Specificaties 55" Ultra HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Philips 55PUS9109 Zwart Review

Macboe 14 september 2015, laatste update op 15 september 2015, 763 views

Philips 55PUS9109 Zwart

Na lang twijfelen tussen de 55PUS7150 à ¤1699 en deze, hebben mijn vrouw en ik gekozen voor dit model van Philips. Omdat zij fan is van Ambilight, was het te kiezen merk al snel duidelijk. Ons oog viel als snel op de zwevende, platte look van deze TV!

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Ambilight
  • Design
  • 3D
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Chrome op de voeten is van kunstof
  • Geen update naar Android 5.0
  • Geen HEVC
  • Kabel mangement

Algemeen:
Na lang twijfelen tussen de 55PUS7150 à ¤1699 en deze, hebben mijn vrouw en ik gekozen voor dit model van Philips. Omdat zij fan is van Ambilight, was het te kiezen merk al snel duidelijk!

Ons oog viel als snel op de zwevende, platte look van deze TV! Wij betaalde ongeveer ¤1200 voor dit model (nieuw in gesloten doos met 2 jaar garantie). Helaas hebben wij de Philips UHD-880 actie moeten missen! Ik heb het nog even geprobeerd via een chatsessie op de Philips site maar dit is niet gelukt. Nu maken wij nog geen gebruik van Netflix e.d., en heb ik een MediaCenter via HDMI 2.0 aangesloten op de TV, dus echte hinder ondervind ik nog niet! Elke HDMI poort op de TV heeft ARC en is van versie 2.0.

Beeld:
Het beeld van dit model is voor ons perfect. De TV heeft een groot kleurbereik en het zwart is goed te noemen! Op gevoel hebben wij de TV ingesteld om een natuurlijke kleur te geven.

De instellingen die wij gebruiken zijn:
De "Natuurlijk" stand die al op de TV aanwezig is. Verder hebben wij alle overige opties op minimaal gezet en scherpte op 0. Kleurverbetering staat wel aan. Wij hebben nog geen ghosting gezien bij het kijken van TV en films.

3D:
Het 3D is in één woord awesome, ik en mijn vrouw zijn beide van mening dat films meer diepte krijgen dan in de bioscoop. Dit kan komen door de active brillen hier hebben wij verder geen verstand van. Wij hebben de 2D versie van Avatar gedownload (1080P) en deze via de TV naar 3D geconverteerd.

Het Ambilight is een leuke toevoeging bij 3D op een één of een andere manier geeft diepte in de TV en het licht achter de TV een aparte extra diepte (moeilijk om uit te leggen). De brilletjes doen wel zeer op je neus, zijn nogal scherp.

Geluid:
Matig, net als elke andere platte TV. Wij gebruiken een Philips Fidelio E5 set via Easylink, dit werkt goed.

Ambilight:
4 zijdig.. Gaaf! Bij films, gewoon op Game modus zetten en knallen! Je kunt Ambilight naar wens instellen, zwak, fel, rustig, snel, één kleur, uit, en de onderkant is afzonderlijk te schakelen van de rest (dit is alleen de helderheid).

Let wel op dat je de TV niet te dicht tegen de muur zet/hangt. Dit geeft de leds weer op de muur in de vorm van rondjes. Advies zit op ongeveer 7cm.

Bouwkwaliteit:
Weinig kunstof, en veel aluminium (als ik het goed heb)! De TV voelt solide aan en staat stevig op zijn voet. De bovenkant van de TV is ongeveer 3cm dik (dit zal iets minder zijn). De bezel schat ik op 0.5 a 0.7mm! De chrome voet is slechts een kunstof kap die over een metalen voet heen zit, dit vinden wij wel jammer voor een TV van deze prijs. Het kan echter zijn dat ze afbladeren van het chrome willen voorkomen.

Software::
Het menu van de TV reageert snel, ik ben nog niet tegen problemen aangelopen. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk geen gebruik maak van het SmartTV door mijn MediaCenter.

Afstandsbediening:
Grote, solide, doet wat het moet doen. Het toetsenboard achterop is makkelijk, het is echter wel wennen.

Eindoordeel:
Een prima TV voor wat wij betaalde! 1999¤ is wat aan de hoge kant gezien de minpunten! Wij vinden de zwartwaarde van deze TV goed, het is geen OLED maar bij het afspelen van een OLED demo die voldoende op YouTube te vinden zijn zul je zien dat zwart ook aardig zwart is.

Heb je vragen stel ze gerust! 8)7

Heb jij ook een Philips 55PUS9109 Zwart?

Ik was toch wel benieuwd of de draadloze (reikwijdte en stabiliteit?) subwoofer enige waarde toevoegt aan het, over het algemeen "blikken", geluid van de TV. Kun je daar nog iets zinnigs over zeggen?
Kun je daar nog iets zinnigs over zeggen?
Hier durf ik geen uitspraak over te doen, deze heb ik niet gebruikt. Dit moet sowieso geen dealbreaker zijn denk ik!
Ik ben benieuwd naar de inputlag van deze tv, heb je bv. een console eraan gehad?
Beste Franklin,

Ik ben niet in het bezit van een console. Hier kan ik geen uitspraak over doen helaas.

Groet,

Macboe
Beste Macboe, mag ik vragen waar je de tv hebt kunnen aanschaffen voor de ¤1200?:)
Electronic Partner, dit was een actie.
Wat maakte dat je twijfelde tussen deze en 55PUS7150 en, veel belangrijker, wat gaf de doorslag om voor dit model te gaan?
Beste Commentator,

Wij hebben dit toestel retour gestuurd. Het is een goede TV, met super mooi beeld zoals omschreven echter is er onduidelijkheid over de UHD-880. Dit is de reden dat wij deze retour hebben gedaan.

Succes bij het kiezen.

Groet,