Amac

1.052 producten en 1.481 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Amac

Review toevoegen

Algemeen

Perfect geholpen, alle tijd!
Nam alle tijd om alles goed uit te leggen, niet opgehaast omdat er meer klanten te wachten stonden. Netjes de sim in het nieuwe toestel geplaatst en hoes en beschemglaasje er op gemaakt. Prima!

Nieuwe telefoon

Verzending: Score: 4

Algemeen

Ik heb hier een set airtags besteld. Deze werden zoals verwacht snel en netjes geleverd.

Algemeen

Heerlijke winkel met deskundig personeel. Tot nu toe heb ik steeds de ervaring van ‘onafhankelijk’ advies, dus niet gericht op zoveel mogelijk omzet. Niet op verkoop zelfs. Dat geeft een rustig gevel dat zaken evenwichtig afgewogen worden met het klantbelang voorop. Apple-spul is niet goedkoop, dus dan is het fijn om niet het idee te hebben dat je aangespoord wordt om méér uit te geven dan nodig.

Klantenservice

Twee keer, niet lang na elkaar, had ik een probleem met het hoesje van mijn telefoon. Zonder enig omhaal werd het hoesje vervangen. De tweede keer had ik extra vragen gesteld, maar nee, zonder probleem werd het opgelost.
DAT noem ik service!

Algemeen

In de pre-order een nieuwe iPad Pro besteld als moederdagcadeau voor mijn vrouw. Helaas nog niet leverbaar maar de meedenkende adviseur van AMAC The Wall adviseerde om alvast het hoesje te geven.

Algemeen

CTO M1 MacBook Air besteld bij twee mannen van Amac. Naast dat het een onwijs gezellige 20 minuten waren waarin ze ons echt goed geholpen hebben is het afleveren ook erg smooth gegaan. Dit is mijn vierde Mac bij de Amac en tot nu toe niets anders dan lof over hun manier van werken.

Algemeen

Amac heeft me eigenlijk nog nooit teleurgesteld. Zowel de webwinkel als de fysieke winkels zijn fijn om te bezoeken. In de winkel waar ik meestal kom (Amersfoort) zijn de medewerkers aardig en hebben genoeg kennis. De webshop is overzichtelijk en bestellen is makkelijk. Ik vind vooral de Chat functie om snel in contact te komen met de Klantenservice heel fijn. Dit moeten alle winkels implementeren.

Verzending

De verzending was vlot. De volgende dag was het product in huis. Wel een hele grote verpakking voor een keyboard. Dat was wel bijzonder.

Klantenservice

De klantenservice is dik in orde. Ik chat doorgaans met de klantenservice, maar heb ook al meermaals telefonisch contact met Amac gehad en ook daar werd ik altijd prima te woord gestaan. Ook voor retouren gaat het prima bij Amac. Retourneren is voor eigen rekening, maar eigenlijk vind ik dat heel begrijpelijk.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Heb een Pipetto Origami Case iPad Air 2 9,7 inch - zwart gekocht. Prima, makkelijk hoesje. Bestellen via de webshop gaat makkelijk snel en is éénvoudig.

Verzending

Helaas, deze aankoop zou de volgende dag geleverd worden echter duurde dit een week. Nadat ik een keer gebeld had naar de Amac om de status op te vragen ontving ik pas een mail met verzendbevestiging.

Klantenservice

Prima en netjes geholpen door de klantenservice medewerker.

Algemeen: Score: 1

MacBook Pro kapot na 2 jaar, >€1000 reparatiekosten
Na 2 jaar gebruik stopte plots mijn MacBook Pro ermee. Laten repareren bij Amac, dat leek me de beste optie en fijn dat ze een service-desk hebben...Helaas biedt de service-desk totaal geen service (kan het meisje achter de balie misschien niets aan doen, maar bij elke vraag verdween ze 10min naar een zijkamertje, ik kon haar baas zelf niet spreken). De helft van de kosten zou binnen garantie vallen, maar daar deed Amac niet aan!!
Al met al: een MacBook Pro (van €1900) die er na 2 jaar helemaal mee stopt. Reparatiekosten van >€1000. En Amac die geen service biedt. Ik ga hier niet meer naar toe

Algemeen

Omdat ik mijn MacBook Pro ook op mijn televisie wil kunnen gebruiken heb ik maar een extra Apple USB-C Lichtnetadapter (96W) en een extra Apple USB-C oplaadkabel 2 meter erbij gekocht.

Alles werkt natuurlijk weer als een tierelier en geen enkel probleem met de levering. Ik gebruik sinds 1996 voornamelijk Apple spullen en koop altijd al bij Amac. Ik ontvang daar alltijd goede service en de verkopers m/v zijn altijd prettig in de omgang.

Voor klanten van de ING is het leuk om ook via de rentepunten winkel weer een paar extra procent korting te krijgen.

Verzending

Werd keurig en goed verpakt geleverd op de afgesproken dag.

Klantenservice

Ik heb in al die jaren een dingetje met een iPad gehad en dat is keurig netjes opgelost.

Algemeen

Amac is mijn vaste Apple leverancier geworden. Al veel Apple stuf ingeruild en gekocht. Het inruilprogramma is eerlijk. Ik kreeg de maximale inruilprijs voor mn Macbook 12” bij aanschaf van de nieuwe Macbook Air M1. Ander groot pluspunt bij Amac: 2 jaar garantie op Apple produkten, ipv het ene jaar dat Apple zelf geeft. Maar vooral de vriendelijke klantgerichte en hulpvaardige medewerkers bij Amac maken het kopen tot een feestje.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

heb mijn imac geupgraded naar OS Big Sur (= 64 bits) mijn oude canon HV10 videocamera is helaas 32 bits zodat die niet meer is te gebruiken in IMovie. Zowel Apple Support en Amac stationsplein Rotterdam gebeld en gevraagd om oplossing en dat was downgraden naar OS High Sierra of OS Mojave. Dus door Amac gedowngraded naar OS MOJAVE met de uitdrukkelijke mededeling downgraden met de mogelijkheid IMOVIE te kunnen gebruiken op 32 bits niveau. Kostte € 69 en na enkele dagen opgehaald. Kreeg een telefoontje voordat ik de IMAC ging ophalen met de mededeling dat IMOVIE niet was inbegrepen in de downgrade. Hun advies was na het ophalen zelf IMOVIE in de APPLE app store te downloaden. Thuis gekomen direct gedownload en wat blijkt de IMOVIE app is slechts op 64 bits te downloaden. Gebeld met de klantenservice van AMAC en kreeg de mededeling dat zij er niets aan konden doen en mij niet telefonisch te woord konden staan in veband met klanten in de winkel en werd de telefoon neergelegd. Wat een k*t-zaak

Klantenservice

Niet uitgevoerd ondanks uitvoerige wensen. wel € 69 vragen en niet krijgen wat gevraagd wordt. Moest zelf de app in Apple App store downloaden, blijkt de app 64 bits te zijn terwijl ik om een imovie app vroeg op 32 bits niveau.

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 3

Winactie

Algemeen

Duidelijke website en goed assortiment. Bestelde de netatmo deurbel en kreeg er gratis een rookmelder bij. Beste deal in de markt!

Verzending

Helaas stond mijn adres zonder huisnummer in het systeem van amac. Dat was natuurlijk mooier geweest om te corrigeren tijdens aankoopproces

Proactievere benadering had de legertje versneld. Nu duurde het 5 dagen

Algemeen

Overzichtelijke website en één van de weinige die Eve Energy pluggen aanbieden voor de MSRP prijs.

Verzending

In de ochtend bij Amac besteld, niet wetende dat zij al op dezelfde dag in de avond leverde. Niet extra voor hoeven te betalen. Super snelle verzending!

Algemeen

Ongeveer twee maanden geleden heb ik een computermuis besteld bij Amac, deze werd voor een leuke prijs aangeboden i.v.m. de Lockdown deals. De bestelling werd lot verzonden en werd ook goed op de hoogte gehouden. Heb zelf geen gebruik gemaakt van de klantenservice.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Als winkel is de Amac prima; maar ga er niet naartoe voor (klanten)service, al helemaal niet wanneer je het product daar niet hebt gekocht. Als AASP is het een waardeloos bedrijf.

Klantenservice

Een paar jaar terug met een iPhone 6 Plus met het welbekende buigingsprobleem naar de Amac gegaan; je zou immers bij iedere AASP hiermee terecht kunnen. Personeel stond ons vriendelijk te woord; maar problemen oplossen kennen ze niet. De telefoon werd naar achter genomen, op een lineaal gelegd en er werd ons verteld dat dit probleem niet onder het reparatieprogramma viel omdat de telefoon gebogen was (je kon er op de lineaal net onder door kijken), wat dus het hele onderliggende probleem van touch disease was.

Afijn, fast forward. Mijn MacBook Pro heeft toetsenbord problemen, ook daar zou je bij elke AASP voor terecht kunnen. Op naar de Amac dus. Afspraak gemaakt, naar de winkel toe en ik werd wederom vriendelijk te woord gestaan. Maar na één blik op mijn MacBook geworpen te hebben werd mij de conclusie gegeven dat hij niet-originele onderdelen zou bevatten; er staat namelijk geen serienummer op de onderkant. Toen ik vertelde dat hij refurbished zou zijn - met originele Apple onderdelen - werd mij verteld dat ze refurbished producten helemaal niet aannemen, ook niet toen ik het reparatierapport liet zien. Dat is natuurlijk BS.
De medewerkster had uiteindelijk mijn serienummer vanuit macOS opgehaald en ingevoerd, maar kon blijkbaar niet de reparatiegeschiedenis inzien van Macs (waarom kan een AASP dat niet inzien?)

Nadat ik met een naar gevoel en de gedachte dat ik opgelicht was wegging bij de Amac, toch maar contact gezocht met de winkel waar ik deze MacBook gekocht heb. Hier kreeg ik verduidelijking te horen dat zij de bodemplaat inderdaad vervangen - met een *origineel* maar generiek Apple onderdeel, dus zonder serienummer erop - als deze te bekrast is om fatsoenlijk te verkopen.
De winkel gaf ook aan dat zij constant zulke problemen hebben bij de Amac als het op service aankomt.

Contact gezocht met een alternatieve AASP en die gaven aan dat zij mijn MacBook sowieso zouden repareren, ook zonder originele bodemplaat, want dit zou voor het serviceprogramma niets uitmaken. Ik laat de Amac voortaan dus lekker links liggen.

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Maar er komt geen derde keer voor mij, ik weet nu wel beter.

Algemeen

Telefonisch bestelling gedaan, en met aangegeven tijd opgehaald, geen lange wachttijd , en ben zeer tevreden met het producht

heb het opgehaald

Klantenservice

krijg goede advies en zeer klantvriendelijk

Verzending: Score: 4

Algemeen

Was op zoek naar een Macbook Air M1 - via Apple was deze niet te leveren op korte termijn en bij Amac voor bijna identieke prijs wel. Bestelling was soepel en volgende dag werd hij geleverd door zeer goede bezorgdienst

Verzending

Bezorging ging echt heel goed, enige was dat ik het adress aanpaste en daardoor werd hij verkeerd gesorteerd duurde een dagje langer maar verder super service en correcte levering.

Algemeen

Prima zoekfunctie op de website en artikelen daardoor makkelijk kunnen vinden. Voldoende keuze uit betaal mogelijkheden zonder dat daarbij extra kosten komen.

Verzending

In de avonduren nog een bestelling gedaan en de volgende dag al ontvangen.

Algemeen

Monitor gekocht bij Amac. Paar problemen mee gehad, maar die zijn uitstekend verholpen. Er werd goed meegedacht en terugbelafspraken werden altijd nagekomen.

Algemeen

Gemakkelijk een bestelling te plaatsen en telefonisch om een advies gevraagd. Ruime keuze in het door mij bestelde artikel (toetsenbord)

Verzending

De levering (toetsenbord)was, in deze coronatijd, prima op tijd. Goed verpakt in een stevig karton.

Klantenservice

Ik vroeg, via chat, advies over een Apple toetsenbord. In mijn situatie met mijn Apple MacBook Pro was het, ivm de aansluitingen, beter een alternatief toetsenbord te nemen dat ook nog €25,- goedkoper was. Nu 2 weken in gebruik en ervaar het als een kwalitatief zeer goed toetsenbord dat aan mijn wensen voldoet.

1 2 3 ... 12

Scorekaart voor Amac

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 4 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie