×

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorieŰn Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

Door , , reacties: 258, views: 203.160 •

Pro Gaming: League Play en Codcasting

Zo hebben we de belangrijkste punten van de spelmodi van Black Ops II wel behandeld, maar nog steeds is de koek niet op. Treyarch hecht namelijk veel waarde aan de plek die Call of Duty inneemt in de wereld van competitieve gamers. Dat is tegenwoordige een populaire claim, maar Treyarch voegt met Black Ops II de daad bij het woord. Het spel kent namelijk drie features die ervoor zorgen dat Black Ops II een stuk interessanter wordt als het gaat om 'pro gaming', zowel voor de pro's zelf als voor mensen die er naar willen kijken.

League Play

Die professionele gamers kunnen zich in de eerste plaats storten op League Play. Dit is een aparte afdeling van de multiplayer-modus van Black Ops II waarin het niet meer draait om het vrijspelen van nieuwe dingen, maar alleen om competitie. In League Play kan elke speler kiezen uit dezelfde wapens en perks. De profs komen in competities terecht en kunnen dan promoveren naar hogere competities of juist degraderen naar lagere competities.

Call of Duty Black Ops II

Kijken kan in eerste instantie via live streaming. Het werd ons nog niet helemaal duidelijk of alle gamers daar gebruik van kunnen maken, of dat het alleen vanuit League Play kan. Vast staat in elk geval wel dat alle gamers zo'n live stream kunnen bekijken, zowel op hun consoles als op de pc of een mobiel platform zoals een tablet of smartphone, en dat werkt dan uiteraard via het Call of Duty-platform Elite.

'Codcasting'

Het kan echter nog leuker. In Black Ops II is namelijk een speciale 'Codcasting'-interface ingebouwd. Die geeft een totaaloverzicht van een live potje Call of Duty, speciaal voor mensen die commentaar willen geven. Dat is overigens een bekend fenomeen, het heet industriebreed gewoon 'shoutcasting', maar Treyarch heeft daar dus zijn eigen draai aan gegeven. Zeker voor clans zal het een leuke extra zijn; wedstrijden tussen clans zullen nu door belangstellenden kunnen worden bekeken, compleet met live-beelden en commentaar bij die beelden via CoDcasting.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus