Highflow

1.364 producten en 1.659 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Highflow

Review toevoegen

Algemeen

Om makkelijk met PC onderdelen te kunnen spelen wilde ik een Streacom BC1 hebben. Geprobeerd om via vraag & aanbod te krijgen, maar dat leverde alleen een vermoedelijke oplichter op. Dus via pricewatch opgezocht. Highflow had de beste prijs, dus snel geselecteerd. Bestelling ging eenvoudig. Eerste keer, daarom betaald via PayPal. Alles snel en soepel.

Verzending

Het pakketje kwam goed verpakt de volgende dag al aan via GLS, de goedkoopste optie.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Uitstekend bedrijf, toont veel producten die je nergens anders kan vinden. Zelfs niet hier op tweakers.

Klantenservice

Highflow heeft misschien wel de beste klantenservice die ik ooit ben tegengekomen.

Ik had een Vertical GPU Bracket bij ze besteld, maar zonder te kijken had ik de versie met twee display ports besteld, terwijl ik er maar één nodig had. Later zag ik dat de versie met één display port en één HDMI kabel nog op voorraad was.

Daarom heb ik ze een mail gestuurd om te vragen of mijn bestelling kon worden aangepast.

Binnen 6 minuten kreeg ik al een antwoord! Mijn bestelling was aangepast! Dit is echt de snelste klantenservice die ik ooit heb gezien, echt uitstekend!

Algemeen

Sinds ik mijn eerste bitspower reservoir heb besteld ben ik uitstekend geholpen, echter was de zending ook binnen 2 dagen binnen gekomen. Ook heb ik zelf de onderkant van de reservoir laten vallen en hierbij zaten rare deuken in, ik mailde highflow en hun hebben zonder probleem een tevreden klant geholpen. Een top service hebben ze ook zeker, echter reageren ze ook binnen 15 min.

Verzending

Geen opmerking voor verzending, tot nu toe de 2de bestellingen binnen 2 dagen geleverd.

Klantenservice

Bij problemen of je wilt iets weten word er maximaal binnen 15 min geantwoord.

Algemeen

Had een nieuwe koeler en fans nodig. Snel gevonden en nette prijs. Alle onderdelen stonden netjes bij elkaar. Zoekfunctie werkt goed en voorraad klopt.

Verzending

Prima verpakt in een stevige doos met luchtkussens

Algemeen

Bij Highflow vind je spullen die je niet bij de reguliere webwinkels vindt. Ik heb hier een cablemod extension set gekocht.

Verzending

Verzending is prima. Verzendkosten zijn wat aan de hoge kant vind ik.

Algemeen

XSPC Radiator besteld voor mijn custom watercooling build. Binnen een uur verzonden incl. track en trace code vermeld. Heldere transactie en zeker kwalitatief netjes afgehandeld. Binnen een dag ontvangen, hoefde niet maar was zeker mooi meegenomen. Erg tevreden met mijn aankoop tot zover.

Algemeen

ze waren de eerste die het product dat ik wou, aanboden voor pre-order

Verzending

vrijdag in stock, zaterdag in huis.. sneller kan niet lijkt me!

snel antw op emails

Algemeen

Simpele maar zeer doeltreffende en overzichtelijke website. Product (Phanteks Evolv X) was goed geprijsd, en er was gewoon via Ideal te betalen.

Verzending

Ik had een pre-order gedaan voor de Phanteks Evolv X, deze was eerder beschikbaar dan verwacht. Na de eerste afleverpoging is deze meteen naar de dichtstbijzijnde afhaalpunt gebracht. Hierdoor kon ik het dezelfde avond nog ophalen!

Klantenservice

I.v.m. Pre-order even contact opgenomen per e-mail. binnen 5 min reactie! Vaak zeggen ze: Bellen is sneller, maar in dit geval zeker niet.
Klantenservice is transparant en geven direct informatie waarover gevraagd werd. Dikke duim!

Algemeen

Goede prijs en goede aanbod. Reageren snel op email en altijd vriendelijk. The place to be voor watercooling

Verzending

Er zaten grote gaten in de doos. Gelukkig was de kast niet beschadigd.

Reageren snel op emails

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Ze hebben een groot assortiment - ook onderdelen die nergens anders bij een Nederlandse webshop te vinden zijn. Precies dat vinden is wel een puntje. De zoekfunctionaliteit van de site is slecht voor zo'n groot aanbod. Ze zouden meer filters en tags op de producten kunnen toevoegen, zodat het niet nodig is om 20 of 30 pagina's door te zoeken.

Ze geven snel en duidelijk antwoord op vragen, maar vergis je niet. Dat betekent niet dat je ook goed geholpen wordt. Hier later meer over, maar in deze algemene beoordeling kan ik kort zijn:

Prima webshop zo lang alles goed werkt. Wees heel voorzichtig voordat je zaken besteld, want er wordt een ontmoedigingsbeleid gevoerd als het aankomt op terugsturen. Mijn advies: vermijd deze winkel tenzij het echt niet anders kan!

Verzending

Ze laten de klant voor alles, maar dan ook alles betalen omtrent versturingen. De volle 6,50 of meer voor elke bestelling en terugzending. Ik snap dat dat de prijs is die PostNL hanteert, maar het zou overwogen kunnen worden de kosten te delen. Het wordt er voor klanten namelijk niet aantrekkelijker op om bij jullie bestellen als het bij de concurrent (bv. Megekko - 3,95 of SiComputers - 4,95) goedkoper is.

De bestellingen worden degelijk verpakt. Wat ik wel mis is een retourlabel, RMA formulier of beschrijving van het retour proces. In plaats daarvan krijg je er wel elke keer een reclamewerkje en een lolly bij. Heel erg schattig, maar na de eerste bestelling hoeft dat echt niet meer.

Klantenservice

In meerdere gevallen heb ik helaas de klantenservice van Highflow nodig gehad. In 1 woord - dramatisch.

In 't eerste geval had ik vragen over het volgende product:

De vraag ging erom dat er bij dit product conflicterende foto's staan en dat ik op basis daarvan niet wist wat ik zou krijgen. Ik kreeg daar snel antwoord op, maar er werd dus geen actie op ondernomen - want de conflicterende foto's staan na 2 maanden nog steeds op de site. Dat vond ik opmerkelijk, maar zou later symptomatisch blijken voor de manier van handelen bij deze toko - de klant staat bij hun zeker niet voorop.

In de volgende gevallen moest ik zaken terugsturen. Bij zo'n beetje 99% van de webshops tegenwoordig is het retourproces eenvoudig en nagenoeg pijnloos. Er wordt dan een retourlabel en RMA form bijgevoegd, of in ieder geval een beschrijving van het proces. Bij Highflow moet je zelf gaan zoeken op de niet al te overzichtelijke en van conflicterende informatie doordrenkte website hoe je je bestelde producten kunt terug sturen. Uiteindelijk heb ik na een email naar sales te horen gekregen dat ik naar een ander email adres moest mailen. Zet dat email adres gewoon op de website of voeg dit toe op de factuur. Dit scheelt klanten een hoop tijd!

Highflow vereist dan het meesturen van een kopie van de factuur (waarom? is 't order systeem stuk?) en een begeleidende brief waarin nogmaals alle informatie staat bv. reden, product nummers, artikelnaam, adres, rekeningnummer (stond allemaal al in eerdere email).

Ook al deed ik m'n best om een serieus probleem met de producten aan te kaarten, is daar uiteindelijk niks mee gedaan. Er wordt gewoon niet inhoudelijk op gereageerd. Men rolt gewoon liever door het draaiboek van standaard antwoordjes heen. Voelde me ongehoord en werd behandeld als 'weer zo'n zeurende klant', terwijl ik juist probeer te helpen door ze een probleem te met een van de producten die ze verkopen bewust te maken. Dat alles werd compleet genegeerd. Het zou me niet verbazen als ze deze foutieve producten gewoon blijven verkopen - ook al heb ik zelfs van de fabrikant te horen gekregen dat dat review exemplaren zijn. Ook van dat laatste feit heb ik Highflow op de hoogte gebracht. Kan ze niks schelen.

Al met al heb ik sterk het idee dat moedwillig wordt getracht de boel te frustreren door het vooral niet makkelijk te maken voor klanten, of men is echt nog nat achter de oren. Ik kan door de tenenkrommende en frustrerende ervaring deze winkel echt aan niemand aanbevelen.

Beste Bonomel,

Dank u voor uw review.
We hebben geprobeerd u zo goed mogelijk te helpen, we hebben ook aangeboden om de producten om te ruilen of RMA te sturen (ook fabrikanten vereisen van ons een compleet product), maar u gaf aan al teveel energie in te hebben gestoken en koos liever voor geld terug.

Terugsturen binnen het bedenkingstermijn voor geld terug is geen enkel probleem, zolang de producten in nieuw staat en compleet zijn.
We zijn hier heel duidelijk in om eventuele misverstanden te voorkomen.

Van de 5 producten die u hebt teruggestuurd, waren er 3 niet compleet door missende schroeven en verpakking.
Voor de 2 complete producten hebt u uw geld van terug gekregen.
Voor de 3 producten die niet compleet zijn, hebben we u opties aangeboden welke u niet accepteerde.

We proberen altijd met de klant mee te denken en te komen tot een oplossing, maar wanneer er scheldwoorden worden gebruikt, dan zijn wij genoodzaakt de communicatie te stoppen.

Met vriendelijke groet,

Algemeen

Dit is de beste winkel voor waterkoeling. Ze hebben een enorme hoeveelheid producten van verschillende merken, waarbij het merendeel op voorraad is. De catalogus is altijd actueel met nieuwe producten en pre-order mogelijkheden. Er zijn voldoende betaalopties, van ideal tot paypal en zelfs bitcoins en verzenden kan via een aantal aanbieders (DPD, GLS en PostNL) of je haalt het zelf op.

Verzending

Vanaf 150 euro is het via DPD gratis, PostNL kost altijd 9,95 maar dat kan dan weer niet naar een PostNL locatie, iets wat voor dat bedrag best een optie mag zijn.

Klantenservice

Zoals altijd wordt er vlot gereageerd op vragen met duidelijke antwoorden.

Winactie

Algemeen

Ik had een vraag over de bestelling welke binnen 5 min al per mail beantwoord werd! ik bestel hier al jaren en gaat altijd super.

Algemeen

Twee Noctua NF-A12x25 fans besteld. Producten waren goed te vinden op de webshop en betalen ging ook lekker vlot via iDeal. Zondag de bestelling geplaatst en daarna snel verwerkt! En vandaag mogen ontvangen. Als laatst een lekkere lolly erbij gekregen waar je altijd vrolijk van wordt!

Algemeen

Prima bedrijf met alles in huis wat je van performance computing mag verwachten. Erg fijn dat je ook redelijk obscure parts zoals reserveroir mounts and riser cables hier gewoon met iDeal kan betalen. Bestellingen altijd snel verstuurd.

Verzending

Verzending met PostNL kost 8,95.. Als ik als consument iets verstuurd kost dat mij maar 6,50. Ik vind dat je als webshop wel wat beter je best mag doen om de verzendkosten te verlagen en beter mag gaan onderhandelen met verzendspecialisten.

Laat je het dan versturen via brievenpost kost je dat ook nog eens 4,95 en je krijgt een niet rechtsgeldige "eigen risico" clausule om je oren geslingerd.

Edit: Na uitleg van Highflow logisch waarom de verzendkosten hoger zijn. Verpakkingsmateriaal en verzekerde verzending, daar heb ik niet over nagedacht.

Klantenservice

Een shop review geplaatst, en binnen een paar uur een reactie.

Beste Michael van S,

Dank u voor uw review.

De verzendkosten blijft altijd een discussie, maar we lichten het graag toe.

Wij versturen pakketten altijd verzekerd en met Track&Trace, dat heeft een meerprijs en met PostNL kost dat 8,95 euro.
We bieden de verzending inclusief verzekering en Track&Trace, voordeliger aan met bijvoorbeeld GLS, daarvoor wordt 6,50 euro gerekend. U kunt de verzendopties zelf kiezen bij het bestellen via onze webshop.

De keuze voor verzending per envelop hebben we op aanvraag van klanten erbij gedaan als extra service, voor de klanten die enkele euro’s willen besparen en het risico willen dragen voor beschadiging of verlies (meestal kleine/voordelige artikelen die niet snel te beschadigen zijn, zoals kabels, fittingen etc.).

De verzendingen zijn voor ons helaas niet gratis en we proberen deze kosten zo min mogelijk door te rekenen aan onze klanten, voor ons liggen de kosten zelfs hoger dan dat de klant aan ons betaald (denk aan bezorgdienst, verpakkingsmaterialen, arbeidsuren etc.).

De producten die wij verkopen importeren we veelal uit verre landen, daar zitten ook weer hoge verzend- en importkosten bij.
We houden de prijzen zo laag mogelijk, zodat de klant hier in Europa voordeliger uit is om bij ons te bestellen dan bij een aanbieder in een verre buitenland.
Het is een hele kleine markt die wij bedienen, vandaar dat de meeste winkels er niet aan wagen om deze producten op voorraad te nemen, dat zal té lang op de schappen blijven liggen.
Waarschijnlijk de reden waarom u ons hebt gevonden en toch bij ons hebt besteld, ondanks de 'hoge' verzendkosten.

PayPal en iDEAL betalingen doen wij ook gratis (PayPal en de bank rekent wel kosten aan ons door) en wij hebben een waardepunten systeem, waarbij de klant een korting opbouwt bij elke bestelling

Al deze kosten voegen wij NIET toe aan de prijzen van de producten. Hoewel we vele dure producten verkopen, zijn de winstmarges beperkt, we zijn daarom genoodzaakt om bij kleinere bestellingen verzendkosten te rekenen om nog iets over te houden aan een verkoop.

Wij hebben bewust gekozen voor het apart berekenen van verzendkosten (voor bestellingen onder ¤150,-, daarboven doen wij de verzending gratis), zodat deze dus niet worden berekend in de prijzen van producten.
Anders zouden prijzen van alle producten stijgen en dat zou heel nadelig zijn voor klanten die een groot aantal producten bestellen.

Als het goed is, hebt u al meerdere bestellingen bij ons geplaatst en zijn al deze bestellingen vrijwel dezelfde dag verzonden en hebt u het de volgende dag correct ontvangen. We vinden het een beetje zuur dat u ons de laagste score geeft voor de verzending, als het alleen vanwege de verzendkosten is.
We hopen dat u uw ervaringen met het ontvangen van al uw bestellingen meeneemt in uw score en dat we met deze toelichting u een beter inzicht hebben gegeven waarom er verzendkosten worden gerekend.

Bij voorbaat dank.

RGAT Karma 76,3K

Algemeen

Al jaren klant bij Highflow, bestelling is altijd prima in orde, levering is snel en met het forum erbij maakt het een leuke winkel.

Algemeen

Eerste keer hier besteld, overzichtelijke webshop en alles makkelijk te vinden kwa arcade sticks onderdelelen. 2x Sanwa OBSF-30 geel besteld, order gewijzigd gezien er maar 1 op voorraad was.Als nog de dag erna geleverd! super service.

Verzending

Ondanks dat ik de order zelf heb gewijzigd is het de dag erna nog binnen gekomen! Top!

Klantenservice

2x Sanwa OBSF-30 geel besteld gezien mijn madcatz TE2+ knop het had begeven. Echter was er maar 1 gele opvoorraad. Ik had zelf geen zin om nog een week of iets te wachten op een knop. 1 veranderd in een zwarte knop en vandaag alles in huis! ( Gisteren besteld en binnen 10min had ik contact met de klantenservice ) Super!

Algemeen

Ik had wat vragen over de bestelling dus heb even een mailtje gedaan.
Binnen 10 minuten had ik antwoord terug.
Ook met de resterende vragen kwam dat goed en er was goed en snel antwoord.
Spullen bestellen was een fluitje.
Ook was het spul mooi optijd.(de dag erna)
dik 5 sterren

Verzending

Gewoon lekker vlug zonder gezeik.

Klantenservice

Zoals hierboven genoemd was alles op en top!

Algemeen

Goede klantenservice en snel reactie/oplossing via e-mail. Groot aanbod aan producten voor waterkoelingen. Prima webshop!

Algemeen: Score: 3
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

In a 260 euro order, I missed two parts out of the order. It would have been nice if after spending that much money, I could pick up two more fittings for 10 euros at their location when I drove there, but they reclined. Now, over the 260 euros, I had to pay 2.5 euros for picking up two 5 euro parts, which is 25% of the price of these. This is really bad business, and I will make sure never to order from here after this.

Verzending

There is no option to take orders for free. Even pick up costs 2.5 euros.

Klantenservice

They do not try to help customers at all, no flexibility what so ever.

Thank you for your review.

We asked you to place your order first, before picking it up.
As we have explained to you before, we are a webshop and we don’t have a walk-in-store, that way we can keep the pricing as low as possible for all of our customers. We have no hidden costs in the prices of our products.

For your information, we did had a walk-in-store a few years ago, but that was not profitable anymore (high housing costs, employees for the store etc.), as our market (cooling and casemodding) is a very small market, therefore we decided to close the store and focus on our webshop, online sales and online support.

So now we are a webshop only, we focus entirely on online service and we try give our customers the best possible online shopping experience. Fast shipping and fast reply on your e-mails are one of the things we do.
We have mentioned this on our contact page too, customers can still meet us in person, but an appointment has to be made first so we can schedule it.

Orders can be picked up at our warehouse, after the order is placed and paid through our webshop.
Being a webshop, we didn’t offer pickup at first, but a few customers requested it, so with urgent matters they wished to pick up their order the same day without waiting for the next day delivery.
For us as a true webshop this is very time consuming, but we wanted to help these customers and so we offered pickup as an extra service, we just have to calculate a small fee to cover the costs. This way the customer can have their urgent items quickly and we can still make an earning.
Just like your case right now, you forgot to order 2 extra fittings with your initial order, so you can order 2 extra fittings from us or any other webshop and have it shipped and most likely get it the next day.
Or if you are in a hurry, you can choose pickup and we will do our best to have your order ready to be picked up the same day for a small fee. Again, we are offering pickup only because of customers requested it, not to create more sales. Please understand that you also have the choices to have it shipped or order from a different store, so we think it is unfair you are burning us now for our service to help you the same day.

By the way, if you order over 150 euro, we are giving the shipping or pickup for free. For your last order, you didn't pay shipping costs. Thereby you also build up an extra discount with every order with our reward points system. In your example, you have build up a discount much more than the pickup fees you are now complaining about.

It's a bummer you are writing a (negative) review now after 7 fulfilled orders, most orders were shipped the same day you ordered. One order you have canceled and received a refund immediately. We have replied to your e-mails within minutes. And we have helped you today with your needed fittings. For none of these orders or experiences have you written a review. We would appreciate if you could include all of your online shopping experiences with us in your review.
We still hope for your understanding and would appreciate if you can update your review and score.

Thank you in advance.

Algemeen

Goede prijzen en goede service, heb afgelopen maand mijn complete watercooling loop bestelt bj hun en blij dat ik voor highflow heb gekozen! Goede prijzen, snel geleverd, zelfs als backorder is.

Verzending

Elke keer snel verzonden en goed verpakt

Klantenservice

Diverse keren contact gehad met klanteservice, meerdere orders en echt goede service!

-Iets wisselen in je order? doen ze niet moeilijk over
-Order toevoegen aan bestaande? ook geen probleem
-Retourneren? Prima, wel conform voorwaarden zoals andere shops maar ik had heel snel mn geld weer terug.

Je moet natuurlijk wel rekening houden dat als iets is verzonden of in behandeling is het een stuk lastiger wordt maar ze zullen zeker proberen je naar 100% tevreden te helpen!

1 2 3 ... 9

Scorekaart voor Highflow

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie