Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 180, views: 40.620 •

Er zijn screenshots van de Windows 8-versie van Skype online verschenen. De applicatie maakt duidelijk gebruik van de ontwerprichtlijnen voor het nieuwe besturingssysteem, en bevindt zich volgens de beelden in de 'app-preview'-fase.

Het eerste screenshot werd door twittergebruiker adamUCF gepubliceerd met als bijgaande tekst: "Anybody want to try out the Skype Win8/Metro-style app?" Kort daarna kwam Neowin met een korte hands-on van de nieuwe applicatie. Het is niet duidelijk hoe die website aan de applicatie komt: Windows 8-applicaties kunnen officieel alleen uit de Windows Store gedownload worden, maar daar is de nieuwe Skype-app nog niet terug te vinden.

De app toont op het hoofdscherm een lijst met recente gesprekken, de favoriete contacten en de volledige contactenlijst. Volgens Neowin is de applicatie prettig in het gebruik en werkt de interface snel en soepel. Bovenin het scherm is nog wel het 'app preview'-label te zien, dat aanduidt dat het nog om een versie in ontwikkeling gaat.

Microsoft nam Skype in mei 2011 over en werkt sindsdien aan de integratie van de voip-dienst in zijn producten. Eerder dit jaar kwam al een Skype-app voor Windows Phone beschikbaar, en de softwaregigant zou momenteel werken aan een implementatie voor het Xbox-gamingplatform.

Skype voor Windows 8 Skype voor Windows 8 Skype voor Windows 8 Skype voor Windows 8 Skype voor Windows 8 Skype voor Windows 8 Skype voor Windows 8

Reacties (180)

Reactiefilter:-11800169+193+23+30
1 2 3 ... 6
De interface lijkt wel heel erg op Windows Phone (of WP op Windows 8..), en ik vind het wel prettig uitzien. Maar het geheel doet me toch wel een beetje de muis-vriendelijkheid in vraag stellen. Het zal gewoon even afwachten worden vrees ik. Het kan natuurlijk altijd zijn dat het na een tijdje gewoon intuitief gaat werken. Ik denk dat de scroller wel onmisbaar zal worden voor die horizontale menus.

[Reactie gewijzigd door m1dnigh7 op 17 augustus 2012 11:54]

Dat is de metro-user interface. Microsoft wil graag dat je je aan deze design filosofie houdt en werkt dus ook actief aan guidelines en reviews van bekende apps.
Dat is het Windows 8 user interface. :P

[Reactie gewijzigd door Shadoxfix op 17 augustus 2012 13:22]

Dat is het Windows 8 user interface. :P
Ook niet. Dit is het Modern UI" style Interface
Je kan de verticale scroller gewoon gebruiken om van links naar rechts te gaan!
Veel mensen klagen over het gebrek aan muis-intuïtiviteit maar gaat dit wel zo'n probleem zijn? Feitelijk willen we allemaal van de muis af om van de rsi af te komen. Deze interface is prima bruikbaar om te swipen, maar anders ook met de pijltjestoetsen van het toetsenbord (<- ->) (anti-rsi dus) en anders ongetwijfeld met vorige/volgende-knoppen die op de hedendaagse muis goed vertegenwoordigd zijn. Al met al denk ik dat het nog wel mee gaat vallen met die problemen :).
Veel mensen klagen over het gebrek aan muis-intuïtiviteit maar gaat dit wel zo'n probleem zijn?
Ja... pcz werken met muizen.
Feitelijk willen we allemaal van de muis af
Feitelijk denk ik dat je plank hard aan het misslaan bent.

:)
Je mag dan bijdehand tegen hem gaan lopen doen, het is al jaren bekend dat er mensen zijn die last hebben van te veel met een muis werken. Ook is het al jaren zo dat door velen aanbevolen wordt om toetsencombinaties te gebruiken om zodoende muisbewegingen te minimaliseren.

"Pcz werken met muizen" slaat natuurlijk ook nergens op. Dat wil niet zeggen dat je daarom geen (overigens al aanwezige) alternatieve besturing kunt benutten. Spelcomputers werkte voorheen met controllers met knoppen aan een draadje en tegenwoordig is een beetje in de lucht huppelen en wuiven ook al genoeg voor controle (denk aan Kinect).

En deze interface is met een muis óok te gebruiken. Misschien op een andere manier dan je gewend bent maar in dat geval zijn er dus alternatieve invoermethodes (touchscreen, toetsenbord, voice commands?).

[Reactie gewijzigd door Passeridae op 17 augustus 2012 16:25]

Ik vind de aanname dat je van een touchscreen minder snel (of zelfs geen) RSI krijgt ook maar wat uit de lucht gegrepen...

Moet er niet aan denken dat ik de hele dag m'n arm in de lucht moet houden om dingen aan te klikken op het touchscreen. 100x vermoeiender dan een muis gebruiken denk ik
De meeste RSI wordt juist niet door de muis maar het toetsenbord veroorzaakt, (vooral combinatie toetsen) en een verkeerde werkhouding. Het werd alleen muisarm genoemd. Maar je kan het tennisarm noemen. Je kan het ook van breien of snoeien krijgen.

Ik vraag me af? Krijg ik dit nu full screen te zien op mijn 27" scherm?
Wat is er mis met het concept van vensters, zeg maar windows?
Waarom wil MS af van windows?

Waarom moet alles zo megagroot op het scherm?
Is dat met de kleintjes in gedachten die er met hun kleine handjes en nog niet goed ontwikkelde motoriek naar moeten kunnen grijpen? Is het de McDonalds gedachte dat we de kleintjes al vroeg moeten wennen om voorkeuren te kweken?

Zo maar vragen. Want ik heb een loei van een scherm en vind het juist heerlijk dat ik daar permanent een taakbalk en allerlei informatie kan zetten langs de zijkant, en eventueel een klein venstertje voor te chatten. gewoon naast ander vensters.

Wat heeft MS er toe gebracht om dit concept los te laten? Dat het niet op een telefoon past? Dat schijnt tegenwoordig de hoofdoverweging te zijn bij het ontwerpen van een desktop interface, hoe ziet het er uit op een telefoon? Als ik het downscale zijn de kloppen nog wel groot genoeg voor een vinger?

Tja waarom dan ook niet een fietsstuur in de auto, als we dit soort logica gaan hanteren?
Metro applicaties kun je ook snapped draaien, het hoeft niet fullscreen het mag, Choice brought to you by Microsoft. Die taakbalk is ook niet opeens weg, maak je niet druk, die zit er ook nog gewoon, nog meer keuze !

Ik weet, keuze is verdomde moeilijk, misschien wekt het bij sommigen zelfs angst op.
Angst niet, stress wel :)
Grappig dat je dit zegt. Ik denk juist dat Microsoft zichzelf jarenlang tekort heeft gedaan door geen eigen appstore in Windows te houden. Vrijwel alle ander platforms hebben dit wel en het lijkt me bij uitstek een manier voor Microsoft om extra winst te maken.

Niet dat ik zelf behoefte heb aan een appstore, maar het is een heel logische stap.
Microsoft heeft de keuze heel makkelijk voor me gemaakt.
En de keuze is om geen windows 8 te draaien.

Het maakt mijn werk juist niet meer productief (niet dat windows daar al een ster in was, ik ken betere systemen). Maar windows 8 ga ik niet eens aan beginnen.

Hoe leuk men het ook probeert te verkopen maar de beta's hebben me meer dan genoeg getoond.
Feitelijk willen we allemaal van de muis af om van de rsi af te komen.
Ik werk ~20 jaar met een muis en heb nog nooit last van RSI in mijn muis-hand gekregen. Ik heb wel eens last van mijn linkerhand (waarmee ik het toetsenbord bedien) gekregen van overmatig gamen.

[Reactie gewijzigd door Aham brahmasmi op 17 augustus 2012 18:04]

Maar wat als ik naast Skype ook nog Word, browser en andere zaken open wil hebben?
Edit: Met open bedoel ik naast elkaar zodat je alles in één of meerdere schermen hebt.

Het hele venster filosofie is weg? Dat is toch bagger? Ben vast de enige hier..

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 17 augustus 2012 14:48]

Draai nu Windows 8 en deze apps blijven gewoon open staan. Dus je kan tegelijk browsen / Skype / textverwerken.
Ze blijven wel open staan ja, maar ze zijn redelijk diep verborgen achter je huidige app en het switchen vind ik behoorlijk storen, zeker niet fijner dan de klassieke venster-methode.
Je kan twee Metro applicaties side by side draaien. Gewoon naar de zijkant van het scherm slepen. Zelf vind ik het geen 100% oplossing maar ik merk wel dat full screen apps veel rustiger werkt. Dus wat uiteindelijk fijner is durf ik nog niet te zeggen
En 3 Metro apps kan je dus niet naast elkaar zien?

En een metro app naast een Desktop programma draaien kan dat ook? Op één of twee beeldschermen?

Wat als ik deze metro skype naast word 2010 wil laten draaien in 1 scherm? Iets wat ik normaal gesproken wel zou doen.
Ja, dat kan gewoon.
Ho! Nee je kan niet 3 Metro apps naast elkaar zien. De andere zaken wel.
Voor zover ik weet max 2x Metro + Desktop met 2 schermen.

[Reactie gewijzigd door adver10 op 17 augustus 2012 17:12]

hoe doe je dit dan als je zoals ik meerdere monitors hebt staan? Kan je dan wel meerdere vensters open zetten?..
De windows 8 (metro) interface draait altijd maar op maximaal 1 scherm tegelijk, dus je kan op je ene scherm maximaal 2 metro apps open hebben (1 klein, 1 groot) en op je andere scherm je gewone desktop apps net als vroegâh.
Nee hoor. Ik verzet me ook tegen de trend van simplificatie. Gebruikers worden steeds dommer hierdoor.
Persoonlijk vind ik het allemaal (Windows 8 + programma's) wel erg leuk eruit zien voor een media center. Maar zal het naar mijn mening toch minder fijn werken voor de dagelijkse desktop gebruikers.
Heb inderdaad ook dat gevoel. Ik veronderstel dat je dit ook windowed kan draaien?
Lijkt me anders best vermoeiend werken zo'n mega (touch) gui op een pc met 24" monitor.
alle windows 8 apps die ik heb gebruikt in de consumer preview zijn fullscreen en niet windowed te gebruiken
Maar je kan je apps natuurlijk wel "snapped" gebruiken.
In de RTM versie gewoon naar links of rechts slepen en je kan ze op de desktop pinnen aan een kant.
@k995: Leuk bedacht maar dat kost je wel desktopruimte omdat Skype op deze manier een deel van het scherm exclusief voor zichzelf opeist. Overigens is er m.i. een vervelende bijwerking van pinnen van een app naast de desktop: na un-pinnen zijn de lokaties van vensters veranderd. Mijn browser staat altijd windowed in het midden van het scherm. Na unpinnen is deze opzij geduwd. Maar wellicht is er in deze skype-versie ook gewoon een klassiek venster beschikbaar. Zoniet dan blijven we gewoon bij een oude versie hangen. Gebruik er sowieso eentje uit 2009 want die is veel compacter in layout.
het goeie aan een recente versie van skype (ik denk toch dat het daar aan ligt) is dat de webcam van de gesprekspartner altijd "on top" blijft. Heel handig, kun je gewoon doordoen met wat je bezig was/bent en zie je altijd rechtsboven je gesprekspartner zitten.
Nee hoor heb hier een 27" scherm en dat werkt zonder problemen, beter zelfs de data erin is beter zichtbaar en direct overzienbaar elke keer je ernaartoe gaat in vergelijking met een 13" laptop .
Daar ben ik het niet mee eens.

Ik heb zelf ook een 27" inch monitor en ik loop alleen maar te scrollen in Windows 8
Zelf maak ik dan ook gebruik van de microgear scroll functie want anders zit ik de hele tijd te luisteren naar die leuke geluiden van mijn muis :P

Het ziet er erg strak uit, maar wat inderdaad al sinds het begin een discussie was:
De Tiles :)

Ik had zelf ook Windows 8 The Complete Guide gedownload, maar uit dat onderzoek blijkt ook dat het gewoon echt een tablet interface is.

Apple heeft met de launchpad ook een vergelijkbaar idee, maar daarbij loopt alles soepel en overzichtelijk. Het systeem werkt ook niet perfect, maar ik vind het zelf wel wat prettiger werken door met de pijltjes toetsen steeds een nieuwe pagina in beeld te krijgen.

Voor dit soort apps wil ik graag een tablet, maar liever niet op mijn desktop of ik moet overstappen op een 27 inch touch screen :*)
Een deftig touchpad, dat multigesture aankan (zoals de apple touch pad) kan jou al een pak verder helpen met windows 8 ;)
Wat niet zou moeten, want je hebt immers een prima muis.
Het zal eens gaan tijd worden zeker, dat de muis op pensioen mag, dat ding is ondertussen al +40, het wordt tijd dat we eens vooruit gaan. De muis heeft zijn tijd gehad, multigesture is het nieuwe buzzword ;)
@subnet 12,

In plaats van te zeggen dat je met de tijd mee moet gaan kun je beter zeggen wat de voordelen zijn in plaats van zeggen dat iemand ouderwets is.

Dat vind ik beetje jammer. Ik hoor alleen maar ooi mooi UI vernieuwend. En keer iets anders. Maar waarom is het dan beter dan een muis op een desktop?

Verklaar dat eens.. ik laat me graag overtuigen.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 17 augustus 2012 14:20]

Multigesture, ooit op een tablet gebruikt ? Wel op een pc kan het even fijn werken, zonder een 27" touch screen te moeten hebben (wat inderdaad te duur zou worden en misschien niet prettig werken zou zijn).

Windows 8 werkt gewoon prettig met die multigesture, hetgene wat nu lastig is met een muis, horizontale scroll balk om links rechts door je scherm te gaan (en er daarvoor eerst naar toe moeten navigeren). Gewoon met 2 vingers van links naar rechts swipen. Alleen daarvoor zou je het al willen gebruiken.
Maar dan kun je nog met 3 vingers van links naar rechts, met 4 vingers, hang er gewoon welke functie aan die je wilt (desktop vrij maken, home scherm krijgen ..... ) noem het maar op.
Pinchen om in te zoomen of uit te zoomen (zonder eerst je ctrl te moeten zoeken op je toetsen bord)
Een muis is gewoon te beperkt geworden (en je hebt er dan ook nog eens plaats voor nodig, een trackpad beweegt zich niet). Om windows 8 te aprecieren ga je volgens mij, de muis moeten vaarwel zeggen. Anders gaat het een ergernis worden. En eens je het gewoon bent ga je nooit nog terug willen.
Pinchen om in te zoomen of uit te zoomen (zonder eerst je ctrl te moeten zoeken op je toetsen bord)
Linker onderhoek van het toetsenbord. 8)7 Als je de linker onderhoek niet kunt vinden heb je er ook nog een aan de rechterkant onder.
Een muis is gewoon te beperkt geworden (en je hebt er dan ook nog eens plaats voor nodig, een trackpad beweegt zich niet). Om windows 8 te aprecieren ga je volgens mij, de muis moeten vaarwel zeggen. Anders gaat het een ergernis worden. En eens je het gewoon bent ga je nooit nog terug willen.
En een trackpad heeft geen beperkingen... behalve dat het totaal ongeschikt is om mee te gamen of fatsoenlijk te gebruiken in welk serieus programma dan ook.
Het zal eens gaan tijd worden zeker, dat de muis op pensioen mag, dat ding is ondertussen al +40, het wordt tijd dat we eens vooruit gaan. De muis heeft zijn tijd gehad, multigesture is het nieuwe buzzword ;)
Spreek voor jezelf! Ik hou er helemaal niet van om met m'n vingers ergens overheen te moeten wrijven. Het 'voelt' niet prettig, het is onnauwkeurig, en als je maar enigszins vette of klamme vingers hebt, is het helemaal een ramp. Nee, ik heb van alles geprobeerd, maar er gaat niets boven een ouderwetse muis. Of liever gezegd, een degelijke trackball ;)
Als je op een tablet of smartphone werkt, doe je niet anders dan met je vingers over iets te wrijven, dit is niks anders. Ik ben nog geen enkele tablet of smartphone met muis tegen gekomen. Dus je zal het wel ooit leren en gewoon worden :)
Als je op een tablet of smartphone werkt, doe je niet anders dan met je vingers over iets te wrijven, dit is niks anders. Ik ben nog geen enkele tablet of smartphone met muis tegen gekomen. Dus je zal het wel ooit leren en gewoon worden :)
Met een tablet of smartphone werk je doorgaans niet aan een tafel of bureau. In die gevallen is een muis niet handig, dus neem ik genoegen met touch-bediening. Maar op de desktop vind ik het volslagen overbodig.
De gebruikservaring ten opzichte van een muis is een stuk minder om redenen die ik hierboven heb genoemd. En ook op mijn muis (trackball) heb ik multigestures, en elk van mijn 7 muisknoppen hebben tegelijkertijd meerdere functies (onbeperkt), die ik ook zelf kan toewijzen.
Als je dat gewoon bent ga je nooit meer iets anders willen, een touchpad kan daar gewoon niet tegenop, zeker niet qua snelheid.
Waarschijnlijk zal desondanks het aandeel van touch-interfaces ook op de desktop wel wat toenemen, maar ik verwacht niet dat het de muis compleet zal gaan vervangen :)

[Reactie gewijzigd door Ingcharoth op 17 augustus 2012 16:32]

Dat is dan uw mening, maar ik heb de indruk van mezelf, dat ik met een touchpad nauwkeuriger ben, ongeacht van wat voor type van vingers (zelfs ocassionele fanta plekken op het touch pad oppervlak gaf geen nadeel). En ik ben helemaal niet afhankelijk van de ondergrond waar ik op werk. Ik ben nog geen enkele muis tegen gekomen dat op iedere ondergrond even goed functioneert .
Voor de zekerheid, ik heb het over de muis op de desktop, dus op een bureau. En eigenlijk meer nog over een trackball, want die mist de nadelen van een muis (ondergrond niet belangrijk, en minder ruimte nodig). Als ik niet aan een bureau werk, heb ook ik noodzakelijkerwijs idd. liever een touchscreen interface. Niet omdat ik dat zo prettig vind, maar omdat een muis in die gevallen onhandiger is.
En nogmaals, er zullen best personen zijn die, in alle omstandigheden, de voorkeur geven aan een touch-interface, maar ik betwijfel of op de *desktop* een meerderheid daarvoor zal kiezen. De tijd zal het leren :)
Indeed, we kunnen vandaag zitten lullen wat we willen, maar tijd zal het leren :)
Ik ben nog geen enkele muis tegen gekomen dat op iedere ondergrond even goed functioneert.
Hoeveel kost een muismat nou?
Juist, trackball :) Ik zal een behoorlijk stuk van mijn buro af moeten zagen wil ik bij m'n scherm als touchscreen kunnen. Afgezien van het feit dat ik me kapot erger aan vingerafdrukken op m'n scherm. Gelukkig stopt Windows7 niet ineens met werken en is er anders altijd nog wel een Linux-distro die geen touchscreen nodig heeft.
Een deftig touchpad, dat multigesture aankan (zoals de apple touch pad) kan jou al een pak verder helpen met windows 8 ;)
Dus iedereen moet maar aan zo'n touchpad als ze Windows 8 normaal willen kunnen gebruiken. Beetje omgekeerde wereld natuurlijk. Windows 8 hoort met normale muizen ook prettig te werken.
Ja, want toen Windows 95 uitkwam hadden inderdaad alle toetsenborden al de Windows toets.. Zonder Windows toets kun je ook ctrl+esc gebruiken om het menu te openen.

Innovatie = vooruitgang = toon bepalen. Windows 8 kan ook prima zonder touchpad of touchscreen worden gebruikt. Alleen met touch apparaten werkt het net iets prettiger.

Veel racegames werken ook beter met een hardware stuur. Helikopter games spelen het prettigst met een joystick en vliegtuigen voornamelijk een yoke, hoewel een joystick daar ook al voldoet.

Op elke Windows release zat men wel te zeuren. Tot nu toe hebben alleen Windows ME en Vista niet echt marktaandeel kunnen krijgen. ME zat teveel tussen W2K en XP in en Vista had voornamelijk 64-bit driver- en applicatie problemen.

Echter de toon de ME en Vista hebben gezet zijn verder verfijnd met de volgende Windows release. Tot nu toe heb ik eigenlijk geen probleem met Windows 8, maar ik draai nog niet de RTM versie waar toch een aantal zaken zijn veranderd..
WinMe was een voortborduursel op de Win9x-serie. Het zat dus tussen 98 en 2000 in. (Je kunt stellen dat 't win98 was met wat features van win2k erin gepatched.)

[Reactie gewijzigd door CyBeR op 17 augustus 2012 14:05]

Als je heel veel tiles en icoontjes hebt kan ik me idd voorstellen dat je veel scrolt, hier zijn de belangerijkste gepinned aan de taskbar of op het eerste zicht in het startscherm.


De launchpad vind ik persoonlijk op de imac hier compleet nutteloos, het is een raster van icoontjes juist zoals je op de desktop al decenia hebt staan .
Ik vind dat je hier een goed punt aan snijdt. Ik heb toevallig gister de RTM geinstalleerd en ik vind de werking van "Apps" een beetje vreemd. Zo ondervond ik dat op het moment dat ik youtube aan heb staan in de Metro versie van IE10 en ik deze minimize (terug ga naar start), mijn youtube muziekje er mee op houdt. Alles wat in de desktop aan staat draait wel door op de achtergrond. Toch zie ik de meerwaarde van Metro niet meer in als je hierin niet kan "multitasken".
Dat lijkt me ook vreemd.
Dan moet je dus ofwel een Youtube app gebruiken die wel op de achtergrond muziek kan afspelen of de IE10 sessie aan de zijkant vast snappen.
Dit is inderdaad by design.
Geen programma's die op de achtergrond kunnen blijven draaien, ze worden "bevrozen".

Erger nog, alle bevrozen apps kunnen na 5 seconden zonder pardon gesloten worden door het systeem. dit om geheugen vrij te maken, dit is misschien goed voor devices met minder werk geheugen zoals een gsm of tablet, maar een desktop heeft voldoende geheugen en zou dus weinig apps mogen sluiten.

Welkom in het DOS 8.0 tijdperk waar multitasking niet mogelijk is op een octacore pc !
En hiermee raak je de kern van het verhaal: " minder fijn werken voor de dagelijkse desktop gebruikers".

Als men Windows 8 Tablet & Windows 8 PC versie zouden gehad hebben, dan zou het minder een probleem zijn.

Maar met deze mix van stijlen, op een omgeving als de Desktop, daar past het gewoon niet op. Veel van de Windows 8 programma's zijn ontworpen met Tablet / touchscreen / fullscreen gebruik in gedachte, en dat past gewoon niet op een desktop, waar je werkt met "Windows!".

Dit is een beetje zoals bij games, waarbij men focust eerst op Consoles, en de boel omzet naar de PC. Het gevolg is vaak dat je slecht geoptimaliseerde games hebt, waarvan de input designed is rond één bepaalde interface, en de rest gewoon een bijgedacht is.

Normaal zou ik zeggen: Mij niet gelaten, ik blijf bij WIndows7. Maar het addertje komt vanonder het gras met de programma's. Microsoft zal focussen om developers hun programma's te "updaten", zoals nu gebeurt met Skype. Binnen x tijd, word je Windows 7 + Skype, gedwongen om te upgraden naar de "nieuwe" versie van Skype. Met natuurlijk de nieuwe interface... vlam... de Windows 8 ervaring op je Windows 7 systeem zonder dat je wilt.

Dan zou je zeggen: Upgrade dan niet. Ok, maar wat als bepaalde programma's een bug bevatten, en je wilt upgraden naar de nieuw versie waar de bug is gefixed? O sorry, geniet maar van de nieuwe interface.

Of zelf al ontwikkelen ze de versies apart, met een W8 & W7 versie, iedereen dat beetje ontwikkeld, weet dat bedrijven vrij snel de support voor de "oude" versie laten vallen, om zo de ontwikkelingstijd te focussen op de nieuwe applicatie.

Dit is een beetje de toekomst dat ik zie gebeuren. Persoonlijk vind ik het een slechte zaak voor de PC.

Btw: Wat is dat ding, lelijk. Wat een verspilling van plaats. Ik zou het zelf niet Retro noemen want in het verleden waren de ontwikkelaars slimmer dan met zo iets af te komen.

Ik hoop dat ze de virtualisatie software verbeteren, vooral op performance / 3d gebruik, zodat je gewoon een andere OS kan draaien, en vanuit virtualbox of whatever, je gaming kunt doen ( wat nu jammer genoeg nog veel te traag is ).
Je klaagt nu over een keuze die je hebt...

Deze applicatie is gemaakt voor de metro interface die vooral gericht is op tablets. Als jij dit niet wilt gebruiken, dan gebruik je de normale desktop versie.

Mensen moeten wat minder klagen als ze meer keuzes krijgen. Al dat gezeur over de browser, mail client, foto viewer enz, mensen moeten zich echt is realiseren dat dit apps zijn voor de metro interface.
Je klaagt nu over een keuze die je hebt...

Deze applicatie is gemaakt voor de metro interface die vooral gericht is op tablets. Als jij dit niet wilt gebruiken, dan gebruik je de normale desktop versie.
Mensen moeten wat minder klagen als ze meer keuzes krijgen.
Komt er dan ook een normale desktop versie van Skype? Ik heb daar nog niets over gehoord. Dus tot zover je verhaal dat ik een keuze zou hebben. Met Windows 8 krijg je juist minder keuze want MS dicteert een richting en sluit andere richtingen compleet af.
Er IS een normale versie van skype voor windows

http://www.skype.com/intl...on-your-computer/windows/

"•Pc met Windows® XP, Vista of 7 (zowel 32- als 64-bits besturingssysteem mogelijk)."

MS mag dus zelf al geen metro app uitbrengen omdat jij bang bent dat ze ooit de niet metro app niet meer gaan doorontwikkelen?
Wow... wat denk je dat we gebruiken al die jaren? Windows 8 is gewoon Windows 7 met wat aanpassingen en metro als extra. Meer niet.
Ik vind dit wel echt een verbetering. Ik had nog niet heel veel met windows 8 maar als het betekent dat verscheidene programma's allemaal een strak design gaan krijgen dan wordt het misschien toch nog eens interresant.
Mee eens, dat vind ik ook het grote pluspunt van de Metro-interface. Consistente applicaties met een strak uiterlijk, waar op de deskop elk programma zijn eigen richtlijnen lijkt aan te houden. Op Windows Phone merk ik ook dat ik altijd weet waar ik dingen kan vinden in apps, ook al heb ik ze nooit eerder gebruikt.

Ik verwacht dat door de goede tools van Microsoft en een toelatingsbeleid voor de Marketplace bijna alle applicaties een consistent Metro-uiterlijk zullen hebben. Daar wachtte ik al jaren op met Windows.
Strak uiterlijk?

Sorry maar de metro interface vind ik alles behalve dan strak.
Nogal logisch dat Skype zich aan de Metro-interface houdt, het is namelijk van Microsoft zelf, ze willen hun eigen producten toch consistent houden. Verder ziet het er vrij clean en logisch uit, hopen dat het beter werkt dan de huidige client ...
Office is ook van Microsoft en die hebben zich zelden of nooit aan de UI guidelines gehouden van MS zelf. Meestal andersom: Office doet iets en prompt werd het een UI standaard (denk multi documents, ribbon etc.).
Office 2013 wordt anders wel heel erg Metro (ok.. ok.. Windows 8 'Modern') style. Het is geen Window 8 App, maar de typografie is e.d. is hier zeker in terug te vinden. Maar je hebt gelijk. Ik krijg nu pas het idee dat MS alles (hun websites, applicaties, marketing materialen, alles) richting 1 stijl aan het sturen is.
Die flat 'metro' style vind ik toch wel echt smooth en mooi. Vraag me alleen af hoe de muis vriendelijkheid bij deze interface zal zijn.
Ik zal denk ik nooit een Windows 8 fan worden op het gebied van uiterlijk. Als ik deze screenshots zo zie krijg ik een soort déjà vu gevoel naar de vroege jaren 90. Het is wat mij betreft een mislukte poging om retro en basic over te komen.
Lol, is dat serieus Outlook?

Dat ziet er toch niet uit !! Dikke rommelpot.
Het erge is nog dat Microsoft een monopolie positie is dat alles doordrukt.
Succes, ik vind dit niet terug in de jaren 90 hoor.
Als ik heel eerlijk moet zijn, ik vind dat windows 8 etc en de programma's allemaal zo vierkant zijn.
ja ik snap ook niet waarom ze de huidige cirkelvormige en driehoekige vensters en UI elementen niet behouden hebben.

Al die vierkanten en rechthoeken op het scherm.....
Dat is gewoon modern. Ook software en websites zijn tegenwoordig onderhevig aan mode verschijnselen. Vroeger maakte dat allemaal niet uit hoe een pc en de software eruit ziet, maar sinds Apple en de nieuwe vrouwelijke populatie ook hun zegje doen, is het allemaal belangrijk geworden. Toon je vandaag je nieuwe smartphone dan wordt hij direct afgerekend op zijn looks ipv. hun specs.
Wow, dit is wel een heel mooi gevalletje "wouldn't recognize sarcasm if it kicked you in the ass" }>
Ik vermoed dat je het sarcasme van Vizzie zijn post niet helemaal begrepen hebt :*)
"Vroeger maakte dat allemaal niet uit hoe een pc en de software eruit ziet, maar sinds Apple en de nieuwe vrouwelijke populatie ook hun zegje doen"

Pardon? wat heeft design met vrouwelijk te maken?

Daarbij heeft vormgeving en eenvoud altijd een belangrijk punt voor software uitgemaakt alleen hebben veel programmeurs dat laten afweten omdat men dat niet in staat was.

Want de gouden regel van software ontwikkeling is dat je moet denken vanuit de eindgebruiker die er mee zal moeten werken. Het zou zo moeten ontworpen zijn dat het voor de gebruiker oog-vriendelijk is en zonder half uur door de handleiding heen moeten te wurgen ermee kan werken.
Ik begin toch wel een beetje te vallen voor deze metro stijl. De skype interface zoals hij nu is vind ik al steeds rommeliger worden dus deze zeer cleane versie lijkt mij wel wat :)
Ziet er niet verkeerd uit (lekker clean), maar wel voor een tablet niet voor muis/tobo combo...

En als alle win 8 apps fullscreen gaan draaien kan je dan niks anders onder het bellen of hebben ze multitasken er nog net niet uit gehaald? Vind het een beetje raar dat je je venster niet kan resizen...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 17 augustus 2012 12:05]

Je kan hem natuurlijk altijd docken aan de zijkant, aangezien dit een standaard Metro-feature is. Of je kan bellen terwijl de app gesloten/suspended is, is natuurlijk een andere vraag...
Je kan hem natuurlijk altijd docken aan de zijkant,
Ik heb maar twee zijkanten op mijn beeldscherm. Met normale Windows kan ik meer dan twee venster in beeld hebben. De helft van een 24" scherm is voor sommige apps nog te veel.
Een gedockte gesnapte Win8 app is *altijd* 320px breed en de maximale hoogte. Je kan dus niet zeggen de helt voor dit en de helft voor dat.

[Reactie gewijzigd door Caelorum op 17 augustus 2012 13:56]

En dat is dus een probleem, geen feature. Op een tablet of zoiets werkt dat geweldig, op een 27"desktop scherm is het een ramp.

[Reactie gewijzigd door ATS op 17 augustus 2012 15:28]

In Windows Phone 8 kun je met voip applicaties gewoon doorgaan tijdens de rest van je werk, lijkt me dus wel dat het gaat werken (zelfde core).
Het zou overigens raar zijn als Skype geen voorkeursbehandeling zou krijgen en hiermee moet aantonen hoe fijn het allemaal wel niet werkt.
Dat is juist de leuke grap.... Microsoft gooit zijn eigen 'windows' in met Windows 8.

Zit niet bepaald te wachten op deze bizar inefficiente interface waarbij ruim 80% aan witruimte moet worden gebruikt. Alles moet groter, simpeler en verder van elkaar verwijderd zijn. kortom er is minder plaats voor informatie.

Voor sommige onder ons is dit misschien gemakkelijker danwel rustiger in het overzicht. Ik erger mij er kapot aan! (Dit is niet de schuld van Skype, maar van het OS)
Voor sommige onder ons is dit misschien gemakkelijker danwel rustiger in het overzicht. Ik erger mij er kapot aan! (Dit is niet de schuld van Skype, maar van het OS)
Ben ik het 200% mee eens, of het hun eigen ramen in gooit weet ik niet misschien zitten een hoop mensen daar op te wachten, ik iig niet net als jouw...

Vindt het itt het beginscherm trouwens wel mooi, echter wat je zegt meer loze ruimte = minder nuttige info of functies en meer scrollwerk. En dat vindt ik vele belangrijker dan hoe clean iets er uit ziet..

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 17 augustus 2012 12:41]

maar alles volgefrot zorgt ook voor inefficientie ;)

Ik heb geen behoefte aan een overvol bureaublad (hell, ik gebruik mijn bureaublad zelfs nooit) en zolang je snel kunt wisselen tussen verschillende programma''s is het zelfs helemaal ideaal.

Mijn taakbalk is meestal 1 grote opstapeling van programma''s die openstaan en als windows dat zelf nu netjes sorteert in beeld, waarbij ik de optie heb wat van fullscreen naar halfscreen te halen, zou goed genoeg moeten zijn.

Probleem is vaker dat mensen hun werkwijze als efficient bestempelen, terwijl het dat heel vaak absoluut niet is. (gaat ook op voor mijn manier van werken hoor). Alles wat daartegen in zou gaan, zoals deze interface, is opeens ondoordacht, zou niet snel werken, enz.
Zeer zeker waar. Een overvol bureaublad zorgt voor afleiding i.d.v.v. ruis. Je bent langer bezig met het zoeken naar dat ene icoontje waarvan je weet dat het er staat maar zo 1-2-3 niet ziet staan.

Feit blijft dat de Metro Interface mij behandeld alsof ik een blind persoon ben.

Ik herken mijzelf in het stuk over de taakbalk en dit zou dan ook zeker beter kunnen. Metro is hier wat mij betreft neit de oplossing voor.

In Metro is zoveel loze ruimte dan dit niet opweegt tegen het rustige overzicht. Nog los van het feit dat er eigenlijk geen multitasking is.

Ok stel dat ze dit verhelpen op wat voor manier dan ook, dan nog behoud je 1 volledig scherm waarin alle informatie word getoond.

Hoe is dit anders dan je bureaublad waarin alle informatie word getoond d.m.v. vensters?
Zeer zeker waar. Een overvol bureaublad zorgt voor afleiding i.d.v.v. ruis. Je bent langer bezig met het zoeken naar dat ene icoontje waarvan je weet dat het er staat maar zo 1-2-3 niet ziet staan.
Een vol bureaublad hoeft niet inefficiënt te zijn als je maar systematisch bent.
Ik vind deze interface echt helemaal niets. Rechtlijnig, kaal, saai. Bah. Ik heb alleen de angst dat op een gegeven moment allerlei applicaties (waaronder Skype) automatisch updaten naar de laatste versie met deze interface en dat je zelfs in Windows 7 hiermee te doen krijgt.
Win7 ondersteunt de metro UI toch niet? Volgens mij is dit wel even wat meer dan een "skin" over een programma.
Dan zorgen ze toch dat er voor Windows 7 wel een geskinde versie komt. Als iedereen maar aan Metro went dan stapt men eerder over op Windows 8 zal de gedachte van MS zijn.
Op wpcentral zei men dat deze screenshots uit een beta van de desktop versie van skype komen, dat zou dus betekenen dat je inderdaad ook op Windows 7 deze interface krijgt, echter wel als een venster net zoals zune.