Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties
Bron: Nvidia, submitter: Gody

nVidia logo (45 pix)Nvidia heeft nieuwe stabiele GeForce-drivers uitgebracht. De drivers dragen versienummer 375.95 WHQL en zijn geschikt voor Windows Vista en hoger, met zoals gebruikelijk aparte downloads voor 32bit- en 64bit-omgevingen. De drivers kunnen worden gebruikt op alle kaarten uit de GeForce 400-series en nieuwer. De drivers bieden dezelfde verbeteringen als versie 375.86, maar moeten daarnaast de prestatieproblemen verhelpen waar diverse kaarten uit de GTX 10-serie last van hadden.

Windows 10 Fixed Issues
  • [GP107 PG210 SKU 0000] Memory overclocking does not go beyond 4004 MHz. [200229739]
  • [375.86, Pascal] Users report video memory stuck at 810 MHz. [1841872]
Windows 8.1/Windows 8/Windows 7 Fixed Issues
  • [375.86, Pascal] Users report video memory stuck at 810 MHz. [1841872]

GeForce GTX 1080

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

Ik lees dat video's afspelen in de Chrome browser nog steeds niet helemaal perfect gaat. (artifacts enz.)
Ik had hier ook al last van met mijn GTX970 op de vorige drivers, en waarschijnlijk dus met deze driver ook nog niet opgelost.
Ik blijf dus nog even op versie 373.06 draaien.
Ik heb ook een gtx 970 en mijn problemen in Chrome zijn nu opgelost. Youtube deed het altijd al goed maar gifjes gaven artifacts. Je kan het sowieso tijdelijk oplossen door hardware acceleratie in Chrome uit te schakelen.
of permanent door het uit te laten staan.. Je merkt het toch niet of ie aan of uit staat.
Is dat zo? Scrollen lange, ingewikkelde pagina's met veel html5-elementen niet vloeiender met acceleratie aan of zo?
Nee het heeft nut als je een youtube video in 4k aan het bekijken bent, dan ga je merken dat de CPU het niet meer aankan.
Ik merk wel vaker dat mijn processor moeite heeft met webpagina's, vooral in Firefox piekt hij regelmatig. Youtube en Twitter vindt hij niet leuk. Maar het is ook een tweekernig exemplaar met drie gigaherz uit 2008.
Zijn dat dus driver problemen!? Ik heb sinds mijn GTX1070 het probleem dat een tweede youtube stream (als er dus al 1 speelt) altijd artifacts heeft, e.d. Ik zal ook eens mijn driver downgraden en kijken of dat het oplost!
chrome settings, advanced settings, vinkje hardware acceleration uitzetten.
Thanks, dit werkte inderdaad!
Hier lijkt dat niet te werken helaas
Hier ook problemen mee. Was weer terug naar de .70 versie gegaan, maar die lijkt er ook nog last van te hebben. Ben nu nog op zoek naar een driver die daar geen problemen mee heeft, want momenteel heb ik niet zo'n drang om te updaten omdat de games bij mij al prima draaien (met de 970 dus).

Ik blijf het bij dit soort zaken altijd jammer vinden dat er geen fallback mogelijk is binnen de driver. Dat je dus niet alles opnieuw hoeft te installeren, maar alleen een andere driverversie hoeft te selecteren en opnieuw op te starten. Soort backup dus.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 20 november 2016 12:41]

Ik heb hier totaal geen last van? De driver die dat had moeten oplossen heeft het voor mij ook opgelost(DDU uninstall en dan fresh driver install) ik zit op Windows 10

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 20 november 2016 17:41]

Ik had dit probleem ook, toevallig vorige week windows opnieuw geinstalleerd (kale nieuwe installatie) en nu is het ineens weg, terwijl ik nog dezelfde drivers gebruik als daarvoor...
Bij mijn phoenix 1080GLH is het probleem met de max memoryclock van 810mhz opgelost. Helaas heeft deze driver net als de vorige wel last van flickering van bepaalde textures in BF1 waarbij Directx 12 is ingeschakeld.

[Reactie gewijzigd door mcsluis op 20 november 2016 11:28]

Gelukkig is er nog steeds geen reden om DX12 te activeren in BF1 dus kun je prima met DX11 spelen.
(Performance is lager in DX12 dan DX11)
- knip -
http://www.guru3d.com/art...s_benchmark_review,7.html
http://www.gamersnexus.ne...rd-benchmark-dx11-vs-dx12
https://nl.hardware.info/...videokaarten-dx11-vs-dx12

Admin-edit:Opmerkingen over moderaties horen thuis in Frontpagemoderatie.

[Reactie gewijzigd door Bor op 20 november 2016 13:19]

Gelukkig is er nog steeds geen reden om DX12 te activeren in BF1 dus kun je prima met DX11 spelen.
Dat is niet waar. Zelfs het spe zelf geeft aan bij het activeren van DX12 -> Using the DirectX API can offer significant performance increase on some systems.

Het hangt natuurlijk van de GPU en het systeem af of dit bij jouw ook het geval is.

Ik heb met deze driver versie in ieder geval geen issues in BF1.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik had last van lage FPSbij bf1. Of ik dan op low of ultra speelde, het maakte niks uit. Totdat ik van dx12 naar dx11 ging. Ik kon opeens zonder lag met bijna alle instellingen op ultra spelen!
Ik gebruik trouwens de R9 290 van AMD, i.c.m. de core i5-4690 van intel.
> Dat is niet waar. Zelfs het spe zelf geeft aan bij het activeren van DX12 -> Using the DirectX API can offer significant performance increase on some systems.

Wat het spel zegt en wat het doet zijn twee heel verschillende dingen.
Het spel geeft de theorie aan, maar dat betekend niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Een wereld van verschil. Zeker als een game meerdere DX-API's ondersteund, zie je dat de nieuwere versie weinig verschil in performance of grafische pracht en praal teweeg brengt. Dat komt (in dit geval) als games enkel ontwikkeld zijn voor DX12, dat was vroeger al zo, van DX7 -> DX8, van DX8 -> DX9, DX9 -> DX10, DX10 -> DX11, DX11 -> DX12, dus ik zie even niet waarom dat nu opeens anders zou zijn.

En los daarvan, dat de game het 'zelfs aangeeft' zegt natuurlijk nog niets, hence de linkjes van Unfor die het tegendeel aantonen.
In theorie zou het inderdaad zo moeten zijn, en op bepaalde AMD GPU's is de performance gelijk aan DX11, maar op Nvidia systemen is de performance lager op DX12 dan DX11.
Waarom ik dan als offtopic/irrelevant gemod word snap ik niet, want een ieder die enigzins in de materie zit die weet dat ik de waarheid spreek.

http://www.guru3d.com/art...s_benchmark_review,7.html
http://www.gamersnexus.ne...rd-benchmark-dx11-vs-dx12
https://nl.hardware.info/...videokaarten-dx11-vs-dx12
https://www.hardwareunbox...tested-at-1080p-1440p-4k/
http://www.pcgameshardwar...-Test-Benchmarks-1210394/
http://www.techspot.com/r...d-1-benchmarks/page5.html
http://www.hardfolding.co...x12_performance_preview/6

Kan iemand mij aub uitleggen waarom ook deze post irrelevant is jongens? Ik zie de downmods maar ik leg alleen de feiten op tafel.

Admin-edit:Opmerkingen over moderaties horen thuis in Frontpagemoderatie.

[Reactie gewijzigd door Bor op 20 november 2016 13:59]

Via de links van o.a. hardware info zie ik gewoon performance increase gemeld van 14,8% op ultra hd :?

Inmiddels geeft Geforce Experience de update ook aan als valide wanneer je de hotfix van onlangs hebt ge´nstalleerd. Top. Deze versie lijkt het performance probleem net als de hotfix op te lossen op 1060 en 1070 kaarten.
Zoals ik eerder al zeg, op AMD kaarten is er soms inderdaad een positief verschil te merken.
Lees aub de materie voor je mij downmod.

Toegevoegd aan deze post omdat ik mijn eerste post niet meer kan wijzigen door mod-edits:
Should you play BF1 in DX11 or DX12?

One of the questions we wanted to ask, and answer, is if you should play BF1 in DX11 or DX12 for the best gameplay experience?

We have discovered that BF1 is highly optimized and runs well in DX11. Performance is very good on an AMD Radeon RX 480 and NVIDIA GeForce GTX 1060 in DX11. We can run the campaign mode at 1440p with the highest possible in-game settings on both video card and still average above 60 FPS. At 1080p performance is well into the 90’s to 100’s, which is incredible. However, you must use DX11 to experience this bliss in gaming performance.

When switched to DX12, BF1 falls flat on its face. There is no performance improvement, and there are no visual quality improvements. In fact, there is a negative return on framerate. On both the AMD Radeon RX 480 and NVIDIA GeForce GTX 1060 the framerates go south and provide worse performance while gaming, at 1080p and 1440p.

It was clear though that the GeForce GTX 1060 took a greater hit in performance running DX12 versus DX11. The AMD Radeon RX 480 took a lesser hit in performance, though it was still slower in DX12.

Note that this is all with the latest drivers as well. We are using the AMD Crimson Edition 16.10.2 Hotfix driver and the NVIDIA GeForce 375.63 driver, both newly released for this game.

DX12 introduces a stutter in BF1 on both video cards. We found it incredibly noticeable during mission load, and multiplayer map load. For the first 15 seconds of loading a new map or multiplayer map there would be random noticeable stutter. Then there would be random stutter as you played, especially more noticeable in multiplayer maps. DX11 was butter smooth with no issues on either video card in multiplayer.

Therefore, the answer to our question right now is simple; run BF1 in DX11. There is no reason to run BF1 in DX12, unless you just like to punish yourself. Both the Radeon RX 480 and GeForce GTX 1060 will be better off in DX11 in multiple ways.

Maybe a patch will come in the future that helps DX12, or new drivers, we can only hope and be on the lookout for such things.

[Reactie gewijzigd door unfor op 20 november 2016 14:37]

Volgens mij vergeet je dat DX12 nog heel wat andere dingen doet dan "frame-rate". 8)7
Ok, dan mag jij gaan uitleggen wat voor voordelen DX12 zoal heeft in BF1. :)
Succes er mee, want die voordelen zijn er op dit moment niet.
De nadelen zijn bekend: Haperingen en lagere FPS, nu de voordelen nog aub.

[Reactie gewijzigd door unfor op 20 november 2016 23:08]

Had de oude driver dat ook?
Ben nu namelijk een beetje afwachtend met het updaten van de driver nu alles goed werkt met de oudere driver. Heb alleen nog geen BF1.
Ik had ook een probleem met de textures in BF1. Ik had ergens gelezen dat het een probleem was met de ingame antroscopic filtering. Bij mij ging het probleem weg toen ik antroscopic filtering op 16x zette in nvidia control panel.
Geforce Experience ziet deze driver op dit moment niet als update wanneer je de onlangs uitgegeven hotfix hebt geinstalleerd lijkt het. Handmatig updaten gaat wel goed.
Ik moest eerst de vorige installeren en toen kwam de 375.95 er meteen achter aan.
Ik heb sinds de installatie van de nieuwe Geforce Experience geen driver updates meer gezien. Heb alle updates sinds handmatig moeten installeren.
Zit nu nog op 375.70 en hij zegt dat ik up-to-date ben...
Die Geforce Experience vraagt ineens om in te loggen, bv social media. Waar is dat in hemelsnaam goed voor? En dan bedoel ik vooral het verplichten om in te loggen om je profielen te kunnen gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 23 november 2016 19:27]

Wie niet de telemetry-gathering wil. Pak eerst de setup uit en verwijder de mappen van Geforce Experience en NVtelemetry en dan pas installeren
Je kunt er in de installatie ook gewoon voor kiezen on GeForce Experience niet te installeren, maybe makkelijker....
Eh, Telemetry word zonder GeForce Experience ook gewoon ge´nstalleerd maar kun je alsnog disablen.


http://www.majorgeeks.com...es_how_to_disable_it.html
Heb het uitgeschakeld, telemetry was het enige wat ik had.
Nice, heb ze zelf ook maar uitgeschakeld maar dat is eerder omdat ik zoveel mogelijk resources beschikbaar wil stellen aan applicaties, en niet echt dat ik parano´de word van de verzonden data.

Ik weet ook pittig zeker dat dit is ingesteld door Nvidia om meer inzicht te krijgen in crashes aangezien ze de laatste tijd veel shitstorms over zich heen hebben gekregen door de problemen die de drivers tegenwoordig veroorzaken.

Driver loopt trouwens als een zonnetje, ben erg tevreden. :)
Niet echt gezien het dan nog gewoon aanstaat
Wat doet NVtelemetry dan? Is dat niet iets anoniems om crashes mee te onderzoeken?
http://www.pcgamer.com/nv...tor-is-not-spying-on-you/

word hier onder andere netjes uitgelegd. Het is basic data verzamelen van hardware en software (games/drivers). Niet zo heel erg maar is het echt nodig
Met deze driver loopt alles soepeltjes met mijn Gigabyte GTX1070 G1Gaming. Geen last van flickering of iets dergelijks in BF1 of SW Battlefront. Ik had ook niet een update naar de vorige slechte drivers gedaan maar even gewacht tot deze nieuwe uit kwamen. No problemo dus.
thnx, daar gaan we dan op hoop van zege :) - GTX 1070 (Zotac)
hier goed gegaan, R6 siege ff opgestart en een potje gespeeld. zag er goed uit.
ik draai zelf op 120 Hz dus over problemen die zich voordoen bij 120Hz+ kan ik niets zeggen.

[Reactie gewijzigd door Kenpachi1337 op 20 november 2016 13:23]

Ik las al op het GeForce forum dat er veel problemen waren. Vooral de beeld fikker(boven de 120Hz), die vele gewoon op de desktop ervaren, lijkt men er bij het driver team maar lastig uit te krijgen. Er werden al door nvidia suggesties gedaan om 'maximum performance' te enablen en gezien sommigen last hadden van een memory clock die bleef hangen in de daarop volgende drivers, lijkt het erop dat ze het bij nV ook bij de drivers het in die hoek van clock wisselingen zoeken. Het leek er overigens op dat alleen kaarten die van de fabriek een overclock meekregen daar last van hadden. Nu vraag ik me dan af, als het straks 'opgelost' is, of de kaartjes nog steeds zo'n geweldig idle verbruik hebben, iets waar ze toch ook wel bekend om staan. Iets wat ik persoonlijk ook best belangrijk vind voor die momenten dat ik even niet aan het gamen ben, maar andere taken op de pc uitvoer, wat ook best langdurig en veel gebeurd. Ik vindt het fijn om me op zo'n moment om m'n bezigheden te concentreren zonder door luidruchtig fangeluid 'gestoord' te worden omdat er ergens een te hoge clock wordt aangehouden die op zijn beurt de warmte hoger houd dan normaal.
Ben alvast benieuwd naar nieuwe driver vergelijkende reviews die ook verbruik, temperatuur en dB in hun statistieken hebben.

[Reactie gewijzigd door _XipHiaS_ op 20 november 2016 12:16]

Ik heb tot de driver update van gister (clean install) geen problemen gehad met bf1, nu ineens om de 5 seconden een freeze van een halve seconde of soms langer. Gtx750 ti overclocked. Alles behalve mesh op low.

Geen idee waar het aan ligt.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True