Hoofdcategorieën
Device Settings

Belgische prijzen simlockvrije iPhone 4 komen naar buiten

Door Arnoud Wokke, maandag 26 juli 2010 19:27, views: 72.213

Via een webpagina op de site van de Belgische provider Mobistar zijn de prijzen naar buiten gekomen van de iPhone 4 in de losse verkoop. Voor de 16GB-versie moet 640 euro worden neergeteld, de 32GB-variant gaat 750 euro kosten.

Mobistar is de enige Belgische provider die de iPhone 4 gaat verkopen, maar in tegenstelling tot de Nederlandse markt zijn in België subsidies op telefoons bij het afsluiten van een abonnement niet gebruikelijk. Ook is de iPhone 4 in België simlockvrij te krijgen. Dat is de reden dat ook veel Nederlanders in België een iPhone kopen: hij kan zonder verdere ingrepen met een simkaart van KPN of Vodafone worden gebruikt.

De prijzen verschenen op een pagina van Mobistar, al staan ze nog niet op de microsite die de provider heeft gemaakt voor de iPhone 4: daar kan een bezoeker zich enkel nog inschrijven om per e-mail informatie te krijgen.

De prijzen liggen, zoals ook in andere landen, iets hoger dan bij introductie van de iPhone 3GS: waar die voor 579 en 679 euro verkrijgbaar zijn: de iPhone 4-varianten gaan 640 en 750 euro kosten. De iPhone is vanaf vrijdag te koop in België.

Volgende 08:51 Belgacom wordt exclusieve leverancier Galaxy S in België
Vorige 18:09 Samsung en Toshiba maken ddr 2.0-nand-geheugeninterface
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  »

Vergelijkbaar inderdaad met de 3GS, maar wel erg duur naar mijn idee. En voor 640 heb je pas 16GB aan opslagruimte...

Ik wacht wel totdat er een prijsdaling komt er dat de 64GB komt, aan 16 of 32GB heb ik echt niet genoeg.

[Reactie gewijzigd door Antonyjeweet op maandag 26 juli 2010 19:29]


ik heb nu een 3G en ga een 4 kopen.

€640 vind ik best een hoog bedrag voor een telefoontje maar dan vergeet ik ook een beetje wat ik nou eigenlijk allemaal met mijn iPhone doe.

Vandaag ben ik bezig geweest om te kijken of een Android 2.1 based foon eventueel mijn iPhone 3G zou kunnen vervangen en dat is toch niet helemaal een reële propositie......

Android 2.1 ervaring... Push mail? Nooit van gehoord. Echange support werkt maar daar is alles mee gezegd als push niet werkt. Google apps account verwijderen? Mag niet, moet je de telefoon resetten naar factory default en ben je alles kwijt. Btw. Google apps werkt op een Android 2.1 telefoon minder goed dan op een iPhone, toch apart;)

Anyway, dit is geen Android flame en geen iPhone opneukpost maar ondanks dat ik het eens ben met het feit dan €640 best veel geld is, zie ik geen goed alternatief voor alles wat ik met mijn iPhone doe. En dat is btw meer dan Push mail gebruiken hoor haha.

Erg veel onderzoek heb je niet gedaan. ;)
De ingebouwde exchange support is niet super geweldig (al heeft deze wel push ondersteuning), maar net als bij de iPhone zit er een grote appstore achter en daar vind je betere exchange tools. Kijk bv. naar Touchdown.

Klopt.
Bovendien heeft gmail ook push.

Nou, wij gebruiken Google Apps en ik heb nieuws voor je, met Android 2.1 werkt push dus niet als je een Google Account instelt en werkt ook niet als je de boel als Exchange account instelt. Verder is er dan ook nog ens de ramp dat als je contacten of agenda updates hebt, die maar 1 kant op bijgewerkt worden. Dat noem ik geen syncen en dat is dan Google Android en Google Apps;) Wow

3rd party tools met dat als doel heb ik idd niet bekeken. Ik had verwacht dat met de grote mond die de Android community heeft over Apple sukkels (ben ik blijkbaar;) ) dat het in Android prima geregeld zou zijn.

Voor iemand die klaagt over mensen met een grote mond heb je een aardig grote mond.

Vooroordelen hebben we allemaal, dus zullen android en apple gebruikers dat ook wel naar elkaar hebben. Niemand verplicht je iets te kopen. Ben je blij met Apple, dan is dat jouw ding.

Beetje ontopic: Wat belangrijker is en meer on topic, is dit: http://www.google.com/mobile/sync/

Erg ontopic: Prijzen liggen inderdaad hoog, maar exclusiviteit is nu eenmaal onderdeel van Apple's businessplan inzake iPhone en apps. Vandaar de stricte regulering apps, dure en exclusieve abonnementen en hype die ze proberen te creëren om hun apparaat.

Daar zou je gelijk in kunnen hebben maar ik geef alleen maar heel duidelijk aan waarom ik lichtelijk teleurgesteld ben dat er geen echt goed alternatief is voor die dure iPhone 4 die ik dus met alle plezier ga kopen;)

Apple is niet noodzakelijk mijn ding. Dingen die doen wat ik wil zijn mijn ding. En als dat een HTC is dan is dat een HTC maar vooralsnog blijft het even Apple denk ik.

Voor de rest, helemaal mee eens hoewel ik moet zeggen dat ik HTC toestelletjes ook niet bepaald goedkoop vind en wel wat minder leuk in elkaar gezet door de bank genomen. Ze zouden bij HTC nog wel iets meer moeite mogen doen voor het geld.

Is ook de reden dat ik van een HTC naar een iPhone ging en weer terug naar een HTC. De laatste keer omdat mijn baas geen iPhone vergoedde! ;)

kan het zijn dat je misschien nog niet helemaal door heb hoe android werkt en/of wat je met android kan. gezien de andere reacties lijkt het dat je met zowat alles kunt doen als de iphone met alleen wat gerommel in de marges (soms kan android wat meer/beter, en bij sommige dingen de iphone). als ik niet helemaal weet hoe iphone werkt en gaat posten dat niks werkt op een iphone dan wordt ik hier ook voor gek verklaard.

En dat is juist het sterke punt van Apple: gebruiksgemak en intuitief ontwerp.
M'n digibete broer kan vanaf dag 1 alles met z'n iPhone, dat zie ik hem met bijvoorbeeld Andriod niet doen. Apple is afgeschermd en duur, maar het biedt daardoor goede usability en kwaliteit.

Voor mij is het veel te veel geld voor een telefoon. Als ik onderweg ben wil ik juist even niets met internet te maken hebben en ik heb geen gesyncte agenda's nodig, dus geen smartphone voor mij :)

Uiteindelijk kies je dus voor apple als je puur voor het gebruikersgemak gaat. En momenteel ook nog voor de betere games.

Als je voor vrijheid, openheid en onbegrensde mogelijkheden gaat dan ben je met een Android veel beter en goedkoper af.


Ik vind trouwens dat de prijs van de gemiddelde Apple app het laatste jaar behoorlijk is gestegen. Betaalde je volgens mij een jaar geleden nog 5 euries voor een beetje game, nu is dat al rond de 10.

Voor mij is gebruikersgemak dat ik kan doen en laten met een telefoon wat ik wil. Dus tweaken, aanpassen etc is puur genot bij een gsm voor mij :P iets wat bij een iPhone alleen kan na een jailbreak.

Heeft je broer weleens een Android-based telefoon 1 dag gehad TimmeyNL of is dit een aanname?

Beetje scherp blijven in de discussie, mensen ;)!

Intuïtief? Ik heb geen eens een iPhone maar weet wel dat bijna elke update de grote knop 2 x indrukken wat anders doet :D Nee dat is echt intuïtief, uitproberen om te zien wat er gebeurd en dan zeggen dat je dat wou doen XD Oke het is wel aan te passen (maarja dan heeft intuïtief er niks meer mee te maken) dat dan gelukkig nog wel (wel natuurlijk een beperkte keuze die Apple je op legt).

Settings van de browser niet in de browser 8)7 Erg logisch allemaal :D

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 27 juli 2010 08:34]


Nee, de settings van de browser zitten bij *drumroll*.. de settings! Het is maar hoe je er tegenaan kijkt.

Dat weet ik, maar dat slaat toch nergens op, ik wil een setting veranderen moet ik me programma uit :P

Ik gebruik enkel de browser op een ipod om wat webdevelopment na te checken en vaka het cache legen en dan is dat vervelend dat het niet in de browser zit waar het hoort te zitten, het is helemaal niet logisch dat dat centraal staat :)

Volgens mij probeer je nu kunstmatig wat te zoeken maar heb je er nooit echt lang op gewerkt. De settings van programma's staan centraal op 1 plek, wat imo juist handiger is. Third party Apps kunnen hun settings er ook in gooien, zodat het amper nog zoeken wordt naar instellingen.

Vind de prijzen wel weer extreem hoog, maat bij de iPhone kopen veel hem toch wel weer omdat ze hem graag willen hebben. Mijn 3gs voldoet nog wel even.

Yep, maar de meeste Tweakers zijn geen digibeten. :)

Daar komt nog bij dat ik genoeg digibeten ken die met de standaard HTC telefoons erg blij zijn en er ook alles mee kunnen. Maar misschien komt dat omdat ze voorheen de standaard goedkope Nokia's hadden. Het is maar wat je gewend bent.

Gmail op android heeft gewoon push hoor. Dat was al op versie 1.5. Verder synct mijn agenda en contacten gewoon beide kanten op hoor...dat was ook al op versie 1.5, ik weet niet waar je het vandaan haalt dat t niet werkt, maar hier werkt het gewoon, op android 1.5, 2.1 en op 2.2.

Android 2.1 hier en ook hier werkt Gmail push mail prima

Dan heb je toch slecht gekeken.
Ik heb nu al 1.5, 1.6, 2.1 en 2.2 van Android gehad en allen deden bij mij push voor mijn Gmail. Ook contacten of kalender aanpassingen op meerdere plekken sync'te hij mooi.
Plus, ik kan er mee tetheren naar men iPad.

wtf,

Ik heb 3 e-mails ingesteld. Exchange voor school "met" push dus. Ik heb Pop3 mail van ziggo dat helaas geen push is. En Gmail wat standaard push is. Het werkt allemaal perfect!

Mijn contacten worden gesynct met google. Beide kanten op. Via gmail.com kan ik mijn contacten updaten en wordt het direct aangepast in me telefoon en andersom ook.
Zo ook mijn agenda.

Ik heb echt nooit problemen gehad waar jij over praat.. snap dan ook niet hoe je het voor elkaar krijgt. Ging prima op mijn HTC hero en ook op mijn Samsung Galaxy S.. hmz

Najha veel plezier met MobileMe wat je 80 eurie per jaar kost. Zulke services zijn bij google gratis. Dan drink ik even een extra biertje :9

[Reactie gewijzigd door Texamicz op dinsdag 27 juli 2010 00:45]


Klopt....zoals ik eerder zei werkte gmail push al vanaf 1.5. Ik heb net nog even getest, en agenda en contact push werkt ook gewoon op 2.2, andere versies zou ik zo even niet weten.

Android 2.1 ervaring... Push mail? Nooit van gehoord. Echange support werkt maar daar is alles mee gezegd als push niet werkt. Google apps account verwijderen? Mag niet, moet je de telefoon resetten naar factory default en ben je alles kwijt. Btw. Google apps werkt op een Android 2.1 telefoon minder goed dan op een iPhone, toch apart;)
Ik heb een hele andere ervaring met Android. Alles synct prima en exchange werkt lekker, ook the unified inbox werkt prima. En wat bedoel je met je Apps Account? Waarom zou je die willen verwijderen?

Contacts en agenda entries syncen werkt soort van prima in Android 2.1 (lees verder voor wat ik er echt van vind) maar op schedule basis. Niet met push. En dat is een groot verschil. Of pas na 15 minuten een update binnen of meteen.

Daar komt bij dat syncen van contacts maar 1 kant op werkt. Of je foon is leading en overschrijft de server, zelfs als de server een nieuwere entry heeft die je prefereert. Of de server is leading en die entry overschrijf die op je foon, zelfs als die op je foon nieuwer is en je die prefereert. Dat noem ik waardeloos syncen.

Ik heb een Legend en heb nog nooit problemen gehad eigenlijk met syncen. Nu gerbuik ik wel de Exchange server als mijn main storage voor alle contacten, misschien dat dat scheelt. Ik Sync 2 google calenders samen met exchange calender en werkt prima. Push email werkt ook prima. Nou weet ik niet waar jullie het over hebben, maar push email werkt perfect bij zowel Gmail als Exchange. Ik houd eigenlijk niet bij of de agenda en calender pushen, maar dat merk ik toch niet. Als die na 1 minuut binnen komen vind ik het ook wel best.

Het enige waar ik me aan stoor is dat mappen niet erg goed ondersteund zijn. De Gui concentreerd zich nogal op de inbox en submappen worden niet als nieuwe mail weergegeven.

Persoonlijk vind ik overgens dat je gewoon een gaatje in je hoofd heb als je voor 750 euro een telefoon koopt, maar ieder zo zijn behoeftes. Als je dan zoveel neerlegt, dan mag op zijn minst de email wat beter werken lijkt mij.

Als jij denkt dat het niet met push werkt zal je je wat dieper in de materie moeten verdiepen.

http://www.google.com/mobile/android/mail/

1e onder features.

Bij contacten veranderd alles ook altijd binnen een minuut op m'n telefoon nadat ik het bij gmail heb veranderd. Dat agenda niet direct synct moet ik helaas toegeven.


Na nog even door te hebben gelezen snap ik waarom het bij jou maar niet wil werken...

We hebben hier te maken met een TROL!

[Reactie gewijzigd door The_Double op maandag 26 juli 2010 22:52]


Bij mij synct de agenda binnen ongeveer 10 seconden... Froyo, dat wel.

Nou, stel je stelt je Google Apps account in op je Android foon, weet je wel? Mail, agenda en contacts met je eigen domeinnaam gehost door Google. En je komt er achter dat dat rampzalig slecht werkt zoals ik uitgevonden hebt. Dan wil je die account settings verwijderen en je Google Apps account in Echange vorm gebruiken op je Android telefoon (dat werkt namelijk beter op een Android telefoon dan Google Apps native heb ik uitgevonden) dan mag je je Google Apps account settings niet verwijderen in Android 2.1. Je moet dan je foon resetten naar factory settings en alles kwijtraken. Heel apart

Dat komt omdat het je hoofdaccount is, waar je hele toestel dus mee gesynct wordt, ook je apps en hun config (iig met 2.2 en voglens mij met 2.1 ook al)...

Gooi je die weg gooi je ook alle settings weg inderdaad... je had prima een adres kunnen aanmaken welke je niet gebruikt (gewoon een nieuwe gmail) en die gebruiken, dan kan je daarna je oude gmail gebruiken en weer verwijderen al je wilt...

buiten dat ik het niet logisch vind om hem weer te verwijderen, waarom dan toevoegen?

Toegevoegd om toegang tot mijn mail, contacts en calendar te krijgen maar kwam er achter dat push het niet doet en dat calendar en contacts sync maar 1 kant op werkt. Vrij brak dus en er werd nergens aangegeven dat het toevoegen van een Google Apps account voor die andere doeleinden gebruikt wordt dus ik vond het erg vreemd dat ik het niet mocht verwijderen.

Dat verwijderen wou ik om ipv. het Google account de boel als Exchange te gebruiken in de hoop dat push dan wel zou werken en contacts en calendar sync dan wel goed zou werken. Contacts en calendar syncen dan wel goed btw maar volgens een schedule en niet met push, net zoals mail niet via push werkt dan. Erg jammer.

Het maakt me niet uit hoeveel mensen zeggen dat het wel werkt, met Android 1.5 werkte push wel en met 2.1 niet. Erg suf.

Heb een Galaxy S met android 2.1.

Ik voeg een contact toe aan de telefoon, zodra ik op opslaan heb geduwd maakt hij contact met internet. =/- 10 sec later zit hij in Gmail.

Ik voeg een contact toe aan gmail en sla deze op, zodra ik de telefoon van "zwart scherm" afzet maakt hij verbinding met inet en een paar seconden later heb ik die contact.

Hetzelvde met agenda en de rest.

Vind het klote voor jou dat het niet werkt, maar hier dus wel, bij de Galaxy S van mijn vriendin ook en aan de reply's op jou berichten te zien bij het merendeel van de mensen hier ook.

Misschien je foon eens terugsturen voor garantie ofzo? kijken of het aan je provider ligt? dat soort dingen? (heb hier 2x vodafone)

psst Symbian!

bedoel als we zo gaan praten, exchange doet het perfect op Symbian S60. Meerdere pop en imap mailboxen gescheiden weergeven geen probleem (ik meen me een os te herinneren die gewoon alles bij elkaar gooide). Push mail ook geen probleem, kost je alleen je 3G verbinding en batterij. Dit geldt dus ook voor de iPhone, verdere leuke apps? Navigatie, google maps, wave, sygic allemaal beschikbaar voor zowel symbian als iPhone OS, shazam idemdito. En voor de rest, tja features die de kracht van het toestel benutten geweldig. Uiteindelijk gaat het maar om bellen/sms-en/mailen en internetten zoals de gebruiker boven mij beschrijft, en dat kan veel goedkoper!

Sorry maar als dat je speerpunten zijn om makkelijk 640 eu uit te gaan geven terwijl je voor 210 eu (Nokia E71) ook klaar kunt zijn, kan ik me voorstellen dat iemand snel blut is!

En die E71 heeft voor veel minder geld ook nog eens een goede ontvangst.

Ik had een E71 die nu juist na 6 maanden nauwelijks bruikbaar was vanwege de ontvangst. Ik denk dat ik gewoon pech had en dat de antenne los zat ofzo :D

Lees maar wat ik verder zeg. Ik zei volgens mij vrij duidelijk dat dat niet alles is wat ik doe, anders zou ik idd ruim schoots genoeg hebben aan een E71. Daar heb je helemaal gelijk in.

Geef dan aan wat je er mee doet, het enige wat je gezegd hebt is over push mail etc

Sorry maar als dat je speerpunten zijn om makkelijk 640 eu uit te gaan geven terwijl je voor 210 eu (Nokia E71) ook klaar kunt zijn, kan ik me voorstellen dat iemand snel blut is!
Je vergelijkt toch niet serieus een E71 met een iPhone?

Het zijn allebei geweldige telefoons, maar ze hebben een totaal ander toepassingsgebied. De E71 is geweldig voor Voice over IP, snel emailen onderweg e.d. Maar door gebrek aan touchscreen en grote hoeveelheden apps veel beperkter. Hij heeft een subliem toetsenbord en kan goed multitasken.

De iPhone heeft voor alles wel een app en is veel makkelijker in het gebruik qua scrollen, bediening en snelheid van de UI, maar is weer lastiger met tekst invoeren en heeft zelfs met iOS4 maar beperkte multitasking mogelijkheden.

Het zijn gewoon totaal verschillende telefoons, met verschillende toepassingsgebieden. Dus zo simpel dat je voor 210 euro ook klaar kan zijn is het niet. Pak dan een N97 maar dan ben je ook zo weer 360 euro verder en heb je nog steeds geen apps in overvloed.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op maandag 26 juli 2010 22:48]


Aps voor Symbian zijn er genoeg (en Java midlets kunnen ook steeds meer), je moet er alleen wat beter naar zoeken.

exchange doet het perfect op Symbian S60. Meerdere pop en imap mailboxen gescheiden weergeven geen probleem (ik meen me een os te herinneren die gewoon alles bij elkaar gooide). Push mail ook geen probleem, kost je alleen je 3G verbinding en batterij.
Ik heb zowel een iPhone als een E72 (zakelijk). Mail werkt prima op beide, met meerdere imap- en Exchange-accounts gescheiden weergegeven. De iPhone kan de mail daarnaast ook nog in één inbox weergeven, ik vind dat een handige view en die mis ik op de E72. Heb overigens op de E72 wel Handy Calendar gekocht voor de betere agenda.

Wat is dit voor onzin? Ik laat al maanden 2 mailaccounts naar m'n telefoon pushen hoor. Geen enkel probleem ...
Waar je die info vandaan haalt, god mag het weten :S

Ik zit hier met een 2.1 foon in de hand en push werkt gewoon niet op die foon. Simpel as that. Heeft niks te maken met Apple fanboyism. Als er een goed alternatief is dat minder kost vind ik dat alleen maar prima.

Helaas is Android 2.1 nog niet goed genoeg dus. Ik heb in deze thread genoeg concrete voorbeelden gegeven van wat er precies mist t.o.v. mijn 3G en hoe. Lijkt mij vrij concreet.

http://www.google.com/mobile/android/mail/

Push is wel degelijk mogelijk. Misschien iets met je instellingen (Het is mogelijk om real time sync uit te zetten)

Ik denk dat het aan je instellingen ligt of de configuratie van Exchange, want hier werkt het als een trein. Met de iPad heb ik wel weer problemen, maar dat is weer een ander verhaal.

Push mail werkt wel degelijk out of the box. De default gmail mail app die ik meegeleverd kreeg op mijn HTC Hero is 100% push. GoogleTalk is ook push.
Wat je bedoelt met Google apps account verwijderen weet ik niet, misschien haal je het een en ander door de war? 'Google apps' is een verzameling applicaties van Google; Google Calendar, Google Contacts, Google Mail enzovoorts. EXchange werkt trouwens prima.

Ik heb net op een andere plek uitgelegd wat ik bedoel met het verwijderen van mijn Google Apps account op die Android foon.

"Google Apps for your Domain" is tevens een complete oplossing voor mail e.d. voor een eigen domeinnaam. Je hebt dus een Google Apps for your domain account dat je kunt instellen.

En dat gebruiken wij en dat is dus zo'n account dat ik op die android telefoon alleen kan verwijderen door hem naar factory default te resetten.

FOUT, instellingen>Account en synchronisatie-instellingen> je account aanklikken van google en dan verwijderen. Klaar. :)

[Reactie gewijzigd door Texamicz op dinsdag 27 juli 2010 01:00]


Allebij goed ;)

Hij heeft wel gelijk dat als het je als hoofd-account gebruikt dat dat niet te verwijderen is zonder factory reset, stel je echter een niet gebruikt of een adres wat je altijd wilt gebruiken (wel zo lekker als je settings mee genomen worden naar je volgende Android telefoon) dan akn je de overige accounts zo veel mee rommelen als je wilt :) Deleten, toevoegen, deleten, toevoegen de hele dag door, het nut ontgaat me maar het kan wel :D

Het idee is dus dat je email adres jouw identificeerd als persoon X De settings en apps die je nu installeerd zullen bij je nieuwe telefoon weer geinstalleerd worden als je met dat account in logt...

Anyway werkt dat bij Apple niet hetzelfde? Betaalde apps hangen toch ook aan je hoofd-account? Lijkt me ook dat als je die verwijderd dat de apps die je daar mee gekocht en gedownload hebt ook verwijderd moeten worden... Bij Google is het echter zo dat er veel meer gesynct wordt, met het resultaat dat je als je dat account weg doet ook meer verwijderd (alles).

Met andere woorden, Google is Apple geowon al een stap voor want wie wil er nou ze apps terug halen met een USB kabel bij ze MAC/PC (met verplicht iTunes) als het ook OTA kan terwijl je in de rij staat van de macdonalds ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 27 juli 2010 07:44]


Nee, bij Apple is het niet zo dat je iTunes store dinges account aan je mail/agenda/contacts geknoopt is. Je kan dus gewoon die instellingen verwijderen zonder je appinstellingen te verliezen etc.

Dus Apple is gewoon wat gebruikersvriendelijker.

Je hebt hoogstwaarschijnlijk nog nooit een Android telefoontje in je handen gehad... Alle dingen die jij opnoemt kan hij wel of klopt simpelweg niet. Google apps die op een iPhone beter werken? Sorry hoor maar noem ze aub ff op... Ik heb hier een Google Nexus One en een iPhone 4 (van een vriend) liggen. Ik kan je vertellen dat iPhone OS4 niet kan tippen aan Android 2.2. Met Android 2.2 hebben ze vooral kwa snelheid echt een grote voorsprong op de iPhone 4 genomen. Alles laad echt wel 1,5x - 2x zo snel als op de iPhone 4. Ook kan je bij Android 2.2 elke app die je op je telefoon heb in de achtergrond draaien zonder daar wat van te merken, bij de iPhone 4 zijn er maar een handje vol apps die multitasking ondersteunen.

De interface is bij de iPhone 4 wel ff een stuk mooier en moderner, maar dit zal verleden tijd zijn met de aankomende Android 3.0 update.

Mijn bevindingen:

iPhone is duur, heeft last van een aantal fabrieksfouten (ontvangst en dergelijke) en je bent erg beperkt door de policy van Apple, maar wel een mooie interface.

Toestellen met Android zijn in alle prijsklasse te vinden, meer keus, meer gratis apps, werkt echt super vloeiend.

Alles laad echt wel 1,5x - 2x zo snel als op de iPhone 4.
Wat is "alles"? Ik heb een iPhone 4 en een Nexus One in mijn hand gehad en mijn ervaring was dat ze allebei heel soepel en snel werkten, in de praktijk merk je in ieder geval niet echt verschil... Wat ik juist wel opvallend vond is dat het scrollen op de nexus one een stuk minder vloeiend ging dan op de iPhone(en dan bedoel ik op een zware website)..
Ook kan je bij Android 2.2 elke app die je op je telefoon heb in de achtergrond draaien zonder daar wat van te merken, bij de iPhone 4 zijn er maar een handje vol apps die multitasking ondersteunen.
Dit komt omdat dit pas sinds iOS 4.0 mogelijk is. Wacht nog 1-2 maanden en het gros van de applicaties dat multitasking nodig heeft/nuttig kan gebruiken ondersteunt het. En als je wil kun je ook gewoon met een jailbreak backgrounder installeren..
De interface is bij de iPhone 4 wel ff een stuk mooier en moderner, maar dit zal verleden tijd zijn met de aankomende Android 3.0 update.
We zullen zien, feit is wel dat Apple op het moment nog voorloopt met een interface die al 3 jaar oud is..
Toestellen met Android zijn in alle prijsklasse te vinden, meer keus, meer gratis apps
Onzin. In de App Store van Apple zijn veel meer gratis apps te krijgen. En daar staat ook geen adware en heb je ook geen last van spamreacties:
http://nanocr.eu/2010/06/...nt-of-the-android-market/

@watercoolertje
Je hebt gelijk dat de Android market ook zal groeien door de tijd heen. Echter verwacht ik niet zo een succes als met de iPhone. Juist om wat ik hierboven zei. Het succes van de App Store ligt hem juist bij de controle door Apple die vele tweakers zo hekelen. Want zo ben je wel verzekerd van applicaties die wel een basis-kwaliteit bieden. Ook zul je geen adware en dergelijke op de iPhone kunnen krijgen(behalve via een jailbreak uiteraard).

@liee ja ik geloof vast dat "jullie"(jij begon met dat stereotype, ok?) dat graag willen. En ik ben er ook van overtuigd dat de meeste mensen(niet alleen tweakers) dat zeker kunnen als ze zich enigszins verdiepen in dit onderwerp, maar de meeste mensen willen dit niet. Inclusief ik trouwens. Ik wil op mijn telefoon graag snel een applicatie kunnen downloaden die doet wat ik verwacht, zonder eerst te kijken of die dat eigenlijk wel doet. Ik geloof graag dat "jullie" geen hulp nodig hebben van Apple maar dat betekent niet dat je(en anderen) geen hulp mag aannemen...

[Reactie gewijzigd door Denni op dinsdag 27 juli 2010 08:05]


Scrollen gaat inderdaad een stukje minder spoepel als je harder scrolt, houd je het slome oma tempo van de iphone aan dan loopt het op de nexus ineens ook een stuk spoepeler ;) Daarnaast is de Galaxy S ook veel goedkoper en die scrolt zo soepel als de iphone, hoe hard je ook scrolt of zacht maakt niet meer uit ;)

Je argument voor de apps die multitouch ondersteunen werkt ook de andere kant op het is een kwestie van tijd voor Android een even grootte of vergelijkbare market heeft ;) met tijd zijn alle wonden te helen dus dat kan je bijna overal en altijd voor aanhalen ;)

Ik houd juist van de simeple Android uitstraling, hoop dan ook dat 3.0 niet TE grafisch/fancy wordt ;)

edit: durf te wedden dat dit bericht omlaag wordt gemod omdat ik 'slome oma tempo' gebruik als verwoording :D Geniaal, maar het is wel zo :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 27 juli 2010 10:13]


"Het succes van de App Store ligt hem juist bij de controle door Apple die vele tweakers zo hekelen. Want zo ben je wel verzekerd van applicaties die wel een basis-kwaliteit bieden."

"wij" bepalen zelf wel wat we basis kwaliteit vinden en wat niet. "wij" hebben geen hulp nodig van apple!

Ik krijg de indruk dat Apple meer en meer op inhoud controleert dan op kwaliteit.
Een 'stabiele' Bikini-calendar (or less) met zo goed als geen of no bugs komt er volgens mij niet meer in.

En dat is nou net de reden dat ik geen iPhone wil.

Ik kan zelf heel goed bepalen wat voor mij geschikt is, en een waarschuwing dat iets niet geschikt is voor de jongere kijkers onder ons is meer dan genoeg.

Helaas is eigen verantwoordelijkheid iets wat tegenwoordig steeds minder voorkomt, iedereen moet maar overal tegen beschermd worden, en gaat er eens iets mis dan moet de overheid of een andere instelling ingrijpen.
in de VS is dat al veel verder gevorderd dan hier, maar ook in Nederland moeten we steeds meer beschermd worden lijkt het wel.

Apple springt daar heel handig op in door alles wat eventueel aanstootgevend kan zijn maar te verbieden.

Zit gewoon een browser op dus je kan elke sex site bezoeken die je wilt. En veel hebben hun video's ook nog eens geschikt gemaakt voor de iPhone dus je mist niks hoor :) Denk dat ik me sowieso een beetje te veel zou schamen om een porno app op me telefoon te hebben staan :)

Vrouwen in bikini is geen porno en toch weert Apple het: M!LF is te sexy voor Apple

Erger nog vind ik dit: Apple bant pornowerkjes uit Britse hitparade van iBooks

Alleen al dit soort censuur maakt dat ik geen Apple spullen koop.

Had ik vanmorgen ook gelezen :?
Nu mag je al niet meer kiezen welke boeken je wil lezen
(en deze stonden in de top5, dus ze werden wel degelijk veel gelezen)
De 1 leest mischien graag wat erotiek, de ander de Bijbel of de Koran.
Ik koop toch ook geen boeken die ik niet graag lees, maar laat de anderen wel de keuze O-)

...

[Reactie gewijzigd door PaulC op woensdag 28 juli 2010 09:04]


Lees de rest maar wat ik in deze thread schrijf. Ik zit zelfs nu met die foon in mijn hand en het werkt gewoon niet.

Of HTC moet een 2.1 update verneukt hebben natuurlijk maar goed, er staat 2.1 op en Google heeft de update approved dus ja, wat moet ik dan denken? Het werkt gewoon niet en ik ben geen newby of zo dus leuk vind ik het niet. Ik zou het nogmaals, niet erg vinden om voor minder dan €640 een leuke foon te kunnen kopen die echt kan wat ik met mijn 3G doe hoor.

No need om meteen te veronderstellen dat ik uit mijn nek lul of lieg. En wachten op updates naar nieuwe versies heb ik toen ik nog Windows gebruikte lang genoeg gedaan;)

Gebruik je de e-mail app of de gmail app? Daar zit nog wel verschil in namelijk, de e-mail app is namelijk van HTC zelf en de gmail app is van google. De e-mail app van HTC heeft wat problemen, die zijn op internet al vaak genoeg opgenoemd.

640 euro is inderdaad veel geld, maar dat is apple. Apple besteed veel tijd aan het designen van hun telefoon qua uiterlijk, innerlijk en software, daar betaal je voor. De vraag is of je daar voor wilt betalen, de één verklaard je voor gek en de ander betaald er graag voor. Feit is dat Apple de interactie tussen mens en telefoon heeft verbeterd met hun iPhone, zelf je opa kan er (na een korte introductie) mee omgaan omdat het allemaal zo vanzelf sprekend is. Ik had zelf ook een iPhone gekocht, echter heeft 75% van Nederland zo'n telefoon, en daarom ben ik voor Android gegaan, gewoon om niet achter de kudde aan te lopen!

De interface is bij de iPhone 4 wel ff een stuk mooier en moderner, maar dit zal verleden tijd zijn met de aankomende Android 3.0 update.
Het klinkt allemaal wel heel Windows: "Wacht maar op de volgende versie, dan is alles beter".

Je kan beter kijken naar wat er vandaag is want dat is effectief wat er is. Android 3.0 kan net als Vista al de beloofde goodies achterwege laten. Vergeet niet dat het huidige Android nog gestript kan worden van wat het vandaag al biedt wegens het schenden van patenten en dat kan zware gevolgen hebben voor volgende versies. Laten we hopen dat het zo ver niet komt want Android is wat de iPhone 4 tot beste phone maakt. Als Apple fanboy van de eerste generatie ben ik best wel tevreden met Android omdat er buiten Android bijna niets is dat Apple verplicht van steeds dat stapje voor te blijven.

iPhone duur? Ja het is niet goedkoop maar dat is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. De iPhone houdt zijn gebruikers tevreden en dat maakt de iPhone goedkoper voor mensen zoals ik die het beste willen voor een betaalbare prijs.

Moest ik een Android fangirl zijn zou ik ondertussen al aan mijn 4de foon zitten in 2 jaar tijd en als ik kijk naar hoeveel modellen er op stal staan dan zouden dat er een pak meer kunnen worden. Dan heb ik het niet over de kwaliteit van die telefoons maar over nieuwer en beter. Bij mijn iPhone weet ik dat er dit jaar niets beters uitkomt behalve een geheugen upgrade. Als ik de geruchten kan volgen zal de 5 ook niet zo heel veel verschillen van de 4 qua uiterlijk dus zal ik waarschijnlijk wel weer 2 jaar met deze kunnen doen. Weet je dat dit de eerste keer is dat ik zolang dezelfde telefoon houd?

Maar ja als ik het onderzoek van de Yankee group naar de tevredenheid over AT&T mag geloven zou ik als fangirl allang Android hebben opgegeven }>

Ontopic: Wat een dieven bij Mobistar! €11 te duur!

Interface van Iphone modern? Sorry hoor ik noem een OS met alleen maar iconen niet echt modern.
Jij bent zo ie zo een Iphone fanboy die bij elke post weer de Iphone verdedigt. Je mag van mij een fanboy zijn, maar om nou de interface van de Iphone modern te noemen vind ik erg ver gaan.
En ik vind dat de hoge prijs helemaal niks rechtvaardigt. Een ander telefoon die 200 tot 300 euro goedkoper is, kan veel meer dan de Iphone.
Iphone is een overpriced ding en als mensen daarvoor willen betalen moeten zij het zelf weten, maar modern is het zeer zeker niet

Hmm het is maar hoe je het bekijkt. Opzich is iOS misschien iets gelikter, maar qua fucntionaliteit is Android weer moderner. Widgets en full multitasking vind ik allemaal wel moderner dan iOS.

Tja, IOS4 vind ik nog steeds modern, hoewel er nu een nieuw concept is met een homescreen met widgets, wat ik wel apprecieer.
Toch vind ik de interface van IOS4 nog steeds intressant, om van de desktop-metafoor af te geraken.
Het zit namelijk zo dat ik het concept van een bureaublad, nooit een geslaagd idee heb gevonden.
Een soort fotokader, maar wil je iets doen, dan moet je 2, 3 keer ergens klikken, mappen openen, enzovoort.

Men is zich daar bewust, men heeft dan snelkoppelingen uitgevonden, een snelstartbalk, een dock, de win7bar. Doch, de desktop was iets vreemd.

In windows 98 heeft men actieve desktops gelanceerd, het idee is echter nooit van de grond geraakt, vooral vanwege veiligheid, en performance-problemen, hoewel ik het een zeer goed idee vond.

Nadat OS X een dashboard met widgets introduceerde, (gebaseerd op weer een ander idee) heeft Vista ons gadgets gebracht, een leuk idee, wat in Win 7 beter is uitgewerkt.

GSM's hadden natuurlijk altijd al status-icoontjes, maar de gadgets op de gsm-homescreen, zijn inderdaad een intresante feature, en ik vermoed dat IOS5 wel iets zal implementeren om bij te blijven. Echter, heeft het als gevolg, dat je niet meer meteen je apps ziet, dus ik apple zal daar nog iets op moeten vinden

Het is en blijft een mening. Ik vind android voorlopen op iOS.
-Homescreen + widgets zoals weer en agenda is zeer handig.
Of om snel je populaire contacten bij de hand te hebben.

-Notification bar heeft vele voordelen tegenover hoe het in iOS werkt! Zeker een grote Plus. Je krijgt een berichtje maar je wordt niet gestoord. Je kan dat gewoon laten staan in de notification bar totdat je het bekeken hebt.

-Daarnaast kom ik met 1 druk op de knop ook gewoon in een soort app gebeuren gelijk aan de iOS homescreen.
-Mapjes.. waren al vroeg aanwezig in android. Heb bijvoorbeeld een mapje games, media etc etc.

-Beltegoed widget. Kan ik gelijk zien hoeveel geld ik nog te besteden heb. In de iOS is daar NU net pas een applicatie voor. En die moet je ook nog eerst helemaal opstarten..
Ik kan in 1 opslag zulke dingen zien. Efficiënt heet zoiets.

Het is en blijft een mening. Ik vind Android beter en efficiënter werken.

Je mag de interface mooi, handig of slim vinden, modern en nieuw is deze natuurlijk bij lange na niet (meer).... Daarnaast vraag ik me af hoe je een grid met icons mooi kan vinden als dat praktisch het enige is dat mogelijk is...

De GMail app heeft push e-mail en via de intellingen kan je je google apps account gewoon verwijderen.


En het probleem is nog steeds dat je blijkbaar niet weet hoe je het moet instellen 8)7
Je legt jezelf duidelijk uit maar anderen zeggen niet voor niets dat het wel werkt.

Hoezo geen appefanboy (niet dat daar per definitie iets mis mee is) Je spreekt jezelf enorm tegen en wilt de waarheid niet horen. Hou het maar bij je iPhone maar spreek geen onwaarheden als je de know ow mist én niets wilt leren over android

ot: belachelijke prijs voor een telefoon. Misschien komen ze binnenkort met een iPhone waar je ook echt mee kunt bellen voor €1200. Zoveel mensen gehypnotiseerd door de marketing en ervan overtuigd dat ze zo'n ding nodig hebben. Raar maar waar.

Maarja dan vinden 'ze' je tenminste cool.

Dat 1e werkt gewoon WEL.
Dat 2e Instellingen>Accounts en synchronisatie>je account aanklikken>verwijderen. Klaar!

Dat 1e kan jij dus niet
Dat 2e kan jij dus niet.

Allemaal duidelijk uitgelegd in de rest van dit topic.

Gelukkig heeft de iphone wel al de opties de anderen niet hebben en op de koop toe nog eens een brak antenne ontwerp. Maar vooruit het is een hip ding om in je hand te hebben, let wel op hoe en in welke hand en heb je even geen bereik ach geen probleem het is tenslotte een modeartikel zoals een horloge en die gebruik je ook niet iedere minuut :)

Dan heeft elke telefoon gewoon een brak ontwerp. Want de meeste iPhone 4 gebruikers snappen zelfs nog niet eens waar die dead grip over gaat omdat het op hun iPhone 4 blijkbaar niet van toepassing is net zoals zoveel mensen ook niet de ontvangstproblemen ondervinden die Apple heeft verzameld over andere fabrikanten.

Tweakers kunnen je video's niet bekijken want het vraagt een buggy plug-in die we al jaren niet meer willen installeren.

Maar aan de foto's is spijtig genoeg te zien dat ze het willen aantonen met streepjes ipv de echte waarden te meten. Nutteloze test dus.

Als je de videos niet kan zien hoe weet je dan dat ze waarden niet meedelen? Het is wel heel duidelijk op wat jij baseert om iets nutteloos te noemen, namelijk op basis van no-info

edit : typos

[Reactie gewijzigd door Bazilfunk op dinsdag 27 juli 2010 11:04]


Tja als apple die lock in nou is opheft en is geen crapTime filmpjes aanbied maar een codec/formaat (MPEG4/H264?) wat 80% ipv 10% standaard heeft aan te bieden :)

Maar nee ze willen liever dat je Quicktime installeert dan laten zien dat het wel mee valt (voglens hun dan) met de iPhone ;)

die filmpjes zijn in het MPEG4/H264 formaat

Je weet al weer niet waar over je praat ;)

die filmpjes werken alleen met quicktime...

Maar het is weldegelijk MPEG4/H264. Net als bij HTML5 was Apple de grootste voorvechter voor dit formaat

Dat koste de 3G ook toen der tijd ongeveer.

tsjonge jonge, je verteld allerlei onwaarheden. gmail via mail for exchange syncen is ook wel het meest domme dat je kunt doen, het voordeel van android is volgens mij dat het native is en je dus bv. als je meerdere agenda's hebt in gmail/apps je deze ook op je telefoon krijgt, ook als dat agenda's van collega's zijn. volgens mij geld dit voor contacts/groepen/ delegated mail e.d. ook zo.

Zakelijk is android in ieder geval een stuk volwassener dan iphone heb ik het idee.
dan roep je in "Apple is niet noodzakelijk mijn ding." " HTC toestelletje "
Eigenlijk doe je eerst alsof je geen apple fanboy ben om het daarna te bevestigen..

push of geen push, ik ergerde me kapot aan het feit dat er steeds een framedrop te zien was bij het scrollen :P

edit: bij het gebruik van een Desire, een 1ghz telefoontje. Meer dan laptops van 2 jaartjes terug..

[Reactie gewijzigd door APAF-1 op maandag 26 juli 2010 22:21]


Maar die zou je op de iPhone ook zien als ze echt scrollen. Dat is voor telefoons redelijk zwaar. Apple maakt hierdoor een afbeelding van het huidige scherm en laat je met een licht plaatje scrollen. Slim omheen gewerkt. Nadeel is wel dat het beeld niet realtime is itt de andere telefoonbesturingssystemen. Maar ik denk dat de meesten liever soepel aanvoelende scroll hebben dan realtime beeld. Deze gezichtsbedrog die het platform soepel doen aanvoelen zitten helaas helemaal niet in andere systemen, terwijl dit hele simpele maar briljante truukjes zijn waardoor je systeem wel vaak het predikaat 'Soepel' krijgt.

Aan de andere kant al heb je een site met de hoogte van 30 schermpjes kost het je 2 (harde) swipes met Android tegenover 15 of meer swipen met een iPhone :) Wat ik al eerder zei trouwens, als je namelijk met Android zo rustig scrolt als de iPhone max. kan lijkt het ineens ook allemaal een stuk smoother... Daarbij krijg ik op de ipod V3 zo vaak een schaakbord te zien op sites als tweakers, dat heb ik nog nooit gehad bij Android!

Ben het met je eens dat het nog beter moet en kan, maar dat geld naar mijn mening voor beide partijen ;)

Helemaal offtopic, maar waarom verander je van 3G naar 4?
Is hij op een jaar tijd dan zoveel verouderd, zijn de nieuwe snufjes zo'n meerwaarde, of is hij al versleten?

Een vriend wou absoluut een iphone, maar weet niet wat ik hem zou moeten aanraden.

Dat zijn al 2 jaar
iPhone 2G
iPhone 3G
iPhone 3GS
iPhone 4
M'n broer loopt nog rond met de 2G
Reden om een nieuwe te kopenen:

1 Snelheid
2 Snelheid
3 Schermresolutie
4 Wifi n (=veel groter bereik mogelijk)
5 IO4 werkt niet op de oudste modellen
6 Geheugen (vorige versies waren er nog in 8 en 16)
7 Batterijduur, deze is met elke generatie verbeterd
8 Camera (5 magepixel+flash is meer up to date)
9 Design (het nieuwe design is weer dunner, en oogt professioneler hoor ik vaak)
10 omdat het kan...

Waarom zet je de belangrijkste reden op nummer 10?? ;)

Heerlijk, dit soort topics. Heb zelf een iPhone3G en nu een 4 in bestelling. Gister een Android toestel (HTC) van collega vastgehad. Wat een supergaaf scherm zeg, dat AMOLED.! Hoop dat de 4 ook zo'n mooi scherm heeft, anders wordt de volgende ook een Android.

Maar het gaat er toch om, wat de bezitter prettig vindt, kan betalen en mee kan werken. Niet de prijs per pixel, Hz of batterijduur.

Ik heb mijn foon 's ochtends en 's avonds in de auto aan de kabel hangen. Nooit last van een lege accu. Voor mij dus zeker niet op de 7e plek. Snelheid is wel prettig, maar als je (ook na de laatste update) alleen de update doet en vervolgens alleen je apps/muziek/ andere zaken resunc'd ipv een herstel doet, merk ik geen verslechtering t.o.v. de vorige versies.

Maar... dat zijn mijn bevindingen. Iedereen mag zijn of haar voorkeur hebben. En ben je fanboy, dan ben je dat. Niets mis mee. Ik hoef niet overtuigd te worden dat ik beter een HTC kan kopen omdat ie misschien een beter scherm heeft. Als dat voor mij een reden zou zijn, had ik wel een HTC vanwege het betere scherm! ;)

[Reactie gewijzigd door ramaekd op dinsdag 27 juli 2010 07:08]


Technisch gezien is 640 niet veel geld. Bij T-Mobile betaal je meer voor de iPhone bij de abonnementen over de 2 jaar....

waarom willen mensen allemaal ervaring hebben...je bent toch niet aan het solliciteren? je wilt toch bellen, mailen, surfen,filmpjes kijken, facebooken enz..
er zijn plenty alternatieven, android is een zeer goede alternatief.
zo heb ik voor 80 euro (incl.) een nokia 5800 die qua specs redelijk vergelijkbaar is met een iphone 3g. maar een iphone 3g kost wel 4x zoveel dan de nokia 5800. toegegeven de iphone werkt wat fijner scrolt wat beter, en reageert wat beter en software op nokia lijkt het alsof het maar half af is. maar belangrijkste is: bijna alles wat je kunt doen op een 3g kun je ook met een 5800. het wordt pas vervelend als iets gewoon niet werkt. dat beetje extra van iphone... daar wil wel een paar tientjes meer voor geven maar niet veel meer.
EUR640 is erg veel geld... ik moet er niet aan denken dat je bijna 2 weken moet werken voor een telefoon of dan verwacht ik wel tenminste een ingebouwde tijdmachine oid.

Op de iPhone werkt de push-functionaliteit inderdaad aardig, maar het slurpt energie. Met push aan is de batterij van mijn iPhone 3G halverwege de dag al leeg. Het staat bij mij dus gewoon uit en ik laat 'm gewoon elke 15 mins de mail even ophalen. Werkt een stuk beter.

Voor hetzelfde geld, heb ik een MultiBoot Laptop of Desktop Computer, met zo wel Ubuntu Linux als Windows 7, en dan heb ik in verhouding veel meer, voor minder.
Wat ik bedoel, is de prijs / prestatie verhouding, hetzelfde geld eigenlijk ook voor de "Google Nexus One", en dus ook deze Apple iPhone: To expensive!
Veel te duur - voor de huidige economische tijd.
(Dus niet Flamen over Linux versus Windows versus Apple please!)

10tje duurder dan in Frankrijk maar scheelt een hoop benzine.
Echter ik vind de ontvangst problemen nog steeds een beetje vreemd en dat weerhoud mij ervan een iPhone 4 te kopen.

Terecht: http://www.gsmarena.com/g...ignal_loser-news-1837.php

Laat het testen maar aan die Duitsers over.

Ach, als je de IPAD hierbij in overweging neemt, bv de 16GB met 3G voor € 600,-, die uiteraard groter is, maar met minder bel-functionaliteiten, dan vind ik de € 640 helemaal niet verkeerd.
Uiteraard is het een hoop geld voor iets wat je na 1 - 1,5jr weer wilt vervangen door een nieuwere versie...

na 1 - 1,5 jaar? Zelfs als je hem 4 jaar gebruikt blijft het een smak geld voor een smartphone.

Zou eigenlijk enkel voor de zakenmens weggelegd zijn, maar de jeugd, fanboys en gagdetfanaten kunnen het toch niet laten om de iPhone te kopen (terwijl ze al die functies toch niet nodig hebben)

Je hebt gelijk.

Voor mij zou de enige reden om een iphone te kopen zijn zodat ik niet met een ipod touch en een telefoon zit. Maar al was hij 300 euro dan had ik dat er nog niet voor over.

300 euro vind ik dan weer wel een degelijke prijs voor een telefoon, ben zelf een "jongere" en voor mij persoonlijk valt dat precies in mijn budget zone maar toch het is inderdaad een hoop geld voor 1/2 jaar gebruik maar beter dan 600 euro natuurlijk ;)

Ik hoop dat het 1, 2 jaar gebruik is en niet 1/2 jaar als in een half jaar?

Een Touch 32 GB kost al 279 euro (ik heb hem zelf omgerekend 213 betaald door hem te laten meebrengen uit de VS), dus waarom zou je hem dan voor 300 laten liggen? :p

Anyways, ik wilde hem ook graag maar had eerder op iets <500 gerekend. Dit is me gewoon té duur om weinig bij te dragen aan mijn Touch. Dan maar een Touch meezeulen en een of andere simpele Nokia als m'n W810 zou versleten raken.

[Reactie gewijzigd door Th1x4nG op maandag 26 juli 2010 19:53]


en welke functies zouden ze dan niet nodig hebben? Ze hebben een iPod, een PSP en een telefoon allemaal in één apparaat.

Ik vraag me echt af welke functies er op een iPhone zitten die jan modaal niet kan gebruiken? mja de aandelen misschien :O

De iPhone is gewoon voor jan modaal gemaakt.

Alles? Heb je de prijs al eens bekeken? Ik weet niet direct wat jij verdient, maar ik kan je wel zeggen dat het geen prijs is voor jan modaal.

Bijna 'iedereen' op een handvol tweakers na haalt hun telefoon bij een abbonement, en dan zijn ze helemaal niet slecht geprijst.

Hier in Belgie ligt dat iets anders. Een telefoon bij een abonnement "krijgen" met een beetje bijbetaling gebeurd hier nauwelijks.

Jan modaal verdiend in België €2.739

[Reactie gewijzigd door Bazilfunk op maandag 26 juli 2010 23:54]


Bruto, daar hou je dus de helft van over.

dus genoeg om om om de 2 jaar een nieuwe iPhone te kunnen kopen.

De meeste mensen hebben meer onkosten dan alleen kostgeld bij papa en mama...

De meeste mensen wonen dan ook niet meer bij mama en papa en hebben een partner om de onkosten mee te delen

lol, @ Bazilfunk

denk jij nu echt dat een normale mens zoveel geld uitgeeft aan een gsm? komaan zeg, moest het ding nu bruikbaar zijn voor mijn werk of whatsover tot daar aan toe. Maar dat is ie niet, dus hij is de investering zeker niet waard.

en dat het loon gemiddeld zo is, zou kunnen zijn (bruto), maar reken voor de meeste mensen toch maar een stuk minder, Dit gemiddeld loon wordt naar boven getrokken door een klein groepje dat astronomisch veel verdiend.

ik geef dat geld liever aan een verzekering, eten, huur, mazout, electriciteit, etc etc... of iets wat zijn geld echt bruikbaar is (hoewel dit natuurlijk een persoonlijk iets is)

Dit gemiddeld loon wordt naar boven getrokken door een klein groepje dat astronomisch veel verdiend.
Dat kleine groepje heeft amper invloed. Als 1 miljoen Belgen precies het gemiddelde verdienen en 1000 Belgen 10x het gemiddelde dan beinvloed dat het gemiddelde met 1%.

Volgens mij doen de meeste mensen ongeveer 2 jaar met hun telefoon. Dan is die €640 ineens maar €0,88 per dag...

dat is om de 2 dagen een pint minder drinken.
sorry veel te duur.

ach daar is al sinds de introductie van de App Store een app voor om dat te compenseren. Trouwens als je in Nederland woont word je toch afgezopen met je bier of je kroeg moest Jupiler schenken :P

on a brighter note.....

We hebben hier een iPad 16GB met 3g liggen en gisteren kwam er iemand binnen die echt dacht dat je met dat ding ook kan bellen.

Ik rolde bijna van mijn stoel van het lachen. Zie je het voor je? Tring tring... iPad tegen je hoofd..... hallo?

Wees maar zeker dat het er in de volgende versie in zal zitten.
En dan spreek ik niet van iPad tegen je hoofd maar videocalls vanuit je zetel met het zelfde toestel waar je tv gids bekijkt, het gebruikt als remote voor itunes of om even een krant door te nemen. Zit zowiezo al een microsim in aangezien er 3G in zit (volgende model zal dan ook wel wifi+3G only zijn) dus daar zal het ook niet aan liggen. Bezie het als een moderne 'vaste lijn' die je voor heel wat meer gebruikt.

Persoonlijk vind ik 640e toch wel aardig aan de hoge kant. Maar ik denk sowieso dat Android mij meer ligt. Ik koop wel een iPod Touch voor erbij. :)

[Reactie gewijzigd door Petervanakelyen op maandag 26 juli 2010 19:40]


Als je een android telefoon hebt hoeft je die iPod er echt niet meer bij hoor. De standaard muziek app in android werkt perfect.

True, ik heb het ook al gebruikt. Maar ik vind het persoonlijk wel leuk spul met alle apps en de interface, maar ik moet ook iets hebben om mee te prutsen. Android is daar nu eenmaal fantastisch voor :)

een iPod touch en een Android? Wat kost dat tesamen? Een iPhone!

Met het enige verschil dat je met een Android-telefoon, zoals dus in mijn post hierboven wel duidelijk gezegd is, ook iets kan veranderen zonder dat er met de volgende update een kwaad duiveltje meekomt dat alles weer extra-winst-dichtgooit. Met een Android-telefoon kan je verdomme telefoneren!

Normaal gooi ik het niet over deze boeg, maar er zijn nu eenmaal mensen... :(

[Reactie gewijzigd door Petervanakelyen op maandag 26 juli 2010 22:35]


Of je met een Android kan bellen hangt er natuurlijk vanaf hoe je hem vastpakt, da's met de meeste smartphones zo. En euh Android is echt niet zo open als je denkt. De meeste telefoons zijn gewoon gesloten en Google past het model ook steeds maar aan. Ik denk dat je sneller met Android een duveltje binnenkrijgt dat alles dichtgooit dan bij de iPhone.(Killswitch is bij Apple nog nooit gebruikt trouwens dat in tegenstelling tot bij die ene Android foon waar ik me de naam zelfs niet meer van kan herinneren O-) ).

Je bent zelfs nu nog niet zeker of een Android foon van vandaag Android 3.5 zal ondersteunen. Android is een heel hoop if's.

Ik koop liever zekerheid ;)

Maar bazilfunk, vertel eens over je slome ervaringen met iOS4 op je 3G?
Of is apple toch niet zo goed in het efficiënt schrijven van software?
Dat is toch een dikke blunder?
De HTC hero bijvoorbeeld ging van 1.5 naar 2.1 en dat liep veel beter in plaats van slechter zoals de 3G....

En nog iets... waar is iOS 4 dan voor de 2G? dat gebeurde toch ook niet? dus hetzelfde verhaal van android komt ook voor bij de iPhone.

Android versies worden btw. elke keer efficiënter en lichter en daardoor dus sneller.

Android is niet 100% open nee. Ligt er ook aan welke open je bedoelt. Vele definities. Maar Steve Jobs liegt ook dan over FaceTime.. dat is ook niet 100% open. Vanwege de codecs die gebruikt worden... dus ja Jobs doet hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op dinsdag 27 juli 2010 01:32]


Ik ben niet upgedate naar 4 omdat mijn telefoon van 2008 is, een vol jaar ouder dan de Hero. De 3GS die tegelijkertijd met de Hero uitkwam loopt toch niet sloom?

De iPhone 1 is 3 jaar oud, wil je beweren dat Android 3,5 nog 3 jaar op zich gaat laten wachten?

Heeft Jobs gezegd dat FaceTime open is? Ik heb hem anders toch horen aankondigen dat FaceTime zijn meest gesloten innovatie ever was. "werkt enkel met iPhone4" |:( "Open" is zo'n buzzword waar ik totaal niet in trap. Hetzelfde werd destijds ook gezegd over Windows en voor mij staat "Open" synoniem voor problemen. Geef mij dan maar een "gesloten" systeem als dat een garantie is dat het werkt zonder problemen.

Moet je dit eens zien..
http://discussions.apple....&start=0&tstart=0

Heel veel geklaag. Terwijl die eerdere software beter liep.
Hij is dan ouder dan de Htc Hero. Maar daar ging het mij niet om.
Dat nieuwere software Efficienter hoort te zijn. Dit gaat niet op bij apple.. alles gaat trager na updates. De hero ging na de upgrade naar 2.1 bijvoorbeeld veel sneller.

Hoezo wordt een OS zo langzaam als je alleen maar simpele dingetjes toevoegt zoals mapjes etc. Dat is toch hilarisch te noemen?
Programmeurs zijn maar mensen. Maar ik mag dan wel weten dat die achter android stukken efficiënter code schrijven!.

Of bijvoorbeeld de 3GS die wel iOS 4 aan kan maar ontiegelijk veel batterij gebruikt. Bij android gaat vaak de batterij langer mee na een update. Tenminste dat is zo bij mijn HTC hero. En mijn galaxy S waar alpha 2.2 is gelekt gaat ook veel beter om met batterij.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op donderdag 29 juli 2010 13:25]


zelf met een iet wat symbian kan je die laten liggen

Met eender welke telefoon die een memory card ondersteund kan je die laten liggen. Maar het is leuk als hebbedingetje. Veel kenissen hebben ook een iPod Touch of een iPhone en het is leuk om eens een spelletje tegen elkaar te kunnen spelen of om een vergelijking te vormen, maar zoals ik reeds gezegd heb wil ik ook iets waar ik echt mee kan knoeien zoveel ik wil, iets waar de tweaker in mij mee kan spelen :)

[Reactie gewijzigd door Petervanakelyen op maandag 26 juli 2010 21:30]


sowieso heb je geen mp3-speler meer nodig als je een smartphone hebt tegenwoordig, android, maemo, meego, iOS of symbian...

Maar wie zegt dat ik het ga gebruiken als MP3-speler? :)

Ik vind wel de iPhone 3GS veel te duur in vergelijking met de iPhone 4.
16GB '3GS is 580 euro en de 16GB '4 is 640 euro. Voor amper 60 euro meer heb je dus het nieuwste model met alle extra functies.

Ik zou die huidige 3GS prijzen elk met 50 euro goedkoper maken, dat lijkt me eerlijker en logischer.

De prijzen liggen, zoals ook in andere landen, iets hoger dan bij introductie van de iPhone 3GS...
;)

dat gaat over de 4 tegenover de 3GS niet over de nieuwe 3GS tegenover de oude want die prijs ligt lager.

Wacht even... nu nederlands? Wat bedoel je nu eigenlijk? Oude 3GS... nieuwe 3GS?

nog eens in het nederlands dan

dat gaat over de 4 tegenover de 3GS niet over de nieuwe 3GS tegenover de oude want die prijs ligt lager.

Ik dacht dat jij een iPhone 3G en een iPhone 3GS had? Wel dan moet je toch weten dat er nooit een 3GS 8GB is geweest tot nu?!

De 16GB 3Gs is daarom ook gedropt door Apple. Ze leveren alleen nog de 3Gs met 8GB.

Het zou me bovendien niks verbazen als de productiekosten omlaag zijn gegaan. Met name de cpu is goedkoper om te produceren ( een van de argumenten voor een cortex cpu). Software is ook beschikbaar voor de 3gs dus er is geen sprake van veel meerkosten hiervoor. De rest van de hardware is denk ik kwa kosten vergelijkbaar met wat toen gelde voor de 3gs. Dus ik denk dat Apple vooral voor de meer winst op hun toestellen gaat (groot gelijk, mensen kopen het toch wel, laten we eerlijk zijn geef ze eens ongelijk..).

het schermpje zal best een andere prijs hebben.

Denk je dat? Ik denk dat de vraag naar AMOLED (laten we eerlijk zijn, iedereen is teleurgesteld dat dit er niet op zit) de prijs van een vergelijkbare lcd heeft doen dalen en dat deze op zijn minst vergelijkbaar is met een 3gs schermpje ten tijde van introductie..

Doelt hij niet eerder op het IPS-paneeltje in iPhone4 ?

Klopt.. ik weet nog wel met de geruchten van de Iphone 4. Iedereen hoopte op Amoled.
En nu het er niet in zit gaan ze Super Amoled helemaal zitten afkraken. Hoe hilarisch hé?? 8)7 Even een linkje:
http://www.emarketing-new...phone4g-rumor-roundup.jpg
Het liefst hadden ze echt wel liever een Amoled dan die Retina van LG.

Heb het Retina scherm nog niet gezien. Zal niet slecht zijn, maar AMOLED is echt geweldig. Inderdaad misser van Apple. Toch wil ik er een... ;)

Hoewel ik weet dat een iPhone een aantal voordelen heeft ten opzichte van mijn Android-gsm van 210 euro, begrijp ik niet hoe iemand 640 of zelfs 750 euro kan uitgeven aan een iPhone. Echt niet.



Geef hem eens ongelijk. Hier zitten mensen die bewust een iPhone kopen. Echter zijn er genoeg mensen die de meest populaire telefoon willen om mee rond te lopen. Hetzelfde valt te zeggen over veel meer objecten, zoals horloges en auto's bijv.

en zo zal jij ook niet begrijpen waarom iemand een bulthaup keuken aanschaft en de ander 1 van de ikea. nog een vergelijking van autos er bij voor de verandering ?

die voordelen waar je over praat, zijn voor een hoop mensen het geld meer dan waard, mark my words.

En wat is er mis met een IKEA keuken? Heb er net een aangeschaft ;)

zoveel geld is het nou ook weer niet he.. en ik wil niet de fanboy uithangen maar ik heb met beiden een tijdje gewerkt, en geloof me, een iPhone is gewoon een leuker feestje.

640 of 750 euro is voor veel mensen een half maandloon !!! en dat voor een freakin telefoon. Ik kan er ook niet inkomen dat je zo veel geld neerteld voor een telefoon waar je dan een paar jaar mee doet. (Als ie dan niet kapot gaat binnen het jaar, anders word je nog een keer genaaid door apple.)

Ik geloof nooit dat iedere iPhone gebruiker alle functies gebruikt van de telefoon. Het overgrote deel kan prima uit de voeten meet een veel goedkopere telefoon. Extreem voorbeeld: waarom een iPhone als je uitsluitend belt/sms't. Dat kan goedkoper.

Ja, alles kan goedkoper, ik kan mijn kont ook afvegen met een oude krant... Punt is dat mensen er blijkbaar het geld voor over hebben, dus laat ze aub vrij om het te kopen. Als mensen het te duur vinden, dan kopen ze het niet en gaan (bijv) voor Android. Ik zie Android in de toekomst een hele grote speler worden.
Eigenlijk zijn deze prijzen een briljante zet van Apple, aangezien de iPhone nu écht een exclusieve gadget wordt. Leg de prijs gewoon net buiten het bereik van Jan met de pet en je bent klaar. Of je verkoopt er net zoveel of zelfs meer, dan zie je je winst weer stijgen. Win-win :).

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op maandag 26 juli 2010 20:55]


Ik zie anders meer dan genoeg Jan-met-de-petten die met een iPhone rondlopen. Zoveel dat ik betwijfel of ik daar wel bij wil horen. Klinkt een beetje hautain, zo ben ik niet, maar ik heb wel altijd voorop gelopen met technische dingen en kan veel dingen al jaren die mensen nu met een iPhone doen (dankzij Symbian: je kunt er best veel mee maar je moet er een beetje inzitten).

Wat moet iemand als ik dan nu? Voorop lopen gaat niet meer want de iPhone is nu het neusje van de zalm en die heeft iedereen al. Symbian blijft ver achter door het ontbreken van actuele applicaties. Maar eigenlijk wil ik geen iPhone. Wat nu? Hopen dat de iPhone4 echt te duur blijft voor jan en alleman, maar dan nog, de 3GS kan bijna al die dingen ook. Er is gewoon niks meer om voorop te lopen...

[Reactie gewijzigd door PhilipsFan op maandag 26 juli 2010 22:05]


Ik snap dat geneuzel niet van mensen dat ze voorop willen lopen of juist hun iPhone wegdoen omdat het niet meer speciaal is en je dan niet meer uniek bent ofzo. Ik hb een iPhone bewust afgewogen en dat er ziljoen mensen zijn die hem hebben puur om mee te showen zal me aan m'n reet roesten, dat veranderd mijn mening en gebruik niet, dus waarom zou ik om andere mensen mijn toestel weg doen.

Mwa, ik heb nog nooit een telefoon zolang tevreden gebruik als de iPhone en zoveel geld is het nou ook weer niet.

Ik denk sowieso dat het voor 99% van de telefoons geldt dat het gros van de features niet gebruikt wordt, want als puntje bij paaltje komt is het natuurlijk voor de meesten inderdaad gewoon een ding om mee te bellen en te smsen.

Dat geldt net zo goed voor een android telefoon van 400 euro als voor een iphone van 600 euro.

Voor jou misschien niet. Maar ik vind 640e een bom geld, 750 al helemaal. Als jij me de helft voorschiet wil ik er over nadenken, maar nu zeker niet :/

Nou, dan laat je hem lekker liggen en neem je een ander toestel, simpel zat. :)

Inderdaad :) Er is dan toch nog volk dat je niet heel de tijd probeert te pushen of alle andere telefoons met onware argumenten afbreekt.

Voor 750 euro krijg ik een computer waarop ik de nieuwste spellen redelijk goed kan draaien. MET een scherm erbij. Je kunt er ook een redelijk dikke notebook voor kopen, of 2 weken van op vakantie gaan. En zoals hier beneden gezegd: 750 euro is voor heel veel mensen een half netto maandloon (of soms zelfs meer).

Zou je deze telefoon ook hebben gekocht als we nog met guldens hadden betaald?

Ik zal het even voor je omrekenen. Voor sommige mensen is dat nog steeds nodig, om de waarde van geld te beseffen.....

DUIZEND ZESHONDERD VIJFTIG guldens.

*slik*

Ik ben ervan overtuigd dat een heleboel gadgets in de winkel zouden blijven liggen en upgrades achterwege zouden blijven, als de prijzen exact gelijk waren geweest, maar dan in guldens....

Helaas zijn guldens totaal niet meer relevant.. :)

En jij doe die computer in je broekzak? :)
Heb jij internet als je je computer uit je broekzak haal?
En je moet hem ook nog is opstarten! Pfff, zit je in de trein is ie net opgestart en moet je hem alweer afsluiten.

Eej, maar je heb er iig wel een beeldscherm bij man, toppie! ;)

Laten we nou is stoppen met bananen met peren te vergelijken.

Alsof €640 zo veel geld is. Dat is het toch niet als je weet dat je er tevreden zal over zijn. Als iPhone gebruiker ken ik het apparaat al en weet ik wat het kan en weet ik dat je waar voor je geld krijgt.

De meeste Android toestellen vind ik anders wel duur omdat je totaal niet zeker bent van de kwaliteit. Samsung koop ik zowiezo al nooit meer. Motorola ook niet, HTC ken ik niet en de commentaren erover zijn niet eensluidend dus wie moet je geloven. Als je dan een €400 moet neerleggen en dan maar hopen dat het wat wordt vind ik dat juist wel duur.

Van de iPhone zijn zeker ook niet alle commentaren eensluidend, maar voor zoiets bestaan reviews? Of winkels waar je het ding kan uitproberen? Dat ken je toch van de Apple Store's, niet? Je hebt de iPhone namelijk ooit ook met die wantrouwige blik bekeken... of niet??

De commentaren van gebruikers zijn toch wel zowat allemaal dezelfde af en toe eens een kritische noot van een PC gebruiker en dan begint het meestal bij iTunes dus ik snap waar zij van komen en snap ook dat ze het niet zien alhoewel ik niet echt weet hoe iTunes tegenwoordig op een PC presteert. Maar qua gebruik ken ik niet echt programma's die kunnen tippen aan wat ik van een media organizer verwacht.


nope ik heb de iPhone nooit met een wantrouwige blijk bekeken! Ik gebruik al sinds het jaar 2000 Apple producten dus ik wist wel dat ik iets speciaals zou krijgen.

[Reactie gewijzigd door Bazilfunk op maandag 26 juli 2010 22:56]


met alle respect van de wereld, maar ook bij de Iphone bestaan mensen die er niet tevreden van zijn... zeker niet omdat het nu eenmaal een smak geld blijft en mensen daar extreem veel van verwachten.

Die antenne problemen zijn ook niet naar bovengekomen omdat iedereen er tevreden van was.
quote: Bazilfunk
De commentaren van gebruikers zijn toch wel zowat allemaal dezelfde af en toe eens een kritische noot van een PC gebruiker
ga je ons nu marginaliseren omdat wij een pc gebruiken en geen mac...?

btw liever iemand met een kritische noot, dan iemand die alles slikt.

[Reactie gewijzigd door white modder op maandag 26 juli 2010 23:08]


ga je ons nu marginaliseren omdat wij een pc gebruiken en geen mac...?
Hangt er een beetje vanaf waar voor je je PC gebruikt natuurlijk maar in de meeste gevallen wel ja.

Tja je kan een kritische noot waarderen ;)

Blijf in godsnaam uit de buurt van alle motorola's waar een OS op zit dat ze zelf gemaakt hebben, da's nog erger dan samsung! Geen touw aan vast te knopen. Beste zet ooit dat ze met android aan de slag zijn gegaan.

Heb hem in Engeland besteld. Scheelt ongeveer € 20,- en wordt aan de deur afgeleverd.

20 euro op een bedrag van 750 euro? Dan liever in de buurt afhalen en zeker zijn dat er niets mee gebeurd is, en zekerheid dat je garantie degelijk loopt.

(lees de kleine lettertjes maar na inzake internationale garantie)

Heb je dan niet ook een Engelse stekker? Je moet daarna bij Apple dus een nieuwe stekker/adapter kopen. Ik weet niet hoeveel dat die kost, maar het zal toch zeker wel 20 euro zijn?

Alsof je een iPad met een iPhone kunt vergelijken. Totaal verschillende apparaten met een verschillend doel. Veel geld, maar dat is het vast weer waard.

Dit zijn toch geen prijzen meer! O_o
In z'n beginjaren was de prijs nog te rechtvaardigen, maar nu... De toegevoegde waarde is zo goed als 0 tov het vorig model...

Lang leve de anti-koppelverkoop 8)7

Als je doelt op de koppelverkoop in België: Die is zowat afgeschaft. En om eerlijk te zijn, vindt ik dat jammer. (persoonlijk)

Maar ik vind de prijzen ook vrij hoog. Als ze nu nog echt gelijk getrokken waren met de Franse prijzen had ik het begrepen, maar nog een 11 EUR erbovenop; Pffft, nee. Dan ben ik blij met mijn bestelligen in de UK (596EUR).

[Reactie gewijzigd door Lorefice op maandag 26 juli 2010 19:48]


De volle 44 euro gespaard, bravo?

Mmm, voor mij heeft de iPhone 4 wél toegevoegde waarden tov de 3GS:
- Filmen in 720p
- Mooiere foto's én dan nog wel in 5MP
- Flitser

Nu kan je dit minimaliseren, maar voor mij zou dit écht van pas komen. Ik ben namelijk 4 maanden geleden vader geworden, en een iPhone is echt handig om foto's mee te schieten (heb je nl altijd bij) van de kleine spruit. Het is dan wel leuk dat de foto's en filmpjes ineens in goede kwaliteit zijn.

Ik heb nu een 3GS (32 GB), en kwaliteit van de foto's is toch beduidend minder dan de iPhone 4. Ik twijfel nog, maar ik denk toch dat ik nog een jaartje ga wachten tot er een 64 GB model komt. :) 750 EUR is écht veel geld ...

En ja, ik heb ook een reflex camera .. maar die sleur ik niet overal telkens mee naar toe.

[Reactie gewijzigd door seppevs op dinsdag 27 juli 2010 09:59]

«  1  2  3  4  5  6  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 08:51 Belgacom wordt exclusieve leverancier Galaxy S in België
Vorige 18:09 Samsung en Toshiba maken ddr 2.0-nand-geheugeninterface
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011