Samsung.com

196 producten en 391 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Samsung.com

Review toevoegen

Algemeen

Samsung Shop, niet echt duidelijk in communicatie en afspraken nakomen. Gelukkig wel mijn geld terug.

Klantenservice

Op maandag 10-04 een Tab A10.1 besteld.
De website vermeld ˝In principe wordt het product de volgende werkwerkdag al geleverd˝
Nu had ik mijn bestelling rond 19.00uur geplaatst dus op dinsdag niet geleverd was nog niet verontrustend.
Maar op woensdag was de status nog steeds ˝wordt gereed gemaakt voor verzending˝
Maar even gebeld met de helpdesk, nou ja even is niet de correcte weergave.
De mevrouw aan de ander kant gaat eerst al je gegevens zoals, naam, adres, telefoon, mailadres noteren en je krijg dan een referentienummer en dan wordt pas gevraagd naar je bestelnummer en wat er aan de hand is.
Met een beetje It systeem heb je die gegevens toch bij de hand na het invoeren van het bestelnummer lijkt mij.
Maar goed de mevrouw vertelt mij dat zij niets kan zien want DHL doet de afhandeling.
Hebt u dan een track en trace nummer voor mij mevrouw?
Nee niet nodig meneer als u dit nummer van DHL belt kunnen zij met uw bestelnummer de status vertellen.
Met DHL, mag ik uw track en trace nummer?
Dat heb ik niet mevrouw wel een bestelnummer van de Samsung shop.
Daar kan ik niets mee meneer vertelt de DHL medewerkster.
Dat dacht ik al dus maar een mailtje naar Samsung gestuurd op dezelfde woensdag.
Met de vraag waar de tablet blijft, en als deze niet voor de 19e (over een week) geleverd kan worden dat ik dan graag mijn geld terug krijg.
Na een week, jawel op de 19e een bericht.
Excuses dat het zo lang heeft geduurd maar we hebben u mail doorgestuurd en gaan het onderzoeken.
Op de 20e weer een mailtje, u heeft kontakt gehad met de helpdesk.
Wij kunnen u melden dat uw Tablet S3 (huh, geen A10.1 ?) volgende week wordt geleverd.
Op de 24e weer een mailtje: De terugbetaling van je bestelling is verwerkt, u ontvangt uw geld binnen 3 dagen terug.
Op de 25e was het geld terug op mijn rekening en heb ik de tablet bij Belsimpel besteld en deze is de 26e geleverd.

Algemeen

Het product was makkelijk te vinden en de website is echt goed. de betaling was ook makkelijk. (via belsimpel besteld)

Verzending

Het product was binnen een dag geleverd, het was echt top hoe snel dat ging
(via belsimpel besteld)

Klantenservice

De klantenservice is vriendelijk maar dat heeft het probleem na inmiddels bijna 2 maanden nog steeds niet opgelost. Ik heb talloze keren geprobeerd iemand aan de telefoon te krijgen die wel iets voor me kan oplossen maar die moeite mocht niet baten. Elke keer krijg ik hetzelfde antwoord: "ik begrijp u helemaal maar ik kan er ook niets aan doen". Ook heb ik geprobeerd via de klantenservice erachter te komen wat het telefoonnummer van het hoofdkantoor is, dat weten ze daar niet eens. Op een aangetekende brief wordt na 2 weken en inmiddels bijna 3 weken ook niet gereageerd. Er is een alternatieve oplossing aangeboden en dat is 50 euro korting op een nieuw toestel als ik mijn oude toestel opstuur, helaas staat dat totaal niet in verhouding met wat mijn toestel gekost heeft. Kortom Samsung laat de klant stikken en ik moet maar wachten tot er over misschien pas 4 maanden nieuwe schermen zijn. Helaas nooit meer een Samsung voor mij. (klantenservice niet van belsimpel maar van Samsung zelf)

Algemeen

bestelling en betaling ging prima, duidelijk en overzichtelijk. Wat je doorgaans verwacht van grote bedrijven.

Verzending

Ik had een telefoonhoesje gekocht, voor de aflevering van dit hoesje was een handtekening verreist. Kosten van het hoesje 10 euro....

Klantenservice

Hoesje was na twee weken gebruik al stuk. Contact met klantenservice was belachelijk. Na 45 minuten en vijf afdelingen kwamen ze met een oplossing dat ik mijn kapotte hoesje maar moest aanmelden voor reparatie. Dan zou het hoesje bij mij thuis worden opgehaald en dan worden gerepareerd of worden vervangen. Uiteindelijk bleek dat het helemaal niet mogelijk was om het hoesje aan te melden voor reparatie. Daarom maar contact gezocht met de chat functie via Messenger. Tot op heden geen enkele reactie op mijn vraag hoe ik dan mijn hoesje kan aanmelden voor "reparatie"

Algemeen

7 Maart een S7 edge gepreorderd met korting van CashbackXL. De website is een beetje zwaar en flashy, maar bestellen ging makkelijk en alles werkte prima.

Verzending

De 10e verzonden en de 11e op de releasedatum ontvangen. Allemaal prima dus.
De 11e bericht gehad dat ik me niet hoef aan te melden voor de gratis Gear VR en dat ik deze al de week erna zou ontvangen. Gisteren (15 maart) is deze binnengekomen. Uitstekend dus.
Alles uitstekend verpakt in een juiste formaat doos met genoeg bescherming.

Klantenservice

Een vraag gestuurd via Twitter, maar helaas geen reactie gehad. Niet echt representatief dus voor hoe goed de klantenservice zou zijn, maar verdere ervaringen heb ik niet.

Algemeen

Samsung Galaxy S7 Edge bested op 09-03--2016 via de officiele webshop van Samsung (Samsung.com) en dit vlaggenschip kwam uit op 11-03-2016.

Zie ik tussen mijn orders staan geschatte levertijd 18 maart 2016 . Contact opgenomen met Samsung om te vragen hoe dit zit. Want als ik via Coolblue bestel of Bol.com dan heb ik het vlaggenschip de volgende dag al in huis.

Ik dacht ik preorder special via de officiele website van Samsung zodat ik het toestel op tijd krijg, en vervolgens krijg ik het toestel meer dan een week later. En dan ook nog eens met koeienletters op het scherm zetten voor 20:30 bested morgen in huis.

Samsung support zegt hetvolgende;

Sorry meneer we hebben momenteel problemen met de levering, we hadden niet verwacht dat dit vlaggenschip zo goed verkocht zou worden dus er is enige vertraging.

Terwijl Coolblue.nl, Bol.com enzovoort meer dan honderd aantal van die toestelllen op vooraad heeft.

Ik verwacht van Samsung een kortingsbon of iets dergelijks voor de volgende aankoop maar nee hoor, WAARDELOOS

Je verwacht dat je preorderd van te voren en het vlaggenschip "op tijd" krijgt, een dag te laat vind ik geen probleem, maar om een hele week te wachten. .
Terwijl andere webshops het toestel gewoon op voorraad hebben.

De redden dat ik via de Samsung.com heb bested is voor de VR bril, die krijg ik dan sneller en hoef ik geen 8 weken te wachten als je bij bol.com / coolblue.nl bested.

Klantenservice

Klantenservice is waardeloos, ten eerste moest lang in de wacht staan, veels te lang meer dan 10 minuten. Er zijn te weinig call agents beschikbaar en de kennis en kunde is ook niet erg hoog van deze medewerkers.

Ik vind het niet erg dat mensen niet overal verstand van hebben maar om de meest basic vragen over levering etc om dat meteen mij in de wacht te zetten vind ik ook een beetje overdreven

Algemeen

Onduidelijke cashback actie Galaxy S6 in oktober 2015. Kleur blauw is uitgesloten. In bijzondere voorwaarden staan de deelnemende EAN nummers vermeld en het EAN nummer dat bij blauw hoort staat niet in het lijstje. Ik had de bijzondere voorwaarden gecontroleerd, maar niet gelet op het EAN nummer, aangezien je dit ook niet verwacht. Zeer misleidende actie.

Klantenservice

Naar klantenservice gebeld om te vragen waarom EAN nummer niet werkt bij invullen van Cashback gegevens. Eerst een hele waslijst met vragen en als we dan bij mij vraag komen is het antwoord binnen 10 seconden geregeld. Vraag dan eerst wat het probleem is.

Algemeen

Alles ging goed, de website ziet er goed uit overzichtelijk. En start klaar. Altijd goede service

Zag er goed uit

Geen problemen

Algemeen

Mijn buurvrouw heeft op 30 juli 2015 een hoesje voor Samsung Galaxy S6 edge Gold besteld. Dit was haar allereerste internetaankoop, die ze op mijn aanraden heeft gedaan, en waarschijnlijk is daarbij iets misgegaan. Het bedrag van 30,- is wel van haar bankrekening afgeschreven, maar ze heeft daarna niets meer van Samsung gehoord; ze heeft ook geen e-mail ter bevestiging van de bestelling ontvangen.

Klantenservice

Een week later heeft mijn buurvrouw telefonisch contact opgenomen met de technische helpdesk van Samsung, maar ze kon op dat moment, na 20 minuten aan de lijn te hebben gezeten, niet verder worden geholpen. Wel heeft ze daarna, op 7 augustus 2015, een e-mail ontvangen van een medewerker van Samsung, die ik hier ‘R’ zal noemen, met het verzoek om een screenshot van de afschrijving te sturen. Dat heeft ze gedaan, maar onderaan de e-mail van R staat dat zijn e-mailadres enkel wordt gebruikt voor uitgaande e-mails en dus was niet duidelijk of de e-mail van mijn buurvrouw zou worden gelezen. Omdat mijn buurvrouw na enkele dagen geen reactie had ontvangen heb ik zelf op 17 augustus 2015 nog een e-mail gestuurd naar de webshop van Samsung, met een uitleg en het bewijs van betaling. Diezelfde dag heeft R een e-mail naar mijn buurvrouw gestuurd met het bericht dat ze nog steeds aan het uitzoeken waren wat er technisch is misgegaan en dat hij de afdeling finance de opdracht had gegeven om het product uit te leveren of om het betaalde bedrag terug te storten. R stelt in zijn e-mail verder het volgende: “Op dit moment dienen we beide uitgaan dat jouw bedrag gewoon wordt gestort omdat het technisch ingewikkeld is om jouw betaling te koppelen aan jouw bestelling”. Deze zin zit inderdaad technisch zo ingewikkeld in elkaar dat hij niet is te volgen, maar wat er technisch ingewikkeld aan is om een betaling aan een bestelling te koppelen begrijp ik niet. Bovendien was nu nog steeds niet duidelijk of alsnog een hoesje zou worden opgestuurd of dat het geld zou worden teruggestort en ze dus ergens anders een nieuw hoesje zou moeten bestellen. De volgende dag heb ik naar de Samsung shop gebeld en het verhaal uitgelegd, maar de medewerker die ik sprak zei dat ik toch echt R hierover moest spreken. Hij beloofde me dat hij me zou laten terugbellen door R, die op dat moment nog niet binnen was. Er werd echter niet teruggebeld en daarom heb ik het tegen sluitingstijd nogmaals geprobeerd. De medewerker die ik aan de lijn kreeg zette me even in de wacht en zei even later dat R het te druk had met andere dingen om aan de telefoon te komen. Hij zou dus niet aan de telefoon komen. Enkele dagen later, op 20 augustus 2015, heb ik hierover nogmaals een e-mail gestuurd, naar de Samsung webshop en naar het persoonlijke e-mailadres van R, maar ook daarop is niet gereageerd. Ik heb daarom op 24 augustus 2015 opnieuw gebeld en vervolgens te horen gekregen dat de bestelling inmiddels was gevonden en dat het geld waarschijnlijk deze week wordt teruggestort. Er werd niets meer gezegd over het eventueel nog opsturen van het bestelde hoesje. Op mijn vraag waarom er niet op e-mails wordt gereageerd en waarom R weigert om aan de telefoon te komen kon de betreffende medewerker geen antwoord geven.

Het geld staat nu al bijna een maand op de bankrekening van Samsung en er is nog steeds geen bericht ontvangen (behalve telefonisch door mij) over terugbetaling. Op e-mails van mij is niet gereageerd en mijn buurvrouw heeft ook geen bericht meer ontvangen. Of en wanneer het geld daadwerkelijk wordt terugbetaald is dus nog steeds niet zeker. De afdeling klantenservice van de Samsung shop kan beter worden opgedoekt, want er is helemaal geen sprake van service. Wel van onbekwaamheid, laksheid en arrogantie.

Update: Mijn buurvrouw heeft nog maar een keer een e-mail gestuurd met de melding dat ze nog steeds geen geld of hoesje heeft ontvangen. Gisteren, 14 september 2015, heeft ze een reactie ontvangen. Ze wordt bedankt voor de herinnering en erop gewezen dat er nog steeds mensen bezig zijn om het probleem te verhelpen. Hoelang dat nog gaat duren en wanneer ze haar geld terug zal krijgen wordt niet gemeld. Ik denk dat het geld als gestolen moet worden beschouwd.

Algemeen

Ik heb meerdere toestellen gekocht bij de Samsung Store in Eindhoven, eigenlijk altijd goede ervaringen gehad tot de laatste aankoop, dat is helaas een stuk slechter verlopen

Klantenservice

S6 Edge die ik had gekocht was helaas kapot gevallen, gelukkig een verzekering en zou binnen 2 dagen een nieuw toestel krijgen dit werd uiteindelijk 2 weken en ben 5 keer terug geweest om informatie te halen aangezien ze geen telefoon of mail hebben. Na eindelijk een nieuw toestel te hebben gekregen was het een DOA (gele vlekken in scherm) daarnak weer een nieuwe maar deze had een geheel geel scherm.. goed te zien langs een goede S6 Edge.. maar helaas deze keer kreeg ik geen nieuwe want volgens hun was het goed.. terwijl iedereen die ik het heb laten zien duidelijk zag dat het geel was. Jammer, uiteindelijk een toestel gekocht bij Coolblue die niet moeilijk doen..

Algemeen

Over het algemeen goed, werd netjes op de hoogte gehouden van de status via email maar de website zelf is niet geweldig. Ik weet nu nog niet hoe je moet in/uitloggen.

Verzending

DHL kwam het netjes op tijd bezorgen en de tracking was goed up to date.

Algemeen

Bestelling van een Samsung S6 Edge gedaan. Bestelproces was een groot drama. Ja, de beschikbaarheid van de S6 Edge was en is moeilijk. Grootste probleem is echter het totale gebrek aan inzicht bij Samsung NL in hun eigen levermomenten, processen en de communicatie onderling. (Ik bel niet met de klantenservice om te horen dat afdeling Marketing hun werk niet goed heeft gedaan. )

Hieronder mijn contactmomenten met Samsung NL

0. Telefoon op website besteld. Was niet mogelijk om hoesje met telefoon tegelijk te bestellen. Lastig. Omdat ik hem zakelijk aanschaf is dit fiscaal onaantrekkelijker.
1. Enkele dagen na bestelling, voicemail van Samsung met het bericht dat de levering 3 weken is uitgesteld.
2. Na nabellen door mij, wordt door Samsungmedewerker aangegeven dat vertraging niet 3 maar 2 weken is. ik heb de bestelling daarom niet geannuleerd.
3. 1 dag voor geplande levering: Samsung medewerker geeft aan dat in het worstcase scenario de telefoon overmorgen geleverd wordt, bestcase morgen
4. Op geplande leveringsdag: andere medewerker geeft aan dat telefoon niet vandaag/morgen geleverd zal worden. Sterker nog: hij kan geheel niet aangeven wanneer de telefoon geleverd zal worden.
Bestelling na 2 weken wachten vervolgens geannuleerd. Geld zou de volgende dag overgeschreven worden. Nu: anderhalve week later nog steeds niet teruggeboekt.

Puntgewijs samengevat:
- Samsung NL heeft blijkbaar geen inzicht in eigen leveringsproces
- Bellen met de klantenservice betekent 3x in de wacht worden gezet min 5 minuten omdat er dingen na moeten worden gevraagd. Bij coolblue kan een medewerker mij in 3sec vertellen wat de levertijd is.
- Medewerkers wijzen naar elkaar en nemen geen verantwoordelijkheid. Ik bel met Samsung, en verwacht dat Samsung zijn beloftes nakomt.

Algemeen

De mobiel (Samsung Galaxy S6 edge) kwam zoals beloofd op 10 april, netjes verpakt in een degelijke luxe doos.

Verzending

Had liever gezien als het met PostNL verzonden word, dan kun je zien in welk tijdsvak je thuis moet zijn. Met DHL kun je niet zien wanneer ze komen, dus moet je de hele dag thuis blijven.

Klantenservice

Reactie tijd van de klantenservice is niet snel met gemiddeld 2 werkdagen.

Scorekaart voor Samsung.com

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 2 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie