Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 115, views: 67.644 •

Humax heeft een nieuwe hd-decoder op de markt gebracht. De Humax IRHD-5300C beschikt niet over een interne harde schijf, maar kan wel opnames op een externe schijf vastleggen. Ook interactieve tv van Ziggo wordt ondersteund.

De IRHD-5300C beschikt over één hd-tuner en kan programma's opnemen, na aansluiting van een externe harddisk op een van de twee usb 2.0-aansluitingen. Ook timeshift-recording wordt ondersteund, maar door het ontbreken van een tweede decoder kan niet tijdens het maken van een opname naar een andere zender worden gekeken. De hd-decoder kan maximaal een externe harde schijf van 1TB aansturen.

Humax stelt dat de decoder met zijn irdeto-kaartlezer functioneert op de kabelnetwerken van vrijwel alle grote kabelaars, waaronder Ziggo, Caiway en Delta. Grote uitzondering is UPC, dat zijn eigen Nagravision-versleuteling gebruikt en smartcards koppelt aan de decoder. Ziggo-abonnees kunnen bovendien interactieve tv opvragen via de lan-aansluiting aan de achterzijde van het apparaat. Ook zijn mediabestanden af te spelen dankzij de ondersteuning voor het dlna-protocol.

De IRHD-5300C beschikt verder over een hdmi 1.3a-aansluiting, een optische s/pdif-uitgang en een analoge scart-aansluiting. Volgens Humax verbruikt de hd-decoder in stand-by 1W en circa 18W tijdens gebruik. De straatprijs van de nieuwe hd-decoder van Humax ligt rond de 135 euro.

Humax IRHD-5300c

Reacties (115)

Reactiefilter:-11150114+197+214+30
zal Ziggo gaan balen met hun Cisco van (volgens Ziggo dan) ¤ 459,-. Misschien moeten ze toch eens andere ontvangers gaan certificeren, in plaats van die ene war ze een alleenrecht voor verkoop op hebben.
Ik ben bang dat je in de war bent tussen Ziggo en UPC. Ziggo heeft altijd al Humax-decoders in de aanbieding gehad en die kon je ook buiten Ziggo om kopen (zo heb ik hem zelf bij een andere leverancier gehaald). Echter, de decoders van Humax tot nu toe konden interactieve TV niet aan. Mijn Humax kan dat inderdaad niet, maar is veel en veel minder buggy dan de Cisco: mijn ouders hebben deze interactieve decoder en wat een onding is dat :(. Blij dat Humax er nu ook 1 heeft.

Ik moet zeggen dat ik het een zeer interessante prijs vind, alleen heel jammer dat er geen tweede decoder in zit: opnemen en kijken op hetzelfde moment is toch wel heel handig!
De humax 5200 kan sinds de laatste firmware update in december ook al interactieve tv van ziggo aan, dus echt nieuws is het niet te noemen dat deze dat ook kan.

Enige probleem wat er op dit moment al een paar maanden speelt, is dat de HBO ondemand het niet doet. Staat wel in de lijst, maar je krijgt geen beeld (vreemd genoeg heb ik wel een repeterend geluidje van hbo).
Dan zal ik jouw aanraden even de 'werkzaamheden' pagina van Ziggo te bekijken, er zijn in Nederland op meerdere locaties problemen met de doorgifte van het HBO-kanaal ;) En dat is al een tijdje zo overigens, dat heeft niets met je decoder te maken...
Onzin, ziggo heeft ook cisco en andere merken aangeboden.
Ik ben bang dat je in de war bent tussen Ziggo en UPC
Ik ben bang dat jij hier het punt mist dat het gaat om decoders voor interactieve TV, niet over decoders in het algemeen. De interactieve TV decoder die Ziggo standaard levert kost ¤459 en is van Cisco.
[...]

Ik ben bang dat jij hier het punt mist dat het gaat om decoders voor interactieve TV, niet over decoders in het algemeen. De interactieve TV decoder die Ziggo standaard levert kost ¤459 en is van Cisco.
de decoder die Ziggo standaard levert. Niets houdt je tegen bij de lokale mediamarkt of BCC een Humax op de kop te tikken, die het tevens ondersteund. Ze hebben gewoon een deal met Cisco dat ze dat ding als prefered naar voren schuiven. bovendien heeft die cisco wel een interne harde schijf en meerdere decoders, wat het apperaat al snel een fors stuk duurder maakt. (mijn humax 5050c was daardoor ook een stuk duurder, nog duurder dan die cisco zelfs)
Eh, dat is gee ndecoder, maar een HD recorder. Da's toch wat anders hoor! bovendien is die al tijden in de aanbieding voor E99. Prima dingetje, heb ik hier ook staan.
Da's toch wat anders hoor
Ja dat zeg ik toch ook?! Het gaat hier om interactieve TV, niet om een gemiddelde decoder! En hij is alleen ¤99 als je er een alles-in-1 pakket bij afsluit. Heb je dat al, dan mag je de volle mep betalen.

Of je koopt er zelf een in de winkel, wat arjankoole hierboven ook aanhaalt maar waarvan ik verder helemaal niet het tegenovergestelde beweerde in mijn post.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 3 april 2012 10:31]

Ze leveren de CISCO, welke ook een interne HD heeft, 2e tuner etc. Hierdoor ligt de prijs hoger.
De enige reden die ziggo mij geeft wat de reden hier achter is, is dat er gewoonweg geen andere alternatieven beschikbaar waren.

De 5100 en 5200 Humaxen kunnen welliswaar Interactief bij Ziggo, echter is dit nog in BETA. Ziggo heeft mij zelf de IRHD-5100 geleverd voor 30 euro, welke nu dus interactief kan.
Wat houdt een beta release in?
De TV Portal is een nieuwe wijze om onze diensten aan te bieden. Ziggo wil de gebruikerservaring onderzoeken om onze diensten verder te verbeteren en uit te breiden. Daarom wordt deze dienst voorlopig als proef aangeboden. Dit betekent dat de inhoud van de TV Portal op ieder gewenst moment gewijzigd kan worden in vorm, inhoud of functionaliteit. Tevens kan Ziggo besluiten om het aantal gebruikers op de dienst te beperken of de dienst zelfs in zijn geheel stop te zetten.
De Humax 5100 is ook geschikt voor interactieve tv van Ziggo
Mijn Humax IRHD-5100C (aangeschaft november vorig jaar voor ¤ 49 icm Alles-in-1 Basis) ondersteunt sinds de firmware update in december ook al interactieve televisie van Ziggo.
Overige specs zijn ook gelijk:
- 2x USB 2.0
- TimeShift / opnemen icm externe harde schijf (geen schijf ingebouwd)
- 1 tuner (dus je kunt tijdens timeshiften / opnemen niet naar een andere zender kijken)

Gezien de specs en het typenummer (5100 -> 5300) past deze decoder ook precies in die serie. Het is mij uit de specs van beide apparaten niet duidelijk wat er nu daadwerkelijk beter zou zijn aan het nieuwe model, behalve dat die een hoger nummertje heeft en 'nieuwer' is.
er schijnt een slimmer ontwerp in de print te zitten (minder componenten) waardoor hij minder stroom gebruikt.
De keuze van het typenummer is enigszins ongelukkig te noemen.. Het gaat namelijk om een aangepaste versie.. Een Humax IRHD-5150 zou een betere typeaanduiding zijn geweest, gezien het feit dat 5300 insinueert dat het om een betere variant van de 5050/5200 zou gaan..

Op de IRHD-5300C zit géén display in tegenstelling tot de IRHD-5100C. Tevens zijn beide USB poorten aan de achterzijde geplaatst terwijl bij de Humax IRHD-5100C één aansluiting aan de voorzijde zit en de andere aan de achterzijde. Verder heeft de Humax IRHD-5300 maar 1x SCART en geen RCA tulp voor beeld en geluid, terwijl de Humax IRHD-5100C 2x SCART heeft en wel RCA tulp voor beeld en geluid
Met die zogenaamde insinuatie ben ik het niet eens:

Basis HD-decoder <> uitgebreide HD-decoder
5000 <> 5050
5100 <> 5200
5300 <> 5400?

De benaming van de 5300 is dan ook gewoon logisch te noemen.
Ik weet het niet hoor, maar vorig jaar heb ik juist precies deze decoder ontvangen ,bij een Ziggo alles in één abbonement eind december, voor 50 euro, alszijnde een interactieve HD ontvanger. Schijnbaar worden ze nu pas los verkocht aangezien het nu nieuws is. Ik heb er nog geen harde schijf aangehangen wegens de nog relatief hoge prijzen daarvan, maar verder een prima apparaatje. Jammer alleen dat timeshift via de harde schijf loopt. De iptv ontvanger van tele2 reserveerde gewoon wat werkgeheugen hiervoor.

[Reactie gewijzigd door Vastloper op 2 april 2012 14:50]

Waarom zal Ziggo balen? Ziggo kiest er zelf voor om iTV aan te bieden voor deze decoders. Ziggo heeft een aparte interface voor de Humax decoders met het interactieve gedeelte en dat is nu ook geschikt voor de 5300 (eerder al de 5100 en 5200). De enige Humax decoder die echt concurrentie is voor de Cisco, is de 5200 want daar zit een 2e tuner in.

Er zijn trouwens tientallen decoders die gecertificeerd zijn voor het gebruik bij Ziggo. Samsung, Humax, Cisco, Panasonic, Homecast, zelfs eentje van Nokia.
Ho ho .. even een vergelijking van de meest belangrijke specificaties :

- Humax IRHD-5300C : HD-Tuners : 1
- Cisco 8485DVB : HD-Tuners : 2

- Humax IRHD-5300C : 0 GB HDD (max. 1 TB)
- Cisco 8485DVB : 320 GB HDD (max. 1 TB)

- Humax IRHD-5300C : Prijs : ¤ 135
- Cisco 8485DVB : Prijs : ¤ 199 (destijds actie voor ¤ 99)

Als je ziet wat een externe HDD tegenwoordig kost ben je met een Humax helemaal niet zo voordelig uit. In tegendeel; je bent incl. HDD nét zo veel kwijt als aan de Cisco 8485DVB en levert wel 1 tuner in. Dit zal je erg beperken in je opname-vrijheid.

Dit is een duidelijk gevalletje "Goedkoop = duurkoop".
Alleen heb je met de Cisco 10x meer gezeur door buggy software. Dan liever een stabiele en goed functionerende Humax ontvanger..!
Humax is ook niet heilig; die hebben ook bugs zat in de firmware. Op zich goed dat je de keuze hebt welk merk decoder je aan wil schaffen, maar ik vind ¤ 135 veel te duur voor een single-tuner HD-decoder zonder harde schijf.

Een normale HD-decoder krijg je bij Ziggo voor ¤ 49; beetje onzin om dus bijna ¤ 100 extra te betalen vanwege het ITV-gedeelte. Wat mij betreft een behoorlijk slechte prijs/prestatie verhouding.
Maar aan de CISCO kan ik geen USB HDD hangen, omdat Ziggo deze heeft dichtgetimmerd.
En de LAN aansluiting(en) werken ook niet op de CISCO en bij Humax ontvangers wel.
Daarnaast weigerd Ziggo om deze vrij te geven.
Want als je daar om vraagt, komen ze met de smoes, dat dit dicht moet van de content aanbieders.
Maar je mag wel opnemen via een Humax ontvanger op een USB Stick of ext. HDD.
De CISCO ontvanger is een gevalletje van duurkoop = duurkoop, omdat Ziggo de volledige controle heeft over deze onvanger.

Bij de andere ITV aanbieders mag je wel je video op het thuisnetwerk zetten, maar bij Ziggo niet.
Dus koop zelf je ontvanger, bijvoorbeeld een Humax en je minder overgeleverd aan de grille van Ziggo.

Heb zelf nu een CISCO 8485DVB maar wordt binnenkort vervangen voor een Humax 5200 en heb dan alle functies van die CISCO ook heeft plus 2x een USB poort en netwerk aansluit die wel werken.
Goed voor jou is de 8485DVB dus niet geschikt. Dat kan. Echter, het gros van de mensen heeft niet de behoefte (laat staan de technische kennis-) om de decoder in een thuisnetwerk te zetten.

Nu kun je wel over Ziggo gaan zeuren, maar vergeet niet dat de decoder (nu nog steeds overigens-) maar ¤ 99 kost voor nieuwe alles-in-1 klanten (¤ 199 voor bestaande klanten-) terwijl Cisco zelf ¤ 459 voor dit apparaat vraagt. Ziggo laat er wel bepaalde functionaliteit uitslopen d.m.v. een aangepaste firmware, maar daar is de prijs dan ook naar.

Feit blijft dat de entertainmentindustrie een dikke vinger in de pap heeft als het om decoders gaat. Ziggo heeft al een onzinnige rechtszaak aan de broek hangen namens Stichting Brein. Meen je nou echt dat ze erop zitten te wachten tot Tim Kuijk ze nogmaals aanklaagt omdat ze vinden dan Ziggo copyrightschending faciliteert door decoders te leveren waar opnames mee op internet kunnen worden gezet ?

Ze zijn wel gek ... Ziggo certificeert die apparaten. Content-providers verwachten dat deze apparaten aan bepaalde eisen voldoen. Zo simpel is het. Ik geloof echt niet dat Ziggo die beperkingen doorvoert om haar klanten dwars te zitten.

Ik neem mijn programma's gewoon op de interne schijf op. Als het echt een goede serie of film is, pluk ik deze wel via een torrent-site van het internet af. Dat is toch veel handiger ? Wat moet ik met TV-opnames (die steeds onderbroken worden door reclame) terwijl ik online een betere versie kan downloaden ?
..maar door het ontbreken van een tweede decoder kan niet tijdens het maken van een opname naar een andere zender worden gekeken.
En dat vind ik nu persoonlijk echt een groot gemis!
Zelf beschik over een Humax HD decoder (typenummer weet ik even niet) welke dit ook al niet heeft. Een gemiste kans wat mij persoonlijk betreft.

[Reactie gewijzigd door Perkouw op 2 april 2012 14:39]

Er zijn Humax apparaten die wel een 2e decoder hebben. Ik heb zo'n geval(5050c zo uit mijn hoofd).

Ik heb dan ook het vermoeden dat het niet bij de 5300c zal blijven, maar dat er snel een nieuw model zal worden aangekondigd die EN een interne harde schijf heeft EN een 2e decoder heeft.
Het optimale model heeft juist wel de 2 tuner maar geen interne hardschijf, dan kun je zelf veel goedkoper een externe hardeschijf er aanhangen en die kan je ook nog eens handig aan de PC hangen als je opnames wilt bewaren.
Het optimale model heeft 3 tuners en een interne harde schijf en een goede netwerk interface om opnames te kopiëren of te streamen.
gebeurt me niet vaak dat de 2 tuners van de iHDR-5050c niet voldoende zijn, 3 vind ik dus een beetje overdreven.

de harde schijf is eenvoudig te vervangen. tot 1 TB hoef je geen speciale trucjes uit te halen mbt formatteren etc. Als je een nog grotere schijf erin zet krijg je zo'n gigantisch waslijst aan programma's voordat ie vol zit...dan kom je niet meer aan kijken toe. Zoveel leuke dingen worden er nu ook weer niet uitgezonden.. zou alleen nut hebben als je een paar maanden vooruit betrouwbaar de opnames kon programmeren...

heb er zelf een 2TB schijf in gezet, en ook na ijverig allerlei series opnemen zit deze nog maar op 15% :+
had het dus ook gewoon bij 1TB kunnen laten.
gebeurt me niet vaak dat de 2 tuners van de iHDR-5050c niet voldoende zijn, 3 vind ik dus een beetje overdreven.
Ik heb juist een tweede 5050c aangeschaft, omdat mijn vrouw en ik ieder andere programma's willen opnemen, hetgeen regelmatig botste. Het hangt er maar net vanaf, wat iemend ermee wil doen.
de harde schijf is eenvoudig te vervangen. tot 1 TB hoef je geen speciale trucjes uit te halen mbt formatteren etc. Als je een nog grotere schijf erin zet krijg je zo'n gigantisch waslijst aan programma's voordat ie vol zit...dan kom je niet meer aan kijken toe. Zoveel leuke dingen worden er nu ook weer niet uitgezonden.. zou alleen nut hebben als je een paar maanden vooruit betrouwbaar de opnames kon programmeren...

heb er zelf een 2TB schijf in gezet, en ook na ijverig allerlei series opnemen zit deze nog maar op 15% :+
had het dus ook gewoon bij 1TB kunnen laten.
Ook hier geldt, dat het er maar net van afhangt, wat de gebruiker ermee wil doen. Ik heb zo'n 800 films (gecomprimeerd) op een 2TB externe HDD staan, omdat ik ze graag nog eens wil terugkijken.
Marchell schreef hierboven dat een externe HDD voordelen heeft, omdat je die eenvoudig aan een PC kan koppelen. Dat kan ik beamen, maar mijn 5050c's kunnen niet overweg met NTFS. Ik gebruik EXT3-formaat, voor de externe HDD aan de Humaxen, maar dat wordt standaard niet herkend door Windows. Met een plug-in lukt het wel, maar dan is de overdracht weer erg traag bij mij, net als het FTP-protocol met de Humaxen.
Twee tuners is voldoende als je hem alleen gebruikt als recorder, echter als je nog een oudere TV hebt zonder DVB-C dan moet je er ook mee kijken. Twee tuners is regelmatig bij mij te weinig omdat ik twee dingen wil opnemen of overlappen en iets anders wil kijken.
Ik heb een 5200, deze heeft een tweede tuner en een harddisk....
[...]


En dat vind ik nu persoonlijk echt een groot gemis!
Zelf beschik over een Humax HD decoder (typenummer weet ik even niet) welke dit ook al niet heeft. Een gemiste kans wat mij persoonlijk betreft.
Dit kan al lang met de Humax, maar dan ga je wel in andere prijsklassen zitten dan waar jij tot nu toe dan in zit te kijken. Dit is waarschijnlijk gewoon stripped een-down versie van het dual-tuner model wat waarschijnlijk binnenkort ook wel zal worden aangekondigd. Ik blijf nog mooi bij mijn 5050C, doet het altijd nog prima en zie weinig voordelen met de nieuwere versies.
Maar de 5050c zal nooit interactieve functies krijgen helaas.
Dit apparaat doet bij mij wel meer vragen oprijzen...

Waarom geen 2e decoder? Nu kan je alleen opnemen wat je kijkt, of opnemen als je niet kijkt.
Waarom USB 2.0 en niet 3.0? (sneller, lijkt me handiger met videostreams... Zeker naar externe schijf)
Waarom geen interne schijf?
Waarom HDMI 1.3a en niet gewoon 1.4? (hogere snelheid, resolutie, beter geluid etc)

Het eindproduct kan dan wel wat duurder uitvallen, maar dit riekt naar mijn mening enigszins als een overpriced stuk hardware dat 5 jaar in een magazijn heeft liggen stoffen voordat het teruggevonden werd en alsnog op de markt wordt gegooid :|
Het eindproduct kan dan wel wat duurder uitvallen
Precies, en dat eindproduct wordt dan ook gewoon verkocht. b.v. de Humax 5200c
USB 3.0 is voor video (ook HD) niet noodzakelijk, zorgt alleen maar voor duurdere controller chips. De extra features voor HDMI 1.4 zijn voor TV ook al niet relevant. Het hebben van het nieuwste van het nieuwste klinkt leuk maar is vaak zinloos en juist prijsopdrijvend.
Dat zal dan wel de 5350c oid. gaan worden, dat is met de huidige lijn ook al. De 5050c heeft wel twee decoders, de 5100c niet.

[Reactie gewijzigd door Jiriki op 2 april 2012 15:42]

Niet meer relevant door edit van Jiriki.

[Reactie gewijzigd door freaky op 2 april 2012 16:02]

5050C en de 5200 hebben allebei dual-tuner kan ik je uit ervaring melden.

Waarom je als spotlight gemod wordt terwijl je blijkbaar nog geen handleiding kan lezen ontgaat me wel.

Tevens is het geen probleem van Humax (als in ligt aan de fabrikant), ieder apparaat met een enkele tuner heeft dit probleem (en dat zijn er veel meer dan alleen de hiergenoemde modellen).
"door het ontbreken van een tweede decoder kan niet tijdens het maken van een opname naar een andere zender worden gekeken."

Nou dus gewoon een veredelde video recorder.
Wat heb je nu aan zo'n ding als je tijdens het opnemen niet van kanaal kan switchen.
2e smartcardje in je tv stoppen.
Kost niets extra bij ziggo.
Smartcard kost 30 euro hoor ;)

En als je een smartcard in de tv stopt, heb je ook een CI+ module nodig waarmee iTV niet mogelijk is (79 euro) en een tv die geschikt is (wat ook niet altijd zo is). Daar komt nog eens bij dat je dan moet schakelen tussen het TV en Ext/HDMI kanaal.

Dan liever een 5200c waarmee je alles kunt doen.
Met een ouderwetse videorecorder kun je wel naar een ander kanaal kijken terwijl je van het ene kijkt, dus die zou dan meer kunnen.....

Daarnaast kan je met de IHDR-5200C ook gewoon opnemen en kijken naar iets anders (of 2 tegelijk opnemen) dus dat zou vermindering van de specs betekenen? Vreemd...
de IHDR-5100 had ook maar 1 tuner..
mijn vermoeden is dus dat er binnenkort een IHDR-5400c met dubbele tuner uitkomt
normaliter is het zo wanneer je 1 kanaal wilt opnemen en een ander kijken (met 1 tuner) dat dit kan wanneer die 2 zenders zich in dezelfde transportstream bevinden.

Dat een decoder maar 1 tuner heeft wil dus niet perse zeggen dat je niet tegelijkertijd kunt opnemen en iets anders kijken.
Digitaal heb je gelijk idd. Maar je kunt uiteraard niet zelf kiezen welke kanalen in welke transport stream zitten en echt logisch is het ook niet.

Maar zelfs als ik 2 programma's tegelijk opneem (heb een dual-tuner) kan ik inderdaad nog naar andere kanalen kijken, maar ben inderdaad beperkt tot de kanalen die binnen de transportstreams vallen die de tuners op dat moment decoderen.
Het is dan ook niet persee een opvolger van de 5200, want die heeft ook een ingebouwde HDD toch?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 2 april 2012 15:12]

Je praat onzin.

Tenzij je een dual-tuner VCR had, kon je via je VCR geen ander kanaal kijken.

Jij doelt er op dat je dan via de TV kijkt terwijl de VCR opneemt. Maar die heeft z'n eigen tuner.
Missschien kijk je iets te negatief, want zonder het technische verhaal erbij te halen kon je idd opnemen en televisie kijken tegelijk. Dat het blijkbaar met dit ding niet kan, dat is gewoon een zeer slechte zaak. Het punt is dan ook met meer ouderwetse middelen heb je op dat gebied dus minder nadelen... want wat is nou het nut van opnemen als dat het enige is wat je op dat moment kan doen. Als ik wat opneem dan doe ik dat regelmatig omdat ik op een andere zender ook iets wil zien.
En toch kan het... op dezelfde manier als vroeger. TV op analoog en hoppa! je kan alle analoge zenders bekijken, terwijl je digitale tuners in gebruik zijn. De kwaliteit valt wel tegen, als je digitaal gewend bent.
LOL, TV op analoog...

Kijkt lekker op mijn 70 inch sharp 4k TV.

Ziet eruit of ik het mozaiek kanaal op heb staan.
Met een ouderwetse videorecorder kun je wel naar een ander kanaal kijken terwijl je van het ene kijkt
Dat is omdat er 1 tuner in de videorecorder zit, en 1 in de tv :+
Mm, is dat dan (met een extern schijfje) eindelijk een alternatief voor de cisco box die ze normaal leveren?
Alleen maar problemen met dat apparaat terwijl andere ontvangers veel sneller en beter werken (waaronder de voorloper van deze, de 5100)
Ziggo-abonnees kunnen bovendien interactieve tv opvragen via de lan-aansluiting aan de achterzijde van het apparaat

Zou je met deze lan-aansluiting nou ook een verbinding met je netwerk kunnen maken om zodoende opgenomen materiaal op je pc, oid, op te slaan?
Volgens mij wel, want het ding heeft DLNA.
Ondersteunen deze dingen eigenlijk DLNA push ("Play To")?
yeps, zal niet verschillen van de 5050 en de 5200. Dus je kunt over ftp de ontvanger bereiken en daarnaast is die dlna host.
Yep, je kunt FTP-en. En je kunt streamen.
Je kunt vanaf je PC bestanden van het apparaat afhalen.
Helaas kan je er alleen DIVX en MP3 op zetten, de mpeg bestanden die hij opneemt gebruiken index bestanden in hexadecimalen. Als er niet zo'n indexbestand bij zit, kun je de mpeg niet afspelen.
Opnemen en branden of iets dergelijks kan dus, maar je kunt niet naar de decoder streamen of dingen er op zetten.
Dit is best jammer, ik hoopte dat met de laatste update er ook ondersteuning zou komen voor mkv en vob bestanden.

Edit:, je kunt er alleen heen via FTP, je decoder benaderen gaat dus niet als netwerk drive.

[Reactie gewijzigd door Raptorial op 2 april 2012 14:55]

Je kunt er wel degelijk dingen op zetten.

Opnames die er van af komen sowieso (mits je alle 3 de bestanden en niet alleen de .ts upload) en er zijn tools op het internet die de andere 2 voor je kunnen genereren. Zie bijv. hier: http://www.handleidingen.info/dvd-naar-humax-5050c/
Nee, dat is niet mogelijk. De apparatuur heeft een ingebouwde beveiliging om het maken van kopieën buiten het apparaat tegen te gaan. Uiteraard is dit te omzeilen, maar standaard is het niet mogelijk
Weet je dat zeker? Mijn 5050c's hebben die beperking gelukkkig niet.
Wat een onzin. Ik kan gewoon de bestanden via ftp van mijn humax 5050 afhalen, omzetten en branden op DVD.
ik heb nu een samsung decoder via onze vrienden van Ziggo en ik ben hier totaal niet tevreden over ding is traag en interactieve tv is nog traager. Wellicht dat dit een goeie vervanger gaat worden en voor 135 euro wil ik hem wel kopen nette prijs!
ik heb nu een samsung decoder via onze vrienden van Ziggo en ik ben hier totaal niet tevreden over ding is traag en interactieve tv is nog traager. Wellicht dat dit een goeie vervanger gaat worden en voor 135 euro wil ik hem wel kopen nette prijs!
ik denk dat je beter even kunt wachten en dan kunt investeren een Humax die dual-tuner en interne HDD heeft. Die zal binnenkort wel uitkomen. (alternatief de 5200, maar die is al wat ouder, dus daar komt geheid een nieuwe voor uit binnenkort)
"maar door het ontbreken van een tweede decoder kan niet tijdens het maken van een opname naar een andere zender worden gekeken."

dat is dus eigenlijk een dealbreaker voor mij. Dat kan in deze tijd toch niet meer, 1 tuner en dan moet je maar een andere tuner gebruiken om TV verder te kijken?

Ik heb nu een Cisco van Ziggo, maar was aan het twijfelen of ik de 5050 van Humax zou pakken omdat deze 2 tuners heeft en daar ook tegenlijk mee kan opnemen (twee programma's opnemen en eventueel een derde kijken).

Maar de Cisco was goedkope optie bij Ziggo. Daar zitten ook 2 tuners in, kan je 1 opnemen en een andere kijken. Dat is toch wel het minimale wat je wilt kunnen?
Kun je beter de 5200 pakken. Die is interactief en heeft ook 2 tuners en ingebouwde HDD. Dit is meer de opvolger van de standaard versie als ik het zo lees.

De kans is dus groot dat er binnenkort ook een opvolger komt van de 5200 (die weer de opvolger van de 5050c was)
Dat is dan toch exact hetzelfde als de Cisco :P
Nee de Cisco heeft aanzienlijk meer beperkingen.
En de Cisco is een groot bugnest: zelden een apparaat zo buggy gezien als de Cisco's. Mijn ouders zijn inmiddels toe aan hun derde en nog heeft hij problemen: telkens terugschakelen naar 720p als ze hem op standby hebben, sommige programma's worden gewoon niet opgenomen, instellingen verdwijnen ineens...

Ik heb mijn ouders al aangeboden om mijn 5050c te gaan gebruiken: zij kijken veel meer TV dan ik :)
Hier totaal geen probleem met de Cisco's. Ik heb beiden typen staan en werkt prima. De 8455 is wel iets trager, maar het voldoet voor op de slaapkamer.
ik zeg alleen maar: Humax 5200C
- 2 decoders
- harde schijf voor opslag
- geschikt voor interactieve tv van Ziggo
- prijzen vanaf 310¤
en DNLA technology die niet geactiveerd is, dit is de enige dikke - aan dit apparaat. Je kan hem alleen als FTP benaderen.
Vanuit de decoder kun je prima DNLA benaderen, het is geen DNLA server voor zover ik weet.
IHDR-5200C is idd een prima apparaat 8-)
door het ontbreken van een tweede decoder kan niet tijdens het maken van een opname naar een andere zender worden gekeken.
Jammer zeg! De oude Humax decoder (voor digitale televisie) ondersteund dit wel, die heb ik nog steeds in gebruik en werkt prima naar behoren (snel zappen, intuïtief etc.). Ik maak regelmatig gebruik van de opname functionaliteit terwijl ik op een andere zender aan het kijken ben.
Jammer dat er geen 2de decoder op zit. We nemen vaker wat op en kijken wat anders. Dit zou echt een verbetering zijn op die cisco rommel. Eens om de zoveel tijd moet gewoon de stroom er helemaal vanaf,...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Tablets Mobiele netwerken Gamecontrollers Smartphones Sony Microsoft Games Besturingssystemen Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013