Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 12 reacties
Bron: Warzone 2100 Resurrection

Warzone 2100 is een rts -game die vergelijkbaar is met onder andere Earth 2150. Het werd oorspronkelijk ontwikkeld door Pumpkin Studios en in 1999 door Eidos Interactive voor zowel de pc als de Playstation uitgeven. Eidos heeft eind 2004 de broncode van Warzone 2100 onder de GNU General Public License vrijgegeven waarna het Warzone 2100 Resurrection Project werd gestart. De ontwikkelaars hiervan hebben inmiddels vele veranderingen en verbeteringen in het originele spel doorgevoerd. Versie 2.1.0 van Warzone 2100 is sinds kort beschikbaar en voorzien van de volgende aankondiging:

Hi all,

After a lengthy release cycle, we now have a new stable release. It took slightly longer than initially planned for but it's finally there: Warzone 2100 2.1.

This release adds very little to RC 2. This is intended because RC stands for release candidate and thus is intended to become the release itself.

The short list (so short that it isn't even a real list) of changes since RC 2:
  • Fix a bug that caused the number of assigned units to a structure to be displayed wrongly (ticket:90)
For the full list of changes, see the change log.

Known Issues:

The known issues from RC 2 remain. In addition we now know of an additional issue, which is the first one in the following list. The full list of known issues:
  • Switching languages through the menu, on Mac OSX can cause crashes (ticket:170).
  • Save games from the 2.0 series can not be loaded with this version. (NOTE: We do not intend to "fix" this, as we are breaking compatibility with the previous save game format.)
  • The multi player code has been improved since beta 2, but running out of sync is still possible.
  • The game in general still aborts quite often in debug builds due to failed assertions.
  • Save games from 2.1 beta 4 (that, and only that version), can not be loaded with this version. (NOTE: We cannot fix this because the beta 4 save games miss information we need.)
Best regards,
The Warzone 2100 Resurrection ProjectWarzone 2100 Warzone 2100 Warzone 2100
Versienummer:2.1.0
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows NT, Windows 2000, Linux, Windows XP, macOS, Windows Vista
Website:Warzone 2100 Resurrection
Download:http://wz2100.net/download
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (12)

Gratis games ben ik altijd voor te vinden.

Zelf speel ik al tijden Nexuiz, een open source FPS die gebasseerd is op de goede oude Quake 1 engine.
Hier heb ik goed herinneringen aan, dit was zijn tijd ver vooruit met al mooie 3D graphics, ik weet nog niet dat het unlocken & researchen van tech ook zeer leuk geintegreerd was en dat het spel toch ook best moeilijk was.
Hier heb ik goed herinneringen aan, dit was zijn tijd ver vooruit met al mooie 3D graphics, ik weet nog niet dat het unlocken & researchen van tech ook zeer leuk geintegreerd was en dat het spel toch ook best moeilijk was.
Als je dat nog niet weet, hoe kan je het dan al wel vertellen :P
Zeker een game waar huidige games nog iets van kunnen leren.. de combinatie mogelijkheden van wapens, bodies en wielen zijn eindeloos wat het altijd tot een verassing maakt wat de tegenstander in elkaar gezet heeft en wat jij hebt gefabriceerd.
Kan ik je gelijkt in geven, niet dat ik het ooit gespeeld heb... Bijvoorbeeld een spel als Age of Empires 2 mogen ze van mij ook wel open source maken! Zoveel bug's en dingen wat nog wel beter kan (bijv screen resolutie, groeperingen van legers en mss een toevoeging voor het multiple maken van mannetjes als je 4 barracks aan klikt ;)
Veel tijd in dit spel gestoken maar het is ook soms echt moeilijk
Ik schrok me net een bult, de installer is maar 42MB.
Iets wat we de dag van vandaag niet meer veel tegen komen.
Wel mooi dat het crossplatfrom is Windows/Linux/Mac en zo weinig resources vraagt :)

Warzone 2100 system requirements
Pentium 166 MHz or better
Windows 95
16 MB RAM
4x or better CD-ROM drive
100 percent Sound Blaster compatible
Direct3D, 3dfx, and software rendering
Mouse and keyboard
De installer zelf is idd slechts 42 MB, maar daar moet je toch aan toevoegen dat er tijdens de installatie ook nog 62.3 MB aan .wz audio bestanden automatisch worden gedownd. Kan handig zijn om te weten, vooral voor de enkelingen zonder breedband aansluiting...
Ene kant wel leuk zo'n opensource spel maar de graphics en de GUI (wat ik zie op de screenshots) zijn ook om te huilen eigenlijk, ik zeg niks over de gameplay want ik heb het spel zelf nog niet gespeeld.

Maar zelfs ook al maak je dit spel in je vrije tijd, mensen, steek alsjeblieft wat meer tijd in de graphics!

Zie dit voorbeeld: http://www.winmatrix.com/forums/index.php?showtopic=13647
Daar wordt het spel alleen maar zwaarder van. Als een game goed in elkaar zit maken de graphics een stuk minder uit. Helemaal bij een RTS.
Gameplay gaat boven de graphics. Maar ja, de huidige stroming gamertjes zijn van die graphichoeren en kijken enkel maar naar hoe een spel eruit ziet en niet meer hoe het speelt. Vandaar dat er doorgaans ook enkel gelikte games uitkomen met een beroerde gameplay. Zonder goede gameplay is voor mij de lol er snel af.
Draait prima op Aspire One 110
Voor de Linpus gebruikers van deze toy; je kan hem zo toevoegen middels "add remove software" in het "advanced desktop menu"

in graphics "shadows" off zetten helpt je fps wel enorm

@hierboven Phas0r
Check je link nog eens:
"the picture of timbertide is a fake. IPB Image"
"those are not real-time rendered."
"some of the 'OpenGL' shots are prerenders from 3DS MAX"
het lijkt er sterk op dat je appels met peren aan het vergelijken bent want de screenies van Warzone zijn wel degelijk real time. Blijkbaar heb je nooit het origineel gezien uit 1999 want dan had je zo gezien dat de ontwikkelaars wel degelijk het nodige verbeterd hebben aan de graphics.

Ben het helemaal eens met MsG;
"Daar wordt het spel alleen maar zwaarder van. Als een game goed in elkaar zit maken de graphics een stuk minder uit. Helemaal bij een RTS."

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True