Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

Het lijkt erop dat elke serie die lang genoeg loopt een keer teruggrijpt op de oorspronkelijke titel en een zogenaamde reboot krijgt. Dit keer is Agent 47 aan de beurt, die begin december weer aan de bak mag in een game die simpelweg Hitman heet, net als het eerste deel uit de serie. De game wordt gemaakt door het Deense IO Interactive. Als we de studiomedewerkers die op de E3 aanwezig waren mogen geloven, heeft men voor deze titel gekozen omdat men in de nieuwe game het beste van alle voorgaande games wil verenigen. Een nobel streven, maar waarin komt dat tot uiting?

Verschijnt: 8 december, voor Windows, Xbox One en PlayStation 4

Om dat te demonstreren hadden de mannen van IO een demonstratie voorbereid die was afgeleid van wat tijdens de persconferentie werd getoond. Daar zagen we Agent 47 over de rode loper zijn entree maken bij een dure Parijse modeshow. Tijdens de persconferentie liet de studio vooral mooie plaatjes zien, maar tijdens de demonstratie ging de studio veel verder. We kregen hetzelfde level voorgeschoteld, maar dan met iets dat in de game nooit zal kunnen, namelijk met een vrij te bewegen camera. We konden moeiteloos door muren, vloeren en plafonds heen en overal kijken waar we maar wilden.

Hitman in Parijs.

Grote kansen

Het eerste wat de studio daarmee duidelijk wilde maken, is dat het Franse paleis waar de modeshow plaatsvindt veel groter is dan we van de levels in voorgaande Hitman-games gewend zijn. Dat zal voor alle levels in de game gaan gelden. Het gaat de studio daarbij niet eens zozeer om de afmetingen van de levels zelf; IO wil vooral bereiken dat spelers meer opties krijgen, meer wegen die naar hun slachtoffer leiden. Dat is ook het voornaamste doel dat de studio heeft bij het ontwerp van de nieuwe Hitman: meer keuzevrijheid geven aan spelers. De heren van IO repten er met geen woord over, maar tussen de regels door hoorden we dat ze tegemoet willen komen aan de kritiek op voorganger Hitman Absolution. Absolution leek vooral afgestemd op het spelen op een console, terwijl de serie zijn oorsprong heeft op de pc. Wat de studio nastreeft bij het combineren van de beste aspecten uit de voorgaande delen is dat spelers weer de keuzevrijheid krijgen uit de oudere delen van de serie, terwijl de game net zo toegankelijk is als Absolution.

Preview Hitman (2015)


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True