Gamescom - Preview DJ Hero

DJ'tje spelen

Guitar Hero brengt al jaren bakken met geld binnen bij Activision, dus is het niet verwonderlijk dat het bedrijf zijn muziekspel goed behandelt. De uitgever heeft momenteel Guitar Hero 5, Band Hero en DJ Hero in ontwikkeling, en met de laatste game konden we op de Gamescom voor het eerst zelf aan de slag. Eerst kregen we echter een indrukwekkende demonstratie van een van de producenten van het spel, die het presteerde om een mix op 'expert' te spelen, wat voor een normaal mens redelijk onmogelijk lijkt.

Het concept van DJ Hero - voor wie de E3-preview heeft gemist - is simpel. Activision schotelt de speler een DJ-set voor, die bestaat uit een mixpaneel en een draaitafel. Dit apparaat kun je zien als het equivalent van de gitaar die gebruikt wordt voor Guitar Hero. Net als in dat spel volg je in DJ Hero een aantal sporen op het scherm, waarop aangegeven wordt welke knoppen je op welk moment moet gebruiken. Uiteraard lopen het aantal knoppen en de snelheid waarmee je ze moet indrukken op naarmate je op een hoger niveau speelt.

*Tappen, scratchen en switchen

DJ'tje spelen in DJ Hero bestaat grofweg uit drie onderdelen. Ten eerste is er het 'tappen', waarbij je een van de drie knoppen op de draaitafel moet aantikken. Die knoppen gebruik je ook bij het 'scratchen', alleen houdt je ze dan ingedrukt terwijl je de draaitafel heen en weer beweegt. Ten slotte is er nog het switchboard, dat je laat schakelen tussen de twee tracks die op dat moment spelen. Er zijn nog een aantal andere, minder invloedrijke onderdelen in de besturing, maar bovengenoemde drie hoofdonderdelen vormen wel de basis van de gameplay.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite