MediaMarkt

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 2
Algemeen

@edit 5 Augustus: net mijn bestelling maar geannuleerd en de tablet besteld bij CoolBlue.
Kost helaas wel een paar tientjes meer maar met hen heb ik alleen maar goede ervaringen dus dat heb ik er wel voor over.
Mij zien ze bij Media Markt niet meer terug.

--------------------------

Kort samengevat: ik zit al anderhalve week te wachten op een artikel dat "op voorraad" was, en het gaat nog minimaal één week langer duren.

Op 23 Juli had Media Markt een mooie aanbieding, een Nexus 9 tablet met flinke korting!

Vooral de witte zag er leuk uit, helaas was die niet op voorraad in Den Bosch.
Ik zou er die middag toch in de buurt zijn dus dacht ik, dan bestel ik de zwarte die wel op voorraad is, dan rijd ik er straks gelijk even langs.
Op aanraden van een college heb ik ook gelijk een Chromecast besteld, die was volgens de website ook op voorraad, dus twee vliegen in één klap!
Helaas klopt er van de voorraad indicatie op de website helemaal niets.

Allereerst blijkt dat de betreffende vestiging de artikelen helemaal niet zelf op voorraad heeft, die moeten eerst door een centraal magazijn naar de vestiging worden verstuurd.
De status "Op voorraad, direct afhaalbaar" wekt bij mij toch echt andere verwachtingen.

Dat is jammer, maar Den Bosch is niet zo ver weg dus dan rijd ik binnenkort wel een keertje heen en weer.
Was het daarbij gebleven dan was mijn review een stuk positiever geweest.

Later die avond krijg ik een mailtje van de klantenservice met de melding dat de tablet twee dagen vertraagd zou zijn.
Wel jammer want dat ze de levering over het weekend heen tillen, maar goed een paar dagen extra valt wel mee.
De korting was ook aanzienlijk dus ik kan me wel voorstellen dat ze dan wat voorraad problemen hebben.
Wel even een mailtje gestuurd naar de klantenservice dat het artikel nog steeds als "op voorraad, direct afhaalbaar" op hun website stond, dat vind ik niet erg netjes.

Maar ja, aangezien ik nu toch moest wachten had ik net zo goed de witte kunnen bestellen, dus ik waag het erop en stuur een mailtje terug naar de klantenservice met de vraag om het artikel te wijzigen.
Hetzelfde artikel met dezelfde prijs alleen dan in een ander kleurtje, dat lijkt me niet teveel gevraagd.
Ik vind dat je als klant gezien het ongemak ook wel een beetje extra inzet van de verkoper mag verwachten.
Helaas, het artikel vervangen door hetzelfde artikel maar dan in een ander kleurtje is te veel gevraagd en de klantenservice "kan" me niet helpen.
Ik moest de bestelling maar annuleren en opnieuw bestellen.
Gezien de leuke korting heb ik gekozen om de bestelling maar te laten zoals het was.
De nexus 9 was intussen helemaal van de website gehaald dus opnieuw bestellen bij Media Markt was geen optie meer.

Dus tot zover een iets vertraagde bestelling en een klantenservice die niet in staat is om service te bieden aan hun klanten. Dit is ongemakkelijk, maar ik zou het nog niet vervelend noemen.

De volgende dag krijg ik echter een tweetal mailtjes, de tablet is vertraagd tot week 31 of 32 maar de chromecast ligt klaar om opgehaald te worden.
Intussen zijn we anderhalve week verder, aan het begin van week 32, en nu krijg ik weer een mailtje, de levering is nu uitgesteld tot week 33.

De Chromecast heb ik vorige week maar vast opgehaald toen ik weer eens in de buurt was.
Lekker lang wachten bij de klantenservice balie, maar ik had wel eindelijk een deel van mijn bestelling in handen.
De servicemedewerkster had helaas wel even mogen melden dat ik het product nog even bij de kassa aan moest laten slaan (ondanks dat het al lang betaald was), want toen ik naar buiten wilde lopen sloegen de poortjes alarm.
Gelukkig kon de beveiligingsmedewerker er om lachen.

Mijn mening is intussen toch wel omgeslagen van ongemakkelijk naar vervelend.

Op het moment van schrijven staan er in de pricewatch 5 winkels die claimen dit product op voorraad te hebben en morgen nog te kunnen leveren.
Gezien de constante vertraging bij Media Markt bekruipt me nu het gevoel dat ik net zo lang aan het lijntje gehouden wordt tot ik mijn bestelling annuleer, zodat ze de tablet niet met korting hoeven te leveren.

En het kersje op deze teleurstellende taart? Op de site van Media Markt staat de status van de tablet in mijn bestelling nog steeds aangemerkt als "Op voorraad, direct afhaalbaar".

Verzending

Ik twijfel of Media Markt ooit in staat is om de geclaimde "Op voorraad, direct afhaalbaar" waar te maken tenzij je al in de winkel staat met het product in je handen.

Klantenservice

Klantenservice is goed in het melden van vertragingen maar niet in staat om daadwerkelijk service te verlenen.
Het enige pluspuntje wat ze krijgen is voor de snelle reactietijd.

Verzending: Score: 3
Algemeen

Overzichtelijke website met ruim assortiment. Gemakkelijk om een account aan te maken en de bestelling te plaatsen.

Verzending

Snelle en goede levering. Optie om leveringsmoment te kiezen zou een goede verbetering zijn.

Klantenservice: Score: 4
Algemeen

Makkelijke plaatsing van de bestelling. Snelle levering van de camera zonder problemen. Alleen de camera gaf geen beeld.

Verzending

snelle levering zonder problemen. Wat wil je nog meerVriendelijke benadering v

Klantenservice

vriendelijke benadering van de cliënt.. Helaas gaf mamera ijn nieuwe camera Sony Cybershot DSC-HX 50 géén beeld. Zij verzocht mij vriendelijk contact op te nemen met de vestiging in Duiven contact op te nemen en mocht het daar niet lukken om dit euvel op te lossen dan kon ik weer met haar contact opnemen.
A.s. donderdag ga ik dus naar de winkel in Duiven en hoop met een goedwerkende camera naar huis terug te keren.

Algemeen

Makkelijk te bestellen online, zeer scherpe prijs en snelle levering. Product werkt goed. Aan te bevelen om hier te kopen!

Verzending

zeer snelle levering, zondag besteld, maandag in huis!

Klantenservice: Score: 4
Algemeen

Het bestellen via jullie site ging makkelijk en het door mij bestelde artikel was ook bijzonder snel in de afhaallocatie, waarover ik een keurig mailtje kreeg. Prima.

Levering was bijzonder snel.Geweldig

Klantenservice

Ik werd goed en vriendelijk geholpen

Verzending: Score: 3
Algemeen

Bestellen ging vrij eenvoudig. Net zoals bij bijna iedere webwinkel. Redelijk snelle verzending. Ben blij met mn 2 schermen!

Verzending

Post NL had wat vertraging, en de tijden klopten voor geen meter!

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

De Nieuwe Koelkast van MediaMarkt, Nú Word Ik Gek!!.

Een waar-gebeurde geschiedenis ter lering ende vermaak van de arme consument (en hopelijk ook van Mediamarkt).

Dit verhaal begint op de zonnige vrijdagmorgen van 17 juli.
Bij het opstaan ontdekken wij dat onze koelkast, na 17 jaar trouwe dienst, de pijp aan Maarten heeft gegeven.
adressen.
- we zoeken een internet-shop die ons de volgende dag reeds van een nieuwe koele huisvriend kan voorzien.

Tot onze vreugde kan Mediamarkt ons uit de nood helpen: vòòr 22.00 besteld, dan wordt er de volgende dag bezorgd.
Fantastisch! Blij bestellen wij rond 11.00 een nieuwe koelkast en per kerende mail wordt ons bevestigd, datwij die de volgende dag, 18 juli, zullen krijgen. Fijn!

Omdat wij popelen van verlangen om weer met onze koele levensmiddelen herenigd te worden, wagen we er vrijdagmiddag nog maar een extra telefoontje aan. Je kunt het toch maar beter zeker weten?
Nee, levering van witgoed kan, ondanks de eerdere bevestiging, niet de volgende dag. De koelkast komt maandag, 20 juli.
Balen, een heel weekend warme cola. Nou ja, niks aan te doen.

Maandag, 20 juli. PostNL laat weten, tussen 10.00 en 13.00 enze koude vriend te komen afleveren. Het leveringstijdstip op de link verschuift echter steeds verder en is rond 13.00 geheel van de radar verdwenen.
Maar weer eens bellen. De auto van PostNL blijkt om 14.30 pech te hebben gekregen en moet worden weggesleept. Onze toekomstige huisvriend en zijn reisgenoten moeten overstappen op een ander vervoermiddel.
Kan gebeuren.

Hoera! Maandag 20 juli, 15.00 arriveert de koelkast. Hij wordt met zorg zijn nieuwe woning binnengereden en wij helpen hem liefdevol uit zijn overvloedige plastic jasjes. Fijn, onze oude, defecte koelkast wordt gelijk afgevoerd. Ai, hij blijkt eerder in zijn prille bestaan de nodige deuken te hebben opgelopen. Dat kan de beste overkomen, maar wij geven de voorkeur aan een huisvriend zonder deuken.

We mogen kiezen: sturen we de koelkast te
rug of willen we gebruik maken van de coulance-regeling, waarbij we een -nog onbekend- bedrag aan korting krijgen?
We kiezen voor terugsturen en verzoeken, nog steeds op maandag 20 juli, om de koelkast weer te komen ophalen.

Dinsdag 21 juli. Mooi zomerweer. Lastig, geen koelkast.
We bestellen bij Mediamarkt een andere koelkast. De beschadigde kast gaat immers terug.
We willen het de sympathieke leverancier graag makkelijk maken en stellen (alweer een telefoontje) dus voor, dat ze dan bij levering het beschadigde exemplaar mee terug kunnen nemen. Dat scheelt weer een ritje, nietwaar?
Helaas is Het Systeem niet in staat om een dergelijke gecompliceerde order te begrijpen, laat men ons weten.
Tsja, dat kan.

Woensdag 22 juli hebben wij zowel van het afhalen van de beschadigde koelkast als van de levering van de nieuwe nog geen enkel bericht gekregen.

Gelukkig is er voor alles een duidelijke verklaring, let op!

- door het telefoontje van dinsdag is het incident als "opgelost" gemeld(?????) en de beschadigde koelkast hoefde dus niet meer te worden opgehaald.
- bij de tweede bestelling werden wij onderworpen aan een "fraude-check". Nadat we te goeder trouw werden bevonden, was de bestelde koelkast (het laatste exemplaar van deze uitvoering) inmiddels als "verkocht" gemeld. En dus hoefde er logischerwijze ook geen koelkast verzonden te worden.

Ooh, natuurlijk, nu begrijpen we het. Er gebeurde dus niets meer.
Inmiddels hebben wij nu dus via PayPall twee koelkasten betaald en verblijven onze lekkere koele spulletjes nog steeds op hun logeeradressen.
Omdat we ze wel erg missen besluiten we dan ten einde raad toch maar om de gedeukte huisvriend in ons midden op te nemen.
Bellen maar weer.

Verrassing! Woensdagmiddag een SMS van PostNL: morgen komen ze de bestelde koelkast afleveren! Wonderen bestaan nog, vreugde alom!
Nog maar eens even bellen: ja hoor, het gedeukte exemplaar wordt direkt mee terug genomen. Wij hoeven hem NIET meer in zijn plastic jasjes te helpen, de transporteur heeft verpakkingsmateriaal bij zich.
Top, konden wij nu maar vast de champagne koud zetten!

Donderdag 23 juli: hoera, daar is onze nieuwe koelkast! Héé, dat is vreemd, deze is grijs. En dat terwijl wij toch en witte besteld hadden. Nou ja, wel mooi eigenlijk, laat maar zitten. Een grijze huisvriend is ook oké.
En die gedeukte witte kan dus mee terug.
Hoe we daar bij komen? Nee, daarvoor is geen opdracht gegeven, dus die kunnen ze niet mee terug nemen.
Bellen maar weer. Ook de telefoonlijn moet nu een beetje gekoeld worden.

Maar gelukkig, men gaat zijn best doen om de gedeukte koelkast morgen (vrijdag 24 juli) of volgende week op te halen. HOEZO: VOLGENDE WEEK???!!!!!!

Vrijdag 24 juli, jawel, eind van de ochtend rijdt de wagen van PostNL voor. Ze komen wat ophalen!
Maar, schrik alom: DE KOELKAST IS HELEMAAL NIET INGEPAKT! Ja, ZO kunnen ze hem natuurlijk niet meenemen! Nee, geen sprake van!

Inmiddels kwam er een dermate indrukwekkend roodgloeiend rookgordijn uit onze oren, dat de heren uiteindelijk toch, MET koelkast, afdropen.

Tot zover dit droeve relaas. En nu nog wachten op de terugstorting van het aankoopbedrag. Zo blijft het leven spannend, wèg met die sleur!

Moraal van dit verhaal: bestel nooit bij bedrijven die de communicatie met betrekking tot hun transport zo dramatisch slecht organiseren als Mediamarkt.
Ook voor de bezorgers van PostNL, die buiten hun schuld alle frustratie van de slachtoffers over zich heen krijgen, is dit een treurige zaak. Van hen begrepen we, dat ze dit soort situaties regelmatig meemaken.

Dit relaas is verzonden naar Mediamarkt, en we hebben net de reactie binnen, ik citeer:

Wij hebben terugkoppeling ontvangen op uw vraag.
Helaas kunnen wij u geen tegemoetkoming aanbieden. Onze excuses voor het ongemak.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 5
Algemeen

Media Markt heeft winkels die je kunt bezoeken, waardoor je producten kunt zien en uitproberen voor je ze koopt. Zeker voor zaken als toetsenborden en muizen, is dit wat mij betreft een groot voordeel.

Klantenservice

Ik was op zoek naar toetsenborden met een specifieke indeling (ANSI US). De medewerker wist me te vertellen waar ik dit zoal in de winkel kon vinden en wat de opties waren. Toen ik hem daarna nog eens tegen kwam in de winkel, vroeg hij ook nog of dat ik een goed toetsenbord had kunnen vinden. Erg attent!

Muse Karma 15,5K
Verzending: Score: 4
Algemeen

De website is logisch ingedeeld en bestellen gaat eenvoudig. Pluspunt vind ik dat er niet verplicht een account aangemaakt hoeft te worden.

Op de website staat bij het product vermeld "voor 22.00u besteld, morgen in huis", maar verder in het bestelproces rept men weer over 21.00u. Voor mij geen probleem aangezien ik op zaterdag bestelde, maar het kan verwarrend werken en dat wil je als webwinkel niet.

Verzending

Ondanks de PostNL staking werd het artikel keurig op maandag bezorgd. Product was in een strak passende doos verpakt, hierdoor was vulmateriaal niet nodig.

1 ... 142 143 144

Scorekaart voor MediaMarkt

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 2.5
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg