Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 36, views: 22.435 •

Uitgever Bethesda Softworks heeft een bčtaversie van de 1.9-update voor The Elder Scrolls V: Skyrim beschikbaar gemaakt via Steam. De update voegt een nieuwe moeilijkheidsgraad aan het spel toe en verwijdert de level-cap uit het spel.

Na installatie van de 1.9-update zal de role-playing game voorzien zijn van een Legendary-moeilijkheidsgraad, zo meldt Bethesda op haar blog. Daarnaast krijgen spelers de mogelijkheid hun vaardigheden Legendary te maken. Dat betekent dat de vaardigheid in kwestie van level 100 wordt teruggezet naar 15, waarbij ook de bijbehorende perks worden ingeleverd. Voordeel is dat de skill opnieuw ontwikkeld kan worden, waarbij die ontwikkeling ook weer meetelt voor het algemene level van de speler. Dat betekent dat Skyrim effectief geen level-cap meer heeft.

De 1.9-update is vooralsnog in bèta te downloaden via Steam. Bethesda verwacht de uiteindelijke versie later deze maand beschikbaar te hebben, die dan ook naar de consoleversies van The Elder Scrolls V: Skyrim gebracht kan worden. Bethesda waarschuwt spelers die de bèta-update willen uitproberen eerst een back-up te maken van hun opgeslagen games. De 1.9-update voegt niet alleen de genoemde features toe aan Skyrim, maar verhelpt ook een aantal bugs in het spel.

Reacties (36)

1.9 Is voor mij de reden om skyrim weer te installeren

Dit mogen ze in borderlands 2 ook wel eens doen, spel is gewoon niet leuk meer omdat ik al maanden tegen m'n lvlcap zit.
Borderlands 2 level cap gaat ook omhoog (naar 80) met de volgende DLC heb ik ergens gelezen.

on-topic: Die nieuwe difficulty level zie ik wel zitten. De level cap niet zo, Skyrim kan me nooit lang genoeg boeien met hetzelfde karakter dat ik uberhaupt de cap haal :/
Dat is leuk! Het "probleem" met alle Elder Scrolls games is inderdaad dat je tegen het einde aan als een god door de wereld loopt en niemand je iets kan maken. Dit maakt dat probleem een stuk minder aanwezig :)

Weet iemand trouwens of de enemies weer meelevelen mocht je tot een flink hoog level komen?

[Reactie gewijzigd door useruser op 5 maart 2013 08:06]

dit maakt het half en half makkelijker en moeilijker. je mist de perks waar je aan gewend bent, bijv. inzoomen met archery en zwakkere potions, wat het weer moeilijker maakt. aan de andere knt gaan je stats steeds meer omhoog zodat je na een tijdje makkelijk met meer dan 1000 health kan rondlopen en dus niks je meer kan maken, niet omdat je het afslacht maar gewoon omdat zelfs een legendary dragon je amper wat doet. ook heb je perks in overvloed, waardoor je alles kan maxen. je loopt dus half nog steeds rond als een god

de enemies levvelen waarschijnlijk niet mee. er zit nu ook al een soft cap van +- level 50 waarna ze stoppen met meelevelen, omdat je meestal niet hoger komt.
de enemies levvelen waarschijnlijk niet mee. er zit nu ook al een soft cap van +- level 50 waarna ze stoppen met meelevelen, omdat je meestal niet hoger komt.
De beta bevat ook een 'legendary' moeilijkheidsgraad. Wat dat precies betreft is onduidelijk, maar het is niet ondenkbaar dat die cap is aangepast of misschien zelfs helemaal weggehaald.

Moet zeggen dat het voor mij geen bijzonder interessante update is, het is niet dat vanilla Skyrim nu ineens op kan tegen een modded Skyrim.
Dit klinkt wel leuk. Wou binnenkort toch opnieuw beginnen, dus komt dat mooi uit:D
Nieuwe moeilijkheidsgraad. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Duurt het nog langer voordat je een persoon dood hebt? Het is op hogere moeilijkheidsgraden namelijk bijna niet te doen met een archery class omdat je zo veel pijlen af moet schieten voordat een iemand echt neer te krijgen is. Laat staan een hele groep.

[Reactie gewijzigd door Katsumii op 5 maart 2013 08:44]

sneakend kun je zoiezo de eerste 2/3 uitschakelen als je de perk van 3 of 6x damage hebt terwijl je sneakt. daarnaast wil een betere boog en betere pijlen wel eens helpen; net als je archery level en perks.
De juiste perks en goede boog doen heel veel. Ik clear al sneakend hele dungeons exclusief met pijl en boog.
Ik loop met nightingale bow, volledige archery tree en glass arrows rond. Moet voldoende zijn lijkt mij.
Als je slim enchant en alles op archery gaat kun je je base damage 800+ krijgen. als je dan sneaked dan one-shot je vrijwel alles. BTW als je sneak hoog genoeg is kun je in het donker iemand met een iron dagger nog dood krijgen door hem 20 keer aan te vallen, ze vinden je dan toch niet.
Het filmpje hoort niet bij de update die uit is gekomen, het filmpje gaat over hearthfire de vorige uitbreiding.. dat was inderdaad sim-achtig maar nu dus een update van een geheel andere orde.
Klopt, dat filmpje hoorde hier niet bij, en stond er oorspronkelijk ook niet bij. We zijn nog aan het uitzoeken hoe (door wie) die is toegevoegd... Om verdere verwarring te voorkomen heb ik em nu verwijderd.
Hoe zit het met de console versies?
Uit het artikel:

De 1.9-update is vooralsnog in bčta te downloaden via Steam. Bethesda verwacht de uiteindelijke versie later deze maand beschikbaar te hebben, die dan ook naar de consoleversies van The Elder Scrolls V: Skyrim gebracht kan worden.

[Reactie gewijzigd door useruser op 5 maart 2013 09:05]

Had ik ook al last van, vind de app nog steeds zeer instabiel en dan ook vooral bij het bekijken van de reacties.

On-topic: Kijken ofdat ik Skyrim goedkoop kan bemachtigen en dan toch maar is een keer gaan spelen.
[offtopic] Gewoon android nemen, daar werkt ie wel normaal.

Eindelijk dat de levelcap weg gaat, hoewel je soms wel een maand bezig kan zijn om een level te groeien. Nu hopen dat de NPC's ook hoger dan level 50 kunnen worden.
Wordt het spel niet ongelooflijk moeilijk op het moment dat je een skill van 100 naar 15 zet? Je level veranderd immers niet, dus de monsters zijn nog steeds erg sterk, terwijl je minder damage doet door minder perks...
En dat is juist de bedoeling. Mijn character in Skyrim is als sneaky archer zo zwaar OP dat ik zelfs op het hoogste niveau qua moeilijkheidsgraad nog alles nonchalant overhoop schiet. In het ergste geval een Ultimate Healing potion, eigen Fortify Archery met eigen OP poison met DOT en Paralyze. Beiden heb ik in feite een oneindige voorraad van...

Terug naar perk level 15 voor archery en sneak zouden het allemaal wel weer heel spannend kunnen maken! :D

En dan kan ik ook weer eens levelen..
Zoals ik het lees kan je per skill kiezen om het terug te zetten. Op die manier kan je als warrior type ervoor kiezen om eerst 1handed te doen en bijv 2 handed op 100 te laten staan als backup.
Op die manier kan je het dus vrij simpel je skills opnieuw levelen.

Als je _alle_ skills tegelijkertijd opnieuw zou moeten doen, is het een ander verhaal :-)
quote: Tweakers
(...) De 1.9-update voegt niet alleen de genoemde features toe aan Skyrim, maar verhelpt ook een aantal bugs in het spel.
Er zijn aardig wat problemen verholpen:
BUG FIXES:

General memory and stability improvements
Fixed issue with quest scripts that were not shutting down properly
Companions will equip better weapons and armor if given to them
Fixed rare issue where player is unable to learn the Clear Skies shout during “The Throat of the World”
Fixed rare instance where Alduin would become invincible during “Alduin’s Bane”
Fixed a rare issue where player could become stuck in Night Mother’s coffin during “Death Incarnate”
Fixed rare issue where protected companions could be killed from poison damage
Fixed rare issue with certain ash piles left from resurrected NPCs not clearing properly
Fixed rare issue with NPCs and creatures respawning improperly after player fast travels
Fixed rare crash when entering Dark Brotherhood Sanctuary
Fixed rare crash when entering a player owned home
Random dragon attacks will no longer occur during “Battle for Whiterun”
Fixed a rare crash when attempting to save your game during “Waking Nightmare”
Fixed issue where “Glory of the Undead” would not start properly if player is in combat with Eorlund Gray-Mane
The white phial is no longer consumed if given to a follower
If player marries Aela, the “Totem of Hircine” quest will be available
Unused briar hearts can be dropped after finishing “The White Phial”
Fixed issue with paying off a crime against the Companions that prevented player from getting Companions quests properly
Thieves Guild caches are now properly enabled in the appropriate cities
The Dragon Infusion perk now works properly when taking Esbern’s Potion
Cragslane Cave properly resets if player receives a radiant quest to clear it out
Fixed rare issue with bounty quest objectives not properly clearing after completion
Gallus’ Encoded Journal is no longer a quest item after completing the Thieves Guild
In “No Stone Unturned” Vex will now accept Unusual Gems if you’ve collected them all before starting the quest
Vekel the Man now gives rewards for completing “Toying with The Dead”
Fixed rare issue with being unable to turn in stolen items in “The Litany of Larceny”
Fixed issue with followers becoming over-encumbered after being repeatedly rehired
Fixed rare issue with visiting Kynesgrove on horseback not progressing “A Blade in the Dark” properly
Fixed issue with receiving a duplicate radiant quest from a Jarl
Fixed conflict with clearing Driftshade Sanctuary before starting “Trouble in Skyrim”
Fixed issue with using shouts while in jail and having guards unlock the jail cell
Fixed rare issue with quest NPCs not properly moving to quest locations
Fixed issue with NPCs not selling master level spells
Fixed rare issue where player gets control locked outside the Thalmor Embassy at the start of “Diplomatic Immunity”
Fixed rare issue with disappearing containers after upgrades in player owned house
Fixed issue with being erroneously attacked while as a werewolf during “Ill Met By Moonlight”
The Ebony Blade is now only improved by two handed perks
Locked door to Proudspire Manor can now be unlocked by proper key
Fixed issue with merchants not receiving the proper additional gold with the Investor perk
Fixed a rare issue where the player would be unable to learn a word after leaving for several days during “The Way of The Voice”
The Nord Hero Bow can now be improved
The Purity perk no longer requires the Experimenter perk
Fixed rare instance where Lovers Comfort would not be applied properly
If you approach Frostmere Crypt from the north, “The Pale Lady” will start properly
Fixed rare issue where player could be prevented from speaking with Atub to start “The Cursed Tribe”
Fixed rare issue where a dragon could appear in the Mind of a Madman realm and kill the player
Fixed instance where player could get stuck in Japhet’s Folly
Fixed rare instances where Arngeir would not teach Worldwind Sprint
Fixed issue with “Ill Met By Moonlight” if Sinding dies before the quest starts
Gharol can now properly train up to level 75
Fixed conflict with visiting The Karthspire before starting “Alduin’s Wall”
Reduced the instance of random dragon attacks after fast traveling post main quest
Recruited Blades now have appropriate dialogue while at Sky Haven Temple
Fixed rare issue where an incorrect dungeon could appear as a location during “Totems of Hircine”
Fixed rare instance in “Fetch me that Book” where books found before getting the quest would not be properly recognized
Fixed rare issue with traveling to Thalmor Embassy with companions during “Diplomatic Immunity”
Fixed issues with Matching Set perk not working properly with certain pieces of armor
Fixed issues with Custom Fit perk not working properly with certain pieces of armor
Fixed issue with NPC dying in a bear trap blocking progress in “Time of My Need”
Fixed rare issue with swinging door becoming stuck and blocking an entrance in Volunruud
Imperial Light Armor can now be crafted
Fixed issue with “Vald’s Debt” where Vald was not leveled properly
Fixed issue with Vilkas not giving proper greeting after completing “Battle for Whiterun”
Fixed issue with respawning actors that were raised by using the Ritual Stone power
Fixed issue with the Ancient Knowledge perk not calculating properly
The Palace of Kings now has patrolling guards on upper floors
Reduce percentage chance of getting a werewolf loading screen while player is a werewolf
Pantea’s flute is no longer a quest item after completing “Pantea’s Flute”
Placing an unread Oghma Infinium on a bookshelf in the player’s house no longer allows the book to be reused again
Adjusted dialogue priority to improve chances of hearing more combat dialogue from certain NPC enemies
Fixed issue with falling damage on high difficulty levels
Fixed bad collision on certain clutter objects
Fixed rare instance of couriers who would appear only dressed in a hat

direct link
Ik weet nog dat toen er een probleem met Oblivion 4ever was (een door mij gemaakte Mod voor Oblivion) het bijna een hele dag duurde voor ik het probleem gevonden had: verlaag de 'intelligence' naar "<20" en Trollen kunnen geen deuren meer openmaken ;)

Mensen hebben de voorbije tijd nogal eens geklaagd over de weinige fixes in de laatste 2 patches voor Skyrim, maar bedenk wel dat het een gigantische berg werk is :D

Opgelet: bovenstaande lijst is van de Bčta patch: de lijst met fixes van de uiteindelijke patch zou nog langer kunnen zijn :)

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door dutch666 op 5 maart 2013 10:29]

voor de PC versie kan je mbv de mod manager diverse "unoffical patches" installeren die reeds heel wat issues verhelpen.

nou kan je wel via de console (http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Console)
een workaround voor de meeste problemen voorzien.
bvb mbv "setstage" een buggy quest omzeilen wat ik om mijn lvl 50 zelfs met de 1.8 patch en de unoffical fixes enkele keren al heb moeten gebruiken.

liever een regelmatige mini (fixes only) patch.
dan kunnen de console fans ook meer mee genieten
Dit is inderdaad een flinke lijst bugfixes en het is mooi dat ze daar nog steeds aan werken.
Maar het valt toch in het niet bij de gigantische berg fixes die in de verschillende 'unofficial skyrim patches' (1 voor het spel en 1 voor elke uitbreiding) verhelpen, en dat alles door niet-betaalde fans.

Edit: F5 voor het posten van een reactie zou handig zijn... :z

[Reactie gewijzigd door Knobby op 5 maart 2013 13:28]

Wat gebeurt er met je huidige wapens dan? Want als je skill worden terug gebracht naar lvl 15, dan kan je ze waarschijnlijk niet meer gebruiken?
Waarom zou je ze niet kunnen gebruiken? Je skill level wordt lager, dus je doet minder damage, maar dat is net de bedoeling.
Ja dat begrijp ik, maar bepaalde wapens/armour kan je toch pas gebruiken als je skill een bepaald niveau heeft gehaald? (of ben ik nu in de war?)
je kan ze niet blacksmitten maar je kan ze wel gebruiken voor zover ik weet (totdat je blacksmithing weer op niveau is)

[Reactie gewijzigd door HADES2001 op 5 maart 2013 10:48]

Ja dat begrijp ik, maar bepaalde wapens/armour kan je toch pas gebruiken als je skill een bepaald niveau heeft gehaald? (of ben ik nu in de war?)
Dat is bij Skyrim niet het geval, je zou als level 1 character de beste wapens kunnen dragen mocht je die ergens vandaan kunnen plukken. Daar heb je dus gelukkig geen last van :)

[Reactie gewijzigd door useruser op 5 maart 2013 11:23]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.