reactie op Femme:
Character based? Geeneen volgens mij. In een radionavigatiesysteem ontbreekt wel het kaartje als je dat bedoeld. Maar die heb ik zelden gemist, ik zie dat puur als gadget. Het schermpje is gewoon een dotmatrix schermpje.
De ingebouwde juffrouw meldt gewoon op tijd wanneer er iets staat te gebeuren. Afhankelijk van de snelheid op grote of korte afstand, en ze herinnerd mij er minimaal drie keer aan.
Als laatste redmiddel kan ik aan de pijl en de teruglopende balk zien wanneer ik af moet slaan. Simpeler kan niet, het kost me minder inspanning dan om een grafische kaart te interpreteren, zeker in een drukke omgeving.
En over BMW's met zuignappen:
Ik vindt het mooier om een achteraf ingebouwde navigatie in een radio te hebben dan allerlei op het dashboard geschroefde TFT schermen. Al moet ik eerlijk bekennen dat DVD kijken op zo'n schermpje me wel leuk lijkt...
Af fabriek ingebouwde systemen zijn meestal wel mooi, al zijn ze vaak niet op de juiste plek geintegreerd. In een VW zie je daarom eenzelfde pijltje als op mijn radio terugkomen tussen de klokken. En raad maar eens waar de VW rijder het meest op kijkt...