Door Sim Kranenburg

Redacteur televisies

Philips 9100-serie Preview

Uhdtv met Android en vierzijdig Ambilight

Inleiding

Over het nut van het Philips Ambilight-systeem zijn de meningen verdeeld. Een televisie met Ambilight heeft aan de achterkant gekleurde leds, die op de muur achter de tv schijnen. Daarbij wordt de beeldinhoud geanalyseerd zodat het beeld als het ware verdergaat voorbij de randen van de tv. Zo lijkt het een beetje of de televisie opgaat in de muur. Doordat het contrast tussen het televisiebeeld en de muur lager is, zou een Ambilight-televisie rustiger voor de ogen zijn.

Niet iedereen ervaart Ambilight als rustig voor de ogen en sommigen vinden het gekleurde licht achter de tv juist afleiden van het beeld. Het Ambilight-systeem is alleen beschikbaar op Philips-televisies en er bestaan verschillende uitvoeringen van. Op de 9100-serie zit de meest geavanceerde uitvoering van het systeem, waarbij het licht aan alle kanten rondom de tv is te zien.

De 9100-serie kenmerkt zich verder door een 55"- of 65"-beeldpaneel met een ultra-hd-resolutie van 3840x2160 pixels en een luidsprekersysteem met een losse, draadloze subwoofer. Voor de bediening is er een afstandsbediening met bewegingsdetectie, waarmee je een aanwijspijl op het scherm kan besturen. Het meest bijzondere kenmerk is echter het besturingssysteem, want de 9100-serie draait op een aangepaste versie van Android.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True