Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 64, views: 64.993 •

Voorlopige conclusie

De winterse strijd is daarmee een stuk interessanter dan die tijdens de andere seizoenen. Het is haast jammer dat de andere jaargetijden in het spel zijn opgenomen, want in de warmere maanden blijkt er niet zo heel veel anders dan in het eerste deel van CoH. Dat gevoel wordt versterkt doordat de game er niet zo heel veel beter uitziet dan het origineel. Ja, als je flink inzoomt zie je verschil, maar dat doe je in de praktijk zelden als je verwikkeld bent in een ijskoud potje multiplayer. Daarbij moet gezegd dat Relic nadrukkelijk vermeldt dat de versie die we voorgeschoteld kregen nog pre-bèta is en men dus nog niet klaar is met het sleutelen aan de game. Het uiterlijk kan nog opgepoetst worden en de aanwezige bugs kunnen nog worden verwijderd. Wij hopen dat Relic daarbij vooral aandacht besteedt aan de gebouwen die je neer kunt zetten, want die zijn in de huidige versie van de game wel heel erg saai. Bovendien is het vreemd dat de eenheden die je er kunt bouwen niet uit het gebouw tevoorschijn komen, maar vanaf de rand van de map aan komen lopen. In de huidige versie is Company of Heroes 2 onder winterse omstandigheden een waardig opvolger van het eerste deel. Tijdens de andere jaargetijden is er echter nog weinig meerwaarde, al wordt er door Relic dus nog volop aan de game gesleuteld.

Company of Heroes 2 Multiplayer

Titel Company of Heroes 2
Box Company of Heroes 2
Platform pc
Ontwikkelaar Relic Entertainment
Uitgever THQ
Releasedatum 2013

Company of Heroes 2Company of Heroes 2Company of Heroes 2Company of Heroes 2Company of Heroes 2Company of Heroes 2Company of Heroes 2Company of Heroes 2Company of Heroes 2Company of Heroes 2Company of Heroes 2Company of Heroes 2

Laagste prijzen voor Company of Heroes 2, PC:
+/-Shoplev.tijdPrijsTotaalPlaats
Score: 2.5Naxu (downloads) € 10,99€ 10,99Schiedam
Score: 3.5Gameshop Twente € 19,-€ 20,882 winkels
Score: 3.5Bol.com € 26,99€ 26,99Utrecht
Score: 3.5Media Markt € 26,99€ 26,99Rotterdam
Score: 3.5Saturn € 26,99€ 26,99Rotterdam


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+

Reacties (64)

Erg benieuw naar dit spel kan niet wachten
Ja ik ook !!! jammer dat die met dit weer niet uitkomt.
Erg jammer dat het nog even duurt voordat 'ie uit is, maar dit beloofd toch wel veel goeds!
Kan echt niet wachten :) Wat ik wel hoop is dat de random sneeuwstormen of aangekondigd worden van te voren zodat je er op kan voorbereiden, of dat het voor competetive potjes uitgeschakeld kan worden. Als dat niet gebeurt kan door pure pech je perfecte flank verpest worden, in plaats van door de speler, en dat kan grappig zijn in je LAN game, maar niet in automatch.

[Reactie gewijzigd door Frumbasjt op 12 december 2012 12:13]

Als dat niet gebeurt kan door pure pech je perfecte flank verpest worden, in plaats van door de speler, en dat kan grappig zijn in je LAN game, maar niet in automatch.
Snap je punt, maar als je het uitzet haalt dat meteen een nieuw deel van het spel onderuit
Het is toch juist realistisch als dat opeens kan gebeuren?
Interresante hands-on,
Ik speel zelf ook de (stresstest)alpha en het is erg interresant,
De LoS is ook er goed uitgewerkt, soms nog wel eens schrikwekkend :)
In de sneeuw spelen is erg wennen, het is vooral heel voorzichtig spelen.

De graphics ziet er ook goed uit, in mijn opzicht beter dan dat mensen hadden verwacht.
Maar ik mag niet te veel zeggen i.v.m. NDA.

Speel ook nog steeds deel 1 en ik ga deze ook zeker weten kopen. :9~

[Reactie gewijzigd door Hendriksie op 12 december 2012 12:22]

Ziet er weer goed uit. Ben benieuwd naar de truesight hoe die effectief met het weer in werking zal gaan.
Dat ie maar snel uitkomt .
http://beta.companyofheroes.com/

Ik heb hier Alpha acces gekregen 2 dagen terug. Moest wel een NDA "tekenen"
Vraagje

Stond er bij jou ook dat er geen keys meer available waren maar dat ze je een bericht zouden sturen als ze weer beschikbaar waren?
helaas zijn nu alle keys vergeven :O. had me graag in willen schrijven. ziet er iig goed uit.
Tjah nu moeten we wachten tot nieuwe keys. of je moet CoH 2 pre-orderen:
Base Offer

Guaranteed Beta Access, when it is available on Steam*

*This offer is separate from the rewards offer below and will be available to all customers who pre-purchase on Steam.
Heb ik ook gedaan alleen.. ik zag het pas na 12u dat het was gepost het voorbij komen en al de keys waren al vergeven... zucht achja heb de digital collectors edi op steam gepreordert dus heb zowiezo begin 2013 de beta :)
Als ik het zo lees, klinkt het alsof je bij een opgelopen achterstand (een snelle tank, die door het ijs zakt; een ambush van je tegenstander die je even niet aan zag komen; en natuurlijk een achterstand in punten omdat je tegenstander toch net even iets vlotter was met die vlaggen te veroveren) die nauwelijks meer in kan halen. Bij CoH deel 1 was dat goed mogelijk, juist omdat je tegenstander nooit alle vlaggen even goed kon verdedigen. Met een aantal goed geplaatste aanvallen kon je het punten aantal niet al te ingewikkeld weer in evenwicht brengen, eveneens de resourcepunten, afhankelijk van welk type match je speelt. Nu zijn er allerlei voordelen te behalen puur met het voor staan met punten (Generaals vrijspelen, je tegenstander kan nauwelijks units bouwen)... Misschien valt 't allemaal erg mee, maar zo lees ik de review eigenlijk wel. Iemand een andere mening toegedaan? (uiteraard, maar toch :))
Ik denk dat juist die verschillen in het process van een pre-beta tot een volledige versie nog makkelijk kunnen worden goedgemaakt. Ik snap dat ze minder control points willen, omdat veel cp's niet zozeer tactiek maar meer micro-management beloont. De balans vinden is een kwestie van playtesten.
Heb je de vorige delen nog niet? Dan voor 1$: http://www.humblebundle.com/
Inderdaad. De Humble Bundle is een leuke deal. Ik zou iets meer dan 1$ betalen aangezien het toch ook voor het goede doel is, maar voor weinig heb je een pretpakket aan games. Leuk om te hebben, maar anders leuk om weg te geven als steam gift :) In ieder geval heb ik nog wel wat CoH te spelen.
Jammer dat het aanbod al niet meer geldig is...

Maar koopjesjagers niet getreurd, met regelmaat (al zeker vier keer dit jaar, telkens kort na wat nieuws over CoH2) is CoH op Steam te koop geweest met 75% korting. Iets meer dan $1, maar evengoed een koopje. Je kan dus werkelijk wachten op de volgende keer.

En ja, dat is het waard, want CoH is gewoon de shit. Ik denk eigenlijk niet dat het tweede deel het eerste deel compeleet irrelevant gaat maken. Het gaat beter worden op wat kleine puntjes, met name true sight en het weglaten van cloaking ability (het grootste 'probleem' met deel 1 op dit moment), maar ik verwacht niet dat dat het spel overweldigend beter maakt.
Is cloaking echt zo'n probleem? Snap dat niet helemaal -- zelf nooit zo ervaren in ieder geval. Maar ja het is soms wel een beetje absurde situatie wanneer ieder een sniper heeft en weet van de ander, dan kan geen van de twee schieten zonder een groot risico lopen zijn sniper te verliezen. Bedoel je dat? Of ook het antipanzerwagengeschut van Wehrmacht?

Maarja, cloak is inderdaad niet realistisch. True sight is veel natuurlijker inderdaad, en daarmee kun je cloak een beetje vervangen. Ik ben benieuwd.
Om te beginnen vind ik true-sight zeker en beter mechanisme voor stealth, en ik denk niet dat CoH slechter/armer was geweest zonder cloaken (of alleen met het fallshirmjaeger-/hellhoundtype cloak), maar vooral minder frustrerend. Dat cloaken onrealistisch is kan me ook niet veel schelen: gameplay>realisme.

Nee, het probleem voor mij zit vooral in sommige specifieke situaties die ontstaan door het te makkelijk kunnen (her)cloaken/gecloakt blijven, zelfs zonder cover:
  • 3 squads Stormtroopers die ongezien over een open veld een bunker/linie kunnen benaderen, minimaal 6 schreckschoten kunnen lossen en vervolgens vaak zonder al te veel verliezen weer kunnen terugtrekken. Zeer frustrerend, maar tot daar aan toe. Eerlijkgezegd niet eens te geonbalanceerd.
  • Sniper blobs die hele squads in één keer kunnen uitschakelen en eigenlijk alleen goed kunnen worden tegengegaan met artillerie met heel veel mazzel.
  • De enkele sniper waarvan je weet dat, en wáár je tegenstander hem heeft, maar de countersnipe lukt keer op keer maar niet omdat jouw sniper maar niet wil schieten voor het doelwit weer cloakt.
Is het echt overpowered? Nee, dat denk ik niet. Maar CoH is in de loop der jaren zo goed gebalanceerd dat de minst gebalanceerde mechanismen/units er bovenuit zullen steken. Dat is wat mij betreft de cloak-ability. Oh, en Pantzer Battle Group mag wel wat fuel kosten (150 ofzo). En de staghound mag misschien ook wel een nerfje op zijn received damage krijgen, die autotjes zijn soms sterker dan tanks Oja, en drie tanks die moeten vluchten voor een squadje met een pantzerschreck is ook een beetje raar. :)

Ik denk dat het wel getweaked kan worden zonder het cloaken als mechanisme eruit te halen:
  • Laat meer units (emplacements, infanterie) in staat zijn om cloakers vanaf een grotere afstand (soms) te spotten, en niet alleen jeeps/bikes/schwimms/kettens. Die zijn te zwak in de late game.
  • Laat er atijd een kans bestaan dat een gecloakte unit wordt gespot als hij zich uit cover begeeft.
  • Maak de kans op spotten groter als er meer gecloakte friendly troepen in de buurt zijn, zodat groepen cloakers wat kwetsbaarder zijn.
  • Geef snipers een overwatch ability: wacht met schieten tot je een gecloakte (non-vehicle)unit ziet decloaken, en schiet daarop. De kans op raken mag wel aardig wat lager zijn dan normaal.
Leuke hands-on! Ik doe ook mee met de alpha test en kan wel zeggen dat er met CoH2, voor zover ik kan zien met de alpha versie, een waardig vervolg aan zit te komen! :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Tablets Nokia Smartphones Beheer en beveiliging Google Apple Sony Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013