Hoofdcategorieën
Device Settings

'PS3 Slim verschijnt straks ook in 250GB-versie'

Door Arnoud Wokke, woensdag 19 augustus 2009 11:06, views: 24.192

De Playstation 3 Slim zal op termijn ook op de markt komen in een versie met een opslagcapaciteit van 250GB. Dat zou blijken uit documenten van het Amerikaanse keuringsinstituut FCC. De Playstation 3 Slim werd dinsdag gepresenteerd.

De 250GB-versie staat bij de FCC bekend als Cech 2000B, terwijl de PS3 Slim 120GB Cech 2000A heet, meldt PS3News. Behalve de grotere opslagcapaciteit lijken de modellen identiek aan elkaar te zijn. Sony gebruikte bij de FCC overigens de naam Sand Dollar Enterprise en noemde de PS3 Slim een 'computer entertainment system', in een poging te voorkomen dat het nieuws over een nieuwe PS3 zou uitlekken. Informatie over de prijs en de introductiedatum van de PS3 Slim 250GB, die half mei bij de FCC is ingeleverd, is niet voorhanden.

De interne harde schijf kan volgens Sony makkelijker worden verwijderd. Deze zit nu aan de voorkant van de console, waardoor de 120GB- of 250GB-schijf eruitgehaald kan worden na het losmaken van twee schroeven. Sony zou gebruikers zelfs gaan aanmoedigen om meer opslagcapaciteit in te bouwen.

PlayStation 3 Slim (1280px)

Sony kondigde dinsdagavond voor de Gamescom in Keulen de nieuwe versie van zijn nieuwe console aan. De PlayStation 3 Slim ligt begin september in de winkel en zal 299 euro gaan kosten. Amazon heeft inmiddels zoveel voorbestellingen gekregen dat de webwinkel heeft besloten dat er per huishouden maar één PS3 Slim gekocht mag worden.

 

Volgende 11:41 Fin krijgt 3000 euro boete voor delen 164 muziekalbums
Vorige 10:54 Microsoft introduceert 720p-webcam
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

Little bit overkill if you ask me~~!
En waarom zou je meerdere ps3's kopen voor 1 huishouden?

[Reactie gewijzigd door eXisTa op woensdag 19 augustus 2009 11:08]


Niet bij de PS3, daarbij moet je de games 'installeren' op de vaste schijf, dus met een stuk of 20 spellen is 250 GB geen overkill meer.

Wat een klok-klepel-opmerking. Het hangt volledig van het spel af of er een HD-installatie aan vast zit. Er zijn games die helemaal geen HD-install hebben, anderen die het verplichten, anderen waar dit volledig optioneel is. De grootte kan ook nog 'ns varieren van een paar 100MB tot 4GB maximaal. Dat je minstens 250GB nodig hebt voor enkel de HD-installaties is onzin.

met een stuk of 15 spellen en een hele vloot van PS store spellen om de HD van 80 GB en ik kan je vertellen er is nog 30 GB vrij. Dus uhm de opmerking raakt kant nog wal 250GB is best wel overkill.

Je vergeet dat Sony de PS3 bestempeld heeft als een ''multimedia system'', met de nadruk op de blu-ray speler. De PS3 is niet zomaar een gameconsole zoals de Wii of de Xbox 360, hoewel de 360 ook een multimedia console is, maar meer op games gebaseerd. Er zijn ook veel meer games uitgebracht voor de 360 dan voor de PS3 tot nu, zelfs naar verhouding. Daarentegen gebruiken veel meer mensen de PS3 als home entertainment systeem dan de Xbox 360.

Helaas heeft de ps3 voor een multimedia apparaat nogal slechte en beperkte software voor het beheren van je video en muziek collecties en voor het afspelen van verschillende video formaten.

Idioten die de overige consoles voor het dubbele weer proberen te slijten?

jip_86.
kosten/baten, de productie kosten alleen al zijn $299.

dan kun jij echt heel knap rekenen.

*edit typo*

[Reactie gewijzigd door stewie op woensdag 19 augustus 2009 11:26]


Volgens mij bedoeld jip_86 de "huishoudens" die meer dan 1 console bestellen.
Zij zullen de andere consoles waarschijnlijk duurder willen verkopen als er (weer) schaarste ontstaat aan SLIM modellen.

een voor in je slaapkamer, een voor in je woonkamer, 1 voor in je studiekamer.
dan kun je overal in je huis blu-rays en andere multi-media spelen.

ik ga er binnenkort eentje voor in de woonkamer kopen.
in mijn ps3 zit ook een 250GB schijf, je ook films/muziek op zetten.

[Reactie gewijzigd door stewie op woensdag 19 augustus 2009 11:20]


een voor in je slaapkamer, een voor in je woonkamer, 1 voor in je studiekamer.
Geh, klinkt bekend :P. I have three PS3's

Is dat niet juist wat je NIET wilt hebben in je studiekamer?

Is het overigens een beetje Sony eigen om steeds weer nieuwe versies van de playstation uit te brengen? (voor zover doet Microsoft dat met de X360 niet) Dat was ook bij de PS2 al het geval, en ik begreep nooit waarom het 1 cm dunner van zo'n ding, of een ander kleurtje, nou zo bijzonder zou moeten zijn. Extra HD ruimte is dan wel handig, maar betwijfel of dat echt nieuwe mensen aantrekt?

Microsoft heeft ook meerdere versies van de X360 uitgebracht: Core, Arcade, Pro, Elite en verder nog special editions voor bepaalde games, bijvoorbeeld Halo 3. Het formaat van de behuizing was dan vaak wel ongeveer hetzelfde, maar de kleur en/of de specs verschilde daar ook (harddisk grootte, HDMI aansluiting e.d.). Het is dus gewoon vergelijkbaar.

Je hebt helemaal gelijk, dankje voor de herrinering. Wat ik me wel afvraag, in principe gaat het toch elke keer om uiterlijke ingrepen (afgezien van uitbreiding van de HD), aangezien spellen niet beter zullen draaien op een Elite dan op een normale 360? En dat geldt dan ook voor de PS?

Nou.. de chips worden kleiner en zo goedkoper en is er minder koeling nodig en verstookt de console ook een stuk minder.. daarom worden er nieuwe versies uitgebracht..

Het gaat hem er vooral om dat hij nu compacter kan en ook in verbruik omlaag gaat. Over t algemeen heb je machines liefst zo compact mogelijk, en minder energie verbruiken is in deze economische tijden zeker niet slecht, plus nog eens goed voor t milieu.

Je moet al echt gek zijn om nu een grotere PS3 te kopen als je over een 2 weken een Slim kan kopen met 40GB grotere schijf, minder verbruik, en dat voor dezelfde prijs.

Volgens mij interesseert het Sony alleen maar dat een kleiner en/of ander ontwerp minder materiaal en/of lagere productie kosten teweeg brengt. De stroom rekening betalen ze niet voor je, dat het een extra verkoop argument is, is leuk meegenomen. Om diezelfde reden zijn er ook al 3 generaties van de 'fat' PS3 en ik geloof wel 15/16 versies van de PS2.

ze doen het om de prijs te verlagen, er is geen marketing reden voor.

Doet Nintendo al jaren. Zowel van de NES als de SNES zijn er verkleinde versies verschenen, om maar te zwijgen over de Game Boy, Game Boy Pocket. Ook van de GBA zijn er drie versies verschenen en bij de DS zitten we ook al aan de derde.

wat dacht je van een voor het toilet :)

Ooit al eens een HD film op je PC gehad? (van 4 tot 28GB per film afhankelijk van de kwaliteit van encoding en de gebruikte audio codec)

Als ik kijk naar mijn eigen media PC dan heb ik daar ongeveer 4,2TB aan schijven in zitten. Deze schijven zijn niet ouder dan een jaar maar staan toch bijna vol met films, series en muziek. Ik moet nog steeds mijn zeer uitgebreide DVD verzameling rippen van af de schijfjes en op de PC zetten want ik merk dat ik eigenlijk nooit meer in de kast met DVD's kijk om daar een film uit te zoeken omdat het gewoon te veel moeite is en er al zo veel op de PC staat. Toch met een kleine 100+ DVD's in de kast is het de moeite waard om af en toe ook daar eens een filmpje uit te vissen.

(ps, ja allemaal origineel, al moet ik eerlijk zijn erg veel van de DVD's komen uit de 3 voor 15,- rekken, of zijn via verjaardagen en andere gelegenheden in mijn bezit ge komen)

Dus 120GB of 250GB is niet zo veel als je bedenkt dat zo als Sony het graag zou zien de PS3 het hard van het home entertainment systeem is. In zo'n situatie moet je eigenlijk wel een aparte opslag oplossing hebben omdat je met alleen een 250GB schijfje echt niet genoeg hebt voor een beetje home entertainment systeem.

Als er een stockbreuk komt, kunnen mensen die 2 PS3 Slim's gereserveerd hebben eentje doorverkopen voor meer geld.

Is bij de eerste lading PS3's ook gebeurd, kennis heeft toen iemand gevonden die der €900 voor over had 8)7 .

Helemaal niet overkill. In de Playstation Store zal steeds meer multimedia komen te staan en als ze content in HD-kwaliteit willen aanbieden vergt dit meer schijfruimte, dus ik kan het alleen maar toejuichen! :)

Voor multiplayer natuurlijk en omdat je zus constant sing star zit te spelen of je moeder nog steeds Flower niet heeft uitgespeeld :P

Eentje voor op zolder in mijn HT met name als Blu-ray speler en voor the occasional gaming experience on a supersize screen en eentje in de huiskamer bij mijn LCD voor tussendoor een filmpje en het wat regelmatigere gamen. De huidige schuif ik door naar mijn zusje.

Decadent, maar ik vind de PS3 een erg fijn apparaat en ik heb de functionaliteit die het biedt op meerdere plaatsen in mijn huis 'nodig'.

Deze zit nu aan de voorkant van de console, waardoor de 120GB- of 250GB-schijf eruitgehaald kan worden na het losmaken van twee schroeven. Sony zou gebruikers zelfs gaan aanmoedigen om meer opslagcapaciteit in te bouwen.
Bij de 'oude' ps3 kan de consument zonder issues de HD vervangen, erg positief dat zij dit voor 't nieuwe model ook toestaan. Ik verwacht dat je er verstandig aan doet een 120GB te kopen, en zelf te vergroten naar 320/500 oid :)

Voordeel van grootere HD;
- content neemt steeds belangrijkere rol voor sony (denk aan de video store) HD filmpje ?
- meer demos :)
- games op de hd installeren voor minimale laad tijden
- updates/additionele content etc,

zoals iedere tweaker weet; alle HD ruimte komt uiteindelijk toch vol

//edit
hd vervangen

[Reactie gewijzigd door himlims_ op woensdag 19 augustus 2009 11:33]


En weet je welk bestandssysteem de PS3 gebruikt? fat32. En laat toevallig bijna alle hd films >4gb zijn |:(

Dan ga je wel streamen vanaf een pc, waarvoor je die ruimte echt nooit volkrijgt. Je speelt immers toch maar 2 a 3 games per keer en daarna kun je met gemak de content verwijderen, totdat je ze weer afstoft.

welk bestandsysteem moeten ze dan gebruiken? NTFS? gaat toch niet.

een of ander Linux filesysteem zien ze waarschijnlijk ook niet zitten.

Ext3, geef me een reden waarom niet.

Ext4 lijkt klaar voor productie.
Echter XFS is nog steeds (marginaal) sneller.

On topic; PS3 slim is bijna aanschafwaardig zo, ondanks de nog steeds hoge prijs.
Verhaaltje kosten baten houdt geen steek; geen enkele producent zal een product verkopen waarop ze verlies lijden, productiekosten van ps3 zullen tussen de 30 en 60 euro per exemplaar liggen. Ontwikkelingsverhaal niet meegerekend. Is mooi zaken doen.
Ik vind m aantrekkelijk genoeg om na de prijsverlaging van volgend jaar mn ouwe sok te plunderen.
(Natuurlijk is dat speculatie)

Als jij een PS3 kan bouwen voor 30-60 euro per exemplaar zou ik direct een brief naar Sony schrijven, je wordt gegarandeerd als een held binnengehaald en kunt een buitengewoon royale vergoeding tegemoet zien.

Volgens Wikipedia (en verifieerbaar via diverse kanalen, is ook vrij uitgebreid in het nieuws geweest indertijd) maakte Sony in het begin zo'n $250 verlies per console, oftewel de productiekosten lagen ver boven de $700.

Uiteraard is dat in de loop van de tijd omlaag gegaan, maar het zou mij zéér verbazen als de PS3 Slim meer dan een paar procent van de waarde oplevert, als hij dat al doet. Zeker weten dat hij geen 30-60 euro kost om te produceren.

[Reactie gewijzigd door Herko_ter_Horst op woensdag 19 augustus 2009 19:03]


Dat zou best kloppen als Sony (producent) alleen geld zou verdienen aan de verkoop van de console (product) zelf. Software en randapparatuur wordt ook nog verkocht. Als de verkopen hiervan hoog genoeg zijn, kunnen ze zelf compenseren voor de verlies die men maakt met de verkoop van de console. En dat is beetje waar Sony en Microsoft voor gaan. Nintendo die doet gewoon enorm goede zaken met de Wii, dus die kan buiten beschouwing gelaten worden.

Op korte termijn klinkt het plan enorm onverstandig, maar op lange termijn klinkt het bij lange niet zo slecht.

Volgens mij voor externe schijven gebruikt ie fat32. Interne is volgens mij een ander, kan m'n PS3 schijf iig niet aan de PC hangen (kan wel, maar ziet geen partities en kan dus ook geen data bekijken).

blijkbaar weet je het niet! de ps3 ondersteunt voor externe schijven idd fat32 om dat dit de meest gangbare is. voor zijn eigen interne schijf gebruikt de ps3 een eigen bestandssysteem die wel grotere bestanden aan kan dan de fat32 gelimiteerde 4GB.

dus ja je hebt wel meer aan een grote interne schijf in de ps3.

zeker iets met klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

En anders knip je bestand in 2 of 3 of meer stukken.. als het avi is tenminste.. mijn en volgens mij de meeste players, spelen alle afspeelbare bestanden in dezelfde map, sequentieel af.. daarmee is volgens mij je probleem opgelost..

.. ondertiteling kan nog wel lastig zijn.... ken ik zo snel geen tooltje voor..

Externe harde schijven moeten FAT32 zijn, anders herkent de PS3 ze niet. De interne schijf (die je dus makkelijk kan vervangen) komt met een eigen bestandssysteem die files groter dan 4GB gewoon slikt. Dus HD-films lokaal op de PS3 opslaan is geen probleem. Het is alleen even de vraag hoe je ze er krijgt, als je het niet via een externe schijf kan doen.

kun je streamen van je nas.

zou je er een willekeurig hdd in kunnen stoppen? dan is uitbreiding naar 2TB mogelijk!

Neen nu nog niet. Het zijn 2.5 inch schijven :)

2,5" 5400RPM Serial ATA schijven om nog precieser te zijn.

500GB lijkt dan de limiet als we filteren in de pricewatch:

link

Waarom de limiet van 5400RPM?

extra warmteontwikkeling?

Valt mee. Heb zelf een 7200.3 van Seagate, wel in een laptop, maar deze wordt max 40 graden C.

Er is geen limiet van 5400RPM... je kunt er gewoon elke in pleuren die 2.5" en 9mm hoog is..

de PS3 slikt enkel 2,5" HD

Slikt de PS3 ook SSD's, en dan met name de Intel Postville?

Hij slikt ze geloof ik wel.
Maar ergens verderop is te lezen dat qua doorvoersnelheid geen winst wordt gehaald.

Waarschijnlijk is de PS3 begrenst zodat altijd alles op dezelfde snelheid door het systeem loopt.

Hier is het artikel erover: http://www.engadget.com/

[Reactie gewijzigd door PaulBloem op woensdag 19 augustus 2009 11:42]


Dat hij met opzet begrenst is is nonsens. Er zijn statistieken te vinden van ps3's met ssd's en daarbij blijkt dat het voordeel heeft met games laden en installeren, weliswaar mondjesmaat. maar bijvoorbeeld game-demo's compleet laden van een ssd gaat wel een pak sneller.

Ja hoor.. Waarom niet? Zolang ze maar S-ATA zijn!

Ik zou niet weten waarom niet, zolang er maar een SATA interface aan hangt.
[.edit: eerst dus even refreshen voor posten]

[Reactie gewijzigd door .oisyn op woensdag 19 augustus 2009 12:04]


In principe kun je er elke willekeurige laptop hardeschijn in stoppen. Maar volgens mij gebruikt de PS3 FAT32 voor de partitionering van de schijven. Ik weet niet hoe groot je hardeschijf dan maximaal kan zijn.

Overweeg nu toch wel heel erg om een PS3 te kopen. Probleem alleen is dat de spellen wel erg duur zijn voor de PS3. Voordeel weer wel is dat ze niet region locked zijn en dus goedkoop geimporteerd kunnen worden zonder al teveel gezeik. Moet ik wel eerst denk ik m'n Xbox 360 vekropen.
De exclusives die er zijn die boeien mij niet zo heel veel eerlijk gezegd. Hoewel ik meer neig naar de PS3 exclusives zoals killzone etc.

Probleem alleen is dat de spellen wel erg duur zijn voor de PS3.
Dat valt erg mee omdat zoals je zelf aangeeft die spellen allemaal regio vrij zijn.

Een leuke bijkomstigheid van die opslagruimte van Blu Ray is dat qua taal en dergelijke alles op 1 disc staat. Mijn Amerikaanse Uncharted bvb heeft gewoon de Nederlandse (zelf prefereer ik Engels - maar ieder zijn... ) stemmen, teksten, etc staan. Een UK buzz, etc ....

Van PS3 games loont het ook om te kijken of er geen aziatische versies omdat die nog een stuk goedkoper zijn en over het algemeen zijn die ook in het engels. Nu ik er bij stilsta , heb hier zelf een Aziatische R&C liggen waar ook Nederlands een van de beschikbare talen is.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op woensdag 19 augustus 2009 11:24]


FAT32 kan in principe 2TB per partitie aan.

De PS3 gebruikt FAT32 voor EXTERNE USB-schijven. Voor INTERNE schijven gebruikt de PS3 zijn eigen filesysteem.

Voor de goedkoopste gamesprijzen verwijs ik alijd naar www.budgetgaming.nl :)

Ik ga 'em halen denk ik. Ik zit alleen af te vragen of er ook verschillen zijn met de standaard versie van de PS3?

Hij is kleiner.

Energie zuiniger.

je kan geen linux meer erop installeren

Je kunt er geen linux op installeren.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op woensdag 19 augustus 2009 11:46]


Weet iemand trouwens of ps3's ook SSDs ondersteunen?

nope; tenzij je deze kunt aansluiten via usb

JAWEL dus, deze zijn ook 2.5inch en hebben een sata-aansluiting

Geen probleem, alles wat 2.5 inch is en een sata interface aan vasthangt, al zal je bij een ps3 niet veel merkbaar voordeel halen uit een ssd ;)

[Reactie gewijzigd door Boeboe op woensdag 19 augustus 2009 11:16]


Misschien wel iets stiller :)

zeker? de PS3 vereist toch echt een 54000rpm schijf; enkele 72000rpm schrijfjes willen ook, maar anders dan dat heb ik nog niet gelezen of gehoord

Whoa, dat zijn wel hele snelle schijven! Waar haal je die?
Nulletje teveel ;)

Maar ik vraag me echt af waar je die info vandaan haalt. Alle PS3 HDD replacement guides zeggen dat je er prima 7200 rpm disks in kunt stoppen. Zoals Boeboe al zegt, alle 2.5" SATA die fysiek passen zouden moeten voldoen.
Fortunately, the PS3 doesn’t require some hard-to-find proprietary HDD – you can swap it out yourself with the kind of drive found at most electronics retailers and on the internet.
The PS3 is compatible with just about any 2.5-inch SATA notebook hard disk. Both 5400- and 7200-RPM drives should work fine

[Reactie gewijzigd door .oisyn op woensdag 19 augustus 2009 11:42]


Ik heb nog geen game hoeven te installeren alleen mappacks en update's
Misschien wel games uit PSN

Dan heb je volgens mij GTA4 niet gespeeld, kan me herinneren dat die de eerste keer behoorlijk wat spul naar HD kopieerde.

Kan me herinneren gelezen te hebben dat Warhawk en MGS4 dit ook doen, en ongetwijfeld meer titels.

[Reactie gewijzigd door RefriedNoodle op woensdag 19 augustus 2009 11:36]


Dan heb je volgens mij GTA4 niet gespeeld, kan me herinneren dat die de eerste keer behoorlijk wat spul naar HD kopieerde.

Kan me herinneren gelezen te hebben dat Warhawk en MGS4 dit ook doen, en ongetwijfeld meer titels.
Dat was na een update, ik heb zelf de game een week of 3 geleden weer eens erin gedaan en toen installeerde hij van alles.
Iemand hier van Tweakers had hetzelfde toen we samen gingen spelen.
[edit] Of ik heb de gamedata eraf gegooid destijds ...

Ik vraag me af met hoeveel procent de verkoop gaat stijgen, aangezien zelfs ik bijna overweeg om zo'n ding aan te schaffen voor die prijs =)
Het stukje dat Amazon al heel veel voorbestellingen heeft gekregen, zegt bijna letterlijk wat al heel veel mensen hebben gezegd en waar ook heel veel mensen het niet mee eens waren: De PS3 is (was) te duur!

Ik heb begrepen dat de prijs van deze PS3 juist lager wordt dan de huidige PS3.

Huidige PS3 wordt per direct verlaagd naar € 299. De nieuwe PS3 word per 1 september geleverd voor € 299.

Zo is het met iedere playstation begonnen, altijd al een stuk duurder geweest in het begin dan concurrende consoles, dat heeft alleen niet eerder de aanschaf verhinderd, De eerste playstation kostte ruim 1100 gulden toen het net op de markt kwam, de PS2 was ook een ruime €500,- bij de introductie.

Jammer dat men geen PS3 op de markt brengt zónder HD, voor 200 of 250 Euro. Voor die 50 Euro kun je wel een 750GBtje kopen....


(Off-TOPIC) Welke rare snuiter zegt nu dat mijn reactie off topic/niet relevant is. Heb jij het artikel wel gelezen..? Dat gaat over een nieuwe PS3 met 250GB HD ipv 120GB. Dan is het toch niet raar om te stellen dat ze er ook wel 1 zonder HD op de markt hadden kunnen brengen. Als ik het nu over de iPhone had ofzo, kon ik het me nog voorstellen, nu heb ik het idee dat je de slaap nog niet uit de ogen hebt.

[Reactie gewijzigd door damaded op woensdag 19 augustus 2009 11:54]


Die zijn er niet in 2.5" ;)

Dat is juist hetgene wat Sony verschillend maakt van de rest. Sony levert eigenlijk al een compleet pakket af. Dus Console met Bluray, met WiFi, met optisch geluid uit, met HDD, met PSN.
Bij een Xbox360 betaal je misschien minder voor de console. Maar €70 erbij voor 120GB hardeschijf, €70 erbij voor, €35 erbij voor de optische geluidsuitgang. Dat is alweer €175 boven de €150 die je voor de console zelf betaalt.

Enige 'voordeel' van de xbox360 is dan dat je de spellen gekopieerd kunt spelen. Wat bij de PS3 niet mogelijk is.

Nog een voordeel van de 360 is dat je die 175 euro niet uit hoeft te geven als je al die meuk niet wilt of niet nodig hebt.

en een nadeel is dat de 360 zijn limieten aan het bereiken is.
(dus opslag op disk, geen harddisk etc etc, want dat is standaard en de spelfabrikanten mogen niet uitgaan dat je meer hebt).

360 is goedkoper, leuk ding, maar wordt waarschijnlijk nog binnen een jaar vervangen door de opvolger.

Nog een voordeel van de 360 is dat je die 175 euro niet uit hoeft te geven als je al die meuk niet wilt of niet nodig hebt.
Nog een voordeel van de PS3 is het veel lagere uitvalspercentage dan bij de 360 (10,6% vs 54,2%);
http://www.ng-gamer.nl/ga...-van-de-xbox-360s-rroden/

En nog een voordeel is jouw subjectieve beoordeling, aangezien het hier om een steekproef gaat en niet om een volledig rapport :+.

[Reactie gewijzigd door Mashayungi op woensdag 19 augustus 2009 18:17]


Maar €70 erbij voor 120GB hardeschijf, €70 erbij voor, €35 erbij voor de optische geluidsuitgang. Dat is alweer €175 boven de €150 die je voor de console zelf betaalt.

Of je neemt een 360 elite }:O

Veel games vereisen een installatie. Nietsvermoedend winkelend publiek zou dan de kans lopen bij thuiskomst dat ze perongeluk een PS3 zonder HD hebben gekocht en vervolgens de helft van de games niet kan spelen.

Neemt niet weg dat als sony het aanmoedigd om de HDD te vervangen ze voor mensen zoals wij best er 1 mogen uitbrengen waar er uberhaupt geen in zit. Een beetje verkoper in de winkel doet er dan natuurlijk meteen een HDD bij met een goeie marge ....

En ja, cheap-erts die een PS3 goedkoop op internet bestellen zonder HDD moeten maar beter opletten..

je ps3 doet het niet zonder hd. 9 van de 10 spellen hebben een kleine install op hd en je savegames kun je anders ook niet kwijt. Wees blij met de open policy van sony betreffende het al dan niet verwisselen van de hd

Het zou wel mooi zijn als je er dan een SSD in kan zetten. Nog kortere laadtijden =D

wrong! dat is al eens uitgetest met een bliksemsnelle SSD. Snellere HDs in de PS3 stoppen heeft nul, nada, noppes van snelheidswinst.

Er wordt van uitgegaan dat er een limiet zit op de doorvoersnelheid van de PS3 naar de HD. Die limiet komt ofwel gewoon door de controller die niet meekan, of wordt geforceerd door de PS3 om op dezelfde snelheid als de eerste modellen te kunnen blijven.

en heb je daar ook bronnen van? Deze site beweerd anders dat er 40% snelheidwinst is :)

http://www.engadget.com/2...-times-shattered-budgets/

Dit is mijn bron:

http://www.escapistmagazi...40-Putting-a-SSD-in-a-PS3

[Reactie gewijzigd door DarkJack op woensdag 19 augustus 2009 16:45]


De oude versies worden ook €299. De Slim heeft geen ondersteuning meer voor een ander OS (Linux)..

http://www.engadget.com/2...inux-or-ps2-compatibilit/

[Reactie gewijzigd door Giant87 op woensdag 19 augustus 2009 11:24]

«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 11:41 Fin krijgt 3000 euro boete voor delen 164 muziekalbums
Vorige 10:54 Microsoft introduceert 720p-webcam
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011