Door , , reacties: 195, views: 79.876 •

Zombies: nieuwe map en modus

Behalve de multiplayer-maps biedt de Revolution-dlc ook nog een nieuw wapen en vernieuwingen in de Zombies-modus. Dat begint met een nieuwe map, waarbij de actie zich boven op Japanse wolkenkrabbers afspeelt. De map heeft de toepasselijke naam 'Die Rise' meegekregen en hij doet zijn naam eer aan. In de paar potjes die we speelden hebben we lang niet alle ins en outs van de map ontdekt, maar je leert er wel heel snel om goed bij elkaar te blijven. Nog meer dan op de al bestaande maps kun je van je medespelers afgescheiden raken, omdat er veel punten zijn vanwaar je niet meer terug kunt naar eerdere gebieden.

Hoogteverschil

Dat komt bijvoorbeeld door hoogteverschillen. Je kunt ergens een sprong maken naar een naastgelegen flatgebouw. Dat is leuk bedacht, maar onhandig als jij al aan de overkant bent, maar je drie teamleden niet. Als die drie dan ten prooi vallen aan zombies kun jij ze met geen mogelijkheid meer bereiken en is het potje dus afgelopen...

Black Ops II Map pack

Turned

Interessanter dan Die Rise vonden we de nieuwe Zombies-spelmodus die Revolution toevoegt aan Black Ops II. In 'Turned' krijgen spelers namelijk voor het eerst kans om zelf als Zombie te spelen. Bij onze test speelden we het spel met vier spelers. Drie daarvan zijn zombies, en een persoon is een mens. Het spel spreekt dan voor zich. De zombies moeten jagen op de speler die als mens speelt, en de zombie die daar in slaagt wordt zelf mens. De winnaar is de speler met de meeste punten, ongeacht of die nu verzameld zijn met kills als mens of als zombie.

Als er bij uitstek een woord is om Turned te omschrijven, dan is het waarschijlijk 'frantic'. De zombies zijn pijlsnel en rennen als maniakken in het rond, wat het soms best lastig maakt ze neer te schieten. Lukt dat wel, dan scoor je daar natuurlijk punten mee. Afhankelijk van de spelmodus kan een kill ook een nieuw wapen opleveren, zoals dat werkt met Gun Game. Er is echter ook een variant waarin je alleen met een shotgun speelt.

Nieuw wapen

Over wapens gesproken: er is dus ook een nieuw wapen, de Peacekeeper. In zijn statistieken houdt hij het midden tussen een assault rifle en een submachinegun. Kort gezegd combineert de Peacekeeper de kracht van een assault rifle met het lichte gewicht - en dus de snelheid - van een smg. Het bereik en de nauwkeurigheid van het wapen zijn in orde, maar niet overdreven goed. Anders zou het wapen immers behoorlijk overpowered zijn geweest.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung