Door , , reacties: 132, views: 167.299 •

Tanks verzamelen en upgraden

Het opbouwen van je collectie en het verbeteren van je tanks is 'een spel rond het spel zelf' en begint wanneer je World of Tanks voor het eerst start en je eerste tank kiest. Met een beetje mazzel maak je gebruik van een promotie, waardoor je gratis een betere tank krijgt dan de standaard 'Tier I'-voertuigen waarmee je normaal begint. Er zijn in totaal tien Tiers, waarbij de hoogste categorie, Tier X, uiteraard de sterkste tanks heeft. Het aardige is trouwens dat je de tanks uit Tier IX en X alleen in-game kunt verdienen, ze zijn niet te koop. Dat zorgt ervoor dat mensen die geld in het spel investeren niet zomaar ineens in de allerbeste tanks kunnen stappen.

Veel spelen om verder te komen

Ook zij zullen dus daadwerkelijk veel moeten spelen om hogerop te komen, en moeten wachten op de ontwikkeling van bepaalde technologiën die zij graag in hun tanks willen gebruiken. Je voelt hier de diepgang van World of Tanks al een beetje aankomen. Het succes dat je in het spel hebt wordt namelijk door allerlei factoren bepaald, en voor nieuwkomers is het gemakkelijk om door de bomen het bos even niet meer te zien.

World of Tanks

Allereerst heb je niet alleen de Tiers, maar ook verschillende klassen tanks. Er zijn lichte tanks die het moeten hebben van hun snelheid, er zijn zware tanks die gokken op brute kracht, maar ook varianten die leunen op zware bepantsering en wat minder vuurkracht. En dan heb je ook nog artillerievoertuigen die vijandelijke tanks van afstand onder vuur kunnen nemen. Kortom: de keuze voor een bepaalde tank bepaalt voor een groot gedeelte hoe je moet spelen om succesvol te zijn.

Upgrades

Die tanks zijn dan nog eens uit te breiden met allerlei onderdelen die de prestaties op verschillende manieren kunnen verbeteren. Denk daarbij aan een betere verrekijker, waardoor je vijanden misschien eerder ziet dan zij jou. Of een camouflagenet, waardoor je zichtbaarheid met 25 procent wordt verminderd. Ervaren spelers hebben hun setup compleet uitgebalanceerd per type tank, of zelfs per afzonderlijke tank. Om dit helemaal onder de knie te krijgen, zul je veel van tanks af moeten weten of gewoon heel veel moeten testen en uitproberen.

World of Tanks

De laatste valkuil is dan nog de bemanning. Natuurlijk: jij bestuurt je eigen tank in het spel, maar een goede bemanning vergemakkelijkt het spel behoorlijk. Vakmannen herladen je kanon bijvoorbeeld veel sneller dan ongetrainde soldaten. Hoe zinvol is het om een sterke tank met bruikbare extra onderdelen te hebben als je bemanning er aan de binnenkant een potje van maakt omdat ze nog niet goed genoeg zijn? Kortom: ook hier besteedt de succesvolle World of Tanks-speler aandacht aan.

Ervaring sparen of geld besteden?

Nieuwe tanks, onderdelen en niveaus voor je bemanning speel je vrij door in-game geld te verzamelen. Dat in-game geld kun je krijgen door bergen ervaringspunten te verzamelen of door echt geld in het spel te steken, middels de bekende 'microtransacties'. In plaats van dat je dan ervaringspunten inzet voor in-game geld, koop je dat geld direct met je eigen centen. Daarnaast is er nog de optie om een 'premium account' aan te schaffen. Dat levert je niet direct gratis upgrades op, maar zorgt er wel voor dat je sneller ervaringspunten verzamelt in het spel, waardoor de ontwikkeling van je tanks dus sneller verloopt.

Populaire gebruikersreviews

Meer gebruikersreviews over deWorld of Tanks, PC

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets