ook te vinden onderaan de pagina met prijzen van het HomeComputerMuseum.

Heb je trouwens een bron die je beweringen over Patreon bevestigen/ondersteunen?
Anoniem: 345323 @Nas T19 december 2021 15:23
Thanks voor de links, gedoneerd. Ik ben er nog niet geweest, maar het is een heel leuk initatief. Zeker de combinatie met het verschaffen van een echte werkplek voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt spreekt mij aan.

Jammer dat de top reacties onder dit artikel een beetje off-topic en nogal zurig zijn. Dit initiatief verdient steun van ons.
Patreon boycott ik omdat ze mensen van het platform gooien voor hun gedrag buiten het platform om.
Zelf ook niet de grootste fan van Patreon dus ik zou graag wat licht willen werpen op https://petje.af, een Nederlandse Patreon variant.

Nederlands, lagere tarieven, ondersteuning voor iDeal en de mogelijkheid voor eenmalige donaties.

Ikzelf heb het nog niet gebruikt, maar de geluiden die ik hierover heb gehoord zijn positief.
Daar heb je toch weinig aan, geen content creator die dat mee werkt. Allemaal doen ze patreon. Misschien voor Nederlandse content creators, maar ik heb er nog niet 1 gezien die ik wilde kijken
Dus het kan perfect zijn voor content creators die jij niet volgt maak ik hier uit op?
Dat kan natuurlijk. Maar als je als kanaal will groeien in de wereld dan spreek je Engels en niet Nederlands. Dus gebruik je iets dat de wereld kent en dat is patreon. Niet iets als petje.af of zo. Iets wat alleen dient voor een klein hoekje van deze aarde.
Precies dus perfect voor de content creators die jij niet volgt. ;)
Volgens mij lees jij alleen het stuk dat je wil lezen en begrijpt daarvan wat je wil begrijpen...
En volgens mij beschouw jij de wereld enkel vanuit jouw eigen perspectief.

Petje.af is toch prima platform voor Nederlandse content creators die de Nederlandstalige markt aanspreken? Via petje.af kan je prima eenmalig een bedrag overmaken ipv. de abonnementsvorm van Patreon en niet iedereen wilt persé groeien naar een internationaal publiek en zelfs dan is petje.af geen belemmering.
Niet iedereen wil perse groeien internationaal. Klopt natuurlijk.

Mijn opmerking was meer een pointer dat als je die ambitie wel hebt dat een platform dat enkel Nederlands is je weinig gaat helpen. Of je patreon nog leuk vind of niet. Uiteindelijk is dat het internationaal herkende en door consument vertrouwde platform voor dat soort dingen. Ik vind hun site bijvoorbeeld ook slecht. Maar als je internationaal wil dan moet je het er mee doen.
Mensen van het platform gooien voor hun gedrag daar buiten....

Dat zouden meer platforms moeten doen zou ik denken. Beetje standaarden hoog houden voor jezelf. Waarom zie je dat als een probleem?. Hun platform hun regels. Net als jou huis nog regels. Als iemand een misdrijf pleegt buiten mijn huis zijn ze bij mij ook niet meer welkom. Waarom zou partreon anders moeten zijn?
Dat zouden meer platforms moeten doen zou ik denken. Beetje standaarden hoog houden voor jezelf. Waarom zie je dat als een probleem?. Hun platform hun regels. Net als jou huis nog regels. Als iemand een misdrijf pleegt buiten mijn huis zijn ze bij mij ook niet meer welkom. Waarom zou partreon anders moeten zijn?
Ik weet niet waar het precies om gaat (Patreon nooit gebruikt) maar @henk717 staat echter ook volledig in zijn recht om het platform te boycotten als de regels hem niet bevallen. Zoiets werkt twee kanten op ;)
Als je niet weet waar het over gaat, waarom antwoord je dan? Je slaat de plank totaal mis.

Ik spreek niet tegen dat Henk niet het recht heeft het platform te boycotten als hij dat wil. Dat moet hij zelf weten.

Waar ik toelichting op vraag is de enorm rare reden die hij er voor geeft. Zoals ik het lees vind hij het slecht dat een platform kijkt naar het gedrag van zijn leden binnen en buiten het platform. Ik zie dit juist als een goed iets en leg uit waarom ik dat vind. Ik vraag dus waarom hij iets goeds als slecht ziet...

Snap je het nu?
Ik bedoel ik weet niet wat de persoon heeft gedaan die uitgesloten is. Want er zit duidelijk een verhaal achter. Was dit een ISIS terrorist of was het iemand die het niet eens was met een corona maatregel? Zit een flink verschil in.

In het eerste geval zou ik het er ook mee eens zijn, in het tweede geval niet. Het hangt puur van het geval af.
Het museum is echt van grote toegevoegde waarde, het is een heel mooi overzicht van de jaren van de homecomputer, in de correcte setting. Ik vond het opvallend dat mijn hele computerhistorie daar gewoon te vinden is. En wat het helemaal speciaal maakt is dat het niet allemaal in klinische vitrines staat, maar gewoon lekker hands on weer eens Shadow of the Beast spelen.
Ik mag me voor 12 maanden trots eigenaar noemen van een Amiga 3000!
Jaarkaart gekocht, weet niet of ik überhaupt langs ga komen een keer, maar wil ze toch steunen.

Denk wel dat een gofundme ofzo meer op zou brengen, omdat je dan eenmalig wat groter bedrag kan doneren, zonder er maandelijks aan vast te zitten bij Patreon.

[Reactie gewijzigd door - peter - op 23 juli 2024 09:48]

GoFundMe (of soortgelijke initiatieven) hebben altijd zelf iets aan de strijkstok hangen. Begrijpelijk, maar het heeft geen toegevoegde waarde voor ons.
Wees vrij om eenmalig een bedrag te doneren via PayPal of IBAN NL51INGB0008302302 (BIC INGBNL2A) op naam van Stichting HomeComputerMuseum. Dan komt het goed terecht en hoeft er niks tegenover te staan of blijft er ergens iets hangen bij een extern bedrijf.
GoFundMe (of soortgelijke initiatieven) hebben altijd zelf iets aan de strijkstok hangen. Begrijpelijk, maar het heeft geen toegevoegde waarde voor ons.
Maar dat is met Patreon toch ook zo?

Maar ik stuur wel een donatie via PayPal (y)

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 09:48]

Klopt. Alleen Patreon is een maandelijkse kleine bijdrage in ruil dat ik een paar exclusieve items plaats op de site. Een GoFundMe is eenmalig.
Ah vandaar, ik heb beiden nooit gebruikt maar ik had van beiden wel gehoord, ik dacht dat ze vergelijkbaar waren. Ik ben geen fan van herhalende dingen dus ik heb een eenmalige paypal gestuurd.

Ik zou wel voor een jaarkaart gaan als ik in Nederland zou wonen maar dat is niet zo :)

Ik heb zelf ook bij een computermuseum geholpen als vrijwilliger (in Ierland). Tof dat je het doet en veel succes!
Accepteer je, naast financiën, ook nog oude pc’s? En games op floppy
Ja hoor, al kunnen we niet alles zomaar aannemen. Ik wil graag weten wat het is, makkelijkste om dan even te mailen of een DM :)
Tuurlijk, dat is meer dan logisch. Ik zal na de kerst even inventariseren wat ik nog heb aan spullen, wellicht wil je het hebben. Anders no worries
Wellicht een idee deze gegevens bovenin het artikel te zetten. Ik liep tegen hetzelfde aan, draag de stichting een warm hart toe maar wil vrijblijvend iets doen. Heb zojuist een kleine donatie over gemaakt. Als alle Tweakers dat doen dan moet 2022 geen probleem zijn voor dit mooie museum. :)
Done! Was ik namelijk ook al naar op zoek ;)

Ben er (nog) niet geweest, maar vind het idee van dit museum sympathiek en hoop er komend jaar eens langs te kunnen. :)
Anoniem: 459533 @WHiZZi17 december 2021 16:08
Ik ga wat overmaken naar je. Supermooi idee dat home computer museum!
Ik zie dit nu pas, maar ik zal maandag even bij ons bestuur binnenlopen. Ik vind dat wij als lokaal bedrijf toch echt wel op die pagina horen ;) hopelijk tot snel aan de koffietafel
Top een kleinigheid gedoneerd, veel succes!
Stomme vraag maar jullie zijn met de nieuwe strenge lockdown zeker ook gesloten? Ik zie geen melding op de site namelijk bij openingstijden of zo
Klopt, we zijn ook dicht. Ik heb die pagina nog niet aangepast, ga ik meteen doen :+
Dit. Zeker voor de tweakers hier is dit toch een echt een mooie plek. Een jaarlijkse donatie-actie zoals Wikipedia doet zie ik hier ook wel werken.

En wellicht kunnen DPG of Tweakers nog een aantal computers adopteren? Klik ik wel weer een keer extra op een banner.
Uiteraard ken ik de ins en outs niet, maar dat er kennelijk een huurverhoging in oktober heeft plaatsgevonden deed mijn wenkbrauwen wel fronsen...
Daar wil ik best verdere informatie over geven. Wij hebben het 1090m2 grote pand gehuurd vanaf februari 2020. Om de kosten te drukken hebben we grofweg 3/4 van het pand daadwerkelijk gehuurd voor een periode van 5 jaar en het restant (de volledige voorkant) was een anti-kraak constructie. Daarbij contractueel afgesproken dat als er een mogelijke huurder zich zou aanwenden voor het restant van het pand, wij de voorkeur zouden zijn als volledige huurder.

Begin 2021 kwam er, geheel onverwachts, iemand die interesse had in de voorkant om te huren. Aangezien we onze voorkant niet kwijt wilde hebben we moeten besluiten om het volledige pand te gaan huren. Financieel zouden we het net redden vanaf grofweg augustus. Omdat we onszelf als betrouwbare partner (en trouwe betaler) hebben laten zien (zelfs in de moeilijke corona tijd) zijn we tot de overeenkomst gekomen dat we vanaf oktober 2021 het volledige pand gaan huren (zonder anti-kraak deel) voor een periode van 10 jaar. En in oktober was het ook helemaal geen probleem.
Probleem of niet, een beetje sociale houding zou wel mogen gezien de tijd waarin we verkeren. Ik snap dat een verhuurder ook kosten heeft en ook rond moet komen, maar er is meer in het leven dan puur winstbejag. En als ik zo lees hebben jullie ook een sociale functie naast de directe museum functie.

Ik zeg niet dat ze alles gratis moeten geven, maar een beetje begrip of een overbruggingsperiode en dat soort dingen, moet gewoon kunnen in deze situatie. Gewoon even de aandacht voor de voorkant vergeten en jullie onder de anti kraak afspraak houden had ook gekund. Dat er interesse was voor de voorkant is een kanstreffer, had net zo goed niet kunnen gebeuren, dus verliezen ze daar ook weinig mee.
Nou, gezien wat het pand normaal had moeten opleveren en wat wij betalen, zijn ze zeer schappelijk. Ook doen ze erg veel voor ons, zo krijgen we begin volgend jaar gloednieuwe airco's. Niet omdat dat op papier gehuurd is door ons (wij huren het casco zogezegd) maar omdat er 2 van de 4 units defect zijn én > 20 jaar oud en het ons niet gaat lukken om even 4 nieuwe units op te (laten) hangen.

En tot nu toe hebben we altijd alles netjes betaald voor de huur, dus mochten we het echt niet kunnen betalen dan kunnen we waarschijnlijk nog aanspraak maken op een latere of uitgespreide betaling. Juist onze verhuurders stellen zich heel fijn op, maar het is een bedrijf en er hoort gewoon een betaling plaats te vinden. Voor niks gaat de zon op ;)
Je hebt gelijk natuurlijk. Voor niets gaat de zon op. En fijn om te horen dat het een prettige partij is. Ik wilde gewoon benadrukken dat ik persoonlijk vind dat waar mogelijk onder de huidige maatschappelijk omstandigheden waar jij niets aan kan doen bedrijven zich ook schappelijk naar elkaar moeten opstellen. Dus in het algemeen gezegd geen huurverhogingen e.d.

Jou comment heeft de situatie natuurlijk mooi uitgelegd. Ik denk echter ook dat sommige dingen genoeg maatschappelijke waarde hebben om niet aan winstbejag ten onder te moeten kunnen gaan. Onze (digitale) geschiedenis is daar 1 van.
Nou gelukkig maar dat er nog heeeel veel mensen op de wereld zijn die -niet- denken 'voor niks gaat de zon op' (nare en armoedige gedachte vind ik dat altijd) en gewoon doneren :)
Niet zo gek toch? Gebeurd wel vaker dat je als beginnend bedrijf of instelling voor de eerste maanden een lagere huur afspreekt dan de rest van het contract.
Uit het gelinkte artikel volgt dat ze sinds begin 2020 in het pand zitten, dus dat zou niet kunnen. Maar nogmaals, ik ken de ins en outs niet. De afgelopen tijd lees je meer verhalen over verhuurders die verhogingen doorvoeren alsof er geen corona is. Mocht dat hier ook het geval zijn dan vind ik het dieptriest. Te meer omdat het hier gaat om een non-profit instelling.
Ik begrijp je punt wel - maar heel veel 'huisjesbazen' hebben domweg dezelfde financiële problemen als de huurders. En heel eerlijk, het is (ook) niet de schuld van de verhuurders dat er Corona is en dat sommige huurders daardoor in zwaar weer terecht zijn gekomen.

Het feit dat de huurder een non-profit organisatie betreft is natuurlijk (ook) geen argument.
Maar die verhuurders moeten ook nadenken over de lange termijn. Je kan je huurder wel failliet laten gaan door gewoon je prijzen vast te houden, maar dan zit je snel genoeg zonder huurder en dus geen geld.
Verder is de huurprijs ook voor een deel gebasseerd op de commerciële waarde van het pand, daar zit ook de factor stand van de (plaatselijke) economie in. Nu alles op zijn gat ligt is er minder vraag naar nieuwe huurpanden, dus zou dat ook terug moeten komen in de huurprijs.
Behalve dat de waarde van panden te paard komt en te voet vertrekt, huurdalingen zijn vrijwel nergens een ding, huurbevriezingen zijn zelfs bijna ongehoord zeker nu de inflatie stijgt.
@WHiZZi misschien een idee om ook een soort go-fund-me op te zetten? Er zijn wellicht veel tweakers die het museum willen steunen maar geen 250 euro oer jaar willen of kunnen missen daarvoor.

Ik hoop dat je er komt in ieder geval, het museum lijkt me erg leuk en hoewel ik er nog niet geweest ben (want corona:/ ) staat het zeker nog op mijn bezoeklijstje..
De Patreon kan al vanaf $1/mnd, dat is sowieso laagdrempeliger :)
Ja maar dat is weer meteen per maand. Zit eigenlijk niet echt te wachten op abonnementen voor alles behalve het essentiële.

Wil met alle plezier een kleine eenmalige donatie doen zonder verdere verplichtingen, maar maandelijks liever niet.

@bzuidgeest
Dat kan, maar dan betaal ik voor producten welke ik eigenlijk niet echt nodig heb. Dan gaat er voor mijn gevoel een te groot deel niet naar het museum waaraan ik iets wilt geven maar naar de merchandise zelf.

@vgroenewold
Ik snap dat een terugkerende inkomstenbron fijner voor ze is hoor. Maar in dit geval wordt er aan de community gevraagd om steun, dan wil je zoveel mensen die iets willen geven bereiken lijkt me.
Bij mij is het met donaties/vrijwillige bijdrages eenmalig & vrijblijvend of anders liever niet. Dan kun je beter die optie wel aanbieden voor de mensen wie dat prefereren toch :P Geef nu ook regelmatig (jaarlijks) iets aan een wikipedia als er om gevraagd wordt, maar mochten ze ooit alleen automatische incasso's accepteren is het klaar.

Maar ik zie dat @WHiZZi inmiddels een rekeningnr. gepost heeft, maar eventjes wat over gemaakt zonet :)

[Reactie gewijzigd door !mark op 23 juli 2024 09:48]

Tsja dat is leuk natuurlijk, maar de reden dat er steeds meer abbonnementen zijn, is omdat ontwikkelaars en musea niet kunnen leven van eenmalige donaties. Tenzij die zo groot zijn dat dat niet meer uit maakt. Tweakers zou als bedrijf hier overigens ook prima een mooie donatie kunnen doen..
Tweakers sponsorde eigenlijk al een beetje door het af te huren voor de abodag begreep ik. Dat is tof van Tweakers. En ik hoop dat die door gaat als het weer kan! Ik kan er helaas niet bij zijn maar ik vind het wel een goede actie.
Dan is PayPal de manier denk ik.
Je kunt het voortbestaan van het museum als essentieel benoemen :) Maar als je eenmalig wil, koop dan de merchandise.
Je kunt na de eerste donatie via Patreon je betaling ook direct weer stopzetten. Het is geheel vrijblijvend.
Je kunt ook in 1 keer een jaardonatie doen op Patreon.
Ik kan het zo niet vinden op Patreon. Wellicht moet je eerst een account aanmaken. Kan ik met ideal betalen?
Daar was ik al, maar ik zie niet HOE je kan betalen. CC, ideal, enz..

Misschien moet ik mijn bril nog eens poetsen, dat kan ook :)
https://support.patreon.c...-patrons-payment-options-

Nieet heel makkelijk te vinden, maar is er wel. Geen iDeal, maar wel Sofort(Mollie) bedoeld voor enkele Europese landen.
Geen idee hoe goed/snel dat werkt, doe het zelf via Paypal.
Alle icoontjes van de ondersteunde betaalmethoden blijken helemaal links onderaan op de pagina in de zwarte footer te staan.
Bij mij gaan mijn Patreons via PayPal, automatisch.
Zonder account zie je inderdaad niks ..
Stem voor een GoFundMe. Wil prima 1x een bedrag doneren, maar niet maandelijks aan iets vast zitten. (Ook al snap ik dat dit eigenlijk fijner is voor het museum)

Edit: de jaarkaart kwam in de buurt van wat ik wilde doneren, dus die maar gekocht.

[Reactie gewijzigd door BytePhantomX op 23 juli 2024 09:48]

Ik zie dat er helaas geen tickets zonder datum verkocht worden, maar ergens komende 3 weken komen we als gezin langs :)
Het is niet noodzakelijk om tickets te reserveren en heel veel zin heeft het ook niet, we krijgen het geld pas als je daadwerkelijk bent geweest. :)
Misschien een idee om prepaid tickets te verkopen dan? Voor wat extra steun?
@WHiZZi Is dit niet een idee? :)

[Reactie gewijzigd door Falcon op 23 juli 2024 09:48]

@WHiZZi Vervelend om te horen en tegelijkertijd begrijpelijk dat het museum het lastig heeft. Veel succes en hopelijk dat er snel weer toekomstperspectief ontstaat! :)

@Xtuv
Voor 250 euro per jaar kunnen bedrijven vriend worden om het museum te steunen. Ze worden op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen, mogen het museum bezoeken en er kunnen speciale dagen met een persoonlijke rondleiding georganiseerd worden. Ook worden bedrijfslogo's vermeldt in het museum en op de website van het museum. Het bedrag is bovendien op te voeren als aftrekpost voor bedrijven, wegens de culturele ANBI-status.
Ik zou als Tweakers mij afzijdig houden van fiscale adviezen. Wellicht is het goed om uitsluitend te noemen dat er een ANBI status is. Een gift aan een Culturele ANBI leidt namelijk inderdaad tot extra aftrek. Maar wanneer je er dingen voor terugkrijgt (tegenprestatie), zou de Belastingdienst van mening kunnen zijn dat het geen gift meer is. Dus de dik-gedrukte stelling betwijfel ik ;)

[Reactie gewijzigd door Herman op 23 juli 2024 09:48]

Als jij een voetbalclub sponsort en in ruil daarvoor jou logo megw groot langs delijn staat is datnog gewoon aftrekbaar. Echter niet als gift, maar gewoon als bedrijfskosten catogerie marketing en reclames 😉
Goed punt, ik heb het verwijderd. Is aan de bedrijven individueel om uit te zoeken.
Een ANBI status is voor particulieren wel van belang natuurlijk.
En misschien uit quote van Herman ook maskeren of verwijderen…:-)
Dan moet hier de dikgedrukte tekst toch ook weg?
Net de Apple Lisa geadopteerd om dit instituut te behouden. Het zou jammer zijn als het museum en de goede initiatieven verdwijnen.

Voor 99 euro help je hen, dus adopteer ook een computer als je het kan missen zou ik zeggen.
Ik heb de Atari 1040 STFM geadopteerd. Dat was mijn eerste eigen computer, waarop ik destijds mijn proefschrift heb geschreven met (La)TeX en Metafont. Ongelofelijk dat dat kon met 1MB RAM en een harde schijf van 30MB ter grootte van 2 pizzadozen.
Mooi, al die nostalgie. Zeker het museum bezoeken, je waant je weer in de jaren 70/80/90.
Ik haal het er niet uit maar zijn jullie nou wel of niet geopend voor bezoek?
Ik zie wel openingstijden maar bij jaarkaart staat weer iets anders. Ik wil wel eens langskomen namelijk :)
Beetje steunen en wel eens leuk om te kijken naar mijn verleden. Jammer als je ziet hoe snel alles toen ging en langzaam alles nu gaat.

[Reactie gewijzigd door ErikRo op 23 juli 2024 09:48]

We zijn gewoon open, al is het nu tot 17:00. Tijdens de kerstdagen en op nieuwjaarsdag zijn we gesloten.

EDIT: Pagina aangepast, stond er inderdaad nog niet goed. Dank voor het melden!

[Reactie gewijzigd door WHiZZi op 23 juli 2024 09:48]

Ik vrees dat het er met de aankondigingen van vanavond niet gemakkelijker op gaat worden @WHiZZi . :(

Ik zal van de week ook eens kijken wat ik voor jullie kan doen. Ook mijn werkgever maar eens aanschrijven om jullie als goed doel te sponsoren.
De virtuele tour lijkt wel alsof ik me opeens in een computer winkel van de 90s bevind. Leuk!
Moet je er eens langsgaan ....
In het echt NOG betere beleving.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.