Jurian Ubachs

Batman: Arkham City

Door , 46 reacties

Batman Ún Catwoman

In de herfst van 2009 lieten we ons verrassen door Batman: Arkham Asylum, dat uit het niets leek te verschenen en in de internationale media werd beloond met de ene topscore na de andere. Het spel liep over van sfeer en voegde daar zeer degelijke gameplay aan toe. Het voornaamste minpunt was dat we vooral méér wilden. Gezien het succes is het niet verwonderlijk dat Warner Bros. gehoor geeft aan die oproep, en dus is er nu Batman: Arkham City.

Launch-trailer waarin het verhaal wordt samengevat en de tegenstanders getoond worden

Arkham Asylum is inmiddels verleden tijd. Gotham City heeft nieuwe buren gekregen in de vorm van een hele stad vol gespuis, dat weliswaar keurig is ingedamd door zwaar beveiligde hekken, maar dan wel op de drempel van Gotham City. Vrijwel alle belangrijke vijanden die Batman door de jaren heen is tegengekomen, passeren de revue in Arkham City, met daarbij onder andere The Penguin, Two-Face en natuurlijk The Joker. Allen zijn neergezet met dezelfde prima stijl en uitwerking die we kennen van Batman: Arkham Asylum, en datzelfde geldt voor Batman en Catwoman.

Inderdaad, in Arkham City staat Batman er niet langer alleen voor. In Catwoman heeft onze favoriete vleermuis een verkapte handlanger, al houdt Catwoman er zeker een eigen agenda op na. Desondanks gaat de hoofdverhaallijn uiteindelijk ook haar aan, al is het wat verhaallijnen betreft misschien nog wel leuker om te zien hoe Catwoman op haar manier communiceert met de verschillende personen die ze tegenkomt in Arkham City. Dat ze één van de meest sexy vormgegeven game-personages ooit is, helpt mee.

*Intrige

Batman en Catwoman komen in een verhaal terecht dat de speler vastgrijpt en niet meer loslaat. Niet dat Batman: Arkham City je het beste verhaal ooit vertelt, maar het feit dat de diverse 'inmates' in de omgeving constant praten over datgene wat jij onderzoekt, zorgt voor intrige. Leuke bijkomstigheid is dat, áls je oplet, je bepaalde hints kunt spotten die wijzen op enkele cruciale plottwists later in het spel. De doorsnee-gamer ziet ze niet, maar achteraf kunnen we zeggen dat ze er wél waren. Oplettende gamers die graag hun eigen mysteries ontrafelen, zitten dus goed met Batman: Arkham City.

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

*