'Apple koopt Kinect-sensorfabrikant PrimeSense voor 345 miljoen dollar'

Hardwarefabrikant Apple heeft volgens een Israëlische krant voor 345 miljoen dollar het bedrijf PrimeSense overgenomen. PrimeSense ontwikkelde de sensor voor de Xbox 360 Kinect. Apple zou de sensortechnologie in zijn producten willen toepassen.

Volgens de Israëlische krant Calcalist heeft Apple het bedrijf overgenomen nadat het in juli nog een bod ter hoogte van 280 miljoen dollar had uitgebracht op PrimeSense. Beide partijen willen de overname niet bevestigen; een woordvoerder van PrimeSense zou slechts hebben gezegd dat het bedrijf zich met zijn sensortechnologie zal blijven richten op 3d-herkenning en 'natuurlijke' interactiemogelijkheden voor zowel toepassingen in de huiskamer als op mobiele apparaten.

Apple krijgt met de overname verbeterde sensortechnologie van PrimeSense in handen. Zo heeft het Israëlische bedrijf de sensoren kunnen verkleinen. Hierdoor zou de technologie gemakkelijker in bijvoorbeeld een nieuwe iPad of iPhone kunnen worden opgenomen, al gaan er ook geruchten dat Apple de sensorhardware vooral in zijn mogelijk op stapel staande televisies wil toepassen.

PrimeSense is verantwoordelijk voor de sensortechnologie in de eerste Kinect-uitvoering voor de Xbox 360. De softwaregigant nam het bedrijf echter nooit over; voor de Xbox One heeft Microsoft zelf de nieuwe Kinect-sensor ontwikkeld. Kinect

Door Dimitri Reijerman

Redacteur

17-11-2013 • 13:12

97

Reacties (97)

97
94
57
7
0
19
Wijzig sortering
De nieuwe "Kinect" is nu gemaakt met in-house technologie door Microsoft. Heel erg leuk dat ze de ontwikkelaars en onderzoekers in het zonnetje zetten met een aparte blog post op hun website: http://blogs.technet.com/...-one.aspx?Redirected=true.

De resolutie is enorm omhoog gegaan met deze time-of-flight camera i.p.v. de infrarode sensor van PrimeSense. Persoonlijk denk ik dat ze een goede stap hebben gezet als ze meer van hardware willen afweten binnen Microsoft. En het lijkt me leuke technologie om mee te werken. Als iemand meer weet over de achterliggende technologie en vooral de algoritmes, hoor ik dat graag.
Dat zal voor Microsoft geen probleem zijn. Dit bedrijf heeft de eerste kinect voor ze ontwikkeld maar als je ziet dat Microsoft zelf de opvolger heeft ontwikkeld dan zal de techniek toch echt wel grotendeels door Microsoft gepatenteerd of zeker voldoende afgeschermd zijn. Hiermee laat Apple wel zien dat zij ook goed om zich heen kijken en de beste technieken van anderen gebruikt in hun eigen producten.
Geinig gezien de historie. De "Kinect" zou eerst aan Apple zijn aangeboden.
The technology had been developed by a bunch of engineers in the Israeli military. They had recently hired him to shop it around Silicon Valley and find partners to commercialize it. It was hot. He had back-to-back meetings at all the big companies in the valley, and had already signed some leading names in gaming, tech and consumer electronics.

In fact, he’d already had several meetings at Apple. It was the first place he and his engineers thought of. “It was the most natural place for the technology,” he said.

Apple has a history of interface innovation, of course, and had recently introduced the iPhone with its paradigm-shifting multitouch UI. PrimeSense’s system went one step further: It was multitouch that you didn’t even have to touch. Apple seemed like a natural fit.

Yet the initial meetings hadn’t gone so well. Obsessed with secrecy, Apple had already asked Beracha to sign a stack of crippling legal agreements and NDAs.

He shook his head. Why didn’t he want to do a deal with Apple? No need. The technology was hot. He could sell it to anyone.

“Apple is a pain in the ass,” he said, smiling.
http://www.cultofmac.com/...ct-game-controller/67951/

Maar goed Apple ziet wel vaker het nut niet in van Gaming.. Zo was Bungie Software van origine werkzaak aan Mac games en is deze studio uiteindelijk gekocht door Microsoft om zo het (succesvolle) Halo uit te geven.

http://9to5mac.com/2010/1...t-ballmer-over-lost-halo/

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 27 juli 2024 02:10]

Apple heeft al eens een gameconsole gemaakt (samen met Bandai) ver voor dat de xbox bestond in 1993 en heette Pippin. Echter was het niet tot een succes gekomen.
Pippin was geen console maar een multimedia platform (http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Pippin), wat door Bandai in licentie is genomen om een console te (laten) maken, die men vervolgens verkocht als de Bandai Pippin @WORLD en Pippin Atmark (http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Bandai_Pippin)
Apple levered wel de hardware en heeft op verzoek van Bandai aanpassingen gedaan aan het platform.
o.a. Games
'According to Apple, it intended for Pippin to be more than just a platform for game consoles.'

Anders lijkt me een game controle overbodig
http://en.wikipedia.org/w...in-Atmark-Console-Set.png

En voor die tijd was het best wel goed:
http://www.youtube.com/watch?v=_Qc0aPsUFk4

[Reactie gewijzigd door BoringDay op 27 juli 2024 02:10]

'According to Apple, it intended for Pippin to be more than just a platform for game consoles.'
Zoals ik al zei, het was een multimedia platform, en games horen daar bij, maar het is niet beperkt tot alleen games, en nooit bedoelt als puur ene platform voor consoles.
'Anders lijkt me een game controle overbodig.
Die fot is van een Bandai Pippin Atmark,
Dus?
Sony en Microsoft doen ook meer dan games en noemen we toch ook een gameconsole. Dat je daar een punt van gaat maken :z
Zowel de Playstation en de Xbox zijn losstaande producten, niet gebaseerd op een ander platform. Als je het wil vergelijken met andere fabrikanten is Ouya een beter voorbeeld. Google heeft een platform gecreëerd (Android) waarmee Ouya aan de slag is gegaan en er een console op heeft gebaseerd. Android is echter een veel breder product dan alleen consoles.
Sony draait gewoon op linux, Xbox op windows elk console draait op een OS.
En inmiddels heeft bungie zich weer losgekocht van Microsoft (gelukkig) en doet weer haar eigen ding. Dat mogen we merken de opkomende titel :-)
Geen probleem? De concurrentie die iets vergelijkbaars gaat doen op een vlak waar ze tot op heden niet concurreerden lijkt mij wel een probleem, vooral als het om Apple gaat.
ja dat klopt maar van de andere kant microsoft heeft zelf een nieuwe versie ontwikkeld en dat doen ze meestal alleen om het te verbeteren he. dus lijkt me dat de nieuwe techniek beter is en zolang apple met de oude techniek de sensoren gaat maken valt de concurentie toch wel mee . en als apple de techniek die dat bedrijf nu heeft wil verbeteren zijn ze ook nog niet gelijk klaar natuurlijk. dus dat zal allemaal wel meevallen he.daarbij komt nog is dat als apple de techniek in hun eigen tv wil gaan gebruiken het maar de vraag is of het concurentie is . want een apple tv is leuk maar moet zich nog wel eerst bewijzen en denk dat we dan ook wat jaren verder zijn natuurlijk .
Anoniem: 382732 @style2k17 november 2013 18:20
Kan ook zijn omdat het uiteindelijk goedkoper is dan in te kopen. Dat ze in eerste instantie de technologie hebben ingekocht kan een zet geweest zijn om de time to market te verkorten. In de tussentijd hebben ze het zelf kunnen ontwikkelen.

En het bedrijf in kwestie zal ook niet stil gezeten hebben, dus om te stellen dat Apple oude techniek heeft gekocht is wat kort door de bocht.
Dus een bedrijf dat eerlijk de technologie koopt is een probleem? Wat moet Apple dan doen? Net hetzelfde doen als Samsung en gewoon kopiëren?

Apple doet hier gewoon wat het hoort te doen. Apple beseft dat het een technologie niet kan ontwikkelen zonder patenten te schenden en koopt het bedrijf.

Kijken we bvb naar Samsung dan zeggen die zelf dat ze gewoon kopiëren. Dit is wat de Samsung advocaten deze week zeiden in de rechtbank
This is a case not where we’re disputing that the 13 [Samsung] phones contain some elements of Apple’s property.” What Samsung was there to dispute was the value of the property Samsung stole from Apple, and therefore the amount of the compensation to be paid to Apple
Bron

Wat is nu het eerlijkste vindt je zelf? Vooraf met de bedenker een prijs afspreken of achteraf in de rechtbank de prijs afrekenen?


Edit: Blijkbaar is de marketingdienst van Samsung weer zeer actief in het downmodden.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 499360 op 27 juli 2024 02:10]

Of... Je volgt zelf de nieuwsberichten iets beter. De rechtzaak die nu loopt gaat niet over het feit of Samsung schuldig is aan het kopieeren. Dit is een vervolg op een rechtzaak in het verleden waarbij Samsung al schuldig is bevonden. Deze rechtzaak gaat om de hoogte van de schadevergoeding die volgens rechter Lucy Koh in eerste instantie te hoog is becijferd door de juriy omdat die patentschendingen hadden meegewogen waarvan ze zelf hadden gezegd dat die patenten niet geschonden waren.

Overigens, "This is a case not where we’re disputing that the 13 [Samsung] phones contain some elements of Apple’s property" zegt niet dat Samsung toegeeft te hebben gekopieerd. Ze zeggen het enkel in deze zaak niet aan te vechten, wat zoals hierboven gezegd volledig logisch is want daar is deze rechtzaak niet voor.

Edit: Bronnen toegevoegd.
nieuws: Samsungs '1 miljard dollar'-vergoeding in patentzaak Apple bijna gehalveerd
http://www.digitaltrends....le-samsung-back-in-court/

[Reactie gewijzigd door 7th Sin op 27 juli 2024 02:10]

Anoniem: 499360 @7th Sin17 november 2013 20:53
Het is een uitloper van de zaak waar in Samsung veroordeeld werd voor het kopiëren van Apple. Dus ja het het gaat nog steeds over kopiëren en Samsung geeft nu ook grif toe dat het gekopieerd heeft. Zoals ze zelf zeggen "We betwisten niet dat we gekopieerd hebben".

Je hoeft me over deze zaak niets uit te leggen want ik volg ze wel degelijk tegoed.
Anoniem: 254370 @7th Sin18 november 2013 08:46
Doe niet zo schijnheilig. Samsung heeft met de 1e Galaxy naarstig zijn best gedaan om de functionaliteit en het uiterlijk van de iPhone te kopiëren danwel na te bootsen.
Daar zijn te veel bewijzen voor.

"80 ways Samsung tried to copy Apple (according to Samsung)"

Door te kopiëren zijn zij de enige succesvolle Android fabrikant geworden.
Feit is dat tot de Galaxy lijn elke nieuwe smartphone werd aangeprezen als potentiële "iPhone-killer" waar, na reviews, telkens bleek dat het weer niet gelukt was.
De Galaxy heeft dit doorbroken, maar niet door iets beter of anders te doen, maar door slaafs te kopiëren.
Ken je geschiedenis. Voor deze zet van Samsung stonden smartphones in de verste verte niet op gelijke voet met de iPhone.

In zijn algemeenheid zie je dat steeds meer fabrikanten Apple kopiëren, kijk bijvoorbeeld naar het uiterlijk van veel ultrabooks.
Het zal er wel bij horen als je bedrijf de modegrillen van het tech landschap bepaalt.
Dus; tijd voor Apple om de high-end productie processen en materialen klaar voor productie te maken en met designs te komen die simpelweg niet zomaar te kopiëren zijn door de concurrenten.

10 miljard investering in productie processen
Liquid metal
$548 mln investering in saphire crystal

"Imitation is the best form of flattery". Nuff said.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 254370 op 27 juli 2024 02:10]

Dat artikel is vrij gekleurd geschreven, zowat alle bedrijven houden een benchmark tegen de concurrentie om te kijken wat ze zelf beter moeten doen. Heb een paar pagina's doorgekeken en je ziet ook nergens letterlijk staan dat ze iets moeten copieren, alleen een analyse van de concurrent en de eigen situatie en wat er beter kan aan het eigen design.

Ik durf te wedden dat Apple hetzelfde soort documenten heeft van bepaalde Android telefoons/software, zie bijvoorbeeld de notofication functionaliteit die ze bij android 'geleend' hebben.
Ik vind het zeer arrogant van Apple dat ze telkens bedrijven opkopen die vooruitstrevende technologie maken. Zo bieden ze andere bedrijven geen kans om van dezelfde technologie gebruik te maken, wat hun bedoeling is natuurlijk. Gelukkig heeft Microsoft de knowhow om zelf zo'n sensor te maken of hebben ze gewoon de kennis opgedaan met de sensor van de Xbox 360 die het Israëlisch bedrijf gemaakt heeft en ontwikkelen ze die nu door voor de Xbox One. Ik vraag me trouwens af waar Apple het geld blijven halen om die bedrijven te kopen. Louche zaakjes zeg ik.
Anoniem: 499360 @Fredi19 november 2013 08:34
Wat? Ik kan enkel maar opmaken uit je reactie dat je niet echt veel kennis hebt van technologie of technologie bedrijven (dat is geen verwijt hoor). Apple koopt niet zo heel bedrijven als je het vergelijkt met de concurrenten van Apple. Het opkopen van bedrijven om hun technologie is een normale manier van zakendoen. Dit heeft niets te maken met andere bedrijven te verhinderen om dezelfde technologie te gebruiken. Dit heeft vooral als reden dat andere bedrijven Apple niet kunnen verhinderen van die technologie te gebruiken.

En waar Apple het geld haalt? Apple verdient gewoon heel veel geld met de verkoop van iPod's, iPhones, iPads, Macs. Daar is niets louche aan de hand. Ik denk dat iedereen nu toch onderhand wel weet dat Apple ontiegelijk veel geld verdiend?
Typische reactie van een Apple fan.
Dit heeft vooral als reden dat andere bedrijven Apple niet kunnen verhinderen van die technologie te gebruiken.
Dit is gewoon de rollen omdraaien. Je zegt gewoon het tegenovergestelde van mij maar jouw bewering maak je niet hard met bewijzen. Dat is gemakkelijk en toont aan dat je kennis van technologiebedrijven ook niet al te groot is.

Mijn kennis van technologie valt wel mee hoor. Als je zelf je computer kan assembleren ken je er wel iets van.
Anoniem: 499360 @Fredi19 november 2013 18:53
Als ik dat hard moet maken met bewijzen zegt het genoeg over jouw kennis. Ik baseer me op feiten zoals Creative die Apple aankloeg voor de iPod bvb. Het heeft dus niks te maken met rollen omdraaien het gaat hier om glasharde feiten. Apple moet zo'n bedrijf wel kopen als het een technologie moet ontwikkelen want anders koopt een concurrent het wel.
MS heeft de techniek nu zelf ontwikkeld.

Het bedrijf kopen zou betekenen dat ze een x bedrag zouden moeten betalen om de concurrentie buiten te houden. Daarna de tent sluiten en hopen dat apple het niet zelf ontwikkeld.

Het feit dat MS een eigen sensor heeft betekend dat het niet zo moeilijk is en apple het dus ook had kunnen doen.
Ik vind dat wel een wat aparte stelling. Omdat Microsoft het kan is het niet zo moeilijk?
vergeet niet dat het kopen van een bedrijf niet perse vanuit bhet doel komt van het beconcurenren van google. maar ook als goede inkomstenbron voor resources
Anoniem: 499360 @Red_dot17 november 2013 16:44
In het geval van Apple eerder om zich te beschermen tegen rechtszaken. Velen snappen echt niet waarom de iPhone is dicht gepatenteerd maar dat komt omdat zei de geschiedenis van Apple niet kennen en ook niet beseffen hoeveel rechtszaken er worden aangespannen tegen Apple. Het beeld van Apple die bedrijven voor de rechtbank daagt om de concurrentie te bestrijden klopt niet. Dit is gewoon pure marketing die door oneerlijke bedrijven zoals Samsung en Google worden rondgestrooid.

De iPhone is dicht gepatenteerd na al de juridische problemen die Apple had met de iPod. Als populairste product op aarde trok Apple toen klein en groot aan die een deel van de iPod koek wouden. Niet in de minste Creative die oordeelden dat zij de iPod hadden uitgevonden. Hetzelfde stond ook te wachten met een product als de iPhone want de mobiele telefoon was een product dat zelfs al langer bestond dan de mp3 speler.
Het beeld dat Apple bedrijven voor de rechtbank sleept komt voort uit het feit dat Apple bedrijven voor de rechtbank sleept ... voor look and feel patenten en niet uit verdediging.
Het beeld dat Apple bedrijven voor de rechtbank sleept komt voort uit het feit dat Apple bedrijven voor de rechtbank sleept ... voor look and feel patenten en niet uit verdediging.
Dan moet je nog wat verder de geschiedenis in gaan, Apple was enorm laks qua patenteren van dingen, en is gigantisch vaak voor de rechter gesleept. Uiteindelijk, als reactie en verdediging daartegen, is het zelf de patenten spellen gaan meespelen. Want je hebt domweg geen keuze als bedrijf, niet meespelen is vernietigd worden door zij die dat wel doen.

Voor de goede orde: Apple is de patenten oorlog niet begonnen, die begon in 1997 al, toen RIM werd aangeklaagd.
Het beeld dat Apple bedrijven voor de rechtbank sleept komt voort uit het feit dat Apple bedrijven voor de rechtbank sleept ... voor look and feel patenten en niet uit verdediging.
En dat beeld wordt verspreid door Samsung het bedrijf dat zelf toegeeft dat het gewoonweg steelt van Apple. Veel tweakers zijn in dat marketing verhaal getrapt helaas.
Triest om te zien dat je een downmod krijgt iedereen weet dat koreanen(Lg en Samsung) kopieren. Ik moest lachen toen er een samsungverkoper zei dat ze als eerst de robotstofzuiger hadden uitgevonden. Het bedrijf irobot was al vele jaren eerder met de roomba.
Bedrijven als Sony ,Apple en google zijn innoverend. Samsung kopieert alleen maar en probeert in iedere branche een zooitje rommel te maken.

[Reactie gewijzigd door Hippievogel op 27 juli 2024 02:10]

Samsung is de constante factor in alle patentzaken. Maakt niet uit wie tegen wie procedeert, maar Samsung altijd 1 van de partijen... Ook zaken waar ze in het verleden gewoon voor betaalde, gebruiken ze nu schaamteloos zonder te betalen.
Niet in de minste Creative die oordeelden dat zij de iPod hadden uitgevonden.
Apple heeft gewoon gui features en navigatie/interactie van de Zen Vision:M gekopieerd naar de iPod en daar hebben ze inderdaad uiteindelijk ook voor moeten betalen.
Anoniem: 499360 @drdelta17 november 2013 20:59
En daarom heeft Apple dus besloten alles dicht te patenteren dus als er met een vinger moet gewezen worden rond de patenten van Apple dan moet men naar de oorzaak wijzen en die oorzaak was Creative want de GUI en interactie van een iPod was totaal niet dezelfde als die van Creative. Apple heeft gewoon gezorgd dat er wel logica zat in het gebruik van de mp3 speler.
Dit is een slechte en erg kortzichtige weerlegging van mijn opmerking. Het betreffende bedrijf specialiseert zich in een interessante niche, die in de toekomst veel potentie kan hebben, en waarschijnlijk gaat hebben. Groeit dit bedrijf, dan groeien de resources van de eigenaar en de mogelijkheden om uit te breiden of in te spelen op kansen die andere bedrijven niet kunnen grijpen omdat er geen resources voor zijn.

Hiervoor hoef ik de geschiedenis van Apple niet te kennen, hier gaat het om vooruit kijken en niet over irrelevante consumentenproducten.
Anoniem: 145867 @bigblue17 november 2013 13:43
En wie heeft de patenten? Apple als het gerucht waar is.
Hangt er vanaf waarop. Aangezien Microsoft zelf de nieuwe Kinect sensor ontwikkeld heeft zal Microsoft de rechten daarop hebben. Mogelijk dat Apple een of meerdere deelpatenten heeft die Microsoft gebruikt in zijn nieuwe versie van Kinect, maar dat betekent niet dat er iets verandert in de situatie. Dikke kans dat Microsoft ofwel het recht op het gebruik van die patenten afgekocht heeft, of dat ze er een license fee voor betalen. In dit laatste geval zal dan nu Apple dat geld ontvangen, maar dat verandert weinig.

Apple is totaal geen concurrent van Microsoft in de gameconsole markt, dus voorlopig is er ook geen enkele reden voor ze om Microsoft op dat vlak dwars te zitten.
hoe zou dat dan nu verder gaan als apple het werkelijk overneemt, en MS in de nieuwe Kinect sensor techniek gebruikt die gepatenteerd is door het bedrijf? zou dat nog oorlog kunnen opleveren tussen deze 2 giganten?
Volgens mij wordt de oorlog tussen Apple en Microsoft met name gevoerd in 'discussies' op het internet. Jobs en Gates konden, zeker privé, prima door 1 deur, de steken over en weer in de marketing is precies dat; marketing. Zeker in de gezamenlijke strijd tegen Google zijn Apple en Microsoft hechter samen gaan werken. Voorheen heeft MS al een kapitaalinjectie in Apple gestopt, MS ontwikkeld Office voor OS X en Bing is tegenwoordig de (standaard) zoekmachine van iOS (en Siri).
Anoniem: 145867 @n8n17 november 2013 13:45
Gek eigenlijk dat met de ontwikkeling van de iPhone juist Apple nauw samenwerkte met Google. En dat er ook genoeg Google mensen in the Apple Board zaten.
Dan valt jou Cruisade van Apple en MS tegen Google ook in het water....

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 145867 op 27 juli 2024 02:10]

Google Search -> Bing Search
Google Maps -> Apple Maps
Steeds meer 'Google' verdwijnt uit Apple apparaten
En steeds meer 'Microsoft' komt in Apple apparaten.
Ooit Bing gebruikt? Ik heb bij mijn Surface RT juist de standaard zoekmachine gewijzigd in Google Search omdat Bing voor de Nederlandse taal echt nog verre van optimaal is.
Ik gebruik gewoon Bing, niks mis mee.
Het is alleen Bing Search...?
Er zat met name 1 google persoon in het board van apple ja, ten tijde van de ontwikkeling van de iPhone. Dat is juist het probleem. Sergey Brin heeft toen als board member een a twee jaar voor de publieke presentatie al toegang gehad tot het concept iPhone. Vervolgens stapt hij uit de board en presenteert opeens een Android die precies hetzelfde probeert te doen (in tegenstelling tot de vroege builds van android, die meer leken op een blackberry gecombineerd met een symbian).

Die acte de presence in het board of directors is een belangrijk deel van de *oorzaak* van de frictie tussen Apple en Google. Niet een tegenwerping.
Volgens mij en wikipedia heeft Sergey Brin nooit in de board bij Apple gezeten

http://en.wikipedia.org/wiki/Sergey_Brin

En als we dan toch bezig zijn:

http://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Schmidt#Apple

Eric Schmidt heeft zoals @sohus zegt in de board van apple gezeten
Eric Schmidt zat in de raad van bestuur niet Brin en men heeft Schmidt uit de raad gekieperd omdat Google plots na de presentatie van de iPhone zo hard geschrokken was en de kopieermachine heeft aangezet omdat het Android waar zij tot daarvoor aan werkten volgens Google plots een apparaat uit de jaren 90 leek. Vermits Eric Schmidt nu dus een concurrent was geworden moest hij wel vertrekken.
Beetje een krom verhaal...
Denk je nou werkelijk dat Apple sportschoenen gaat maken? Dit besteden zij liever uit, wat ik me wel kan indenken is dat Apple een co-product maakt met nike en dat zij de chips maken die nike vervolgens verwerkt in de schoenen.
Nee, Nike wearables en Apple een eigen fitness platform.

En je voorbeeld dat is de huidige situatie, net als Google & Apple partners waren in het verleden. Elke fabrikant zal zijn eigen services platform gaan ontwikkelen. De M7 sensor is een eerste stap van Apple in die richting. Nu is deze nog open. Maar gaat dat ook zo blijven?

Last time I checked ontwikkelde Nike zijn eigen sports GPS horloges. En waar werkt Apple aan? Juist, de iWatch.

Dus dat het geen concurrenten zijn zou ik niet te snel zeggen.
Zolang ze elkaar helpen en elkaar nodig hebben zal het niet hoeven uitlopen op oorlog.

Microsoft en Apple werken ook samen en zijn tegelijk ook concurenten.

Zolang apple de nike apps en hardware blijven ondersteunen en andersom ook (want op bijna elke nike doos staat een foto van een iphone/ipod) zie ik niet echt een probleem.
Kijk eens goed naar de markt die zij bedienen. Apple bedient toch duidelijk de high end market en is meer gadget/features gericht. Nike richt zich daarentegen meer op een goedkopere markt. Een nike watch kan al te koop zijn vanaf 40€, dit trekt andere klanten dan de de bijv 300€ die apple vraagt.....
Apple & Google beten elkaar ook niet ten tijde van de eerste iPhone. Microsoft & Apple waren ook complementair (Apple had Word nodig van Microsoft voor launch van hun Apple Computer).

History always repeats itself.
Kun je hier een bron van geven? (gezien je verleden met MS en Apple bashing)
Eric Schmidt in board of directors bij Apple: (Ten tijde van de eerste iPhone)
http://www.apple.com/pr/l...s-Board-of-Directors.html

Daarnaast eerste iPhone zal boardevol met Google software. Bij de dood van Steve Jobs hebben mensen bij Google gezegd dat Steve Jobs bij de ontwikkeling van de eerste iPhone zeeeeer streng was en keek naar elke pixel en kleurverhouding. En dat bijna niks goed was. Hier kan ik ff geen bron van vinden.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 145867 op 27 juli 2024 02:10]

Oke, dus er zat één iemand in de board en het zat bordevol:

- Google Maps
- Google Search

Nog meer?
Het 5de woord van je reactie verbaasd me een beetje. Oorlog? Welke oorlog, hoewel ze soms gemeen reageren op elkaar, zijn Microsoft en Apple volgens mij toch nog best goede vrienden: samen patenten opkopen, als ik mij niet vergis is er ook nog steeds een cross-patent deal tussen die 2, wat je zelf zegt: Bing zit in iOS, etc. Ik heb geen van beide elkaar zien aanklagen.
"Jobs en Gates konden, zeker privé, prima door 1 deur,"

Man, je herschrijft de geschiedenis. Jobs keek neer op Gates omdat 'ie een stijve hark was en Gates keek neer op Jobs omdat 'ie niet kon programeren.

Ok, het was iets complexer dan dat, maar die twee zouden niet even lekker gaan tennissen. Sterker nog, ik denk dat als ze echt vrienden waren geweest dan had Gates Jobs bij z'n lurven gepakt en hem z'n kanker laten genezen door een dokter in plaats van die rare new-age shit die Jobs gebruikte op z'n geneesbare ziekte.
Je vergeet een belangrijk verschil. Het feit dat Jobs en Gates het, ondanks een beetje afkeer, redelijk goed met elkaar konden vinden staat betekent niet dat het ineens grote vrienden hadden hoeven zijn. Bovendien WAT heeft Gates gezegd tegen Jobs over zijn ziekte.... Wij weten niet wat er tussen hun gebeurt is en het enige wat wij weten is wat er door hen zelf naar buiten is gebracht (*kuch MARKETING).

Ookal waren Jobs en Gates goede vrienden, dan zouden zij dit alsnog niet publiekelijk groots hebben verteld. Wat voor impact zou dat hebben gehad op hun bedrijven die grote aardsrivalen zijn..... Alles wat wij van hen weten is gewoon zorgvuldig door de marketeers naar buiten gebracht.
Wat wij weten is dat ze in het begin elkaar niet moesten en denk ik wel hate.
Maar toen de mannen ouder werden en zagen dat hun creaties zo groot waren geworden en ieder zijn eigen plek in de markt had.

Kregen ze steeds meer bewondering voor elkaa, en daarom werden dit soort dingen mogelijk:
http://youtu.be/_5Z7eal4uXI

Ook weet je dat ze geen oorlog hadden omdat ze elkaar hielpen en soms samen werkten aan projecten.

Grote vrienden denk ik niet maar we weten dat niet, maar als je dat interview bekijkt dan krijg je wel een beetje het gevoel het het tussen hun zit.
Jobs en Gates logeerden bij elkaar, en waren - dat is geen geheim - enorm goede vrienden. Dat bekend niet dat ze het over alles eens waren, maar dat hoeft ook niet. Mijn beste vriend en ik zijn het ook dikwijls oneens.
Als ze netjes een vergoeding voor het gebruik van de patenten overeenkomen niet.

Microsoft en Apple zullen de techniek ook niet voor exact dezelfde markt gebruiken: beiden willen wel digitale televisie aanbieden, maar bij de Xbox One is dit een extra feature en laat het digitale tv door de Xbox heen stromen en geeft het hier met behulp van een soort HUD extra content bij, zoals fantasy football. Het hoofddoel van Kinect is voor het gebruik in games en bedienen van de console. Apple TV gaat een groot gesloten digitale TV platform worden waar direct content op aangeboden wordt. Ik denk dat er veel potentie is voor deze techniek in de Apple TV want van wat ik van de Xbox One heb gezien werkt het fantastisch. Apple kennende zullen ze het wel naadloos verwerken in hun televisies.
Ja maar uit eindelijk willen ze precies het zelfde, en dat is een goed media experience op de TV.
Dus als eentje hier in uitblinkt en iedereen gaat het gebruiken zijn ze dus duidelijk concurenten van elkaar.
En dan zou Apple moeilijk kunnen gaan doen als MS nog gebruik zou maken van dat bedrijf, Maar ga er van uit dat MS zijn zaken wel op orde heeft.
ja denk ook dat ms het goed dicht heeft zitten. daarbij hebben ze de nieuwe sensor zoals gezegd zelf ontwikkeld dus kans is ook dat ze zoizo geen pattenten gebruikt hebben of al voor die pattenten betaald hebben en als ze dat al betaald hebben kan apple ook niet veel beginnen als het al zo mocht zijn. en dan nog wat als apple een bedrijf opkoopt en dat ebdrijf verdient ook zo hun geld is dat voor apple alleen gunstig . als ze een bedrijf kopen en puur voor zichzelf een techniek gebruiken lijkt het me ongezond zaken doen als je meer verdiensten in de weg zou gaan zitten .
Nee maar praat mee over de toekomst.

Apple koopt dit bedrijf voor de techniek die ze gaan toepassen in hun nieuwe tv's of media center.
Maar zien op den duur dat het niet goed gaat omdat iedereen een Xbox one koopt dan ZOU het kunnen zijn dat ze microsoft het moeilijk gaan maken.
Als microsoft zijn zaken niet op orde heeft anders is er niets aan de hand.
En zeg niet dat ze alle Xbox One's uit de winkel halen maar denk aan het licentie bedrag op den duur verhogen.
Je moet in het verleden kijken om hier de toekomst te kennen en dan zal je merken dat Apple en Microsoft een overeenkomst hebben elkaar niet aan te klagen. Apple zal dus Microsoft niet aanklagen over Kinect.
Weet waar je het over hebt maar er hoeft maar iets te gebeuren wat bij een van de bedrijven in het verkeerde keelgat schiet en het is weer anders.

Ik zeg niet dat het zo is, maar dit is wel op het randje.
Apple koopt hier een bedrijf dat 1 van de belangrijkste technologie maakt van de Xbox.
"En dan zou Apple moeilijk kunnen gaan doen als MS nog gebruik zou maken van dat bedrijf"
Dit zou best onder de cross-licensing deal tussen Microsoft en Apple kunnen vallen, waardoor Microsoft nergens last van heeft.
Eerder: Microsoft heeft een licentie deal met primesense, en die zal na deze overname gewoon gehonoreerd moet worden door zowel Microsoft als Apple. Geen vuiltje aan de lucht dus.
In Xbox one kinect wordt een actieve infrarood sensor gebruikt. PrimeSense heeft met zijn eigen methode al verschillende modellen ontwikkelt (Xbox Kinect, Asus Xtion, Primesense Carmine) dus ik verwacht niet dat hier problemen uit gaan voorkomen.
De situatie zal eerder andersom liggen want als ik het goed begrijp heeft Microsoft alleen de sensor bij dat bedrijf aangekocht en verder de software en alles eromheen zelf ontwikkeld voor kinect. De nieuwe versie is volgens mij zelfs helemaal door Microsoft zelf ontwikkeld, zelfs het ontwerp van de sensor. Die sensor is eigenlijk ook helemaal niet zo bijzonder... tis de software die het em doet. Dus met de aankoop van de sensor, of het bedrijf wat de sensor heeft ontwikkeld, heeft Apple eigenlijk nog helemaal niets wat lijkt op het Kinect van Microsoft... ze hebben er een klein onderdeeltje van.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 27 juli 2024 02:10]

De sensor die Microsoft gebruikt is een heel andere en meer geavanceerde technologie dan de Primesense Sensor, de technologie hiervoor komt waarschijnlijk van Canesta en 3DV Systems die al lang geleden commercieel Time of Flight cameras produceerde ... deze bedrijven zijn door Microsoft overgenomen.
apart...Microsoft is gewoonlijk HET bedrijf dat anderen overneemt; zie Fox (van de database), Frontpage, hotmail, visio, skype, nokia, winternals, Bungie (=Halo), etc...en nog veel veel meer...
Apple heeft anders ook een enorme lijst van overgenomen bedrijven, zijn alleen niet allemaal zo bekend.
Misschien is het wel Apple die dit bedrijf voor de neus van MS wegkaapt...
ALLE (goedlopende) grote bedrijven nemen aan de lopende band kleinere bedrijven op. Dat is niet uniek voor Apple. MS, Google, Ericsson en noem maar op doen niet anders.
Apple is er ook goed in. In oktober maakte Apple bekend dat ze in 2013 (fiscaal jaar) al 15 overnames hebben gedaan.
Doen ze redelijk veel, maar het zijn vaak vooral kleine bedrijven welke men om een bepaalde techniek overneemt wat dan vervolgens vrij snel in de Apple producten is terug te vinden.
Microsoft is gewoonlijk HET bedrijf dat anderen overneemt
Dat was misschine in de jaren negentig nog zo.
Google is inmiddels al jaren het gedrijf dat de meeste overnames doet.
Meer dan 50 bedrijven zijn in de laaste 5 jaar door Google overgenomen.
Ondanks dat de techniek goed werkt zullen ze nog een hoop moet verbeteren, of de software van de XBOX kreeg dat niet beter voor elkaar (kan natuurlijk ook). Maar bediening binnen kinect games is redelijk grof. Daarnaast gaat het systeem nog de mist in als er 2 personen gebaren gaan maken.

Apple kennende vinden ze dit denk ik niet voldoende, en het lijkt mij niet praktisch om door bijvoorbeeld lijstjes heen te scrollen.

Helaas verwacht ik dat dit wel weer op een patenten oorlog uit zal lopen, wat uiteindelijk de consument geld kost en ontwikkeling tegenhoudt.
Daarnaast gaat het systeem nog de mist in als er 2 personen gebaren gaan maken
Hoe bedoel je? Ik heb daar nog geen last van gehad
In spellen zelf gaat het ook gewoon goed, maar als je in menus keuze moet maken met hand/arm bewegingen. Dan kan je echt maar met één hand tegelijk bedienen.
OT: In menu's dient de persoon die niet het menu bedient een stap naar achteren te doen of de andere persoon een stap naar voren. Dan gaat het altijd goed. Zo is het namelijk ontworpen.
Wat ik grappig vind is dat een Technologie bedrijf die eigenlijk de eerste echte 3D scanner voor betaalbaar heeft ontwikkelt voor "maar" 345 Miljoen word overgenomen. Terwijl een simpel beeld filter software programmaatje voor social networking voor miljarden werd overgenomen.

Klinkt een beetje scheef.
Anoniem: 342185 @22423717 november 2013 22:24
Heel normaal dat programmaatje heeft honderden miljoenen leden, heeft veel omzet potentie ;) een 3d bedrijf niet echt
En dus word echt onderzoek, waar de mensheid baat bij heeft, weer achtergesteld aan de manager die centjes ziet. Leuk hoor, komen niks verder en we pompen alleen maar geld rond. De gedachte achter kapitalisme is geld rond pompen en inovatie stimuleren.
Anoniem: 145867 @22423721 november 2013 07:33
Ik ben het volledig met je eens dat het krom klinkt. Tevens is Software vaak ook alleen enkel maar lucht en een beetje patenten en kan hier snel voorbij waaien met iets wat veel beter is.

Echte technologie zoals deze sensoren ... vind ik maar raar dat er zo weinig voor betaald wordt. Daar is veel meer onderzoek naar gedaan dan een simpel beeld filtertje.

De wereld is krom!!
Moet ik dan denken aan een 3d scannende iphone 6 oid?

In ieder geval wil ik wel zien waar dit heen gaat, Hoop dat het iets leuk word!
Anoniem: 256386 17 november 2013 16:16
Laten we voorlopig niet over de apple tv houden. Daar speculeren we al jaren over.
Ik denk dat Apple voorlopig geen nieuw product zal introduceren. Simpelweg omdat niet zo makkelijk is.
Maar Apple heeft nu een ontbrekende schakel in handen en daarmee is een Apple TV dichter bij gekomen.
Lijkt me grappig om te zien als de bezitters van een iPad/iPhone straks met deze technologie hun device gaan voodoo-en.
Anoniem: 523575 17 november 2013 14:18
Eindelijk iets waar Apple ook aan meedoet.
Ik zie er naar uit hoe ze dit gaan verwerken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.