Tijdens de PlayStation State of Play kregen we een hoop nieuwe games te zien. De grootste verrassing was de onthulling van een nieuwe God of War-game met Kratos' vrouw Laufey (Faye) in de hoofdrol, die in 2027 verschijnt. Daarnaast werd bekend dat Marvel's Wolverine op 15 september uitkomt. Ook blikken we in deze recap vooruit naar 2027 met beelden van Tomb Raider: Legacy of Atlantis, Until Dawn 2, de dino-horror in The Lost Wild en ILL. Bekijk alle hoogtepunten in deze Tweakers Update!
Wolverine, God of War en Tomb Raider tijdens State of Play - Tweakers Update
Reacties (87)
Ik heb me met de laatste 3 Tomb Raiders uitstekend vermaakt. Heerlijk net als in Uncharted klimmen, springen, puzzels oplossen en een stukje schieten. Als deze weer net zo vermakelijk wordt, is dat helemaal leuk.
Niet geheel een fan van de versie die Rhianna Pratchett van Lara gemaakt heeft. Van mij mag het minder angsty. En zeker in de eerste twee games voelde de "tombs" meer als theme parks. Ze waren zeker niet slecht maar ik zou liever dat ze deze derde remaster (anniversary en nu TR123 remaster) wat meer in lijn met de oude games maken, ten op zichtte van Pratchett's versie.
Vond ik ook. Ook de eerdere versies gespeeld - toen nog op pc - maar ik vind de nieuwere versies toch echt leuker.
Allemaal leuk maar als ze het niet uitbrengen op pc dan kan ik het niet spelen. Slechte keuze van Sony om mensen buiten te sluiten puur voor eigen gewin.
Ga echt niet nog een apparaat e-waste erbij halen puur omdat Sony nu gaat voor een gesloten ecosysteem.
Dus mensen stem met je portemonnee en steun niet dit soort anti consumenten acties.
Ga echt niet nog een apparaat e-waste erbij halen puur omdat Sony nu gaat voor een gesloten ecosysteem.
Dus mensen stem met je portemonnee en steun niet dit soort anti consumenten acties.
Sony heeft geleerd van het uitbrengen van first party games op de pc. Ze verkopen daar amper, zorgen niet voor een groei van de player base.
Toch leuk om er een klimaat draai aan te geven met e-waste. Het is heel simpel, Sony verdient het meeste aan first party games op hun eigen console. Die zal je dan moeten aanschaffen.
Toch leuk om er een klimaat draai aan te geven met e-waste. Het is heel simpel, Sony verdient het meeste aan first party games op hun eigen console. Die zal je dan moeten aanschaffen.
Breng oude spellen een stuk later opnieuw uit voor de volle prijs, gooi er niet het marketingbudget tegenaan wat de originele release kreeg, concurreer met een gigantisch aanbod in een veel groter ecosysteem... Ja, dat is een recept voor succes.Sony heeft geleerd van het uitbrengen van first party games op de pc. Ze verkopen daar amper, zorgen niet voor een groei van de player base.
Ik begrijp Sony wel met deze keuze. Wat maakt buiten exclusives om een console nog "exclusive"?
Voor mij maakt het niet veel uit. Vroeger of later komt alles naar PC, linksom of rechtsom. Het is niet alsof er in de tussentijd niets anders te spelen is.
[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 3 juni 2026 11:51]
Die Sony games kwamen jaren later uit op pc. Nee, dan verkoopt het niet nee.
Ahh dus the last of us was geen suc6 op pc. Ik heb wat anders gehoord 🤣
Deel 1 en 2 hadden respectievelijk 36k en 30k spelers maximaal op Steam. Dat dekt de kosten van een bid budget game niet. Als ze tegelijkertijd met de PlayStation versie waren uitgebracht was dat veel hoger geweest.
Met deze strategie gaan ze er dus ook vanuit dat de kosten van een big budget game gedekt worden door playstation players als ze het initieel playstation exclusive maken.
Alle extra verkopen op andere platformen zijn dan toegevoegde winst (naja, minus de kosten voor het porten naar een ander platform)
Alle extra verkopen op andere platformen zijn dan toegevoegde winst (naja, minus de kosten voor het porten naar een ander platform)
Ik denk dat ze eerder op meer PlayStation verkopen gezind zijn. In het eerste kwartaal waren de verkopen zowat gehalveerd tov vorig jaar.
Ze zullen de kosten van het spel wellicht niet dekken door het spel alleen op PlayStation uit te brengen, maar meer console verkopen en software uitgaven van die kopers dekt dat uiteindelijk toch.
Vervelend voor de consument want die mist de Psx spellen of moet veel geld betalen om toch te kunnen spelen.
Ze zullen de kosten van het spel wellicht niet dekken door het spel alleen op PlayStation uit te brengen, maar meer console verkopen en software uitgaven van die kopers dekt dat uiteindelijk toch.
Vervelend voor de consument want die mist de Psx spellen of moet veel geld betalen om toch te kunnen spelen.
Waar baseer je dat op?Sony heeft geleerd van het uitbrengen van first party games op de pc. Ze verkopen daar amper, zorgen niet voor een groei van de player base.
Alsof er niet talloze games wel op Windows uitkomen, maar niet op de consoles. Maar daar klaag je waarschijnlijk niet over. Nogal hypocriet, vind je ook niet?
Ik heb ooit een playstation gekocht juist vanwege die exclusives. Vind het ook wel logisch dat er exclusives zijn. Hoe moet je je anders onderscheiden?
Ja maar PlayStation has no games
Playstation heeft heel veel games. Niet zeveren!
Wanneer er geen exclusieven zijn is het platform zogenaamd overbodig, zijn er wel exclusieven is het weer anti consument. Je kan het nooit goed doen.
Dat games na 2 jaar naar de pc komen mist compleet de hype en blijkbaar verkoopt het zo slecht dat het de moeite niet waard is om te porten.
Dat games na 2 jaar naar de pc komen mist compleet de hype en blijkbaar verkoopt het zo slecht dat het de moeite niet waard is om te porten.
Dit is waarschijnlijk niet representatief, maar voor mij is de hype niet zo belangrijk.
Wat voor mij wel een rol speelt zijn de prijzen, ik heb bijvoorbeeld Ghost of Tsushima al 2 jaar op mijn wishlist staan. Maar onder de €50,- is die nog steeds niet geweest. Dat heb ik niet over voor een 6 jaar oude game die ik waarschijnlijk maar 1 keer doorspeel. Voor de meeste andere Sony games is dat niet anders.
Dan pak ik toch weer een game uit mijn backlog, of een andere game die wel een mooie aanbieding heeft.
Dat ze nu weer terug gaan naar echte exclusives vind ik jammer, maar als het niet lucratief is geweest ook gewoon begrijpelijk. Gelukkig zit er tot nu toe ook nog niets bij wat me echt aanspreekt afgezien van GTA6, of ik het geduld kan opbrengen om te wachten op de PC release zullen we zien.
En als ze nu tóch komen met een Bloodborne remake en deze exclusive wordt, dan ben ik wél boos
.
Wat voor mij wel een rol speelt zijn de prijzen, ik heb bijvoorbeeld Ghost of Tsushima al 2 jaar op mijn wishlist staan. Maar onder de €50,- is die nog steeds niet geweest. Dat heb ik niet over voor een 6 jaar oude game die ik waarschijnlijk maar 1 keer doorspeel. Voor de meeste andere Sony games is dat niet anders.
Dan pak ik toch weer een game uit mijn backlog, of een andere game die wel een mooie aanbieding heeft.
Dat ze nu weer terug gaan naar echte exclusives vind ik jammer, maar als het niet lucratief is geweest ook gewoon begrijpelijk. Gelukkig zit er tot nu toe ook nog niets bij wat me echt aanspreekt afgezien van GTA6, of ik het geduld kan opbrengen om te wachten op de PC release zullen we zien.
En als ze nu tóch komen met een Bloodborne remake en deze exclusive wordt, dan ben ik wél boos
De Bloodborne pc emulatie schijnt steeds beter te zijn, moet het zelf nog proberen maar ziet er echt goed uit en draait stabiel zeggen ze.
Dit is geen anti consumenten actie. Ze hebben het geprobeerd, maar de verkoopcijfers zijn zo laag dat het het gewoon niet waard is om de meeste spellen naar de pc te porten. Dit is simpelweg een kosten baten plaatje.
Zeker ik stem met mijn portominee, geld moet rollen. Kopen kopen kopen voor mijn PlayStation
.
Gooi het dan ook niet weg. Ik heb nog nooit een console bij het afval gezet 🤣
Sony is al jarenlang een gesloten systeem geweest en hebben in verhouding een hele kort tijd een teen in het water gehad om te voelen wat het is om de games op pc uit te brengen. Dat voelde niet lekker, dus de teen is weer uit t water..
Jouw optiek is meer van toepassing op Nintendo. Dat is zo gesloten als het maar kan..
Jouw optiek is meer van toepassing op Nintendo. Dat is zo gesloten als het maar kan..
PC gaming is overrated! PS5 is geen E-waste, dat maak jij ervan! Sony bepaalt natuurlijk zelf of ze een game uitbrengen voor de PC....en tuurlijk is het voor hun eigen gewin wat zeer terecht is! Dat doen alle fabrikanten.
Volgens mij snap jij niet helemaal wat E-Waste is. Een product is pas E-Waste wanneer het niet meer gebruikt (kan) worden en dus op een grote afval stapel terecht komt. Feitelijk noem jij hier nu per definitie de PS5 e-waste.
Wellicht hier even beter inlezen over wat E-Waste is
Wanneer -in andere comments hieronder- de terechte opmerking gemaakt wordt dat er veel ook niet op PS draait vanuit Steam (iets wat ik zelf ook jammer vind als PS-only gamer) moet men maar een computer aanschaffen/bouwen om die games op te spelen.
Dat is PRECIES hetzelfde waar je over loopt te huilen als Sony het doet. Alleen als Sony het doet is het "e-waste erbij halen", en andersom is dat niet het geval?
Wellicht hier even beter inlezen over wat E-Waste is
Wanneer -in andere comments hieronder- de terechte opmerking gemaakt wordt dat er veel ook niet op PS draait vanuit Steam (iets wat ik zelf ook jammer vind als PS-only gamer) moet men maar een computer aanschaffen/bouwen om die games op te spelen.
Dat is PRECIES hetzelfde waar je over loopt te huilen als Sony het doet. Alleen als Sony het doet is het "e-waste erbij halen", en andersom is dat niet het geval?
Jij snapt juist niet wat e-waste is. Je eigen link haalt je argument al onderuit:
'Every year millions of electrical and electronic devices are discarded as products break or become obsolete and are thrown away.'
En Wikipedia gaat er verder op in Wikipedia: Electronic waste
Als jij je oude console wegdoet omdat nieuwe spelen niet meer werken is het ook e waste.
Met PC's heb je nagenoeg eindeloze backwards compatibility en je hoeft niet je hele pc te vervangen met een upgrade. Nog los van het feit dat je naast je console vaak toch nog een pc hebt staan.
'Every year millions of electrical and electronic devices are discarded as products break or become obsolete and are thrown away.'
En Wikipedia gaat er verder op in Wikipedia: Electronic waste
Als jij je oude console wegdoet omdat nieuwe spelen niet meer werken is het ook e waste.
Met PC's heb je nagenoeg eindeloze backwards compatibility en je hoeft niet je hele pc te vervangen met een upgrade. Nog los van het feit dat je naast je console vaak toch nog een pc hebt staan.
Als je inderdaad oude consoles direct weggooit wordt het op dat moment E-waste. Datzelfde geldt voor computer(parts).
Persoonlijk heb (en gebruik) ik mijn oude PS2 en PS4 nog, naast mijn huidige PS5. Geen enkel van die devices is dus E-Waste geworden.
PC's moet je ook geregeld vervangen en daar worden (o.a. door praktijken vanuit Microsoft) oude hardware wel direct E-Waste gemaakt. Linux draaien als workaround daarvoor is voor de meeste mainstream-niet-tweakers simpelweg geen optie.
Hierdoor kunnen we vrij simpel constateren dat de "E-Waste creation" van een Playstation, Xbox of PC vrijwel identiek is.
Als we dan toch verder op de groene-tour gaan, waar heel het argument E-Waste voor opgekomen was, is het belangrijk te vermelden dat een PS5 200 tot 240W aan stroom gebruikt. De gemiddelde mid-range PC gebruikt vaan rond de 400W, en de higher end PC's gaan gemiddeld gezien richting de 1000W+. Als we dat hierin mee gaan berekenen zijn computers vele malen vervuilender dan consoles zijn.
En ja, vaak hebben mensen ook een laptop/computer thuis ernaast. Dit is -in mijn geval- een werklaptop waar gamen ook simpelweg niet op kan en mag.
Persoonlijk heb (en gebruik) ik mijn oude PS2 en PS4 nog, naast mijn huidige PS5. Geen enkel van die devices is dus E-Waste geworden.
PC's moet je ook geregeld vervangen en daar worden (o.a. door praktijken vanuit Microsoft) oude hardware wel direct E-Waste gemaakt. Linux draaien als workaround daarvoor is voor de meeste mainstream-niet-tweakers simpelweg geen optie.
Hierdoor kunnen we vrij simpel constateren dat de "E-Waste creation" van een Playstation, Xbox of PC vrijwel identiek is.
Als we dan toch verder op de groene-tour gaan, waar heel het argument E-Waste voor opgekomen was, is het belangrijk te vermelden dat een PS5 200 tot 240W aan stroom gebruikt. De gemiddelde mid-range PC gebruikt vaan rond de 400W, en de higher end PC's gaan gemiddeld gezien richting de 1000W+. Als we dat hierin mee gaan berekenen zijn computers vele malen vervuilender dan consoles zijn.
En ja, vaak hebben mensen ook een laptop/computer thuis ernaast. Dit is -in mijn geval- een werklaptop waar gamen ook simpelweg niet op kan en mag.
Dit is niets nieuws. Ik koop mijn ps5 wel voor die exclusives. Ieder zijn ding. En ik denk dat dit besluit van sony is gebaseerd op gebeurtenissen tussen sony en microsoft. Die zijn sinds er een dame alles omgooit daar ook een andere koers aan het varen dan hiervoor.
[Reactie gewijzigd door Freakiebeakie op 4 juni 2026 13:48]
Dus je kunt het wel spelen, je kiest er voor om dat niet te doen (en er de gevraagde prijs voor te betalen). Prima, doe ik (nu) ook niet. Maar ewaste is het natuurlijk pas als je de console helemaal niet meer gebruikt.
Zelf zou ik nu als pc gamer ook niet meer op de PS5 instappen, maar wellicht dat ik wel weer eens naar de PS6 kijk en dan de gemiste exclusives kan spelen.
Zelf zou ik nu als pc gamer ook niet meer op de PS5 instappen, maar wellicht dat ik wel weer eens naar de PS6 kijk en dan de gemiste exclusives kan spelen.
Maar wat vind je er dan van als je het om draait? Dat 90+% van de Steam spellen niet op de PS verschijnen? Daar zeg je namelijk niks over maar is eigenlijk precies hetzelfde. Moet elke fabrikant dan elk spel uitbrengen voor elk mogelijke console en pc?
Steam draait op zo beetje alle OS en hardware dus is totaal niet vergelijkbaar met een dichtgetimmerde console. Dat is dus absoluut niet hetzelfde.
Ik kan zo zelf een machine bouwen, linux erop zetten en steam draaien om zo een game te starten. Dat is een stuk lastiger met PlayStation spellen doordat het zo gesloten is.
Er zal vast op een gegeven moment een emulator uitkomen waarmee het wel kan maar ga echt geen aparte machine kopen. We consumeren al veel te veel.
Ik kan zo zelf een machine bouwen, linux erop zetten en steam draaien om zo een game te starten. Dat is een stuk lastiger met PlayStation spellen doordat het zo gesloten is.
Er zal vast op een gegeven moment een emulator uitkomen waarmee het wel kan maar ga echt geen aparte machine kopen. We consumeren al veel te veel.
Maar dat is het punt niet? Nu beslis je wat jij het handigst vind en dat dit voor iedereen moet gelden, en dat al het andere ewaste is - wat natuurlijk absoluut onzin is. Dat jij een bepaalde console niet wilt kopen maakt het geen ewaste. Er zullen genoeg mensen zijn die een playstation hebben en graag meer games er op willen die op Steam staan. Dan zeg jij ook koop maar een pc die Steam draait. Maar als jij dit andersom zegt dan is de playstation opeens ewaste.
En nog maals, Sony heeft geprobeerd om spellen uit te brengen op pc. Dit verkocht vaak gewoon nagenoeg niet en daarom zijn ze weer gestopt. Dit heeft dus niks met het niet willen. het is niet rendabel voor ze. Ze deden het enkel niet day1 omdat ze hun eigen console hebben, wat ik heel goed begrijp.
En nog maals, Sony heeft geprobeerd om spellen uit te brengen op pc. Dit verkocht vaak gewoon nagenoeg niet en daarom zijn ze weer gestopt. Dit heeft dus niks met het niet willen. het is niet rendabel voor ze. Ze deden het enkel niet day1 omdat ze hun eigen console hebben, wat ik heel goed begrijp.
[Reactie gewijzigd door Lagonas op 3 juni 2026 14:15]
Ik vind je insteek wel een aparte redenering die er - als je het plat slaat - op neerkomt dat jij lijkt te vinden dat het spelen van alle spellen jouw recht is.
Dat is niet wat ik zeg, nu verdraai je mijn woorden.
Een open ecosysteem is altijd beter dan een gesloten ecosysteem. Zelfde zie je met smarthome waarin fabrikanten je proberen te dwingen alles binnen hun ecosysteem te doen.
Maar goed gezien de reacties lijken mensen het gewoon niet te snappen helaas.
Een open ecosysteem is altijd beter dan een gesloten ecosysteem. Zelfde zie je met smarthome waarin fabrikanten je proberen te dwingen alles binnen hun ecosysteem te doen.
Maar goed gezien de reacties lijken mensen het gewoon niet te snappen helaas.
Of hebben ze gewoon een hele andere mening dan dat jij hebt? Dat is wat anders dan "het gewoon niet te snappen"Maar goed gezien de reacties lijken mensen het gewoon niet te snappen helaas.
Zie je nou echt niet dat dit precies is wat Sony wilt? Zij willen bepalen wat jij wel en niet mag zodat ze winst kunnen maximaliseren. In een open ecosysteem heb je dat niet omdat jij keuze hebt. Wat jij nu zegt laat vooral zien dat je naïef bent.
Niet dat platforms zoals steam helemaal perfect zijn maar je bepaalt zelf of je die installeert op hardware naar keuze en sluit anderen ook niet uit. Je hoeft ook niet je hele machine te vervangen als de hardware niet meer toereikend is en je hebt ook niet een half dozijn apparaten nodig omdat je anders niet al je spelen kan spelen.
Niet dat platforms zoals steam helemaal perfect zijn maar je bepaalt zelf of je die installeert op hardware naar keuze en sluit anderen ook niet uit. Je hoeft ook niet je hele machine te vervangen als de hardware niet meer toereikend is en je hebt ook niet een half dozijn apparaten nodig omdat je anders niet al je spelen kan spelen.
Ik snap heel goed wat de voor en nadelen van open en gesloten ecoststemen zijn. Dat ik een andere mening heb dan dat jij doet heeft helemaal niks met naief zijn te maken. Jij ziet Steam als jouw favoriete platform, helemaal goed. het is voor mij ook zeker het meest gebruikte platform. Echter niet iedereen wilt een pc met Steam.
Niet iedereen heeft de kennis of zin om om een computer zelf te bouwen of up to date te houden en mogelijke hardware of driver issues uit te moeten zoeken. Sommige mensen willen gewoon de stekker er in steken en gaan. Dat heeft helemaal niks met naieviteit te maken. Dat is een keuze maken in wat ze willen. Niet iedereen hoeft hun systeem waar ze spellen op spelen met een druk op de knop om te kunnen zetten naar een machine waarop excel of word op draait. Ze willen puur een systeem om spellen op te spelen. Meer niet. Dat dit voor jou niet geldt, helemaal goed. Dat is jouw ding. Ga zo door. Dat een Playstation dat niet kan maakt het geen Ewaste.
Niet iedereen heeft de kennis of zin om om een computer zelf te bouwen of up to date te houden en mogelijke hardware of driver issues uit te moeten zoeken. Sommige mensen willen gewoon de stekker er in steken en gaan. Dat heeft helemaal niks met naieviteit te maken. Dat is een keuze maken in wat ze willen. Niet iedereen hoeft hun systeem waar ze spellen op spelen met een druk op de knop om te kunnen zetten naar een machine waarop excel of word op draait. Ze willen puur een systeem om spellen op te spelen. Meer niet. Dat dit voor jou niet geldt, helemaal goed. Dat is jouw ding. Ga zo door. Dat een Playstation dat niet kan maakt het geen Ewaste.
Tja, heet dat niet kapitalisme?
Het is niet dat als in een 'ideale wereld' alle consoles alle games van een concurrerend bedrijf ondersteunen, niet hartstikke mooi zou zijn.
Maar ja, dat geldt voor bijna alle productgroepen wel in meer of mindere vorm.
Maar dat botst direct met de principes van concurrentie (en zonder die 'concurrentievoordelen' wordt er te weinig verdiend om in dergelijke consoles te blijven investeren).
Het is niet dat als in een 'ideale wereld' alle consoles alle games van een concurrerend bedrijf ondersteunen, niet hartstikke mooi zou zijn.
Maar ja, dat geldt voor bijna alle productgroepen wel in meer of mindere vorm.
Maar dat botst direct met de principes van concurrentie (en zonder die 'concurrentievoordelen' wordt er te weinig verdiend om in dergelijke consoles te blijven investeren).
De stelling van e-waste vind ik sterk overdreven. Het ruime gros speelt meer dan enkel de exclusives en een Playstation op marktplaats vind nog een tweede, derde en met gemak zelfs een vierde leven. Apparatuur zonder vervangbare batterij dat na 5 jaar gewoon niet meer te gebruiken is, dat is e-waste. De Playstation 4, zelfs 3, hadden ook exclusives en wordt nog steeds gebruikt. Als de PS5 e-waste is, dan zijn de voorgangers dat ook, terwijl ze dat zeker niet zijn.
Je mag van mij gerust tegen exclusives zijn, maar gebruik het milieu niet voor je eigen (stelling) gewin.
Je mag van mij gerust tegen exclusives zijn, maar gebruik het milieu niet voor je eigen (stelling) gewin.
Consoles zorgen wel degelijk voor meer milieudruk. Het zou nogal wat e-waste schelen als dat allemaal met 1 apparaat kon.
Je kunt inderdaad argumenteren dat het onnodige extra productie is... Ik vind het zelf geen heel sterk argument maar ok. E-waste is echter een woord wat we al gebruiken voor apparatuur die helemaal nutteloos wordt, bijvoorbeeld doordat het afhankelijk is van servers die down gaan of omdat het een batterij heeft die niet opgeladen kan worden waardoor het dus een wegwerp product is. Dat is hier gewoon niet het geval, dus je gebruikt het woord verkeerd.
E waste is echt wel meer dan apparatuur die helemaal nutteloos wordt.
Wikipedia: Electronic waste
Citaat:
'When an electronic product is discarded after its useful life, it becomes electronic waste, or e-waste. When new electronic product models appear, older ones become obsolete and are often discarded.[9] E-waste is produced in vast quantities as a result of the consumption-driven society and the quick development of technology'
Meerdere consoles moeten kopen om je games te spelen betekent dus ook meer e-waste. We zouden als maatschappij er goed aan doen wat minder te consumeren en open ecosystemen helpen daarbij omdat je dan bijv niet het hele apparaat hoeft te vervangen.
Wikipedia: Electronic waste
Citaat:
'When an electronic product is discarded after its useful life, it becomes electronic waste, or e-waste. When new electronic product models appear, older ones become obsolete and are often discarded.[9] E-waste is produced in vast quantities as a result of the consumption-driven society and the quick development of technology'
Meerdere consoles moeten kopen om je games te spelen betekent dus ook meer e-waste. We zouden als maatschappij er goed aan doen wat minder te consumeren en open ecosystemen helpen daarbij omdat je dan bijv niet het hele apparaat hoeft te vervangen.
[Reactie gewijzigd door Barsonax op 4 juni 2026 06:56]
Joh als je je zo druk maakt over het Milieu dan kan je je beter druk maken om ai datacenters die meer stroom verbruiken dan een klein land ipv die paar extra consoles
En allemaal niet meer op PC
Geldt dat voor TR ook? Die laatste serie is ook op de Xbox en volgens mij zelfs op MacOS speelbaar.
Hij heeft al een Steam listing, dus komt gewoon naar PC.
https://store.steampowered.com/app/3558670/Tomb_Raider_Legacy_of_Atlantis/
Echter is dit zeg maar de 'warm up' voor de studio. Net als dat Metroid Prime Remaster was voor Retro. Er komt ook nog een nieuwe game, en daarvan kan ik niet zeggen of het een exclusive is.
EDIT:
Tomb Raider: Catalyst is set to launch in 2027 for PlayStation 5, Xbox Series X|S and Steam.
https://store.steampowered.com/app/3558670/Tomb_Raider_Legacy_of_Atlantis/
Echter is dit zeg maar de 'warm up' voor de studio. Net als dat Metroid Prime Remaster was voor Retro. Er komt ook nog een nieuwe game, en daarvan kan ik niet zeggen of het een exclusive is.
EDIT:
Tomb Raider: Catalyst is set to launch in 2027 for PlayStation 5, Xbox Series X|S and Steam.
[Reactie gewijzigd door Majestici op 3 juni 2026 07:39]
Ja dat wilde ik effe weten of hij ook op de pc uitkomt, het ziet er van uit van wel dus ik zal deze game zeker spelen en misschien ook voor mezelf kopen
Je kunt Tomb Raider: Legacy of Atlantis momenteel al pre-orderen op Steam.
De grootste en meest aangename verrassing voor mij was ‘Stuntman: Hollywood’.
Ja echt top! https://blog.playstation....unced-coming-soon-to-ps5/
Had imho wel in het filmpje van Tweakers gemogen.
Zo enorm mee vermaakt op dr, zo uit m’n hoofd, PS2
Had imho wel in het filmpje van Tweakers gemogen.
Zo enorm mee vermaakt op dr, zo uit m’n hoofd, PS2
Rayman Legends: Retold zag er ook hééél vet uit
YouTube: Rayman Legends Retold - Reveal Trailer | PS5 Games
YouTube: Rayman Legends Retold - Reveal Trailer | PS5 Games
Had liever Remake gezien van Rayman 2/3
@Tweakjur en @LukevanDrie Hoe kan het dat Control Resonant van Remedy niet eens wordt genoemd in het artikel? 24 september mensen! Kan niet wachten!
[Reactie gewijzigd door erickov op 3 juni 2026 06:22]
Omdat we niet alle games kunnen noemen en van Control Resonant was ook eerder al best veel getoond. Maar is zeker ook een grote game ja
Kijk uit naar control 2 en blood of the dawnwalker in september zien er goed uit verder laat ik het mij passeren. Met wolverine ook in september wel een drukke maand voor single player games. Allemaal Net voor GTA6?
[Reactie gewijzigd door Malistix1985 op 3 juni 2026 07:05]
GoW had heel veel mysterie rondom Laufey en ik vind het heel interessant om haar kant van het verhaal te zien. Ik moet wel zeggen dat ik het grafisch toch een beetje tegen vind vallen. Het is overduidelijk nog steeds de 2018 engine die wat verder opengedraaid is. De art direction is schitterend en tilt het naar een hoger niveau, maar het voelt toch een beetje gedateerd.
Het helpt ook vast niet dat ik RE: Requiem en Pragmata achter elkaar als laatste heb gespeeld. Wat Capcom met hun RE:Engine doet is echt knap.
Het helpt ook vast niet dat ik RE: Requiem en Pragmata achter elkaar als laatste heb gespeeld. Wat Capcom met hun RE:Engine doet is echt knap.
[Reactie gewijzigd door yinx84 op 3 juni 2026 07:23]
Dat God of War kan je toch geen game meer noemen? Alle belangrijke dingen gebeuren in cutscenes.
Mja, was denk ik de opening van de game, of iets in die richting. En in GoW doet Kratos ook best veel 'zelf', als je bijv een finisher doet ofzo. Denk dat het wel losloopt.
De nieuwe Tomb Raider een knipoog naar de originele game? Het is toch geweten dat dat een remake is van het origineel met invloeden van de survivor trilogy?
Haha ja, dat was even langs me heen gegaan, maar klopt helemaal. Het was al laat
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn