Amac

Gebruikers over webshop Amac

Review toevoegen
Ybox Karma 6,52K

Algemeen

Heb een product via de website besteld wat online op voorraad is. Volgens eigen claim in bevestigingsmail krijg je dat product dan de volgende dag opgestuurd.
Mijn order blijft op status "Wordt verwerkt" en er is geen product onderweg. Er is ook geen communicatie over verder verloop van de order.

Klantenservice via whatsapp komt niet verder dan dat het product nu niet meer op voorraad is. Email support heeft na 4 uur nog geen reactie.

Klantenservice

Hoewel modern, de hulp via whatsapp is matig maar snel. Reactie binnen 10 minuten. Na een claim dat het ordernummer niet correct was (staat toch echt bevestigingsmail) en een mededeling dat het product nu niet meer voorradig is hield de hulp wel op.

Dan via mail, na 4 uur nog geen reactie op een vrij eenvoudige mail noem ik ronduit slecht.

Algemeen

Bestelling na bijna een maand nog steeds niet geleverd. Klantenservice zou het nakijken, maar reageert niet meer.

Verzending

Bestelling is nog steeds niet geleverd. Onbekend wat er mee gebeurd is. Product was op voorraad tijdens bestelling.

Klantenservice

Maakt niet waar wat ze zeggen. Zoekt niet uit waar mijn bestelling is gebleven.

Beste,
Ben voor een horlogebandje 3 x naar de vestiging geweest om uiteindelijk een verkeerd product terug te ontvangen. Moest fysiek naar de winkel voor een handtekening ( jullie verkopen apple pencils!!?)
Bij mijn eerste bezoek kon ik dus niks achterlaten. De persoon die er over ging was niet aanwezig.

---

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Aankoop van Apple Watch bij Amac in Deventer. Volledige keuze in modellen. Prima geholpen in de winkel.

Elbino Karma 2,04K

Algemeen

De winkel op de Westerhaven in Groningen bezocht om een screen protector te laten plaatsen. De medewerker vond helaas nog wat vuiligheid na het plaatsen van de protector. Deze werd er dan ook afgehaald en een nieuwe werd kosteloos geplaatst. Bonnetje netjes op de mail ontvangen.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Vooraf gecontroleerd of de iPad en Apple Pencil op voorraad waren in de winkel.

Daarna het product opgehaald. Dit ging soepel en snel; niet allerlei aanvullende verkopen; onze hoes was niet op voorraad (wat we wisten). Deze is naderhand geleverd.

Algemeen

Vertrouwde winkel met uitgebreid assortiment. Net als eerdere aankopen goed en kordaat geleverd. Goede garantie en goed personeel.

Verzending

Relatief anoniem verzonden, dus geen tot weinig kans op kapers. Handtekening verplicht; ik wist dus ook dat het alleen aan mij werd overhandigd. Top.

Algemeen

Vriendelijk en dienstverlenend personeel. Een mooie overzichtelijke winkel. De knoop was dus snel doorgehakt. We komen al vele jaren bij de Amac in Leeuwarden en zullen dat zeker blijven doen. Top!

Verzending

Op voorraad, dus meteen mee kunnen nemen.

Klantenservice

Zeer vriendelijk en kundig personeel.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Overzichtelijke webshop, bestellen via de webshop ging eenvoudig en snel. Order was online snel geplaatst.

Verzending

Goed verpakt en snel geleverd.

Klantenservice

Als je iets online hebt aangeschaft, dien je voor (toekomstige) garantieafhandelingen een Amac-winkel te bezoeken! Je kunt dus niets onder garantie terugsturen! Kansloos als webshop zijnde, ik bestel voortaan wel bij Amazon of Bol, die doen hier absoluut niet moeilijk over. Je zal 150 km van een vestiging af wonen, succes met de brandstofprijzen van tegenwoordig.

Algemeen

Ruil een laptop in. Lange procedure. Personeel weet niet hoe laptop goed te wissen. Veel papierwerk.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Niet voldaan aan wensen, verzoek om de harde schijf niet te wissen, extra account aangemaakt voor amac met eigen wachtwoord.
Ik weet dat ik ervoor teken, maar het was totaal onnodig, ze hebben de harde schijf gewist.
Als je ze erover aanspreekt krijg je flauwekul antwoorden en op een gegeven moment totaal geen antwoord meer.

Verzending

Was een reparatie, voldoende vlot uitgevoerd

Algemeen

Ik was in de winkel in The Wall om mij te laten adviseren over een hub voor mijn MacBook Pro (2021). Ik ben fantastisch geholpen door een jongeman, die met enthousiasme mij uitlegde wat het verschil tussen alle hubs is. Het uiteindelijke advies ben ik erg blij mee en hij heeft mij behoed om 30 euro meer uit te geven voor niets. Toen ik daarna vroeg of ik Apple TV afstandsbediening kon vervangen, deed hij zijn best uit te zoeken welke afstandsbediening op mijn Apple TV zou werken. Uiteindelijk besloot ik zelf bij het horen van de prijs dat ik geen interesse had. Bij het aanmaken van een account (wat de medewerker mij vroeg), kwam de vraag of het voor een (of eigenlijk mijn) bedrijf is. Na dit te bevestigen vroeg hij of het een eenmanszaak is en als dat zo is, dat het verstandiger is het account dan niet op het bedrijf te zetten. Dit scheelt namelijk 1 jaar garantie (particulier 2 jaar en zakelijk 1 jaar). Bij elkaar een erg goede beleving bij deze winkel gehad.

Algemeen

Op AMAC een Apple TV 4k besteld. Omdat ik elders toch een betere deal vond, besloot ik binnen 10 minuten na het bestellen toch om de order te annuleren. AMAC heeft hier een webformulier voor waar je het ordernummer moet invoeren met eventuele opmerkingen. Is dit een formulier dat men handmatig moet verwerken? Voelt niet efficient en gebruikersvriendelijk.

Verzending

Enfin uiteraard was het voor AMAC te moeilijk om mijn annulering te verwerken 10 minuten na de bestelling en kreeg ik het pakje thuisgestuurd. Geen retourformulier, geen antwoordadres, 7 euro armer voor een retourzending. Zonde van het milieu, zonde van mijn portemonnee.

Hoe het wel kan: bol.com plaatst bij elk product een knop om de annulering te doen, geen raar webformulier. Bij bol.com lukt het mij ook altijd om iets te annuleren binnen 10 minuten na mijn order.

Zeer matig retourproces en retourbeleid.

Algemeen

Bestel nooit iets via Creditcard bij Amac aub.
Meeste gevallen mislukt de transactie eerste keer, terwijl er wel een CC reservering gemaakt wordt. Men vraagt je opnieuw te bestellen, 2de keer kan goed gaan MAAR men incasseert beide bestellingen dan!

En later geeft men aan dat er geen geld geïncasseerd te hebben terwijl de bank aangeeft dat de geld al op de rekening staat van de webshop. Uiteindelijk moet je dit melden bij de bank als fraude en bewijs aanleveren dat je niets ontvangen hebben, met geluk krijg je geld terug via de bank!

Dus bespaar je deze ellende en gebruikt geen CreditKaart!

Verzending

Online voorraad klopt voor geen meter ! tijdens het bestellen ligt er genoeg op voorraad bij een filiaal, nadat je besteld hebt, krijg je mededeling (nadat je zelf achteraan moet) dat de online voorraad niet klopt, alles wat er lag bij desbetreffende filiaal, is al gereserveerd !

Klantenservice

Niet bereid om verder te kijken dan hun neus lang is !

Algemeen

Ben erg goed geholpen in de winkel. Kreeg alle informatie en adviezen die ik nodig had. Denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt en ben heel blij met mijn nieuwe airboekje.

Klantenservice

Uitstekende kennis van de producten

Algemeen

Ik had bij Mac Philips Hue lampen besteld en betaald, via de pricewatch van Tweakers. 3 dagen later gewoon doodleuk een mailtje "Jammer niet meer leverbaar we storten je geld terug". Niks geen alternatief of overleg. Eerste en laatste keer, weg gooi service.

Verzending

Twee dagen na de verwachte leverdag kreeg ik een mailtje met "helaas...."

Klantenservice

Ook op een mailtje met verbazing wordt er niet gereageerd.

Algemeen

Totaal verkeerd ingelicht. Slecht geholpen in amac Hilversum. Zou bij inruil macbook een voucher krijgen wat bij afrekenen totaal niet zo was. Had zelfs daarvoor voor de zekerheid eerst gebeld. Twee keer foutief, werd vervolgens de winkel uitgekeken, wat een klantonvriendelijk gedrag, zeker gegeven het feit dat je daar duizende euros besteedt.... Voel mij geschoffeerd

Algemeen

Product besteld, was een topaanbieding en precies wat ik zocht (hue spotjes). Stonden op leverbaar, na betaling/bevestiging niks meer gehoord (zou diezelfde dag verzonden worden), dus zelf mail gestuurd met de vraag hoe en wat, blijkbaar was het snel uitverkocht en moesten ze wachten op een nieuwe levering.

Natuurlijk niet zo erg verder kan gebeuren, maar vervolgens krijg ik een dag later een mail dat ze niet meer leverbaar zijn en ik mijn geld terug krijg.

Je kan er dus niet van op aan dat gemaakte afspraken (een aankoop dus) ook daadwerkelijk uitgevoerd worden. Gezien de prijs best wel goed was en de gaten letterlijk al in het plafond zitten ben ik hier dan ook behoorlijk door geïrriteerd.

Algemeen

ik wist dat de levering even op zich liet wachten maar werd tussen tijds op de hoogte gehouden.

Verzending

keurig verpakt en oprijd geleverd

Algemeen

Niet kloppende factuur, meerdere pogingen nodig gehad om de factuur te corrigeren en te laat geleverd en geen garantie - dus best kansloos

Verzending

Oder was Te laat geleverd en geen updates over de levertijd ontvangen

Klantenservice

Stoppen met reageren en helpen niet bij garantieclaim via webshop

1 2 3 ... 16

Scorekaart voor Amac

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie