Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 117 reacties, 15.252 views •

In het februarinummer van PlayStation: The Official Magazine wordt de aanwezigheid van Indy Racing League-auto's in Gran Turismo 5 verklapt. De racegame voor de PlayStation 3 zal bovendien nachtraces en veranderend weer bevatten.

Bezoeker Digital-Nitrate van fansite GTPlanet heeft op het forum aldaar scans geplaatst van een vroeg opgedoken exemplaar van het februarinummer van PlayStation: The Offical Magazine. In het tien pagina's tellende artikel in het magazine wordt de aanwezigheid van auto's en circuits uit de Indy Racing League in Gran Turismo 5 bevestigd. Eerder werd al bevestigd dat GT5 over licenties voor wagens uit de Nascar- en WRC-series beschikt.

Naast de aanwezigheid van de Indycars wordt in het artikel gemeld dat alle circuits in de game een dag-en-nachtcyclus bevatten. Ook de weersomstandigheden zullen tijdens races kunnen veranderen. Daarnaast is ondersteuning voor head tracking met de PlayStation Eye-camera bevestigd. Alle auto's in Gran Turismo 5 - naar verwachting zullen dat er rond de duizend zijn - zullen volgens het artikel over een cockpit view beschikken. Rond de 170 auto's zouden zelfs schade aan het interieur kunnen oplopen. Gran Turismo 5 verschijnt exclusief voor de PlayStation 3; in maart verschijnt het spel op de Japanse markt.

Gran Turismo 5 Gran Turismo 5 Gran Turismo 5 Gran Turismo 5 Gran Turismo 5 Gran Turismo 5

Reacties (117)

Reactiefilter:-11170114+166+21+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
"Rond de 170 auto's zouden zelfs schade aan het interieur kunnen oplopen." Is er ook iets bekend over schade aan het exterieur?
Volgens de scan van PlayStation Magazine zullen alle auto's een vorm van exterieure schade krijgen:

"deformation damage will be a factor on all cars in the game, while racecars will go a step further with doors and side panels that can tear completely off. What the game won't include is the kind of epic crashes found in games like Burnout. Expect precisely zero explosions, and it's still unclear whether or not you'll be able to "roll" vehicles"
What the game won't include is the kind of epic crashes found in games like Burnout.
Dit verpest het hele schade ding voor mij. Al kan je crashen moet je ook groffe crashes kunnen maken :( nu komt het op mij over dat wanneer je crashes je wel deukjes zal zien maar nooit bijv op de kop kan komen!
Dat een botsing niet gelijk gepaard gaat met 43 explosies is mijns inziens wel terecht.
Maar dat je niet over de kop kan is tamelijk raar aangezien dat in de race wereld in het eggie bijna elke race wel een keer voorkomt. Zelfde als schade dat niet verder gaat dan wat bumperkrasjes en deukjes. Dan kan je net zo goed geen schade hebben.

Dat dat niet zo is vind ik nogal matig eigenlijk.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 6 januari 2010 17:24]

Heb meerdere artikelen over GT5 gelezen en volgens mij kunnen alle auto's schade aan de buitenkant oplopen. Vandaar dat ze die zin zo hebben geformuleerd.

Screens zien er iig top uit! Heb de prologue en deze komt zeker in mijn verzameling :)
Nou, vorig jaar een XBox360 gekocht i.v.m. Forza3, maar ik vrees dat er in huize BugBoy ook een PS3 bij komt als GT5 eindelijk verschijnt. Weet iemand of het testcircuit van Top Gear en Spa Francorchamps erin zit? Die laatste zit niet in Forza3 en dat vind ik toch wel erg jammer. Verder is Forza3 gewoon helemaal top. Het is toch de rij-ervaring die het hem doet... (maar dat zal bij GT5 ook wel prima voor elkaar zijn).
GT5 heeft een deal met Top Gear en die hun testcircuit zou er in zitten.
Bij Top Gear waren ze daar ook enthousiast over. :)

Over Spa weet ik niet.
Zou mooi zijn als Spa er in zit want op een gegeven moment heb je de circuits wel gezien. Waarom geen Zandvoort en Assen erbij? Er zijn genoeg circuits op de aardkloot die je niet terug ziet. Al is dat Italiaanse kustcircuit in Forza3 erg mooi.
De kans dat Spa voor de eerste keer aanwezig is in een GT game is vrij reŽel, meer info hier: http://www.gtplanet.net/g...ian-motor-show-jan-14-24/
Lol, dit begint wel een beetje op DNF te lijken. "Dat moeten wij er ook in hebben".Alleen nog een broodsnij simulator erin en dan is dit het beste sinds gesneden brood!

Hij wordt denk ik wel erg goed, ben nog wel benieuwd hoe die deal met Top Gear zich vertaald naar het spel.
Verschil is dat er bij GT wel progressie is, met speelbare demo's en prologue's. Je hoort al vaak 'duurt te lang en ga ik dus echt niet kopen', het maakt voor deze game niet echt meer uit of hij nu maart of oktober uitkomt dit jaar, mensen kopen hem toch wel.
Precies - Gran Turismo is een tijdloze klassieker al jaren voordat hij uitkomt. En d'r zitten 1000 auto's in, waar ze elk weken aan manuren in steken aan onderzoek, meten, en modelen. Het bouwen van het spel zelf hadden ze op zich jaren terug al klaar, maar het toevoegen van de enorme hoeveelheid content kost hun heel veel tijd - zeker als ze telkens meer toe willen voegen.
Er zitten 1000 auto's in maar hoeveel verschillende? Ik heb Forza3 ook en daar zitten ook enorm veel auto's in (echter zeker geen 1000) maar als je van een Porsche 911 twaalf verschillende sponsorversies er in doet (bv een Gulfversie, een Red Bullversie) dan zit je al snel aan 1000.
Dat flikken ze dus niet in GT4 en waarschijnlijk ook niet in GT5. Om in GT4 aan de 700 auto's te komen hebben ze er naast voldoende snel rijdend spul ook Golfjes, Fiat Punto's, Mazda 6-en en Opel Corsa's in gezet om maar eens wat te noemen.
De Top Gear test track komt in het spel. Dan kan je dus zelf de stig spelen.
NICE! dat vind ik eens een toevoeging aan het spel. Maar ook het dag/nacht + weersveranderingen (realistisch voorgesteld) zijn een pluspunt. Als het echt random is, hebben we er weer een factor meer bij dat bijdraagt aan het toch al redelijk realistisch gevoel van GT. Don't get me wrong, het is geen Live for Speed maar toch
Jammer dat Polyphone Digital helemaal in handen van Sony is. Als dit spel ook op pc uit zou komen (en andere platforms), zou de omzet op Gran Turismo 5 aanzienlijk vermeerderd worden. Maar ja, dan verliest Sony dus wel het grootste wapenfeit om nog nieuwe PS3's te gaan verkopen. Man, wat had ik dit spel graag op de pc gezien.
Niet het grootste maar 'een van de'. Killzone vind ik net zo mooi gemaakt. Ik heb het spel enkel niet gekocht omdat het niet mijn spel is maar ik vind het grafische er erg mooi uitzien. Daarnaast zullen vast nog wel andere spellen zijn waarvoor veel mensen een PS3 kopen.
Metal Gear Solid, de Final Fantasy games (niet 13, maar b.v. 13 tactics etc.), Kill Zone. Het worden er wel steeds minder en minder, maar toch. Persoonlijk vond ik Uncharted 2 erg leuk.
Het voordeel dat een spel platform gebonden is, is dat ze optimaal kunnen gebruik maken van de beschikbare hardware.
Vaak wordt er gewoon geport van het ene platform naar het andere om geld te besparen.
Helaas zijn er veel spellen die enkel een beetje aangepast worden om ook op de console te kunnen draaien. Heb gelezen\gezien dat COD MW2 bijvoorbeeld details mist in de PS3 uitvoering. De PS3 heb ik dan ook voornamelijk gekocht voor de goede mediafuncties. De (exclusive) spellen zijn meer een hele leuke extra want de prijzen van PS3 spellen nieuw vind ik vaak veel te hoog tov van de PC variant die beter draait. Exclusive en minder exclusive titels als Uncharted (1) heb ik 2e hand gekocht want ik vond 70+ euro toen en nu nog veel te duur. Voor 70 euro koop je makkelijk 2 vrij recente games voor de PS3 via marktplaats als je het gedult hebt.
Voor 70 Euro heb je ook twee nieuwe recente games (uit de UK), en als je een beetje op de aanbiedingen let misschien wel 3. 'Oudere' games zijn er inmiddels ook genoeg voor rond de 10-15 euro en dat zijn echt niet alleen platinum titels.
Je bedoelt 'gedownload worden'?
^. MW2 bijvoorbeeld, meest gedownloadde game ooit. Valt me nog mee dat Infinity Ward het nog op PC uitbrengt. En deze trend zie je eigenlijk bij alle spellen die ook op PC uitgebracht worden.
Dit als eens gelezen:
http://www.security.nl/ar...lm_levert_fortuin_op.html

Er zijn genoeg mensen die eerst eens willen bekijken of iets de moeite waard is. Ben zelf blij dat ik al heel wat slechte albums in de CD-rekken heb kunnen laten liggen. Als het goed is ben ik zeer geÔnteresseerd in bijv. een speciale editie. Zo heeft je aankoop toch een meerwaarde, en blijft iedereen zijn geld verdienen.
off topic :

moet u toch wel gelijk geven , zo doe ik het noch steeds , ik download niet iets omdat ik gieriig ben ,en euro's wil besparen , in tegendeel,heb veel respect voor de makers van films/games/series , maar als het wel es een moeilijke maand is dan plaats ik het gewoon in miin verlanglijstje ;) download het eerst,tryout ,en dan koop ik het :) ,heb hier zo enorm veel season boxes en films liggen,zelfde geldt ook voor games van de x360 , als ze goed zijn koop ik ze,zo heb ik ook de MW2 versie liggen voor mijn elite ...
Slechte vergelijking. Bioscoopbezoek blijft een onvervangbare meerwaarde hebben ten opzichte van downloaden.

Bij games bestaat die meerwaarde niet en ondanks dat er altijd weer mensen zijn die het downloaden goed weten te praten, spreken de dramatische verkoopcijfers van PC-games boekdelen.
ik denk dat de meeste spelers toch ook wel online willen spelen, dat gaat echter niet met gedownloade spellen.

off topic: heb mezelf ook wel eens schuldig gemaakt aan het downloaden van spellen waarvan ik toch alleen de singleplayer wilde spelen, maar de meeste games heb ik gewoon netjes gekocht.
Omgekeerde logica.
De rede waarom MW2 zoveel gedownload werd is omdat IW/Activision de PC community een dikke middelvinger heeft gegeven en een vrijwel 1:1 XBOX360-port heeft uitgebracht.(Er zit zelfs nog XBOX LIVE code in de PC versie.) Ze hebben dit dus gewoon over zichzelf uitgeroepen. Geef je ons een middelvinger, dan krijg er gewoon een terug.
Dan toch maar beginnen sparen voor een PS3:o
Die is toch Logitech G25 compatibel he?!
En GT5 is toch ook G25 compatibel?
GT5:P werkt al probleemloos met de G25, ongetwijfeld GT5 dus ook :)
Ik heb een G25 en die werkt gewoon prima met GT5:P en met de GT Academy Time Trial, dus de kans dat ie ook gewoon met GT5 werkt is wel heel groot :)
Okay :) Bij de Xbox is dat wel even wat anders.. :
Thx!
Ok Kazunori.. houdt nu maar eens op met het toevoegen van nieuwe features en zorg er eens voor dat Europa GT5 heeft voor de Zomer (en ik bedoel 2010).

Dat "oh ja.. en GT5 krijgt ook _____ en _____ daarom duurt het nog een jaar voor dat het spel uit komt" begint een beetje irritant te worden.

Gran Duke Nukem Forever Turismo 5..
Ik wacht graag nog even, als het spel daar daadwerkelijk beter van wordt. En daar heb ik bij Gran Turismo eerlijk gezegd geen twijfels bij...
Als Kazunori nieuwe features blijft verzinnen krijgen we straks weer te horen dat GT5 verzet is.

voor de zoveelste keer.

Als ze nu het spel zouden verzetten zodat alle auto`s schade hebben... Ja.. dat zou ik waarderen.

Nacht races?.. zou er vanaf het begin al in moeten zitten.
Gewoon updates binnentrekken, dit spel mag inmiddels echt wil uitkomen
Dat zijn screenshots van de replay. Grand Tourismo staat daar bekend om dat ze speciale effecten gebruiken om het mooier te maken. In-game is het wat minder ( dat hoor ik van mensen die een playstation hebben )
In vorige versies van GT zat een zogenaamde foto modus, ik vermoed dat deze screenshots daar uit komen. Tijdens het spelen zelf ziet het er net iets minder uit (nog steeds niet verkeerd). Wel kan de speler zelf vergelijkbare "foto's" maken.

Voor endurances races lijkt me dat die dag-nacht cyclus geweldig :)

[Reactie gewijzigd door Blaz0r op 6 januari 2010 11:49]

Ik heb die gt5 racing academy met die nissan 370z gespeeld maar ik vond dat er nou niet echt denderend uitzien, zoals hier op de plaatjes. Kan zijn dat dat vereenvoudigd is maar ik hoop niet dat dit mooiweerplaatjes zijn.
Het speelt wel lekker alhoewel het natuurlijk niet makkelijk is maar dat hoort er uiteraard bij. :)
Logisch ook wel... was maar een bestand van 220 mb ;) . Prologue zag er al beter uit.
GT5 overtreft zich zelf wer :) zeer goede serie alleen jammer dat het alleen uitkomt voor ps3 :( weer en dag en nacht cyclus zijn zkkr een must have aangezien je soms wel paar 100 rondjes rijd zou het lomp zijn als het altijd regent of nacht is :p
...maar zou er ook sneeuw kunnen vallen? Of hard waaien zodat je de auto voelt trekken zeg maar. Onweer, hard en zacht regenen. Heb me er niet in verdiept, dus zou kunnen dat het er in zit. Ik wacht nog even met kopen van een PS3 op God of War 3, maar ga GT5 (samen met Dirt 2) er dan zeker bij kopen. :)

[Reactie gewijzigd door DutchBreeze op 6 januari 2010 12:02]

Morgen een PS3, dus als GT5 uitkomt, zal dat wel 1 van de weinige games zijn waar ik voor de deur ga liggen!!

Is er al een carlist bekend gemaakt met de auto's tot nu toe?
Een officiele carlist / tracklist is jammer genoeg nog niet vrijgegeven door Polyphony. :'(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True