Door , , reacties: 258, views: 203.481 •

Zombies: meer content en diepgang

Laat de boodschap tot hier de volgende zijn: de singleplayer van Black Ops II is meer de moeite waard dan welke Call of Duty-singleplayer dan ook tot nu toe. Dat is nogal een overwinning voor de mannen van Treyarch, want de Call of Duty-serie werd er na de laatste paar edities toch wel van beticht dat keer op keer hetzelfde trucje werd herhaald. Dat is bij Black Ops II veel minder het geval, en de goede wil van Treyarch blijkt ook in een ander spelonderdeel, dat door de jaren heen langzaam maar zeker een behoorlijke schare fans heeft opgebouwd: Zombies.

Busritje

Treyarch heeft de Zombies-spelmodus zoals die was als uitgangspunt genomen, maar het aanbod flink uitgebreid. Daarbij vind je nog steeds de klassieke Survival-modus, maar er is zoveel meer. Tijdens onze Zombies-sessies speelden we voornamelijk de nieuwe modus 'Tranzit'. Hierin staat een bus centraal, die jou en je vrienden rondrijdt in een door Zombies overspoelde spelwereld. Het concept is hetzelfde als altijd, dus je krijgt steeds grotere golven zombies over je heen, maar er is meer dynamiek dan in de traditionele Survival-modus. Bij elke stop die de bus maakt zijn onderdelen te vinden waarmee je iets kunt maken dat je later kunt gebruiken, of waarmee je de bus kunt upgraden. Zoals het Zombies-maps betaamt zit de omgeving boordevol verborgen geheimen die je langzaam ontdekt, door de modus vaak te spelen. En dat zullen veel gamers dan ook wel gaan doen, de komende weken.

Call of Duty Black Ops II

Behalve Tranzit introduceert Treyarch in Black Ops II ook voor het eerst een versus-modus binnen Zombies. In deze spelmodus nemen twee teams in een omgeving het tegen elkaar op. Het doel is ervoor te zorgen dat jouw team het langst in leven blijft. Zodra alle teamleden van een team op de grond liggen heeft het andere team de taak de dan lopende ronde te overleven. Lukt dat, dan heeft het gewonnen. Gaan ook daar alle teamleden van  neer, dan krijgen beide teams een herkansing, want dan is er dus nog geen winnaar. Een leuke extra die goed op elkaar ingespeelde Zombies-teams zeker zullen waarderen.

Lelijk

Uiteindelijk hebben we veel plezier beleefd aan de Zombies-potjes die we speelden, maar het moet ook gezegd worden dat het even duurde voor we er echt in kwamen, en dat ligt niet aan de gameplay. Meer dan in de andere onderdelen van Black Ops II is in Zombies te zien hoe oud de engine eigenlijk is. De graphics die het spel toont in de Zombies-modus zijn eigenlijk bedroevend slecht. Een ingeslagen raam waarbij de overgebleven karteltjes aan de randen uit vierkantjes bestaan, om maar wat te noemen? Dat kan echt niet meer.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung