Amac

680 producten en 1.144 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Amac

Review toevoegen

Algemeen

Mij werd in twee verschillende winkels van Amac verteld dat ik mijn telefoon 3 tot 5 werkdagen kwijt ben wanneer ik een nieuwe accu wil laten plaatsen.
Kennelijk verdient men niet genoeg aan deze reparatie werkzaamheden als onderdeel van Apple support en word je zo in de kou gezet.

Klantenservice

Men is vriendelijk, maar totaal niet service gericht. Ik heb dit in twee verschillende winkels ervaren.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Product (AirPods) in de fysieke winkel gehaald, verkoper was vriendelijk, behulpzaam en boodt aan het product meteen in de winkel te testen. Dat was niet nodig, maar dergelijke attentie wordt altijd gewaardeerd. Voor de prijs mag dat uiteraard wel, want AMac was helaas niet bepaald de goedkoopste.

Klantenservice

AirPods gekocht omdat ik een dag voor vakantie dacht mijn eigen AirPods te zijn verloren, na lang zoeken daarom maar een vervanging gehaald vanwege de tijdsnood. AirPods na aankoop thuis even uit de verpakking gehaald om te testen of er geen defect was en vervolgens niet gebruikt. De volgende ochtend vond ik gelukkig mijn eigen setje en heb ik de nieuwe gekochte set in de originele doos, in originele staat, zonder daadwerkelijk gebruik retourneerd.

In de winkel werd ik geconfronteerd met een “restocking fee” van 10%. Inderdaad, voor het ontbrekende plastic celofaan moest ik 18 Euro inleveren. Schijnbaar is dat legaal in Nederland, maar klantvriendelijk allerminst. Voor mij genoeg reden hier nooit meer een aankoop te doen.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Ik begrijp het niet meer. Bestel een toestel bij Telfort krijg het toestel via ?? maar krijg weer van Amac een vraag voor een review, wel alles omslachtig toch.

Ik heb gemeld bij Telfort via een mail dat het glas los zit, waardoor er breuk of lekkage kan ontstaan. Maar helaas geen reactie van Telfort. MIJN vraag bij wie moet ik zijn??? Wie geeft mij antwoord?

Klantenservice

Geen reacties niet van Telfort of Amac of komt de reactie van Tweakers?

Algemeen

In de winkel heb ik voor mijn IPhone x een Belkin screenprotector laten plaatsen en dat ging hartstikke soepel en zit er strak op!

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Mijn ervaringen met Amac zijn goed. Goede service en aandacht voor klant. Echter bij de levertijd op Tweakers van de Apple watch staat binnen 8 dagen en dat klopt helaas niet. Dat heeft meer dan 4 weken geduurd, wat te wijte; was aan de leveringen vanuit Apple. Blijft het feit dat de info niet correct is / was.

Verzending

Prima geregeld vanuit Amac gezien. De levering werd gedaan door UPS en dat was niet zo soepel. Dat heb ik ook aan UPS gemeld.

Klantenservice

Mijn ervaringen met Amac’s service zijn verder prima. Attent en correct.

Algemeen

Altijd goede service en vriendelijk in de winkel. Ik heb al mijn Apple producten tot nu toe bij Amac gekocht en nooit een probleem gehad. Ook online bestellingen gedaan voor hoesjes en meestal was het de volgende dag thuis en 1 keer hadden ze de verkeerde kleur opgestuurd omdat het verkeerd in de webshop was aangegeven. Ik ben toen langs gegaan in de winkel en het was meteen opgelost binnen een paar minuten.

Verzending

Snelle levering. Meestal wordt het geleverd binnen 1 werkdag, maar soms een dag later.

Algemeen

Aan de kassa word je snel geholpen met de aankoop van je product.
Fijn dat ze nog extra uitleg geven.

Verzending

Mijn aankoop heb ik in de winkel gedaan dus kon ik meteen thuis gaan genieten van mijn aankoop

Algemeen

Ik heb de nieuw ipad pro besteld, week voor release datum, en netjes op de dag van uit komen gekregen. Helaas was het hoesje nog niet binnen. Maar dat hebben ze van te voren ook gezegd dat die waarschijnlijk later zou komen.

Algemeen

Screenprotector op mijn 3 maanden geleden gekochte iPhone 8 Plus (beide bij Amac gekocht) was inmiddels op 2 plekken gebarsten en dus wou ik een nieuwe.
Eenmaal in de Amac in Amstelveen gaf de verkoper nog netjes aan dat de screen protector wel zijn werk doet qua bescherming en het dus niet per se aan vervanging toe was. Omdat bij de homeknop wel een vervelend plekje was, heb ik toch voor vervanging gekozen. Ter plekke is de screen protector netjes met een hulpapparaat aangebracht en binnen 10 minuten was ik weer onderweg. Had via internet vast een paar euro kunnen besparen, maar dan zit je zelf weer te klooien en krijg je (lees: ik) nooit zo strak als in de winkel met een machine die alles perfect uitlijnt.

Algemeen

Prettige website, werd op de hoogte gehouden van de status en zoals vooraf aangegeven is mijn bestelling op tijd verzonden en in goede staat geleverd.

Algemeen

prettige winkel met deskundig personeel. nemen de tijd voor je en denken ook met je mee.

Algemeen

Reparatie laten uitvoeren door Amac. Proces duurde vier weken ondanks dat het om een zakelijke laptop ging. De communicatie verliep stroef en het bedrijf is telefonisch niet te bereiken en op mails reageren ze zeer traag +5 dagen minimaal. Vervolgens is de reparatie niet goed gedaan waardoor de machine nu nog een keer terug kan. Als je ze willen bellen om te kijken wat mogelijk is zijn ze wederom niet bereikbaar en per mail reageren ze ook niet. Al met al een waardeloos bedrijf!

Klantenservice

Zijn niet te bereiken per telefoon. Wordt gewoon opgehangen met de mededeling dat het druk is. Dit bandje gebruiken ze al weken lang! Waardeloos. Mail moet je minimaal 5 dagen tot een week wachten en heb je nog niet echt een goed antwoord.

Algemeen

Bestelling van Apple Watch gedaan waarbij stond "Direct ophalen". Filiaal gebeld hoe laat die klaar zou liggen blijk ik het niet op te kunnen halen omdat ze de Apple Watch al geserveerd hebben liggen voor iemand anders. Blijkt dat klanten via de winkels kunnen reserveren en voorrang krijgen op de mensen die via internet besteld en betaald hebben.. Bewust verkeerd informeren van klanten heet dat.

Klantenservice

Klantenservice van filialen zelf mag je niet verwachten. Doen net alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Algemeen

Op de website een Apple Watch besteld en betaald omdat er de vermelding 'direct afhalen 1 winkel' bij stond vermeld. Het bleek het filiaal in mijn woonplaats te zijn! Blijkt dat dus helemaal niet zo te zijn; artikel was uitverkocht... Ik kreeg sterk het idee dat ik erin getrapt was. Order direct geannuleerd. Wat een slechte zaak!

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Hele goede service in de winkel gehad. Kreeg tips over de ipad en kon ook mijn bevindingen delen. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen om deze ipad pro te kopen van 256 GB het is een top toestel en kan het altijd gebruiken op tafel maar ook als ik op de bank lig of op mijn bed.

Verzending

Heb hem in de winkel gekocht. Alles verliep goed. Het afrekenen tot aan vragen die nog in mijn hoofd zaten.

N.v.T

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Na een flink aantal jaren was mijn 27 inch IMac getroffen door een defecte videokaart. Kan helaas gebeuren.

Nieuwe 27 inch 5K leek mij een mooie vervanger. Mijn werkgever heeft een arrangement met Amac, dus hier maar eens gekeken.In het arrangement is de IMac duurder dan voor de reguliere klanten (scheelt 100 EUR).

Mail gestuurd, Na 3 dagen antwoord dat er niets aan te doen is en dat er geen korting mogelijk is. Geen aanpassing op de arrangementssite met de prijs uit de normale webshop.

IMac dus maar elders besteld.

Klantenservice

Gereageer op hun mail. Hier geen enkele reactie op. Ook een reminder heeft geen imact. Het enige dat ik heb gevraagd is het aanpassen van de prijs naar de normale prijs in de webshop. Niet gedaan en geen sorry of bedankt. Ik wil dan niet weten hoe men reageert als je de klantenservice echt nodig hebt.

Algemeen

Weinig vertrouwen in de juistheid van het oordeel van een garantie verzoek voor een IPhone X

Klantenservice

Zijn met een Iphone X binnen 3 maanden voor garantie naar Amac store Rotterdam gegaan. Klacht is speaker onderaan doet het niet en heeft van begin eigenlijk problemen gegeven (af en toe leek deze al uit te vallen alleen ik kon dat niet hard maken, maar in de laatste maand was het overduidelijk)

Eerst zijn we naar de store in Dordrecht gegaan die gaven aan dat er vuil in de speaker zat.. Echter die konden ons niet verder helpen, want zij mochten geen reparaties uitvoeren. Vervolgens dus een afspraak gemaakt bij Rotterdam, die constateren ook het niet goed functioneren van de speaker.

Vervolgens zouden ze hem opsturen en dit kon een week duren. (zaterdag in de shop geweest) op maandag krijg ik een e-mail dat er zou blijken dat de telefoon waterschade heeft.. Hierop foto's opgevraagd om dit te laten zien.

Foto's gekregen, maar daar is alleen een glimmende telefoon te zien, bij waterschade verwacht je witte uitslag op de elektronica te zien, niets daarvan te bespeuren.

M.a.w. het toestel zou niet meer onder de garantie voorwaarden van Apple vallen. We krijgen twee opties gepresenteerd:
1. De totale reparatie kosten 720.62 (oftewel een nieuwe telefoon)
2. De telefoon weer ophalen.

Nu vraag ik je een toestel van 3 maanden oud in een omgeving waarin de afgelopen 3 maanden nagenoeg geen druppel regen is gevallen / ook is er niet gezwommen / gedouched met dit toestel.

DIT KAN GEWOON NIET!!

De Iphone X zou IP67 gekwalificeerd zijn... Hoe kan het dan dat er binnen 3 maanden gebruik in een super droge omgeving zulke waterschade geconstateerd worden dat de garantie van Apple buiten werking gesteld zou worden.

Hier klopt gewoon niets van en het vertrouwen in deze organisatie is bij ons in ieder geval ver beneden pijl.

We hopen het toestel straks op te kunnen gaan halen (iets wat vreemd is want het toestel zou worden opgestuurd en blijkt gewoon in de winkel te liggen??)

Ook moeten we iedere keer zelf bellen om de boel aan de gang te houden. Op maandagavond gelijk gereageerd op de email van Amac met de offerte. Op vrijdag nagebeld en bleek dat ze de e-mail totaal hadden genegeerd.

UPDATE:
Toestel aangeboden bij T-Mobile ter reparatie. Is nu omgeruild binnen de garantie. Niets geen woord over waterschade... Hoe betrouwbaar is deze AMAC store??
Ik denk dat het tijd wordt om deze praktijken eens goed onder de loep te nemen!

Verzending: Score: 1

Algemeen

Ben eigenlijk nooit iemand die graag al dan niet negatieve reviews of iets dergelijks online plaatst maar speciaal voor Amac maak ik hier toch even een uitzondering. Want ik was nl onlangs van plan online een iPad (Pro) bij Amac te bestellen maar twijfelde toch tussen 2 IPads en ging daarom naar de dichtstbijzijnde Amac vestiging. Toen ik eenmaal na de nodige (non-)info (plus enige bedenktijd (vanwege andere klanten) met plastic bekertje thee in een soort klaslokaaltje) weer buiten in de auto zat vonden het twee verkopers het tot mijn stomme verbazing kennelijk nodig om een met mij meegekomen vriend en mijzelf belachelijk te moeten maken (uiterlijk, kennis etc.) (Tip, stel daarom zeker niet al te clevere of inhoudelijk technisch vragen en pas ook uw uiterlijk aan "normering Amac") want ja, Beste Heren verkopers,,.... sommige mensen, nou vooruit deze klant was nl expert op het gebied van Totale Communicatie (dwz; non- alsmede verbale communicatie waaronder spraakfzien (voorheen ook wel liplezen genoemd)
Hier zijn echt geen woorden voor behalve; al met al bar weinig professioneel PUNT!!

Heb het apparaat daarom maar elders gekocht want sorry bij Amac (met name bovengenoemde heren) zit men blijkbaar niet echt op klanten als u en mij te wachten.

Verzending

Nvt want sorry zover is het helaas niet eens gekomen

Klantenservice

Zie bovenstaande nare winkelervaring zou ik dus wederom willen zeggen.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw recensie.

Allereerst, namens Amac, onze oprechte excuses. Het is zeker niet de bedoeling dat onze klanten ontevreden een onze winkels verlaat, en al helemaal niet dat zij het gevoel krijgen dat zij bespot worden.

Graag komen wij in contact met u om dit onacceptabele gedrag van de winkel te corrigeren en om te kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. Zou u ons een e-mail kunnen sturen naar care@amac.nl, met in de onderwerp regel “Tweakers klacht”? Graag vernemen wij wat hier is voorgevallen.

Bij voorbaat dank, rest mij u ondanks dit vervelende incident een fijne dag te wensen.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Nadat ik een kop thee over mijn macbook had laten vallen is deze deskundig door Amac gecontroleerd op schade. Gelukkig deed alles het nog en kon ik hem na schoonmaken en controleren weer in gebruik nemen.

Verzending

De heen en terug tijd duurde wel wat langer dan in de winkel was aangegeven maar gezien het feit dat de laptop werkend terug kwam valt daar mee te leven.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Ipad pro gekocht met origami bescherm hoes en apple pencil.
Fijne aankoop maar wilde toch liever een toetsenbord.
Volgende dag geruild zonder enig probleem en met goed advies.

Al met al een fijne verzorgde zaak, fijn er eentje in de buurt te hebben.

Verzending

De ipad pro is precies wat ik zoek en doet exact wat ik nodig heb.

Klantenservice

Ruilen van een net product met bon was probleemloos, kan ik waarderen.

Scorekaart voor Amac

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 1 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie