Door , , reacties: 64, views: 64.995 •

Beperkt zicht

Die weersinvloeden zijn een stevige vernieuwing, die ook direct invloed heeft op de gameplay. Er zijn meer van dergelijke veranderingen die invloed hebben op het spelverloop. Zo heeft Relic een systeem ingebouwd dat het True Sight heeft gedoopt. De naam zegt het al; het wil zeggen dat eenheden niet langer op onnatuurlijke wijze door obstakels kunnen kijken. Het heeft als effect dat je tegenstanders veel beter kunt verrassen, maar natuurlijk ook dat je gemakkelijker verrast kunt worden. Wat merk je daar in de praktijk van? Dat vijandelijke eenheden veel eerder in de 'fog of war' verdwijnen dan je gewend bent, wat matches er alleen maar spannender op maakt.

Company of Heroes 2 Multiplayer

Victory Points

Tot zover de verbouwing van de engine en de invloed die dit op de gameplay heeft. Tot zover ook meteen de voornaamste vernieuwingen in de game, want Relic heeft de opzet van het tweede deel verder eigenlijk grotendeels hetzelfde gehouden als die van de eerste game. Dat bleek althans toen we aan de slag konden met Victory Point Control, een van de multiplayer-spelvormen uit CoH2 die we ook kennen van de voorganger. Zoals de naam al een beetje aangeeft, draait het daarin om het onder controle krijgen en houden van bepaalde posities (Victory Points) op het slagveld. De speler die het minste aantal posities onder controle heeft, verliest langzaam punten en zodra alle punten zijn opgesoupeerd ook de game.

Zoals je gewend bent, zijn er ook resources. Ook die zijn gekoppeld aan vlaggen, verdeeld over het slagveld, die je onder controle moet zien te krijgen. Dit keer kun je kiezen of je uit die depots manschappen, brandstof of munitie haalt. Met een Engineer of Pioneer kun je depots namelijk ombouwen en kiezen of je brandstof of munitie wilt oogsten in plaats van manschappen. Relic hanteert ook nog steeds het systeem dat er een ononderbroken 'supply line' moet zijn tussen het depot en je basis, wil je materiaal uit het depot halen. Je bevoorrading kan dus zwaar onder druk komen te staan als de vijand een tussenstation in weet te nemen. Doordat je gedeeltelijk zelf kunt bepalen wat voor grondstoffen je binnen haalt, hopen de makers dat er minder nadruk komt te liggen op de economische kant van een gevecht, en meer op de tactische.

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Populair: Tablets Asus Smartphones Beheer en beveiliging Google Laptops Apple Sony Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True