GC: Crysis 3

Hunter-modus

De terugkeer van Crysis werd in april aangekondigd door Electronic Arts en sindsdien hebben we het spel al twee keer in actie gezien. Tijdens een Showcase in het voorjaar toonden EA en Crytek een fragment uit de singleplayer van het spel en ook op de E3 was het de singleplayer van Crysis 3 die centraal stond in de 'behind closed doors'-presentatie die we zagen. Crysis 3 is echter meer dan alleen de singleplayer. Op de Gamescom werd dan ook ruim baan gegeven aan de multiplayer.

EA wachtte in Keulen niet tot de journalisten zich meldden in de kleine hokjes waar de presentaties gehouden worden, maar toonde de multiplayer-modus van Crysis 3 al tijdens de persconferentie die voorafgaand aan de beurs werd gehouden. Daarbij werd dezelfde modus getoond die we later zelf konden spelen, namelijk de Hunter-modus. De opzet is vrij simpel: twee spelers beginnen als jagers en de rest is prooi, totdat ze gepakt zijn en zelf veranderen in jagers. De winnaar is de speler die het langst overblijft als prooi, of de jager die de meeste kills heeft gemaakt - beide prestaties leveren punten op.

Onzichtbare jagers

De jagers beginnen direct in een nanosuit dat volledig cloaked is. Staat een jager voor je neus, dan kun je hem wel zien, maar van een afstandje zijn de verborgen jagers moeilijk te spotten. De jagers beschikken als wapen alleen over de nieuwe composite bow, maar ze kunnen ook objecten in de omgeving als wapen inzetten. Alle overige spelers beginnen met een wapen van de eigen voorkeur, te kiezen aan het begin van een spel. Een behoorlijk overzichtelijke spelmodus dus. Niet per definitie baanbrekend voor het fps-genre als geheel, maar wel nieuw voor Crysis.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018