Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 70, views: 19.401 •

HTC gaat in de tweede helft van 2011 smartphones met dualcore processors uitbrengen. Bovendien komt de fabrikant volgend jaar ook met Android-tablets. De Taiwanese fabrikant wil in 2011 driemaal zoveel producten verkopen als in 2010.

HTC Desire ZEr zijn geen prijzen of specificaties bekend van de producten die HTC in 2011 uit wil brengen. De tablets moeten volgend jaar op de markt komen en zorgen voor een groei in de verkoopcijfers van HTC, meldt Eldar Murtazin, de hoofdredacteur van de Russische telecomsite Mobile-Review. Murtazin vermeldt niet wanneer de eerste HTC-tablet op de markt moet komen, maar als het verschil moet maken voor de verkoopcijfers, moet dat ver voor het einde van het jaar zijn.

HTC heeft volgens Murtazin vorig jaar gewerkt aan een tablet met de naam Halo, maar die is nooit aangekondigd of uitgebracht. De Android-tablet was wellicht niet onderscheidend genoeg ten opzichte van de concurrentie. HTC was bang 'een van de 81' Android-tablets op de markt te brengen.

Smartphones met dualcore cpu's van HTC zullen tot de tweede helft van volgend jaar op zich laten wachten, aldus de Rus. Waar andere fabrikanten, zoals Samsung en LG, dit voorjaar smartphones met dualcore-processors op de markt willen krijgen, neemt HTC iets langer de tijd. Vermoedelijk komt dat omdat HTC zijn toestellen alleen uitrust met Qualcomm-processors. Qualcomm heeft al een dualcore-versie van zijn Snapdragon-cpu gemaakt, maar HTC moet firmware van toestellen daar nog klaar voor maken. Fabrikanten die werken met Tegra2 van Nvidia hebben daar al langer de tijd voor gehad, omdat Tegra2-cpu's eerder werden verscheept naar fabrikanten.

Murtazin heeft zijn informatie uit een bijeenkomst met leveranciers, van waaruit al eerder wat informatie naar buiten kwam via de Taiwanese krant Digitimes, die met de regelmaat van de klok in artikelen met geruchten over nieuwe producten leveranciers anoniem citeert.

Reacties (70)

Lees eerst dit maar eens:
nieuws: Nvidia: smartphones krijgen in nabije toekomst quadcore-cpu's

Denk je nu echt dat een telefoon fabrikant het in zijn hoofd haalt om een telefoon uit te brengen dat bij normaal gebruik de avond niet haalt?

Als Nvidia waar maakt wat ze zeiden, dan praten we over een energieverbruik dat 35% lager (!) is dan voordien, terwijl je telefoon -afhankelijk van het al dan niet multithreaden van de software- half zo snel is, of sneller dan voordien.
Mijn volledige berekening kan je hier nalezen.

[Reactie gewijzigd door Malantur op 14 december 2010 13:42]

35% lager energieverbruik tegen een prestatieverlies van 50% vind ik nou niet echt een vooruitgang :9
(heb ik dat nou verkeerd gelezen of bedoel je dat ie echt half zo snel is, of sneller?)
hoe dan ook, 35% minder energieverbruik is wel netjes, ipv dat je telefoon 'savonds uitvalt, gebeurt dat pas halverwege de nacht :D
Ja, goed gelezen.. Als je een multicore processor hebt, maar je software weet niet hoe het ermee om moet gaan, kan het langzamer werken. Daarentegen is software die geprogrammeerd is om multicore - multithread te werken enkele malen sneller dan op een enkele core.
met goeie power managment lijkt me dit onzin.
als cores onafhankelijk kunnen werken (weet niet of de A9 of andere ARMs dat kunnen) dan hoeft het niks extra te kosten, zeker niet als het productie process ook nog wordt verbeterd

Maar de grap is dat de cpu verhoudings gewijs volgens mij niet zo veel pakt. Bij mij is het meer de data overdracht (3G zeker daarna ook WIFI) en het scherm..
WiFi is de absolute koning van het energieslurpen. Op een redelijk actieve dag met mijn telefoon neemt WiFi ca 40% van het batterijgebruik voor zijn rekening. Weergave 'slechts' 35% (heb de helderheid dan ook op 25% staan). Getest met een HTC Legend.
Ik kan niet wachten ....Ik met mijn HTC Touch HD en winmo 6.1 pfffff mijn lief met een HTC Desire hd ....janken zo snel dat ding ...
Android icm HTC gaat Apple OS voorbij snel ... :)

HTC android rulesssssssss

[Reactie gewijzigd door 322507 op 14 december 2010 13:38]

inderdaad, heb ik ook last van met mijn desire z. Maar het valt allemaal wel mee hoor. Net zoals bij de iphone waar in Nederland het signaal ook vrijwel nooit weg viel.

Overigens vindt ik dit goed nieuws, ik was al een beetje aan het kijken naar tablets en wilde sowieso wachten tot de volgende ipad uit was. Hopelijk gaat HTC er iets leuks mee doen, zeker i.v.m. Sense.
Bizar dat je nog niet snapt wat het verschil is :) Een telefoon met slecht ontworpen antenne's waar je KORTSLUITING maakt of een telefoon waar je het signaal blokkeert met je hand (elke smartphone in meerdere/mindere mate)...

2 totaal verschillende manieren van een deathgrip waarvan ik wel weet welke ik het domste vind :) En ja zulke domme acties verdienen zulke aandacht ja! Dat elke telefoon last van je hand heeft mag toch wel algemeen bekend zijn, aangezien je hand nou eenmaal straling kan absorberen/tegen houden!
2 totaal verschillende manieren van een deathgrip waarvan ik wel weet welke ik het domste vind
Ik neem aan dat je de manier van HTC bedoelt?
De kortsluiting bij Apple is eenvoudig te voorkomen, door niet over de streep vasthouden, of bijvoorbeeld met zoiets als een invisibleshield of zelfs zo iets eenvoudigs als een stukje Scotch tape, of een bumpercase.
De HD7 zal minder eenvoudig zijn te voorkomen als je daar met domweg vasthouden al een deathgrip hebt...
Van de Federal Communications Commision (FCC) mogen antennes niet bovenin het toestel zitten. De straling is dan te dicht bij het hoofd.
Bron: webwereld.nl

De rede dat alle toestellen er last van hebben is omdat de antenne onderin zit, wat dus gewoon een logische keuze is geweest omdat je je toestel wel in alle landen wil verkopen :) Logica != dom volgens mij ;)

De rede dat apple de antenne plaatst zodat je kortsluiting kan maken is me nog altijd NIET duidelijk... Geen logica = dom volgens mij ;)

Tuurlijk is de iPhone op te lappen met een skin of plakbandje of weet ik het... Maar daar haal je enkel die kortsluiting weg, de andere death grip (doordat je handen/hoofd) gewoon signaal blokkeert/absorbeert ga je daar ook niet mee tegen en er zal dan ook altijd een signaal verstoring/verlies optreden als je een telefoon op pakt bij/in de buurt van de antenne :) Dus ja de iPhone heeft een dubbele death grip itt andere telefoons, en dat vind ik inderdaad dom, of er nou in NL wat van te merken is of niet is dan nog niet eens relevant...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 14 december 2010 16:12]

Je hoeft de iPhone niet op te lappen met plakband of een hoesje. Zonder al die onzin doet ie het perfect ik heb een iPhone 4 dis ik kan het weten.

<tweaker niveau On>Maar over de HTC HD7 ben ik even veel expert als jij over de iPhone 4 en daar kan ik tenstelligste over bevestigen dat je daar echt niet mee kan bellen, het is gewoon onmogelijk zonder dat je met je twee handen de telefoon achterwaarts tegen je oor drukt<tweaker niveau Off>
volgens mij vergis jij je met de iPhoney 4 dat was de telefoon met de deadgrip
Je bent in de war, dat was de iPhone 4 ( de revolutionaire ) nieuwe telefoon van Apple. Nu met gratis plastic cover om ervoor te zorgen dat je geen bereikverlies hebt :)
Nee hoor de iPhone 4 die werkt perfect weet ik uit eigen ervaring maar zoals ik al opmerkte is het bizar dat Tweakers niet weken aan een stuk bericht over de death grip problemen met de HTC HD7. Zodat jullie tenminste niet zo onwetend zouden reageren.

HTC responds to HD7 death grip reports, says some signal drop is 'inevitable'

Let vooral hoe HTC de gebruikers er op wijst dat elke telefoon signaal verlies heeft. Waar hebben we dat nogal eens gehoord (oh ironie)
Verschil is dat HTC nu werkelijk het probleem benadert en niet negeert zoals apple dat deed. ZOals je weet, of zou moeten weten, heb je nu sinds het verschijnen van de iphone4 twee soorten van signaalproblemen.
Je hebt het aloude afnemen van je signaal door blokkering door middel van bijvoorbeeld je hand. Dat treedt bij elke telefoon op, bij de een echter wat erger dan de ander. Elke telefoon, dus ook de nokia 3310, de iphone2/3/4 en elke HTC. Dat HTC dat naar buiten brengt is dus juist.
De iphone4 had last van een tweede probleem, namelijk kortsluiting van de antenne doordat je simpelweg een vinger op de zere plek kon leggen. Als je dan zegt dat elke telefoon last heeft van vermindering van signaal, dan ben je arrogant of onwetend bezig en ontken je het probleem dat nu specifiek bij de iphone4 optreedt. In hoeverre dat bij een persoon optreedt is van zoveel parameters afhankelijk dat de een er meer of minder last van heeft dan de ander. Het probleem is er echter wel degelijk.

Dat apple zich de tactiek van totaal ontkennen aanmeet is mogelijk te verklaren met het niet willen toegeven van (ontwerp)fouten zodat ze niet alle telefoons hoeven om te ruilen, maar een gebruiker zou toch beter moeten weten.
Dit was mij idd niet bekend. Schijnbaar mogen de mankementen van HTC (of niet-Apple) telefoons niet benoemd worden op Tweakers. Men kiest er iig bewust voor om er geen nieuwsberichten aan te spanderen terwijl over de problemen bij de iPhone 4 de berichtgeving niet op kon.

Ik kan me nog vrij goed de tirades tegen Apple herinneren toen men vertelde dat het een oplossing is als je de telefoon anders vasthoud. HTC doet nu precies hetzelfde maar dat brengt men niet onder de aandacht. Zou het toevallig iets te maken hebben met advertentie contracten?

In ieder geval blijkt nu wel weer dat Tweakers geen neutrale nieuwsbron is voor mensen die zijn ge´nteresseerd in technologie.
Eigenlijk bizar dat we hier geen weken aan deadgrip nieuws rond HTC krijgen
Hoezo is dat bizar? Het ene na het andere iPhone-nieuwtje komt op Tweakers, andere ict-sites en zelfs op gewone nieuwssites. En dat zijn meestal "goede" berichten dus ik vind dan ook meer dan normaal dat ook negatieve dingen over de iPhone groots in het nieuws komen. Over HTC hoor je minder dus hoeft die deadgrip ook niet zo in de belangstelling te staan.
Haha ik ken het :P had zelf ook een touch hd. Nu net 2 jaar en 2 weken. Bluetooth, wifi, tril en G-sensor allemaal kapot. Sinds vrijdag ook touchscreen! Kan er niets meer mee... De DHD laat maar op zich wachten, moest 3 weken geleden al binnen komen.

Heb je nog een extra batterij voor je touch HD nodig? Ik heb er momenteel 3 waar ik niets mee kan, en nog een lader :P
Geen idee wat je met de jouwe doet, ik heb er ook een sinds het eerste uur en werkt nog helemaal perfect, zelfs de accu gaat nog steeds lang mee, helemaal sinds ik een andere rom er op het gezet.

@luuk, ahh ok. Ik dacht dat je liep te klagen over de telefoon zelf maar je heb'em zelf gesloopt ;)

Nou ja, ik ben er nog steeds wel tevreden mee, liever ook een DHD maar ik vind het de upgrade niet waard kwa geld zeg maar. Ik wacht nog even tot er weer wat nieuws komt.

[Reactie gewijzigd door ocdaan op 14 december 2010 14:45]

Hij is weleens gevallen, maar opeens in de trein gaf hij foute plekken weer zeg maar als ik op het scherm drukte. Na restart helemaal niks. Toen een hard reset, waarna ik WiMo niet kan installeren aangezien het scherm het niet doet! :P
Nouja, na het vallen (echt al lang geleden) deed alles het. De laatste 4 weken opeens stopt alles ermee, zonder dat ie is gevallen ofzo! Maar hij had zn tijd wel gehad dan denk ik :P
Wat voor rom heb je op je touch hd gezet?
Tip: Pak een rommetje van KWBR. In mijn ervaring zijn die verreweg het beste ;).
Vroeger gooide ik ongeveer elke dag een andere Rom op mijn Touch HD, maar ik doe inmiddels al een maandje met de com3 manilla versie van kwabbernootje's Roms :).
Mijn HD werkt overigens ook nog prima. Het scherm is wel een keer kaduuk gegaan, maar dat viel onder de garantie :P

OT: Ik ben benieuwd hoe multithreading op smartphones gaat werken. Op normale pc's zijn veel programma's nog steeds niet geoptimaliseerd voor meerdere CPU cores, dus ik vraag me af hoe dat zit met software voor smartphones.
De -energy- rom
Weet niet wat jij met je ding doet, heb nu ook al meer dan 2 jaar een Touch HD (met dutty rom) en dat ding is nog zo goed als nieuw. Heb dat ding letterlijk de halve planeet overgezeuld. Niet eens een krasje (I'm not kidding)!

Super fijn ding dat zeer solide gebouwd is. BirdieSync en Navigon maken het voor mij een echt onmisbaar apparaat. Wil best upgraden maar heb nog steeds niet een apparaat gevonden die de dingen doet dat deze doet zoals ik het wil. het dichtste wat er nu in de buurt komt is android.
Ik vond het ook wel meevallen hoeveel hij heeft gehad, hij ziet er nog goed uit! Paar kleine krasjes op het scherm, en een op de behuizing. Snap het ook niet goed :P Dacht dat het te maken had met windos, dus die had ik al een keer er opnieuw opgezet. Toen calibratie van het scherm, en het werkte goed. Echter de wifi etc niet. En toen weekje later opeens het scherm kapot.

Wat mis je bv bij de HD2 of de DHD dan? Die kunnen ook alles wat de THD doet, alleen sneller toch?

[Reactie gewijzigd door luuksnijmegen op 14 december 2010 16:11]

Precies. Alles wat je op de HD doet kun je ook op de HD2 doen, maar dan sneller :P. Android werkt overigens ook prima op de HD2
Het kan natuurlijk makkelijk dat door een val iets versnelt kapot gaat. Niet dat je het meteen merkt, maar door daaropvolgende schokken (niet te vermijden) is de slijtage op die plek nu eenmaal verder dan op andere plekken en zal er sneller een defect optreden.

Mijn touchHD is al weer een generatie verder en loopt voor zover ik hoor nog als een zonnetje..
Misschien leuk om te proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=603813
Deze ROM gebruikt Windows Mobile als bootloader dus het besturingsysteem dat er nu op staat loopt geen gevaar :)
dus android rulez omdat een desire sneller is dan een verouderd toestel met wm6.1 ???
zet android op dat zelfde toestel waar 6.1 opstaad en dan is ook android traag als dikke strond he :)
Ik heb nog geen benchmarks gezien, misschien kan je eens uitleggen waarom een Tegra2 sneller zou zijn dan een Qualcomm dualcore? Ik wil het namelijk wel weten :)
Dual core, en een goede GPU chip :)
Zoek even goed zou ik zeggen er zijn al producten met een tegra cpu uit namelijk...
Klopt, tablets en volgens mij een LG, LG valt sowieso af. Beter een iPhone of misschien een HTC.
Ja ok, maar voor zo ver ik kan zien zijn er momenteel enkel Tergra2 prototypes te zien op internet, en nog geen enkele met een Qualcomm dualcore.
Dus vanwaar de vooroordelen dat deze slechter gaat zijn?
2011, dat schiet lekker op. Ik vind dat bijvoorbeeld de HTC Desire een erg fijne telefoon is, die vrij mainstream begint te worden. Maar dit type telefoons (HTC, Samsung, etc.) hebben wel als ontzettend groot nadeel dat de accuduur gewoonweg slecht te noemen is. Voor een smartphone valt het mee (gezien de mogelijkheden), maar in vergelijking met wat een aantal jaren geleden mainstream was aan telefoons, is de accu te snel leeg.

Met de verbeteringen op het gebied van schermen en dus nu met de processors kunnen we misschien wel richting een week aan accutijd, jammer dat HTC daar nog geen specs over vrij geeft.
Als het kon, deed je al een week met je batterij. Maar met de huidige betaalbare, fatsoenlijk produceerbare technieken kan dat nu en in de (naaste) toekomst niet. Daarnaast wordt ook elke vorm van winst op batterij gebied gebruikt om meer functies in je telefoon te stoppen.
Ik denk dat er in de laaste jaren het accent in de ontwikkeling vooral op het gebied van meer functies, grotere en mooiere schermen en snellere processors heeft gelegen en dat daarom er nu een relatief 'tekort' is aan lange accuduur. De fabricanten hadden ook langzamer meer features in de telefoons kunnen toevoegen en gelijkertijd de boel zuiniger maken, maar dat is niet hoe het ging.

Nu zijn de features / processorkracht etc. al erg goed, dus gaan ze zich meer zichten op zuinigheid ipv meer functies!
Goed nieuws! Enig idee op welke kloksnelheid die dual core CPU dan draait? :9~
Kloksnelheid maakt niet veel uit hoor, de snelheid van de telefoon heeft met veel meer zaken te maken, neem als voorbeeld maar je computer ;)
Maar ik ben benieuwd! Was eigenlijk van plan in maart een nieuwe telefoon te gaan uitkiezen maar misschien dat ik mijn contract nu wel uitzing en kijk wat er in juli te krijgen is, dit maakt me wel nieuwsgierig!
Google eens naar Qualcomm 8X72, naar het schijnt 1,5GHz en gebaseerd op de Snapdragon.

[Reactie gewijzigd door Malantur op 14 december 2010 13:49]

Wel raar, want de eerste samples van de MSM8260 (opvolger van de 8255 in de Desire HD) zijn eind mei al naar de fabrikanten gegaan.
http://www.mobiletechworl...core-snapdragon-chipsets/

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Peetke op 14 december 2010 13:48]

Het is nog niet bekent op welke snelheid deze, maar iemand van Motorola zei in een interview dat ze tegen binnekort tegen de 2GHz willen laten lopen.

[Reactie gewijzigd door JollyRoger187 op 14 december 2010 13:53]

Zonder bron was dit ook wel te voorspellen:

1. Aangezien meerdere merken in 2011 met mobiel dual core processoren komen.
2. Tablet pc's in 2011 in grote getalen uitkomen.

Blijft over de prijs.
Wilt niet zeggen dat telefoons met single cores op 1ghz onder zullen doen voor die dual cores, ik vondt dual core computers ook niet direct beter.

De HTC Desire HD is trouwens over te klokken naar 1.5ghz

[Reactie gewijzigd door DexterMorgan op 14 december 2010 13:54]

Hoelang gaat de accu dan mee?
Weet ik niet, ik heb hem niet overgeklokt, daar begin ik niet aan.