Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 98 reacties

Uitgever Activision oogstte vorig jaar veel succes met Call of Duty 4. Met name de multiplayer-modus was een regelrechte hit en ook de verschuiving van de Tweede Wereldoorlog naar een modernere setting werd goed ontvangen. Het mag daarom opvallend worden genoemd dat het volgende spel in de serie, Call of Duty: World at War, weer teruggaat naar de Tweede Wereldoorlog. Veel fans van het spel hebben met verbazing op die beslissing gereageerd. Daar komt bij dat dit deel weer door Treyarch is ontwikkeld, de studio achter Call of Duty 3, het minste deel uit de franchise.

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: Playstation 3, pc
Afwijkende versies: Playstation 2, Nintendo Wii, Nintendo DS, Playstation Portable

Call of Duty World at War

Call of Duty: World at War schotelt de speler een campagne met twee verhalen voor, zoals dat gebruikelijk is in de spelserie. In de Pacific volgt het spel het avontuur van de Amerikaanse soldaat Miller, terwijl aan het Russische front de strijd van soldaat Dimitri Petrenko wordt gevolgd. Beide verhalen wisselen elkaar regelmatig af, zoals gebruikelijk in Call of Duty. De Russische missie begint in Stalingrad en eindigt in het hart van Berlijn, terwijl de Amerikanen in de Pacific via Peleliu oprukken naar Okinawa.

De Tweede Wereldoorlog-setting is even vertrouwd als uitgemolken. Zeker de strijd tussen de Russen en de Duitsers hebben we vaak genoeg gezien, maar ook in de Pacific zijn we in andere spellen, zoals Medal of Honor: Pacific Assault en Battlefield 1942, al geweest. Uit de setting valt dus weinig nieuws te halen en dat is een handicap, aangezien juist de verandering van setting Call of Duty 4 zo verfrissend maakte. Treyarch heeft er zijn handen dan ook aan vol gehad om een al te groot 'been there, done that'-gevoel te voorkomen.


Door Jurian Ubachs

- Redacteur

Jurian werkt sinds 2008 bij Tweakers, maar bouwde voor die tijd al ruime review-ervaring op bij onder meer InsideGamer. Hij heeft een voorliefde voor rpg's en sportgames, maar is van alle markten wel thuis, al vindt hij mmorpg's stiekem iets te tijdrovend om echt goed mee aan de slag te gaan. Om te zorgen dat hij een gefundeerde mening over de geteste spellen kan geven, speelt hij vaak thuis verder of vliegt hij naar de andere kant van de wereld om de informatie uit eerste hand te horen.

Volg Jurian op Twitter


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True