Hoofdcategorieën
Device Settings

Logitech brengt drie nieuwe Gamepad-controllers voor pc uit

Door Dimitri Reijerman, maandag 6 september 2010 16:19, views: 20.692

Logitech heeft drie nieuwe Gamepad-controllers voor de pc op de markt gezet. De twee duurdere modellen beschikken over een vibratiemogelijkheid en het duurste exemplaar in de F-serie is bovendien draadloos te gebruiken.

De Gamepad F310, het eenvoudigste model, is compatibel met Windows XP, Vista en 7, en beschikt over twee analoge sticks en een d-pad volgens een indeling die bekend is van controllers voor consoles. Verder ondersteunt de joypad zowel DirectInput- als de Xinput-api van Microsoft. De usb-kabel van de F310 is 1,8 meter lang. De F310 kost 30 euro.

In de Rumble Gamepad F510, die 10 euro duurder is dan de F310, heeft Logitech twee vibratiemotoren verwerkt. Via de meegeleverde profile-software kunnen gamers de functies van de knoppen naar eigen wens indelen en met een schakelaar op de joystick is ook de vibratiestand uit te schakelen.

Het duurste model van de drie, de Wireless Gamepad F710, is draadloos. Dit model gebruikt de 2,4GHz-frequentieband en een eventueel al aanwezige nano-ontvanger van Logitech, die in een usb-ingang moet worden geprikt. De F710 krijgt zijn stroom via twee aa-batterijen. Het aanstuurapparaat gaat 50 euro kosten.

Logitech Rumble Gamepad F510 Logitech Gamepad F310 Logitech Wireless Gamepad F710 
Volgende 16:48 Amazon biedt Galaxy Tab te koop aan voor 799 euro
Vorige 15:42 Consumentenbond: belkosten per seconde desnoods afdwingen
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

ziet er erg slick uit maar 50euro is wel een beetje straf

Vind je dat? Ik heb laatste een draadloze controller gekocht, omdat ik racegames wilde kunnen spelen op mijn laptop met de TV eraan vanaf de bank.
Toen kwam eruit dat de PS3 en XBox controllers eigenlijk de beste op de markt zijn, de PS3 is helaas alleen over de USB kabel te gebruiken, maar Microsoft levert een ontvangertje + drivers bij de "For Windows" set..

44 Euro, en werkt perfect!
Dus als conclusie van mijn betoog: 6 euro meer voor een Logitech product (adviesprijs! en dus in de praktijk even duur).. Mha, zo gek nog niet?

(alhoewel mijn XBox Controller natuurlijk ook op een XBox werkt :))

en over een paar weken vind je er een voor 29euro ;) logitech advies prijzen zijn altijd 50% hoger (voor de oplichtende detail handel die niet genoeg nemen met 75% winst)

*edit*
ik kocht bij de dynabyte het logitech PS3 bluetooth toesenbord voor 19euro, eigenaar zij dat hij er nog steeds 10euro winst op maakte. :+

[Reactie gewijzigd door stewie op maandag 6 september 2010 17:01]


Dat soort marges zijn echt fabeltjes. Op een regulier model van Logitech zal de winkelier ongeveer 30% tot 35% marge maken op de advies prijs. En dat is nodig omdat de hardware als notebooks en pc's rond de -10% tot +10% schommelt. Marges van 50% tot 75% zijn leuk bedacht, maar die kom je nergens tegen tenzij een fabrikant met een EOL lijn stunt. Het PS3 toetsenbord is er daar 1 van.

de prijs van een logitech controller ligt echt niet hoger dan 15 euro inkoop 50 tot 75% winst inderdaad.

zit je zelf in de extreem dure Nederlandse detail handel ofzo? want ik kan alles buiten nederland voor tenminste 40% goedkoper online/buiten nederland (en dan maken ze nog winst)

[Reactie gewijzigd door stewie op maandag 6 september 2010 20:58]


Nee, ik zit zelf niet in de detailhandel maar heb er wel mee te maken en ik heb inzage in de prijslijsten van de bekende distributeurs. Daar staat Logitech ook op en de marges van 50% tot 75% zijn onmogelijk op de normale lineup van Logitech en zelfs bij B-merken zie je die marges zelden. Ik kijk dan binnen Nederland en niet naar internetshops over de grens.

bij Nederlandse distributeur misschien, ga je naar Duitsland en koop ik die zelfde onderdelen en controllers voor echt 40% tot 50% goedkoper als bij de Nederlandse groothandel. (en het is echt niet verboden om ze in Duitsland of Frankrijk in te kopen en ze hier door te verkopen)

[Reactie gewijzigd door stewie op maandag 6 september 2010 21:12]


Doen we altijd hier voor computer onderdelen maar country specific spullen dus niet.
Belgische distris zijn allemaal veel te duur als je kijkt naar Nederland en Duitsland(Spijtig dat we geen QWERTY laptops hier kunnen verkopen =P).

België is al zo duur.

genoeg winkels in nederland toch? voor qwerty

Hiero http://maps.google.nl/map...0.010416,0.01929&z=16 ligt de winkelprijs meestal zo'n 5 tot 10 procent BOVEN de adviesprijs, en dat gold zeker voor de twee winkels die er hier eerder verdwenen (30 jaar geleden waren er 4, 20 jaar geleden 3, 5 jaar geleden 3, sinds kort 1 tenzij je Dixons (zit er zo'n 5 jr) als serieuze fotozaak wilt meetellen). Die ene overgebleven zaak vraagt wel normale prijzen.

Wat betreft computer-rand-apparatuur mag je er hier eveneens op rekenen dat de adviesprijs aangehouden wordt, en indien het niet in het normale assortment zit, uiteraard vermeerderd met bestelkosten.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op dinsdag 7 september 2010 20:55]


.
Vind je dat? Ik heb laatste een draadloze controller gekocht, omdat ik racegames wilde kunnen spelen op mijn laptop met de TV eraan vanaf de bank.
Toen kwam eruit dat de PS3 en XBox controllers eigenlijk de beste op de markt zijn, de PS3 is helaas alleen over de USB kabel te gebruiken, maar Microsoft levert een ontvangertje + drivers bij de "For Windows" set..

44 Euro, en werkt perfect!
Dus als conclusie van mijn betoog: 6 euro meer voor een Logitech product (adviesprijs! en dus in de praktijk even duur).. Mha, zo gek nog niet?

(alhoewel mijn XBox Controller natuurlijk ook op een XBox werkt :))
En al deze PC controllers werken op een PS3.
Hangt er dus maar van af welke console je hebt

PS3 dualshock is ook gewoon via bluetooth wireless te gebruiken onder windows:
http://www.davieslim.com/...ndows-wireless-bluetooth/

De Rumblepad 2 was echt geweldig van hun daarna ging het bergafwaarts met ze. Nu is de functie van Xinput natuurlijk wel een kleine redding voor ze. Als het goed gaat werken met nieuwe spellen, ga ik deze halen.

[Reactie gewijzigd door wmrichard op maandag 6 september 2010 16:33]


Ligt het aan mij of beginnen deze controllers steeds meer te lijken op de xbox controller.
Dit is gewoon een overduidelijke kopie van de Playstationcontroller, die van de xbox ziet er toch heel anders uit. ;)
Alleen de kleur van de knoppen zijn hetzelfde als bij de xbox.

[Reactie gewijzigd door OPSLAGHOND op maandag 6 september 2010 16:30]


"heel anders" is nogal relatief - voor mij lijken de xbox en ps controllers heel erg op elkaar... die van de NES daarintegen :D

Ik vind dit er uit zien als een hybride van de Playstation en de SNES controller, de layout van de PS met de kleurtjes van de SNES :P

Van mij mogen ze nog eens een aantal pc gamepads uitbrengen die niet per sé lijken op een Playstation controller. Zowel de layout als de vormgeving.

Ik was vroeger altijd heel tevreden van mijn Saitek materiaal. Tegenwoordig is er bijna geen concurrentie voor Logitech gamepads buiten low-quality thrust etcetera... :-(

Met de 2 thumbsticks in het midden vind ik ze meer op de Playstation controllers lijken dan op de xbox controllers die aan de linkerkant de thumbstick en de d-pad omgewisseld hebben. De prijzen vind ik wat aan de hoge kant, maar logitech heeft altijd wel goed spul. zo'n controller is leuk om vanaf de bank op de (HT)PC wat spelletjes te spelen, een draadloze variant is dan wel aan te raden omdat de bank meestal wta verder weg staat dan een burostoel

alleen race games op de pc zijn lekker te spelen met een gamepad, en oude snes spellen op de emulator.

En ongeveer alle sportspellen

Persoonlijk heb ik om te racen dan toch liever een stuur + pedalen + versnellingen dan pielen met een gamepad.

Racestuur+pedalen > Controller > Keyboard

Ik zit hier met een keyboard :'(

Keyboard is nog altijd het fijnst voor Trackmania Nations/United Forever, ligt aan het racespel zelf.

Dat ben ik niet met je eens. Ik speel TM Nations bijzonder prettig met een controller (Cordless Rumblepad 2) hoor. Het is maar wat je je aanleert/aanwent. Bij een controller kun je de rem op meerdere plaatsen programmeren, waardoor je scherpe bochten (en die zitten in TM Nations/United Forever behoorlijk veel) een stuk makkelijker kunt 'ronden'. Daarbij komt dat je met analoge stick je snelheid veel preciezer kunt aanpassen. ;)

Ik zie geen reden waarom iemand deze controller zou halen itt de Xbox 360 Wireless Controller? Hij is draadloos, goedkoper en is meestal de enige controller die zonder configuratie gewoon werkt in spellen. Ik denk dat Logitech moeite zal hebben om deze controller even breed geïntegreerd te krijgen?

Edit: spelfout

[Reactie gewijzigd door Modularized op maandag 6 september 2010 16:27]


Hij heeft redelijk dezelfde knoppenindeling dan de xbox 360 controller, dus ik ga er vanuit dat hiermee het zonder configureren kunnen spelen ook gewoon werkt. Voor de rest ga ik er vanuit dat de d-pad een stuk beter is dan de xbox 360 controller (kan haast niet anders), dus voor fightinggames kan ik het me wel voorstellen (aan de andere kant haal je als echte fan natuurlijk bijvoorbeeld een speciale street fighter IV controller)

Hij heeft redelijk dezelfde knoppenindeling dan de xbox 360 controller, dus ik ga er vanuit dat hiermee het zonder configureren kunnen spelen ook gewoon werkt.
Dat zou mooi zijn, maar dat is helaas niet altijd zo. Ik heb hier de afgelopen jaren diverse Thrustmaster en Logitech gamepads versleten, allemaal met vergelijkbare knoppenindelingen. Maar daar klopte standaard meestal weinig van... Misschien dat het tegenwoordig opgelost is, maar bij de Thrustmaster kwam het bijvoorbeeld vooral door de onlogische volgorde waarin de knoppen geconfigureerd moesten worden.

Ik durf niet te zeggen wat de kwaliteit is van de gamepads uit het artikel, maar ik vind ze er nogal identiteitsloos uitzien, of eerder gezegd een controller die eigenlijk een beetje op alle bekendere gamepads wil lijken. Vind ze niet prettig eruit zien iig. Doe mij dan maar gewoon mijn huidige rumblepack, dat uiterlijk is tenminste gewoon een rechtstreekse kopie van de playstation controller, wat ik persoonlijk nog altijd de fijnste controller van allemaal vind. De rest krijg ik altijd kramp in mijn handen van.

Logitech hanteert bij mijn weten meestal de PS3 indeling. Alhoewel de chillsteam was Xbox.
Om een gemakkelijke leidraad te hebben: kijk naar de analoge sticks staan deze naast elkaar = PS3.
Staan de linker en de Dpad gewisseld van plaats => xbox.

Logitech en Sony hebben de Gravis Gamepad Pro indeling gevolgd:

http://www.ntrautanen.fi/...es/gravis_gamepad_pro.jpg

Ik heb er 2 van, nog steeds, voor ik ooit van de PS1 gehoord had - intensief gebruikt en die krengen doen het nog steeds! =] En ja, dan heb ik het over 16+ jaar geleden uit het blote hoofd!

uhh.. PS1 release was eind 1994, Gravis gamepad pro release was 1996.. het is gravis die juist van sony heeft gekopieerd, net zoals ze met de orginele gamepad de controller van de snes hadden gekopieerd... Neemt niet weg dat het verrekte goede controllers voor de PC waren, heb zelf nog 1 orginele Gamepad liggen..

Het gaat er niet om dat de knoppenindeling hetzelfde oogt, wat het niet doet als je kijkt naar de analoge sticks, maar dat de Xbox controller 'native' gesupport wordt door 'Games for Windows Live' spellen. De Xbox controller is immers gemaakt door dezelfde mensen als die Xbox ports op de PC met het 'Games for Windows Live' label voorzien. Hier kan je als externe producent naar mijn inziens niet tegenop werken tenzij je controller in het spel wordt verwerkt..

Ik heb zelf een X360 controller gekocht voor mijn pc maar heb er spijt van. De vierpuntdruktoets maakt contact met de behuizing waardoor je hem soms harder in moet drukken om naar beneden te gaan.

Het is dat weinig met de X360 controller speel omdat ik ook een PS3 heb maar anders zou ik wel zo'n Logitech controller aanschaffen. Mede ook omdat de layout nagenoeg identiek is aan de PS3 controller.

Ik heb het niet zo op de 3rd party controllers. Heel erg plastic achtige looks en en niet echt duidelijke bedoeling, de lay out can de PS3 maar knoppen van de xbox ... Heel vaag.

Net als de Logitech Controllers (pads) zijn de 360 controllers voor Windows net zo Third Party hoor. We hebben het niet over spelcomputers geloof ik, zijn er op de PC Third Party accessoires? :P

Nee maar je kunt wel de Xbox 360 controller gebruiken voor een PC, icm met Windows Live zou je zeggen dat het niet 3rd party is...

Dus, spijkers op laag water zoeken. Logitech is niets slechter dan de zogenaamde bedrijven als Microsoft en Sony (waar de Logitech controllers ook gewoon gemaakt worden)... Foxconn???

Nee maar mijn vraag is waarom je een 3rd party controller koopt voor meer geld dan dat je eerder zal uitgeven aan een 1st line controller.

Normaal gesproken sta ik helemaal achter je, maar in dit geval moet ik je toch ongelijk geven. Ik heb drie Logitech controllers (2x rumble + 1x rumble 2) en ik heb twee X-Box 360 controllers for Windows.

Bij die 360 controllers waren in beide gevallen de thumbsticks gaar, direct nadat ze uit de verpakking kwamen. Dit was bij mijn broertje ook zo, en bij een vriend van me ook. Blijkbaar hoort de bouwkwaliteit dus brak te zijn.

Die logitech controllers doen het daarnaast al meer dan drie jaar prima! :)

Kruising van de PS3 en X360 controller?
ABXY van de X360 en de 2 laag geplaatste analoge sticks van de PS3.

Verder een nette controler lijkt me zo.

[Reactie gewijzigd door johnkessels87 op maandag 6 september 2010 16:26]


inderdaad, waarschijnlijk om in te spelen op de veel populairdere consolecontrollers, waarom Logitech aan een beetje van beiden gebruikt.

Logitech's gampads blijven bij de beste, men Logitech Slipstream werkt ook nog altijd als nieuw.

Haha, same here. En wat eerst een leuke gimmick leek (die ventilatortjes die je handen koel houden) helpt echt wel bij gamesessies van meerdere uren. Soms wou ik dat die Chillstream ook op m'n Xbox 360 zou werken :+

Ik hoop dat deze dan ook van betere kwaliteit zijn als de vorige controller die ik van Logitech had gekocht.

Ik had 2 logitech Chillstreams(PS3 variant), die dingen zijn waardeloos. Knoppen die blijven hangen of dat die zomaar uit het niets een knop aanslag registreren terwijl ik nog geen knop heb aangeraakt. Soms reageerde die totaal niet op knopaanslagen...

Op het moment heb ik een xbox style controller van Speedlink die het gelukkig wel fatsoenlijk doet.

Voor 't zelfde geld haal je een 360 pad. Aangezien deze meer een PS3 layout hebben kan je zo kiezen wat je 't lekkerst vind werken. Dik prima dus :)

Voor vier tientjes heb je de Xbox360 controller die ook Force Feedback heeft, inclusief wireless controller voor Windows; ziet er nog beter uit ook. Wat is de meerwaarde van deze controllers dan?

Moet je dan verplicht een 360 controller hebben om games te spelen?
De Logitech Rumblepad 2 ligt nog steeds lekker in de hand en is ook met elk spel (voornamelijk race) te gebruiken. En WiFi? Voor mij geen meerwaarde.

draadloos geen meerwaarde? Dan is er nog steeds de xbox 360 controller voor 35 euro.

Wat is er mis met de LOgitech gamepad dan? Leg mij dat eens uit. Waarom zou ik volgens de moderaties ineens een 360 controller moeten hebben?

Een argument voor de 360 controller is betere integratie in veel Games for Windows Live spellen.

Layout. In alle games die ik op de PC met een controller speel, speel ik met de analoge stick, niet met de D-pad. Waarom dat Sony dan nog steeds die stick zo nadrukkelijk niet op de meest logische plaats zet, zal ik nooit snappen. Zelfs Nintendo had dat na de N64 al wel door - en feitelijk op de N64 zelf ook al, want daar kon je dat ding ook zo vasthouden dat de stick onder je duim zat.

Ik gebruik nu al jaren de Logitech Chillstream..
Deze controllers zien er idd nice uit, maar voor 50 euro zou ik ook voor een wireless xbox controller gaan.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:48 Amazon biedt Galaxy Tab te koop aan voor 799 euro
Vorige 15:42 Consumentenbond: belkosten per seconde desnoods afdwingen
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011