Viking Direct

3.871 producten en 4.006 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Viking Direct

Review toevoegen

Algemeen

Door de jaren heen is dit altijd een betrouwbare shop gebleken. Soms scherpe aanbiedingen maar altijd een breed kantoor en hardware assortiment. Snelle verzending en goed verpakt. De service heb ik nog niet nodig gehad.

Verzending

Goede communicatie en goede verpakking, het pakket is meestal de volgende dag in huis.

Algemeen

Brother laserprinter was ontvangen binnen 2 werkdagen. Gezien drukte bij de postbedrijven is dit uitstekend.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Scherpe prijzen, duidelijke website, erg voordelige aanbiedingen, snelle verzending (2 dagen) en goede communicatie via email en account.

Verzending

Verzenden duurt 1 dagje langer bij Viking dan via 24 uurs bezorging elders.
Ik heb daar totaal geen moeite mee.

Klantenservice

Netjes via email en mijn account op de hoogte gehouden.
Niks op aan te merken dus.

Algemeen

Ongelooflijk slechte service!!! Op 12 juli een papierversnipperaar besteld. Het was niet duidelijk aangegeven dat deze tot 15! werkdagen bezorgd kon worden door een externe partij. Na die 15 dagen nog geen apparaat mogen ontvangen of welk bericht dan ook over de versnipperaar. Wederom gebeld met Viking. Ik zou door een andere afdeling worden teruggebeld met uitleg wat er mis was gegaan. Een week later ben ik nog niet terug gebeld en ook nog geen versnipperaar mogen ontvangen. Ik bel weer met Viking die wederom niet aan kon geven wanneer ik iets van informatie zou krijgen. Het kon nog wel even gaan duren, want er waren veel mensen op vakantie werd er doodleuk gezegd. Ik ben als zzp-er van mening dat je klant daar niet weken lang de dupe van hoeft te zijn. Ik gaf aan dat aangezien ze op geen enkele manier helderheid konden geven ik graag mijn geld terug wilde. Toen ik vroeg wanneer ik dit geld kon verwachten, kreeg ik wederom geen helder antwoord, want Viking boekt altijd op donderdag, maar kon dit pas doen als de leverancier de annulering van de order zou hebben bevestigd. Dit betreft dus dezelfde leverancier die nu al een maand mijn apparaat niet levert, dus dit kan tot in de eeuwigheid duren. Ik gaf aan dat ik niet bij de leverancier heb gekocht, maar bij Viking en dat zij mij gewoon het geld moeten terugbetalen en het zelf met hun leverancier moeten regelen. Hier werkten ze ook al niet aan mee. Totaal geen service dus en ook geen enkel helder antwoord. Ik koop hier nooit meer!!!

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Printer besteld bij viking direct maar kunnen niets zeggen over levertijd. Werd doorgestuurd naar epson zelf en daar snapten ze er niets van. Zeer waardeloos bedrijf. Sterk afraden om daar wat te bestellen.

Verzending

Kunnen niets zeggen over levertijd.communicatie is zeer triest bij hen.

Klantenservice

Klantenservice weet. Niets over levertijden en sturen je van het kastje naar de muur

Verzending: Score: 3

Algemeen

Slecht te bereiken zowel telefonisch als mail..bijna 3 weken be ig om.zwembad terug te sturen .
Zeggen uiteindelijk dat ze komen.1 dag vrij genomen .
Komen niet ...zeggen.komen andere dag dus weer 1 dag vrij genomen komen weer niet ...het zijn oplichters dus mensen koop hier niks

1 week later als gepland dus dat viel mee

Klantenservice

Slecht te bereiken..moest revieuw weghalen zou dan pas antwoord krijgen . Weggehaald maar je raad het al geen antwoord pff ben er zo klaar mee

Algemeen

Product besteld, bevestiging gekregen maar na enkele dagen nog niet verzonden.

Telefonisch contact niet mogelijk door Corona (terwijl half NL gewoon vanuit huis werkt) en op berichten gestuurd via de website wordt ook niet gereageerd.

BLIJF HIER WEG!

Klantenservice

Zou fijn zijn als ze überhaupt bereikbaar zijn, dit kan je werkelijk niet maken. Op de website adverteren ze trots met 20 jaar ervaring, belachelijk!

Algemeen

Product kan ineens niet meer worden geleverd. Zonder dat ik hierover geïnformeerd, is besloten om de order eenzijdig te annuleren. Pas wanneer ik zelf contact op neem over het uitblijven van de verzending krijg ik te horen dat het product niet meer leverbaar is. Ik krijg wel mijn geld terug, maar daar kan ik een week op wachten.
Ik raad iedereen af om bij deze website nog iets te bestellen, zeer onbertrouwbaar, en na contact te hebben gehad met de klantenservice is mij belooft dat dit probleem vast wel ergens op de agenda komt, maar dat de klantenservice hier niets aan kan doen.

Verzending

Geen verzending heeft plaatsgevonden. Ik ga zelf hier ook NIET meer bestellen. Ik raad dan ook aan om hier niets te bestellen.

Klantenservice

Ik moest zelf de klantenservice bellen. Alleen de klantenservice kan geen service leveren, alleen maar verwijzen 'dat het zo'n grote' organisatie is en dat ze echt niet iedereen kunnen informeren wanneer zijn/haar order wordt geannuleerd. Hier moet je zelf maar achter zien te komen.

Algemeen

Op dinsdag gebeld of het zwembad wat we graag wilden bestellen nog op voorraad was. En er werd ja aangegeven en als ik die dag nog bestelde, zou ik hem uiterlijk zaterdag hebben. Zaterdags, geen zwembad, er achteraan gebeld, zou dinsdags komen. Weer geen zwembad, uiteindelijk bijna 3 weken moeten wachten. Aan de telefoon slechte service, als je al iemand te pakken kreeg. Want de lijnen zijn overbezet. Nadat we het zwembad eindelijk ontvangen hadden, in een kapotte doos. Zat ook nog niet eens alles erin. Ik zal Viking Choice niet aanraden en wij bestellen er ook niet meer.

Klantenservice

heel erg slecht bereikbaar, niet iedereen is even vriendelijk aan de telefoon en op mailtjes wordt of niet gereageerd of pas na 3/4 dagen.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Recent zeer scherpe prijzen voor opslag artikelen. Ik heb altijd goed zaken gedaan met Viking de afgelopen dertig jaar. Zowel zakelijk als prive. De service is uitstekend en betrouwbaar.

Verzending

Zeer scherpe prijs en snelle levering via email goed op de hoogte gehouden.

Klantenservice

Soms zijn artikelen toch niet op voorraad, hiervan krijg je snel bericht en een passende oplossing.

Algemeen

Twee harde schijven in de aanbieding besteld. Na een een tijdje nog niks gehoord te hebben hoor ik dat deze door de leverancier verzonden zou worden dus dat ze niks konden zeggen over wanneer het binnen zou zijn. Nu een ruimte week later te horen gekregen dat het product niet meer leverbaar is.
Vervolgens contact opgenomen (zie stukje klanten service) en ze konden niks voor mij doen om dit recht te trekken. Maar als ik nu (dit is een paar uur voor het schrijven hier van voorgevallen) naar hetzelfde artikel kijk staat er dat deze leverbaar is vanuit hun eigen assortiment, maar dan zonder de korting die erover heen zat. Wat mij zegt dat ze de korting niet meer konden veroorloven dus alle bestellingen maar gecanceld hebben. Maar dat zou niet -mijn- probleem moeten zijn. Nu mag ik dus bij deze nog een hele week wachten tot ze mijn geld terug storten. Waardeloos!

Verzending

Product zou via de leverancier geleverd worden. Maar nu na een week sinds de bestelling is het product niet meer leverbaar. Terwijl ik als ik terug ga naar de pagina van des betreffend product er nu staat dat het binnen 2 a 3 dagen via -eigen assortiment- leverbaar is maar dan voor een hogere prijs.

Klantenservice

Vier dagen geleden achter aan gebeld met de vraag wat de status van mijn bestelling is aangezien ik nog niks aan informatie binnen had over wanneer deze leverbaar zou zijn. Wordt mij verteld dat ik hier binnen 24 uur een bericht over zou krijgen omdat de bestelling vanuit de leverancier wordt verzonden en de communicatie met de leverancier via een andere afdeling gaat. Afijn, zal zo zijn als ik maar op de hoogte wordt gesteld dan mag dat van mij links om of rechts om. Na twee dagen nog geen reactie binnen dus ik ben gaan mailen dat ik nog wacht op een status update. Nu zijn we twee dagen later en krijg ik te horen dat mijn bestelling niet meer leverbaar is en het geld wordt terug gestort. Ik zeg dat ik niet tevreden ben met hun service en dat hun problemen met hun leverancier niet mijn problemen zijn. Niks te doen aan compensatie of levering van een vervangend product. Wordt ik ten minste nog doorgestuurd naar de boekhouding om het bedrag meteen terug gestort te krijgen. Maar nee, daar moet ik dus tot donderdag op wachten want dat terugstorten doen ze 1 keer per week. Weer gezegd dat ik dit niet oké vind, maar "ze kunnen er niks aan doen".

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Lees veel negatieve reviews op Tweakers en deze mag er dus ook bij. Probeerde contact te zoeken via de Chat functie over een wel érg goedkope SSD. (120 GB voor nog geen 10 euro)
Tijdens het wachten op een reactie van ene Ingrid J, wordt de chat verbinding verbroken en kom ik er daarna ook niet meer in....

Algemeen

Een Samsung Xpress C430w laserprinter besteld en betaald. Volgens de site was de printer verzonden maar naar enkele dagen nog geen printer binnen. Contact gezocht met Viking Direct bleek de printer niet meer leverbaar te zijn. Mijn betaling zal direct worden terug geboekt, inmiddels zijn we een maand verder en heb mijn geld naar meerderen beloftes nog steeds niet binnen. Dat is natuurlijk ook een manier om geld te verdienen producten voordelig aanbieden en laten betalen en niet kunnen leveren voor de aangeboden prijs.

Klantenservice

Tot 3 maal toe werden er valse beloftes gedaan m.b.t. terug betalen.

Algemeen

Een router besteld op 20-11-2017, zal na worden geleverd. 11-12-2017 een mail gekregen of ik een review willen schrijven over het product. Toen dacht ik er weer aan dat het product nog geleverd moet worden. Even ingelogd op de site, staat product niet meer leverbaar. Contact opgenomen met klantenservice en bevestigd dat het product niet geleverd kan worden en geannuleerd. Als ik zelf niet achter aan was gegaan, hebben ze waarschijnlijk nooit iets over de bestelling gezegd. Wat een super slecht bedrijf

Klantenservice

Na niet kunnen uitleveren product, niet eens een vergelijkbare product aanbieden.

Algemeen

2x iPhone 5S 16gb refurbished besteld voor de belachelijk lage prijs van 99 euro exclusief. De volgende dag gewoon netjes geleverd. Top!

Algemeen: Score: 4

Algemeen

IK heb bij Viking een WD Elements SE Portable USB 3.0 1TB voor €29,62 inclusief verzending gekocht. Dit was een aanbieding die ook zo weer was uitverkocht maar heb deze netjes de volgende dag ontvangen.

Algemeen

Ik heb twee 4TB externe harde schijven besteld van Seagate. Dit samen met eerste order korting van 25%.

Ten eerste werd het product totaal niet geleverd. Na een week wachten heb ik ze gebeld en bleek het om een fout te gaan. De schijven zouden alsnog geleverd worden.

Toen de bestelling eindelijk binnen was bleken er twee 1TB schijven ipv 4TB schijven opgestuurd te zijn...

Na nogmaals te bellen zijn de schijven niet meer in het assortiment en mag ik wel nieuwe schijven uitzoeken, maar ze zegt pas later dat ze een credit nota stuurd voor de oude schijven. Dus dat ik gewoon de volle prijs voor de nieuwe schijven moet betalen.

Ik wil gewoon 8TB waar ik voor betaald heb, maar dat kon ze niet regelen. Dus ik heb gewoon m'n geld terug gevraagd.

Was al bang dat het fout zou gaan met alle slechte reviews van deze winkel. Wees gewaarschuwd.

Verzending

Slecht, de bestelling is eerst niet geleverd daarna het verkeerde product.

Klantenservice

Onduidelijk slecht nederlands pratende vrouw die uit leek te gaan van de 1TB schijven order ipv de 4TB schijven. En mij eerst de indruk gaf dat ik 4TB schijven van een ander merk kon uitzoeken, maar dat bleek na goed doorvragen gewoon een nieuwe bestelling te zijn en het oude bedrag zou met een creditnota terug gestort worden.

Algemeen

Anbieding gekocht en betaald, order is verwerkt en bestelling zal 2 dagen later bezorgd worden via GLS. aldus verteld de website

Nu er is mooi niets uitgeleverd en het artikel staat nu op "momenteel niet leverbaar".

Verzending

Ik deel dus de mening van de anderen dat je hier beter niets kan bestellen. Zeer slechte nazorg en geen email ontvangen dat er leveringsproblemen zijn.

Algemeen

Met veel moeite bestelling geplaatst. Eerst ongelooflijk gedoe om zonder een bepaalde verzekeringstoeslag te betalen. Volgens klantenservice kon dat alleen als je op rekening bestelde, want dan kon je bij de opmerkingen zetten dat je de extra zekerheid of wat het ook was niet wilde. Daarna ontzettend gedoe om een kortingscode doorgevoerd te krijgen. Kon alleen bij een zakelijke bestelling. Hoe dan ook, bestelling geplaatst, bevestiging gekregen en toen een radiostilte. Zelf er na weken weer achteraan, was natuurlijk bij Viking van alles misgegaan, maar nu hadden ze het product dat ik wilde hebben niet meer. Maar nog was de ellende niet voorbij, want een week later kreeg ik wel wat pakken papier toegestuurd, die ik had meebesteld om boven de kortingscodegrens uit te komen. Wat een drama! Dat iemand hier überhaupt nog wat koopt.

Verzending

Eerst werd er niets verzonden en een paar weken later het deel van de zending waar het mij NIET om ging en dat ik ook helemaal niet wilde hebben. Prutswerk.

Klantenservice

Eigenlijk een in technische zin extreem onvriendelijke klantenservice, want om van de verplichte verzekeringstoeslag (die overigens niet wordt meegenomen in de Tweakers pricewatch) af te komen kan je alleen op rekening bestellen en dat betekent dus dat je zo weer een aantal dagen verder bent.

Klantenservice: Score: 0

SSD besteld, zou geleverd worden binnen 5 werkdagen.
Week later nog niets, zelf maar gebeld.
SSD is niet meer leverbaar, geen aanbod voor alternatief, terugbetaling in 10 dagen.
Bestel er nooit meer.

Scorekaart voor Viking Direct

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie