Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 208, views: 50.534 •

HTC is begonnen met de verkoop van zijn nieuwe Android-vlaggenschip One X. Het toestel is inmiddels in Nederland verkrijgbaar en heeft een winkelprijs van ongeveer 550 euro. Binnenkort moeten ook de One S en One V uitkomen.

Webshops hebben aangegeven de One X inmiddels te kunnen leveren, al beginnen sommigen daar pas volgende week mee. De One S en One V zijn ook al uitgebracht, maar lijken vooralsnog alleen in Duitsland leverbaar te zijn. De verwachting is dat beide toestellen ook snel in Nederland beschikbaar komen. De One X ligt voor een prijs van gemiddeld ongeveer 550 euro in de winkels.

HTC kondigde zijn nieuwe One-serie tijdens het Mobile World Congress aan. De One X moet daarvan het nieuwe topmodel worden; de behuizing bevat Nvidia's Tegra 3-processor en het scherm heeft een diagonaal van 4,7", met een resolutie van 1280x720 pixels. De fabrikant zet hoog in met de One X; HTC heeft aangekondigd in 2012 minder toestellen te willen uitbrengen, waardoor de verkopen in hoge mate afhankelijk zijn van het succes van de One-serie.

De One S wordt een iets goedkoper en kleiner model. Dit model is voorzien van een Qualcomm S4-processor, die beschikt over twee Krait-cores die hun werk op een kloksnelheid van 1,5GHz doen. De schermdiagonaal bedraagt 4,3", terwijl de resolutie 960x540 pixels is. Ten slotte brengt HTC met de One V een budgetmodel uit. Het toestel krijgt een Qualcomm MSM8255-processor met kloksnelheid van 1GHz en een scherm met een diagonaal van 3,7". De resolutie bedraagt 800x480 pixels. Alle toestellen in de One-serie draaien op Android 4.0, waar HTC zijn nieuwe Sense 4.0-interface overheen heeft gelegd.

HTC One X

Reacties (208)

Reactiefilter:-12080201+159+22+30
1 2 3 ... 6
Mooi ding.

Edit: weggemod omdat ik het mooi vind?

[Reactie gewijzigd door sokolum01 op 30 maart 2012 14:05]

Mooi ding.

Edit: weggemod omdat ik het mooi vind?
Weggemod omdat die opmerking 0,0 toevoegt. Snap je volgens mij best!
Als dit zo het geval is dan zou het een 0 moeten hebben omdat het offtopic is en irrelevant, maar het is zeker niet ongewenst.
Zeker wel ongewenst.

Ik denk dat het belangrijk is dat we op tweeakters constructief antwoorden geven op een bericht.

Het gemiddelde nivo van de reacties is over het algemeen een beetje so so, la la, en het toch wel een stuk beter moeten kunnen. Ander gaat iedereen een post neerzetten van een a twee woorden en daar wordt niemand beter van.

Prima dat je een mening hebt, 'mooi ding' is een mening, maar onderbouw dat ook
Hoe kan je een smaak onderbouwen? Moet hij dan neer zetten dat hij het een mooi ding vind door de vormen?

Ik snap dat zijn reactie niet veel toevoegt, maar ongewenst vind ik het ook niet. Het is trouwens wel erg triest als je het algemene niveau van tweakers te laag vind en zelf redelijk knullige taalfouten maakt.

Afijn, om zelf ook niet compleet af te dwalen van het hele ontopic gebeuren.
Ik wacht nog 2-3 maanden ik kijk het allemaal wel even aan wat de providers doen qua aanbiedingen en dan haal ik de mijne zo goed als zeker wel, mooie opvolger voor mijn Desire HD.. al is misschien de One S wel bijna net zo goed.. :D
wat en dikke zever ,mogen mensen hier hun mening niet neerzetten ? man man check die niveaufilter rotte appels die niks beter hebben te doen . vind ge het nutteloos ? dan moet ge gewoon naar beneden scrollen , en ja ik spreek ook offtopic problem ? u mad ?
sorry but FUCK YOU
Ik vind hem juist lelijk of saai. Blackberry zwart/grijs en geen enkele spannend lijntje in te ontdekken de achterkant vind ik nog de spannendste kant. Dan doet sony het met haar nieuwe Xperia line-up het een stuk beter, ik vind de galaxy s2 overigens ook lelijk en borring dit voor de mensen die denken dat ik iets tegen htc hebt. Daarnaast is die ook behoorlijk prijzig naar mijn idee.
voor welk merk ben je dan? aangezien je dit prijzig vind.
550 euro vind ik naar mijn idee voor een tegra 3 1280x720 en 4.7" redelijk.
en trouwens het gaat toch meer om de binnenkant?

vind het zelf een super strak ding.
Tje de Xperia nou noem je ook wat, die is juist pas lelijk... Maarja das gewoon een smaak ding waar je niks aan kan doen... Maar vet is het toestel gewoon daar kan niemand maar dan ook niemand iets tegenin brengen aangezien dat een feit is.

Maarja qua design kan je het nooit voor iedereen goed doen. Feit is wel dat de One X door velen mooi gevonden wordt dus dat zegt wel iets over het design dacht ik zo.
Hele vette telefoon en stuk eerder op de markt dan de concurenten als Samsung en Huawei.. benieuwd welke telefoon van het jaar word! :)
Ik ga voor deze!
Het jaar is net begonnen, zal vast nog wel meer komen.
In 2010 werd de HTC Desire uitgeroepen tot smartphone van het jaar. Niet omdat het de beste smartphone was qua specs, maar omdat het de meest vernieuwende smartphone was.

Het is niet altijd zo dat de smartphone met de beste eigenschappen dus gekozen word als smartphone van het jaar.

Dit is de eerste smartphone met o.a. een Quadcore processor en dat kan best gezien worden als vernieuwend.
En wanneer komt de One Z met een in landscape uitschuifbaar 104-keys qwerty-toetenbord?
helemaal mee ens, wil graag mijn Z vervangen.
moet het dan ook een one Z worden van 4,7 inch?
Zullen later dit jaar nog wel meer QC-telefoons komen maar feit is dat HTC met zijn One X een vette telefoon afgeleverd heeft met redelijk unieke features als foto's maken terwijl gefilmd wordt... Is op zich misschien niet zo bijzonder maar heb het zelf nog nooit eerder gezien bij een smartphone.
Maar zowiezo is het de combinatie van design, hardware specs en wat ze met de software gedaan hebben, overall een fantastisch toestel waar er zeker te weten maar weinig overheen zullen gaan.... Waarmee ik dus bedoel overheen op alle fronten.....
Bedoel meer, dat de telefoon van vorig jaar, de Samsung Galaxy SII was.
En aangezien de One X heel goed is en eerder verkrijgbaar dan de Galaxy SIII en de Huawei Acend Quad (XL), kan het best de topper van 2012 worden ;)
Vorig jaar was de Sensation ook een van de eerste dual-core telefoons en was die ook ruim eerder dan de S2.
Alleen daardoor had Samsung wel wat meer tijd om de S2 te verbeteren en uiteindelijk heeft de S2 gewonnen. Qua specs schelen die toestellen weinig.
Laten we hopen dat ze ook met een speciale kledinglijn komen waar de telefoon in past, wat is dat toch met die belachelijke grote Android toestellen, of kunnen ze anders niet de 720p sticker op het toestel plakken. De witte versie ziet er trouwens niet uit, lijkt net of er een hoesje omheen zit.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 30 maart 2012 14:33]

En dat is dan toch mooi jou mening en dat respecteer ik :)

Ik vind het een pracht toestel en vooral in het WIT :D
Als je geen skinnyjeans draagt maar een normale broek snap ik het probleem niet. Een 7" inch past nog met gemak in mijn broekzakken.

Ik vind het wel plezierig. Een tablet hoeft van mij niet als ik een grote telefoon heb.
4.7 inch...Damn Ik vind 4.3 al groot. Wel een heel stylish toestel overigens :)
Valt wel mee hoe groot hij is...
Hier even ter vergelijking.

https://p.twimg.com/ApOsYVoCQAMBrDd.jpg

Xperia s is 4.3"...

Maar zeker mooi toestel met indrukwekkende specs.
Ben benieuwd hoe Android zich gedraagt met een quadcore :)
Verwacht die van mij morgen.

[Reactie gewijzigd door fx500 op 30 maart 2012 14:03]

Ik ben op mijn beurt benieuwd hoe de accu zich gedraagt met zo'n scherm en een quadcore...
Voor de huidige toepassingen van smartphones lijkt me de quadcore ook redelijk overkill.
De enige reden die ik kan bedenken voor een nog snellere CPU dan de huidige dualcore topmodellen is het gebruik van de telefoon als dockable volwaardige Ubuntu pc. http://www.ubuntu.com/devices/android
Daar gaan we uiteraard op in als we de review publiceren. We hopen hem in elk geval volgende week online te hebben - zo snel als mogelijk is :)
Dat is toch juist het voordeel. Een sneller processor om sneller je taken te doen waardoor je minder load hebt. Daarnaast een 5e core die taken kan overnemen in idle.
Hoezo is quadcore overkill?
Meer cores = minder stroom verbruik.
Hoe kom je aan die onzin? Meer cores = meer transistoren = meer verbruik. Echter is de Tegra 3 wel powergated dus de extra cores staan uit als ze niet gebruikt worden.
De vijfde core is gemaakt met een ander energiezuiniger proced en draait op een veel lagere snelheid. Deze zou genoeg moeten zijn voor alle daemons en mp3 speler.

[Reactie gewijzigd door Cilph op 30 maart 2012 16:21]

Helemaal geen onzin... afhankelijk van de taak kan een quadcore zuiniger met energie omgaan dan een singlecore die 4 keer zo hoog geklokt is om die taak in de zelfde tijd af te ronden.
Dat valt me echt alleszins mee. De hoeveelheid opslag en het 720p scherm zullen dan toch de doorslag geven tegenover de One S.
De pukkel van de camera is anders wel heel fors. Blijkbaar hebben ze daar serieus werk van gemaakt en de uitstulping voor lief genomen.

Als ik moet schatten dan houdt ik de uitstulping toch op 1,5 tot 2 mm. Als het 2 mm is dan is de uitstulping net zo groot als op de N8. Wat mij betreft niet storend, maar dan ben ik wel benieuwd of dit toestel ook superieure foto's weet te maken.
Volgens mij is dat niet de One X, maar de One S. Die heeft ook een 4.3" scherm. Dus niet heel vreemd dat ze ongeveer even groot zijn ;)
De One S is er alleen in grijs en zwart en deze lijkt wit, wat weer een van de kleuren van de X is.

http://www.allaboutphones...02892268935/HTC-One-S.jpg

http://www.androidvergeli...loads/HTC-One-X-white.jpg
op deze site kan je heel accuraat de grootte van telefoons bekijken. Je moet het wel in browser fullscreen doen en de goeie afmetingen van je scherm gebruiken ^^
Alleen staat de HTC One daar nog dus niet tussen...
Ik heb deze site gebruikt, met mijn huidige mobiel is het ook wel aardig vergelijken.
wow, dit is een site waar ik wat aan heb. Vergelijkingen moet ik vaak via omwegen bekijken.

Ben zelf een voorstander van kleine, handzame schermen. Ik vind het dan ook heel erg jammer dat de One V een cpu heeft die 2 jaar geleden de standaard was. Qua ruimte zal een quad en single core toch niet veel uitmaken?
bedankt, mooi alternatief voor stukjes karton uitknippen of op een velletje papier tekenen :P
Dit lijkt mij een prachtig toestel. Het is alleen een beetje jammer dat de abonnementen zo asociaal veel verhoogd zijn in prijs. Hopelijk gaan die binnenkort wat omlaag, dan ga ik zeker weten voor dit toestel of de One S!
Wellicht interessant om hem los te kopen en daarbij een abonnement af te sluiten dat modulair is opbebouwd (zoals de Vodafone BloX)?

Ik wil 'm binnenkort los kopen en mijn SIM-only abonnement uitbreiden met internet BloX, waarbij ik per maand onder de 20,00 blijf. Kan ik niet meer dan 200 MB verstoken, maar dat moet genoeg zijn voor af en toe 'in het wild' wat te browsen lijkt me. Op kantoor en thuis zit je toch met Wi-Fi.
Ik kan helaas niet zomaar 'even' ergens 550 euro in 1 keer vandaan toveren. ;)
Met alle respect.. maar als je zo'n telefoon niet kan betalen, dan koop je er toch al helemaal geen op afbetaling (= bij een abonnement).

Ik wil niet trollen ofzo, maar mensen die luxeproducten op afbetaling gaan kopen, daar kan ik met mijn hoofd werkelijk niet bij.. |:(
Wellicht omdat het makkelijker is om hem via je abonnement af te betalen (kleiner bedrag per maand) dan in 1 klap een fors bedrag neer te leggen.
Dat lijkt mij inderdaad ook ja.
Die abbo's zijn gewoon a-sociaal duur.
Mijn eerste iPhone was ik 29 per maand kwijt over 2 jaar en had ik onbeperkt internet.
30 euro kunnen veel mensen per maand nog wel missen, ook omdat daar dan al je internet, belminuten etc. in zit, maar in 1 keer 600 euro niet..en dan heb je alleen het toestel nog maar.
Waarom dan niet een jaar sparen? Jaar lang een klein bedrag wegzetten = bijna hetzelfde als afbetaling (maar dan goedkoper). En dan je telefoon in 1x betalen (is goedkoper). En dan prepaid data en minuten kopen (is goedkoper want je gaat er anders mee om).
Toen ik 2 jaar geleden een Desire + Vodafone abo afnam scheelde het 20 euro met los toestel + sim only (2 jaar abo). Dan betaal ik liever 83 cent per maand meer om niet ineens een flink bedrag op de toonbank te hoeven leggen.

Hoe het nu zit weet ik niet maar als het verschil slechts een paar euro per maand is dan geloof ik het wel. Kan ik het gewoon betalen van de lopende rekening in plaats van een reserve op te moeten bouwen of aan te moeten spreken.
Omdat de buurman ook net een nieuwe telefoon heeft natuurlijk ;) telcom sector heeft aan mij geen goede, al jaren sim only & onbeperkt internet voor net geen 20 euro. Als je langer dan 1.5 jaar met een telefoon kan doen is het al goedkoper dan abonnementen afsluiten met "goedkope" telefoons.
Met alle respect.. maar als je zo'n telefoon niet kan betalen, dan koop je er toch al helemaal geen op afbetaling (= bij een abonnement).

Ik wil niet trollen ofzo, maar mensen die luxeproducten op afbetaling gaan kopen, daar kan ik met mijn hoofd werkelijk niet bij.. |:(
Een gratis telefoon bij een abbo kan vaak uit wanneer je veel belt/sms't en/of gebruik maakt van hsdpa. Wanneer je een budget-beller bent kun je vaak beter zo'n toestelletje los kopen. Gewoon even alles uitrekenen in spreadsheetje...

Hoewel ik die smartphones allemaal hartstikke tof vind, zou ik nooit never ever 500 euro neertellen. Nu heb ik boter op mijn hoofd want ik ben helemaal verslaafd aan mijn iPhone maar * Hans Olo heeft deze gekregen. Belachelijk cadeau maar ik kon hem niet weigeren... Erg h?! Hahahahaa
Onder de 20 euro per maand en maar 200 MB? Piuuw, wat een duur abonnement... Leven Mobile Vikings.


Het is inderdaad een bijzonder mooi toestel! Hopelijk is deze goed en snel voorradig, dan kan de prijs nog wel wat zakken, dat is meestal zo bij HTC.

Wel spijtig van de 'beatz by dre' gedoe, heeft geen meerwaarde volgens mij en is weggesmeten geld van HTC als je het mij vraagt... Geen innovativiteit, enkel naam.
denk het niet, marketingtechnisch is die beats audio heel sterk, iedereen die je op straat met een koptelefoon op zie lopen is met zo'n rode b.
ik vind het juist een hele goeie move van HTC .
Ik heb ze nog niet gezien.. ik lees er enkel veel over... :-)

Commercieel gezien een super interessante move denk ik :p
Die koptelefoon doen ze er niet bij had ik begrepen kan iemand dit bevestigen?
Klopt, zitten enkel wat gewone oordopjes bij. Zie ook deze unboxing video:
HTC One X
HTC One S
Omdat mijn abonnement eind deze maand afloopt, heb ik verscheidene combinaties van telefoons en abonnementen zitten narekenen. Het is, over een tijdspanne van 2 jaar, toch meestal echt het goedkoopste om de telefoon via je abonnement te verkrijgen. (Aangenomen dat je geen torenhoge eisen stelt aan belminuten en data.)
Ik betaal na mijn verlenging iets van 3 euro meer per maand (300 + 1GB internet), waarbij eerste drie maanden GRATIS. Het toestel kostte me 150euro, minus de gratis maanden is 150-(3*42)=24 euro. Wel tweejarig abbo, maar dat had hier ik hiervoor ook. Ik ben dus heel tevreden :-)
Welk abbo is dat dan en bij wie ?
Waarschijnlijk telfort.
Telfort inderdaad.
ik betaal 0 euro voor het toestel, eerste 5 maanden 21,25, de overige maanden 42.50
abbo is 1 jaar, dus totaal kost ie me dus 400 euro en een beetje, minus een cashback actie van 25 euro.

wel een nieuw abbo btw.
Bij welk abonnement is dit het geval? Dat is wel heel goedkoop.
Zal wel KPN lease zijn, dan moet hij / zij alsnog bijbetalen na de periode als de telefoon gehouden wordt.
Nop, nieuw vodafone abbo bij gsmeasy

Check het topic maar op GoT :)
Klinkt als een Vodafone Bel + SMS + Web Smart 100 abbo bij de reeds eerder genoemde webshop. Alleen is het f 1 jaar en 260,00 bijlappen f 2 jaar en 'gratis'.

Benieuwd of shameete goed heeft opgelet :p

edit: prijzen zijn blijkbaar aangepast. Typhone zag zelf al snel in dat het verliesdraaien geblazen werd op die manier.

[Reactie gewijzigd door Dahwe op 30 maart 2012 17:19]

Yup, alleen bij gsmeasy dus, niet bij typhone

En uiteraard heb ik goed opgelet, orderbevestiging in de mail en een goedkeuring van de webshop dat alles in behandeling is.

[Reactie gewijzigd door shameete op 30 maart 2012 19:04]

Als ik kijk bij GSMeasy is dit wel een lease prijs!!
Dus na 1 jaar, moet je het toestel weer inleveren.
24,- per maand != gratis :-)
Het zal voor veel mensen toch afwachten zijn wat de galaxy s3 gaat worden. De one s wordt normaal gezien de opvolger voor mijn desire... Maar samsung heeft mij ook benieuwd gemaakt
Zeker het draadloos opladen heeft me toch nog even laten wachten!
Buiten dat ik fan ben van Samsung waardoor ik sowieso wel wacht op wat ze bieden vind ik de Tegra 3 eigenlijk tegenvallen, ik wacht dus met smart naar de prestaties van de Exynos Quadcore SoC van Samsung. Hoop dat ze net als Apple 2 extra cores aan de mali-400 GPU plakken (aangeizen de mali-400 tot 4 cores kan hebben en onbekend is hoeveel er in de SGS2 zitten, ik hoop dus 2, of beter nog 1) en de snelheid verhogen van 300 naar 400 mhz. Of de nieuwe Mali T658 die eignelijk pas in 2013 uit zou komen :D

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 30 maart 2012 14:22]

Hoe weet je dat de Tegra 3 in een telefoon van HTC tegen zal vallen? Benchmarks? Tests? Ik heb ook nog nergens gelezen dat de Transformer Prime erg tegen valt qua SoC. Dan heb je altijd nog de One S met de nieuwste SoC van qualcomm met krait cores.. al met al niet slecht te noemen.
Ik weet niet hoe watercoolertje erbij komt, maar hij heeft wel gelijk. En ik heb daar inderdaad flink wat vergelijkende benchmarks voor zitten draaien.
Ik weet dat de Tegra 3 naar MIJN mening in het algemeen (vooral grafisch) nogal tegen valt, dat is in een HTC niet ineens anders hoor. Sterker nog in Tablets draaien de snelheden vaak nog hoger en daar vind ik het al tegen vallen.
leuk voor benchmarks, maar voor every day use ga je het echt niet zomaar merken..

wat ik wel denk is dat langer met z'n batterij kan doen door die 5e core. mits de andere 4 cores dan wel worden uitgeschakeld.
leuk voor benchmarks, maar voor every day use ga je het echt niet zomaar merken..
Ook ja, maar vooral toekomst gericht denken, daarom wacht ik dus de Samsung SoC af aangezien de Tegra 3 Grafisch niet eens over de oude Exynos walst verwacht ik dat de nieuwe Exynos dat wel doet over de Tegra 3...
wat ik wel denk is dat langer met z'n batterij kan doen door die 5e core. mits de andere 4 cores dan wel worden uitgeschakeld.
Dat denk ik ook wel, punt is dat ik nog enooit een telefoon heb gehad die te kort op zijn batterij werkt, 1 dag is voor mij voldoende, meer is leuk maar ik laad toch dagelijks op.
De dual-core krait presteert inderdaad ook erg goed en die telefoons zijn tot wel 100 goedkoper.
Lijkt me een 1 april verhaal..
Nu nog een top-model van 3.7" i.p.v. 4.7", das toch te groot voor een telefoon!
Nope, 3,7 inch is mini.

Als je eenmaal gewend bent aan 4+, dan is alles daaronder gewoon te klein. Ik denk dat binnenkort 5 inch nog normaal wordt. Meer scherm, minder behuizing.
toch blijf ik dat raar vinden. Er is genoeg markt voor een highspecced telefoon met een klein scherm gezien de iPhone verkopen. Het is toch op zijn minst apart te noemen dat er geen Android-fabrikant in dat gat springt.
De iPhone is qua scherm misschien kleiner, qua afmetingen is de One S bijna even groot.
De iPhone koop je niet voor de specs. Mensen die de beste specs willen gaan voor een Android.

Ik had een Desire en heb nu een Sony Xperia S, en zou nooit meer een kleiner scherm willen.
Mensen willen volgens mij de beste gebruikerservaring en dat gaat verder dan alleen de GHz-en, het aantal cores e.d.
Als je ruim voldoende ppi op je scherm hebt is de noodzaak van een groter display helemaal niet relevant meer terwijl de hanteerbaarheid en gemakkelijk in je broekzak kunnen proppen dat wel zijn.
Als ik dubbeltap op dit artikel en de reacties kan ik dat prima lezen op mijn 3,7" en 326 ppi schermpje. Ik zie de noodzaak voor dit soort formaten dan ook niet zo.
Films/foto's, zelfs spelletjes gaan lekkerder op een groter scherm.
Hier heb je gelijk, 3.7 was echt te klein voor mij. Maar nu ik een 4.3 heb, weet ik dat ik mijn maximum heb bereikt. Als ik deze nu in mijn handpalm heb, kan ik amper met mijn duimen het hele scherm bedienen. Dus het is net goed nu. (Ja, oke, ik heb kleine handen.)

Een docent van mij heeft een 5 inch, mooi in een grote leren hoes. Maar deze kan nooit in een broekzak, does zit altijd in zijn tas, dat is niks voor mij, een telefoon moet handig te bereiken zijn een hoorbaar. Ik veronderstel dan ook dat de standaard bereikt is en dat deze tussen de 4.3 en 4.7 schommelt.
Welnee, 4,7" is helemaal niet te groot. Ik kan 'm met groot gemak met dezelfde hand bedienen als waarmee ik 'm vast heb.

De One-series hebben eindelijk een design waar ik me wat meer in kan vinden. De lijn van vorig jaar vond ik persoonlijk behoorlijk lelijk. Vooral de One X vind ik superelegant, door de curve in de behuizing lijkt het alsof het scherm gebogen is. Daarnaast weegt 'ie best weinig, zeker in vergelijking met de Note.

Ik ben er alleen nog niet over uit of ik de witte of de zwarte (meer anthraciet eigenlijk) mooier vind. Luxeprobleem noemen we dat ;)
Tja ik denk precies andersom, kleiner dan 4 inch is toch veel te klein om te internetten/gamen/videos kijken en videobellen, dat bellen dan iets onhandiger gaat (niet dat ik dat vindt want het is niet zo want de mic zit juist dichter bij je mond door de grootte) weegt dat alsnog niet tegen elkaar op en zou ik liever scoren op al de voordelen dan dat ene 'nadeel'.
De verkoopcijfers (zeker van iOS omdat je daar geen keus hebt) niks met 1 van de mogelijke voorkeuren van een gebruiker te maken te hebben. Denk dat de meeste kopers (80%+) namelijk een iPhone kopen voor de naam en het OS, als het scherm 4 inch was hadden ze het dus ook gekocht, oftewel je kan niet concluderen dat alle verkopen komen door het kleine schermpje...

Daarbij heb ik geen reuze vingers, en is de grote van mijn toestel alles behalve belachelijk. Getuige dat er al 5 miljoen verkocht zijn vrijwel enkel alleen voor het pennetje en het scherm (aangezien ze anders wel de goedkopere SGS2 hadden gekocht als dat niet de belangrijke factoren waren) :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 30 maart 2012 15:09]

Onzinpost. Dit is onvergelijkbaar want Apple biedt je de keuze niet eens. Wil je een Apple, dan heb je maar te nemen wat *zij* goed vinden.

Je weet niet wat Apple-kopers nou echt willen, want ze kunnen niet kiezen. Als er een 4.3 of 4.7 inch iPhone was geweest, dan verkocht die misschien nog wel veel beter. Misschien kopen sommige mensen die nu een grote Android-telefoon kopen dan wel een Apple.
Het gaat dan ook niet om 1 nadeel. Naast het onhandige bellen en het onprettiger vasthouden van een groot formaat (zeker tijdens het bellen), is het ook lastiger bedienen met n hand en vind ik het niet comfortabel kunnen opbergen in broekzakken misschien nog wel het grootste nadeel.
Voor die broekzakken was ik ook bang, maar daarvoor is de grootte minder van belang dan de dikte en het gewicht. Ik merk niet eens dat mn S2 in mn broekzak zit, daar schrik ik soms zelfs van omdat ik denk dat hij gejat is :).

En tja, bedienen met 1 hand, niet voor niets zitten bij alle knoppen altijd aan de onderkant van het scherm. Op de bovenkant van het scherm zie je wat je aan het doen bent, terwijl je aan de onderkant typt. Een enkele keer is het een beetje onhandig, maar ik vind het gemak van het grotere scherm daar ruim tegenop wegen. Een scherm is toch vooral om naar te kijken, en op een groter scherm gaat dat prettiger.

Overigens hebben veel Androids tegenwoordig ook on screen knoppen en geen hardware knoppen eronder meer. Daardoor is het scherm wel groter, maar toch toegankelijker omdat er geen ruimte onder het scherm meer nodig is.

[Reactie gewijzigd door ph4ge op 30 maart 2012 16:55]

Stja bellen.. persoonlijk doe ik dat niet zoveel meer dus als je een echte telefoon wilt dan zijn er inderdaad betere opties, lang leven de keuze mogelijkheid!
Mee eens hoor, vind 4,7" ook te groot worden.
Vind mijn Galaxy SII al niet helemaal lekker in mijn hand liggen.
Met mijn iPhone kon ik veel dingen doen met 1 hand en werkte het heerlijk.
4,7" wordt nog minder.
Nou verschilt het natuurlijk een beetje per persoon hoe groot de handen zijn.
Verder lijkt het me een heerlijk toestel nl., ziet er goed uit..Sense ook veel fijner dan Touchwiz..alleen 4,7".
Dat zou in mijn geval er juist voor kunnen zorgen om verder te kijken..terwijl het me verder een superding lijkt.
Had deze niet een keramische achterkant. Op de beaurs waar hij werd gepresenteerd, kan even niet op de naam komen had hij een witte achterkant?

Komt HTC eigenlijk niet met windows phone versies? Dit toestel met WP erop zou ik graag willen :9~

Lezen is ook moeilijk: "HTC kondigde zijn nieuwe One-serie tijdens het Mobile World Congress aan" |:(

[Reactie gewijzigd door Grono112 op 30 maart 2012 13:59]

Daar heeft men al de Titan voor... 4,7 inch, een beest van een toestel!
HTC heeft onderandere de HTC Titan en de HTC Radar die officieel op Windows Phone 7.5 draaien.
De HTC Titan is volgens mij 4"? Dat is ook al groot genoeg, haha.
WP ondersteunt deze processors helaas nog niet. Ze zijn wel bezig extra ondersteuning toe te voegen, maar op dit moment is er niet veel dat fabrikanten kunnen doen. Dat is ook 1 van de redenen dat ik een 1-jarig abo heb met een Lumia 710. Was evengoed gratis en de maandelijkse kosten zijn acceptabel (35 euro met onbeperkt internet). Volgend jaar wordt het hopelijk een WP8 met dikke specs die ik dan wel met 2-jarig abo durf af te sluiten.
Had deze niet een keramische achterkant. Op de beaurs waar hij werd gepresenteerd, kan even niet op de naam komen had hij een witte achterkant?
Het toestel met de keramische behuizing is de zwarte versie van de HTC One S. De One X is inderdaad ook te verkrijgen in een witte variant (waar m.i. de vorm wat beter tot z'n recht komt).

Kan niet wachten tot ie op de mat ligt :)
De One S is helemaal niet van keramiek. Die is van aluminium wat Micro-arc oxidation heeft ondergaan. Is uiteraard wel de ultieme geek-phone imo.
Dus hij is wel deels van keramiek..

Die oxidatiereactie zorgt voor een laagje Alumina (AL2O3) op de buitenkant, en dat is toch echt wel een keramiek!

Het mag dan wel enkel een coating zijn, maar deze is wel zeer sterk.
WP ondersteunt sowieso (nog) geen resolutie's hoger dan 800x480, die lopen gewoon een jaar achter.

Het budget model zou HTC van WP kunnen voorzien (want een 800x480 display).
Mooi ding zeg. Een goeie concurent voor de S2? Laten we het hopen. Op dit moment wordt de smartphone markt (zakelijke) beheerst door: Iphone, BB, S2, en de desire Z (dat zijn degenen die ik echt het meetste uitlever)

Ik hoop dat de One X dit een beetje kan los schudden en kan zorgen dat de markt wat concurrentie krijgt.
De one x is geen concurrent voor de s2, hij ligt toch in een nieuwe markt waar binnenkort de s3 de voornaamste concurrent wordt. Hoop alleen dat de s3 niet zo plastiekig wordt als de s2, dat deed sterk af aan het kwaliteitsgevoel. Ik ga binnenkort eens informeren hoe ik kan overstappen naar de one x aangezien mijn abonnement pas midden in de zomer afloopt, dat duurt me te lang :P
Wat de tekst zegt: "De fabrikant zet hoog in met de One X; HTC heeft aangekondigd in 2012 minder toestellen te willen uitbrengen, waardoor de verkopen in hoge mate afhankelijk zijn van het succes van de One-serie". Deze serie is dus rete belangrijk voor HTC. Alleen vraag ik me af of het genoeg zal zijn ten opzichte van de concurrentie. Ik ben van HTC gewend dat ze altijd voor liggen op de concurrentie, maar de laatste generaties is dat verschil aanzienlijk verkleind of gewoonweg niet meer aanwezig. Ben dus benieuwd of dit genoeg zal zijn.
Ze willen minder verschillende toestellen uitbrengen om zich te focussen op deze toestellen. Zo weet de consument ook duidelijker wat de line-up van HTC is. De One-serie is voor HTC hetzelfde als de Galaxy-serie voor Samsung. Vooralsnog zijn ze iig de eerste fabrikant met een quad core smartphone. Ben erg benieuwd naar dit toestel, maar wacht nog even tot de reviews online staan om een goede keuze te kunnen maken.
En de eerste met krait core in de One S
Meh, HTC heeft ook nog de Windows Phone serie. Bovendien komen er heus wel nog wat meer toestellen en varianten, en heeft HTC ook nog de 'oude' modellen op de markt. Het is niet alsof de HTC Sensation meteen niets meer waard is.
Ik heb hem bij studentmobiel besteld, maar nog niks gehoord zal wel maandag worden en dan moet mijn contract nog verlengd worden etc etc dus dat zal waarschijnlijk wel woensdag worden voordat ik hem binnen heb.

on topic: Kijk erg uit naar deze telefoon vooral de specs zijn erg goed!

[Reactie gewijzigd door hurkies92 op 30 maart 2012 13:59]

1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013