Samsung.com

400 producten en 585 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Samsung.com

Review toevoegen

Algemeen

Één ster is nog te hoog. Pas op, je wordt gewoon opgelicht!

In een nutshell:
11 weken terug een telefoon en dopjes besteld, die op voorraad waren volgens hun site
7x gebeld omdat de order maar niet geleverd werd
5x beloofd dat hij snel geleverd zou worden
2x geprobeerd m'n geld terug te krijgen van de dopjes, nog immer zonder succes
1x telefoon opgehangen door Samsung terwjil ik m'n bestelling probeerde te annuleren

Na 11 weken geen telefoon heb ik de order maar geannuleerd. Ik ben bijzonder teleurgesteld. De telefoon en de dopjes zijn nog steeds overal te verkrijgen, behalve bij Samsung zelf. En maar m'n inbox blijven spammen met nieuwe aanbiedingen. Ik had deze recencies moeten lezen voor het bestellen.

Voor de duidelijkheid, de beselling is gewoon gedaan op Samsung.nl. Klantenservice herkent m'n order ook zonder problemen. De order die ik zelf nog steeds niet kan inzien in hun CMS.

edit: Review iets aangepast. Ik heb dan toch eindelijk m'n geld terug en de order is geannuleerd. Ik ben 11 weken bezig geweest met dit process.

Klantenservice

Ik ben beleefd gebleven (maar teleurgesteld) en toch werd ik prompt opgehangen toen ik waarschijnlijk een lastige vraag stelde.

Een case aanmaken heeft geen zin, want deze wordt toch niet opgevolgd.

Algemeen

Tja wat moet je hier nog over zeggen. Alles wat hier is geschreven op Tweakers klopt. Ik dacht ik probeer hier een bestelling want geen haast, en de officiële winkel dat moet toch wel meevallen. Helaas niet.

Verzending

Op de site staat vandaag besteld morgen in huis. Wij zijn ondertussen een week verder er er is nog niet eens iets verstuurd.

Klantenservice

Klantenservice kan vervolgens niets aangeven, behalve dat de verzending 'in behandeling is'

*EDIT*
Klantenservice geeft inmiddels aan dat ze de problemen met levertijd afwijking t.o.v wat aangegeven staat erkennen, en zeggen intern naar oplossingen te zoeken.

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Wilde tablet kopen die voor 309 euro met gratis Keyboard Cover op de Samsungwebsite werd aangeboden. Liever niet online, gezien de ervaringen, dus naar fysieke winkel in Hoog Catharijne in Utrecht. Daar was die echter voor 329 geprijsd, en een ventje - dat blijkbaar voor verkoper moet doorgaan - beweerde dat die Cover er helemaal niet gratis bij zat. Toen ik hem de website voorlas, 'gaf hij mij gelijk' maar zei hij dat ze die niet in voorraad hadden. Maar hij zou zijn chef bellen. Na enige tijd kwam hij terug en vertelde me dat de chef 'zou kijken wat hij voor me kon doen', zonder dat concreet te maken. (Ik denk ook dat hij helemaal niemand gebeld heeft.) Toen ik hem vervolgens voorhield dat de prijs in de winkel niet overeenkwam met die op de website, werd hij kwaad: hij 'deed immers zijn best voor mij', en nu zat ik moeilijkheden te schoppen...! Ben toen maar weggelopen.
Kortom, koop ook nooit bij fysieke Samsungwinkels. Onbetrouwbaar.

Algemeen

Inmiddels meer dan twee weken bezig om een annulering te bewerkstelligen en daarvan een bevestiging te ontvangen.

Verzending

Product verzonden terwijl telefonisch geannuleerd. Vervolgens is de verzending tegengehouden, product niet geleverd, maar krijg ik geen bevestiging van de annulering of mijn geld terug.

Klantenservice

Meer dan 5 telefoontjes en 10 chatgesprekken later is mijn annuleringsdebacle nog niet opgelost.

Verzending: Score: 3

Algemeen

zelfde ervaring als schrijver hiervoor, niet geleverd op afgesproken dag.
na bellen gezegd vanmorgen 10.30 aangemeld bij dyna vervoerder, echter wel lader wel maar niet horloge gekregen. dus ik bellen, twee keer gebeld en twee keer ander antwoord. gelukkig met credit card betaald dus verzekerd dat ik mijn geld terug krijg als het nog lang duurt. als je iets afspreekt om o9 een datum te leveren moet je dat doen zeker als je dit zwart op wit aan de klant doorgeeft., als je preorderd mag je er toch zeker vanuit gaan dat er genoeg voorraad is. of dat je geinformeerd word als een product niet wordt geleverd.

Verzending

vervoerd in principe goed, alleen komen altijd later dan in eerste instantie aangegeven.

Klantenservice

Als ik bel en ik krijg als antwoord er is geen vrd en ik bel weer 5 minuten later en iemand zegt dan dat het product om 10.30 is aangemeld bij dynafair vervoerder samsung en deze chaufeur om 11.00 pas op pad is gestuurd met alleen preorder gift en niet mijn preorder bestelling ben ik zeer teleurgesteld in de klantenservice.
horloges staan op website vrd alleen bandje zou niet leverbaar te zijn laat dat dan ff weten, zodat levering afgestemd kan worden en ik niet twee dagen thuis moet zijn hierdoor valt het voordeel volledig in het water omdat het mij nu meer geld kost om thuis te zijn als dat het voordeel oplevert.

Algemeen

Mocht je twijfelen of je hier moet bestellen na het zien van alle recensies, doe het maar gewoon niet. Je krijgt spijt en je zal zeker geen geluk hebben 'dat overkomt mij niet'.

Preorder, 26 augustus verzending.
Nou niet dus. De promotie charger wel ontvangen, maar geen preorder. Gebeld, "nee geen idee meneer, bellen u terug"

Preorder hier dus niet.

*Update 31-8:
Nogmaals gebeld met de klantenservice. 'We hebben een overweldigende hoeveelheid bestellingen gehad van de Watch 4, woensdag (01-09) komt er een nieuwe levering maar ik kan niet garanderen dat uw bestelling dan vervult wordt'

HOE DAN, ik heb een preorder geplaatst, hoe kan je dan niet genoeg voorraad hebben op moment dat het verstuurd moet worden. Als ik na 02-09 nog geen verzendbevestiging heb annuleer ik mijn order, dan maar geen unieke kleurencombinatie, bij coolblue had ik hem wel op de preorder datum gehad voor hetzelfde geld, en met zoveel minder moeite.

Helaas aan de andere recensies te zien (had ik ze maar eerder gezien) kan een order annuleren ook nog heel wat voeten in de aarde hebben. Top, nu al zin in!

* update 02-09
De verzendbevestiging is binnen! Ik had het niet voor mogelijk gehouden maar het is ze toch gelukt. Helaas geen weekendbezorging dus dat wordt wachten tot maandag, dus dan is mijn preorder maar 11 dagen te laat. Nou valt niks voor te zeggen. :')

Verzending

Blijkbaar komt het preorder pakket na telefonisch zelf contact opgenomen te hebben via een andere bezorgdienst. Ik heb er geen woorden voor.

Klantenservice

Konden mij niet meer vertellen dan "geen idee ik bel u terug"

Dat terugbellen lijkt me ook een erg loze belofte.

Terugbellen bleek inderdaad een loze belofte. Zelf maar weer contact opgenomen.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Pre order gedaan, zou de 26ste verstuurd worden, de 27ste nog steeds niets gehoord. Na uren via whatsapp eindelijk een reactie.. Ze weten niet wanneer de levering gaat plaatsvinden.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Enkele zaken besteld, kan niet klagen. Alles netjes op tijd geleverd en goed op de hoogte gehouden van verzending

Verzending

Producten werden geleverd op de dag zoals aangegeven.

Algemeen

Site werkt, niet het meest overzichtelijk. Tracking werkt niet.
Betaling via credit card mogelijk en aan te bevelen

Verzending

28 juni een tablet incl cover besteld. Levering zou de volgende dag zijn. Prijs was erg goed (actie). Levering helaas vertraagd, zou worden geleverd tijdens mijn vakantie. Hierdoor uitgesteld en 14 augustus deels ontvangen. Dus erg vertraagd. Geen melding dat de levering niet compleet zou zijn

Klantenservice

Klantenservice gevraagd over de ontbrekende cover en een oplossing. Zeker gezien de veel te late levering. Antwoord : 'Er is een wereldwijde pandemie aan de hand en tekort aan chips waardoor de voorraad gewoon laag blijft, we moeten allemaal even geduldig zijn.'

28 juni besteld, 14 augustus deel levering zonder aan te geven dat de rest nog volgt, niets excuses, we moeten allemaal geduldig zijn

Veel Samsung producten binnen het gezin, tot nu toe waren we trouwe klanten..

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Telefoon dat op voorraad is besteld en de volgende dag heb ik hem ontvangen.
Webshop is duidelijk en simpel.

Verzending

Telefoon is bezorgd via Dynalogic. Via Samsung track & trace pagina en via SMS goed op de hoogte gehouden van de levering.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Had via de pricewatch een leuke deal gevonden voor een tablet voor onze dochter: goede prijs en op voorraad. Bestellen rechtstreeks bij Samsung: zou goed moeten gaan toch? De webshop blinkt niet echt uit in het verschaffen van duidelijkheid, dus drie keer checken of ik echt de juiste variant (met meer opslaggeheugen) aan het bestellen ben. Afronden van de bestelling en betalen was snel gedaan.

Verzending

za 26 juni: Tablet besteld en betaald. Volgens de webshop op voorraad, dus onze dochter rekent op maandag of dinsdag....

di 29 juni: Nog steeds niets gehoord van Samsung. De "mijn pagina" functionaliteit op de webshop is een lachertje en zo goed als nutteloos. Na een paar keer klikken kreeg ik zelfs het inlogscherm voor de Adobe back-end te zien. Amateurisme ten top. Dus dan maar contact opgenomen via Whatsapp. Initieel krijg je robot "Sam" te spreken, maar die heeft vooral verstand van cashback registraties. "Een medewerker zal het gesprek zo snel mogelijk overnemen".

wo 30 juni: Dan maar even bellen. Gelukkig geen lange wachttijden en de medewerker was uiterst vriendelijk. Medewerker neemt even contact op met de afdeling die de orders afhandeld en kan me dan vertellen dat de tablet op voorraad is en vandaag of morgen verstuurd zal worden.

do 1 juli: Wederom radiostilte en maar weer in de telefoon geklommen. Andere medewerker dit keer: "Er zijn heel veel tablets besteld en deze worden op volgorde van datum en tijd van bestelling afgehandeld. Deze week krijgen we er 20 binnen, volgende week 10, etc." Medewerker kon me niet vertellen op welke plaats ik op deze lijst stond, maar "reken op 4 to 6 weken levertijd".

do 8 juli 12:00 uur: Bericht van Samsung via Whatsapp: "Ik heb een update voor je: bestelling wordt in week 30 geleverd". Dat zou dus in de week van 26 juli worden. Flink balen want dan zijn we op vakantie en dochterlief wil de tablet graag meenemen

zelfde dag om 14:07: Email van Dynalogic: we komen morgen namens Samsung een bestelling bezorgen

vr 9 juli: Bezorger staat voor de deur met de tablet.

Uiteindelijk heeft de levering dus "slechts" twee weken geduurd: flink langer dan verwacht (want zou op voorraad zijn), maar flink korter dan dat de klantenservice aangaf. De afhandeling door Samsung is echter enorm chaotisch, ik hoop niet de aftersales ooit nodig te hebben

Klantenservice

Positief: Klantenservice is telefonisch reletief vlot te pakken te krijgen en medewerkers zijn heel vriendelijk.
Negatief: De info die ze geven klopt van geen kant dus je kunt ze net zo goed niet bellen

Algemeen

Een bestelling gedaan, vooral op basis van scherpe prijs en vertrouwen in het merk/bedrijf 'Samsung'. Dat blijkt niet terecht en dat is een understatement. HIER NIET BESTELLEN (tenzij je van frustratie houdt)

Klantenservice

Bestelling proces op website verloopt normaal. Geeft voorraad aan en 'zelfde dag nog verzonden' en 'op voorraad'. Overigens is die tekst nu opeens verdwenen?? Enige wat er stond is dat 'door drukte' de levering 2 dagen kon duren. Prima - dacht ik toen.

Je krijgt een orderbevestiging met de cryptische tekst 'bezorging: eerst volgende bezorg dag'. Vervolgens gebeurt er he-le-maal niks. Ik probeerde in te loggen met het aangemaakt account, blijkt de website dat emailadres helemaal niet te herkennen (kon ook geen 'wachtwoord vergeten' doen dus).

Toen maar contact opgenomen, via Whatsapp kreeg ik het snelste reactie. Gelukkig had ik gekozen voor 'achteraf betalen' en wilde ik vooral annuleren. Dat zijn ze nu aan het verwerken. Ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik had er niet aan moeten denken ook nog mijn geld terug te moeten krijgen, zoals ik hier lees is dat ook een lange adem.

Samsung: stop gewoon met direct-sales naar consumenten en laat dit over aan de bedrjiven die het wel op orde hebben en ervaring hebben, met name hun voorraadindicatie en levertijden.

Algemeen

Mijn slechtste aankoopervaring ooit. Als Samsung niet zo'n groot conglomeraat was, zou ik inmiddels denken dat ik opgelicht was. Ik wou dat ik de andere reviews hier gelezen had...

Via de webshop een telefoon en oordopjes besteld. Telefoon was op voorraad tijdens het bestellen. Dit bleek niet te kloppen. Ik ben inmiddels 3 weken, meerdere telefoontjes en whatsappjes met de helpdesk verder, maar ik kom niet verder dan "broken promises".

4x heb ik nu contact gehad. 1x via whatsapp en 3x telefonisch. Ongeveer elke week een keer gebeld. Iedere keer als ik bel schuift de levertijd ook een week op.

Ze beloven de oordopjes uit de bestelling te halen, want hoewel de telefoon over 4 (!) weken weer op voorraad zou zijn, zijn de dopjes nimmer meer leverbaar volgens de helpdesk. Dus ik heb 3x gebeld in de afgelopen 3 weken en een poging gedaan de dopjes uit de bestelling te halen, maar of dat gelukt is onduidelijk. Want ik krijg (1) geen nieuwe order bevestiging en (2) je kan de order niet inzien op je Samsung pagina. Die pagina werkt gewoon niet...

Tot mijn verbazing staan zowel de dopjes als de telefoon (S20 FE 5G) en de oordopjes (buds +) nu op direct leverbaar op de site.

Vanochtend kreeg ik ineens mail dat de telefoon ook weer op voorraad is. Wederom gebeld om te checken of m'n bestelling dan verstuurd zou worden. De helpdesk meldt dat dit een fout is op de site, want hij komt pas over 4 weken weer aan.

Na het inloggen zie je dat je een order hebt, maar de orderpagina zelf werkt niet bij Samsung. Het is dus gissen wat de status van je bestelling is.

Klantenservice

Er zijn tot 3x toe beloftes gedaan; maar uiteindelijk gebeurt er niets. Wat ze wel goed kunnen zijn kortingscodes sturen om je te verleiden om nog wat te bestellen op de site.

Algemeen

Zelden heb ik zo'n incompetente webshop meegemaakt als die van Samsung.

Ik had een telefoon besteld maar deze veel te laat geleverd en beviel niet goed. Ik bel Samsung, de retour zou worden verwerkt en het retourlabel zou binnen een uur in mijn inbox zitten.
In de inbox zat inderdaad een mailtje, echter wel een mail dat de telefoon omgeruild zou worden (en geen retour label).

Direct terug gebeld naar Samsung waar ik weer heerlijk 20 minuten in de wacht mocht staan om vervolgens te horen dat het aangepast zou worden het er een retourlabel aan zou komen.

Ruim twee weken(!!) ben ik elke dag aan het bellen geweest om een retourlabel te krijgen... Eindelijk na twee weken was een medewerker in staat een retourlabel te versturen, dus vol goede moed naar het PostNL punt om het pakket eindelijk in te leveren, daar kreeg ik echter te horen dat de zegel al gebruikt was.

Gelukkig is het een antwoordnummer dus ik heb de telefoon alsnog op eigen houtje kunnen verzenden en ik mocht weer na een lange wachtrij gehad te hebben aan de medewerker vertellen dat de telefoon onderweg was en de 3S code zou bij mij retour order gezet worden zodat deze retour gemakkelijk verwerkt zou worden.
Dan ben je klaar... denk je.

Gister kreeg ik na een week dat de telefoon ingeleverd is een mailtje van Samsung. "Ah mooi, hij is verwerkt en ik krijg mijn geld terug" zei ik zachtjes tegen mijzelf. Niets is echter minder waar. Samsung gaat mij vandaag een nieuw toestel toesturen. IK WIL HELEMAAL GEEN NIEUW TOESTEL!

Hoe moeilijk is het om een retour te verwerken?! Ik ben nu al ruim drie weken bezig om bij deze verschrikkelijk incompetente bende van een webshop een telefoon retourneren!

Het zal mij verbazen als dit in één keer goed gaat. Ik hoop dat ik de telefoon aan de deur kan weigeren anders ben ik bang dat ik de aankomende weken weer elke dag mag bellen voor een retour label om zo weer van voor af aan te beginnen.

Als ik één ding kan aanraden aan iedereen op tweakers. Geef gewoon die extra euro uit en koop bij een webshop die wél zijn zaken op orde heeft. Er staan gigantisch veel 1* reviews over deze webshop op zowel tweakers als alle andere review websites. Ik ben zo dom geweest om te denken van 'Ah Samsung is een groot en bekend bedrijf.. Het zal wel meevallen'... Helaas zijn alle 1* reviews hier écht terecht. Wat een verschrikkelijke bende is het daar!

Verzending

Vandaag besteld, morgen in huis? Maak daar maar 'vandaag besteld, ooit over twee weken als je op de route ligt zullen we de bezorging doen' van

Klantenservice

Je kan bellen wat je wil, je staat eerst in een lange wachtrij om vervolgens door iemand 'geholpen' te worden die letterlijk geen fuck geeft om de service die hij/zij kan geven.

Ze wimpelen je liever af met een 'ik ga het regelen' en een 'ja meneer het komt goed' dan dat ze daadwerkelijk iets doen.

Algemeen

Je zou verwachten van een merk als Samsung dat die de zaken netjes in orde heeft. Niks is minder waar! Geen product ontvangen en vervolgens een mailtje gekregen waarin 2 maanden vertaging wordt aangegeven. Bestelling had de volgende dag in huis moeten zijn.

Het ergste is nog dat ze zelf van alle recente klanten de mail adressen hadden gelekt. Hoe krijg je dit voor elkaar?

Klantenservice zogenaamd 24/7 bereikbaar, maar op zowel WhatsApp als Twitter niks gehoord. Mijn aankoopbedrag lijkt weg te zijn...

Verzending

Geen product ontvangen, wel een copy paste mail met een 2 maanden vertraging. Hoe kan dit op iets wat op voorraad had moeten zijn?

Klantenservice

Compleet onbereikbaar. Je krijgt eerst een bot die geen fatsoenlijk Nederlands of Engels kan en spreken met een medewerker kan je vergeten.

Algemeen

Je verwacht dat als je bij de officiële webshop van Samsung een bestelling plaatst dat er zorgvuldig wordt omgegaan met de klantervaring. Bestellen ging makkelijk, tablet was op voorraad. Je kiest een kleur, opslag en betalen maar. Vandaag besteld is morgen in huis. Helaas is er na de betaling geen morgen meer.

Verzending

Een tablet besteld op een zondag, was op voorraad dus moest geen probleem zijn. Het is tenslotte een bestelling bij Samsung zelf denk je. Tijdens het bestellen zie je nog even dat het de volgende dag in huis moet zijn, maar door drukte bij de bezorgdiensten kan het wel een dagje of 2 langer duren. Na betaling netjes een orderbevestiging in de mailbox met een samenvatting van je bestelling. Helaas is dit dan ook meteen het einde van de communicatie.

Na 3 dagen zonder een verzending toch maar even de klantenservice gebeld. "hmm ik zie niets raars, tablet is gewoon op voorraad. Ik ga het even doorzetten naar de backoffice en dan moet je het hooguit overmorgen in huis hebben"
Je raadt het al; een aantal dagen later nog steeds niets.
Weer bellen met de klantenservice, andere medewerker; "ik weet het niet meneer, ik kan niets zien. Daar moet ik een ticket voor aanmaken en dan hoor je over 4 dagen wel de uitkomst." Bij de vraag hoe ze mij gaan contacteren over de uitkomst zegt de medewerker "nee dat moet je zelf doen, je moet zelf weer de klantenservice bellen". Na dit telefoongesprek had ik het gevoel met een malafide webshop in zee gegaan te zijn in plaats van Samsung.

Dan maar even online proberen bij de "samsung community" een topic te openen met de vraag hoe het zit en waarom er nog steeds niets binnen is of waarom er niets gecommuniceerd wordt.
Hier uiteindelijk iemand van Samsung die het even nagaat en meldt dat ze even een tijdje zonder voorraad zaten. Maar je mag wel je order annuleren als je wilt. Nee dat wil ik niet want diezelfde tablet en accessoire is nu bij elkaar meer dan 150 euro duurder.

Vervolgens blijft het weer dagen stil tot er uiteindelijk een mailtje van samsung in de mailbox binnenkomt. "Nou eindelijk!" denk je gelijk. Maar helaas... Mail samenvattend: " je hebt iets besteld, maar wegens overweldigend succes duurt het uitleveren van je order iets langer. Hier is de verwachte verzendweek; over 3 weken.
We begrijpen het dat het langer duurt dan je verwacht, sorry en heb geduld alsjeblieft. Maar als je niet wil wachten, hier is een link om je complete order makkelijk te annuleren." zucht...

Waarom zou je iets uit voorraad verkopen om dan twee weken later te zeggen dat er geen voorraad is?

Update: de toetsenbord case welke ze er gratis bij gaven ten tijde van de order is nu ineens end of life. Dus die hebben ze alvast uit de order geannuleerd. Niet aangeboden iets anders te leveren, niet een alternatief product. Nee we annuleren het gewoon eenzijdig. Ik heb hierbij de gehele order maar geannuleerd, heb er geen vertrouwen in dat er ooit iets opgestuurd wordt. Nu even kijken hoe lang het duurt voordat het geld terug is op mn rekening.

Klantenservice

De klantenservice krjjgt waarschijnlijk een hoop gezeik over zich heen van klanten die op een bestelling wachten. Dus ontwijkende antwoorden en loze beloftes alleen maar om "van je af te zijn". Ze kunnen er zelf toch niets aan doen.

Algemeen

Deze keer had ik voor een bestelling via Samsungs eigen webshop gekozen. Waarom zou dat niet net zo goed zijn als via een electronicashop was daarbij het idee. De webshop zelf is prima, zolang je maar niet verwacht dat je bestelling ook wordt geleverd binnen afzienbare tijd. De Samsung producten staan er in ieder geval in en hij is prima te doorzoeken. Ik had een telefoon, case en draadloze oordopjes gekozen, die allen "direct leverbaar" waren. Tijdens het bestellen heb ik geen account aangemaakt, mijn gegevens hoeven immers niet overal in een systeem te blijven hangen. Het gehele bestelproces kon verder gewoon worden doorlopen. De betaalbevestiging kwam ook gewoon door, zoals je van een normale webshop kunt verwachten. Helaas was dit de enige ervaring die "normaal" te noemen is.

Verzending

De verzending bleef helaas uit. Ik dacht dus een mooie deal te hebben gescoord (met inruil van een oude niet meer gebruikte telefoon), maar na bijna 2 weken kan Samsung mij nog niet vertellen waar het toestel blijft. Klanten worden niet pro-actief op de hoogte gehouden over de voortgang van bestellingen. Ook is de order tracking via de link in de mail niet beschikbaar. Je komt op een pagina waar een fomulier zou moeten laden, maar dat formulier komt niet. Van de klantenservice begreep ik dat die inderdaad niet werkt sinds de overstap naar een nieuw systeem enkele maanden geleden. De klant moet dus zelf maar contact opnemen met de helpdesk, die blijkbaar ook niet voldoende is toegerust om de klanten echt te helpen.
_____
Update: De dag na annuleren komt er een mailtje binnen (bij mij geen andere klanten in de CC of TO), dat de verzending de week erop zou plaatsvinden. De annulering is intussen nog niet bevestigd. Ik ben daarmee benieuwd wat eerder wordt verwerkt: de annulering of de verzending.

Klantenservice

Toen er zaterdag geen verzendbevestiging binnen was, heb ik direct via Whatapp een vraag bij Samsung neergelegd. Het heeft 3 dagen geduurd, voordat die conversatie werd opgepakt (zelf iedere dag even een kort bericht gestuurd om Samsung binnen de Whatsapp for business SLA te houden). Het antwoord via Whatsapp was niet heel verhelderend, anders dan dat er onterecht producten op beschikbaar stonden in de webshop. Meer kon men niet vertellen over de levering. In de loop van de week daarom nog maar eens gebeld, omdat het stil bleef en toen was het verhaal dat de telefoon binnen zou komen en dat ik hem echt begin van de volgende week kon verwachten, omdat hij dan samen met de bestelde oordopjes kon worden verstuurd. Aangezien ik de maandag erop on geen verzendbevestiging had gezien heb ik einde dag nog maar eens gebeld. Het verhaal was toen dat het toestel binnen was en ik hem echt in de loop van de week kon verwachten. Tot vandaag ook geen informatie of updates over de bestelling, dus ik voelde de bui al hangen en heb weer zelf gebeld en helaas bleek het vermoeden correct. Nu was de melding dat er volgende week weer een lading binnen zou komen en daarna over 2 weken weer, maar dat men niet kon vertellen of mijn telefoon daar dan bij zou zitten en wanneer ik hem dan zou ontvangen. Ofwel, reden genoeg voor mij om de bestelling dan maar te annuleren. Het kon weken oplopen begreep ik al uit de reacties van de diverse medewerkers die ik aan de lijn had. De medewerkers waren trouwens allemaal vriendelijk, dus dat is bewonderingswaardig aangezien ik niet de enige met deze negatieve ervaring blijk te zijn.

Het is jammer dat het zo is gelopen, want ik had Samsung juist weer een kans gegeven nadat ik jaren geleden belabberde service met een Samsung smartwatch jaren heb meegemaakt. Tot dat moment had ik al jaren opvolgend de S serie telefoons van Samsung in gebruik gehad, dus het ontbreken van service had ze een jarenlang terugkerende klant gekost. Op dat moment had ik besloten ze een aantal jaren links te laten liggen en het moment voor de 2e kans was nu aangebroken. Dit was de kans om te bewijzen dat het allemaal beter en klantvriendelijker was geworden bij Samsung. Of het aan het moment ligt of de combinatie van mij met Samsung, maar het is een grote teleurstelling geworden. Blijkbaar is Samsung niet meer aan mij besteedt, want ik ben weer even genezen en heb intussen een ander merk telefoon besteld. Als Samsung wat wil leren over mijn persoonlijke klantervaring, heb ik hier een aantal adviezen die ze direct in praktijk kunnen brengen om de klantervaring direct te verbeteren:
1: Zet geen producten in je shop op direct leverbaar als ze dat niet zijn
2: Als er per ongeluk toch producten zijn verkocht die niet leverbaar zijn, neem dan zelf pro-actief contact op met je klant
3: Zorg dat de self tracking van orders werkt, dat scheelt nodeloos veel contactmomenten
4: Als je de klant ook niet zelf informeert, zorg dan dat je klantenservice de klant wel kan helpen
5: Als Whatsapp als kanaal met de klant wordt gebruikt, helpt het niet als de eerste reactie 3 dagen op zicht laat wachten

Klantervaring behoeft continue aandacht en ik ben bang dat Samsung hierin dit wat steken laat vallen. Van alle stappen in mijn klantreis is alleen de eerste positief geweest en is het verder van kwaad tot erger geworden. Iedere contact met Samsung leverde weer andere antwoorden op, waaruit bleek dat de klantenservice ook niet weet waar ze aan toe zijn. Zoals hierboven al genoemd zijn er een aantal directe kansen voor verbetering en er is waarschijnlijk nog meer te winnen. Daar goed naar kijken is echt een must!

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Bestelling plaatsen ging simpel. Zo betaald en bezorgmoment kunnen kiezen al twee dagen na bestellen. Klonk prima.

Verzending

Na betalen is het alleen maar downhill gegaan.

Ik heb 26 juni voor m'n moeder een Samsung A41 besteld bij Samsung zelf voor 239 euro. Bezorgmoment wat ik kon kiezen was al 2 dagen erna! Top!

2 dagen na bezorgmoment... nog niets gehoord of ontvangen. Ik bel klantenservice omdat ik uberhaupt geen mail over verzending heb ontvangen. Ik kreeg te horen dat het tijdelijk out of stock was, maar er deze week nieuwe binnen zouden komen. "verwacht het voor het weekend op je mat te hebben!" Ok, wil ik wel op wachten.

Na het weekend hoor ik nog steeds niets. Ik app op maandag met de klantenservice en krijg te horen dat ze niet weten wanneer de bestelling komt. Bijzonder. Donderdag contacteer ik ze weer om te kijken hoe of wat. Geen duidelijkheid.

Ik vraag om een annulering en dat wordt doorgevoerd. Ik krijg mijn geld pas in 5-10 werkdagen! Vind ik wel wat langer dan sjiek is om op te wachten, zeker na deze service.

Inmiddels is het toestel 70 euro duurder geworden. Ik ben op alle fronten enorm ontevreden en raad iedereen af om bij Samsung zelf te bestellen. Wat een blamage.

Klantenservice

Klantenservice is vriendelijk, maar onkundig. Nooit meer gehoord dan "het is er waarschijnljk voor het weekend" (het was er niet voor- of na het weekend) of "ik weet niet wanneer het komt."

Algemeen

Op zondag 27 juni bestel ik een S21 op de Samsung webshop. De telefoon was meteen leverbaar en volgens de bevestigingsemail zou deze dezelfde dag nog verzonden worden zodat ik hem op maandag 28 juni in huis zou hebben. Op dinsdag 29 juni was ik nog steeds niet door DHL gecontacteerd. Ook geen enkele communicatie van Samsung. Na vergeefs via Whatsapp contact te zoeken met Samsung, naar de webshop gebeld. Blijkt dat de telefoon helemaal niet op voorraad was, maar "waarschijnlijk in de volgende fabriekslevering" van vrijdag 2 juli zou zitten. Op vrijdag 2 juli weer gebeld, en de levering wordt nu doorgeschoven naar "midden-juli, maar we kunnen geen garantie geven".

In het kort, een webshop die geen idee heeft van zijn eigen voorraad, geen idee van zijn eigen leveringstijden en totaal niet uit zichzelf communiceert dat er een vertraging is,

Klantenservice

Nadat de telefoon niet geleverd werd, heb ik de order geannuleerd, en we zouden ons geld binnen 5 dagen terugkrijgen. Ik heb dus nog steeds geen geld terug, en vandaag weer eens gebeld. Blijkt dat "2 mensen hebben de opdracht tot annuleren ingevoerd, maar dit is nog niet door het systeem geaccepteerd". En geld terug gaat nu 10 werkdagen kosten.

Dus: intern het niet voor elkaar krijgen om een order te annuleren, en het niet voor elkaar krijgt op redelijke termijn het geld terug te storten.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Ik heb de samsung Tab s7+ besteld. Deze was wat duur maar met de promotie erop toch besteld. De promotie is wat verwarrend omdat je bij samsumg.com geen codes en formulier hoeft op te sturen.

Verzending

Het bleek later je promotie bij de verzending hoort te zitten. Dit waren ze dus vergeten. Ik heb mijn promotie nooit ontvangen.

Klantenservice

1 ster is nog te veel voor de klantenservices.
Telefonisch werkt niet als ik er doorkwam werd ik in de wacht gezet. Of werd de verbinding verbroken. Ze hebben wel een whatsapp dienst waar je soms uren of een dag later reactie krijgt. Waar ik soms niet meer op kon reageren.
Ook op de website mijn gemeld dat er iets niet goed gaat maar dat heeft ook niks opgelost. Ze hebben mijn maanden aan het lijntje gehouden. En ik heb nooit antwoord gekregen waarom de promotie niet kreeg. En je kan eigenlijk nergens terecht met je klachten.
Enige positive is waar ik contact mee heb gehad komen vriendelijk over.

Scorekaart voor Samsung.com

Algemeen Score: 2
Verzending Score: 2
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie