Samsung.com

367 producten en 552 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Samsung.com

Review toevoegen

Algemeen

Duur en niet duurzaam. Amerikaanse koelkast Samsung. Buiten garantie Foutmelding op ijsblokjesdisplay. Volgens samsung total loss. Geen reparatie mogelijk volgens samsung. aanbod coulance regeling was waardeloos.

Klantenservice

Slecht. Zeer slechte coulance regeling. Mails binnen 2 dagen beantwoord wat snel is. Maar zijn automatisch gegenereerde afpoeiermails.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Bestellen ging gemakkelijk. De ezorging volgen of een gericht bezorgtijdstip krijgen is heel lastig omdat bezorgd wordt via dynalogic.

Verzending

Product wordt beschadigd geleverd. Of ik vervolgens zelf even een nieuwe wil bestellen en de beschadigde wil terug sturen. Ruilen duurt minimaal 3 weken en dat kan niet anders zegt de helpdesk.

Klantenservice

Niets is mogelijk bij de helpdesk: "Dit zijn de procedures meneer..."

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Duidelijke site. Alles goed aangegeven en vlot in behandelingen. Geven goed weer wat de producten allemaal kunnen.

Verzending

Pruduct om 17.00 besteld en de volgende ochtend om 11.00 was het binnen. Was via een fijn bedrijf waarbij je de locatie kan volgen en dus weet hoelaat ze er echt zullen zijn dus niet per se thuis hoeft te blijven.

Klantenservice

Ze weten veel maar niet altijd alles even goed.

Algemeen

Vanaf augustus 2019 bezig met een cashback actie! Ik word afgescheept dat ik een streepjescode niet meer heb omdat ik deze moest meesturen met mijn oude toestel (was een van de voorwaarden) waar ik een karige €28 voor heb gekregen. Privé had ik hier veel meer voor kunnen krijgen en nu krijg ik mijn extra cashback niet terwijl ik zwart op wit heb ontvangen dat ik het ga ontvangen én ik ben mijn oude toestel kwijt.

Zeer slechte actie van Samsung, jullie moeten je schamen dat jullie dit aanbieden en het niet waarmaken! Voor mij part schrijven jullie een kortingbon uit, gewoon iets dan alleen maar smoesjes verzinnen waarom de extra cashback niet uitgekeerd wordt. Iedere keer als ik contact opnam was er wel weer iets niet goed geregistreerd. IK heb voldaan aan alle voorwaarden, jullie registeren dit niet goed dat is niet aan mij maar aan jullie om dit goed te doen. Jullie moeten rekenschap hiervoor afleggen.

Verzending

Bestellen/betalen en leveren van toestel ging perfect totdat het registeren van de cashbackactie.

Klantenservice

Steeds geholpen door Marielle, dit stond mij altijd netjes te woord maar het registeren van mijn cashbackactie is zoals eerder benoemd ronduit slecht en er wordt niet eens coulance uitgedeeld.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Gebrek aan klantenservice. Samsung The Frame is vanaf het begin defect op meerdere punten. Gemeld in de eerste 2 weken. Inmiddels al 2 maanden mijn TV in reparatie, na veel gedoe. Geld weigeren ze retour te storten of een vervangende TV aan te bieden.

Product goed verzonden.

Klantenservice

De klantenservice is getraind om klanten op afstand te houden.
TV (Samsung The Frame) is al defect vanaf het begin, 3 reparateurs langsgeweest, en inmiddels is de TV al 2 maanden in reparatie. Klantenservice weigert een vervangende TV te sturen of geld retour te geven, terwijl het vertrouwen in het product weg is. Al 3 onderdelen - zonder resultaat - vervangen. Niet eens excuses, maar het probleem bij de klant leggen. Er is nog altijd consumentenrecht, gelukkig. Maar ik ben zwaar teleurgesteld. Je betaalt voor Samsung The Frame flink wat extra geld; daar mag de TV naar functioneren en de klantenservice ook.

Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

De Samsung website werkt naar behoren als je een aankoop doet. Het vervolg proces met informatie rondom verzending werkt slecht. Ik heb direct bij Samsung gekocht vanwege een mooie black friday aanbieding.

Verzending

Gekochte tablet was op voorraad en zou dus volgende dag bezorgd moeten worden. Nou was het black friday dus kon iets vertraging geven en dat klopte want de tablet werd dinsdag pas bezorgd. Niet erg als je daar informatie over zou krijgen, maar pas op maandagavond laat, kwam er track&trace info beschikbaar. Daarvoor gaf de samsung website alleen maar vage foutmeldingen. Dus het was volkomen onduidelijk of de tablet wel in het verzendproces zat.
Ik vind de onduidelijkheid over de verzending en levering erger dan de vertraging. Als ik vrijdag een mailtje had gehad met de mededeling dat ik de tablet dinsdag pas zou ontvangen, had ik dat minder vervelend gevonden.

Klantenservice

Via facebook chat op maandag gevraagd waar mijn bestelling bleef en daar werd wel snel op geantwoord, maar men wist niet veel meer te melden dan "geduld hebben". Volgens Samsung was de tablet bij hun weg, volgens DHL was de tablet aangemeld maar niet ontvangen. Bij wie de vertraging zat blijft dus onduidelijk.

Algemeen

Ik kocht op 19 september een nieuwe samsung 55 inch qled tv. Deze was bij Samsung zelf in de "aanbieding" en die was interessant. 3 dagen later was de TV 90 euro goedkoper en daarop nam ik contact op met Samsung of er een mogelijkheid was om dit op te lossen. Ik kreeg hele rare antwoorden, maar het was mogelijk en ik zou de dag er op terug gebeld worden. Het zou naar de "interne afdeling" moeten worden doorgezet: top!

Maar ik ben nooit meer gebeld. Hierop nam ik opnieuw telefonisch contact op en kreeg ik te horen dat dit helemaal niet ging maar dat ik mijn vraag via facebook messenger moest stellen. Maar ik heb helemaal geen facebook... Dan moest ik maar even een account aanmaken.

Vervolgens belde ik opnieuw omdat ik er telefonisch met deze mevrouw niet uit kwam (ze was enorm lastig te verstaan door haar accent).
Van de 3e medewerker kreeg ik te horen dat het niet mogelijk was te "crediteren". Jammer, maar waar.

5 dagen later was de TV 140 euro goedkoper geworden (en dat is hij nu na 4 weken) nog steeds. Hierop nam ik wederom contact op met de Samsung shop.
Mevrouw 4 was ook lastig te verstaan maar begreep mijn vraag. Er was maar 1 mogelijkheid: TV opnieuw bestellen en vorige terug sturen. Ik heb heel goed nagevraagd of er geen addertjes onder het gras zaten en die waren er niet, na lang nadenken toch besloten dit te doen. 140 euro is een hoop geld.

Op 9 oktober bestelde ik de TV opnieuwe voor 140 euro minder. Op 11 oktober werd de 1e TV opgehaald.

Nu, na 6 dagen hoor ik niets van Samung en na telefonisch contact krijg ik doodleuk te horen dat ze niet kunnen zien waar de TV is... Ze moet de interne afdeling mailen en dan belt ze me terug (waarschijnlijk net als eerst nooit meer - ik pas de review aan als ze wel belt).
Ik zie in de track en trace dat mijn TV is opgehaald maar meer dan dat niet... Ik moest notabene zelf om een ontvangstbewijs vragen van de ophaaldienst en kreeg een vage sticker met mijn naam en het TV model erop.

Ik heb weinig vertrouwen in de Samsung store en wil erop wijzen dat ik zelf - ondanks de interessante prijzen - volgende keer niet meer tot een bestelling bij Samsung meer zal overgaan.

Ik heb mijn portie gehad. Indien ik meer informatie heb zal ik deze review er direct mee bijwerken.

Verzending

Aflevering is snel, de volgende of navolgende dag. Maar ophalen (is ook verzending) is waardeloos, geen indicatie van tijd en geen duidelijke track en trace van je eigen product. Notabene moest ik zelf vragen om een ontvangstbewijs voor een kostbaar product! En dat bewijs is erg vaag.

Klantenservice

De klantenservice wordt bemand door slecht verstaanbare mensen die zelf niets kunnen zien of oplossen. Ze verwijzen en verschuilen zich continue achter "de interne afdeling" en die is niet bereikbaar voor henzelf of de klant. Ze geven aan dat ze die enkel per email kunnen bereiken. Dat maakt deze klantenservice niet doelgericht en slagvaardig maar in mijn ogen irritant en vermoeiend.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Het bestellen van een product gaat op zich makkelijk. In mijn geval ging het om de Samsung Wireless Battery Pack: een powerbank met de mogelijkheid om je apparaten draadloos op te laden. Dit product is helaas al na drie maanden kapot gegaan, waarbij de klantenservice van Samsung mij zwaar tegenviel.

Klantenservice

Het product (een Samsung Wireless Battery Pack) ging helaas na drie maanden kapot. Dat is vervelend, maar kan gebeuren. Daarop besloot ik contact op te nemen met de klantenservice om mijn apparaat aan te melden voor een reparatie onder de garantie.

De klantenservice medewerkers zijn beleefd en doen hun best, maar over de uiteindelijk geboden oplossing ben ik niet tevreden. Ten eerste was er de eerste keer dat ik belde (op zondag) niemand beschikbaar die het recht of de mogelijkheid had om een retouraanvraag te regelen. Dit op zich wekt al mijn verbazing. Ik kreeg vervolgens de tip om contact op te nemen via een van de webcare kanalen, maar mocht ik de dag erop nog geen antwoord hebben om dan nog eens terug te bellen.

Vervolgens heb ik via Twitter contact proberen te zoeken, maar hierop kwam geen antwoord. Daarom heb ik de dag erop teruggebeld. Ik krijg een, overigens zeer vriendelijke, medewerker aan de lijn. Deze biedt mij de volgende twee opties:

- Het product inleveren bij een Samsung Service Punt, waarbij de dichtstbijzijnde een uur rijden is (plus nog eens een uur terug, natuurlijk)
- Mijn mobiele telefoon aanmelden voor reparatie

Ik geef aan dat een uur rijden teveel van het goede is, zeker gezien het feit dat ik niet eens direct een vervangend product zou kunnen krijgen. Dan blijft de bizarre tweede optie over: ik moet mijn mobiele telefoon aanmelden voor reparatie, want daarvoor hebben zij een ophaalservice. Vervolgens zou ik simpelweg de powerbank moeten meegeven. Het moet op deze manier, want, zo wordt mij verteld, voor accessoires hebben ze simpelweg geen retour en reparatieproces. Op zich is een ophaalservice netjes, maar wat ik toch bizar vind is dat ik wel het proces in moet van mijn mobiele telefoon aanmelden voor reparatie... inclusief een hele registratie van onder andere IMEI en serienummer. Dit lijkt mij dan ook iets wat heel snel fout kan lopen, waardoor ik me bij deze optie niet gemakkelijk voel.

Ik informeer naar de mogelijkheden om het simpelweg op te sturen via PostNL - zoals iedere webshop eigenlijk aanbiedt. Dit was eigenlijk geen optie, ook omdat dit zeer lang zou duren. Ik probeerde dit nog een beetje te counteren met de opmerking dat het aanmelden van je telefoon voor reparatie (terwijl je een ander, niet gerelateerd product wilt laten repareren) raar is... en hoe werkt dat nou als iemand iets retour wilt sturen maar geen Samsung telefoon heeft? Het antwoord lag direct klaar: Samsung repareert heel veel telefoons, niet alleen van het Samsung merk. Twee uur reizen (+ later nog een keer om het product op te halen) of mijn telefoon aanmelden voor reparatie... dat waren de opties. Daarmee werd het telefoongesprek ook vrij rap afgesloten.

Daarna heb ik contact gezocht met de webcare via Twitter. Deze keer kreeg ik binnen 10 minuten antwoord (terwijl mijn eerste bericht niet beantwoord was). Hierin gaf ik aan dat ik de geboden oplossing zwaar teleurstellend vond en dat ik het 'trucje' met het aanmelden van mijn telefoon voor reparatie een bizarre constructie vond. Ik hoopte dat de webcare medewerker misschien wel meer mogelijkheden had, maar de webcare medewerker had ook geen andere optie.

Dat betekent dat ik dus, in mijn ogen, geen realistische optie geboden heb gekregen om mijn powerbank in te leveren. De reistijd van twee uur is onacceptabel (en kost net zoveel geld als een halve powerbank) en de constructie waarbij ik mijn telefoon voor reparatie opgeef vind ik zeer raar en komt onbetrouwbaar over.

Dit heb ik ook nog aan de webcare aangegeven. Het werd goed duidelijk dat Samsung mij hierbij niet zou kunnen helpen en dat zij verder niet aan hun plicht zouden kunnen voldoen om een product te accepteren voor reparatie onder de garantie. Omdat ik nog wel enigszins aan het milieu wou denken (aangezien het hier toch om een product gaat met een zeer vervuilende accu) heb ik nog wel gevraagd om een antwoordnummer waar defecte apparaten (voor recycling) naartoe kunnen worden gestuurd. Deze stond vroeger op hun website, maar kon ik niet zo 1, 2, 3 vinden. Dat kon, verrassend genoeg, wel geregeld worden... daarvoor moest alleen eerst nog even een dossier worden aangemaakt waarvoor weer een hele reeks gegevens nodig was. Op dit moment dacht ik dan ook "laat maar zitten, ik doe het wel via een andere winkel", want hier gaat wel veel tijd en gedoe inzitten.

Om een lang verhaal kort samen te vatten:
- Product van €60 is na 3 maanden defect gegaan
- Klantenservice slecht bereikbaar (de eerste keer waren er geen medewerkers om een retouraanvraag te verwerken)
- Aangeboden oplossingen niet realistisch (2 uur totale reistijd + nog eens 2 uur bij evt. ophalen) óf via rare constructie (telefoon aanmelden voor reparatie)
- Voor recycling moet eerst een dossier worden aangemaakt

Ik heb een aantal jaar terug een prima ervaring gehad wat betreft de reparatie van een smartphone, maar voor accessoires kan ik Samsung écht niet aanraden indien je daarmee problemen krijgt. Wat dat betreft zou ik als consument in de toekomst toch meer kijken naar winkels die zich meer bewezen hebben qua klantenservice, reparatie en retourafhandelingen.

Zonde van mijn tijd, zonde van mijn €60 en zonde van het milieu.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Preorder geplaatst voor Galaxy Tab S5e, zou op 12 april worden geleverd, nu is de uitlevering verzet naar 26 april. De shop neemt niet de moeite om de klanten te informeren. Bij het eerste telefonisch contact op 14 april werd zelfs gezegd dat het de volgende dag zou worden geleverd. Uiteindelijk bij tweede telefonische navraag werd toegegeven dat de uitlevering was verzet naar 26 april.

Klantenservice

Eerst word je foutieve info gegeven, pas bij een tweede contact waarbij je confronteerd met de waarheid, geven hun fout toe. Terwijl men eigenlijk al ruimschoots van tevoren je via mail hadden kunnen informeren.

Algemeen

Ik heb op 21/2 een Galaxy Watch Active gepreordered. Op de website word vermeld: "Het product wordt dan geleverd op de dag dat deze officieel uitkomt. Hierdoor ben jij een van de eerste die het nieuwste Samsung product binnen heeft" Wel nu de hele wereld aan het unboxen is op 15/3. Weet ik niet eens hoe veel langer het bezorgen nog gaat duren

Verzending

Er staat op de website word verzonden vanaf 15/3. Vervolgens op 15/3 word de status verandert naar: In Voorbereiding. Maar verdere uitleg hoe af wat ontbreekt. Op 18/3 een verzendbevestiging van de Samsung Shop, met track&trace voor DHL. Einde van de dag (18/3) DHL gebeld, maar zij gaven aan dat de zending nog niet eens bij hun was aangekomen.

Klantenservice

Ook de klantenservice kan er niks zinnigs over zeggen. Ik heb op zaterdag 16/3 contact gezocht. En mij werd verteld om op werkdagen te bellen. Want er kon geen inzicht worden gekregen op verzend informatie. Wat een afgang

Algemeen

Bestelling geplaatst op bij Samsung zelf omdat ik zo niet hoef te wachten op de cashback, maar die gelijk krijg. Ik had de tv savonds besteld en werd de volgende dag gebeld voor een afspraak. De tv werd thuis netjes geïnstalleerd. Perfect!

Algemeen

Galaxy S9 besteld. Ze hadden een aantrekkelijke cashback actie waardoor Samsung.com de beste prijs bood. Prima ervaring en snelle levering. Geeft toch iets extra's om je Samsung via de officiele samsung website te bestellen.

Verzending

Donderdag eind van de middag besteld, vrijdag in huis. Kreeg keurig een mailtje met t&t code en werdt per sms op de hoogte gehouden.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Ruime keuze produkten en erg duidelijke website. Het betaalproces verliep soepel en wist meteen wanneer het product zou worden geleverd.

Verzending

De dag erna werd het product met DHL geleverd.

Klantenservice

Mijn vraag over levering was snel beantwoord

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

netjes geholpen,prima uitleg,supersnelle levering,vriendelijk en netjes personeel.Mijn droom is uitgekomen,mijn eigen THUISBIOSCOOP!! Een kennis koopt hem nu ook!

Verzending

de levering was supersnel en keurig netjes thuisgebracht en bevestigd aan de muur.Het beeld is uniek,zo scherp!Ik ben heeel blij met de SamsungQE55QLED TV 2018,het is een prachtig product en mijn droom is uitgekomen,een eigen THUISBIOSCOOP!!

Klantenservice

de klantenservice is uitstekend, je kunt altijd bellen en er wordt goede notitie gemaakt van je vragen en ze staan direkt voor je klaar! Geen problemen met EXPERT LEKKERKERK! Ik beveel hun aan om daar te gaan shoppen. Ik beveel deze winkel aan voor iedereen!

Algemeen

Wanneer je via de webshop van Samsung een bestelling plaatst zie je niet wanneer het product wordt geleverd.

De klantenservice kon mijn simpele vraag over de levertijden niet beantwoorden. Persoonlijk vind ik dat anno 2018 de levertijden gewoon duidelijk vermeld moeten zijn in je webshop

Klantenservice

Ik wou een monitor kopen via de webshop van Samsung. Tijdens het bestellen kon ik niet zien wanneer de levering zou plaatsvinden, dus ik besloot maar even te bellen. Na 5 keuzemenu's te doorlopen kreeg ik iemand aan de lijn, de vraag was simpel: als ik nu monitor x bestel, krijg ik hem dan morgen thuis? Ik kreeg een complex antwoord dat samsung gebruik maakt van resellers en dat ik daar contact mee op moet nemen voor de levertijden etc. Nou mooi, ik bestel wel elders.

Algemeen

Veel informatie op de site over het product
Duidelijke bestelprocedure met verschillende betaal mogelijkheden
Snelle levering

Levering binnen 24 uur, op zaterdag

Algemeen

Levering bestelde artikel blijft uit zonder informatie van Samsung over oorzaak en duur. Telefonische Klantenservice is een aanfluiting, zo slecht maakte ik het zelden mee.

Verzending

Hoesje besteld voor mijn nieuwe Samsung Galaxy S8. Reken op levering volgende dag maar staat nu al 3 dagen op voorbereiden verzending.

Klantenservice

Wat een aanfluiting. Kan niets, weet niets en hoopt dat de levering niet nog eens 14 dagen op zich laat wachten.

Algemeen: Score: 3
Algemeen

Samsung Shop, niet echt duidelijk in communicatie en afspraken nakomen. Gelukkig wel mijn geld terug.

Klantenservice

Op maandag 10-04 een Tab A10.1 besteld.
De website vermeld ˝In principe wordt het product de volgende werkwerkdag al geleverd˝
Nu had ik mijn bestelling rond 19.00uur geplaatst dus op dinsdag niet geleverd was nog niet verontrustend.
Maar op woensdag was de status nog steeds ˝wordt gereed gemaakt voor verzending˝
Maar even gebeld met de helpdesk, nou ja even is niet de correcte weergave.
De mevrouw aan de ander kant gaat eerst al je gegevens zoals, naam, adres, telefoon, mailadres noteren en je krijg dan een referentienummer en dan wordt pas gevraagd naar je bestelnummer en wat er aan de hand is.
Met een beetje It systeem heb je die gegevens toch bij de hand na het invoeren van het bestelnummer lijkt mij.
Maar goed de mevrouw vertelt mij dat zij niets kan zien want DHL doet de afhandeling.
Hebt u dan een track en trace nummer voor mij mevrouw?
Nee niet nodig meneer als u dit nummer van DHL belt kunnen zij met uw bestelnummer de status vertellen.
Met DHL, mag ik uw track en trace nummer?
Dat heb ik niet mevrouw wel een bestelnummer van de Samsung shop.
Daar kan ik niets mee meneer vertelt de DHL medewerkster.
Dat dacht ik al dus maar een mailtje naar Samsung gestuurd op dezelfde woensdag.
Met de vraag waar de tablet blijft, en als deze niet voor de 19e (over een week) geleverd kan worden dat ik dan graag mijn geld terug krijg.
Na een week, jawel op de 19e een bericht.
Excuses dat het zo lang heeft geduurd maar we hebben u mail doorgestuurd en gaan het onderzoeken.
Op de 20e weer een mailtje, u heeft kontakt gehad met de helpdesk.
Wij kunnen u melden dat uw Tablet S3 (huh, geen A10.1 ?) volgende week wordt geleverd.
Op de 24e weer een mailtje: De terugbetaling van je bestelling is verwerkt, u ontvangt uw geld binnen 3 dagen terug.
Op de 25e was het geld terug op mijn rekening en heb ik de tablet bij Belsimpel besteld en deze is de 26e geleverd.

Algemeen

Het product was makkelijk te vinden en de website is echt goed. de betaling was ook makkelijk. (via belsimpel besteld)

Verzending

Het product was binnen een dag geleverd, het was echt top hoe snel dat ging
(via belsimpel besteld)

Klantenservice

De klantenservice is vriendelijk maar dat heeft het probleem na inmiddels bijna 2 maanden nog steeds niet opgelost. Ik heb talloze keren geprobeerd iemand aan de telefoon te krijgen die wel iets voor me kan oplossen maar die moeite mocht niet baten. Elke keer krijg ik hetzelfde antwoord: "ik begrijp u helemaal maar ik kan er ook niets aan doen". Ook heb ik geprobeerd via de klantenservice erachter te komen wat het telefoonnummer van het hoofdkantoor is, dat weten ze daar niet eens. Op een aangetekende brief wordt na 2 weken en inmiddels bijna 3 weken ook niet gereageerd. Er is een alternatieve oplossing aangeboden en dat is 50 euro korting op een nieuw toestel als ik mijn oude toestel opstuur, helaas staat dat totaal niet in verhouding met wat mijn toestel gekost heeft. Kortom Samsung laat de klant stikken en ik moet maar wachten tot er over misschien pas 4 maanden nieuwe schermen zijn. Helaas nooit meer een Samsung voor mij. (klantenservice niet van belsimpel maar van Samsung zelf)

Verzending: Score: 2
Algemeen

bestelling en betaling ging prima, duidelijk en overzichtelijk. Wat je doorgaans verwacht van grote bedrijven.

Verzending

Ik had een telefoonhoesje gekocht, voor de aflevering van dit hoesje was een handtekening verreist. Kosten van het hoesje 10 euro....

Klantenservice

Hoesje was na twee weken gebruik al stuk. Contact met klantenservice was belachelijk. Na 45 minuten en vijf afdelingen kwamen ze met een oplossing dat ik mijn kapotte hoesje maar moest aanmelden voor reparatie. Dan zou het hoesje bij mij thuis worden opgehaald en dan worden gerepareerd of worden vervangen. Uiteindelijk bleek dat het helemaal niet mogelijk was om het hoesje aan te melden voor reparatie. Daarom maar contact gezocht met de chat functie via Messenger. Tot op heden geen enkele reactie op mijn vraag hoe ik dan mijn hoesje kan aanmelden voor "reparatie"

Scorekaart voor Samsung.com

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie