Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 99 reacties, 28.539 views •

Stainless Games, de studio achter de eind jaren negentig veelbesproken Carmageddon-games, heeft een Kickstarter-pagina geopend. Als het bedrijf 400.000 dollar weet op te halen, brengt het Carmageddon Reincarnation op de markt.

Om Carmageddon Reincarnation te kunnen maken hebben de makers 400.000 dollar nodig, zo valt te lezen op de Kickstarter-pagina die Stainless Games heeft geopend. Volgens de studio zal Reincarnation alle sterkste aspecten van de originele Carmageddon bevatten, maar nu natuurlijk in hd. Volgens de makers was Carmageddon, met onder meer dynamische schademodellen, een trendsettend spel in het racinggenre. Verschillende features die in Carmageddon zaten, zijn inmiddels gemeengoed in racinggames.

Kickstarter lijkt voor Stainless Games een laatste redmiddel te zijn om Carmageddon Reincarnation nog te kunnen maken. De studio is al enige tijd bezig met het spel en was op zoek naar een uitgever voor de titel, maar dat heeft niets opgeleverd. Stainless was lang niet in staat om een Carmageddon-game te maken; nadat de studio scheidde van uitgever SCi bleven de rechten op de naam achter bij de uitgever, die zelfs een andere studio aan de franchise zette. Dat spel haalde de schappen echter niet. Na langdurige onderhandelingen kwamen de rechten weer terug bij Stainless, dat begon aan de ontwikkeling van Carmageddon Reincarnation.

Op de Kickstarter-pagina zijn verschillende 'pledges' vermeld die fans kunnen doen. Hoe hoger het gedoneerde bedrag, hoe groter de beloning is die de donateur ervoor terugkrijgt. Mocht het verzamelde bedrag hoger uitvallen dan 400.000 dollar, dan belooft Stainless Games meer 'coole dingen', zoals extra power-ups, in het spel te verwerken. Wanneer Reincarnation moet verschijnen is nog niet bekend.

Carmageddon Reincarnation Kickstarter video

Reacties (99)

en voor de liefhebbers om erover te praten.

[Kickstarter] Carmageddon: Reincarnation.

Hier is het topic op het forum :>
Ik word al die kickstarter projecten wel een beetje moe omdertussen. Het lijkt wel of elke gamestudio en indi developer een project heb lopen en dat het bij de meesten een laatste wanhopige poging is om het toch naar buiten te kunnen brengen.

Het nadeel is dat verschillende projecten geld van elkaar stelen (je kunt je centen maar 1x uitgeven) waardoor er twee projecten zijn die het niet halen ipv een die het wel haalt.
Dat zag je in het begin ook: waar sommige projecten toen nog 3x het minimum konden ophalen, zijn er nu steeds meer projecten die het niet halen.
Dat is nou marktwerking. Ook in crowdfunding is dat van toepassing.
Soms zitten er leuke projecten bij.
Maar dit vind ik bijna bedelen .... het spel was leuk toen maar we leven nu in 2012!
het was toen leuk en het concept is dat nog steeds, maar uitgevers zijn te braaf geworden en teveel op geld belust.

Hoewel ik er ook een hoop nutteloze berichten zie tussen staan van Úchte bedelaars, lijkt dit me het perfecte spel waar ik met veel weemoed aan terug denk om mij te overhalen een donatie te doen.
Ik weet niet of Carmageddon het nu nog zo goed zou doen. Toentertijd was het opzienbarend en met name schokkend. Nu zijn er vele malen bloederige (race)games gekomen. Ieder deel van GTA is al bloederiger en diverser dan Carmageddon.

Nee, heb er toen van genoten, maar laat het bij mooie herinneringen blijven.
Niet helemaal waar. Er is namelijk een grote diversiteit in de verschillende projecten, en heus niet iedereen die geld naar Tim Schafer heeft gegooid zal los daarvan ook nog 's Moebius Strip hebben willen financieren (notabene allebei p&c adventure games, maar wel met behoorlijk verschillende stijlen, thematiek etc.). Los gezien hebben allebei heus wel genoeg fans, en dat geldt ook voor Carmageddon.

Kickstarter heeft een tijdje terug ook laten weten dat game-projecten specifiek minder vaak succesvol gefinancierd wordt dan andere projecten; ruwweg 1 op de 4 haalt geld op.

Wat wel steeds duidelijker wordt, is dat je als niet gevestigde ontwikkelaars erg goed je best moet doen, omdat de (game) media voorzichtig is geworden met het plaatsen van artikelen over Kickstarters (de meeste geven de voorkeur om het zelfs pas te noemen wanneer de financiering is geslaagd). Zo blijven de verhoudingen tussen Big Publisher met hun marketing machines aan de ene kant, en veelbelovende projecten op bijv. Kickstarter aan de andere kant, nog wel wat scheef. Dit is deels wel logisch, maar toch wel jammer, want het is natuurlijk wel een groots experiment wat we graag zien slagen. Maar goed, het levert goede games op, het veranderd de verhouding tussen ontwikkelaars en uitgevers eindelijk 's wat, wie weet wordt de gaming media (laten we het uitdrukkelijk geen journalistiek noemen ;)) uiteindelijk vanzelf wel wakker.

Overigens toch wel raar dat sommige mensen "moe" kunnen worden van die paar berichten over Kickstarter projecten - dan klik je er toch gewoon niet op? Je hoeft niet elk bericht te lezen; Google dit, Microsoft dat, Apple zus, Call of Duty zo, je moet wel erg fanatiek tweakotine addict zijn om op elk bericht te klikken.
Om te volgen of ze de 4 ton halen, hier de trendlijn:

http://www.kicktraq.com/p...carmageddon-reincarnation
Wat ik eigenlijk aan kickstarter nog steeds mis is echt een vorm van investering met rendament.
Ik investeer 10.000,- bijvoorbeeld en daar wil ik dan een aandeel van de omzet/winst van.

Nu is het enkel dat je eigenlijk wat producten in de presale koopt.
Het idee van de huidige methode is leuk, maar ik zoek zelf eigenlijk een meer zakelijke manier.
Dit kan je natuurlijk buiten Kickstarter om regelen, aangezien ik denk dat dit ook niet de bedoeling van Kickstarter is.

Kickstarter is juist bedoeld om op een sociale manier geld te werven om een project van de grond te krijgen, met veel mensen een klein beetje die hier dan ook iets voor terug krijgen, in dit geval in de vorm van een presales product
Het bedrag zal dan wel wat hoger zijn dan een "nette donatie".
Wanneer je aandelen of rendement wilt zul je toch wel een aardig bedrag klaar moeten hebben lijkt mij.
anderzijds is het niet juist ideaal om een kickstarter systeem neer te plempen waar je kunt investeren in meer dan 1 copy als het winstgevend wordt kun je wel mooi een een gratis speel overhouden aan divident...

lees spel kust 1000 euro, je betaald 100 euro, je krijgt 5% van de netto opbrengst a 10000 euro en je hebt toch mooi dikke winst.
In dat geval kan je beter contact opnemen met het bedrijf en kijken wat er zakelijk mogelijk is.

edit: groov was me voor ;)

[Reactie gewijzigd door PdeBie op 9 mei 2012 11:55]

Eens; ik ben bereid geld uit te lenen, niet te doneren.
Men zal met hele goede zaken komen wil men geld 'krijgen'.

Af en toe vraag ik me af of deze 'kickstart' donerende individuen, ook zo gul geven aan bijvoorbeeld medische collectes. Vrees van niet; entertainment staat nou eenmaal hoger dan het welzijn van de (mede) mens.

Carmagaddon; was groot vanwege het gebrek aan concurrentie. Tegenwoordig bestaan er legio spellen die vergelijkbare of meer controversiele beelden op je beeldbuis kunnen toveren.

P.S Tweakers;
Frontpage begint een 'RSS-FEED' @KICKSTARTER gehalte te krijgen.
Just sayin'

[Reactie gewijzigd door CozNL op 9 mei 2012 10:28]

Bij game Kickstarters doneer je ook niet echt iets. Je koopt iets. Bij het laagste bedrag krijg je altijd al het spel tegen een prijs die aanzienlijk lager is dan de uiteindelijke retail prijs. Bij iedere hogere pledge krijgt je wel iets meer, en dan is het aan de backer om te beslissen of het hem die prijs waard is. Als iemand $10,000 wil betalen om zijn gezicht in Carmageddon te zien, koopt hij dat dus.

Er zijn ook de meer kunstzinnige Kickstarters, en dan doneer je inderdaad soms gewoon, maar mensen doneren al duizenden jaren aan kunstenaars, nu kan het gewoon door het gewone volk ipv enkel door de rijken.
Ik zag laatst een kickstart waar je bij de laagste prijs inderdaad 'doneert' je krijgt daadwerkelijk een set wallpapers.
Nee, bij kickstarters doneer je wel. Vaak krijg je wel producten in ruil voor je donatie, maar het geen koop overeenkomst. Het is puur gebaseerd op vertrouwen.
Kickstarter is echter niet bedoeld voor mensen die geld willen uitlenen in de bedragen van 10.000 euro of wellicht meer. Bij zulke investeringen zal natuurlijk eerste de ontwikkeler geraadpleegd worden om daar afspraken over te maken, over het bedrag en natuurlijk wat je daarvan terug krijgt.

Kickstarter is bedoeld om een publiek aan te spreken voor een game, en die kunnen dan een bedrag doneren. Denk bijv. aan een euro of 5. Hoe meer mensen er ge´nteresseerd in zijn, hoe meer de ontwikkelaar kan ophalen. Het is ook meteen een soort barometer, waar je kan zien hoe graag mensen de game willen. Simpel gezegd, hoe meer mensen en hoger de donaties, hoe gewilder de game. Ook kan je met enige zekerheid zeggen, dat de mensen die gedoneerd hebben, deze game ook zullen gaan kopen.

Als jij inderdaad als doel hebt, om geld uit te lenen, zul je andere wegen kunnen en ook moeten bewandelen. Je wilt natuurlijk wel een stukje garantie dat je je geld terugziet, in het geval dat er iets mis gaat. Maar bij een eigen donatie van een paar euro, ligt de drempel natuurlijk een stuk lager en is het gevaar veel kleiner voor individuele donateurs, wanneer het project niet van de grond komt. Dit betekend dus dat je maar een paar euro kwijt bent, en niet meteen een dikke smak van 10.000 euro.


Dat gezegd hebbende, helaas komen kickstart projecten maar moeizaam van de grond. Volgens mij was er recentelijk ook een bericht op tweakers dat maar 25% van de projecten echt doorgang vinden, dus het blijft hoe dan ook een risico. Dat in het achterhoofd houdende, weet ik zeker dat voor mensen die geld willen uitlenen, er zeker andere mogelijkheden zijn om daar ook afspraken over te maken.

Een garantie kan natuurlijk nooit afgegeven worden en kickstart projecten zijn op zich natuurlijk een mooi initiatief, maar men moet wel beseffen dat het geen garantie is voor een succes afhankelijk van hoeveel mensen doneren en hoeveel geld er opgehaald word.
Dat 25% maar van de grond komt is denk ik ook een stukje marketing. Een titel als Carmageddon spreekt tot de verbeelding en het feit dat het nu op tweakers.net besproken wordt zal wellicht weer 1000 euro aan extra inkomsten kunnen zijn.

Behalve het principe ben ik verder niet bekend met kickstarter, maar er zullen vast genoeg dingen op staan die het daglicht niet waard zijn.
Carmagaddon; was groot vanwege het gebrek aan concurrentie. Tegenwoordig bestaan er legio spellen die vergelijkbare of meer controversiele beelden op je beeldbuis kunnen toveren.
Het gaat toch ook niet om wie het meest controversieel is, Carmageddon draait erom om je tegenstanders in de prak te rijden. Ik heb de mogelijkheid om voorbijgangers omver te rijden nooit als de sellingpoint van Carmageddon gezien. Net zo min het race gedeelte, want je werd toch wel als lame gezien als je serieus de wedstrijd ging uitrijden.
Ik heb de mogelijkheid om voorbijgangers omver te rijden nooit als de sellingpoint van Carmageddon gezien.
Ehm dat was toch juist de selling point van Carmageddon?

Als je geen voetgangers plat reed, ging je tijd op, dus het was ook nog eens een belangrijk onderdeel van het spel

Ik weet ieder geval nog dat ik dat spel MOEST hebben waar je mensen kon platrijden
Ik dacht altijd dat je je tegenstanders moest vernielen, zodat je de race won. Maar heb het al jaren niet meer gespeeld, dacht dat je ook op andere manier aan tijdbonussen kon komen.

De fase dat ik moest giechelen omdat je mensen omver kon rijden was ik waarschijnlijk al voorbij :P
Tijd bonussen kon je op verschillende manieren krijgen

De makkelijkste en snelste manier om even snel tijd er bij te krijgen was voetgangers platwalsen

Je kreeg ook flinke bonussen door je tegenstanders total los te rijden, of zelf door de race uit te rijden
De fase dat ik moest giechelen omdat je mensen omver kon rijden was ik waarschijnlijk al voorbij
Ik vond het toen geweldig... maar nu jaren later kan ik er nog steeds om giechelen hoor ;)
Carmageddon draait erom om je tegenstanders in de prak te rijden. Ik heb de mogelijkheid om voorbijgangers omver te rijden nooit als de sellingpoint van Carmageddon gezien.
Niet alleen je tegenstanders moesten kapot, maar door voetgangers en dieren (koeien en schapen) dood te rijden kreeg je extra tijd en geld en dus meer kans om te winnen.
Het is voor een donateur gewoon een simpele afweging of het persoonlijke nut van een uitgifte van een dergelijk project opweegt tegen het bedrag wat men doneert.

Ik zou bijvoorbeeld veel persoonlijk nut halen uit een nieuwe dungeon keeper en ik heb best een donatie over om bij te dragen tot het tot stand komen van een nieuw deel als dat op de conventionele manier niet gaat gebeuren, via kickstarter kun je dus heel laagdrempelig zien of er meer potentiele kopers zijn die zo denken.
PirateMyFilm is druk bezig een variant met rendement weg te zetten, het is vooral de saldering dat een groot probleem is, gezien de veelal kleine bedragen met paypal geen zin hebben.
Dat zou je natuurlijk als beloning voor een pledge in kunnen voeren als project. Zoiets als doneer 15k en krijg 1 procent van de winst, maximaal 30 beschikbaar. Maar ja, dan zou ik wel willen weten hoe winst wordt gedefinieerd.
Doe dan omzet. Nettowinst en brutowinst zijn te makkelijk te manipuleren, vooropgesteld dat je al winst haalt. Commercieel succesvol en grote omzet betekent niet dat je winst draait, laat staan nettowinst.
Dan snap je het punt van crowdfunding niet.
Investeerders zullen ze wel vinden, maar het probleem is net dat die dan ook een vinger in de pap te brokken willen hebben bij die ontwikkeling van het spel. Niet onlogisch omdat ze willen dat het spel zoveel mogelijk verkoopt om het hoogst mogelijke rendement te halen uit hun investering.

En als er iets is dat de gaming industrie in snel tempo tot grijze eenheidsworst heeft herleidt, zijn het investeerders die games zien als een manier om geld te verdienen ten koste van originaliteit, kwaliteit en klantvriendelijkheid.
Hoezo zou ik het niet begrijpen, het is nog steeds crowdfunding alleen ik wil er iets anders voor terug.

Jij hebt het ineens over zeggenschap etc maar daar heb ik het niet over.
Dat kan je doen met onder andere http://www.sonicangel.com/.
Dit platform biedt wel enkel muziek aan ipv de uiteenlopende zaken van kickstarter. Maar het bestaat dus wel. Happy investing!
Wat ik gewoon helemaal is is hoe komen ze aan het start bedrag wat ze nodig denken te hebben ? 400.000 dollar, daar moet toch iets van een investeringsplan / begroting achter zitten. Ik hoef niet alle detials te weten, maar een beetje inzicht in het geheel zou ook geen kwaad kunnen.

Als nou blijkt dat het voor 100.000 ook kan / uiteindelijk gelukt is wat dan ?
Een net goed bedrijf gooit dan b.v. nog een leveleditor of extra tracks oid erbij , maar een ander kan wel denken "Mooi meegenomen en voila"...

Dus iets meer transparantie in het model zou ik ook welkom heten...
(just my 2 cents btw)
Ik ben het hier wel een beetje mee eens. Maar ik denk eerder de andere kant op. Als ik zo nu en dan de bedragen zie waar die game kickstarters om vragen dan denk ik "hoe doen ze het er voor?"

En dat heb ik hier ook weer een beetje. $400,000 is nou niet bepaald veel voor een moderne game, en als je die hele pagina leest zie je dat ze een team van 50 mensen hebben om aan de game te werken. Alleen al aan loonkosten ben je dan toch zo door dat bedrag heen zou je denken.

Dat is mijn grootste angst met al deze kickstarter projecten, dat ze veel te optimistisch zijn met hun planning en begroting, en dat veel er van zullen eindigen in de situatie dat het geld op is maar de game nog niet af.

De vraag is dan dus, wat doen ze dan? Nog een tweede kickstarter? Toch maar proberen een publisher aan boord te krijgen? (En zo ja, gaat die publisher de kickstarter "aankopen" nog honoreren?) Of heeft iedereen dan pech? Meer transparantie in hoe het bedrag bepaald wordt en hoe ze het denken uit te gaan geven tijdens het development traject zou inderdaad geruststellend zijn.

[Reactie gewijzigd door ReverendBizarre op 9 mei 2012 14:11]

Ze hebben er al heel wat werk ingestopt lijkt me.
"De studio is al enige tijd bezig met het spel en was op zoek naar een uitgever voor de titel, maar dat heeft niets opgeleverd."

Lijkt me dat het budget voor Carmageddon op is en ze dus minimaal 4 ton moeten hebben om het af te krijgen. En dan geloof ik best dat het nog ruim begroot is. Ze hebben er zoals gezegd in de video al 1/3e van een miljoen in gestoken.

En ja, je moet je planning wel op orde hebben.
Kijk, een uitgever kun je nog langs met:"Ja dit is de 3e keer dat we nog een ton komen halen maar dit is echt de laatste keer hoor hahaha." En dan moet die uitgever wel, ze zitten er al in voor heel wat centen.
Kickstarter doe je eens en dan moet je voor dat geld er een werkend product eruit halen. Je kan niet een 2e keer kickstarter doen, het publiek ziet je al aan komen. En pech? Ja kun je proberen, zie dan nog maar eens een ander project met crowdfunding van de grond te krijgen.
En dat nog los van kickstarter zelf die de naam, denk ik, wel een beetje op niveau wil houden, die gaan je geen 2e keer toelaten als je voor het eerste opgehaalde bedrag niet kon leveren wat je beloofde of gewoon zei: "Pech gehad jongens, was net te weinig."
De naam van kickstarter en jezelf als softwarebedrijf hangen er vanaf.

Je moet gewoon willen en niet blijven klooien.
Zou dom zijn om te investeren via kickstarter aangezien ze ook 5% moeten afdragen aan kickstarter en 5% aan amazon. Kan je dat beter via een directe weg doen bij grote bedragen.

[Reactie gewijzigd door Mirved op 9 mei 2012 11:12]

Verdorie, weer een Kickstarter die me weer aanspreekt en waar ik geld aan wil geven. Nou ja, die 15 dollar kan ik wel missen en hoop er een leuk product voor terug te krijgen.

Maar het idee van investeren (en er geld voor terug te krijgen) zou zeker interessant zijn als dit via Kickstarter zou kunnen. Dan zou ik wel wat meer geld uitgeven dan de gebruikelijke bedragen die ik nu doneer om er een game uit te halen. De extra's die je nu krijgt vind ik zeker niet slecht, maar het haalt mij nog niet over om daar geld aan uit te geven.
pakt kickstarter zelf nog een percentage of is dit een non-profit?

Of zijn ze lekker aan het rentenieren :+

[Reactie gewijzigd door KaWaReZ op 9 mei 2012 10:24]

Ik las ergens een berekening van de kosten van het project, daarin was 10% opgenomen voor kickstarter.
Nu weet ik niet of dat verplicht of vrijwillig percentage is.
Had je eenvoudig kunnen vinden. :)

http://www.kickstarter.co...eating%20a%20project#Fees

What fees does Kickstarter charge?

If a project is successfully funded, Kickstarter will apply a 5% fee to the funds raised. If funding isn't successful, there are no charges.


en ook

Does Amazon charge any fees?

Yes. When a project is successful, Amazon will apply credit card processing fees, which work out to roughly 3-5%. For details on how the fee is calculated, please view the Amazon Payments fee details.
Ben al een Backer!

Deze kon ik gewoon niet missen, pure nostalgie. Ik hoop dat ze het halen en dat de game net zo geweldig wordt als dat Carmageddon 1 en 2 zijn geweest!
Dan liever als deel 1 dan deel 2, want deel 2 was in mijn ogen al een behoorlijke baggergame vergeleken met het eerste deel :'(
Carmageddon 2 was een best goed spel vond ik zelf upgrade aan graphics en nog steeds dezelfde chaos. Heb ik toen echt super vel gespeeld.
Carmegeddon 2 was te "clean" vergeleken bij deel 1. Carmegeddon 1, met uitbreidingen in 3DFX was indertijd geweldig om te spelen, een beetje ruwe sfeer, smerige roestig beplate auto's, 2d bloedspetters(leuker dan de rode 3D bolletjes), pedastrians bestonden uit sprites met gefotografeerde mensen met gezichtsuitdrukkingen, elkaar in multiplayer slopen en kapotrijden. Carma2 was een betere racer, dat wel. Carma3(TDR2000) was gewoon niet eens leuk.
TDR2000 (The Death Race 2000) was inderdaad geen bal aan. Het was dan ook niet ontwikkeld door Stainless maar door een andere studio (Torus Games). Waar het artikel dan ook vandaan haalt dat de door een andere studio geproduceerde sequel nooit de schappen heeft gehaald is me een raadsel.
...die zelfs een andere studio aan de franchise zette. Dat spel haalde de schappen echter niet.
Of is er nog eentje na TDR3000 in ontwikkeling geweest?
Hij zal in ieder geval niet worden als TDR 2000.

Ik ben ook al een backer, sinds ik gisteren het GoT topic zag. Ik steun sowieso alle game kickstarters die er op z'n minst aardig uit zien. Ik vind het goed dat kleinere studio's zelfstandig aan het werk kunnen, dat zorgt voor meer variatie op de markt. De grote uitgevers vertrouw ik dat niet meer toe.

Gisteravond stonden ze nog op 12%, nu al op 22. Ziet er naar uit dat deze kickstart het wel gaat halen.
TDR 2000 is ook gemaakt door een andere studio. Dit is de officiŰle studio die de rechten heeft terug gekocht.

Ik heb er de volste vertrouwen in dat het een goede en succesvolle titel word!
Ik vind dit persoonlijk een mooi initiatief maar uiteindelijk wordt de doelgroep, de gamer, de dupe van een hoop getouwtrek tussen verschillende partijen met betrekking tot bepaalde rechten op een titel.

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit spel graag zouden spelen, ik wel in ieder geval!
Dat getouwtrek is al gebeurd, ze hebben de rechten al in handen dus de gamer zal hier niks meer van meekrijgen. Heb je het artikel goed gelezen?

"Na langdurige onderhandelingen kwamen de rechten weer terug bij Stainless, dat begon aan de ontwikkeling van Carmageddon Reincarnation."
Als je iets beter zou lezen zou je begrijpen dat ik doel op de situatie die er nu is. Als dit niet het geval was dan zou deze titel er wellicht allang geweest zijn.

Op dit moment zijn de gamers dus nog steeds de dupe..
Awesome! Een kickstarter voor Carmageddon. Je weet gewoon dat deze ver over zijn gestelde bedrag van 400.000 gaat. De eerste versie was legendarisch en heerlijk om te spelen. Ik herinner het mij nog, het was een goede leerschool voor mijn latere rijexamen...wacht zei ik dat hardop?

Anyways. Het is goed om te zien dat ze een reboot van het origineel willen maken. Dat betekend dat ze weten waar het hart ligt van de game.
Ik wist gewoon dat er een Carmageddon remake aankwam.
Lekker mensen platrijden for the fun of it, aaah good times good times :D
wauw, dat ziet er zelf voor mij, als geen fan van het genre, super uit..hoewel ik liever death rally in een niet-dosbox mogelijkheid zou zien ^^
http://www.remedygames.com/games/deathrally

Hier kan je de versie voor moderne windows-pc's downloaden, gratis :D

Ontopic: Ik zit al lang met smart te wachten op een nieuwe Carmageddon... Zo fout en toch zo goed, hopelijk blijven ze redelijk trouw aan de originele versie.

Let the "I was in the war"-schreeuwtjes maar komen...
nonnen omverrijden ^^ aah the memories

offtopic: en thx voor de hint, de android versie aan het downen, eens curieus of het er wat op lijkt..zoveel uren met dat spell verspeeld ^^

[Reactie gewijzigd door dwelfusius op 9 mei 2012 12:10]

Megarace kwam daar redelijk bij in de buurt hoor :)
Zeer vermakelijk spel, maar inmiddels ook alweer flink gedateerd.
Idd, Megarace was wel aardig. Zelf heb jßren de voorloper hiervan gespeeld, dat heette "dtrack" of deathtrack (activision). Uiteraard .exe :)

Ontopic:
In het geval van Carmageddon hoop ik dat ze de "electronic pedestrian ray" terug laten komen; dan hoefte je niet zo goed te richten tijdens het rijden... 8-)
(russformario anyone?)

[Reactie gewijzigd door ejay79 op 9 mei 2012 11:06]

DeathRally speel ik helemaal kapot op mn iPad en iPhone... voor 79 cent was ik de gelukkige eigenaar van een fantastische game! =)
Rewards: "Or even appearing in the game as a pedestrian" *splat*

Great!
Ik ga die zeker steunen. Carmageddon is een van de belangrijkste games ooit, vooral omdat het zo controversieel was en mateloos populair.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True