Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 114, views: 31.253 •
Submitter: tinusbalpol

Amazon zou bezig zijn met voorbereidingen om een Nederlandse versie van zijn webwinkel te beginnen en ook zou er een Nederlandse marketingafdeling komen. Uiterlijk in de zomer moet de site live gaan. Er zou nog geen verdeelcentrum komen.

Amazon zou zijn Britse, Franse en Duitse vestigingen benaderd hebben met de vraag of er partijen zijn die in Nederland producten willen aanbieden via de nieuw te vormen site Amazon.nl. Dit zou onder de voorwaarden van Amazon moeten gebeuren. De site zou de eerste stap zijn voor een omvangrijkere uitrol in Nederland, schrijft De Telegraaf op basis van een bron bij een marketingbureau dat voor Amazon werkt.

Er zou ook een Nederlandse marketingafdeling van Amazon opgezet worden. In eerste instantie komen er echter nog geen distributiecentra van de webwinkelier in Nederland. De levering zou vooralsnog waarschijnlijk via de Duitse en mogelijk Britse verdeelcentra gaan.

Vorige week schreef Emerce al dat Bol.com zich leek voor te bereiden op de komst van Amazon naar Nederland. Ook wees de site erop dat er een vacature openstond voor een 'vendor manager' met kennis van de Nederlandse taal. Amazon is zich in de afgelopen jaren steeds meer op de Nederlandse markt gaan richten, zo heeft de grootgrutter de bezorging in Nederland in bepaalde gevallen gratis gemaakt en staat de webwinkel in de Pricewatch van Tweakers.net.

Reacties (114)

Reactiefilter:-11140114+155+22+30
Cool, ben wel benieuwd of dit gevolgen voor mijn Kindle zal hebben (internationale versie werkt via de amerikanse webwinkel).
Ik hoop het heel erg niet eigenlijk!
Op dit moment kunnen wij namelijk profiteren van de veel lagere prijzen van ebooks in de kindle store, als we straks verplicht zouden zijn het via amazon.nl te doen dan moet amazon zich waarschijnlijk ook aan de idiote minimum prijzen voor boeken op de nederlandse markt houden.
Veel mensen zullen dit als positief zien, maar ik houd mijn hart vast, ben erg bang dat we straks ook op andere vlakken niet meer van amazon.co.uk bv mogen bestellen maar dat de prijzen op amazon.nl minder aantrekkelijk zullen zijn.

edit @Jiriki: Ah ok, dat is in ieder geval fijn om te lezen... Lees toch geen nederlandstalige boeken ;)

[Reactie gewijzigd door finraziel op 2 december 2011 13:29]

De minimumprijs geldt alleen voor Nederlandstalige boeken, en die kun je nu bij amazon.co/co.uk ook al niet kopen, dus dat zal niet veel uitmaken.

Wel vreemd is dat ik regelmatig boeken van Amazon uit Amsterdam krijg, dus ik dacht dat er al een Nederlands distributiecentrum was?
Klopt. Op de Gyroscoopweg te Amsterdam zit een distributiecentrum. Echter is dit volgens mij een ander bedrijf dat (een deel van?) de distributie voor Amazon doet, wellicht doen ze het in andere landen geheel zelf? Ik heb in ieder geval nog nooit een bordje van Amazon op de Gyroscoopweg gezien.
Klopt, het is een soort sub-distributiecentrum: de artikelen liggen in Duitsland en Engeland en worden daar gewoon verpakt en van een adreslabel voorzien, maar in plaats van dat ze de boel daar op de post doen gooien ze alles voor Nederlandse klanten in 1 vrachtwagen van een ingehuurd distributiebedrijf, die rijdt naar de Gyroscoopweg, en daar gaat het pas echt op de post (niet geheel toevallig zit een groot pakketsorteercentrum van Post NL daar vlakbij). Dat is qua verzendkosten vast voordeliger.

[Reactie gewijzigd door Moartn op 2 december 2011 14:04]

Amazon ebooks zijn in Nederland meestal duurder dan voor Amerikanen. Als een ebook in de US $9.99 is, betaal je daar in NL gerust $12,50 voor. En dat noemen ze dan 'free delivery'..
Verder gaat je verhaal niet op, aangezien ebooks niet onder de boekenprijs wet vallen..
Betreft dat prijsverschil niet met name BTW, aangezien ze dat bij leveringen aan Nederland er gewoon bovenop moeten rekenen.
De prijzen van Amazon in de VS zijn ex. BTW, de prijzen Van Amazone Europe (.de, .co.uk, fr) inclusief BTW. Niet raar dus dat ze hier duurder zijn.
amazon.nl lijkt me toch handig - en als ze hogere prijzen rekenen pak je gewoon een amerikaanse proxy, da's nog altijd het goedkoopste.
Van de andere kant zullen ze wel duurder zijn dan gewoon importeren uit UK/duitsland.
Als het even meezit wel, de UK heeft ook zijn eigen ebooks. Echter, als het nederlandstalige ebooks zijn, zal dat wel weer aan de kartel-prijzen gekoppeld zijn, en dus niet onder de 'adviesprijs' mogen.

Het wordt tijd dat die beschermde boekenprijzen afgeschaft worden, en schrijvers, net als normale mensen, gewoon moeten concurreren met hun producten.
Geldt niet voor ebooks
Ik wist niet dat er een internationale versie van de kindle bestond. Kan je aangevenw aar je die hebt aangeschaft? en zijn er nadelen (zoals bijv niet kunnen kopen via de officele winkel) ik zoek namelijk al een tijdje naar een goede ereader
Amazon.com? Shipt de kindle gewoon naar Nederland. Van hun site:
We are excited to now ship Kindle to Netherlands. Customers in Netherlands will enjoy:
Books in Under 60 Seconds: Think of a book and you could be reading it in under a minute

Growing Selection: Over 950,000 English-language books to choose from; plus U.S. and international newspapers and magazines are available for your country. Because publishers give us eBook rights on a country by country basis, available titles for your country will vary from our current U.S selection. We are actively working with publishers to get the rights to all titles for every country and adding this selection every day. Check the Kindle Store to see available titles.

Low Book Prices: New York Timesģ Best Sellers and New Releases are $11.99 to $13.99 (prices include VAT), unless marked otherwise. You'll also find many books for less - over 110,000 titles are priced under $5.99

[Reactie gewijzigd door 19339 op 2 december 2011 13:42]

D'oh dat wist ik helemaal niet, thx
Welkom in Nederland Amazon!
Laat de prijzenoorlog tussen Bol.com en Amazon.com maar beginnen.
Ja, ik hoop leuke prijzen. Maar als Amazon.nl duurder gaat worden dan Amazon.co.uk, dan bestel ik het alsnog gewoon in Engeland.
Dam moet je verplicht creditcard aanschaffen en daar begin ik echt niet aan.
Je kunt zo gezegde "prepaid" kaarten gebruiken als je geen "echte" kredietkaart wilt.
Klopt, voor de ťťn een reden om niet te doen, alhoewel een creditcard volgens mij toch redelijk standaard is bij de meeste bankpakketen (als je een prive rekening hebt tenminste).

Maar goed, we moeten afwachten wat de prijzen uberhaupt gaan doen.
Een creditcard is niet alleen een standaardvoorziening bij de meeste banken, het is een standaard betaalmiddel in de hele wereld -behalve in Nederland. Ik snap dat wantrouwen niet.
Je hebt prepaid creditcards waarmee je dus meer controle op je geld kan uitoefenen :)
(moet eens wat sneller gaan lezen ^^)

[Reactie gewijzigd door Caelorum op 2 december 2011 13:28]

Wie weet gaat een Nederlandse Amazon nu juist de mogelijkheid van iDeal geven? Al was het maar om meer klanten te trekken/afpakken van Bol.
Oh ja, dat is erg. 18 euro per jaar terwijl je met een bestelling van een paar bluray's het verschil al heb terug verdient.

Laatst een bestelling gedaan van 2 games en 2 blurays. Kosten: 65 euro. Als ik hetzelfde in nederland had gekocht bij MediaMarkt / FreeRecord Shop was ik 30 euro duurder uitgeweest.

Creditcard is helemaal niet zo erg. Als je gewoon de kosten gelijk terugbetaald (makkelijk bij de ING) kost het vrijwel niets behalve dan dus de 18 euro per jaar.

Verder ontopic:

Ik kijk wel uit naar een NL versie van Amazon. Al moet ik zeggen dat, als de NL versie duurder is, koop ik mooi alles uit Engeland. Ik koop juist daar omdat het zo goedkoop is!
Ik hoop inderdaad dat ze dezelfde prijzen aanhouden als in de UK, anders gaat het een grote teleurstelling worden. De reden voor mij om bij amazon te bestellen is namelijk juist vanwege de gunstige prijzen.
Dat valt wel tegen (voor wat Nederlandstalige boeken betreft dan), want in Nederland is er een wet op de vaste boekenprijs.
Gelukkig niet voor ebooks :) Daar zit dus een kans!
Is deze wet niet achterhaald?
Er gelden binnen de EU toch regels voor het vrij verhandelen van goederen? (uiteraard wel rekening houden met de lokale BTW's).
Op die wet mogen uitzonderingen gemaakt worden, en deze is toegestaan geloof ik.
Welke oorlog? gebruik gewoon amazon.co.uk dan ben je 9 van de 10 keer al goedkoper uit dan ook maar iets bestellen bij bol.com.
Dat is nu. De grote massa gaat geen boeken bestellen bij een UK site, die gaan gewoon naar een nederlandse site, en betalen dan dus extra. Voor velen is dat al avontuurlijk genoeg, die bestellen vaak pas voor het eerst iets online.

Voor tweakers is dat natuurlijk gesneden koek, maar dat is een minderheid.
Maar nu zullen ook Henk en Ingrid sneller gebruik maken van Amazon; een .co.uk of .de schrikt veel mensen gewoon af. Nu het een .nl wordt zal het dus toegankelijker worden, waardoor Amazon een directere concurrent wordt van bol.com.
Ik hoop niet dat NL is dan_verplicht_ alles via Amazon.nl te kopen. Koers verschillen betekenen dat er vaak gunstige is om via co.uk te bestellen, en ze hebben gratis verzending voor alles boven 25 pond.
waarom zou het ineens verplicht zijn? je kunt nu al gewoon bestellen via .com, .co.uk, .de of .fr als jij dat wilt, het is niet zo dat iemand in duitsland alleen via .de kan bestellen ofzo..
Ik vind Amazon (uk,de) in veel gevallen ook vrij prijzig en Bol.com al helemaal zeker als je nagaat dat daar nog verzendkosten bovenop komen.

Ik haal cd,dvd's veelal uit Engeland via Play (alleen creditcard mogelijk) of cdwow.nl (ideal en creditcard) maar die bezorgen gratis in Nederland duurt wel +/- 1 week (komt beide uit Engeland) maar vind ik het wachten waard maar cd's zijn zeker t.o.v. Bol.com soms 10+ euro goedkoper zeker als je verzendkosten mee berekend. Voor Engelstalige boeken (studie, lees) haal ik veelal mijn boeken ook uit Engeland van The Book Depository en dat scheelt vaak tientjes en ook daar zijn de verzendkosten gratis bedenk wel dat ook daar het gemiddeld 1 week duurt voordat je boeken binnen hebt dus je moet wel ruim op tijd bestellen.
Betekent dat ook Amerikaanse producten kan kopen in Nederland zodat je geen verplichte zinloze creditcard hoeft te gebruiken als je iets in USA besteld.

Weet je, ik vertikt het gewoon om een creditcard aan te schaffen om alleen online te kunnen kopen in USA of GB, vreemd dat ze daar verplicht zijn.

Hier kennen we Ideal :)

[Reactie gewijzigd door killer1000 op 2 december 2011 13:18]

Waarschijnlijk kan je via de Nederlandse webshop wel betalen via iDeal, dat is tegenwoordig in Nederland wel ongeveer verplicht wil je een goedlopende webwinkel beginnen. Mooi dat Amazon naar Nederland komt. Bestel er vaak wat. :)
je heb helemaal geen creditcard nodig om online te kunnen kopen in USA of GB.. Alleen Amazon accepteerd niets anders maar er zijn voldoende shops waar het anders kan.
Geloof me, ik heb daar ervaring mee. Creditcard online is verplicht als je niet in USA woont. Ik heb daar een vriendin wonen, als ik iets wilt van Amazon dan doe ik dat via haar :)
Moet ik nu ook gaan klagen dat mijn UK American Express kaart niet geaccepteerd word in Nederlandse winkels en dat ik per see een Maestro kaart moet hebben? Zo vreemd is het toch niet dat een winkel in een bepaalt land de betaalmethodes die gangbaar zijn in dat land hanteert en dat mensen die toch gebruik willen maken van haar diensten zich hieraan moeten aanpassen?
Dat was altijd mijn probleem bij de NS : als Brit was je verplicht om met geld te betalen, want de chip/pin in Nederland wijkt af van de normaal variant.

En hier moet je voor je creditcard betalen. Betalen? Voor een credit card?

En dan weer 2 x zoveel per computerspel / CD / DVD / BluRay als je in Engeland moet betalen?

Ik begin nu te begrijpen waarom Nederlanders grotendeels van Usenet vol hebben gepakt met warez :)
Oh begin niet over de NS. Wat een slecht bedrijf is dat. Alleen Schiphol en Amsterdam centraal kan je betalen met een internationale pas. Ze vergeten even dat je met de ICE ook kan aankomen in steden als Arnhem of Utrecht en dat je dan best wat moeite moet doen om een kaartje te kopen.... Idioot gewoon dat zo'n groot oud staatsbedrijf zich zo afzondert, is ook zo lekker vriendelijk naar buitenlanders toe.
mijn oma vertikt het ook om bankzaken via de PC te doen, ze redt zich ook zonder, alleen met meer moeite en het is wat duurder. Geldt ook voor credit card gebruik, je kunt bij iets duurdere winkels wel terecht...
Je kan gewoon Amazon.fr gebruiken, heb je ook geen creditcard nodig. Jammer genoeg geen gratis levering naar Nederland, wel naar BelgiŽ.
Ik lees in verschillende reacties hier een zekere afkeer van een creditcard, maar iDeal vinden we allemaal geweldig.
Het grappige is dat een creditcard je in de praktijk meer bescherming geeft dan iDeal: Bij het gebruik van een cc is de cc-maatschappij verantwoordelijk voor de bescherming van de gebruiker; deze krijgt bij een dispuut dan ook het voordeel van de twijfel, waarna de cc-maatschappij het met de aanbieder verder uitvecht. Dit werkt dus ook bij een onbetrouwbare partij die helemaal niet blijkt te leveren of probeert te frauderen.
Bij een betaling met iDeal ben je als klant ZELF verantwoordelijk voor de gedane betaling. Door de two-way authentication is er ook geen discussie mogelijk over wie de betaling geaccordeerd heeft. Bovendien wordt het verschuldigde bedrag direct afgeschreven van je rekening, en vrijwel direct gestort op de rekening van de ontvanger, waarna deze op korte termijn van alles kan doen met het geld, zonder dat er voor de klant veel sancties mogelijk zijn bij het niet leveren, anders dan aangifte doen bij de politie.
(denk bijvoorbeeld nog maar eens aan 'de iPad oplichter' van begin dit jaar)
Het is maar welke bescherming je belangrijker vindt. Bij IDeal geef ik zelf mijn bank rechtstreeks opdracht tot het overmaken van het geld, de winkelier wordt volledig buiten die handelingen gehouden.

Bij een creditcard doet doet winkelier dat voor mij met een systeem dat zich erg makkelijk leent voor misbruik. Want wie garandeert mij dat de winkelier echt netjes met de paar getalletjes die de sleutel naar mijn rekening vormen omgaat? En als hij wel zijn best doet, heeft hij dan voldoende kennis om het echt te beveiligen? Hebben alle winkels waar ik iets bij wil bestellen dat?

Creditcards hebben al die uitgebreide verzekeringen standaard omdat dat het noodzakelijk is om het systeem te laten werken.

(Ik gebruik overigens beide, maar als het kan kies ik voor iDeal, omdat het dan meteen van mijn rekening afgaat.)
Veel webshops besteden creditcardbetalingen uit aan een andere partij. Voor software wordt vaak Kagi.com gebruikt.

Misbruik is inderdaad eenvoudig als je die nummers eenmaal hebt. Maar als eenvoudige webshophouder loop je wel grote risico's. Je kunt een enkele kaart wel misbruiken en doorspelen aan een vriendje, maar als dat vaker gebeurt, dan wordt die link heus wel gelegd bij Mastercard of Visa. En dan beginnen de problemen en ze gooien je eruit, en lichten ook meteen Paypal etc in.

Het is zoals met zoveel dingen. Ook jij kunt op heel veel plekken misbruik maken van het vertrouwen van anderen, en waarschijnlijk biedt je werkplek de meeste winst. Maar als je eenmaal gepakt wordt, dan ben je je baan kwijt, volgt een aanklacht, en loopt je CV een deuk op waar je niet snel van herstelt.
Zelfs dan is een creditcard veiliger. Een boeking kun je relatief eenvoudig ongedaan maken. Een boeking bij je bank via internet ( bv ideal) kun je zelf onmogelijk ongedaan maken - en zelfs de bank zal hoogstens een verzoek tot restitutie naar de ontvanger sturen.

Bovendien zijn ze hardstikke alert bij de CC-maatschappijen - heb in de laatste 10 jaar al 2-3 keer een telefoontje gehad met de vraag of een betaling correct was (omdat het buiten het normale uitgavenpatroon viel).
Gelukkig voor jou hoef je ook niks te bestellen in de USA of UK. Neem je geen creditcard, betaal je fijn via ideal en loop je die fikse kortingen mis...
Zou erg fijn zijn voor de returnservice, nu moet je nog naar VK verzenden, wat ongeveer twee tot drie keer zo duur is. Daarbij biedt het voor handelaren een mogelijkheid tot het uitbreiden van hun markt.

Het nadeel blijft dat in Nederland een vaste boekenprijs hanteert wat vaak betekent dat boeken buitensporig duur zijn vergeleken met VK of Duitsland. Zeker voor Engelstalige boeken kan Amazon een grote meerwaarde bieden.
De vaste boekenprijs geldt toch niet voor Engelstalige boeken? Dan zou je dus 'gewoon' Engelse boeken voor een schappelijke prijs bij de Nederlandse Amazon kunnen kopen, zoals je ze nu bij Amazon.co.uk koopt lijkt me.
en voorlopig komen ze ook daardwerkelijk van Amazon.co.uk

Overigens... terugsturen lijkt me dan ook naar de uk moeten gaan.. Dus dat blijft duur.
[...]
Het nadeel blijft dat in Nederland een vaste boekenprijs hanteert wat vaak betekent dat boeken buitensporig duur zijn vergeleken met VK of Duitsland. Zeker voor Engelstalige boeken kan Amazon een grote meerwaarde bieden.
Die vaste boekenprijs geld alleen voor Nederlandstalige boeken en die kon je toch al niet in het buitenland krijgen.
Ik kreeg gewoon een Nederlands antwoordnummer voor verzending van een RMA. Ligt denk ik aan de shop die onder de amazon vlag verkocht heeft. Bij een free delivery heb je vaak ook een gratis terugstuur adres.
Dat zou een goede zaak zijn. Momenteel doe ik maandelijks 1 a 2 bestellingen bij Amazon UK. Blu Rays moet ik meestal nog gewoon elders zien te vinden aangezien ik vooral films voor de kinderen koop en de Nederlandse of Vlaamse nasynchronisatie op enkele uitzonderingen na nooit op de UK versies te vinden zijn. Ik duim dus voor scherpe prijzen voor Nederlandstalige blauwe schijfjes.

@bigbadbull: het is me te doen om Nederlands/Vlaams gesproken tekenfilms en niet om de ondertitels. Bovendien klopt jouw stelling mbt ondertitels ook niet altijd: mijn Back To The Future trilogy die ik op Amazon UK gekocht heb, heeft geen Nederlandse ondertitels.

[Reactie gewijzigd door Waking_The_Dead op 2 december 2011 13:54]

De ondertiteling staat er meestal niet bij vermeld, maar zeker bij BluRays als veel tegen gekomen dat die er gewoon wel op staan.
itt DVD heeft BR iets meer plaats en is het wss goedkoper om overal in EU 1 en dezelfde te leveren.
ben inderdaad benieuwd naar de prijzenoorlog tussen bol.com
Dit was wel te verwachten inderdaad.

Amazon is al een tijd bezig om dit op de achtergrond voor elkaar te krijgen, zo is de verzending vanaf 25 pond al een tijd gratis en toen ik laatst bestelde, was ik al verbaasd dat ik een track&trace nummer van postnl kreeg met als afzender een pakhuis in Amsterdam. Logistiek zijn ze dus al actief in nl, en het wachten is echt alleen nog op een Nederlandstalige site en ideal ondersteuning.
Track&Trace werkt ook gewoon met de Belgische Post. Dit is eerder een samenwerking tussen de Briste postdienst en die in BelgiŽ en Nederland en staat los van Amazon. In dit hele verhaal is Amazon UK gewoon klant bij de Britse postdienst. Uiteindelijk is zo'n tracking nummer gewoon een barcode. Het ontvangende postkantoor scant die code gewoon in, onfhankelijk van de afzender.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door Waking_The_Dead op 2 december 2011 13:44]

Nee. Bestellingen bij Amazon.co.uk gaan volledig buiten de Britse postdienst om. Amazon.co.uk stuurt je bestelling door naar hun magazijn in Luxemburg, en die stuurt dagelijks alle Nederlandse bestellingen naar het pakhuis in Amsterdam. Deze zorgt vervolgens ervoor dat de Track n Trace code wordt aangemaakt. Waarschijnlijk zal BelgiŽ ook zo werken.
Klopt, 1 keer per dag (of meerdere keren) komt er zo'n vrachtwagen met alle pakjes aan in Charleroi of Brussel. Dit gaat dan natuurlijk om de free-delivery. Als je express gebruikt, dan gaan ze je pakketje wel direct verzenden.
Ik dacht dat amazon.com een nederlanse vestiging had in de jaren 90's?
edit ik hoop ook dat ze ideal gaan onder stuinen.

[Reactie gewijzigd door piccollo1985 op 2 december 2011 13:31]

Klopt. In Den Haag. Hierrr http://g.co/maps/ymmjb
Was een call center.
Wat een hoop negatieve reacties over een credit card. Wellicht zijn dit jongeren oid want in mijn beleving hebben de meeste volwassenen sowieso wel een cc en is dit ook nog eens een fantastisch betaalmiddel.

Er zijn ook nog vele credit cards gratis te verkrijgen dus om de kosten hoef je het ook niet te laten.

Verder zijn aankopen bijvoorbeeld standaard verzekerd als je ze aankoopt met creditcard. Als je dit een keer nodig hebt ben je toch blij dat je met cc hebt betaald.
Als jongere zweer ik bij de CC. Met de CC heb je niet alleen een betaalmethode, maar ook direct een verzekering. Komt je pakket niet aan? Dan krijg je je geld terug. iDeal is gewoon een duur doorgeefluik zonder service. CC is die 11,50 per jaar mij wel waard.
Idem hier, overal geaccepteerd, snel en verzekerd (niet het geval met ideal).

eigenlijk het enige nadeel is dat mastercard (en visa/paypal) een te groot marktaandeel krijgen en dat je dus alleen kunt betalen bij sites die niet door dit kartel geboycot worden (en dat aantal kan zeker op gaan lopen in de toekomst).
Ik weet niet of ik dit initiatief nou moet toejuichen. Ik kies er af en toe bewust voor om mijn spullen bij Amazon vandaan te halen in verband met het prijsvoordeel. Daarnaast heb ik recentelijk bewust een Kindle aangeschaft omdat ik erg graag Engels lees. Boeken komen vaak in Amerika eerder uit en zijn heel vaak nog voordeliger dan wanneer ik hetzelfde engelse boek bij Bol.com vandaan haal (er even van uitgaande dat het betreffende boek ook daadwerkelijk Europees geleverd mag worden, dat is helaas niet altijd het geval).

Als hier een NL winkel wordt geopend, vrees ik dat we dezelfde restricties krijgen als die je bijvoorbeeld bij de Apple winkel ziet. Je kan daar ook niet bij de Amerikaanse winkel een Apple aanschaffen tegen Amerikaanse prijzen. Dat ga je straks ook bij Amazon krijgen. Weg valuta en in mijn geval boek voordelen :| Maar misschien ben ik wel veel te pessimistisch en valt het allemaal straks wel mee :+
Volgens mij kunnen duitsers en engelsen gewoon bij de US shop winkelen. Dat zou dus geen probleem moeten zijn .Bovendien zijn er nu ook al restricties op bepaalde producten, dus ik zie niet waarom die ineens verscherpt moeten worden als er een NL shop komt.
Wle zal je bij openen van Amazon.com een vriendelijke reminder krijgen dat er ook een .nl shop is, met de mogelijkheid daarheen te switchen.
Andersom zal de NL shop je voor sommige producten automatisch naar amazon.com doorsturen (bv als je een Kindle wil kopen).
Restricties op bepaalde producten zouden helemaal niet moeten bestaan in een vrije goederen markt. Dit geldt zeker binnen de EU maar zou ook daarbuiten moeten gelden.
Restricties heeft onder andere te maken met shipping. Het is volledig aan een bepaalde winkel of hij ervoor kiest om te shippen naar het buitenland en zoja welk buitenland en voor hoeveel geld.

Restricties dienen niet opgelegd te worden vanuit de overheid. *Dat* is waar vrij verkeer van personen en goederen op slaat. het is absoluut niet zo dat winkels gedwongen worden om met de hele unie te handelen.
Als ik coolblue als voorbeeld neem, ik kan helaas niet meer in de Nl shop kopen :( en sommige dingen zijn daar tot 50§ goedkoper.
Hoop dus sterk dat ze de NL/Be niet verplicht stellen.

Maar het zou wel als voordeel hebben dat het nu direct in § is ipv in £
Op de .de is het wel in §, maar zijn veelal speciaal Duitse versies en dan heb ik toch liever Engels :)
Restricties zijn er wel maar zijn heel makkelijk te omzeilen. Zo ook bij andere (nog strengere) stores, zoals Apple. Ik heb een US account en heb zo vaak zaken die hier niet mogen worden uitgegeven.

Zo zal dat ook met Amazone kunnen gaan, wat wel een probleem zal zijn als je alleen maar met een NL geregistreerde Credit Card zou kunnen betalen zoals bij New Egg. ook hier zijn oplossingen voor maar dat is allemaal omslachtig.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBGrand Theft Auto V

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013