Battleborn Preview

Online knokken met Gearbox

De laatste ster

In dat achtergrondverhaal staat de ster Solas centraal. Dat is de laatste ster die nog over is in het heelal. De rest is om mysterieuze redenen uitgedoofd. Dezelfde mysterieuze kracht heeft het nu ook voorzien op Solas, en daarmee wordt al het leven in het universum bedreigd. Alleen volkeren die eerder het reizen door de ruimte onder de knie hebben gekregen, wisten te overleven door naar Solas te emigreren. Het is er dus druk en de verschillende volkeren vechten om een plekje. Toch is er niet alleen reden om te vechten. Aangezien ook Solas bedreigd wordt, is er misschien wel meer reden om samen te werken en het tegen de mysterieuze belager op te nemen. Dat is ook precies het verschil tussen de campagne en het multiplayergedeelte van Battleborn. In de campagne wordt de strijd tussen de verschillende groeperingen rond Solas uitgebeeld, in de campagne, en daarmee ook in coöp, vecht je tegen die mysterieuze kracht.

In multiplayer zijn er verschillende spelvormen. Daarin spelen twee teams van maximaal vijf spelers tegen elkaar, hoewel niet altijd rechtstreeks. Er is Devastation, een ouderwets potje team deathmatch waarin de teams punten op de map bezet moeten houden. In de twee andere spelvormen doen computergestuurde Minions mee. Incursion lijkt een beetje op een moba, doordat beide teams Minions hebben die op de vijandelijke basis aflopen en teams de opdracht hebben om die basis te slopen. In Meltdown moet elk team de eigen Minions begeleiden naar een centraal gelegen verbrandingsoven. Het team dat de meeste Minions laat verbranden, heeft gewonnen. Dat was op de E3 echter allemaal niet speelbaar. Gearbox wilde op de beurs coöp tonen, en alleen die spelvorm was dus speelbaar. Geen gekke keuze, omdat daarin het teamspel en de campagne samenkomen.

Team van vijf

Ook in coöp kan het team uit maximaal vijf spelers bestaan. Coöp bestaat uit de missies van de campagne. Zowel solo als in coöp hoeven die echter niet in een vaste volgorde te worden gespeeld. Het zijn eerder missies dan losse levels. De missies maken allemaal wel onderdeel uit van het verhaal, maar hebben dus geen vaste volgorde. Elke missie vormt een aaneenschakeling van evenementen.

Aankondiging van Battleborn.