Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 100, views: 31.229 •
Submitter: strammer_max

De Chinese tv-fabrikant TCL brengt in september een 50"-televisie op de Amerikaanse markt die 999 dollar gaat kosten. Het bedrijf kondigde het model met resolutie van 3840x2160 pixels en 120Hz-verversingssnelheid aan samen met andere nieuwe toestellen.

De 7E504D van TCL zou de eerste 50"-ultrahd-tv in de VS worden die voor minder dan 1000 dollar aangeboden wordt. Het gaat om een apparaat met dunne schermranden, vier hdmi-poorten, usb-aansluiting en ondersteuning voor SRS TruSurroundHD. De tv kan 1080p-content upscalen naar 3840x2160 pixels en ook is er ondersteuning voor mhl voor bediening met bijvoorbeeld een smartphone.

TCL 7E504D

Chinese fabrikanten brengen de prijs voor ultra-hd-toestellen flink omlaag ten opzichte van hun concurrenten. Eerder bracht Seiki een 50"-4k-tv in de VS uit voor 1100 dollar, terwijl een 39"-variant er 699 dollar kost. TCL levert in Nederland niet direct, maar wel maakt de fabrikant tv's voor Ikea. Een komst naar Nederland is niet uitgesloten: TCL is momenteel de op vijf na grootste tv-fabrikant, na Samsung, LG, Sony, Panasonic en Sharp.

Samen met de 4k-tv kondigde TCL een nieuwe smart tv met beelddiagonaal van 55 inch aan. Deze 5510 55" kan de resolutie van 1920x1080 pixels weergeven, biedt eveneens een verversingssnelheid van 120Hz en ondersteunt onder andere wifi. Apps van Netflix, YouTube en Yahoo zullen standaard op de tv draaien. Het model krijgt een adviesprijs van 799 dollar. Tenslotte komt TCL in de VS ook met een nieuw 40"- en 46"-model in de 5510-serie.

Reacties (100)

Reactiefilter:-1100097+173+216+30
Zijn er voor mhl eigenlijk een soort adapters naar DLNA of een andere techniek die dit draadloos mogelijk maakt?
En redactie ik zie graag een review tegemoet van mooi geprijsde 4k tv's! :)
MHL is toch gewoon de HDMI variant voor mobieltjes over de micro-usb poort?
draadloos 4k... rtsp 1080p vbr is draadloos al te traag voor. niet zo zeer de overdracht snelheid maar de wisselende bitrate en de reactietijd die draadloos vervolgens heeft haalt de boel onderuit. 4k en laat staan 8k draadloos zie ik voorlopig niet komen.

4k met de nodige compressie levert een stream van 80mbit op! 8k nog een veelvoud hiervan...

ga je ook nog eens hangen op DLNA wat grotendeels op transcoding hangt dan is ten eerste de benodigde rekenkracht van de server veel te hoog en vraag ik mij af of je dit vloeiend krijgt. native file afspelen zonder DLNA rommel gaat veel beter werken.

DLNA is sowieso een ruk systeem.
Als ik dit lees vraag ik me af hoeveel die schermen door de chinese overheid zijn gesubsideerd?
Het zou me niets verbazen dat we ineens net als zonnepannelen import-heffingen gaan zien .. want god wat zijn deze tv's goedkoop.

De vraag is dan ook hoe "degelijk" zijn deze TV's ? want zo uit het plaatje ziet ze er helemaal niet zo gek uit.. design is vaak een probleem met chinese meuk maar daar doet deze TV helemaal niet dat gevoel aan.
Je moet niet vergeten dat hoogopgeleide Chinezen vele malen minder kosten dan de Europese en Amerikaanse tegenhanger.

China is redelijk 'onvatbaar' voor ons westerlingen. Het is echter zo dat China ontzettend hard groeit pop alle facetten. De economische vooruitgang komt niet (alleen) voort uit de productie voor de 'meer westerse landen'.

Ik denk dat we de komende jaren steeds meer, voor ons relatief onbekende, Chinese merken in de winkelschappen gaan vinden.
Dat is rap aan het veranderen: http://www.cnbc.com/id/100651692
"If you go back to 2005, it was pretty common for landed cost from China to be 25 to 30 percent less than the cost of manufacturing in the United States. Based on our analysis, two-thirds of that gap has closed."
Is zins paar jaar al rendabelere voor Chinese bedrijven die veel transportkosten hebben(zoals autofabrikanten) hun productie te verplaatsen naar EU landen die laag loon hebben, transport en loon in China zal duurder zijn dan productie in de EU. Loon groeit in China ook met rap tempo.

Gewoon lonen hier verlagen, heeft Duitsland ook gedaan, groeit de export en je economie, helaas ten kosten van andere lidstaten, moeten we gezamenlijk doen alle lidstaten. Zal EU heel stuk sterker maken en zal er weer werk zat zijn.

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 25 juli 2013 20:09]

Top idee, want dat zal je politieke partij erg populair maken. We hebben nog geen 3% inflatie, 4% huurverhoging (inflatie +1%). Gooi ook de lonen maar eens 5% omlaag en je hebt een nog grotere klantengroep voor de voedselbank. En die kunnen het nu al niet meer aanslepen.
Ja want zo gebeurt het in Nederland; het gaat om populariteit, niet om regeren. Nederland wordt niet geregeerd.....
Je moet ook alle lonen verlagen, dan wordt ook de kosten voor woningcorporaties lager en kunnen dus de huren lager; als alles in loon omlaag gaat kan ook alles goedkoper worden, behalve wat je importeerd en dat was toch juist de bedoeling, om het goedkoper hier te maken en duurder in het buitenland.

Het is alleen heel complex, als de bakker 10% inlevert maakt hij helaas zijn brood niet 10% goedkoper. En het huis en de brandstof van de bakker worden ook niet 10% lager als niet ook de huizenprijzen 10% lager worden en de olie prijs 10% lager, belastingen enz enz lager worden.

Vroeger had je daar hiervoor een heel eenvoudig mechanisme, geld ontwaarding. Als je gulden 10% minder waard werd dan werd echt alleswat met guldens betaald werd 10% minder waard; ten minste en opzichte van buitenlandse valuta of een goud standaard. Nu dat mechanisme weg is moet het door matiging maar dat wil nu eenmaal niet goed als niet iedereen meewerkt. Olie is trouwens hier een probleem want dat is een import product.

Ik wil best 10% inleveren als dan ook uitgaven 10% minder worden doordat anderen ook 10% inleveren. Maar dat krijg je gewoon niet voor elkaar.
In Nederland is er al jaren loonmatiging. Om de "concurrentiepositie" te behouden. In Duitsland was het een tandje erger maar dat is nu ook voorbij, daar eisen de bonden zonder blikken en blozen 6%. De winst van een goed draaiende economie mag immers niet uitsluitend bij de aandeelhouders terechtkomen maar moet ook komen bij degenen die het echte werk doen.
Dat is niet juist.

Het Solow model laat toe om groei te verklaren door het op te splitsen in groei door kapitaalaccumulatie (of investeringen) en TFP groei (groei door technologische vooruitgang). De TFP groei van China neemt echter af. Bron: http://www.business-stand...-down-113072100678_1.html

Dit wilt dus zeggen dat de groei van China niet duurzaam is en tegen het plafond van kapitaalaccumulatie zal aanlopen (door zijn afnemende meeropbrengsten).
Dit is heel hard aan het veranderen. Woon zelf al vele jaren in China. Als je ECHT goed opgeleid bent, dan kun je in China veel meer verdienen dan in bijvoorbeeld in Nederland. Jammer genoeg zijn hier alleen niet veel goed opgeleide mensen, dat is juist een groot probleem hier.

Iedereen heeft een universitair diploma, maar dat stelt vaak heel weinig voor.

Heb zelf een bedrijf hier, k heb Spanjaarden die hier voor 700-750 euro per maand willen komen werken. En niet 1 of 2, neej tientallen telefoontjes/mailtjes per maand. Voor een bedrijf hier goedkoper nu dan Chinezen, want voor Chinezen moet je sociale premies a 35% betalen en voor buitenlanders niet! Als je dan opleidingsniveau bekijkt is een buitenlander echt een goede deal gewoon! De wereld veranderd sneller dan menig Nederlander denkt denk ik wel eens :)
Zelf heb ik zo een tcl tv staan hier in polen. Een 46" en voor enkel 300 euro. Toestel doet het perfect en is evengoedals alle andere die ik thuis in belgie heb staan.
Als ik dit lees vraag ik me af hoeveel die schermen door de chinese overheid zijn gesubsideerd?
Het zou me niets verbazen dat we ineens net als zonnepannelen import-heffingen gaan zien .. want god wat zijn deze tv's goedkoop.

De vraag is dan ook hoe "degelijk" zijn deze TV's ? want zo uit het plaatje ziet ze er helemaal niet zo gek uit.. design is vaak een probleem met chinese meuk maar daar doet deze TV helemaal niet dat gevoel aan.
Als ik zie hoevaak mijn collega's door hun plasma's cyclen, maakt dat eigenlijk geen kont uit. Beetje tv hoeft tegenwoordig nog maar 5 jaar mee lijkt 't wel...
Een? Die heffingen zijn er al op een heleboel producten, maar die van de zonnepanelen is de eerste waaraan de pers uitgebreid aandacht heeft besteed.. Zullen we het eens hebben over bijvoorbeeld fietsen? daar zit (of iig een jaartje of 2 geleden was dat zo) een heffing op van 40 of 50% omdat de chinese fietsen zoveel goedkoper waren. En zo zijn er nog wel een aantal soorten producten waarbij dit gedaan word door de EU.

Andere dingen waarop extra heffingen gelden zijn/waren bijv schoenen en beeldschermen,

[Reactie gewijzigd door VNA9216 op 25 juli 2013 20:34]

Zoon heffing is juist goed.
Jij gaat voor eigen gewin wat ten kosten gaat
Van de de werk gelegenheid hier.
Dat gaat even goed maar ook uit eindelijk kom jij zonder werk te zitten.
Racistisch? Het gaat hier om televisies hoor, niet om mensenhandel ofzo. Je kan je wel veel in je hoofd halen, maar zulke heffingen zijn op technische of economische gronden. Daar zal meestal geen racisme (je scheert nu alle chinezen over een kam, dat is pas racisme) aan te pas komen.

Het enige woord dat in de buurt zal komen van wat je denkt te bedoelen is "protectionisme".
Of de prijzen van de andere producenten zijn gewoon hoger gehouden? Maar inderdaad, kans is groot dat de Chinese overheid er voor iets tussen zit.
Helaas heeft dit soort onbekende merken compleet geen invloed op tv's van LG, Philips, Samsung en sony puur omdat die dit niet als concurentie zien en zich dus geen hol aantrekken van deze prijs.
Dus hier blijven die t's gewoon 4000+ euro kosten.

Al zou deze tv 800 euro zijn veranderd er nog niks aan de prijs van de concurentie.
"Helaas heeft dit soort onbekende merken..."

Helft van het artikel maar gelezen? Staat duidelijk in dat TCL de 5de grootste TV fabrikant is.
Philips die jij noemt komt dus zelfs niet in de top 5 voor, waar TCL dus wel toe behoord.

Is niet omdat wij als klein westers land het niet kennen dat het daarom onbekend is en niet invloedrijk kan zijn. Zou deze tv niet zo goedkoop zijn was de prijs van de concurrentie nog steeds hetzelfde waar nu de kans bestaat dat die sneller zal dalen dan mocht TCL er niet zijn.
dat ze de 5 grootste zijn is compleet irrelevant ga mensen op straat maar eens vragen fo ze er ooit van gehoord hebben het antwoord zal meestal nee zijn.

of het in andere landen wel of niet van invloedis is voor ons compleet niet relevant zolang er hier geen dreigende competitie is zal de prijs niet zakken sterker nog als dat in andere landen wel het geval is kunnen ze hier maar zo duurder worden omdat we geen goedkoop alternatief hebben en de verliezen van andere landen op ons verhaald worden.
ga mensen op straat maar eens vragen fo ze er ooit van gehoord hebben het antwoord zal meestal nee zijn
vraag ze eens of ze zo'n UHD-TV voor een kwart van de prijs willen kopen en het antwoord zal meestal ja zijn.
tuurlijk zullen er mensen zijn die ja zeggen maar velen zullen zich bedenken omdat ze het niet zeker weten of zich niet goed voelen bij het merk ongeacht of het product goed is of mankementen heeft.

en laten we eerliijk zijn voor 90% van de mensen is zzelfs 1000 euro een flinke investering dus willen ze dat het tip top is.
Wel eens in een winkel wezen kijken ? De kennis van de verkopers is niet veel hoger dan die van de klanten. Helemaal niveau nul. TVs worden vooral verkocht omdat de verkoper de ene met een hogere brightness heeft ingesteld dan de andere TVs.

Als er een webshop in Nederland is die deze 50" 4k TCL TVs gaat verkopen, dan kan die hele goede zaken doen. Zelfs ik zou er zo eentje kopen voor 999 euro. Even googlen en kijken naar de specs, reviews en en wat de gebruikers er van vinden. En als er geen grote bezwaren zijn, dan is het een done deal. En als de TVs eenmaal bij de early adopters staan, dan volgen er snel meer.

Wie had er 10 jaar geleden van LG gehoord ? Die gaan nu als warme broodjes over de toonbank. En zo zullen er wel meer merken zijn. Sony en Philips zijn echt al lang niet meer de enige merken die de Nederlander (of Belg) koopt.
dat kennis van verkopers ver te zoeken is klopt helemaal en is iets waar ik me vaak aan erger.
maar mensen zijn nou eenmaal merk gericht en in nederland worden we bewust en onbewust dooodgegooit door reclame van samsung lg sony enz.
dit wekt bij mensen vaak een gevoel van vertrouwen op en daardoor zullen ze het eerder kopen.

dat is ook hoe mac donalds KFC NIKE Adidas enz groot geworen zijn.

en ja als deze tv aangeboden zal worden is dat ongetwijfelt een success maar wel onder een gelimiteerde groep die verder ijkt dan zn neus lang is (vooral tweakers en andere tech obsessed mensen.
de meeste mensen kopen meer impulsief en kopen dus op naam en helaas ook prijs (duurder zal wel beter zijn) en niet op kwaliteit en functies.

en ja in de toekomst kunnen ze net als andere brdrijven goede zaken doen maar daar zullen ze heel veel moeite voor moeten doen.
de lage prijs is natuurlijk een goed begin en het feit dat er hier gediscuseerd word ook maar om de gewone klant te berijken hebben ze veel meer tijd nodig en dus is dit u direct helemaal niet interesant voor de gewone nederlandse consument.
In het lg stond eerder bekend als goldstar en dat was niet echt goed spul!
nou dat weet ik niet of ze goeie zaken doen.
als andere merken voor een 40 inch tv met zelfde specs al veel meer vragen dan dit. dan zal het prijsverschil toch ergens vandaan moeten komen he ..
het zal mss wel een kwalliteits dingetje zijn. het kotm tenslotte wel va neen vrij onbekende chinese fabrikant.
ok is het 4k gebeuren nog allemaal nieuw en totaal niet interessant voor de meeste consumenten lijkt me. dus mss merk je pas over een paar jaar als 4k echt ondersteund word overal ook wel gelijk het verschil tussen deze tv en een zelfde tv van een fabrikant als samsung of phillips.. de kennis van de verkopers is soms idd ver te zoeken die mensen proberen je gewoon het duurste aan te smeren om een zo groot mogelijke bonus in de zak te steken ..
Nou als je bijv naar een grote officiële dealer kijkt als MediaMarkt, die hebben tot een tijd terug het aanbod geaccepteerd van Samsung om dat merk zoveel mogelijk te verkopen (mijn neefje heeft een bijbaan bij de MM Eindhoven dus hij is mijn bron in dit geval). Echter hij zweert erbij dat anno 2013 de modellen van LG een stuk beter is qua beeldkwaliteit/techniek zo ook de smart die soepel en goed loopt vergeleken de Samsungs.
Nu ben ik begin deze maand naar de MM in Arnhem gegaan omdat ik een nieuwe TV wilde, naar een verkoper gegaan omdat mijn kennis bij tv's niet geweldig is. En ja hoor komt u maar mee hier staat een samsung van 46 inch dit dat. Dus ik gelijk: hoe zit dat met LG? Ja die hebben beter beeld kwaliteit en in het algemeen een lagere prijs. Dan denk je dus: 8)7
Uiteindelijk de LG 47LN5758 meegenomen omdat er geen zelfde tv was (kwaliteit/hrtz) met 3D voor diezelfde prijs volgens de verkoper. Thuis aangekomen toch even op de MM site gekeken en toen zag ik de LG 47LA6208, deze echter MET 3D en 4 euro goedkoper...
Gebeld wat nu precies de verschillen waren en t antwoord: alleen 3D verschild volgens de klantenservice en de verkoper die ik ook nog te woord heb gekregen..
Uiteindelijk maar research gedaan op OA tweakers, en wat blijkt die wat ik heb (zonder 3D) is FULL-led, en die met 3D niet...
Verdomme ej wat een nivo qua verkopers, je moet tegenwoordig alles uitzoeken omdat een verkoper zo goed als niks weet.. (edge-lit ''half led'' bij mensen thuis zien staan met een filmpje en dat vond ik afschuwelijk)

Wat ik wil zeggen want ik word omslachtig: als TCL in de winkel bij bijv MM komt, dan acht ik de kans ZEER klein dat de verkopers dit merk zullen aanbieden, en je echt op jezelf gewezen bent om op research uit te gaan, en dat is iets wat de doorsnee consument niet doet met tv's. Zo ben ik ook kleinere speciaalzaken ingelopen om info op te doen voor mijn nieuwe parel in de woonkamer, maar hun wisten niet eens welke TV smart ondersteunde, dus helaas is het nivo bij kleine speciaalzaken ook fors gedaald (waar blijven de goede oude heren? De stagiaires en kids maken mij niet wijzer)
Ik hoop dat ze hier gaan komen en het hele smart gebeuren ( wat ik nu al geweldig vind ) uitbreiden en ondersteuning bieden aan telefoons/tablets/overige devices zoals mijn LG. En ik zal er 1 kopen mits goedkoop geen duurkoop is in dit geval.

Daarbij zoals ik net aangaf zolang goedkoop geen duurkoop is, het hoeft niet onder te doen als Samsung,philips of sony die hoge prijzen hanteren(zie mijn voorbeeld van LG). Maar samsung heeft zich bewezen door goedkoop en kwalitatief te beginnen waardoor ze nu een beetje de arrogantie gekregen hebben om te hoge prijzen te vragen; ze zijn bekend en bieden redelijk goede tv's.
Je moet dus niet denken dat een TV die goedkoper is ook gelijk slechter is en dat hoge prijzen gerechtvaardigd zijn: zie loewe of apple.
Als je bijv de productiekosten bekijkt van Sony in china of TCL in china denk ik dat ze ongeveer gelijk zijn. Alleen hanteert Sony een stuk hogere adviesprijs dan TCL.

[Reactie gewijzigd door JeroenC op 26 juli 2013 07:47]

wat betreft de beeldkwaliteir en werking van smart tv ben ik het met je eens dit komt vooral door de nieuwe soc in de 20134 serie van lg daar zit nu een dual core ipv een single core in.

maar wat betreft de la 6208 heb je het mis dit is echt gewoon full hd.


LN staat voor geen 3d
LA staat voor 3d

de 62xx is de laagste in de serie en deze heeft een lager paneel met maar 200 hrz

de 64xx is bijna identiek aan de 62xx maar heeft meer in en uitgangen.

de 66xx en 69xx hebben 400 hrz ipv 200 en hebben er een magix remote bij en 2 extra dual view brillen (voor gamen en tv kijken tegelijkertijd).

verder noemd lg het trouwens geen hrz maar MCI.

de LN5758 heeft maar een 100 hrz paneel en is verder wel identiek op het design na.
hij dan dan natuurlijk ook iets goedkoper omdat ie qua specs 3d mist en een 100 hrz paneel heeft (niet dat je dat ziet haha maargoed).
Ja dat prijsverschil komt ergens vandaan.... de anderen vragen eenvoudig hoge marges op hun 4k toestellen, om de ontwikkelingskosten eruit te halen. Ze verkopen er dan maar een paar, zodat die dingen lang duur blijven. Maak je ze maar iets duurder dan de huidige toestellen (en groter hoeft het verschil niet zijn) dan verkoop je er meteen een heleboel. Reken maar dat de gevestigde merken dit niet leuk vinden..... maar erst maar eens zien of je
a) Materiaal hebt op 4k, anders helpt zo'n ding namelijk ook niet
b) de kwaliteit van zowel TV als geheel als die van het scherm (kleurweergave en zo) ook echt goed zijn, anders lever je meer in als je wint...
Bah, wat een rot commentaar, zomaar alle verkopers over dezelfde kam scheren.
Er zijn er wel degelijk die wél weten waarmee ze bezig zijn.
want iedereen op straat zit op een hogere resolutie te wachten?
zeker na de 3D grap lijkt me dit hoogst onwaarschijnlijk...
Ja hoor, zelf heb ik nu een 47 inch (zeer snel aan de grote gewend en wil groter) echter merk ik dat ik niet groter moet het beeld is nu perfect. Indien ik dus groter dan de 47 inch wil dien ik meer pixels te hebben. Daar is bijv TCL in dit geval een goede uitkomst mits me beeld kwaliteit niet achteruit gaat op gebied van helderheid/zwart waarde en etc.
Ik ga ervan uit dat ik over 2 jaar een nieuwe tv ga kopen, dan dient wel 4K qua prijzen gezakt te zijn, full-hd vind ik nog wel meekunnen maar kan beter zoals 4K. Ik ben benieuwd hoe over 2 jaar de TV markt hier in NL eruit ziet....

Daarbij vind ik 3D als extra nog altijd leuk, ik heb alleen in mijn geval met een budget van 800 euro voor een tv gekozen met beter beeld / zonder 3D.
Als je hier op straat vraagt kennen mensen inderdaat TCL niet, maar er staat ook in het artikel dat TCL niet in Nederland verkoopt, natuurlijk kennen mensen het niet. Waarschijnlijk is dat in de V.S. wel anders en is het daar een bekend merk, anders zouden ze nooit de 5e grootste zijn.
Mediamarkt verkoopt TCL tv's onder de naam "Peaq" .

Schijnen in Duitsland best wel populair te zijn.
Nou als dat peaq ook het kwaliteit moet voorstellen van TCL (en dus niet de budget variant ervan) dan is dat dus 10x niks. Zelf zag ik ze ook staan maar keek al snel verder want dat noemde ik dus echt cheap. Mensen die ze kopen die willen dus geen geld uitgeven maar wel het idee van een platte (led) TV ook al is hoogst waarschijnlijk hun huidige beeldkwaliteit beter..
Ik hoop niet dat TCL met 4K ook zo onderscheidend is vergeleken de andere 4k tv's.

Jammer dat tweakers alleen een advertentie plaatst en geen inhoudelijke info, blijft weer gissen dus:(
Philips is ook gestopt met consumenten elektronica. dus dat die niet meer in de top 5 voorkomt is niet zo gek.

zie ook: http://www.uniqueradio.nl...n-consumentenelektronica/
Fout, TCL is een grote speler. Maken/maakten ook tv's in licentie voor Samsung en ook die van IKEA komen van TCL vandaan. TCL Is de nummer 1 in China, met productie centra in China, USA, Frankrijk en Singapore.

Als de prijzen voor een 4k zo hard zakken kan de concurrentie gewoon niet meer achter blijven. Dus geweldig nieuws voor de consument. Want niet eerst een paar jaar uitmelken met veel te hoge prijzen vragen.
maar er liggen geen tv's n de winkel met de naam tlc erop en dus kennen mensen het niet en zullen ze er niet zo snel een tv van kopen.
als ze tv's voor ikea maken zijn ket ikea tv's geen tlc tv's ook al hebben ze ze gemaakt.
In polen liggen ze allang in de rekken hoor.
Bij de mediamarkt staan ze ook maar dan onder een andere naam. Hebben een zilveren rand.

Edit: het merk heet "Peaq".

[Reactie gewijzigd door D-TECH op 25 juli 2013 20:25]

maar daar maakt TLC geen naam mee.

vergelijk het mer huawei die maakte massaal telefoons voor vodafone en t-mobile maar toen ze met hun eigen toestellen kwamen stond iedereen te kijken van wat is dat merk terwil ze er misschien al lang een telefoon van gehad hadden zonder het te weten.

dus misschien doen ze er goed aan om producten alleen nog maar onder hun eigen naam te verkopen zodat ze over een jaar of 4 echt bekend en vertrouwd beginnen te worden.
Heb je het artikel wel gelezen? TCL maakt onder eigen naam: www.tclusa.com
In hun introductie daar staat ook dat ze nu de derde grootste TV leverancier ter wereld zijn.

En met deze prijzen worden zij zo hier de nummer 1 zoals ze nu al in thuisland China zijn. Zeker als de reviews goed zijn en er een flinke reclame campagne tegenaan gaat.

Denk aan het Zalando effect. Paar jaar geleden onbekend en nu volledig bekend. Onderschat nooit de kracht van marketing.

[Reactie gewijzigd door Cr0N op 26 juli 2013 08:49]

Ik denk dat je niet helemaal snapt hoe het werkt.

Ten eerste is er enig verschil in kwaliteit tussen wat men voor de verschillende markten acceptabel acht. De VS krijgt vaak slechtere spullen (lagere specs, kortere garantie) dan Europa. Dat kan al best 25% uitmaken in de prijs, maar soms meer.

Ten tweede is een onbekende (onbekend voor jou, misschien niet voor een ander - als ze in de top 5 staan is het onvermijdelijk dat ergens iemand er ooit wel eens van gehoord heeft; je dacht toch niet dat ze produceerden om direct uit de fabriek naar de vuilstort te brengen? Hoeveel OEM-fabrikanten kan je ueberhaupt opnoemen?) fabrikant als TCL toch een zeer sterke speler op de wereldmarkt en heeft op minstens 2 manieren invloed op het prijspijl van de jou wel bekende merken. a) moeten die grote merken toch enigszins met die prijs mee op markten waar TCL thuis is (al is het wel zo dat de grote merken al dan niet terecht meer een premium-imago hebben en dus best iets duurder mogen zijn - de volgende 25% prijsverschil) en b) kopen die grote merken simpelweg bij TCL in als ze zelf het prijsniveau niet kunnen halen (Philips deed dat voorheen in elk geval wel met TCL, later gingen ze met TPV in zee voor de goedkope modellen en nu ze een joint-venture met TPV hebben blijkt zelfs dat ze een ramsjfabrikant als Vestel in de arm moeten nemen voor de 2000-serie - en neem maar van mij aan dat dat echt wel iets te maken heeft met een lagere prijs en lagere kwaliteit; hoger is simpelweg niet haalbaar dus tel je zegeningen als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten).

Ten derde kan het best dat TCL de nodige subsidies of andere economische voordelen geniet. In China mag dat nog, in Europa al jaren niet meer (toen Thomson voor de zoveelste keer failliet dreigde te gaan, mocht Frankrijk niet meer helpen - ironisch genoeg heeft TCL het nodige uit hun faillisement overgenomen).

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 26 juli 2013 23:05]

Heel erg leuk zo een tv.. Nu nog 3840x2160-materiaal :-) Of is dat er al? Dus of je er wat aan hebt..
is er allang vaak al reds/sony en de grote jongens zitten allang op 4k en zijn zelfs bezig met 5/6k :)
ja dat zal er al zijn films worden vaak al in allerlei formaten geschoten . maar daar gaat het niet om. een 4k televiesie is in principe pas interessant als de normale tv zenders allemaal in dat formaat uitgezonden worden. ze zijn net met hd kanalen bezig etc het duurt nog wel ff voor ultra hd standaard word. kijk naar de breedbeeld tv;s van vroeger . mensen gingen zon ding halen en pas jaren later werd breedbeeld standaard.
een echte film freak zal er mss nog wel wat voor over hebben maar de normale consument moet nog aan 3d beginnen en die kijken zoizo alleen maar de normale televisie kanalen.
mensen worden zomaar overal in gezogen door de industrie. en nogmaals de content word al tijdens het draaien geschoten in de hoogst mogelijke resoluties en met de nieuwste technieken .maar zolang het niet standaard uitgezonden word is het dus niet interessant voor de meeste.
Nou volgens mij moet eerst 1080p nog uitgezonden worden bij UPC, ik weet niet of dit nu aan mijn horizon kast ligt, maar ik heb alleen 1080i 60hrz via dat kastje en kan geen 1080p instellen. Na mijn weten had ik bij Ziggo wel gewoon 1080p..

[Reactie gewijzigd door JeroenC op 26 juli 2013 08:06]

In Nederland wordt er niks in 1080p uitgezonden. Dat kost simpelweg teveel bandbreedte. In Nederland wordt daarom vaak in 1080i of 720p uitgezonden, afhankelijk van de keuze die de zender maakt. Beiden kosten ongeveer even veel bandbreedte.
Heel erg leuk zo een tv.. Nu nog 3840x2160-materiaal :-) Of is dat er al? Dus of je er wat aan hebt..
Beetje PC kan wel UHD aansturen, dus games genoeg :+
Probleem is alleen dat er op tv's vaak alleen hdmi zit, deze heeft ook 4 maal hdmi en geen displayport, dus dan houdt het op bij 30Hz, is bij de Seiki ook zo. Daarnaast is 50 inches me te groot voor op het bureau, en de ppi word er dan ook niet beter op. Graag met displayport en <30inch.

Zijn de goedkope Chinese schermen vast nog goed voor code kloppen en 3D design hoor, alleen meer dan Happy Harvest en Plants vs Zombies wil je er niet aan spellen op doen.
Zoiets?

nieuws: Dell kondigt UltraSharp-monitor met ultra hd-resolutie aan

Klopt niet helemaal, (2" te groot) maar komt aardig in de buurt toch? :).

[Reactie gewijzigd door Shunt9 op 25 juli 2013 21:56]

Ik denk dat er iets bestaat als twee kabels van twee displayports naar twee hdmi inputs die elk om de beurt een beeld door zenden waardoor je dan toch 60Hz krijgt...
Een amd medewerker heeft onlangs zo een experimentje gedaan door een driver te modden.
nieuws: Microsoft test 12k-gaming met custom AMD-drivers

Zou tof zijn moest je zo tot 120Hz geraken :p

Een 4k beeldscherm van rond de 30inch met 120Hz kijk ik al lang naar uit ^^
Hoeveel titans heb je dan nodig om op die resolutie beetje relaxed te kunnen gamen? :+
Heb onlangs die van Sony in de fnac gezien aan 4400 euro. Weliswaar met veel meer features zoals XR960 motionflow, passieve 3D, de speciale speakers en connectiviteit. Ik vraag me af hoeveel dat model dan zou gaan dalen ten opzichte van die goedkopere die TCL gaat uitbrengen. Als die natuurlijk ooit hier kunnen komen.

[Reactie gewijzigd door Elazz op 25 juli 2013 18:20]

Go China!

Ze maken gewoon goed spul tegenwoordig, en allen die vinden dat dat niet zo is moeten maar eens meer onderzoek doen.

Net zo goed (zelfde fabrieken) en voor minder centen.
Hier in dit deel van de wereld is dat al lang doorgedrongen, maar in West is dit zogenaamd inferieur spul.

Hier trouwens Aquos. Doet het goed, maar ik erger me aan de vertraging tijdens zappen.
Niet dat ik vaak TV kijk. Gebruik 'em meer voor gamen met PC via HDMI en controllers.
Correctie hun spul is op het zelfde slechte niveau als al de rest.

Goed spul vind je gewoon niet meer. Op 5 jaar moet de tv dood. De eerste trinitron beeld buizen van Sony gingen gemakkelijk 20 jaar mee met een technologie die veel meer af zag van warmte en slijtage dan dat nu het geval is. Als ze willen maken ze een tv die 30 jaar mee kan. En dat ik over 30 jaar nog steeds op film had zit te kijken vind ik lang niet erg. Het is meer dan scherp genoeg, 4 k en laat staan 8 k is pure patserij om de klant niet te hard te laten balen als zijn tv het weer eens heeft begeven en hij weer 1000 euro uit zijn zak mag toveren.
Waar jij op doelt is 'Planned Obsolescence' waar een product ontwikkeld en/of ontworpen is om niet (veel) langer dan een bepaalde tijd te werken. Om de economie op gang te houden en industriëlen (nog) meer geld te laten verdienen.

Mooie maar vooral goede docu-film daarvoor is The Light Bulb Conspiracy...
Kan deze wel 4k@60Hz? Als hij - net als de Seiki en Skyworth - gelimiteerd is tot 30Hz dan kun je beter nog even wachten. 30Hz is waardeloos, zelfs voor normaal windows gebruik.
Kan deze wel 4k@60Hz?
Dat is ook het eerste wat ik dacht bij het zien van de titel, maar in de eerste alinea staat duidelijk:

Het bedrijf kondigde het model met resolutie van 3840x2160 pixels en 120Hz-verversingssnelheid aan samen met andere nieuwe toestellen


Ik ben verder wel erg benieuwd welk type paneel er in zit. Het kan zomaar eens een héél interessante TV worden voor die prijs.

[Reactie gewijzigd door houseparty op 25 juli 2013 18:54]

Dit ondersteund het scherm niet. Is eigenlijk misleiding. Het paneel kan 120hz, maar de huidige HDMI standaard accepteert alleen 3840*2160 op 30Hz maximaal. Wat voor de huidige film standaard zat is. Maar UHD standaard bepaalt dat het tot 120fps gaat. Dat loop je dan straks mis. Er zijn wel mensen die bij die seiki een 1080P 120 hz beeld via pc werkend hebben gekregen, dat is dan wellicht wel aardig.
120Hz zegt geen zak. Zo werkt een LCD helemaal niet. Een LCD heeft géén verversingssnelheid (of je zou kunnen stellen dat-ie 0 of oneindig is). Het is een framerate en een LCD met een hoge framerate (die "mooie" 400Hz bakken bijv) verzinnen tussenframes. Maar verversen, daar heeft het niets mee te maken.
Bron: http://en.wikipedia.org/w...e#Liquid_Crystal_Displays

Anyway, de vraag is of hij 60 verschillende beeldjes per seconde uit de HDMI-kabel kan trekken en weergeven, of dat dat gelimiteerd is tot 30. Als je 60fps op 4K-resolutie verwacht, dat vereist HDMI 2.0... Unlikely dus.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi#Version_comparison
Zie mijn post hierboven voor de oplossing van 60Hz (of mss zelfs meer)
Ik had commentaar bij Anandtech 4K monitor review begrepen dat betaalbare electronica een probleem was voor 120 Hz en 4K. Duur genoeg dat de goedkope hoge resolutie schermen uit Korea de refreshrate hierdoor beperkt hadden. Blijkbaar is dat opgelost. Mooi zo, ik wil wel een 30" 4K op 120 Hz.
Resolutie mag nog zo hoog zijn, als de kleurkwaliteit etc niet goed is, ben je beter af met een evendure 1080p tv met wel goede aspecten naast de resolutie.

Wel mooi natuurlijk dat ze die nu al kunnen aanbieden voor die prijs. :)
Eerst even checken voor de twijfel.
Ga hier niet verder Chinees spul aanprijzen, maar doet helemaal niet onder voor zelfs een zogenaamd A-merk.
Het is slechts de reputatie die ze in de West tegenhoudt
Veel A-merken hebben ook belachelijke kleuren ;)
Daarom dat je een tv ook nooit zomaar moet kopen zonder het te vergelijken met andere er vlak naast.
Heel leuk... Op korte termijn.
En dan doel ik niet op de kwaliteit, want "made in China" wordt hoe langer hoe minder synoniem voor rommel.
Wel doel ik op onze levensstijl. Vandaag is dit een leuke evolutie op de markt, kunnen we lekker leuk goedkoper aan 4K toestellen geraken en moeten de andere merken hun prijzen gaan beginnen aanpassen.
Maar die andere bedrijven, waar er nog relatief gezien veel westerse mensen werken in Europa (ik spreek niet over de productie), hebben een veel hogere loonkost. Dit gaan ze niet kunnen blijven betalen, en dus moeten er hier ook weer mensen gaan afvloeien.
Onze productie verhuist steeds vaker naar landen als China, dus meer werklozen, meer uitkeringen, hogere belastingdruk voor de werkende mensen, weer meer afvloeiingen of sluitingen om de kosten te kunnen dekken,...

Low Cost is net HEEL negatief voor onze levensstandaard. Of we passen deze standaard aan, en dan gaan we heel wat moeten terugschroeven op vlak van levenskwaliteit, of we sluiten onze grenzen en proberen alles weer in Europa te produceren en onafhankelijk te worden van Azië en het Midden Oosten. Doen we dit niet, dan zijn we binnen enkele generaties zelf het derde werelddeel.
net of niet? Het brengt uw verhaal in de war.
Klopt helemaal mee eens.
In de jaren 30 tot 70 is de VS heel rijk geworden met deze tactiek. Na de oorlog is noord Europa rijk geworden door de zelfde koers. Bedrijven hebben na de jaren 70 kunnen cashen door arbeid te verplaatsen.
Maar dat komt als een boemerang terug.

De oplossing van de crisis zit hem in lokaal ondernemen en niet globalisering.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013