Viking Direct

Review toevoegen
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik heb twee 4TB externe harde schijven besteld van Seagate. Dit samen met eerste order korting van 25%.

Ten eerste werd het product totaal niet geleverd. Na een week wachten heb ik ze gebeld en bleek het om een fout te gaan. De schijven zouden alsnog geleverd worden.

Toen de bestelling eindelijk binnen was bleken er twee 1TB schijven ipv 4TB schijven opgestuurd te zijn...

Na nogmaals te bellen zijn de schijven niet meer in het assortiment en mag ik wel nieuwe schijven uitzoeken, maar ze zegt pas later dat ze een credit nota stuurd voor de oude schijven. Dus dat ik gewoon de volle prijs voor de nieuwe schijven moet betalen.

Ik wil gewoon 8TB waar ik voor betaald heb, maar dat kon ze niet regelen. Dus ik heb gewoon m'n geld terug gevraagd.

Was al bang dat het fout zou gaan met alle slechte reviews van deze winkel. Wees gewaarschuwd.

Verzending

Slecht, de bestelling is eerst niet geleverd daarna het verkeerde product.

Klantenservice

Onduidelijk slecht nederlands pratende vrouw die uit leek te gaan van de 1TB schijven order ipv de 4TB schijven. En mij eerst de indruk gaf dat ik 4TB schijven van een ander merk kon uitzoeken, maar dat bleek na goed doorvragen gewoon een nieuwe bestelling te zijn en het oude bedrag zou met een creditnota terug gestort worden.

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Anbieding gekocht en betaald, order is verwerkt en bestelling zal 2 dagen later bezorgd worden via GLS. aldus verteld de website

Nu er is mooi niets uitgeleverd en het artikel staat nu op "momenteel niet leverbaar".

Verzending

Ik deel dus de mening van de anderen dat je hier beter niets kan bestellen. Zeer slechte nazorg en geen email ontvangen dat er leveringsproblemen zijn.

Algemeen

Met veel moeite bestelling geplaatst. Eerst ongelooflijk gedoe om zonder een bepaalde verzekeringstoeslag te betalen. Volgens klantenservice kon dat alleen als je op rekening bestelde, want dan kon je bij de opmerkingen zetten dat je de extra zekerheid of wat het ook was niet wilde. Daarna ontzettend gedoe om een kortingscode doorgevoerd te krijgen. Kon alleen bij een zakelijke bestelling. Hoe dan ook, bestelling geplaatst, bevestiging gekregen en toen een radiostilte. Zelf er na weken weer achteraan, was natuurlijk bij Viking van alles misgegaan, maar nu hadden ze het product dat ik wilde hebben niet meer. Maar nog was de ellende niet voorbij, want een week later kreeg ik wel wat pakken papier toegestuurd, die ik had meebesteld om boven de kortingscodegrens uit te komen. Wat een drama! Dat iemand hier überhaupt nog wat koopt.

Verzending

Eerst werd er niets verzonden en een paar weken later het deel van de zending waar het mij NIET om ging en dat ik ook helemaal niet wilde hebben. Prutswerk.

Klantenservice

Eigenlijk een in technische zin extreem onvriendelijke klantenservice, want om van de verplichte verzekeringstoeslag (die overigens niet wordt meegenomen in de Tweakers pricewatch) af te komen kan je alleen op rekening bestellen en dat betekent dus dat je zo weer een aantal dagen verder bent.

Klantenservice:

SSD besteld, zou geleverd worden binnen 5 werkdagen.
Week later nog niets, zelf maar gebeld.
SSD is niet meer leverbaar, geen aanbod voor alternatief, terugbetaling in 10 dagen.
Bestel er nooit meer.

Algemeen

Had een Toshiba SSD besteld, na 8 dagen toch benieuwd waar dat deze bleef.. Bleek niet meer leverbaar moest wachten tot eind maart.. Zeer slecht heb mijn geld terug gevraagd.

Verzending

Geen levering ontvangen, na 8 dagen geld terug gevraagd. Waardeloos.

Klantenservice

De eerste keer dat ik gebeld heb kreeg ik een slecht verstaanbare mevrouw aan de telefoon. De 2e keer ben ik vriendelijk geholpen door een Vlaamse meneer, complimenten voor deze man.

Algemeen

Nadat de betaling verricht was faalde de website van Vikingdirect er in om mijn bestelling als betaald aan te merken.
De betaling was gedaan, dit was ook zichtbaar op mijn rekening.
Echter stonden de artikelen nog gewoon in mijn winkelmandje en leek het alsof het betaalproces niet eens gestart was.

Verzending

Ik heb het product uiteindelijk gehad op de 3e werkdag, dit na 3 maal duidelijk te hebben gemaakt dat ik het graag wilde annuleren omdat ik mijn sd kaartjes wel elders zou kopen, ik heb dus nu sd kaartjes waar ik (nog) geen doel voor heb.

Klantenservice

Het lijkt wel alsof je niet bestaat voor deze mensen.
Ik opende meteen een livechat nadat mijn order was mis gegaan. Die vertelde mij echter dat ik een mailtje moest sturen (waarom er dan uberhaubt een livechat is, is mij een raadsel).
Ik stuur dus een mail en ontvang meteen 30 minuten later een mail terug! (Op zich netjes).
Hier in stond echter dat de betaling voor hun nog niet zichtbaar was en ze vroegen om het bedrag waar het om ging.
Hierop heb ik een screenshot gestuurd van de afschrijving die had plaatsgevonden.
Daarna heb ik daar geen reactie meer op gehad.
Ik belde in het weekend (de bestelling deed ik op vrijdag ochtend) naar Vikingdirect om te vragen of alles nou goed gaat maar deze mevrouw kan mij helaas niet helpen en verzoekt mij om maar weer een mail te sturen want die zou dan meteen na het weekend behandeld worden.
Zo gezegd zo gedaan (mail gestuurd met een annuleringsverzoek omdat ik het inmiddels zat was) maar helaas is daar ook niet op gereageerd en krijg ik als enige vandaag (dinsdag) een mail met excuses dat het zo lang geduurd heeft en dat de boel al is aangekomen en er door mij of mijn vrouw getekend was! Hier ben ik nog het meest woest om omdat dit gewoon gelogen is. Het pakje is wel bezorgd maar wij waren allebei aan het werk op het moment van bezorgen en dus niet thuis! Het pakje paste gewoon door de brievenbus en er hoefde dus niet voor getekend te worden.
Ik wens niet tegen gelogen te worden dus ik zal ook niets meer bestellen bij deze zaak en zal het ook zeker niet aanraden.

Algemeen

Printer besteld op een druilige dinsdag en zoals tijdens het bestel proces aangegeven op donderdag geleverd gekregen. Via google ook nog de nodige kortingscodes gevonden en een relevante gebruikt van 10 euro korting. Dat maakte de goedkoopste deal nog aantrekkelijker.
Enige kanttekening is dat je wel een account moet aanmaken om te kunnen bestellen. Als het zonder account kon was de beoordeling uitstekend geweest.

Verzending

Product werd geleverd op de aangegeven dag in de originele doos. Geen extra doos van Viking eromheen, maar dat was ook niet nodig aangezien het geheel onbeschadigd is geleverd.
Er was helaas geen track en trace beschikbaar. Daarom 1 ster minder.

Algemeen

Bestelde voordelige laserprinter. Werd dezelfde dag nog telefonisch bevestigd. De levering zou niet 2 maar 5 dagen duren. Daarna 2 weken niets meer van gehoord. Na bellen zeiden ze we zullen het uitzoeken. Daarna: niet meer te leveren, terwijl hij op de site nog weken lang voor een hogere prijs werd aangeboden.!! Kennelijk spijt van het aanbod. Ze doen niet wat ze zeggen en ze zeggen niet wat ze doen. Niet aan te bevelen

Klantenservice

Ze doen niet wat ze zeggen en ze zeggen niet wat ze doen.

Klantenservice:

ooit eens iets teveel besteld, daardoor een toner iets te lang op voorraad gehad.
Blijkt deze, 3 jaar na levering niet te werken.
Gezien wij voor 10 duizenden euro´s bestelling gedaan hebben bij deze firma, verwachtte ik een nette afhandeling.
Helaas, zelfs voor de beste klanten willen ze geen uitzondering maken.

Algemeen

Inmiddels heb ik twee keer iets besteld via het zakelijke deel van de website. Het codesysteem werkt soms een beetje raar (codes uit de catalogus zijn online niet terug te vinden?), maar met een beetje zoeken vind je al snel wat je zoekt. De website is verder duidelijk en erg compleet. Als je wat rondklikt, zijn er altijd leuke aanbiedingen en/of gratis producten te vinden.

De betalingstermijn van 30 dagen is voor zakelijk gebruik erg handig.

Na het bestellen krijg je verder direct een bevestiging per e-mail, met een leverdatum. Super!

Verzending

De verzending verloopt niet via TNT, maar via een of andere bezorgservice. De producten zijn verder goed ingepakt.

Ze leveren standaard binnen 24 uur.

Klantenservice

Ik had een vraagje over een creditnota gemaild, waar binnen het uur op gereageerd werd.

Je moet ff hun code systeem doorhebben, al een tijdje zelf niet meer besteld bij hun, YH of iets dergelijks is meen ik hun goedkoopste code.
Even met de telefoniste bellen en zij verteld je wel of er een betere prijs is !!

Verder lekker snelle service

Score: 4.5
Score: 2.5

Voor 10 uur besteld, zelfde dag geleverd zeggen ze. En inderdaad, 3 uur na bestellen staan ze er al!

Hele goede winkel, reageren binnen 10 min op emails. Alleen hun emailk acties lopoen wel eens mis, ze berekenden eens een andere prijs dan de aanbiedingsprijs die ik kreeg te zien. Gelukkig wel binnen 5 min een creditnota ontvangen

Heb net een bureau stoel twv 120 euro besteld, hoop dat hij een beetje naar wens is Ben benieuwd of ze hem voor 18.00 morgen leveren, zoals ze beloven...

Klantenservice:

vandaag besteld, zelfde dag in huis.. zeggen ze..nou echt niet!! gisteren voor 10.00 uur besteld en nu nog steeds niet binnen. Is ook niet zo gek eigenlijk aangezien ze met de Nederlandse Pakket Dienst versturen. De ervaringen van met de NPD zijn hier ook wel bekend heb ik wel gezien.. mijn advies: doe nooit zaken met bedrijven die met de NPD versturen.. het is waardeloos!

Score: 3.5
Score: 3.5
Klantenservice:

Vandaag besteld, morgen in huis is een kreet die zeker voor Viking opgaat. Alhoewel geen echt "computer"bedrijf, maar meer een bedrijf voor kantoorartikelen heb ik hier toch al (zakelijk) een aantal printers gekocht (jammer dat ze alleen direct daarna de prijs verhoogden). Ook voor thuis bestellen is geen probleem (zelfs betalen via creditcard is mogelijk) en de verzendkosten zijn laag als je boven de 99 gulden zit. Alleen jammer dat alles verstuurd wordt via Selectvracht, zodat er niet 's avonds kan worden bezorgd, en de spullen bij de buren staan.

Scorekaart voor Viking Direct

Algemeen Score: 1
Verzending Score: 1
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie