×

E3: Preview Uncharted 2: Among Thieves

Door , 18 reacties

In het spoor van Marco Polo

Over de vraag wat dé game van de Sony-E3-presentatie was, valt te twisten. Velen zullen God of War 3, Gran Turismo 5 of Final Fantasy XIV aanmerken als de beste game uit de line-up van de PlayStation-fabrikant. De opvolger van Uncharted: Drake's Fortune, dat een 88 scoorde in metacritic, hoeft echter niet onder te doen voor die andere games. Met  Nathan Drake opnieuw in de hoofdrol en nog meer personages die een rol spelen in het verhaal om hem heen, lijkt Uncharted 2: Among Thieves het origineel te gaan overtreffen.

Deel twee speelt zich twee jaar na de gebeurtenissen in Drake's Fortune af. Waar de speler het verhaal verliet toen Nate en zijn tegenspeelster Elena Fisher een paartje vormden, blijken de afgelopen twee jaar niet te zijn gegaan zoals velen hadden verwacht. Drake en Elena zijn uit elkaar, en leven niet op al te goede voet met elkaar - niet in de laatste plaats omdat Nathan inmiddels een nieuwe vlam heeft, genaamd Chloe, die ook van de partij is als Nathan op avontuur gaat. Ook de oude Sullivan keert terug in Uncharted 2.

*Verloren schatten

Centraal in het tweede avontuur van de franchise staan de schatten van Marco Polo. Na twintig jaar doorgebracht te hebben bij Kublai Khan, ging Polo op weg naar Europa met veertien met schatten beladen schepen en zeshonderd man. Toen hij in Europa aankwam, had hij nog één schip en 18 man over. Dit is het enige gedeelte in het verhaal van Marco Polo dat niet duidelijk beschreven is door de ontdekkingsreiziger. Het lot van de vermiste schepen, mensen en schatten is onbekend, en daarmee een ideaal onderwerp voor een nieuw avontuur van Nathan Drake, die als schatzoeker uiteraard wel trek heeft in dertien schepen propvol kostbaarheden.

Tijdens zijn onderzoek naar Marco Polo ontdekt Drake echter dat Polo in het geheim een opdracht uitvoerde voor Kublai Kahn. Marco Polo was op zoek naar het verloren koninkrijk Shangri-La, om daar de Cintamani-steen te vinden, die volgens het Boeddhisme de kracht heeft om wensen te vervullen. Drake richt zijn aandacht dan ook al snel op dat mythische koninkrijk, dat ergens in de Himalaya verborgen zou moeten liggen. Uiteraard is Drake niet de enige met interesse daarin...

*